Achiziție - Autospecială de colectare a deșeurilor

Achiziție Primăria Sireți

Informație generală

Primăria Sireți
1008601000525
Autospecială de colectare a deșeurilor
2,166,666.66 MDL
desemnare câștigător
ocds-b3wdp1-MD-1754359148874

Autospecială de colectare a deșeurilor


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
05/08/2025 05:05
clarificări
21/08/2025 16:43
depunere
31/08/2025 16:43
deschidere oferte
31/08/2025 16:43
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 05/08/2025 02:00
Trezoreria de Stat

suma planificată 2,166,666.66 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
2,166,666.66 MDL 34144511-3 Autospecială de colectare a deșeurilor 1 Unitate 27.08.2025 - 31.12.2025
strada Mihai Eminescu 3

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
3. documentația standart bunuri servicii autogunoieră.docxbiddingDocumentsAchiziție-17/08/2025 14:24Descarca
1. anunț participare primăria sireți.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-05/08/2025 05:07Descarca
2. duae autogunoieră.docbiddingDocumentsAchiziție-05/08/2025 05:07Descarca
3. documentația standart bunuri servicii autogunoieră.docxbiddingDocumentsAchiziție-05/08/2025 05:05Descarca

Persoană de contact

Clarificări

timp maxim
pentru Achiziție
15.08.2025 11:21

Care este timpul maxim de remediere acceptat pentru defecțiuni în perioada de garanție?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 03:52

Am menționat mai sus. Se va anunța și propune de către OE în caz de defecțiuni grave ce necesită timp, și se va consulta/aproba de AC.

... afișează tot conținutul

instruire
pentru Achiziție
15.08.2025 11:21

Cine este responsabil de instruirea personalului beneficiarului cu privire la utilizarea și întreținerea bunului (autospecialei)?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 03:52

OE asigură.

... afișează tot conținutul

anexă 22 și 23
pentru Achiziție
15.08.2025 11:21

În anunțul de participare, este indicat că obiectul achiziției îl constituie o autospecială pentru colectarea deșeurilor. Totuși, observăm că Anexele 22 și 23 din documentația standard fac referire la beton, bun care nu are legătură cu obiectul achiziției menționat. Această neconcordanță ridică următoarele probleme: Ambiguitate privind obiectul real al achiziției, ceea ce creează incertitudine pentru operatorii economici; Imposibilitatea formulării unei oferte conforme, în lipsa unor cerințe tehnice clare și relevante pentru autospeciala solicitată; Încălcarea principiului transparenței, prevăzut de Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice.
În acest context, vă solicităm: Să ne precizați care este relevanța informațiilor referitoare la beton în cadrul acestei proceduri de achiziție a unei autospeciale;Să corectați documentația de atribuire, prin eliminarea anexelor irelevante (22 și 23) și introducerea informațiilor tehnice corespunzătoare, în conformitate cu specificațiile din anunțul de participare.
Considerăm că procedura nu poate continua în condiții de legalitate și transparență până la remedierea acestor inconsecvențe.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 03:58

Aceste documente sunt modele de completare pentru OE. Aceste erori tehnice nu au cum să diminueze legalitatea și transparența procedurii. Toate cerințele sunt indicate în anunțul de participare, care este documentul principal unde se menționează toate cerințele și solicitările, etc.

... afișează tot conținutul

statut de finanțator vs fonduri UE
pentru Achiziție
15.08.2025 11:22

În anunțul de participare, la punctul 39, subpunctul 2, este menționat că „verificarea se poate efectua și de către finanțator”. Totuși, conform informațiilor furnizate în același anunț, ați indicat că procedura nu este aferentă unui proiect sau program finanțat din fonduri externe nerambursabile sau europene, ceea ce ridică o neclaritate privind: Cine anume are calitatea de „finanțator” în acest context? Se referă acest termen la o instituție terță sau chiar la autoritatea contractantă?
Considerăm că această formulare este ambiguă și poate genera interpretări eronate, afectând principiul transparenței procedurii de achiziție publică. În acest sens, vă solicităm: Reformularea subpunctului 2 al punctului 39 din anunțul de participare, prin excluderea mențiunii „și de către finanțator” și înlocuirea acesteia cu o formulare clară, de exemplu: „...verificarea se va efectua de către autoritatea contractantă – la caz, Primăria Sireți, r. Strășeni.”
Această modificare ar elimina ambiguitățile și ar asigura o mai bună înțelegere a rolurilor și responsabilităților în cadrul procedurii.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:10

Acest bun nu este finanțat de către fondurile externe, așa cum am mențional în anunț: „31.Respectivul contract se referă la un proiect și/sau program finanțat din fonduri ale Uniunii Europene”, ci este un proiect național, finațat din bugetul de stat prin intermendiul Ministerului Mediului, astfel finanțatorul a anuțat AC că va verifica bunul și corespunderea cu cerințele, iar în urma acesteia se va achita bunul.
Vă rog să vă informați cu privire la modul de activitate a Autorităților contractante din RM și nu numai: la proiecte, la finanțări, și la bugetele AC.
Nu duceți în eroare.

... afișează tot conținutul

criteriu de evealuare
pentru Achiziție
15.08.2025 11:22

În anunțul de participare, este indicat ca unic criteriu de evaluare „prețul cel mai scăzut”. Cu toate acestea, nu este specificat în mod clar faptul că ofertele vor fi evaluate mai întâi din punct de vedere al conformității cu cerințele tehnice, iar abia ulterior va fi aplicat criteriul financiar. Această formulare poate lăsa loc de interpretare atât din partea autorității contractante, cât și din partea operatorilor economici, generând incertitudine cu privire la modul concret de evaluare a ofertelor. Astfel, pentru a asigura transparența și previzibilitatea procedurii, solicităm respectuos modificarea anunțului de participare, prin introducerea unei precizări explicite conform căreia: „Vor fi considerate pentru evaluarea financiară doar acele oferte care corespund integral cerințelor tehnice din documentația de atribuire, urmând ca dintre acestea să fie desemnată câștigătoare oferta cu prețul cel mai scăzut.” Această clarificare ar consolida corecta aplicare a etapelor de evaluare, în conformitate cu bunele practici și cu principiile achizițiilor publice: tratament egal, transparență și nediscriminare.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:13

Vă rog să consultați legea și să nu adresați întrebări banale. Solicitați un consultant să vă ajute să vă informați corect cu privire la modul de participare la licitații publice.

... afișează tot conținutul

manuale
pentru Achiziție
15.08.2025 11:22

Vă rugăm să ne precizați în ce limbă trebuie să fie redactate manualele de utilizare în format electronic care însoțesc bunul livrat.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:15

Limba de stat

... afișează tot conținutul

schișa
pentru Achiziție
15.08.2025 11:23

În condițiile în care anunțul de participare nu include schița tehnică a bunului, conform articolului 37 din Legea nr. 131/2015, privind descrierea completă a obiectului achiziției, vă rugăm să ne informați: când și în ce format va fi pusă la dispoziție această schiță tehnică?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:16

La ce vă referiți? Este prezentă Specificația tehnică în anunț

... afișează tot conținutul

schița
pentru Achiziție
15.08.2025 11:23

Vă rugăm să ne puneți la dispoziție schița tehnică sau desenul detaliat al bunului ce urmează a fi achiziționat, pentru o mai bună înțelegere a caracteristicilor și conformității cu cerințele tehnice.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:17

Este prezentă Specificația tehnică în anunț.

... afișează tot conținutul

marja acceptabilă
pentru Achiziție
15.08.2025 11:23

Vă rugăm să confirmați dacă se acceptă o marjă de toleranță de ±5% față de specificațiile tehnice sau cantitative prevăzute în documentația de atribuire.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 15:14

Conform anunțului de participare și a specificațiilor tehnice

... afișează tot conținutul

Instruirea
pentru Achiziție
15.08.2025 11:23

Ce trebuie să conțină exact procesul de instruire? Instruirea se aplică doar pentru conducători auto sau și pentru personal tehnic?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:20

Pentru toți. Instruire cu privire la utilizarea bunului.

... afișează tot conținutul

DS
pentru Achiziție
15.08.2025 11:23

Anunțul de participare prevede achiziționarea unei autospeciale pentru colectarea deșeurilor, însă anexele 22 și 23 din documentația standard fac referire la beton. Vă rugăm să ne precizați care este relevanța acestui bun în cadrul procedurii de achiziție a unei autospeciale.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:21

Întrebările sunt puse de câteva ori. Nu credem că este necesar.

... afișează tot conținutul

caietul de sarcini
pentru Achiziție
15.08.2025 11:24

Când va fi pus la dispoziție caietul de sarcini completat, având în vedere că documentația standard actuală nu conține această secțiune esențialăcompletată?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:23

Este indicat în actele încărcate de AC. Anterior ați menționat că sunt solicitate pra multe cerințe.

... afișează tot conținutul

finanțator
pentru Achiziție
15.08.2025 11:24

Cine are calitatea de finanțator menționat la punctul 39 din anunțul de participare, având în vedere că ați indicat că procedura nu este aferentă unui proiect sau program finanțat din fonduri externe nerambursabile sau europene?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:24

Verificați la întrebările adresate anterior.

... afișează tot conținutul

data anunț de participare
pentru Achiziție
15.08.2025 11:24

Cine are calitatea de finanțator menționat la punctul 39 din anunțul de participare, având în vedere că ați indicat că procedura nu este aferentă unui proiect sau program finanțat din fonduri externe nerambursabile sau europene?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:24

Verificați la întrebările adresate anterior.

... afișează tot conținutul

Documente
pentru Achiziție
15.08.2025 11:24

Ce documente trebuie furnizate în urma instruirii? Se solicită manuale, fișe tehnice, certificate de instruire sau alte dovezi?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:25

Conform anunțului de participare

... afișează tot conținutul

accesoriile
pentru Achiziție
15.08.2025 11:25

Vă rugăm să precizați în mod expres care sunt accesoriile și dotările standard obligatorii ce trebuie să fie incluse în livrarea autovehiculului, pentru ca acesta să fie considerat complet și functional: Roată de rezervă; Cric și cheie pentru roți; Trousă medicală; Stingător de incendiu; Triunghiuri reflectorizante; Set de becuri de rezervă; Trusă de scule de bază; Manual de utilizare în limba română; Suport pentru numere provizorii; Elemente/echipamente specifice tipului de autovehicul (dacă e autospecială – furtunuri, cuplaje, rampe, panouri etc.).

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:27

Da, conform specificațiilor.

... afișează tot conținutul

Înmatricularea bunulu
pentru Achiziție
15.08.2025 11:25

Vă rugăm să precizați în mod expres cine este responsabil de înmatricularea bunului achiziționat (autospeciala): autoritatea contractantă sau operatorul economic? Sub ce formă urmează a fi livrat bunul? Vă rugăm să confirmați că livrarea bunului se face sub formă de unitate funcțională completă, pregătită pentru utilizare imediată, fără intervenții suplimentare din partea beneficiarului.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:39

Da, toate costurile necesare livrării bunului la destinația stabilită de autoritate. Cumpărătorul (AC) primește bunul „gata de utilizare”, fără costuri suplimentare.

... afișează tot conținutul

costul ofertei
pentru Achiziție
15.08.2025 11:25

Ce accesorii, echipamente suplimentare sau consumabile trebuie să însoțească bunul livrat pentru a fi considerat o unitate funcțională completă?
Vă rugăm să precizați în mod expres ce trebuie să includă costul total al ofertei.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:34

Conform anunțiului de participare

... afișează tot conținutul

documente
pentru Achiziție
15.08.2025 11:25

Ce documente trebuie să însoțească bunul în momentul livrării pentru a fi considerat complet și conform?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:34

Conform anunțului de participare și a legislației în vigoare

... afișează tot conținutul

Echipamente
pentru Achiziție
15.08.2025 11:25

Ce echipamente, dotări și accesorii trebuie să fie incluse în această unitate funcțională?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.08.2025 04:35

Conform anunțului de participare

... afișează tot conținutul

Participanți

Autospecială de colectare a deșeurilor 2,166,666.66 MDL
29/08/2025 16:39
1,999,500.00 MDL
Ofertă acceptată
26/08/2025 15:40
2,034,000.00 MDL