Autospecială de colectare a deșeurilor
suma planificată 2,166,666.66 MDL
| Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
|---|---|---|---|---|
| 2,166,666.66 MDL | 34144511-3 | Autospecială de colectare a deșeurilor | 1 Unitate |
27.08.2025 - 31.12.2025 strada Mihai Eminescu 3 |
Având în vedere prevederile art. 37 din Legea nr. 131/2015 privind descrierea completă a obiectului achiziției și conform faptului că în anunțul de participare nu am identificat o schiță tehnică a bunului, vă rugăm să ne indicați în mod expres:
Dacă schița tehnică face parte din documentația de atribuire și, dacă da, în ce document sau anexă este inclusă?
În cazul în care aceasta nu este încă disponibilă în anunț, când și în ce format va fi pusă la dispoziția operatorilor economici interesați?
Această solicitare urmărește asigurarea unei evaluări corecte și transparente a ofertelor, conform cerințelor legale. Vă rugăm să răspundeți clar și complet, conform obligațiilor prevăzute de art. 35 alin. (2) din Legea nr. 131/2015.
Este disponibil caietul de sarcini în anunțul de participare și în documentația de atribure, anexa 22,23.
Având în vedere că în anunțul de participare și în specificațiile tehnice nu este menționată în mod explicit o marjă de toleranță, vă rugăm să confirmați în mod expres dacă o abatere de ±5% față de specificațiile tehnice sau cantitative prevăzute în documentația de atribuire este acceptabilă.
Această precizare este necesară pentru asigurarea clarității și a evaluării corecte a ofertelor, în conformitate cu principiile transparenței și tratamentului egal între participanți.
Vă rugăm să formulați un răspuns clar și concret, în conformitate cu obligațiile prevăzute de art. 35 alin. (2) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice.
Depunerea ofertelor se va face conform cerințelor, anunțului de participare și specificațiilor tehnice solicitate.
Specificațiile tehnice incluse în documentația de achiziție au fost elaborate în strictă conformitate cu art. 37 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice.
Parametrii tehnici urmăresc asigurarea faptului că autospeciala achiziționată va fi compatibilă cu infrastructura existentă și va răspunde cerințelor de eficiență operațională.
Ținând cont de faptul că aspectul referitor la procesul de instruire nu este indicat expres în anunțul de participare, vă rugăm să ne comunicați în mod detaliat conținutul procesului de instruire privind utilizarea bunului. Totodată, solicităm să confirmați dacă instruirea se adresează exclusiv conducătorilor auto sau este obligatorie și pentru personalul tehnic responsabil de operarea și întreținerea autospecialei.
Având în vedere obligația autorității contractante, prevăzută la art. 35 alin. (2) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, de a răspunde în mod clar, complet și fără ambiguități, cât mai repede posibil, la orice solicitare de clarificare, vă solicităm să ne oferiți un răspuns care să reflecte cu profesionalism și responsabilitate statutul unei instituții publice.
Mai mult, considerăm necesar și oportună modificarea documentației specifice procedurii în cauză prin includerea expresă a acestui aspect esențial, în vederea eliminării oricărei lipse de claritate și asigurării unui proces de achiziție transparent și conform normelor legale aplicabile.
S-a răspuns la această întrebare mai sus. Instruire cu privire la utilizarea bunului.
Având în vedere faptul că, potrivit răspunsului anterior, operatorul economic este responsabil pentru asigurarea instruirii personalului beneficiarului privind utilizarea bunului, vă rugăm să ne comunicați, în mod explicit și detaliat, care sunt obligațiile concrete ce revin acestuia în cadrul procesului de instruire.
În mod special, solicităm să ne precizați dacă responsabilitatea operatorului economic include următoarele aspecte esențiale:
Elaborarea și punerea la dispoziție a materialelor și suporturilor de instruire adecvate, care să acopere toate aspectele tehnice și practice necesare unei utilizări și întrețineri corespunzătoare a bunului;
Organizarea și desfășurarea sesiunilor de pregătire, inclusiv stabilirea programului, a duratei și a locației instruirii, precum și desemnarea personalului calificat care să efectueze aceste sesiuni;
Emiterea și furnizarea documentelor oficiale care să ateste participarea și finalizarea cu succes a instruirii de către personalul beneficiarului, în conformitate cu cerințele legale și contractuale aplicabile;
Asigurarea suportului ulterior instruirii, dacă este cazul, pentru clarificări sau întrebări ce pot apărea în utilizarea practică a bunului.
Această solicitare are drept scop clarificarea completă a obligațiilor părților în vederea evitării oricăror neînțelegeri sau neconformități în executarea contractului, precum și asigurarea conformității cu normele legale aplicabile și cu bunele practici în domeniul achizițiilor publice.
Vă rugăm să răspundeți în mod clar și detaliat, conform prevederilor art. 35 alin. (2) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, care impune autorității contractante obligația de a oferi răspunsuri complete, clare și fără ambiguități la solicitările de clarificare primite.
S-a răspuns la aceste întrebări anterior.
În documentația de atribuire pusă la dispoziție nu este specificată responsabilitatea privind înmatricularea bunului achiziționat (autospeciala), aspect esențial pentru buna desfășurare a procedurii și pentru pregătirea bunului pentru utilizare.
În cadrul clarificărilor recente, ați menționat că toate costurile necesare livrării bunului la destinația stabilită de autoritate, precum și pregătirea acestuia pentru utilizare imediată, vor fi suportate de operatorul economic, iar autoritatea contractantă va primi bunul „gata de utilizare”, fără costuri suplimentare.
Vă rugăm să confirmați în mod expres și oficial:
Cine este responsabil pentru înmatricularea bunului achiziționat – autoritatea contractantă sau operatorul economic?
Sub ce formă exactă urmează a fi livrat bunul?
Dacă livrarea se va face sub formă de unitate funcțională completă, pregătită pentru utilizare imediată, fără intervenții sau costuri suplimentare din partea autorității contractante.
Având în vedere obligația autorității contractante de a asigura transparența și completitudinea documentației de atribuire conform art. 35 alin. (2) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, solicităm includerea acestor informații în documentația procedurii, pentru a evita interpretări ambigue și pentru a respecta principiile legalității și transparenței.
Înmatricularea autovehiculului este responsabilitatea Autorității Contractante (AC), adică a beneficiarului final al mașinii.
Operatorul Economic (OE) are obligația să livreze bunul conform specificațiilor și să prezinte toate actele necesare pentru înmatriculare.
Informați-vă în legi și informații cu privire la aceste lucruri.
În documentația de atribuire pusă la dispoziție nu este precizată în mod expres condiția comercială aplicabilă (conform INCOTERMS) pentru livrarea bunului, aspect esențial pentru determinarea responsabilităților și costurilor aferente.
În cadrul clarificărilor primite, ați menționat că toate costurile necesare livrării bunului la destinația stabilită de autoritate, inclusiv pregătirea acestuia pentru utilizare imediată, vor fi suportate de operatorul economic, iar autoritatea contractantă va primi bunul „gata de utilizare”, fără costuri suplimentare.
Vă rugăm să confirmați în mod expres și oficial:
Care este condiția comercială aplicabilă pentru livrare, conform INCOTERMS?
Dacă se aplică termenul DDP (Delivery Duty Paid – livrare la destinația finală cu toate costurile și taxele suportate de furnizor) sau un alt termen comercial.
Având în vedere obligația autorității contractante de a asigura transparența și completitudinea documentației conform art. 35 alin. (2) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, solicităm includerea acestei informații în documentația procedurii, pentru a elimina orice ambiguitate și a respecta principiile legalității și transparenței.
AC a menționat acest lucru prin „Livrare la locul destinației”. Prin acest lucru se înțelege că OE se ocupă de toate procedurile mașinii până la livarea la locul destinației.
Conform punctului 8 din Anunțul de participare, se impune respectarea strictă a specificației tehnice integrale sau a standardelor de referință stabilite de autoritate, fără a permite depunerea de oferte alternative sau echivalente.
Această restricție limitează accesul altor operatori economici, în contradicție cu prevederile din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, care impune autorității contractante să asigure tuturor operatorilor economici interesați oportunități reale și nediscriminatorii de participare.
În acest context, solicităm următoarele clarificări:
Justificarea tehnică și legală a excluderii ofertelor alternative în cadrul procedurii de atribuire;
Măsurile concrete prin care autoritatea contractantă respectă principiile fundamentale ale achizițiilor publice – transparență, tratament egal, nediscriminare și concurență loială – în condițiile impunerii unor cerințe tehnice restrictive care limitează accesul operatorilor economici;
Confirmarea intenției autorității contractante de a modifica cerințele tehnice pentru a permite depunerea ofertelor echivalente, în conformitate cu prevederile legale privind promovarea concurenței corecte și eficiente.
Solicităm un răspuns clar, complet și motivat, conform obligațiilor legale privind transparența și tratamentul egal în procedurile de achiziții publice.
Specificațiile tehnice incluse în documentația de achiziție au fost elaborate în strictă conformitate cu art. 37 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice.
Parametrii tehnici urmăresc asigurarea faptului că autospeciala achiziționată va fi compatibilă cu infrastructura existentă și va răspunde cerințelor de eficiență operațională. Nu este nici o înțelegere cu nimeni. Licitația este deschisă pentru orice operator ce corespunde cerințelor, elaborate în baza necesităților.
În documentația de atribuire se impune obligația depunerii unei declarații care să ateste valabilitatea ofertei pentru o perioadă de 60 de zile. Totuși, nu este precizat clar momentul de referință de la care începe să curgă acest termen.
În acest sens, vă solicităm să confirmați în mod expres care reprezintă punctul de referință oficial de la care începe calculul termenului de valabilitate a ofertei de 60 de zile, după cum urmează:
data limită de depunere a ofertelor;
data deschiderii ofertelor;
data evaluării ofertelor;
alt reper procedural, precizat clar.
Această precizare este esențială pentru respectarea prevederilor legale și pentru asigurarea transparenței și predictibilității procedurii.
În conformitate cu obligația stabilită la art. 35 alin. (2) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, solicităm un răspuns clar, complet și fără ambiguități.
Consultați legea. AC nu este consultant.
Ținând cont de prevederile din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, precum și de observațiile din documentația standard pusă la dispoziție de autoritatea contractantă, menționăm că modelul de contract (Anexa nr. 24) trebuie să fie parte integrantă a documentației de atribuire și nu poate fi modificat ulterior, decât în condițiile strict prevăzute de lege.
În plus, în conformitate cu punctul 101 din Documentația standard aprobată prin Ordinul Min Fin nr. 115/2021, se specifică în mod expres că: „Nu se acceptă proiectele contractelor ce deviază de la Anexa nr. 24, întocmite de prestator/furnizor, cu excepția cazurilor când serviciile sunt prestate în afara țării (...)”.
Prin urmare, dacă anexa privind proiectul de contract nu este completată sau este lipsită de conținut esențial (obiectul contractului, termene, condiții de plată, penalități etc.), atunci - autoritatea contractantă nu respectă obligația legală de a publica o documentație completă, ceea ce direct afectează caracterul transparent și previzibil al procedurii, și mai mult, nu este permisă completarea sau modificarea ulterioară a acestei anexe, în afara cadrului legal permis de Legea nr. 131/2015.
În consecință, vă solicităm să dispuneți completarea documentației, pentru a elimina orice ambiguitate și pentru a asigura respectarea principiului transparenței și a tratamentului egal în cadrul procedurii de achiziție publică.
În conformitate cu obligația stabilită la art. 35 alin. (2) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, solicităm un răspuns clar, complet și fără ambiguități.
Contractul este întocmit în baza legii, anunțului de participare, a procedurii, a specificațiilor tehnice.
„Nu se acceptă proiectele contractelor ce deviază de la Anexa nr. 24„ = Nu se acceptă alte modele.
În rest citiți încă o dată, totul este indicat.
Vă înțeleg că vreți să întindeți procedura, dar n u adresați întrebări banale.
Având în vedere prevederile:
- punctelor 27, 29 și 30 din Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, privind atribuțiile președintelui și membrilor grupului de lucru, inclusiv obligația de a informa operatorii economici cu privire la modificările efectuate în documentația de atribuire și de a publica în mod corect documentele aferente procedurii în sistemul MTender;
- art. 15 din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia grupul de lucru are obligația de a elabora documentația de atribuire și de a asigura participarea largă a operatorilor economici;
- precum și obligațiile autorității contractante prevăzute la art. 15 alin. (2) din aceeași lege, privind obiectivitatea și transparența procedurilor,
și ținând cont de faptul că la data de 17 august 2025 (zi de Duminică) au fost efectuate modificări semnificative asupra documentației standard, inclusiv asupra specificațiilor tehnice și a specificațiilor de preț (Anexele 22, 23), fără notificarea operatorilor economici interesați,
vă solicităm să justificați:
În ce temei legal au fost operate modificările asupra documentației standard la data de 17 august 2025 (zi nelucrătoare – duminică), fără informarea oficială a operatorilor economici interesați, și cum se corelează această acțiune cu principiile fundamentale ale achizițiilor publice – transparență, tratament egal și concurență loială – prevăzute de lege?
Ce operator economic trebuia să notificăm, în ce format. Prezentați numele, prenumele și adresa de email și vă notificăm. Dvs ați solicitat să se facă modificări, acestea au fost efectuate, deja nu sunteți de acord. Ce treabă are în ce zi se răspunde, dacă tenderul e activ și în aceste zile, nu se suspendă. Modificările efectuate nu modifică nicidecum cursul achiziției. Nu adresați întrebări banale.....
Totodată, solicităm să precizați concret măsurile pe care autoritatea contractantă le va adopta pentru remedierea acestei situații, în scopul asigurării accesului echitabil, transparent și nediscriminatoriu al tuturor operatorilor economici la procedură, cu respectarea strictă a obligațiilor legale ce vă revin și a răspunderii ce decurge din eventuala încălcare a principiilor fundamentale ale achizițiilor publice.
Ce operator economic trebuia să notificăm, în ce format? Prezentați numele, prenumele și adresa de email și vă notificăm. Dvs ați solicitat să se facă modificări, acestea au fost efectuate, deja nu sunteți de acord. Ce treabă are în ce zi se răspunde, dacă tenderul e activ și în aceste zile, nu se suspendă. Modificările efectuate nu modifică nicidecum cursul achiziției. Nu adresați întrebări banale.....
Autoritatea contractantă are obligația legală de a asigura concordanța între specificațiile tehnice ale bunului solicitat și cerințele minime prevăzute de cadrul normativ aplicabil, inclusiv cele care derivă din acquis-ul comunitar, în special atunci când este vorba de produse reglementate prin standarde, norme europene armonizate sau reglementări tehnice obligatorii.
În conformitate cu:
- Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, specificațiile tehnice trebuie să fie formulate astfel încât să asigure egalitatea de tratament, fără a crea bariere nejustificate în calea concurenței;
- principiile de transparență, tratament egal și proporționalitate, precum și
obligația de a asigura o documentație completă, clară și conformă cu legislația în vigoare,
solicităm autorității contractante să justifice în mod clar și explicit lipsa includerii cerințelor speciale sau caracteristicilor tehnice obligatorii aferente bunului solicitat, acolo unde aceste cerințe sunt recunoscute ca fiind esențiale conform normelor de reglementare (naționale sau europene).
În cazul în care aceste condiții speciale sunt necesare și aplicabile bunului respectiv, solicităm revizuirea documentației de atribuire și actualizarea specificației tehnice, astfel încât aceasta să reflecte în mod fidel cerințele obligatorii și să asigure respectarea normelor de reglementare incidente.
Neîndeplinirea acestei obligații este interpretată ca o abatere de la cadrul legal, afectând caracterul transparent și corect al procedurii, precum și dreptul operatorilor economici de a participa în condiții de concurență reală și echitabilă.
Specificațiile tehnice incluse în documentația de achiziție au fost elaborate în strictă conformitate cu art. 37 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice.
Parametrii tehnici urmăresc asigurarea faptului că autospeciala achiziționată va fi compatibilă cu infrastructura existentă și va răspunde cerințelor de eficiență operațională. Nu este nici o înțelegere cu nimeni. Licitația este deschisă pentru orice operator ce corespunde cerințelor, elaborate în baza necesităților.
Ținând cont de prevederile pct. 27 privind atribuțiile președintelui grupului de lucru, pct. 29 privind atribuțiile membrilor grupului de lucru și pct. 30 subpct. 5 și 6 din Hotărârea Guvernului nr. 10/2021 privind Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru în domeniul achizițiilor publice – potrivit cărora grupul de lucru are obligația de a asigura informarea operatorilor economici despre operarea modificărilor în documentația de atribuire, precum și publicarea acesteia și a altor documente aferente în cadrul Sistemului informațional automatizat „Registrul de stat al achizițiilor publice” – iar, suplimentar, având în vedere dispozițiile art. 15 din Legea nr. 131/2015, conform cărora grupul de lucru are atribuția de a elabora documentația de atribuire și de a asigura participarea largă a operatorilor economici, iar autoritatea contractantă are obligația de a garanta obiectivitatea, imparțialitatea, publicitatea și transparența procedurilor de achiziție publică, se deduce în mod echivoc faptul că publicarea modificărilor efectuate în documentația standard în data de 17 august 2025 – zi de weekend (duminică) – fără informarea operatorilor economici interesați, reprezintă o încălcare a obligațiilor legale ceea ce sugerează manifestarea unui interes ascuns de atribuire a contractului unui operator economic prestabilit, ceea ce denotă faptul că membrii grupului de lucru NU sunt autonomi, imparțiali și NU se conformează prevederilor legale.
Ce operator economic trebuia să notificăm, în ce format? Prezentați numele, prenumele și adresa de email și vă notificăm. Dvs ați solicitat să se facă modificări, acestea au fost efectuate, deja nu sunteți de acord. Ce treabă are în ce zi se răspunde, dacă tenderul e activ și în aceste zile, nu se suspendă. Modificările efectuate nu modifică nicidecum cursul achiziției. Nu adresați întrebări banale.....
În conformitate cu prevederile Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, precum și cu dispozițiile HG nr. 10/2021 privind Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru în domeniul achizițiilor publice, vă adresăm prezenta solicitare de clarificare în legătură cu modificările operate asupra documentației de atribuire aferente procedurii sus-menționate.
Conform informațiilor disponibile în Sistemul Informațional Automatizat „Registrul de stat al achizițiilor publice” (MTender), la data de 17.08.2025 (zi nelucrătoare – duminică), au fost publicate modificări asupra documentației de atribuire, în special asupra Anexelor nr. 22 și 23, fără ca operatorii economici interesați să fie informați oficial despre acest fapt.
Având în vedere următoarele obligații legale:
Obligația de transparență și informare;
Obligația grupului de lucru de a informa operatorii economici despre modificările în documentație;
Necesitatea asigurării tratamentului egal, nediscriminatoriu și a concurenței loiale în cadrul procedurii,
vă solicităm să ne clarificați:
Care este temeiul legal al operării acestor modificări într-o zi de weekend, în lipsa oricărei notificări oficiale către operatorii economici?
De ce nu au fost respectate obligațiile privind publicitatea și informarea clară a tuturor participanților cu privire la modificările documentației?
Ce măsuri intenționați să întreprindeți pentru remedierea acestei situații și pentru restabilirea condițiilor de participare transparentă, echitabilă și previzibilă în procedura de achiziție?
Vă solicităm respectuos ca răspunsul să fie formulat în termenul legal și să conțină clarificări explicite, fără ambiguități, în spiritul principiilor fundamentale care guvernează procedura cu privire la achizițiile publice.
Ce operator economic trebuia să notificăm, în ce format? Prezentați numele, prenumele și adresa de email și vă notificăm. Dvs ați solicitat să se facă modificări, acestea au fost efectuate, deja nu sunteți de acord. Ce treabă are în ce zi se răspunde, dacă tenderul e activ și în aceste zile, nu se suspendă. Modificările efectuate nu modifică nicidecum cursul achiziției. Nu adresați întrebări banale.....
În continuarea răspunsului transmis de dumneavoastră în data de 17.08.2025, ora 03:28, prin care ați solicitat precizări suplimentare cu privire la întrebarea:
„Se solicită acoperirea unui anumit teritoriu sau o distanță maximă față de utilizator?”,
vă oferim mai jos detalierea solicitării formulate inițial:
Solicitarea noastră are ca scop înțelegerea cerințelor operaționale minime impuse autospecialei de colectare a deșeurilor care face obiectul achiziției. Astfel, vă rugăm respectuos să confirmați dacă sunt aplicabile următoarele condiții (explicit sau implicit), pentru a putea dimensiona corect specificațiile tehnice ale echipamentului propus: „Se solicită ca autospeciala să fie adecvată pentru acoperirea unui teritoriu cu o suprafață de aproximativ [ex. 75 km²], incluzând atât zone urbane cu străzi înguste, cât și artere principale, cu distanțe de până la [ex. 40 km] între punctele de colectare și platforma de descărcare.”
Solicităm așadar confirmarea dacă autoritatea contractantă are stabilite astfel de parametri orientativi privind raza de acoperire zilnică / traseu / autonomie, sau dacă se acceptă orice configurație tehnică care respectă doar cerințele minime generale, fără impuneri teritoriale specifice.
Această clarificare este necesară pentru a evita orice neconcordanță în evaluarea ofertelor și pentru a asigura conformitatea completă a echipamentului propus cu necesitățile reale ale autorității contractante.
Vă mulțumim pentru colaborare și așteptăm răspunsul dvs. în termenul legal prevăzut de art. 35 alin. (2) din Legea nr. 131/2015.
Specificațiile tehnice incluse în documentația de achiziție au fost elaborate în strictă conformitate cu art. 37 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice.
Parametrii tehnici urmăresc asigurarea faptului că autospeciala achiziționată va fi compatibilă cu infrastructura existentă și va răspunde cerințelor de eficiență operațională. S-au elaborat în conformitate cu străzile locale, să acopere tot teritoriul. Mașina de gunoi nu va sta doar în centrul satului, va lucra pe tot teritoriul, ca să poate să treacă prin toate tipurile de străzi.
Specificațiile tehnice elaborate de către DVS restricționează participarea prin stabilirea de către DVS a unui nivel detaliat al cerințelor tehnice obligatorii (de ex., dimensiuni exacte, materiale specifice unui producător anumit ș.a) care nu au nici o relevanta la competenta fucțională a unor iminente riscuri de neperformanță a unitatii de transport solicitată, astfel acestea compromit flagrant respectarea principiile achizițiilor publice și generează banueli rezonabile a unei licitatii trucate. Aceasta manipulare cu detalii tehnice, în sensul pseudodefinirii produsului funcțional, nu lasă deschisă competiția între furnizorii care pot satisface parametrii tehnici detaliati stabiliti prin deghizare in specificația tehnică publicată. Autoritatea contractantă trebui să asigure o concurență cît mai larga dar nu restrictive asa precum se intenționeaza prin trucarea licitatie respective.
Specificațiile tehnice incluse în documentația de achiziție au fost elaborate în strictă conformitate cu art. 37 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice.
Parametrii tehnici urmăresc asigurarea faptului că autospeciala achiziționată va fi compatibilă cu infrastructura existentă și va răspunde cerințelor de eficiență operațională. Nu este nici o înțelegere cu nimeni. Licitația este deschisă pentru orice operator ce corespunde cerințelor, elaborate în baza necesităților.
În cadrul procesului de clarificare aferent procedurii de achiziție publică desfășurate de către Primăria Sireți, se constata o gravă abatere procedurală, care are aduce o banueală rezonabilă în privința respectării pricipiului legalitatii și a validității răspunsurilor oferite în cadrul platformei SIA RSAP.
Astfel, răspunsurile la clarificări au fost formulate și plasate în data de 17.08.2025, zi de odihnă (duminică), în afara programului oficial de lucru al Primăriei Sireti, în lipsa unei convocări oficiale a Grupului de lucru pentru achiziții publice. Este evident că aceste răspunsuri au fost elaborate și asumate de către o singură persoană, care a activat în afara normei de muncă (netabelată), substituind astfel atribuțiilor exclusive ale grupului de lucru abilitat.
Prin această acțiune, vadit fost depășită competența legală, iar răspunsurile emise în afara cadrului procedural și legal au fost totuși publicate în SIA RSAP, primind astfel în mod nejustificat un statut juridic valid. Subliniem faptul că, potrivit prevederilor legale în vigoare, doar Grupul de Lucru pentru Achiziții Publice este abilitat să formuleze și să aprobe răspunsurile în cadrul procedurilor de clarificări, în mod colectiv și în baza unui proces decizional transparent și documentat.
Atfel, solicităm:
- investigarea acestui incident
- anularea răspunsurilor emise ilegal pe 17 august 2025, în afara orelor legal de lucru si tabelate și în afara competenței legale a unei singure persoane
- dispunerea măsurilor necesare pentru asigurarea respectării stricte a procedurilor și atribuțiilor legale în cadrul procesului de achiziții publice
- reluarea procedurii de clarificare în condiții corecte, cu participarea tuturor membrilor grupului de lucru
- investigarea modului în care o singură persoană a putut lua astfel de decizii și sancționarea abaterilor constatate.
În timpul dintre adresarea întrebării și a răspunsului, grupul de lucru a lucrat la răspunsurile pentru întrebările adresate de dvs pentru a tragiversa procedura de achiziție. S-a răspuns în timpul disponibil. Nu este indicat un program de lucru în acest sens, procedura nu se suspendă pe durata zilelor respective.
Prin prezenta, Vă aduc la cunoștință încălcări grave ale legislației privind achizițiile publice și potențiale fapte penale săvârșite în cadrul procedurii de achiziție menționate mai sus, și solicitam investigarea imediată a următoarelor aspecte:
Conform prevederilor Legii nr. 131/2015, răspunsurile la cererile de clarificări trebuie aprobate de grupul de lucru pentru achiziții publice în mod colegial.
În schimb:
• Răspunsurile au fost publicate în SIA RSAP pe 17.08.2025 (zi nelucrătoare), fără ca grupul de lucru să fi fost convocat legal, fapt care usor este demonstrabil prin contrapunerea datelor faptice.
• Reprobabil nu există nici unproces-verbal al grupului de lucru in acest sens, document care să ateste aprobarea colegială a răspunsurilor acordate unilateral de către operatorul care opereaza cu sistemul SIA RSAP al autoritatii contractante
• Persoana care a emis răspunsurile a acționat subiectiv, in lipsa de tabelare a muncii prestate, substituind ilegal competența grupului de lucru.
Asadar, emiterea unilaterală a răspunsurilor cu valoare juridică constituie depășire a atribuțiilor și încalcă principiul transparenței. Dacă răspunsurile au fost semnate electronic ca și cum ar fi fost aprobate de grupul de lucru (dar nu au fost), se poate incrimina și fals în serviciu (Art. 344 CP RM).
Prin urmare Solicitam in regim ASAP următoarele remedieri și acțiuni:
1. Anularea răspunsurilor nelegale publicate pe 17.08.2025 și reluarea procedurii de clarificare în conformitate cu Legea 131/2007
2. Sancționarea persoanei responsabile pentru încălcarea procedurilor.
3. Sesizarea Procuraturii competente privind potențiale conflicte de interese sau alte fapte penale admise de catre persoana care se face vinovată.
Am răspuns mai sus
Având în vedere că în anunțul de participare și în specificațiile tehnice nu este menționată în mod explicit o marjă de toleranță, vă rugăm să confirmați în mod expres dacă o abatere de ±5% față de specificațiile tehnice sau cantitative prevăzute în documentația de atribuire este acceptabilă.
Această precizare este necesară pentru asigurarea clarității și a evaluării corecte a ofertelor, în conformitate cu principiile transparenței și tratamentului egal între participanți.
Vă rugăm să formulați un răspuns clar și concret, în conformitate cu obligațiile prevăzute de art. 35 alin. (2) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice.
La aceste întrebări s-a răspuns mai sus. Revizuiți.
Specificațiile tehnice elaborate de către DVS restricționează participarea prin stabilirea de către DVS a unui nivel detaliat al cerințelor tehnice obligatorii (de ex., dimensiuni exacte, materiale specifice unui producător anumit ș.a) care nu au nici o relevanta la competenta fucțională a unor iminente riscuri de neperformanță a unitatii de transport solicitată, astfel acestea compromit flagrant respectarea principiile achizițiilor publice și generează banueli rezonabile a unei licitatii trucate. Aceasta manipulare cu detalii tehnice, în sensul pseudodefinirii produsului funcțional, nu lasă deschisă competiția între furnizorii care pot satisface parametrii tehnici detaliati stabiliti prin deghizare in specificația tehnică publicată. Autoritatea contractantă trebui să asigure o concurență cît mai larga dar nu restrictive asa precum se intenționeaza prin trucarea licitatie respective.
Am răspuns mai sus