Servicii de implementare a soluției informatice de operațiuni bancare (licențe, servicii de implementare și servicii de garanție);
Servicii de implementare a soluției informatice de gestionare a resurselor corporative (licențe, servicii de implementare și servicii de garanție)
suma planificată 72,126,666.67 MDL
Lot | Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|---|
Servicii de implementare a soluției informatice de operațiuni bancare (licențe, servicii de implementare și servicii de garanție) | 57,079,166.67 MDL | 72200000-7 | Licenţe aferente soluției informatice de operaţiuni bancare (CBS), cu 1 an de suport de la producător inclus | 1 Bucata |
02.01.2026 - 30.12.2028 bd. Grigore Vieru, 1 |
72200000-7 | Licenţe complementare pentru rularea CBS (cu excepţia licenţelor pentru sistemele de operare), cu 1 an de suport standard de la producător inclus | 1 Bucata | |||
72200000-7 | Servicii de implementare ale soluției informatice de operațiuni bancare (CBS) | 1 Bucata | |||
72200000-7 | Servicii de instruire aferente soluției informatice de operațiuni bancare (CBS) | 1 Bucata | |||
72200000-7 | Servicii de integrare | 1 Bucata | |||
72200000-7 | Servicii privind dezvoltări suplimentare și solicitări de schimbare | 2000 Bucata | |||
72200000-7 | Servicii de garanţie (mentenanţă şi suport) aferente soluției informatice de operațiuni bancare (CBS) | 12 Bucata | |||
Servicii de implementare a soluției informatice de gestionare a resurselor corporative (licențe, servicii de implementare și servicii de garanție) | 15,047,500.00 MDL | 72200000-7 | Licenţe aferente soluției informatice de gestionare a resurselor corporative (ERP), cu 1 an de suport de la producător inclus | 1 Bucata |
02.01.2026 - 30.12.2028 bd. Grigore Vieru, 1 |
72200000-7 | Licenţe complementare pentru rularea ERP (cu excepţia licenţelor pentru sistemele de operare), cu 1 an de suport standard de la producător inclus | 1 Bucata | |||
72200000-7 | Servicii de implementare ale soluției informatice de gestionare a resurselor corporative (ERP) | 1 Bucata | |||
72200000-7 | Servicii de instruire aferente soluției informatice de gestionare a resurselor corporative (ERP) | 1 Bucata | |||
72200000-7 | Servicii de integrare | 1 Bucata | |||
72200000-7 | Servicii privind dezvoltări suplimentare și solicitări de schimbare | 1000 Bucata | |||
72200000-7 | Servicii de garanţie (mentenanţă şi suport), aferente soluției informatice de gestionare a resurselor corporative (ERP) | 12 Bucata |
Intrebare de clarificare privind cerinta de experienta similara:
Avand in vedere cerinta privind demonstrarea experientei in „entitati bancare”, va rugam sa confirmati daca pot fi considerate eligibile contractele de implementare a solutiei ofertate in cadrul unor institutii financiare nebancare (IFN-uri) care sunt parte a unor grupuri bancare europene, in conditiile in care:
– implementarea a vizat aceeasi solutie sau o versiune majora a acesteia;
– institutiile respective sunt detinute integral sau majoritar de banci din Uniunea Europeana;
– contractele au fost finalizate cu succes si pot fi sustinute prin documente justificative.
Documentația de atribuire prevede în mod explicit că ofertantul trebuie să demonstreze experiență în implementarea soluției ofertate în entități bancare, în baza a cel puțin trei contracte finalizate cu succes în ultimii 7 ani, dintre care unul în ultimii 3 ani, precum și în condițiile valorilor financiare minime indicate pentru fiecare lot.
Din această formulare reiese în mod clar că experiența relevantă trebuie să fie dobândită în relație cu entități care funcționează ca instituții bancare, astfel cum sunt acestea definite conform legislației în vigoare și reglementate de autoritățile de supraveghere bancară.
Deși argumentele transmise de dumneavoastră (privind implementarea aceleiași soluții, deținerea majoritară de către bănci din Uniunea Europeană și posibilitatea susținerii contractelor cu documente justificative) sunt înțelese, trebuie precizat că:
• Instituțiile financiare nebancare (IFN-urile), chiar dacă fac parte din grupuri bancare, nu se califică drept entități bancare în sensul cerinței formulate;
• Structura, complexitatea și reglementarea activităților desfășurate de entitățile bancare diferă semnificativ de cele ale IFN-urilor – inclusiv în ceea ce privește sistemele interne, procesele de conformitate, raportare, gestiune a riscului, precum și cerințele de securitate și audit. Aceste particularități justifică în mod obiectiv cerința impusă și o diferențiere clară a experienței relevante;
Prin urmare, contractele încheiate cu IFN-uri, indiferent de afilierea acestora la grupuri bancare, nu pot fi considerate conforme cerinței de calificare, întrucât nu respectă cerința esențială privind natura juridică și operațională a beneficiarilor – respectiv aceea de a fi entități bancare.
Subliniem faptul că neîndeplinirea cerinței de calificare conduce la respingerea ofertei ca fiind inacceptabilă, conform dispozițiilor legale aplicabile în domeniul achizițiilor publice.
Va rugam sa clarificati daca poate fi considerata indeplinita cerinta privind experienta de implementare in cel putin o banca din Uniunea Europeana, in cazul in care solutia ofertata a fost implementata intr-o institutie financiara nebancara (IFN) din Romania, parte a unui grup bancar european, si:
– contractul a fost derulat cu succes;
– solutia a fost personalizata conform cerintelor specifice entitatii;
– grupul din care face parte entitatea este activ pe piata bancara europeana.
Vă rugăm să consultați răspunsul de la întrebarea de clarificare de mai sus.
Va rugam sa confirmati daca scrisorile de recomandare pot fi emise de institutii financiare nebancare parte a unor grupuri bancare europene, in contextul in care solutia ofertata a fost implementata integral si cu succes, iar implementarea poate fi dovedita prin recomandari oficiale.
Cerința de calificare stipulează în mod clar că experiența relevantă trebuie să provină din contracte de implementare finalizate cu succes în entități bancare. Această cerință vizează nu doar natura soluției implementate sau succesul implementării, ci și specificul instituțional și operațional al beneficiarului, care trebuie să fie o entitate bancară, în sensul reglementărilor aplicabile.
În acest context, chiar dacă soluția a fost implementată integral și cu succes într-o instituție financiară nebancară și chiar dacă acest fapt poate fi susținut prin scrisori de recomandare oficiale, scrisorile emise de IFN-uri nu pot substitui documentele justificative aferente experienței în entități bancare, întrucât nu pot dovedi îndeplinirea cerinței esențiale privind tipul entității beneficiare.
Mai mult, cerința impusă reflectă realitățile diferențelor semnificative între procesele interne, reglementările și nivelul de complexitate operațională ale instituțiilor bancare față de instituțiile financiare nebancare, diferențe care justifică necesitatea unei experiențe directe în mediul bancar.
Prin urmare, scrisorile de recomandare emise de instituții financiare nebancare pot fi anexate la ofertă ca documente informative sau suplimentare, dar nu vor putea fi considerate relevante pentru îndeplinirea cerinței de calificare privind experiența în entități bancare.
Va rugam sa confirmati daca, pentru cerinta referitoare la experienta de minimum 4 ani a expertilor propusi in proiecte de implementare IT in sectorul bancar, pot fi considerate eligibile si proiectele realizate in cadrul unor institutii financiare nebancare (IFN-uri) care fac parte din grupuri bancare europene, in conditiile in care:
– expertul a avut rol activ in implementarea de solutii informatice in aceste entitati;
– proiectele au fost finalizate cu succes si sunt relevante din punct de vedere al domeniului;
– IFN-urile sunt detinute integral sau majoritar de banci.
În conformitate cu cerințele documentației de atribuire, experiența solicitată de minimum 4 ani a experților trebuie să fie dobândită în proiecte IT desfășurate în sectorul bancar, respectiv în cadrul unor instituții bancare autorizate.
Prin urmare, experiența obținută în cadrul instituțiilor financiare nebancare (IFN-uri), chiar dacă acestea fac parte din grupuri bancare și proiectele au fost finalizate cu succes, nu este eligibilă, întrucât IFN-urile nu se încadrează în sectorul bancar în sensul cerinței.
In ceea ce priveste cerinta privind experienta in cel putin 2 proiecte de implementare similare in complexitate si domeniu cu proiectul BNM, va rugam sa confirmati daca pot fi considerate eligibile si proiectele derulate in cadrul unor institutii financiare nebancare (IFN-uri) care:
– sunt parte a unor grupuri bancare europene;
– au avut un nivel de complexitate, perimetru functional si volum de date comparabil cu cel estimat pentru proiectul BNM;
Cerința vizează experiența în cel puțin 2 proiecte de implementare similare ca domeniu și complexitate cu proiectul BNM, derulate în sectorul bancar.
Prin urmare, proiectele realizate în cadrul instituțiilor financiare nebancare (IFN-uri), chiar dacă acestea fac parte din grupuri bancare și sunt într-o oarecare măsură comparabile ca perimetru și complexitate, nu sunt eligibile, întrucât nu se încadrează în domeniul bancar, astfel cum este cerut prin documentația de atribuire.
1. Care este scopul reevaluării zilnice?
Conformitate contabilă?
Raportare managerială zilnică?
Actualizarea rapidă a poziției valutare?
Toate cele menționate și control intern financiar. Perioada contabilă – ziua operațională.
Scopul principal al reevaluării zilnice este asigurarea acurateții/preciziei poziției valutare a BNM, cu rol esențial în managementul riscului valutar și în luarea deciziilor operaționale și de politică monetară, inclusiv și din prisma conformității cu cerințele IFRS, reevaluarea zilnică contribuind la o imagine fidelă și actualizată a pozițiilor în valută pe fiecare cont analitic precum și la nivel agregat, în conformitate cu cerințele IFRS, deși acestea nu prevăd obligația reevaluării zilnice, în contextul băncii centrale, reevaluarea zilnică reprezintă o practică internă complementară în vederea asigurării acurateții la data raportării; etc).
1. Care sunt tipurile de operațiuni pentru care este necesară imprimarea selectivă?
Imprimarea selectivă a documentelor este necesară în special pentru operațiunile contabile care implică fluxuri documentare cu cerințe diferite de evidență și arhivare, acestea se referă la:
- Documente de trezorerie (ordine/dispoziții de plată, extrase de cont, dispoziții de încasare, etc);
Centralizatoare, balanțe de verificare și alte rapoarte.
1. Ce nivel de restricție de acces este necesar pentru perioadele închise (ex. read-only pentru anumiți utilizatori, niciun acces)?
Sistemul trebuie să aplice următoarele restricții :
- Interdicție totală de modificare , nici un utilizator nu trebuie să poată adăuga, modifica sau șterge înregistrările contabile aferente unei perioade închise.
- Access doar în regim read - only pentru utilizatorii autorizați.
În același timp sistemul trebuie să dețină funcționalități de înregistrări de corectare a perioadelor închise, cu regim de autorizare escaladat, cu intervale sau perioade care ar permite corectarea acestora conform principiilor aplicabile în IAS 8 (corectarea erorilor contabile). Nu pot fi supuse corectării contabile și perioadei, înregistrările în conturile clienților (conturi de conturi curente, depozite, overnight) care afectează sumele de plăți, încasări.
1. Care sunt criteriile pentru "cazuri excepționale"?
Aceste criterii sunt necesare în cazul în care nu pot fi aplicate soluțiile de înregistrări de corectare, descrise mai jos și pentru care sunt necesare tipuri de document sau funcționalitate la nivel de sistem, care ar fi de natura corecțiilor perioadelor anterioare și care ar înregistra corectarea în ziua corespunzătoare (când înregistrarea urma să aibă loc), dar fără redeschiderea zilei operaționale nemijlocit.
Criteriile de redeschidere a zilei operaționale sunt aplicabile pentru deschidere doar Administratorilor de sistem, cu nivelele de autorizare și aprobare suplimentară (Membru al Comitetului Executiv, Director Finanțe).
Criteriile pentru cazurile excepționale în care se permite deschiderea zilei anterioare închise se refera la ajustări/corectări în înregistrările contabile deja reflectate (în cazul în care operațiunile de corectare mai jos nu sunt posibile):
- Incidente IT care nu au permis înregistrarea corespunzătoare a operaţiunilor în ziua corespunzătoare și remedierea acestora s-a extins în următoarea zi;
- În următoarea zi lucrătoare (în procesul verificării zilei operaționale se constată erori, înregistrări automate neînregistrate corespunzător).
În situația când înregistrările corespunzătoare de corectare nu pot fi aplicate din motive tehnice.
1. Cum se definește un "document contabil ne-autorizat de nivel critic"?
Prin "document contabil ne-autorizat de nivel critic" înțelegem documentele contabile care nu au trecut integral fluxul complet de autorizare configurat în sistem (de ex. executor, șef al secție, șef departament). Există anumite operațiuni de tip plăți/încasări, inclusiv in valută străină (de ex. plăți finale, decontări interbancare cu data valutei în ziua curentă).
1. Ce informații suplimentare trebuie colectate la nivel de tranzacție? Ex: cod proiect, sursă de finanțare, tip cheltuială (operațională/investițională)?
La nivel de tranzacție, este necesară completarea suplimentară în câmpuri separate a liniei de buget și centrului de cost/de profit atribuit direct cheltuielii/venitului înregistrat.
Alocarea ulterioară pe alte centre de cost (de pe fiecare centru de cost pe activități de bază, activități de guvernanță și suport și proiecte care sunt capitalizate; de pe activitățile de guvernanță și suport către centrele de cost responsabile de activități de bază și proiecte capitalizate; de pe activități pe servicii prestate, bunuri comercializate/proiecte) va avea loc în modulul de evidență a costurilor și control de gestiune.
De menționat că aceste date de gestiune si bugetare sunt suplimentare altor date obligatorii a fi completate privind identificarea documentului (nr, data documentului, data tranzacției/data livrării/prestării etc), datelor privind părțile implicite (furnizor/prestator, responsabil intern etc), date financiare și contabile (conturi contabile, suma, TVA, moneda tranzacției etc), date justificative și administrative (referință contract, descriere tranzacție, semnături/aprobări etc).
Alte date alternative care pot fi necesare, conform sistemelor de evidență a costurilor care pot fi necesare pentru deciziile operaționale– m2, unități, proiect, nr personal, centru de investiții, obiectiv, KPI.
Aceste exemple sunt orientative și sistemele de evidență managerială au incorporate și alte elemente obligatorii sau facultative care sunt urmărite pentru decizii manageriale, corelat cu informații adiționale pentru sistemul de evidență financiară.
1. Care sunt tipurile specifice de provizioane conform IFRS care trebuie gestionate?
2. Există metode de calcul specifice pentru fiecare tip de provizion?
1. Conform IFRS, BNM gestionează următoarele tipuri de provizioane:
1) Provizioane pentru pierderi din deprecierea activelor financiare deținute de către BNM, evaluate la cost amortizat și la valoarea justă prin alte elemente ale rezultatului global, conform IFRS 9;
Pentru aceste tipuri de provizioane fiind aplicat modelul „pierderi de credit așteptate” – i.e. Expected Credit Loss (ECL), cu utilizarea datelor aferente scorurilor de risc/rating, probabilității de default, pierderii în caz de default și expunerii estimate, etc.
Pierderile de credit așteptate reprezintă o estimare ponderată a probabilității ponderate a valorii actualizate a pierderilor din risc de credit. Acestea sunt evaluate ca valoarea prezentă actualizată a diferenței dintre fluxurile de mijloace bănești datorate BNM conform contractului și fluxurile de mijloace bănești pe care BNM se așteaptă să le primească ca urmare a ponderării mai multor scenarii economice viitoare, actualizate utilizând rata dobânzii efective.
Conform modelului de depreciere bazat pe pierderile așteptate recunoașterea pierderilor din depreciere de credit așteptate se efectuează și se actualizează cu o frecvență trimestrială:
- pentru o perioadă de 12 luni de acțiune a activului financiar, în cazul în care riscul de credit nu a crescut semnificativ de la data recunoașterii inițiale și
-pentru întreaga perioadă de viață a activului financiar, în cazul în care riscul de credit a crescut semnificativ de la data recunoașterii inițiale.
BNM evaluează pierderile din de creditare așteptate pe o bază individuală sau pe o bază colectivă pentru portofolii de depozite, valori mobiliare, credite care prezintă caracteristici similare de risc. Această evaluare se bazează pe valoarea actualizată a fluxurilor de mijloace bănești preconizate ale activului, utilizând rata dobânzii efective inițială a activului, indiferent dacă acesta este evaluat individual sau pe bază colectivă. Instrumentele sunt grupate după tipul instrumentului, riscul de credit exprimat prin rating-uri, emitent, sector, garanție etc
2) Provizioane pentru litigii, daune și alte obligații legale – conform IAS 37, pentru:
-litigii în curs , obligații asumate în mod legal sau contractual inclusiv eventuale penalități, alte sancțiuni, care derivă din acestea, etc;
Pentru acest tip de provizioane fiind utilizată cea mai bună estimare a valorii necesare pentru stingerea obligației, bazată pe informațiile disponibile la data raportării, în dependență de certitudinea rezultatului.
3) Provizioane pentru cheltuieli viitoare previzibile – conform IAS 37, dacă acestea sunt generate de o obligație curentă (ex. costuri de închidere, stocuri neutilizate, imobilizări depreciate etc.).
4) Provizioane pentru concedii neutilizate (IAS 19) – metodologie stabilita – nr de zile de concediu neutilizate la data de raportare x prețul zilei (acest provizion va fi calculat utilizând datele din sistemele de payrol, HR).
1. Care sunt aplicațiile externe specifice din care se vor importa aceste date?
Aplicațiile externe specifice din care se vor importa aceste date sunt „e - factura” de pe sfs.md.
1. Care sunt toate categoriile de venituri ce trebuie inregistrate centralizate zilnic? 3. Există un format specific pentru înregistrarea centralizată?
2. Care este sursa inițială a datelor pentru fiecare tip de venit?
Sistem extern?
Fișiere încărcate manual?
Introducere manuală?
1. Veniturile de bază care reprezintă venituri din operațiuni cu metale prețioase monetare; venituri din plasamente externe (rezerve valutare), conturi curente, credite acordate; venituri din portofoliul de titluri de stat și alte investiții; operațiuni în valută străină, inc. diferențele de curs valutar și reevaluare; reluarea provizioanelor, comisioanele și taxele aplicate, etc);
Alte venituri, cum ar fi: venituri din vânzarea bancnotelor și monedelor jubiliare și comemorative, alte venituri aferente monedei naționale, venituri din realizarea stocurilor/imobilizărilor/prestări de servicii, sume recuperate/penalități/despăgubiri/venituri, etc.
2.Sursa inițială a datelor pentru veniturile de bază reprezintă sistemul CBS – acestea se vor contabiliza automatizat la procesele aferente.
3. Comisioanele pentru numerar – soluția gestiune numerar și CBS.
4. Comisioanele SAPI – SAPI.
5. Pentru alte venituri: ERP – din tranzacțiile automatizate (prestări servicii, vânzare bunuri, alte vânzari) sau manual pentru veniturile sporadice (recuperări de costuri, alte venituri).
Pentru operațiunile aferente veniturilor de bază majoritatea înregistrărilor aferente sunt automatizate.
1. Care sunt prevederile specifice din Legea BNM nr. 548/1995 privind distribuirea rezultatului financiar?
2. Există reguli specifice de alocare a rezultatului financiar care trebuie configurate în sistem?
Sistemul urmează să efectueze, în cadrul procesului de închidere a exercițiului financiar, înregistrările automate aferente reevaluărilor, amortizărilor, închiderii veniturilor și cheltuielilor, calculului rezultatului reportat și acoperirii pierderilor sau alocării profitului în rezervele statutare/conform IFRS.
Rezultatul financiar al BNM poate fi fie un profit, fie o pierdere.
Mecanismul privind distribuirea rezultatului financiar este prevăzut la art.19 și 20 din Legea nr.548/1995.
Profitul disponibil pentru distribuire/pierderea totală reprezintă profitul/pierderea net(ă) obținut(ă) după defalcarea tuturor veniturilor nerealizate în conturile corespunzătoare de rezervă ale veniturilor nerealizate, acoperirea tuturor pierderilor nerealizate din sursele conturilor corespunzătoare de rezervă ale veniturilor nerealizate, până când soldul acestora devine zero şi după defalcarea în capitalul statutar a veniturilor obţinute din suma totală a bancnotelor şi monedelor metalice retrase din circulaţie, dar nepreschimbate în perioada stabilită de către BNM, în conformitate cu articolul 64, aliniatul (3) al Legii nr. 548/1995.
La finele anului financiar, profitul disponibil pentru distribuire se alocă pentru majorarea capitalului statutar sau transferarea la veniturile bugetului de stat în limitele prevăzute la art.19 și art.20 ale Legii 548/1995.
La finele anului financiar, profitul disponibil pentru distribuire va fi alocat pentru majorarea capitalului statutar în următorul mod:
a) dacă mărimea capitalului statutar, până la distribuirea profitului disponibil pentru distribuire la finele anului financiar înainte de distribuirea rezultatului financiar aferent anului curent, constituie mai puţin de 4% din totalul obligaţiilor monetare ale BNM, profitul disponibil pentru distribuire va fi alocat în întregime pentru majorarea capitalului statutar în modul prevăzut la art.19 alin.(3) din Legea 548/1995;
b) dacă mărimea capitalului statutar, până la distribuirea profitului disponibil pentru distribuire la finele anului financiar înainte de distribuirea rezultatului financiar aferent anului curent, constituie de la 4% până la 10% din totalul obligaţiilor monetare ale BNM, 50% din profitul disponibil pentru distribuire vor fi alocate pentru majorarea capitalului statutar în modul prevăzut la art.19 alin.(3) din Legea 548/1995, iar 50% din profitul disponibil pentru distribuire vor fi transferate la venitul bugetului de stat;
c) dacă mărimea capitalului statutar, până la distribuirea profitului disponibil pentru distribuire la finele anului financiar, constituie mai mult de 10% din totalul obligaţiilor monetare ale BNM, profitul disponibil pentru distribuire va fi transferat în întregime la venitul bugetului de stat.
În cazul în care veniturile nerealizate defalcate şi/sau pierderile nerealizate acoperite ale perioadei de gestiune depăşesc mărimea profitului net, această depăşire este acoperită din fondul general de rezervă.
Totodată, sistemul informatic trebuie să permită, inclusiv, posibilitatea distribuirii manuale a rezultatului financiar între conturile de capital.
1. Formatul situațiilor financiare de pe site-ul BNM este cel final de implementat sau vor exista ajustări?
2. Se dorește integrarea directă cu site-ul oficial pentru publicare automată sau manuală?
3. Există versiuni specifice ale SIRF care trebuie respectate?
1. Da. Se solicită implementarea formatului actual al situațiilor financiare disponibil pe pagina web. Totodată, structura situațiilor financiare poate fi modificată/completată pe viitor, pe măsura emiterii unor IFRS noi sau amendamente la IFRS urile actuale privind cerințe suplimentare de raportare și notele sau informațiile suplimentare necesară conform notelor informative.
2. Nu se urmărește integrarea directă cu site-ul oficial pentru publicare automată, dar este necesară asigurarea descărcării acestora în formate editabile, pentru eventuale ajustări manuale și semnare.
3. Situațiile financiare sunt întocmite în conformitate cu IFRS, emise de Consiliul pentru Standarde Internaționale de Contabilitate (IASB), în vigoare la data etapei de analiză și design.
A se vedea clarificările de mai sus cu toate standardele relevante.
1. Cum se asigură că toate conturile contabile sunt aliniate corect între cele două perioade (nu au fost redenumite, mutate etc.)?
2. Dacă apar modificări structurale ale planului de conturi, cum se va face reconcilierea între conturile anterioare și cele curente?
1. Sistemul contabil trebuie să asigure că situațiile financiare sunt generate pe baza codurilor contabile și nu a denumirilor.
Pentru a prezenta situațiile financiare comparative, soldurile și sumele din perioada anterioară se reclasifică conform noii structuri contabile.
Este necesar ca situațiile financiare (Bilanț contabil, Situația rezultatului global, Situația fluxurilor de mijloace bănești) să poată fi generate și în forma analitică până la nivel de cont analitic.
Totodată, corectitudinea întocmirii situațiilor financiare este asigurată de controale interne și audit extern.
2. Prin maparea conturilor vechi cu cele noi în structura balanței contabile.
IFRS prevede că, în cazul modificării politicilor contabile sau în prezentarea situațiilor financiare (inclusiv modificări ale structurii conturilor), entitatea trebuie să aplice aceste schimbări retroactiv sau să prezinte datele comparative ajustate corespunzător pentru a menține comparabilitatea.
Pentru aceasta, este necesară o matrice de reconciliere care să asocieze fiecare cont vechi cu contul nou sau conturile noi, astfel încât soldurile și tranzacțiile perioadei anterioare să fie reclasificate conform noii structuri.
Totodată, în situațiile financiare, conform IFRS, se includ note explicative privind aceste modificări, impactul lor asupra poziției financiare și performanței raportate, și metodele utilizate pentru ajustarea comparativelor.
1. Doriti ca utilizatorii sa poata configura aceste coloane suplimentare sau coloanele sa fie predefinite?
Să poată fi configurate de utilizatori ca coloane suplimentare.
1. Care este Sursa de date?
Datele despre contracte sunt înregistrate în modulul ERP (ex: Achiziții, Contracte), sau vin dintr-o aplicație externă?
Datele pot fi colectate din modulul Achiziții (privind contractele semnate) și/sau modulul Bugetare (privind sumele achitate). Nu se intenționează colectarea datelor din aplicații externe pentru obligațiile financiare aferente achizițiilor publice.
1. Care este Lista de sisteme interne ale BNM care trebuie interfațate cu ERP-ul?
4. Formate de fișiere și protocoale de schimb
Specificațiile privind interfațarea sunt detaliate în cerințele tehnice din caietul de sarcini. Suplimentar, Anexa 10 oferă o sumarizare a tuturor interfețelor ce trebuie implementate în cadrul proiectului, oferind o imagine de ansamblu asupra punctelor de integrare necesare.