Achiziție - Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare, inclusiv echipamente și produs program specializat pentru personalizarea acestora pentru perioada anilor 2022 - 2025

Achiziție Agentia Servicii Publice

Informație generală

Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare, inclusiv echipamente și produs program specializat pentru personalizarea acestora pentru perioada anilor 2022 - 2025
427,505,000.00 MDL
desemnare câștigător
ocds-b3wdp1-MD-1641280612921

Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare, inclusiv echipamente și produs program specializat pentru personalizarea acestora pentru perioada anilor 2022 - 2025


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
04/01/2022 09:37
clarificări
26/01/2022 16:45
depunere
28/02/2022 16:45
deschidere oferte
28/02/2022 16:45
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 04/01/2022 08:09
Trezoreria de Stat

suma planificată 427,505,000.00 MDL

Detalii achiziție

Lot Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare 394,905,000.00 MDL 22400000-4 Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare 3165000 Bucata 01.03.2022 - 30.12.2025
str. Puskin, 42
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare 32,600,000.00 MDL 22520000-1 Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare 6 Bucata 01.03.2022 - 30.12.2025
str. Puskin, 42

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
MODIFICAT_Anunt de participare Ro 01.02.2022.signed.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-02/02/2022 11:21Descarca
MODIFICAT_Anunt de participare Eng 01.02.2022.signed.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-02/02/2022 11:16Descarca
modificat_duae ro 13.01.22.docxbiddingDocumentsAchiziție-13/01/2022 13:36Descarca
modificat_duae ro 13.01.22.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-13/01/2022 13:36Descarca
modificat_anunt de participare ro 13.01.signed.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-13/01/2022 13:36Descarca
modificat_documentatia standard eng 13 01 2022.docxbiddingDocumentsAchiziție-13/01/2022 13:36Descarca
modificat_documentatia standard eng 13 01 2022.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-13/01/2022 13:36Descarca
modificat_duae eng 13.01.2022.docxbiddingDocumentsAchiziție-13/01/2022 13:36Descarca
modificat_duae eng 13.01.2022.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-13/01/2022 13:36Descarca
modificat_anunt de participare eng 13.01.2022.signed.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-13/01/2022 13:36Descarca
contract achizitionarea pasapoarte blanchete policarbonat ro.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
declaratie ro.docbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
declaratie ro.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
documentatia standard ro.docxbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
documentatia standard ro.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
duae ro.docxbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
duae ro.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
contract achizitionarea echipamente si produs program ro.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
anunt de participare ro.signed.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
contract achizitionarea pasapoarte blanchete policarbonat eng.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
declaratie eng.docbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
declaratie eng.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
documentatia standard eng.docxbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
documentatia standard eng.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
duae eng.docxbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
duae eng.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
contract achizitionarea echipamente si produs program eng.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca
anunt de participare eng.signed.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-04/01/2022 09:37Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Termenul de depunere a ofertelor
pentru Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
05.01.2022 13:32

Ați putea vă rog frumos extinde termenul de depunere a ofertelor. O lună nu este suficientă pentru a pregăti ofertele pentru o licitație atît de complexă. Vă mulțumim anticipat.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.01.2022 16:29

Bună ziua, vă informăm că termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit cu 17 zile, până la data de 21.02.2022, ora 09:30.

... afișează tot conținutul

3 Requests
pentru Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
12.01.2022 17:53

1. Please modify the requirement No. 7 from the list of requirements regarding ISO 14298 so to request it only from the manufacturer of the blankets. We find it discriminatory to request this ISO from all the participants, this way only the manufacturers would be able to participate.
2. Please modify the requirement No. 10 from the list of requirements regarding the intellectual property rights so as to accept not only the participants who have the ownership over those objects, but as well to accept the participants who have the right to use the intellectual property rights under license.
3. Please clarify the meaning of the requirement No. 12. If the participant is not the manufacturer of the equipment, would it be sufficient that the delivery will be carried out by the participant?

... afișează tot conținutul

3 Requests
pentru Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
10.01.2022 17:34

1. Please modify the requirement No. 7 from the list of requirements regarding ISO 14298 so to request it only from the manufacturer of the blankets. We find it discriminatory to request this ISO from all the participants, this way only the manufacturers would be able to participate.
2. Please modify the requirement No. 10 from the list of requirements regarding the intellectual property rights so as to accept not only the participants who have the ownership over those objects, but as well to accept the participants who have the right to use the intellectual property rights under license.
3. Please clarify the meaning of the requirement No. 12. If the participant is not the manufacturer of the equipment, would it be sufficient that the delivery will be carried out by the participant?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.01.2022 16:29

1) În temeiul prevederilor art. 65 alin. (51) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice (în vigoare din 10.01.2022) ”prezentarea ofertei prin mijloacele electronice de comunicație, operatorul economic anexează şi transmite copiile în format electronic de pe documentele pe suport de hârtie fără aplicarea semnăturii electronice pe fiecare copie în parte, în măsura în care actele normative nu stabilesc altfel”.
2) În temeiul prevederilor art. 68 alin. (6) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, cuantumul garanției pentru ofertă constituie 1% din valoarea ofertei fără taxa pe valoare adăugată.
3) În temeiul prevederilor pct. 47 din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii ”Operatorul economic interesat de a participa la procedura de achiziție publică este obligat să depună până la expirarea termenului-limită stabilit de către autoritatea contractantă, în acest sens, o cerere de participare, în cazul aplicării prevederilor art. 33 alin. (7) și alin. (11) al Legii nr. 131/2015. În celelalte cazuri, aceasta se depune odată cu oferta”
4) În cazul participării operatorilor economici prin asociere oricare dintre asociați poate încarcă oferta in numele asocierii potrivit împuternicirilor acordate.
5) Anexa nr. 22 ”Specificația tehnică” și Anexa nr. 23 ”Specificația de preț” se completează și se prezintă ca două documente distincte. Totodată, documentele respective pot fi încărcate pe SIA RSAP (MTender) ca două fișiere aparte sau două documente într-un fișier. Ce ține de prezentarea altor documente în afară de Anexele nr. 22 și nr. 23, vă informăm că, conform prevederilor pct. 46 din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii ”Toate documentele menţionate la pct. 48 (Anexa nr. 22, Anexa nr. 23, DUAE și garanția pentru ofertă) se completează fără nici o modificare sau abatere de la formulare, spaţiile goale fiind completate cu informaţia solicitată. Completarea defectuoasă a formularelor atrage respingerea ofertei”.
6) Confirmăm faptul, că documentele specificate la pct. 13 – 21 din pct.17 din Anunțul de participare, operatorul economic este obligat să le prezinte în termen de 30 zile din data solicitării autorității contractante.

... afișează tot conținutul

Solicitare decalare termene limita pentru intrebari de clarificare si pentru depunere oferte
pentru Achiziție
10.01.2022 14:37

Avand in vedere complexitatea si importanta deosebita a obiectului achizitiei, precum si perioada foarte scurta pe care operatorii economici interesati o au la dispozitie pentru a analiza documentatia, pentru a obtine cerintele tehnice cu caracter confidential si de a formula si eventuale intrebari cu privire la acestea, va rugam sa acceptati decalarea datei limita de formulare a intrebarilor de clarificare, precum si a datei limita de depunere a ofertelor cu minim 2 saptamani.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.01.2022 16:29

Bună ziua, vă informăm că termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit cu 17 zile, până la data de 21.02.2022, ora 09:30, respectiv a fost prelungită şi perioada pentru depunerea clarificărilor cu încă 5 zile, până la data de 19.01.2022, ora 09:30.

... afișează tot conținutul

Solicitare clarificare
pentru Achiziție
10.01.2022 14:38

Va rugam sa clarificati daca se permite depunerea ofertei pe un singur lot din cele doua loturi care fac obiectul achizitiei.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.01.2022 16:29

Bună ziua, se permite depunerea ofertei pentru un singur lot. Conform pct. 11 din Anunțul de participare ”În cazul în care contractul este împărțit pe loturi un operator economic poate depune oferta pentru mai multe loturi”.

... afișează tot conținutul

The technical requirements, technical tasks (of confidential nature)
pentru Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
14.01.2022 12:53

Please inform about the way the potential bidders can ask questions in regard to The technical requirements, technical tasks (of confidential nature). These questions may relate to the content and/or the understanding of the provisions.

... afișează tot conținutul

The technical requirements, technical tasks (of confidential nature)
pentru Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
10.01.2022 17:34

Please inform about the way the potential bidders can ask questions in regard to The technical requirements, technical tasks (of confidential nature). These questions may relate to the content and/or the understanding of the provisions.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

12.01.2022 17:54

1) În temeiul prevederilor art. 65 alin. (51) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice (în vigoare din 10.01.2022) ”prezentarea ofertei prin mijloacele electronice de comunicație, operatorul economic anexează şi transmite copiile în format electronic de pe documentele pe suport de hârtie fără aplicarea semnăturii electronice pe fiecare copie în parte, în măsura în care actele normative nu stabilesc altfel”.
2) În temeiul prevederilor art. 68 alin. (6) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, cuantumul garanției pentru ofertă constituie 1% din valoarea ofertei fără taxa pe valoare adăugată.
3) În temeiul prevederilor pct. 47 din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii ”Operatorul economic interesat de a participa la procedura de achiziție publică este obligat să depună până la expirarea termenului-limită stabilit de către autoritatea contractantă, în acest sens, o cerere de participare, în cazul aplicării prevederilor art. 33 alin. (7) și alin. (11) al Legii nr. 131/2015. În celelalte cazuri, aceasta se depune odată cu oferta”
4) În cazul participării operatorilor economici prin asociere oricare dintre asociați poate încarcă oferta in numele asocierii potrivit împuternicirilor acordate.
5) Anexa nr. 22 ”Specificația tehnică” și Anexa nr. 23 ”Specificația de preț” se completează și se prezintă ca două documente distincte. Totodată, documentele respective pot fi încărcate pe SIA RSAP (MTender) ca două fișiere aparte sau două documente într-un fișier. Ce ține de prezentarea altor documente în afară de Anexele nr. 22 și nr. 23, vă informăm că, conform prevederilor pct. 46 din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii ”Toate documentele menţionate la pct. 48 (Anexa nr. 22, Anexa nr. 23, DUAE și garanția pentru ofertă) se completează fără nici o modificare sau abatere de la formulare, spaţiile goale fiind completate cu informaţia solicitată. Completarea defectuoasă a formularelor atrage respingerea ofertei”.
6) Confirmăm faptul, că documentele specificate la pct. 13 – 21 din pct.17 din Anunțul de participare, operatorul economic este obligat să le prezinte în termen de 30 zile din data solicitării autorității contractante.

... afișează tot conținutul

REQUIREMENTS FOR THE PERSONALIZATION INFORMATION SYSTEM for Identity Documents of the National Passport System, Driving Licenses and Registration Certificates (file name "Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf"), sections 2.3.2 and 2.3.4 (page 10)
pentru Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
21.01.2022 20:35

We understand that you will provide the personalization machines mentioned explicitly in sections 2.3.2 and 2.3.4 of the technical specification referred to. In this connection, please confirm that you will ensure all required data for Software integration of the said machines will be provided to the successful bidder. Also, please confirm that you will provide maintenance, spare parts, consumables, etc. for the said machines without the successful bidder being involved.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

24.01.2022 17:39

Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.

... afișează tot conținutul

10 REQUIREMENTS FOR THE PERSONALIZATION INFORMATION SYSTEM for Identity Documents of the National Passport System, Driving Licenses and Registration Certificates (file name "Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf"), section 2.6 Requirements for scalability and recovery (page 14) disaster plan Please confirm that CA is requesting personalization to take place at one central site only instead of a decentral concept with several personalization sites distributed over the country. If so, please confirm that any disaster recovery plan shall consider establishing alternative means of operation at the one and the same site.
pentru Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
21.01.2022 20:37

Please confirm that CA is requesting personalization to take place at one central site only instead of a decentral concept with several personalization sites distributed over the country.

If so, please confirm that any disaster recovery plan shall consider establishing alternative means of operation at the one and the same site.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

24.01.2022 17:39

Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.

... afișează tot conținutul

Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf, 2.4.4. BAC and EAC PKI
pentru Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
21.01.2022 20:44

Please confirm our understanding that BAC and EAC PKI already exist and that only the appropriate interface from the Personalization System to these PKI systems needs to be offered.
Furthermore, please confirm that CA will take care of PKI and certificate management system so that this is not scope of this tender.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

24.01.2022 17:39

Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.

... afișează tot conținutul

Cerinte sistem informational de personalizare (ENG) + Anexa.pdf, section 2.4.5 (b) page 12: Advanced qualified electronic signature and (MSign) authentication.
pentru Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
21.01.2022 20:46

We suppose that the citizen shall be able to use the signature and authentication certificate at home on his/her private PC. For this purpose a PKI middleware is required. Shall the middleware software and the corresponding licenses for the citizens of Moldova be included in the offer?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

24.01.2022 17:39

Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 19.01.2022, ora 09:30.

... afișează tot conținutul

Achiziție
pentru Achiziție
14.01.2022 18:25

Reference is being made to the tender document "REQUIREMENTS FOR TRAVEL PASSPORTS' BLANK FORMS PERSONALIZATION EQUIPMENT WITH POLYCARBONATE-TYPE DATA PAGE", clause "2. General requirements for the customization process". The first paragraph mentions technical term "ImagePerf®". Please explain why such requirement is listed as the technical requirements for document blanks do not oversee usage of such technology?

... afișează tot conținutul

Contract models
pentru Achiziție
17.01.2022 16:36

In Annex no. 1 “Standard Documentation for public procurement of goods and services” (Document name: “documentia standard eng.docx”) there are several annexes mentioned (No. 1 – 26). The last two annexes are the Additional Agreement (Annex no. 25) and Framework Agreement (Annex no. 26). Please confirm that these documents are obtained after the completion of the bid procedure.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.01.2022 18:14

Please note that the Framework Agreement (Annex no. 26) is not relevant to the procurement procedure, except for the Additional Agreement (Annex no. 25) which may be concluded, if necessary, at the stage of performance of the contract.

... afișează tot conținutul

Solicitari de clarificare
pentru Achiziție
10.01.2022 17:34

1. Va rugam sa confirmati ca toate documentele ofertei trebuie semnate cu semnătura electronică recunoscută pe teritoriul Republicii Moldova, fara a fi necesara si semnarea olografa a respectivelor documente de catre reprezentantul imputernicit al ofertantului.
2. Va rugam sa confirmati ca valoarea Garanţiei pentru ofertă - procentul de 1% - se poate raporta fie la valoarea estimata a achizitiei, fie la valoarea ofertei.
3. Va rugam sa confirmati ca Cererea de participare, completată conform Anexei nr. 7 la Documentația standard, trebuie prezentata impreuna cu oferta.
4. În cazul participării ofertanților prin asociere, va rugam sa confirmati ca oricare dintre asociati poate incarca oferta in numele asocierii in platforma achizitii.md, in baza imputernicirii acordata in acest sens de toti ceilalti asociati. De asemenea, va rugam sa confirmati ca aceasta imputernicire poate fi cuprinsa in textul acordului de asociere.
5. La pct. 2 al tabelului inclus in cap. 17 al Anuntului de participare se precizeaza: “Oferta - specificații tehnice și de preț (conform Anexelor nr. 22 și nr. 23 la Documentația standard aprobată prin Ordinul Ministrului Finanţelor nr. 115 din 15.09.2021)”. Va rugam sa clarificati daca trebuie prezentat un document pdf care sa contina atat propunerea tehnica (specificatiile tehnice – Anexa 22) cat si propunerea financiara (specificatiile de pret – Anexa 23) sau propunerea tehnica trebuie sa fie prezentata distinct de propunerea financiara. De asemenea, va rugam sa confirmati ca oferta tehnica nu trebuie sa includa alt document in afara de Anexa 22, iar oferta financiara nu trebuie sa includa un alt document in afara de Anexa 23.
6. Va rugam sa confirmati ca niciunul dintre documentele mentionate la punctele 13 – 21 din tabelul inclus in cap. 17 al Anuntului de participare nu se vor prezenta impreuna cu oferta, ci doar ulterior, la solicitarea ASP, potrivit prevederilor art. 20 alin. (8) din Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice, ca documente justificative.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

14.01.2022 21:35

1) În temeiul prevederilor art. 65 alin. (51) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice (în vigoare din 10.01.2022) ”prezentarea ofertei prin mijloacele electronice de comunicație, operatorul economic anexează şi transmite copiile în format electronic de pe documentele pe suport de hârtie fără aplicarea semnăturii electronice pe fiecare copie în parte, în măsura în care actele normative nu stabilesc altfel”.
2) În temeiul prevederilor art. 68 alin. (6) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, cuantumul garanției pentru ofertă constituie 1% din valoarea ofertei fără taxa pe valoare adăugată.
3) În temeiul prevederilor pct. 47 din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii ”Operatorul economic interesat de a participa la procedura de achiziție publică este obligat să depună până la expirarea termenului-limită stabilit de către autoritatea contractantă, în acest sens, o cerere de participare, în cazul aplicării prevederilor art. 33 alin. (7) și alin. (11) al Legii nr. 131/2015. În celelalte cazuri, aceasta se depune odată cu oferta”
4) În cazul participării operatorilor economici prin asociere oricare dintre asociați poate încarcă oferta in numele asocierii potrivit împuternicirilor acordate.
5) Anexa nr. 22 ”Specificația tehnică” și Anexa nr. 23 ”Specificația de preț” se completează și se prezintă ca două documente distincte. Totodată, documentele respective pot fi încărcate pe SIA RSAP (MTender) ca două fișiere aparte sau două documente într-un fișier. Ce ține de prezentarea altor documente în afară de Anexele nr. 22 și nr. 23, vă informăm că, conform prevederilor pct. 46 din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii ”Toate documentele menţionate la pct. 48 (Anexa nr. 22, Anexa nr. 23, DUAE și garanția pentru ofertă) se completează fără nici o modificare sau abatere de la formulare, spaţiile goale fiind completate cu informaţia solicitată. Completarea defectuoasă a formularelor atrage respingerea ofertei”.
6) Confirmăm faptul, că documentele specificate la pct. 13 – 21 din pct.17 din Anunțul de participare, operatorul economic este obligat să le prezinte în termen de 30 zile din data solicitării autorității contractante.

... afișează tot conținutul

Achiziție
pentru Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
17.01.2022 17:48

Reference is being made to the tender document "REQUIREMENTS FOR TRAVEL PASSPORTS' BLANK FORMS PERSONALIZATION EQUIPMENT WITH POLYCARBONATE-TYPE DATA PAGE", clause "2. General requirements for the customization process". The first paragraph mentions technical term "ImagePerf®". Please explain why such requirement is listed as the technical requirements for document blanks do not oversee usage of such technology?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.01.2022 18:14

In Clause 2 of the tender document "REQUIREMENTS FOR TRAVEL PASSPORTS' BLANK FORMS PERSONALIZATION EQUIPMENT WITH POLYCARBONATE-TYPE DATA PAGE" the general requirements for the technologies that the equipment may maintain, but which are not mandatory, are indicated.
The mandatory requirements include only the technologies used in the passport personalization process and are indicated/described in the document “Technical requirements of passport” within the public procurement procedure.

... afișează tot conținutul

pu ambele loturi
pentru Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare
17.01.2022 17:53

Please confirm that in order to fulfill part 15 of the table in clause "17. Brief description of criteria regarding eligibility of economic operators that can determine their elimination and of selection/pre-selection criteria; the minimum level (s) of requirements eventually imposed; mention the required information (DUAE, documentation) of the "Annex no. 2 to the Standard documentation approved by Order of the Minister of Finance no. 115 as of 15.09.2021", the bidder (or leader of the association/consortium, as the case may be) shall exclusively rely only upon its own personal experience and turnover, i.e. it cannot rely on its parent, subsidiary or otherwise related companies.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.01.2022 18:14

In case of participation of an associated tenderer, the leader of the association in question must meet the requirements of the conditions stipulated in subpoint 15 and/or 16 of point 17 of the Contract Notice.

... afișează tot conținutul

Electronic auction
pentru Achiziție
18.01.2022 11:25

Dear Sirs,
Please indicate if an electronic auction will take place for this tender. If so, when and what are the conditions?
Thank you.

... afișează tot conținutul

Solicitare clarificari
pentru Achiziție
14.01.2022 18:25

1. In cadrul cap. 17 din Anuntul de participare la pct. 7 din tabel, se solicita corespunderea sistemului de management a proceselor de imprimare securizata conform ISO 14298 pentru Lotul 1. Avand in vedere: a) specificul acestui certificat ISO, b) prevederile legale in vigoare privind achizitiile publice, dar si c) pentru asigurarea concurentei, va rugam sa confirmati faptul ca, in cazul unei asocieri, acest certificat trebuie detinut doar de asociatul / asociatii care produce / produc blanchetele.
2. Va rugam sa precizati daca, in cazul unei asocieri de operatori economici, trebuie utilizat un anumit model de acord de asociere. In caz afirmativ, va rugam sa il puneti la dispozitia operatorilor economici interesati.
3. Avand in vedere prevederile art. 21 alin. 8 din Legea 131/2015, precum si prevederile documentatiei de atribuire – pct. 40, va rugam sa eliminati cerinta: “În cazul participării ofertanților prin asociere, liderul asocierii în cauză trebuie să corespundă condițiilor expuse în pct. 15 și/sau 16 din tabelul de mai sus.” din Anuntul de participare. Aceasta cerinta restrange abuziv concurenta si incalca prevederile legale privind achizitiile publice, precum si dreptul ofertantului format din mai multi operatori economici de a se prevala de prevederile art. 21 alin. 8 din Legea 131/2015 prin cumularea valorilor cifrei de afaceri ale tuturor membrilor asocierii.
4. In data de 13 ianuarie 2022 ati publicat versiunea modificata a documentatiei standard in limba engleza, insa nu ati publicat si versiunea modificata in limba romana a documentatiei. Va rugam sa clarificati de ce nu ati publicat si versiunea modificata a documentatiei standard in limba romana sau sa publicati acest document.
5. Articolul 22. Capacitatea tehnică şi/sau profesională din Legea 131/2015 prevede: „(1) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de bunuri, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de cantitatea şi de complexitatea bunurilor ce urmează să fie furnizate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sînt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe, următoarele: a) lista principalelor livrări de bunuri similare efectuate în ultimii 3 ani, conținînd valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent daca aceștia din urmă sînt autorități contractante sau clienți privați. Livrările de bunuri se confirmă prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de către clientul privat beneficiar. În cazul în care beneficiarul este un client privat și, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obținerii unei certificări/confirmări din partea acestuia, demonstrarea livrărilor de bunuri se realizează printr-o declarație a operatorului economic”. Avand in vedere prevederile legale in vigoare anterior citate, va rugam sa eliminati cerintele de la pct.11 si de la pct. 20 din tabelul de la cap. 17 din Anuntul de participare si sa permiteti demonstrarea livrarii bunurilor si prestarii servicilor similare prin oricare din documentele indicate de Lege.
6. Avand in vedere prevederile art. 20 din Legea 131/2015, precum si faptul ca documentele mentionate la punctele 7 - 12 din tabelul inclus in cap. 17 al Anuntului de participare fac referire la cerinte minime de calificare cuprinse si in textul DUAE, va rugam sa confirmati ca niciunul dintre documentele mentionate la punctele 7 - 12 din tabelul inclus in cap. 17 al Anuntului de participare nu se vor prezenta impreuna cu oferta, ci doar ulterior, la solicitarea ASP, potrivit prevederilor art. 20 alin. (8) din Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice, ca documente justificative.
7. In Anuntul de participare modificat, publicat in data de 13.01.2022, se mentioneaza in tabelul de la cap. 17 – coloana Mod de demonstrare a indeplinirii criteriului/cerintei: „Copia în format electronic de pe documentul pe suport de hârtie cu semnătură olografă fără aplicarea semnăturii electronice sau documentul confirmat prin semnătura electronică a operatorului economic. (semnătura electronică recunoscută pe teritoriul Republicii Moldova)” . Din acest text rezulta ca, documentelor care sunt semnate fie de ofertant, fie de terti, cu semnatura olografa, nu li se poate aplica semnatura electronica. Cu toate acestea, tot la cap. 17 din Anuntul de participare, ati precizat cu rosu: „ASP va solicita după deschiderea ofertelor actul/documentul de împuternicire privind confirmarea împuternicirilor persoanei, alta decât organul de conducere (administratorul), de a depune oferta prin semnătură electronică în sistemul MTender.”. Avand in vedere discrepanta dintre cele doua solicitari privind prezentarea documentelor, precum si prevederile art. 33 alin. 14 lit. i) : „pe ofertele electronice este aplicată semnătura electronică”, va rugam sa confirmati ca toate documentele pe care ofertantii le vor incarca in sistemul de achizitii ca parte si impreuna cu oferta trebuie semnate cu semnatura electronica recunoscuta pe teritoriul Republicii Moldova de catre un reprezentant imputernicit al ofertantului, chiar daca acestea au fost semnate in prealabil olograf de acest imputernicit / alti imputerniciti ai ofertantului sau de catre terti.
8. La pct. 2 din documentatia standard este mentionat ca anexă Caietul de sarcini (anexa nr. 21), insa aceasta anexă nu este inclusă in documentul pdf. Va rugam sa confirmati ca toate cerintele tehnice din Caietul de sarcini sunt reprezentate de cerințele tehnice (cu caracter confidențial) – documente care se ridica personal de operatorii economici, motiv pentru care nu ati mai inclus si anexa nr. 21 in documentatia standard. In caz contrar, va rugam sa publicati aceasta anexă.
9. Obiectul Lotului 2 include produsul program specializat de personalizare a blanchetelor ce se vor achizitiona in cadrul Lotului 1 – in special blanchetele de pasapoarte biometrice ce includ un cip care trebuie personalizat electric conform unor specificatii de personalizare specifice producatorului cip-ului si/sau a blanchetelor ce se vor oferta in cadrul lotului 1. Avand in vedere imposibilitatea garantarii compatibilitatii produsului program specializat de personalizare a blanchetelor ofertat in cadrul Lotului 2 cu cip-urile blanchetelor de pasaport biometric ce se vor oferta in cadrul Lotului 1, consideram absolut necesara impunerea obligativitatii ofertantilor de a depune oferta pentru ambele loturi.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.01.2022 10:02

1) Confirmăm faptul că, în cazul participării operatorilor economici în asociere, asociatul producător de bunuri trebuie se dețină certificatul ISO 14298.
2) Operatorii economici urmează se completeze Anexa nr. 11 ”Informații privind asocierea” din Documentația standard aprobată prin ordinul Ministerului Finanțelor nr. 115 din 15.09.2021 (modelul este încărcat pe platforma SIA RSAP (MTender).
3) Cerințele date au fost stabilite reieşind din principiul minimizării riscurilor autorităţii contractante potrivit art. 7 lit. a) din Legea 131/2015 privind achiziţiile publice în coroborare cu prevederile art. 16 alin. (3) din Legea precitată conform cărora autoritatea contractantă clarifică în documentaţia de atribuire în ce mod asociaţia trebuie să îndeplinească cerinţele legate de situaţia economică şi financiară menţionate la art. 21 sau de capacităţile tehnice şi profesionale menţionate la art. 22.
4) În Documentația standard modificată și publicată în limba engleză s-au efectuat modificări în denumirea obiectului de achiziție publică fiind corectate unele erori admise în procesul de traducere a documentaţiei în limba engleză. Documentaţia standard în limba română a rămas fără modificări.
5) Cerințele indicate în subpct. 11 și 20 din pct. 17 din Anunțul de participare au fost stabilite inclusiv în conformitate cu prevederile art. 22 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice.
6) Toate documentele specificate în subpct. 7 – 12 din pct. 17 al Anunțului de participare nu se regăsesc în capitolul IV ”Criteriile de calificare și selecție a operatorilor economici” din DUAE și urmează a fi prezentate de către operatorii economici concomitent cu depunerea ofertelor.
7) Ofertele și actele solicitate se încarcă în SIA RSAP MTender în copii în format electronic de pe documentele pe suport de hârtie cu semnătură olografă fără aplicarea semnăturii electronice sau confirmate prin semnătura electronică a operatorului economic (reprezentantului) recunoscută pe teritoriului Republicii Moldova.
8) Confirmăm, că Anexa nr. 21 din Documentația standard nu a fost inclusă, deoarece toate cerințele tehnice din caietul de sarcini constituie cerințele tehnice cu caracter confidențial care se prezintă operatorilor economici la solicitare potrivit condiţiilor stabilite în Anunţul de participare.
9) Operatorii economici au posibilitate de a participa la procedura de achiziție publică pe ambele loturi sau pentru un singur lot din cele două.

... afișează tot conținutul

Cerinte sistem informational de personalizare
pentru Achiziție
18.01.2022 11:30

In the document “Cerinte sistem informational de personalizare”, chapter 5.3 on page 26, it is stated that the “quality control of the personalized documents shall be ensured obligatorily by the visual verification method [..]”. The multifunctional reader “Elyctis ID Box One 151” listed in chapter 2.3.5 on page 11 of the same document does not meet the visual verification of documents. Please confirm that it is possible to offer more sophisticated and reliable document readers instead.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.01.2022 18:14

It is specified in the document that during the quality control procedure the operator of the Technical Control Division shall carry out visual inspection and instrumental verification with the use of a specialized machine readable device for MRZ area and other areas of electronic reading. The PSA did not provide for the purchase of other machine-readable devices, but the use of existing ones.

... afișează tot conținutul

Participarea nerezidenților
pentru Achiziție
18.01.2022 11:39

Vă rugăm să oferiți clarificari cu privire la participarea nerezidenților prin analogie, așa cum a făcut Banca Națională la licitație https://e-licitatie.md/achizitii/28968/licente-pentru-produsele-microsoft-in-baza-acordului-de-licentiere-de.
=== exemplu Bancii Nationale===
**** In order to participate in the procurement procedure open tender - The Licenses for Microsoft products according to EAS Licensing Agreement, published on the electronic platform M-tender, achizitii.md, the National Bank of Moldova comes with the following details for non-resident participants:
The national authorities propose the following possibilities for the participation of non-resident economic operators:
- To submit the tender through a national representative;
- To participate in the public procurement procedure by association;

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.01.2022 12:21

Participarea nerezidentelor în cadrul procedurilor de achiziții publice sunt reglementate în conformitate cu art. 16 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice.

... afișează tot conținutul

Participanți

Lotul nr. 1 Blanchete de acte de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare 394,905,000.00 MDL
28/02/2022 16:30
130,477,483.02 MDL
Ofertă acceptată
28/02/2022 14:37
159,698,183.59 MDL
28/02/2022 16:10
176,912,645.44 MDL
28/02/2022 12:52
187,043,553.53 MDL
28/02/2022 13:14
195,509,113.54 MDL
28/02/2022 08:00
246,782,180.43 MDL
28/02/2022 16:03
260,665,165.22 MDL
Lotul nr. 2 Echipamente și produs program specializat de personalizare a actelor de identitate din sistemul național de pașapoarte, permise de conducere și certificate de înmatriculare 32,600,000.00 MDL
28/02/2022 16:04
20,241,886.00 MDL
Ofertă refuzată
28/02/2022 08:33
20,316,563.10 MDL
Ofertă acceptată
28/02/2022 16:10
25,014,387.00 MDL
28/02/2022 12:52
31,505,925.48 MDL
28/02/2022 14:36
41,910,612.16 MDL