Sistem automatizat al controlului de frontieră (Automated Border Control, ABC, e-Gate)
suma planificată 30,000,000.00 MDL
| Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
|---|---|---|---|---|
| 30,000,000.00 MDL | 35100000-5 | Echipament | 10 Bucata |
01.09.2025 - 30.12.2025 bd. Dacia, 80/3 |
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 5.1 menționează:
„5.1. Ofertantul va efectua instruirea corespunzătoare pentru echipa tehnică a Beneficiarului privind mentenanța, modul de identificare și eliminare a erorilor minore (software și hardware);”
Aceasta înseamnă că beneficiarul va avea o echipă de mentenanță la fața locului, în aeroport, în zona de control a frontierei, capabilă să ofere suport de nivel 1 și activități de mentenanță preventivă (ex. curățare, depanare inițială)?
Vă rugăm să confirmați dacă se poate stabili o conexiune securizată de la distanță (prin VPN) pentru efectuarea activităților de mentenanță la distanță și pentru orice suport necesar din partea specialiștilor de produs (din Moldova sau de la sediul central al producătorului din Europa)?
În conformiatte cu prevederile Anuntului de participare, si caietul de sarci potentialul ofertant, are obligatia de a asigura o echipa de mentenanta locala cu prezenta fizica in zona de control a frontiere, Echipa va fie= capabila sa furnizeze suport si activitati de mentenanta preventiva, nu se accepta mentanta de la distanta , prin VPN sau alte mijloace, iar suport tehnic sa fie asigurat exclusiv de personal local certificat de catre producator.
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 5.1 menționează:
„5.1. Ofertantul va efectua instruirea corespunzătoare pentru echipa tehnică a Beneficiarului privind mentenanța, modul de identificare și eliminare a erorilor minore (software și hardware);”
Aceasta înseamnă că beneficiarul va avea o echipă de mentenanță la fața locului, în aeroport, în zona de control a frontierei, capabilă să ofere suport de nivel 1 și activități de mentenanță preventivă (ex. curățare, depanare inițială)?
Vă rugăm să confirmați dacă se poate stabili o conexiune securizată de la distanță (prin VPN) pentru efectuarea activităților de mentenanță la distanță și pentru orice suport necesar din partea specialiștilor de produs (din Moldova sau de la sediul central al producătorului din Europa)?
n conformiatte cu prevederile Anuntului de participare, si caietul de sarci potentialul ofertant, are obligatia de a asigura o echipa de mentenanta locala cu prezenta fizica in zona de control a frontiere, Echipa sa fie capabila sa furnizeze suport si activitati de mentenanta preventiva, nu se accepta mentanta de la distanta , prin VPN sau alte mijloace, iar suport tehnic sa fie asigurat exclusiv de personal local certificat de catre producator.
Documentul „caiet de sarcini – descrierea funcționalităților de bază a sacf en”, punctul 2.3 menționează:
„Procesele informaționale (aplicații) din cadrul sistemului ABC vor salva date de audit/înregistrare pentru toate acțiunile desfășurate în procesul de trecere a controlului de frontieră. Datele de audit/raportare (sub formă de fișiere stocate local pe discul procesorului sistemului ABC) vor fi păstrate pentru maximum 7 zile;”
și punctul 12.2 menționează:
„Sistemul ABC va păstra datele de logare (jurnale de sistem, jurnale de acces, imagini captate) pentru minimum 30 de zile, cu posibilitatea de extindere automată sau arhivare.”
Aceste două cerințe par contradictorii, întrucât una menționează un maximum de 7 zile, iar cealaltă un minimum de 30 de zile.
Puteți oferi clarificări?
Datele de audit/raportare stocate local se păstrează maximum 7 zile, conform punctului 2.3. Pentru logurile de sistem, logurile de acces și imaginile captate – perioada minimă de retenție este de 30 de zile, cu posibilitate de extindere sau arhivare automată, conform politicilor interne și GDPR (punctul 12.2). Nu există contradicție – este vorba despre categorii de date și cicluri de retenție diferite.
Având în vedere sezonul actual de concedii (lunile iulie și august) și pentru a asigura depunerea celei mai bune soluții posibile la un preț competitiv, vă rugăm respectuos să luați în considerare extinderea termenului de depunere a ofertelor cu două săptămâni, până la 1 septembrie.
În temeiul prevederii legii 74, termenul minim pentru derularea unei proceduri de achizitie cu o cifra mai mare de 2,3 mln lei, este de 35 de zile, iar AIC a respectat această prevedere.
Puteți confirma când va fi pus la dispoziție un document de Contract către furnizor?
Dacă acesta este deja pregătit, îl puteți furniza?
Contractul este unul tipic conform Documentațiie standard. Astfel pentru a nu fi comise erori sau abateri, la perfectarae contractului de achizitie între cumparator si vinzator se va include specificatiile din caietele de sarcini și anuntul de participare, anexa 22 si 23
Reiesind din raspunsul D-voastra referitor la 120 zile termen maxim de livrare, intelegem ca termenul de valabilitate a contractului care la moment este 31.12.2025, poate fi extins in caz in care semnarea contractului va fi tergiversata?
Termenul de livrare si instalare a sistemului este de 120 de zile din data semnărrii contractului, insuși platforma nu permite indicarea termenului contractului 2026.
Având în vedere complexitatea tehnică a proiectului și necesitatea consultării cu partenerii noștri tehnologici internaționali pentru a formula o ofertă competitivă și completă, solicităm extinderea termenului de depunere a ofertelor cu încă 3 săptămâni.
Suntem convinși că o astfel de prelungire va contribui la asigurarea unei concurențe echitabile și va spori calitatea propunerilor tehnice primite în cadrul acestei proceduri.
Vă mulțumim anticipat pentru înțelegere și colaborare.
În temeiul prevederii legii 74, termenul minim pentru derularea unei proceduri de achizitie cu o cifra mai mare de 2,3 mln lei, este de 35 de zile, iar AIC a respectat această prevedere.
The eligibility criteria outlined in p.13 about designating the Technical Service Representative, along with the specific experience requirements on p.9 for delivering similar goods, appear to indicate that a locally incorporated Technical Service Representative must demonstrate experience equivalent to at least 50% of the value of the submitted offer.
Kindly confirm whether the manufacturer is permitted to directly establish and incorporate the Technical Service Representative locally. If so, would the requirement for similar experience amounting to 50% of the submitted offer still apply to the newly incorporated Technical Service Representative?
-----
Criteriile de eligibilitate prezentate la p.13 privind desemnarea Reprezentantului de Servicii Tehnice, împreună cu cerințele specifice de experiență de la p.9 pentru livrarea de bunuri similare, par să indice că un Reprezentant de Servicii Tehnice înregistrat local trebuie să demonstreze o experiență echivalentă cu cel puțin 50% din valoarea ofertei depuse.
Vă rugăm să confirmați dacă producătorului i se permite să stabilească și să încorporeze direct Reprezentantul de Servicii Tehnice la nivel local. Dacă da, cerința privind o experiență similară în valoare de 50% din oferta depusă s-ar aplica în continuare Reprezentantului de Servicii Tehnice nou înregistrat?
Se accepta experienta producatorului.
Puteți confirma dacă este responsabilitatea contractantului să asigure cablarea de rețea între centrul de date al Aeroportului și locația de implementare a eGate-urilor?
Da, cablarea de rețea între centrul de date și locația eGate-urilor este responsabilitatea furnizorului, dacă nu se specifică altfel în documentația aeroportului.
Puteți clarifica dacă Aeroportul va pune la dispoziție gratuit o încăpere pentru echipa de mentenanță și pentru depozitarea pieselor de schimb pe durata contractului?
Aeroportul poate pune la dispoziție gratuit, pe perioada contractului, o încăpere pentru mentenanță și piese de schimb, la solicitarea firnizorului și în limita disponibilității spațiului.
Există restricții privind orele de lucru în Aeroport pentru implementarea eGate-urilor și a infrastructurii IT (ex. Instalarea echipamentului se poate face doar ziua sau doar noaptea)?
Orele de lucru pentru implementare se vor stabili împreună cu administrația aeroportului, în funcție de programul operațional și restricțiile de securitate.
Documentul „Caiet de sarcini – Descrierea funcționalităților de bază a SACF EN”, punctul 7.4 a), menționează:
„Furnizorul va implementa o instalație pilot funcțională pentru minimum 1 poartă ABC, inclusiv integrarea cu infrastructura IGPF și testarea capabilităților biometrice.”
• Vă rugăm să confirmați dacă această poartă eGate pilot urmează să fie menținută ca parte a unui mediu de testare sau este inclusă în cele 10 porți destinate procesării reale a pasagerilor.
• Menționăm că recomandăm întotdeauna stabilirea unui mediu de testare în incinta aeroportului pentru orice personalizare și validare a testelor înainte de implementarea în mediul de producție. Vă rugăm să confirmați dacă furnizorul trebuie să includă acest mediu de testare în propunere ca element obligatoriu sau poate fi prevăzut doar ca opțiune de achiziție.
Buna ziua, proiectul pilot va ramine in functiune in continuare.
Puteți clarifica cine este responsabil pentru transportul echipamentului în interiorul Aeroportului până la locația finală de implementare?
Transportul echipamentului până la locația finală de implementare revine furnizorul, cu respectarea procedurilor interne de acces și securitate ale aeroportului.
Dacă contractantul este responsabil de transportul echipamentului în interiorul Aeroportului până la locația finală de implementare, există cerințe minime pe care trebuie să le îndeplinească tehnicienii pentru a efectua această activitate?
Tehnicienii trebuie să respecte normele de securitate aeroportuară și, dacă este cazul, să dețină certificate/autorizații de acces specifice. Alte cerințe minime nu sunt prevăzute explicit.
Puteți confirma că autoritatea contractantă este responsabilă pentru lucrările civile necesare (ex. Împrejmuirea șantierului, găurirea pardoselii) pentru fixarea eGate-urilor în podea?
Da, lucrările civile necesare pentru fixarea eGate-urilor (ex. împrejmuire, găurire podea) revin, de regulă, autorității contractante. Detaliile se vor stabili la semnarea contractului.
Vă rugăm să furnizați detalii despre furnizorul de tehnologie FIDS, protocolul de schimb și datele care urmează a fi partajate de sistemul de zboruri.
Detaliile despre FIDS vor fi clarificate în etapa de implementare, odată cu punerea la dispoziție a documentației tehnice de către aeroport.
Puteți confirma dacă puteți furniza gratuit echipamente de transport (ex. transpalet, stivuitor)?
Echipamentele de transport pot fi puse la dispoziție de aeroport la cerere, în funcție de disponibilitate, însă furnizorului trebuie să prevadă și resurse proprii pentru această activitate.
Există calificări sau certificări minime necesare (ex. Sănătate și Securitate) pe care tehnicienii contractantului trebuie să le dețină pentru a lucra în zona de Control la Frontieră a Aeroportului?
Tehnicienii trebuie să respecte regulamentele de sănătate și securitate la locul de muncă ale aeroportului și, dacă e cazul, să dețină autorizații de acces în zona de control la frontieră.
Punctul 4.5(a) menționează integrarea cu: DCS, AODB, FIDS, RMS. Trebuie menționat că integrarea cu DCS, AODB, FIDS și RMS nu este parte standard a implementării unui sistem automatizat de control la frontieră, necesitând dezvoltări specifice, întrucât acestea se referă la operațiunile aeroportuare și ale zborurilor.
Vă rugăm să furnizați detalii privind implementarea acestor servicii cu sistemul de Control la Frontieră, pentru ca ofertantul să poată proiecta și propune o soluție bugetară pentru aceste integrări.
Integrarea cu aceste sisteme nu este parte standard a sistemului ABC și necesită dezvoltări specifice, definite de comun acord cu beneficiarul. Tipul de date, protocoalele (SOAP etc.) și nivelul de integrare vor fi stabilite în etapa de proiectare, în funcție de infrastructura și documentația aeroportului.
Vă rugăm să furnizați detalii despre companiile aeriene implicate, protocoalele de schimb de date și datele care trebuie partajate de către sistemul companiei aeriene.
Detaliile privind companiile aeriene, protocoalele utilizate și datele de partajat vor fi comunicate la etapa de proiectare, împreună cu administrația aeroportului și operatorii sistemelor.