Achiziție - Achiziționarea serviciilor de vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia

Achiziție Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor

Informație generală

Achiziționarea serviciilor de vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia
20,875,872.00 MDL
activ
ocds-b3wdp1-MD-1610714071536

Achiziționarea serviciilor de vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia


Licitație deschisă
cel mai bun raport calitate-preţ
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
15/01/2021 14:56
clarificări
23/02/2021 12:00
depunere
29/03/2021 17:00
deschidere oferte
29/03/2021 17:00
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 15/01/2021 12:38
Trezoreria de Stat

suma planificată 20,875,872.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
20,875,872.00 MDL 60400000-2 Vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia în Republica Moldova (total suprafața de 24 673km2). 1338050 Bucata 05.04.2021 - 31.12.2021
mun.Chișinău,str.Mihail Kogălniceanu,63

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
anunt de participare 2021 md1.pdfbiddingDocumentsAchizițieanunt de participare 2021 md1.pdf10/02/2021 16:43Descarca
notice of participation 2021 eng1.pdfbiddingDocumentsAchizițienotice of participation 2021 eng1.pdf10/02/2021 16:43Descarca
notice of participation 2021 eng.pdfbiddingDocumentsAchizițienotice of participation 2021 eng.pdf09/02/2021 14:54Descarca
anunt de participare 2021 md.pdfbiddingDocumentsAchizițieanunt de participare 2021 md.pdf09/02/2021 14:54Descarca
documentatia standard servicii vaccinare antirabica.pdfbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia standard servicii vaccinare antirabica.pdf28/01/2021 10:50Descarca
documentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docxbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docx28/01/2021 10:50Descarca
spre atenția operatorilor economici (notă informativă).pdfbiddingDocumentsAchizițiespre atenția operatorilor economici (notă informativă).pdf26/01/2021 15:56Descarca
documentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021 modificat.pdfbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021 modificat.pdf26/01/2021 13:16Descarca
documentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docxbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docx26/01/2021 13:16Descarca
documentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021 modificat.pdfbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021 modificat.pdf25/01/2021 15:37Descarca
documentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docxbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docx25/01/2021 15:37Descarca
duae_ro_0.docbiddingDocumentsAchizițieduae_ro_0.doc15/01/2021 14:56Descarca
caiet de sarcini rabie pentru2021md61219-pdf.semnat.pdfbiddingDocumentsAchizițiecaiet de sarcini rabie pentru2021md61219-pdf.semnat.pdf15/01/2021 14:56Descarca
documentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docxbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docx15/01/2021 14:56Descarca
anunț de participare vaccinare antirabica aeriana.pdfbiddingDocumentsAchizițieanunț de participare vaccinare antirabica aeriana.pdf15/01/2021 14:56Descarca
task order anti-rabies vaccination of foxes-2021 pdf.semnat.pdfbiddingDocumentsAchizițietask order anti-rabies vaccination of foxes-2021 pdf.semnat.pdf15/01/2021 14:56Descarca
notice of participation 2021.pdfbiddingDocumentsAchizițienotice of participation 2021.pdf15/01/2021 14:56Descarca
documentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.pdfbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.pdf15/01/2021 14:56Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Referitor la mărimea valoarii estimative a serviciilor solicitate
pentru Achiziție
25.01.2021 10:40

Clarificați și justificați majorarea valorii estimative stabilite pentru serviciile solicitate în contextul că suprafețele terenurilor și numărul momelelor repartizate manual sau majorat proporțional. Explicati de ce v valoarea unitară per bucată s-a majorat în raport cu valoarea unitară per bucată, achiziționată de către ANSA în campaniile de vaccinare pentru anul 2020?
Care este rațiunea majorării valorii unitare a serviciilor achiziționate în cazul cînd ANSA a achiziționat serviciile respective în anul 2020 la un preț per unitate mai mic decît valoarea estimată per unitate stabilită de către DVS pentru anul 2021.
Oare majorarea bugetului licitației și a valorii estimative per unitate propusă spre achitare nu este o înțelegere de cartel și miză cu grupul de operatori economici care v-ați propus să-l desemnați cîștigător?
Solicităm să consultați prețurile contractuale de de către DVS pentru aceleași servicii și să stabiliți valoarea estimată per unitate de servicii egală cu prețul contractului anterior, deoarece la moment nu aveți nici un temei justificativ economic de a majora arbitrar bugetul respectiv, în cazul cînd pînă la 31.12.2020 ați achiziționat unele servicii mai ieftine.
Oare se va confirma orchestrarea licitației și estorcarea banilor publici asa precum denotă aranjarea licitatiei care are un continut anticoncurential si predictibil in favoarea producatorului – Bioveta, Cehia, reprezentata in RM de către Decebal-Impex SRL?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

26.01.2021 08:43

Pentru similarele servicii în anul 2020, ANSA conform contractului nr. 332LP din 24.04.2020 a achitat 16,08 lei / bucată pentru serviciile de distribuție a momeli vaccinale antirabice pe cale aeriană și 9,95 lei petru momeli vaccinale antirabice care au fost puse de prestator la dispoziția ANSA, pentru a fi distribuite manual de către aceasta.
Prin urmare valorea totală a Serviciilor de Vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia în Republica Moldova (total suprafața de 24 673km2)* = (Asigurarea transportului, depozitarea și distribuția aeriană a 1 233 650 momelilor vaccinale X 16,06 lei ) + (asigurarea, transportul și depozitarea de 104 400 momeli vaccinale pentru distribuția manual X 9,95 lei)= 19837092 lei + 1038780 lei = 20875872 lei

... afișează tot conținutul

Solicitarea divizarii licitatie pe loturi în funcție de obiectul destinat fiecărui lot de vaccină solicitat conform caietului de sarcini
pentru Achiziție
25.01.2021 11:11

Potrivit Documentației de atribuire solicitați distict distribuția aeriană a 1 233 650 momeli vaccinale si activitățile conexe acestui serviciu și separat trasmitera a 104 400 momeli vaccinale care să fie puse la dispoziția Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor (ANSA), pentru a efectua distribuirea manulal a momelilor de către angajații ANSA insa nu de către prestator
În esență constatăm două loturi diferite:
- servicii de vaccinare prin distribuire avia și
- furnizare/vînzare ordinara a unui lot de 104 400 momeli de vaccină, care are un cost aproximativ de 1 500 000 lei, fără TVA.
Vă rugăm să ne clarificați prin prizma prevederilor Legii 131/2015 privind achizițiile publice, și anume al art. 39, de ce nu ați stabilit obiectul licitatie pe loturi distincte astfel, încît să corespundă mai bine capacității întreprinderilor mici și mijlocii din Republica Moldova care ar asigura un nivel de concurență înaltă?
De ce ati comasat loturile respective pentru a menține și implimenta practicile anticoncurențiale demonstrate în cadrul licitației anterioare organizate de către ANSA în anul 2020?
Odată dacă ați văzut că acțiunile anticoncurențiale ale Dvs au adus atingere unei concurențe loiale în anul 2020 de ce perpetuate abuzurile si acțiunile anticoncurentiale și în licitatia respectiva anul 2021?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

26.01.2021 08:55

Serviciile de vaccinare antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia este o măsură unică și aceasta nu poate fi divizată. Cu atât mai mult, distribuirea aeriană și activitatea conexă a acesteia de distribuire manuală a momelelor vaccinale sunt interdependente, condiționând direct calitatea și rezultatul măsurii de profilaxie a rabiei.

... afișează tot conținutul

Повторныйе вопросы
pentru Achiziție
25.01.2021 16:35

К сожалению, Закупающий орган (ANSA) в своем ответе от 25.01.2021 15:51 совершенно оставил без вниманию вопросы, относящиеся к криптографической защите информации. В связи с эти вынужден повторить эти вопросы:
- Перечень утвержденных в качестве национальных и международных стандартов криптографических алгоритмов, применяемых на территории Молдовы, и, принятых отраслевым органом публичной власти – Закупающим органом (ANSA), которые могут быть применены для кодирования/декодирования информации о результатах распределения вакцины?
- Перечень отечественных и импортных средств криптографической защиты, зарегистрированных на территории Молдовы установленным порядком, которые могут быть применены для кодирования/декодирования информации о результатах распределения вакцины?
- Перечень национальных и иностранных физических и юридических лиц, осуществляющих предпринимательскую деятельность на территории Республики Молдова, которым Агентством государственных услуг (Орган-эмитент) совместно со Службой информации и безопасности (Привлекаемый орган) выданы «Лицензии на деятельность и/или предоставление услуг в сфере криптографической защиты информации (кроме деятельности по защите государственной тайны); и/или предоставление услуг в сфере технической защиты информации (кроме деятельности по защите государственной тайны)?
- Порядок обеспечения специализированным структурным подразделением (режимно-секретным органом) Закупающего органа (ANSA) информационной безопасности (сохранность, аутентичность, доступность, целостность) закодированных файлов, передаваемых исполнителем работ?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

26.01.2021 09:49

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor ca autoritate administrativă centrală din subordinea Guvernului, beneficiază de suportul Serviciului Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică, instituție responsabilă de asigurarea administrării, menținerii și dezvoltării infrastructurii de tehnologie a informației, Sistemului de telecomunicaţii al autorităţilor administraţiei publice, ca parte a reţelei de comunicaţii speciale și a sistemelor informaționale de stat, gestionarea infrastructurii unice a cheii publice a Guvernului, precum și implementarea politicii statului în domeniul securității cibernetice.
Astfel, reiterăm că conform prevederilor Caietului de sarcini va asigura cel puțin un expert IT care să mai fi participat la cel puțin la o acțiune de colectare și gestionare datelor privind distribuţia de produse prin transport aerian precum și în gestionarea unui server online a unui server care să permită transmiterea în timp real a coordonatelor geografice de distribuţie aeriană a produselor către beneficiar în forma codificată precum şi posibilitatea decodificării după un algoritm. Prestatorul de servicii va face dovada experienţei şi calificările personalului specializat propus prin documente edificatoare , respectiv: - Diplomă/diplomele de studii sau alte diplome echivalente; - Curriculum Vitae, data şi semnat de către prestator. Pe ultima pagină a CV-ului se va menţiona “Declar pe proprie răspundere, sub sancţiunea prevederilor Codului penal, că informaţiile prezentate sun corecte şi corespund realităţii”; - Tabelul privind dovada experienţei persoanelor specializate propuse în domeniul vizat, vezi Anexa nr. 9; - Declaraţia de disponibilitate a persoanelor propuse în format copie, conform cu originalul, vezi Anexa nr. 10; - alte documente relevante, respectiv declaraţii/ recomandări de la beneficiari, dacă sunt disponibile, etc. Experienţa expertului/experţilor IT, constă în implicarea persoanei/persoanelor propuse, respectiv prin desfăşurarea de activităţi IT ce constau în colectarea şi gestionarea datelor privind distribuţia de produse prin transport aerian și a unui server care să permită transmiterea în timp real a coordonatelor geografice de distribuţie aeriană a produselor către beneficiar în forma codificată precum şi posibilitatea decodificării după un algoritm. Prin proiect se înţelege o campanie de distribuţie aeriană de produse, respectiv derularea unor activităţi de tipul distribuţiei aeriane de produse, respectiv prin colectarea şi gestionarea datelor privind distribuţia de produse prin transport aerian şi a unui server care să permită transmiterea în timp real a coordonatelor geografice de distribuţie aeriană a produselor către beneficiar în forma codificată precum şi posibilitatea decodificării după un algoritm Tot în sensul prezentului Caiet de sarcini este stabilit că: - Serverul să aibă instalat un sistem de operare stabil și cu posibilitatea ca datele stocate în el să fie compatibile cu programul ARC GIS 9.1. - Serverul să aibă instalat o aplicație de vizualizare în timp real pe harta digitală, a coordonatelor geografice furnizate de sistemele de înregistrare din componență sistemelor de distribuție automatizată a momelilor vaccinale din interiorul aeronavelor. Aceasta aplicație trebuie să fie similară programului ARC GIS 9.1 deținut de ANSA. - Prestatorul trebuie să asigure administrarea integrală a serverului și să asigure eventualele intervenții pentru remedierea promptă a oricăror probleme tehnice legate de administrarea serverului. - Prestatorul trebuie să asigure legătură online dintre ANSA și server, în vederea vizualizării distribuției momelilor vaccinale in timp real pe harta digitală.
Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor ca autoritate administrativă centrală din subordinea Guvernului, beneficiază de suportul Serviciului Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică, instituție responsabilă de asigurarea administrării, menținerii și dezvoltării infrastructurii de tehnologie a informației, Sistemului de telecomunicaţii al autorităţilor administraţiei publice, ca parte a reţelei de comunicaţii speciale și a sistemelor informaționale de stat, gestionarea infrastructurii unice a cheii publice a Guvernului, precum și implementarea politicii statului în domeniul securității cibernetice.
Astfel, reiterăm că conform prevederilor Caietului de sarcini va asigura cel puțin un expert IT care să mai fi participat la cel puțin la o acțiune de colectare și gestionare datelor privind distribuţia de produse prin transport aerian precum și în gestionarea unui server online a unui server care să permită transmiterea în timp real a coordonatelor geografice de distribuţie aeriană a produselor către beneficiar în forma codificată precum şi posibilitatea decodificării după un algoritm. Prestatorul de servicii va face dovada experienţei şi calificările personalului specializat propus prin documente edificatoare , respectiv: - Diplomă/diplomele de studii sau alte diplome echivalente; - Curriculum Vitae, data şi semnat de către prestator. Pe ultima pagină a CV-ului se va menţiona “Declar pe proprie răspundere, sub sancţiunea prevederilor Codului penal, că informaţiile prezentate sun corecte şi corespund realităţii”; - Tabelul privind dovada experienţei persoanelor specializate propuse în domeniul vizat, vezi Anexa nr. 9; - Declaraţia de disponibilitate a persoanelor propuse în format copie, conform cu originalul, vezi Anexa nr. 10; - alte documente relevante, respectiv declaraţii/ recomandări de la beneficiari, dacă sunt disponibile, etc. Experienţa expertului/experţilor IT, constă în implicarea persoanei/persoanelor propuse, respectiv prin desfăşurarea de activităţi IT ce constau în colectarea şi gestionarea datelor privind distribuţia de produse prin transport aerian și a unui server care să permită transmiterea în timp real a coordonatelor geografice de distribuţie aeriană a produselor către beneficiar în forma codificată precum şi posibilitatea decodificării după un algoritm. Prin proiect se înţelege o campanie de distribuţie aeriană de produse, respectiv derularea unor activităţi de tipul distribuţiei aeriane de produse, respectiv prin colectarea şi gestionarea datelor privind distribuţia de produse prin transport aerian şi a unui server care să permită transmiterea în timp real a coordonatelor geografice de distribuţie aeriană a produselor către beneficiar în forma codificată precum şi posibilitatea decodificării după un algoritm Tot în sensul prezentului Caiet de sarcini este stabilit că: - Serverul să aibă instalat un sistem de operare stabil și cu posibilitatea ca datele stocate în el să fie compatibile cu programul ARC GIS 9.1. - Serverul să aibă instalat o aplicație de vizualizare în timp real pe harta digitală, a coordonatelor geografice furnizate de sistemele de înregistrare din componență sistemelor de distribuție automatizată a momelilor vaccinale din interiorul aeronavelor. Aceasta aplicație trebuie să fie similară programului ARC GIS 9.1 deținut de ANSA. - Prestatorul trebuie să asigure administrarea integrală a serverului și să asigure eventualele intervenții pentru remedierea promptă a oricăror probleme tehnice legate de administrarea serverului. - Prestatorul trebuie să asigure legătură online dintre ANSA și server, în vederea vizualizării distribuției momelilor vaccinale in timp real pe harta digitală.

... afișează tot conținutul

Повторныйе вопросы
pentru Achiziție
25.01.2021 16:52

К сожалению, Закупающий орган (ANSA) в своем ответе от 25.01.2021 15:51 в очередной раз уклонился от ответа на поставленные вопросы:
Способ (время, место, процедура) и формат (электронный, текстовой, графический) предоставления Заказчиком картографической информации (с указанием географических координат) обрабатываемых районов претенденту/кандидату?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

26.01.2021 09:49

Accentuăm că elaborarea tuturor componetelor Planului sus enunțat cu toate atributele aferente ale acestuia este pusă conform caietului de sarcini în sarcina operatorul economic/prestatorul de servicii.
Reiterăm, astfel cum am și menționat la clarificările precedente că toate datele și cerințele referitor la Vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia sun detaliat descrise în Caietul de sarcini în cele cinci capitole ale acestuia. Astfel conform Caietului de sarcini, elaborarea Planului de acțiuni cu toate atributele acestuia îi revine prestatorului de servicii. Planului de acțiuni pentru realizarea campaniei de vaccinare antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale va cuprinde următoarele: a) Lista spațiilor de depozitare a dozelor de momeli vaccinale pentru fiecare punct de zbor în conformitate cu Anexa nr. 2 care conține următoarele: - numărul spațiilor de depozitare și adresa exactă a spațiilor de depozitare/locația exactă pentru staționarea spațiilor de depozitare în cazul în care acestea sunt mobile, pentru fiecare punct de zbor, respectiv autorizația de distribuție a produselor medicinale veterinare în cazul în care acestea sunt fixe; - capacitatea spațiilor de depozitare pentru fiecare punct de zbor. b) Graficul pentru desfășurarea vaccinării aeriene/zi/punct de zbor în conformitate cu Anexa nr. 3 care conține următoarele: - numărul de mijloace de zbor ce vor fi utilizate în fiecare zi/punct de zbor; - numărul de ore de zbor planificate într-o zi pentru fiecare mijloc de zbor utilizat, respectiv total ore zbor planificate/zi pentru toate mijloacele de zbor utilizate; - teritoriul (raionul) în care se vor distribui momeli vaccinale; - numărul momelilor vaccinale planificate pentru a fi distribuite/zi, respectiv numărul de km² totali planificați pe care se vor distribui acestea; - densitatea momelilor/km². c) Tabelul de distribuire a momelilor vaccinale în conformitate cu Anexa nr. 4 care conține următoarele: - numărul și locația (adresa) punctelor de zbor din care se vor efectua zborurile pentru efectuarea campaniei de vaccinare; - Mijloace de zbor utilizate/Nr. identificare al avionului/punct de zbor; - teritoriul (raioanele) în care se vor distribui momeli vaccinale/punct de zbor; - număr de km² totali distribuiți (vaccinați); - numărul de momeli distribuite/teritoriu; - densitatea momelilor vaccinale distribuite/km². d) Numărul de zile în care preconizează că va finaliza distribuția pe întreaga suprafață de vaccinare eligibilă menționată la punctul 1, Capitolul III; Planificările trebuie să demonstreze că distribuirea aeriană a momelilor vaccinale se va realiza cu acoperirea întregii suprafețe eligibile precum și cu numărul de momeli/ km2 stabilit de caietul de sarcini și în intervalul de timp stabilit cu respectarea indicațiilor specificate în caietul de sarcini.
Este iluzoriu ca Autoritatea contractatntă să impună un Plan de cțiuni standart sau careva linii de zbor concrete cu coordinate GPS ale acesteia atît timp cît există mai multe necunoscute și anume nu se cunoaște:
- identificarea aeronavei;
- aerodromul de plecare;
- aerodromul de destinație;
- viteza (vitezele) de croazieră și nivelul (nivelurile) de zbor solicitat(e);
- tipul aeronavei și categoria de turbulență de siaj;
- reguli de zbor și tip de zbor;
- echipamentul aeronavei și capacitățile aferente.

... afișează tot conținutul

Clarificare referitor la documentația de atribuire modificată
pentru Achiziție
25.01.2021 16:51

Până la expirarea termenului de depunere a ofertelor, autoritatea contractantă are dreptul să modifice documentația de atribuire fie din proprie inițiativă, fie ca răspuns la solicitarea de clarificare a unui operator economic conform art. 35 al Legii 131/2015 privind achizițiile publice, prelungind, după caz, termenul de depunere a ofertelor, astfel încât de la data aducerii la cunoștință a modificărilor operate până la noul termen de depunere a ofertelor să rămînă cel puțin 50% din termenul stabilit inițial. Avizul de prelungire a termenului de depunere a ofertelor, cu indicarea motivului care a stat la baza acestei decizii, este adus la cunoștință prin intermediul mijloacelor de informare care au fost utilizate la solicitarea depunerii ofertelor, precum și este comunicat imediat tuturor operatorilor economici care au depus o cerere de participare.
Ținînd cont de cele expuse solicităm să ne comunicați prin modificarea Documentației standard termenele de depunere și deschidere ale ofertei rămîn neschimbate?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

26.01.2021 11:10

Termenul de depunere a ofertelor a fost modificat până la data de 01.03.2021.

... afișează tot conținutul

Detestarea promovării unui caiet de Sarcini abuziv si neintegrat in DA
pentru Achiziție
26.01.2021 10:08

În conformitate cu art. 50 al Legii nr. 131/2015 cu privire la achizițiile publice structura și conținutul Documentației de atribuire sunt stabilite în Documentația standard, aprobată de Ministerul Finanțelor.
În acelaș timp potrivit prevederilor art. 17, alin. 10 al Legii nr. 131/2015 este menționat că criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea centrală în anunțul și/sau invitația de participare trebuie să fie aceleași cu cele prevăzute în Documentația de atribuire.
Respectiv, în conformitate cu Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 174 din 05 octombrie 2018, în scopul asigurării aplicării unei metodologii unice privind achizițiile de servicii este aprobată Documentația standard în vederea inițierii și desfășurării legale a procedurilor de achiziții publice de servicii de autoritățile contractante.
Prin urmare, la pct. 71 din Documentația standard, aprobată prin Ordinul enunțat se stipulează și se include componentele Documentației de atribuire, aplicabilede către organizatorul procedurii de achiziție.
Prin urmare, analizînd Documentația standard și anunțul de participare publicată se constată că nu se aprobă pretinsul Caiet de Sarcini și nici nu stabilește integritatea acestuia la documemtatia de atibuire, atașată pe platforma electronică guvernamentală de achiziții.
În acest context solicităm să ne clarificați următoarele:
1. Care este actul procedural de achiziției in cauză prin care autoritatea contractantă aprobă și stabilește drept parte componentă și integrală a Documentației de atribuire ale licitației – pretinsul Caiet de sarcini?
2. De ce pretinsul Caiet de Sarcini inclus ilegal și fără acțiune juridică impune criterii de calificare și de eligibilitate excedente celor incluse în Documentația standard aferentă procedurii de achiziție?
3. De ce pretinsul Caiet de Sarcini stabilește criterii de calificare și selecție mai multe celor expuse în fișa de date a achiziției (FDA)?
4. De ce pretinsul Caiet de Sarcini elaborat de către Dvs nu este prevăzut în Documentația standard a licitației, ca parte componentă a Documentației de atribuire?
În această ordine de idei solicităm acordarea unui statut juridic pretinsului Caiet de Sarcini prin includerea și recunoașterea expresă a acestuia în Documentația standard aplicată pentru licitația în cauză sau în caz contrar solicităm excluderea pretinsului Caiet de sarcini de pe platforma electronică de achiziții publice și a SIA „RSAPˮ.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

26.01.2021 12:56

În Anunțul de Participare și Documentația Standard găsiți toate criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă pentru procedura de achiziție respectivă, factorii de evaluare a ofertei, formulele de calcul, condițiile speciale, etc.
Caietul de sarcini conține semnătură electronică validă și este un document în care este descris detaliat specificul procedurii.

... afișează tot conținutul

Clarificare la pct. 1.12 din fișa de date a achiziției (FDA)
pentru Achiziție
26.01.2021 11:24

Potrivit pct. 1.12 al FDA din Documentația standard pentru licitația anunțată, menționați că locul de transmitere a clarificărilor referitor la Documentația de atribuire este: mun. Chișinău, str. Kogălniceanu, 63, în acelaș timp cind inițiați și demarați procedura de achiziție publică, conform cerințelor SIA „RSAPˮ.
Explicați vă rog în cazul aplicării acestor informații contradictorii, operatorii economici urmează să solicităm clarificări privind Documentația de atribuire la adresa: mun. Chișinău, str. Kogălniceanu, 63, sau prin intermediul SIA „RSAPˮ ?
Efectuați corectarile de rigoare, multumim.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

26.01.2021 12:53

În documentația standard la pct. 1.12 au fost efectuate corectări.

... afișează tot conținutul

Excluderea obstacolelor de participare la atribuirea contractului de achiziție pentru operatorii economici străini și nerezidenți ai RM
pentru Achiziție
26.01.2021 11:31

Conform pct. 4.1 al Documentației Standard aferentă procedurii de achiziție în cauză stabiliți dreptul de participare la licitație pentru orice operator economic rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică de drept public sau privat care are dreptul de a participa în condițiile Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, la procedura de atribuire a contractului de achiziții publice.
În acelaș timp, potrivit cerintelor aprobate și stabilite în FDA al Documentație standard, care prevaleaza asupra restul prevederilor documentelor de atribuire, DVS stabiliți unele cerințe care sunt nerealizabile și improprii pentru operatorii economici străini sau nerezidenți ai RM.
Așadar, explicați-ne Vă rog cerințele impuse in FDA care compromit posibilitatea participării operatorilor economici nerezidenți ai RM dup cum urmează:
- achitarea pentru sericiile prestate va fi efectuată utilizînd sistemul de e-factură, conform facturii fiscale emise?
- achitarea pentru serviciile prestate în lei MD prin sistemul e-factură?
În acest context, explicați-ne cum poate fi executat contractul de achiziție publică, eventual semnat cu un operator economic străin/nerezident al RM în cazul cînd acesta nu poate emite facturi fiscale prin sistemul e-facturare destinat pentru operatorii economici rezidenți ai RM, deoarece nerezidenții nu sunt acceptati în sistemul e-facturatre al SFS. Explicați cum va fi posibil achitarea nerizidentului RM pentru serviciile prestate in lei MD?
Solicităm respectuos să excludeți din Documentația de atribuire cerințele respective care au drept urmare imposibilitatea executării contractului de achiziții publice semnat de către un operator economic nerezident al RM și să stabiliți instrumente echidistante, realizabile și nediscriminatorii pentru orice operatori economici – rezidenți sau nerizidenți ai RM.
De menționat că în RM nici un operator economic rezidenț, desinestătător nu poate presta serviciile solicitate!

... afișează tot conținutul

Răspuns:

27.01.2021 13:27

Ținem să menționăm că Agenția nu restricționează nicicum participarea operatorilor economici nerezidenți fiind stabilite în documentația standard ca criteriu de eligibilitate „Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane are dreptul de a participa la procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică”. În aceiași ordine de idei reiterăm că atât Anunțul de intenție cât și Anunțul de participare a fost publicat și pe EURO TED, pentru a încuraja astfel participarea operatorilor economici din afara țării. Plățile pentru serviciile prestate vor fi efectuate în conformitate cu prevederile art.117 al Codului Fiscal al Republicii Moldova.

... afișează tot conținutul

«Очередной вопрос на неполученный ответ относительно криптографический защиты информации»
pentru Achiziție
26.01.2021 16:23

Уважаемый исполнитель ответов от имени Закупающего органа (ANSA),

На первый взгляд, вам может показаться, что я повторяюсь. Но, к сожалению, повторяюсь не я, а мне только приходится констатировать, что своими неоднократными попытками уклониться от ответов на конкретно заданные вопросы, путем многократного повторения информации, содержащейся в тендерной документации на закупку, и, не содержащей ответов на поставленные вопросы, Вы ставите Закупающий орган в крайне неловкое положение, т.к. систематически и упорно нарушаете положения Закона Республики Молдова № 131 от 03-07-2015 «О государственных закупках», касающиеся разъяснений.
В связи с эти, в очередной раз, вынужден напомнить Вам положения Статьи 35. (Разъяснения) Закона:
(1) Любой заинтересованный экономический оператор вправе запросить разъяснения по документации по присуждению.
(2) Закупающий орган обязан дать четкий, исчерпывающий и однозначный ответ на любой запрос разъяснения в кратчайший срок, который не должен превышать, как правило, трех рабочих дней с момента получения соответствующего запроса от экономического оператора, за исключением процедуры запроса ценовых оферт, где такой срок не может превышать одного рабочего дня.

Итак, Закупающий орган (ANSA) своим ответом, размещенном на официальном электронном портале https://e-licitatie.md (Răspuns - 22.01.2021 15:34):
«Referitor la terminologia la care faceți trimitere vom încerca să vă explicăm înțelesul acestora astfel:
Criptare - se definește ca mijloace tehnice, de program şi tehnico-aplicative, sisteme şi complexe de sisteme ce realizează algoritmi de conversie criptografică a informaţiei/datelor , destinate să asigure integritatea şi confidenţialitatea informaţiei/datelor în procesul de prelucrare, depozitare şi transmitere a acesteia prin canalele de comunicaţii.
Deci mai popula „Criptarea” reprezintă un așa zis proces de mascare a informației pentru a o face ilizibilă fără cunoștințe speciale.
Criptarea sau ascunderea codului de software este folosit în protecția copierii de software împotriva ingineriei inverse, analiza aplicațiilor neautorizată, crack-uri și pirateria software.
Criptarea este utilizată pentru a stoca informații importante în surse nesigure și a le transfera prin canale de comunicare neprotejate. Acest transfer de date reprezintă două procese reciproc inverse:
Înainte de a trimite date prin linia de comunicație sau înainte de a le depozita, acestea sunt „criptate”.
Pentru a restaura datele originale de la acestea criptate, se aplică procedura de „decriptare”.
Criptarea este utilizată de regulă pentru transferul de informații importante.
Se folosește criptarea informațiilor în scopul stocării, evitând astfel necesitatea stocării protejate fizic.
În prezent există o mulțime de metode de criptare. Majoritatea acestor metode sunt împărțite, în funcție de structura cheilor utilizate, etc. În plus, metodele de criptare pot avea rezistențe criptografice diferite și pot gestiona datele de intrare în diferite moduri - cipuri bloc și cipuri de flux.
Prin toate aceste metode, crearea și analiza acestora este angajată în știința criptografiei.
Pentru o înțelegere mai detaliată accesați literatura de specialitate sau un specialist IT certificat.»;

признал использование в конкурсной документации на закупку вакцины специфических терминов из области криптографии, и тем самым констатировал необходимость применения криптографических средств защиты информации при обработке, передаче и хранении информации о результатах работ по вакцинации.
Однако, фактически это является дополнительным условием осуществления работ по вакцинации в виде автоматической криптографической (кодирование/декодирование) защиты обрабатываемой информации, что, в свою очередь, является сложным (высокотехнологичным) и профессиональным видим деятельности, имеющим специальное нормативно-правовое регулирование (лицензирование) на территории Республики Молдова.
В соответствии с п. 2 статьи 12(4). (Лицензирующие органы) Законом Республики Молдова № 160 от 22-07-2011 «О регулировании предпринимательской деятельности путем разрешения» в Приложении № 1 (ПЕРЕЧЕНЬ разрешительных документов, выдаваемых государственными органами–эмитентами физическим и юридическим лицам для осуществления предпринимательской деятельности) пунктом 11. предусматривается выдача Агентством государственных услуг (Орган-эмитент) совместно со Службой информации и безопасности (Привлекаемый орган) «Лицензии на деятельность и/или предоставление услуг в сфере криптографической защиты информации (кроме деятельности по защите государственной тайны); и/или предоставление услуг в сфере технической защиты информации (кроме деятельности по защите государственной тайны)».
В свою очередь, статья 22 (Технические и/или профессиональные возможности) Закона Республики Молдова № 131 от 03.07.2015 «О государственных закупках», а также пункт 12 (Способность осуществлять профессиональную деятельность) Приказа Министерства финансов Республики Молдова № 174 от 05.10.2018 г. «Стандартная документация для государственных закупок услуг. Вакцинация против бешенства у лис с помощью воздушной раздачи вакцинных приманок и связанных с этих действий» предусматривают получение от любого участника тендера доказательств правоспособности предоставлять услуги, в соответствии с правовыми положениями страны, в которой оно установлено. Положения этих пунктов определяют перечень информации, запрашиваемой Закупающим органом (ANSA) для проверки технических и/или профессиональных возможностей претендентов/кандидатов, в зависимости от конкретной сложности предоставляемых услуг, и в той степени, в которой эта информация имеет отношение к выполнению контракта.
Однако, Закупающий орган (ANSA), выдвигая в качестве дополнительных и обязательных условий выполнения работ по вакцинации требования по криптографической защите информации (лицензируемый вид деятельности), не определил в тендерной документации необходимых в таком случае требований по предоставлению исполнителем/кандидатом соответствующей лицензии на деятельность и/или предоставление услуг в сфере криптографической защиты информации (лицензируемый вид деятельности), а также сведений, необходимых для проверки технических и/или профессиональных возможностей исполнителя/кандидата в этой сфере.
На возникшие в связи с эти дополнительные вопросы, такие как:
- перечень утвержденных в качестве национальных и международных стандартов криптографических алгоритмов, применяемых на территории Молдовы, и, принятых отраслевым органом публичной власти – Закупающим органом (ANSA), которые могут быть применены для кодирования/декодирования информации о результатах распределения вакцины;
- перечень отечественных и импортных средств криптографической защиты, зарегистрированных на территории Молдовы установленным порядком, которые могут быть применены для кодирования/декодирования информации о результатах распределения вакцины;
- перечень национальных и иностранных физических и юридических лиц, осуществляющих предпринимательскую деятельность на территории Республики Молдова, которым Агентством государственных услуг (Орган-эмитент) совместно со Службой информации и безопасности (Привлекаемый орган) выданы «Лицензии на деятельность и/или предоставление услуг в сфере криптографической защиты информации (кроме деятельности по защите государственной тайны); и/или предоставление услуг в сфере технической защиты информации (кроме деятельности по защите государственной тайны)»;
- порядок обеспечения специализированным структурным подразделением (режимно-секретным органом) Закупающего органа (ANSA) информационной безопасности (сохранность, аутентичность, доступность, целостность) закодированных файлов, передаваемых исполнителем работ.
Однако, Закупающий орган (ANSA) в очередной (третий) раз не предоставил четких, исчерпывающих и однозначных ответ на все заданные запросы, как это предусмотрено положениями статья № 35. «Разъяснения» Закона Республики Молдова № 131 от 03-07-2015 «О государственных закупках».
Подобные действия (непредставление информации) вызывают совершенно законные сомнения в профессиональной квалификации лица/лиц, готовящего/щих ответа, либо в их определенной заинтересованности, направленной на какие-то скрытые от широкой общественности цели. Хочу подчеркнуть, что это – ни в коей мере не обвинения, а всего лишь вполне закономерные сомнения.
В связи с этим, упрощаю ранее поставленные вопросы относительно криптографический защиты информации при проведении работ по вакцинации, и ставлю вопросы в следующей редакции:
1. Располагает ли Закупающий орган (ANSA), как инициатор работ с применением средств криптографической защиты информации, открытым (публичным) перечнем утвержденных в качестве национальных и международных стандартов криптографических алгоритмов, применяемых на территории Молдовы?
2. Определен ли Закупающим органом (ANSA) открытый (публичный) перечень национальных и/или международных стандартов криптографических алгоритмов, которые могут быть применены для кодирования/декодирования информации о результатах работ по распределению вакцины?
3. Располагает ли Закупающий орган (ANSA), как инициатор работ с применением средств криптографической защиты информации, открытым (публичным) перечнем отечественных и импортных средств криптографической защиты, зарегистрированных на территории Молдовы установленным порядком, которые могут быть применены для кодирования/декодирования информации о результатах распределения вакцины?
4. Располагает ли Закупающий орган (ANSA), как инициатор работ с применением криптографической защиты информации, перечнем резидентов (юридических и/или физических лиц) и нерезидентов (юридических и/или физических лиц), осуществляющих предпринимательскую деятельность на территории Республики Молдова, которым Агентством государственных услуг (Орган-эмитент) совместно со Службой информации и безопасности (Привлекаемый орган) выданы «Лицензии на деятельность и/или предоставление услуг в сфере криптографической защиты информации (кроме деятельности по защите государственной тайны); и/или предоставление услуг в сфере технической защиты информации (кроме деятельности по защите государственной тайны)»?
5. Может ли режимно-секретное подразделение или иное специально уполномоченное структурное подразделение Закупающего органа (ANSA), как инициатора работ с применением средств криптографической защиты информации, предоставить заявителю специально предусмотренную для этих случав технологию (процедуру) обеспечения безопасности (сохранность, аутентичность, доступность, целостность) коммерческой информации о результатах вакцинации, переданной исполнителем работ Закупающему органу в виде закодированных файлов?

Ответ на каждый из пяти поставленных вопросов прошу дать в форме, исключающей двоякое толкование, и только в формате «ДА» или «НЕТ».

... afișează tot conținutul

Răspuns:

29.01.2021 08:59

În Caietul de sarcini a fost indicat concret că, pentru realizarea corespunzătoare a contractului, respectiv desfășurarea activității de distribuție aeriană a momelilor vaccinale, operatorul economic/prestatorul de servicii, trebuie să dispună de următoarele echipamente tehnice:
minim 4 aparate de zbor (aeronave/elicoptere) necesare pentru realizarea campaniei de vaccinare, echipate cu câte un sistem automat de distribuție a momelilor vaccinale, care să respecte următoarele cerințe tehnice:
- să funcționeze în mod automat pentru a asigura o distribuție uniformă de momeli cu o densitate de 25 momeli/km²;
- să înregistreze locul, data, timpul (ore, minute și secunde), viteza și altitudinea pentru fiecare momeală distribuită;
- să transmită în timp real datele înregistrate către un server și să asigure accesul necondiționat al autorității contractante la server, în conformitate cu specificațiile tehnice din Anexa nr.8;
- în cazul în care legătura în timp real se întrerupe, sistemul de distribuție automată trebuie să poată stoca datele înregistrate privind modul de distribuție a momelilor și imediat ce conexiunea este restabilită, acesta să transmită toate datele stocate și să continue transmiterea în timp real către server;
- să salveze toate datele într-un fișier criptat, în scopul prevenirii de la o posibilă manipulare a datelor înregistrate. Pentru a decodifica aceste date, este necesar să existe un algoritm de decodificare (cheie). Doar producătorul/furnizorul sistemului automat de distribuție a momelilor va avea acces la aceasta cheie de decodificare, pentru a decripta datele care sunt salvate pe dispozitivul de stocare date al sistemului automat de distribuire momeli.
Raportarea datelor criptate se va realiza zilnic către ANSA, iar la sfârșitul campaniei de vaccinare în formă decriptată, într-un format compatibil cu programul ArcGis versiunea 9.1, deținut de ANSA, și într-un format cu grade zecimale, cu adresă oficială de la producătorul/furnizorul sistemului automat de distribuție a momelilor.
Din cele relatate și descrise în Documentația de Atribuire, ANSA nu solicită alte acte decât cele prevăzute.

... afișează tot conținutul

Clarificati statutul operațional a lotului de 104 400 momeli vaccinale?
pentru Achiziție
26.01.2021 12:07

Conform Specificației tehnice depline menționat în FDA al Documentației standard care prevalează asupra altor prevederi ale Documentației de atribuire indicați: „asigurarea, transportul și repartizarea de 104400 momeli vaccinale pentru distribuire manualăˮ.
Respectiv, solicităm să clarificați și să includeți cu text clar în FDA finalitatea operațională solicitată pentru lotul de vaccine de 104 400 momeli, în caz contrar în calitate de ofertant nu vom avea nici un angajament față de Dvs privind furnizarea sau livrarea acestui loc de vaccine și ne vom limita doar la solicitările enunțate: „asigurarea, transportul și depozitareaˮ.
În comparație cu lotul de vaccin în cantitate de 1 233 650 doze unde Dvs expres stipulați finalitatea serviciului solicitat prin angajamentul al distribuției aeriene, dar pentru respectivul lot de 104 400 doze nu solicitați nici un angajament care ar asigura finalitatea tranzacției în cauza licitației anunțate.
Solicităm să asigurați cerințe clare, exprese și transparente a regulilor licitației și să excludeți astfel de enigme, deducții sau inducții!
Confirmați-va cerințelor Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice la elaborarea și anunțarea documentației de atribuire.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

27.01.2021 13:58

Procedura de achiziție a Serviciilor de vaccinare antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia este compusă dintr-un singur lot.
Pentru derularea contractului, sunt necesare desfășurarea următoarelor activități:
1. Asigurarea, transportul și depozitarea unui număr de 1 338 050 momeli vaccinale/ an, respectiv 669 025 momeli vaccinale pentru fiecare campanie din care:
- vaccinarea aeriană 1 233 650 momeli vaccinale,
- vaccinarea manual 104 400 momeli vaccinale.
2. Distribuția momelilor vaccinale se face:
a) Aerian – distribuția a unui număr de 1 233 650 momeli vaccinale/ an, respectiv 616 825 doze momeli pentru fiecare campanie pe prin distribuția aeriană, pe întreaga suprafață eligibilă de pe teritoriul Republicii Moldova, respectiv 24 673 km² (dintre care 13 023 km2, așa numita zona „tampon” de 50 km în interiorul Republicii Moldova de la granița cu România, conform tabelului A al Anexei nr.1) cu o densitate de 25 momeli distribuite/km2 și la o distanță între liniile de zbor de 500 metri, cu o viteză de zbor adaptată realizării conforme a distribuției de momeli vaccinale, la altitudini mici, de până la 300 m față de nivelul solului.
Totuși, având în vedere și legislația națională și internațională în privința siguranței aviatice, viteza de zbor și altitudinea pot fi modificate astfel încât să confere siguranța aeronavei în timpul zborului în zone cu turbulențe, sau în orice altă situație în care viața pilotului sau siguranța aeronavei ar fi periclitată.
b) Manual – prin distribuția manuală a unui număr de 104 400 momeli vaccinale/ an, respectiv câte 52 200 doze momeli pentru fiecare campanie. Acestea vor fi puse de prestator la dispoziția ANSA, pentru a fi distribuite manual de către acestea, conform Procedurii Specifice – Vaccinarea antirabică la vulpi postată pe site-ul ANSA.
Termene pentru recepția/acceptanța serviciilor de vaccinare antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acestei:
Prestatorul de servicii se obligă ca în termen de maxim 30 de zile calendaristice de la finalizarea campaniei de vaccinare să furnizeze beneficiarului, toate documentele justificative solicitate în caietul de sarcini pe suport de hărtie și electronic.
Beneficiarul se obligă ca în termen de 30 de zile de la primirea tuturor documentelor justificative de la prestatorul de servicii, așa cum au fost solicitate în caietul de sarcini pe suport de hărtie și electronic, să întocmească Raportul de certificare al Comisiei tehnice de verificare a campaniei de vaccinare antirabică, care atestă finalizarea și recepția serviciilor în conformitate cu specificațiile prevăzute în caietul de sarcini.
Beneficiarul se obligă să plătească prețul către prestator în termen de 30 de zile de la emiterea facturii către acesta, în baza Raportului favorabil de certificare al Comisiei tehnice de verificare a campaniei de vaccinare antirabică.
Toate cerințele legate de serviciile menționate în prezentul caiet de sarcini sunt obligatorii a fi îndeplinite în totalitate, în caz contrar, plata poate fi refuzată de către beneficiar pentru un procent dintr-un serviciu sau pentru valoarea integrală a serviciilor de vaccinare, în funcție de gravitatea prejudiciului creat.
Accentuăm că, Caietul de sarcini este parte componentă a Documentației de Atribuire.

... afișează tot conținutul

Repetat adresăm aceiași întrebare și anume detestarea promovării unui Caiet de Sarcini abuziv si neintegrat în DA
pentru Achiziție
26.01.2021 13:40

În conformitate cu art. 50 al Legii nr. 131/2015 cu privire la achizițiile publice structura și conținutul Documentației de atribuire sunt stabilite în Documentația standard, aprobată de Ministerul Finanțelor.
În acelaș timp potrivit prevederilor art. 17, alin. 10 al Legii nr. 131/2015 este menționat că criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea centrală în anunțul și/sau invitația de participare trebuie să fie aceleași cu cele prevăzute în Documentația de atribuire.
Respectiv, în conformitate cu Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 174 din 05 octombrie 2018, în scopul asigurării aplicării unei metodologii unice privind achizițiile de servicii este aprobată Documentația standard în vederea inițierii și desfășurării legale a procedurilor de achiziții publice de servicii de autoritățile contractante.
Prin urmare, la pct. 71 din Documentația standard, aprobată prin Ordinul enunțat se stipulează și se include componentele Documentației de atribuire, aplicabilede către organizatorul procedurii de achiziție.
Prin urmare, analizînd Documentația standard și anunțul de participare publicată se constată că nu se aprobă pretinsul Caiet de Sarcini și nici nu stabilește integritatea acestuia la documemtatia de atibuire, atașată pe platforma electronică guvernamentală de achiziții.
În acest context solicităm să ne clarificați următoarele:
1. Care este actul procedural de achiziției in cauză prin care autoritatea contractantă aprobă și stabilește drept parte componentă și integrală a Documentației de atribuire ale licitației – pretinsul Caiet de sarcini?
2. De ce pretinsul Caiet de Sarcini inclus ilegal și fără acțiune juridică impune criterii de calificare și de eligibilitate excedente celor incluse în Documentația standard aferentă procedurii de achiziție?
3. De ce pretinsul Caiet de Sarcini stabilește criterii de calificare și selecție mai multe celor expuse în fișa de date a achiziției (FDA)?
4. De ce pretinsul Caiet de Sarcini elaborat de către Dvs nu este prevăzut în Documentația standard a licitației, ca parte componentă a Documentației de atribuire?
În această ordine de idei solicităm acordarea unui statut juridic pretinsului Caiet de Sarcini prin includerea și recunoașterea expresă a acestuia în Documentația standard aplicată pentru licitația în cauză sau în caz contrar solicităm excluderea pretinsului Caiet de sarcini de pe platforma electronică de achiziții publice și a SIA „RSAPˮ.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

28.01.2021 10:56

Caietul de sarcini a fost inclus în Documentația Standard.

... afișează tot conținutul

«Очередной вопрос на неполученный ответ относительно географических координат»
pentru Achiziție
26.01.2021 15:09

Уважаемый исполнитель ответов от имени Закупающего органа (ANSA),
К сожалению, приходится констатировать, что своими неоднократными попытками уклониться от ответов на конкретно заданные вопросы, путем многократного повторения информации, содержащейся в тендерной документации на закупку, и, не содержащей ответов на поставленные вопросы, Вы ставите Закупающий орган в крайне неловкое положение, т.к. систематически и упорно нарушаете положения Закона Республики Молдова № 131 от 03-07-2015 «О государственных закупках» касающихся разъяснений.
В связи с эти, в очередной раз, вынужден напомнить Вам положения Статьи 35. (Разъяснения) Закона:
(1) Любой заинтересованный экономический оператор вправе запросить разъяснения по документации по присуждению.
(2) Закупающий орган обязан дать четкий, исчерпывающий и однозначный ответ на любой запрос разъяснения в кратчайший срок, который не должен превышать, как правило, трех рабочих дней с момента получения соответствующего запроса от экономического оператора, за исключением процедуры запроса ценовых оферт, где такой срок не может превышать одного рабочего дня.
Исходя из этого, упрощаю ранее поставленные вопросы относительно предоставления информации о географических координатах участков местности, подлежащих вакцинации, и ставлю вопрос в следующей редакции:
Будут ли предоставлены Закупающим органом (ANSA) географические координаты площадей, подлежащих вакцинации, исполнителю/заявителю?
Ответ прошу дать в форме, исключающей двоякое толкование, и только в формате «ДА» или «НЕТ».

... afișează tot conținutul

Răspuns:

27.01.2021 14:32

Elaborarea tuturor componetelor Planului de acțiuni cu toate atributele aferente ale acestuia este pusă conform caietului de sarcini în sarcina operatorul economic/prestatorul de servicii. Reiterăm, astfel cum am și menționat la clarificările precedente că toate datele și cerințele referitor la Vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia sun detaliat descrise în Caietul de sarcini în cele cinci capitole ale acestuia. Astfel conform Caietului de sarcini, elaborarea Planului de acțiuni cu toate atributele acestuia îi revine prestatorului de servicii. Planului de acțiuni pentru realizarea campaniei de vaccinare antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale va cuprinde următoarele: a) Lista spațiilor de depozitare a dozelor de momeli vaccinale pentru fiecare punct de zbor în conformitate cu Anexa nr. 2 care conține următoarele: - numărul spațiilor de depozitare și adresa exactă a spațiilor de depozitare/locația exactă pentru staționarea spațiilor de depozitare în cazul în care acestea sunt mobile, pentru fiecare punct de zbor, respectiv autorizația de distribuție a produselor medicinale veterinare în cazul în care acestea sunt fixe; - capacitatea spațiilor de depozitare pentru fiecare punct de zbor. b) Graficul pentru desfășurarea vaccinării aeriene/zi/punct de zbor în conformitate cu Anexa nr. 3 care conține următoarele: - numărul de mijloace de zbor ce vor fi utilizate în fiecare zi/punct de zbor; - numărul de ore de zbor planificate într-o zi pentru fiecare mijloc de zbor utilizat, respectiv total ore zbor planificate/zi pentru toate mijloacele de zbor utilizate; - teritoriul (raionul) în care se vor distribui momeli vaccinale; - numărul momelilor vaccinale planificate pentru a fi distribuite/zi, respectiv numărul de km² totali planificați pe care se vor distribui acestea; - densitatea momelilor/km². c) Tabelul de distribuire a momelilor vaccinale în conformitate cu Anexa nr. 4 care conține următoarele: - numărul și locația (adresa) punctelor de zbor din care se vor efectua zborurile pentru efectuarea campaniei de vaccinare; - Mijloace de zbor utilizate/Nr. identificare al avionului/punct de zbor; - teritoriul (raioanele) în care se vor distribui momeli vaccinale/punct de zbor; - număr de km² totali distribuiți (vaccinați); - numărul de momeli distribuite/teritoriu; - densitatea momelilor vaccinale distribuite/km². d) Numărul de zile în care preconizează că va finaliza distribuția pe întreaga suprafață de vaccinare eligibilă menționată la punctul 1, Capitolul III; Planificările trebuie să demonstreze că distribuirea aeriană a momelilor vaccinale se va realiza cu acoperirea întregii suprafețe eligibile precum și cu numărul de momeli/ km2 stabilit de caietul de sarcini și în intervalul de timp stabilit cu respectarea indicațiilor specificate în caietul de sarcini. Este iluzoriu ca Autoritatea contractatntă să impună un Plan de cțiuni standart sau careva linii de zbor concrete cu coordinate GPS ale acesteia atît timp cît există mai multe necunoscute și anume nu se cunoaște: - identificarea aeronavei; - aerodromul de plecare; - aerodromul de destinație; - viteza (vitezele) de croazieră și nivelul (nivelurile) de zbor solicitat(e); - tipul aeronavei și categoria de turbulență de siaj; - reguli de zbor și tip de zbor; - echipamentul aeronavei și capacitățile aferente.

... afișează tot conținutul

Очередной вопрос на неполученный ответ относительно географических координат
pentru Achiziție
27.01.2021 15:09

Уважаемый исполнитель ответа (Răspuns: 27.01.2021 14:32) от имени Закупающего органа (ANSA),
Вы, с завидным упорством, под видом ответа, уже в четвертый раз доводите одну и туже информацию, не отвечая на конкретный вопрос: Будут ли предоставлены Закупающим органом (ANSA) географические координаты площадей, подлежащих вакцинации, исполнителю/заявителю?
Ответ прошу дать в форме, исключающей двоякое толкование, и только в формате «ДА» или «НЕТ».

... afișează tot conținutul

Răspuns:

29.01.2021 08:51

ANSA nu va prezenta coordonatele geografice spațiilor de distribuire a momelilor vaccinale din considerentele că, vaccinarea va fi desfășurată pe toată suprafața eligibilă a Republicii Moldova. În privința zonelor de vaccinare puteți consulta conținutul anexelor specifice prevăzute în Documentația Standard. În vederea realizării activității privind distribuirea aeriană a momelilor vaccinale prestatorul de servicii își asumă următoarele obligații: Să distribuie aerian 25 de momeli vaccinale pe km², pe întreaga suprafață eligibilă estimată de 24 673 km²/ campanie (dintre care 13 023 km², așa numita zona „tampon” de 50 km în interiorul Republicii Moldova de la granița cu România).

... afișează tot conținutul

Stabilirea de către ANSA a unor cerințe tehnice cu menire de creare a obstacolelor nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție
pentru Achiziție
01.02.2021 09:38

Conform art. 37 alin. (9) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice este prevăzut expres că „Specificațiile tehnice trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire și nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrângă concurența între operatorii economici”.
Respectiv, menționam că, organizatorul licitației în cadrul procedurii de achiziții stabilește în documentele de atribuire cerințe și specificații tehnice față de vaccinul antirabic care nu permite oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire a contractului de achiziții, cu menirea întroducerii intenționate și nejustificative a obstacolelor de natură să restrîngă concurența între operatorii economici care au înregistrate vaccinuri în Republica Moldova, în conformitate cu prevederile Legii nr. 119/2019 cu privire la medicamentele de uz veterinar.
La caz, ANSA stabilește condiții/cerințe speciale, nejustificate, de restîngere a concurenții pentru participarea vaccinul antirabic solicitat la procedura de atribuire a contractului de achiziții și în același timp de favorizare a unui anumit producator de vaccin înregistrat în Nomenclatorul de Stat al Medicamentelor de Uz Veterinar al Republicii Moldova prin impunerea irațională a următoarei exigențe:
- perioada de valabilitate a vaccinului să fie de minim 12 (doisprezece) luni la data livrării.
Reieșind din faptul că autoritatea contractantă la etapa de clarificări a venit cu argumente nejustificative și în lipsă de probe/dovezi precum că cerința enunțate supra stabilită pentru vaccinul antirabic nu limitează accesul tuturor potențiali ofertanți care au înregistrate vaccinuri în Nomenclatorul de Stat al Medicamentelor de Uz Veterinar al Republicii Moldova, la procedura de achiziție publică și respectiv lipsa probelor că nu favorizează un anumit producător de vaccine, în calitate de reclamant, potrivit art. 93 alin. (1) și (2) din Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116 din 19.07.2018, întemeiem și probăm pretenția după cum urmează.
Cerința restrictivă: “perioada de valabilitate a vaccinului să fie de minim 12 (doisprezece) luni la data livrării”, nu poate fi considerată justificată dintr-un motiv imperativ de interes general, deoarece conform documentelor de atribuire ANSA stabilește că: “vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia urmează să se execute/finalizeze în maxim 15 zile calendaristice, în condiții meteorologice favorabile distribuției aeriene, cu posibilitatea prelungirii cu maxim 15 zile calendaristice, numai cu acordul în scris din partea ANSA, delimitată în două „Campanii” aferente anului 2021, conform planului aprobat de către ANSA.
Respectiv, livrarea vaccinului antirabic către ANSA ca parte componentă a serviciilor achiziționate, va fi urmată de distribuția momelilor vaccinale care să fie executată în maxim 15 zile calendaristice, în condiții meteorologice favorabile distribuției aeriene, cu posibilitatea prelungirii cu maxim 15 zile calendaristice, numai cu acordul în scris din partea ANSA.
Prin urmare cerința “perioada de valabilitate a vaccinului să fie de minim 12 (doisprezece) luni la data livrării” nu constituie o performanță și un indicator de calitate negativă pentru vaccinul antirabic al unor producători de astfel de vaccinuri care au stabilit un termen de valabilitate de - 12 luni de la momentul producerii/fabricarii. La caz, vaccinul antirabic Rabivit – VBF, producător OAO “Belvitunifarm”, Belorusia, întregistrat în Nomenclatorul de Stat al Medicamentelor de Uz Veterinar al Republicii Moldova corespunde tuturor performanțelor de calitate cu excepția cerinței restrictive contestate - “perioada de valabilitate a vaccinului să fie de minim 12 (doisprezece) luni la data livrării”, deoarece termenul de valabilitate al produsului “Rabivit – VBF” constituie 12 de la momentul fabricării.
Astfel, nu se poate justifica rațiunea includerii unui astfel de temen exact - 12 luni la momentul livrarii vaccinei reieșind din faptul că distribuirea/administrarea acesteia urmează să fie in 15 zile. Deci, este necesar ca specificațiile tehnice stabilite de către ANSA la vaccina antirabică, să stabilească cerințe tehnice în funcție de necesitățile obiective și reale ale ANSA, însă acestea nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție or, potrivit dispozițiilor art. 37 alin. (9) din Legea nr. 131/2015, specificațiile tehnice trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire și nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrângă concurența între operatorii economici.
La caz, se constată că autoritatea contractantă, pentru vaccina antirabică, a prescris în documentele de atribuire în mod direct şi evident necesitatea ofertării doar a vaccinelelor producătorului care oferă un termen de valabilitate mai mare de 12 luni, astfel limitînd posibilitatea participării în licitație a tuturor operatorilor economici care au înregistrat în Nomenclatorul de Stat al Medicamentelor de Uz Veterinar al Republicii Moldova, vaccin antirabic care are un termen de valabilitate de 12 luni de la momentul producerii, astfe, generînd creearea unui mediu necompetiţional fără a se conforma prevederilor art. 37 alin. (10) din Legea nr. 131/2015.
Mai mult decât atât, indicarea de către autoritatea contractantă în documentația de atribuire a cerințelor restrictive meționate supra, se constată că la stabilirea necesităţilor sale de bunuri/servicii, inclusiv a caracteristicilor tehnice ale acestora, ANSA urma să ţină cont de prevederile art. 7 lit. c) din Legea 131/2015 cu privire la achizițiile publice , potrivit căruia unul din principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice constă în asigurarea concurenţei, ceea ce presupune asigurarea condiţiilor de manifestare a concurenţei în aşa fel încât orice operator economic cu calificare şi ofertă corespunzătoare necesităţii autorităţii contractate să poată participa la procedura de atribuire şi să dispună de posibilitatea egală de a fi desemnat câştigător. Reieşind din principiul nominalizat autoritatea contractantă trebuie să creeze un mediu competiţional şi să stabilească cerinţele documentaţiei de atribuire, astfel încât să nu limiteze nejustificat participarea altor operatori economici.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

03.02.2021 10:31

Cerințele tehnice minime aplicabile momelii cu vaccin antirabic, de transportare și depozitare a acestora, precum și cerințele tehnice pentru distribuirea vaccinului dat au fost aprobate prin Ordinul ANSA nr. 182 din 26.04.2019 cu privire la implementarea Planului măsurilor de supraveghere, control şi eradicare a rabiei la vulpi în Republica Moldova pentru anii 2019–2023, care a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 178-184 din 31.05.2019, art. 913. Ordinul respectiv a fost emis în temeiul prevederilor subpct. 2) al pct. 2 din Hotărîrea Guvernului nr. 185/ 2019.
Menționăm că, cerințele descrise în caietul de sarcini sunt corelate cu prevederile Acordului între Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor a Republicii Moldova și Autoritatea Naționala Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor a României, privind acordarea de asistență financiară nerambursabilă pentru realizarea supravegherii, controlului și eradicării rabiei la vulpe în zona – tampon stabilită pe teritoriul Republicii Moldova. (http://www.ansa.gov.md/uploads/files/Informatii%20publice/2020/Acord%20ANSVSA%20-ANSA%20rabie.pdf)
Atragem atenția, că prin implementarea acestor acțiuni se urmărește drept scop implementarea Acordului parafat cu Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor a României, privind acordarea de asistență financiară nerambursabilă pentru realizarea supravegherii, controlului și eradicării rabiei la vulpe în zona – tampon stabilită pe teritoriul Republicii Moldova, prin prisma prevederilor alin (1), art. 8 al Constituției Republicii Moldova și Legii nr. 595 din 04.09.1999 privind tratatele internaţionale ale Republicii Moldova, Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor urmează să onoreze cu bună-credinţă, în conformitate cu principiul „pacta sunt servanda”, obligațiile asumate în Acordul menționat.
Ținem să menționăm că Agenția nu restricționează nicicum participarea operatorilor economici nerezidenți fiind stabilite în documentația standard ca criteriu de eligibilitate „Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane are dreptul de a participa la procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică”. În aceiași ordine de idei reiterăm că atât Anunțul de intenție cât și Anunțul de participare a fost publicat și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în conformitate cu prevederile art.28 și 29 al Legii nr. 131/ 2015.

... afișează tot conținutul

Nerespectarea regulilor privind stabilirea specificațiilor și cerințelor achiziției
pentru Achiziție
01.02.2021 09:39

ANSA stabilește imperative în documentele de atribuire următoarea cerința: “vaccinul antirabic, la livrare, să aibă certificatul de eliberare oficială a seriei pentru produse medicinale imunologice eliberat de autoritatea competentă dint-un stat membru UE, conform cerințelor EDQM (European Directorate for Quality Medicine)”
Informăm că organizatorul achiziției în una din clarificările anterioare formulate nu a adus nici argument justificativ pentru impunerea unei astfel de cerinței limitative, mai mult ca atît a invocat un act administrativ emis la fel de către organizatorul licitației care nu are caracter ierarhic superior prevederilor Legii nr. 131/2015 cu privire la achizițiile publice și ce nu poate avea acțiune regulatorie asupra activității antreprenoriala, deoarece este un ordin administrativ de uz intern. Totodată menționăm faptul că, ANSA conform competenților sale legale, nu este organ central de reglementare și elaborare a politicilor însă este o autoritate administrativă de implementare a politicilor.
La caz, am solicitat organizatorului licitației să accepte prezentarea unui alt document echivalent cerințelor EDQM, drept raspuns a fost impus obligativitatea nejustificată a prezentării certificatului EDQM.
Astfel, solicităm să fie reținut faptul că potrivit alin. (4) al art. 37 din Legea 131/2015 cu privire la achiziții publice este stipulat expres faptul că, specificațiile tehnice ale obiectului achiziției trebuie să corespundă cerințelor autorității contractante privind calitatea, eficiența, testarea, securitatea, dimensiunile, simbolurile, terminologia, ambalajul, modul de transportare, marcarea, etichetarea, procesele și metodele de producere, precum și procedeele de determinare a conformității lui cu cerințele documentației de atribuire, respectiv și documentele obligatorii care atestă calitatea bunurilor. De asemenea, conform alin. (6) din același articol se reglementează că, specificaţiile tehnice nu vor face referinţă la o anumită marcă comercială sau la un anumit agent economic, la un brevet, o schiţă sau un tip de bunuri, de lucrări şi de servicii, nu vor indica o origine concretă, un producător sau un operator economic concret, respectiv, în cazul în care nu există un mod suficient de exact de expunere a cerinţelor faţă de achiziţie, iar o astfel de referinţă este inevitabilă, caracteristicile vor include cuvintele „sau echivalentul”.
Totodată, sunt relevante și dispozițiile lit. b) alin. (10) din art. 37 al legii menționate supra, potrivit căruia, fără a aduce atingere normelor tehnice obligatorii la nivel naţional, în măsura în care sunt compatibile cu reglementările internaţionale, specificaţiile tehnice se formulează făcînd trimitere la specificaţii tehnice şi, în ordinea preferinţei, la standardele naţionale care transpun standarde europene, la evaluări tehnice naţionale/europene, specificaţii tehnice comune, standarde internaţionale, alte sisteme de referinţă tehnice instituite de către organismele de standardizare naţionale/europene sau – în lipsa oricăror dintre acestea – la standarde naţionale, la agremente tehnice naţionale sau specificaţii tehnice naţionale referitoare la proiectarea, calcularea şi execuţia lucrărilor şi la utilizarea bunurilor; fiecare trimitere este însoţită de menţiunea „sau echivalent”.
Respectiv, ANSA în cazul cînd solicită ca vaccinul antirabic eventual distribuit să corespundă unor cerințe de calitatea, eficiența, testarea, securitatea sau mod marcarea a seriei la livrare și să aibă certificatul de eliberare oficială a seriei pentru produse medicinale imunologice eliberat de autoritatea competentă dint-un stat membru UE, conform cerințelor EDQM (European Directorate for Quality Medicine) stabilește cerințe admisibile doar pentru producătorii statelor member UE, astfel indicînd origine concretă, respectiv limitînd participarea operatori economici.
Prin urmare, fără a aduce atingere normelor tehnice obligatorii la nivel naţional, în măsura în care sunt compatibile cu reglementările internaţionale, specificaţiile tehnice urmează să fie cu trimitere, în ordinea preferinţei autorității contractante, la standardele naţionale care transpun standarde europene, la evaluări tehnice naţionale/europene, specificaţii tehnice comune, standarde internaţionale, alte sisteme de referinţă tehnice instituite de către organismele de standardizare naţionale/europene/internaționale iar fiecare trimitere să fie însoţită de menţiunea „sau echivalent”.
Așadar, organizatorul licitației este obligat în cazul menținerii cerinței: “vaccinul antirabic, la livrare, să aibă certificatul de eliberare oficială a seriei pentru produse medicinale imunologice eliberat de autoritatea competentă dint-un stat membru UE, conform cerințelor EDQM (European Directorate for Quality Medicine)” să completeze cerința cu mențiunea „sau echivalentul acestuia” în scopul conformării prevedrilor legii enunțate.
Astfel, având în vedere prevederile normative menționate, reiteram că oportunitatea achiziționării de bunuri/servicii de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție or, potrivit dispozițiilor art. 37 alin. (9) din Legea nr. 131/2015, specificațiile tehnice trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire și nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrângă concurența între operatorii economici, iar la caz, se constată că autoritatea contractantă, pentru vaccinul antirabic, a prescris în documentele de atribuire mod direct şi evident necesitatea ofertării doar a vaccinei antirabice certificat de către o autoritatea competentă dint-un stat membru UE, conform cerințelor EDQM (European Directorate for Quality Medicine)” fară mențiunea „sau echivalentul acestuia” astfel, generînd o situație de mediu necompetiţional pentru producători din alte state din afara spațiului - UE.
În esență prin impunerea unor cerințe nejustificative față de vaccinul antirabic, ANSA își propune să excluda din competiție unui producătorii de vaccinuri uz veterinar și de a facilita participarea producătorului din UE, Bioveta, Cehia, înregistrat în Nomenclatorul de Stat al Medicamentelor de Uz Veterinar al Republicii Moldova de către operatorul economic FPC “Decebal Impex”SRL.
Respectiva este demonstrată prin lipsa de concurență asigurată de către ANSA, operatorului economic FPC “Decebal Impex”SRL în cadrul atribuirii contractului de achiziții publice la licitația publică nr. ocds-b3wdp1-MD-1578988551284 din 2020, inițiată și desfășurată cu aceliași cerințe.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

03.02.2021 10:35

Acestă cerință a fost stabilită în conformitate cu prevederile pct. 2 din din Cerințele tehnice minime aplicabile momelii cu vaccin antirabic, de transportare și depozitare a acestora, precum și cerințele tehnice pentru distribuirea vaccinului aprobate prin Ordinul ANSA nr. 182/ 2019 și prevederile alin. 2 al lit. A din Anexa nr. 2 al Acordului mai sus menționat.
Vă informăm că Republica Moldova a aderat la Convenția privind elaborarea unei Farmacopei Europene și la Protocolul la Convenția privind elaborarea unei Farmacopei Europene prin Legea nr. 116/ 2016 prin care se angajează să ia măsurile necesare pentru ca monografiile care vor fi adoptate în virtutea art. 6 şi 7 şi care vor constitui Farmacopeea europeană să devină standarde oficiale aplicabile în ţările respective.

... afișează tot conținutul

Clarificarea unității de măsură indicate în Documentația de atribuire
pentru Achiziție
28.01.2021 12:48

Potrivit Documentației de atribuire stabiliți drept unitate de măsură a serviciului licitat - „bucatăˮ în cantitate de 1 338 050.
Astfel, explicați și clarificați ce aveți invedere prin respectiva unitatea de masura stabilită și/sau corectați in DA, daca este cazul, pentru a asigura posibilitatea prezentării propunerilor financiare uniforme decătre potențialii operatori economici, deoarece identificarea data de către Dvs, în actuala redacție „bucată – 1 338 050ˮ și nedefinirea acesteia in DA expune o incertitudine și netransparență.
Lipsa definirii unității de măsură „bucatăˮ aduce o incertitudine în pregătirea propunerii financiare, mai mult ca atît permite manifestarea unui comportament speculativ atît din partea Dvs precum și a eventualelor operatori economici.
În acest context solicităm să definiți în Documentația de atribuire noțiunea „bucatăˮ aplicată de către Dvs drept unitate de măsură și să includeți expres in DA respectifa definire.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

29.01.2021 17:27

Există diverse sisteme de unități de măsură bazate pe diverse suite de unități de măsurare fundamentale. Vă recomandăm să precăutați prevederile Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 118/2017, unde este stipulat că „Unitatea de măsură” – se indică corespunzător pentru fiecare tip de marfă unitatea de măsură”. Cu referire la procedura respectivă, unitatea de măsură a momelilor este „bucată”. Prin urmare, o bucată este egal cu o bucată.

... afișează tot conținutul

«Очередной вопрос на неполученный ответ относительно криптографический защиты информации»
pentru Achiziție
29.01.2021 10:31

К огромному сожалению, приходится констатировать, что исполнитель ответа от имени Закупающего органа (ANSA), в очередной раз (Răspuns: 29.01.2021 08:59), уклонился от предоставления четких, исчерпывающих и однозначных ответ на поставленные вопросы относительно криптографической защиты информации.
Убедительно прошу внимательно ознакомиться со следующими вопросами и дать на них ответы в очень простом формате - «ДА» или «НЕТ»

... afișează tot conținutul

Răspuns:

01.02.2021 09:16

În Caietul de sarcini a fost indicat concret că, pentru realizarea corespunzătoare a contractului, respectiv desfășurarea activității de distribuție aeriană a momelilor vaccinale, operatorul economic/prestatorul de servicii, trebuie să dispună de următoarele echipamente tehnice: minim 4 aparate de zbor (aeronave/elicoptere) necesare pentru realizarea campaniei de vaccinare, echipate cu câte un sistem automat de distribuție a momelilor vaccinale, care să respecte următoarele cerințe tehnice: - să funcționeze în mod automat pentru a asigura o distribuție uniformă de momeli cu o densitate de 25 momeli/km²; - să înregistreze locul, data, timpul (ore, minute și secunde), viteza și altitudinea pentru fiecare momeală distribuită; - să transmită în timp real datele înregistrate către un server și să asigure accesul necondiționat al autorității contractante la server, în conformitate cu specificațiile tehnice din Anexa nr.8; - în cazul în care legătura în timp real se întrerupe, sistemul de distribuție automată trebuie să poată stoca datele înregistrate privind modul de distribuție a momelilor și imediat ce conexiunea este restabilită, acesta să transmită toate datele stocate și să continue transmiterea în timp real către server; - să salveze toate datele într-un fișier criptat, în scopul prevenirii de la o posibilă manipulare a datelor înregistrate. Pentru a decodifica aceste date, este necesar să existe un algoritm de decodificare (cheie). Doar producătorul/furnizorul sistemului automat de distribuție a momelilor va avea acces la aceasta cheie de decodificare, pentru a decripta datele care sunt salvate pe dispozitivul de stocare date al sistemului automat de distribuire momeli. Raportarea datelor criptate se va realiza zilnic către ANSA, iar la sfârșitul campaniei de vaccinare în formă decriptată, într-un format compatibil cu programul ArcGis versiunea 9.1, deținut de ANSA, și într-un format cu grade zecimale, cu adresă oficială de la producătorul/furnizorul sistemului automat de distribuție a momelilor. Din cele relatate și descrise în Documentația de Atribuire, ANSA nu solicită alte acte decât cele prevăzute.

... afișează tot conținutul

Calarificare la componenta tehnică 1 și 2 a factorior de evaluare
pentru Achiziție
29.01.2021 11:08

Prin Documentația de atribuire impuneți drept factori de evaluare la personalul specializat următoarele:
1. Experiența EXPERTILOR – cheie (piloți și operatori), și
2. Experiența EXPERTILOR IT.
Reieșind din faptul că impuneți operatorilor economici confirmarea prezenței persoanalului specializat implicat în activități similare celor licitate care să aibă statut de „EXPERTˮ și utilizați această noțiune fără definirea acesteia, solicităm să clarificați în Documentația de atribuire cu indicarea clară pentru a nu admite speculatii la aplicarea criteriilor de evaluare următoarele:
I. Statutul juridic de EXPERT - OPERATOR:
- de către care autoritate competentă urmează să-i fie acordat titlul de „EXPERTˮ pentru manipularea vaccinul antirabic?
- ce fel de act opozabil și emis de către care autoritate de profil recunoscută urmează să confirme titlul de „EXPERTˮ?
- titlul de „EXPERT-OPERATORˮ urmează să fie recunoscut în aria națională sau internațională?
II. Statutul juridic de EXPERT – IT:
- care este actul opozabil testilor ce urmează să demonstreze acordarea titlului de „EXPERTˮ?
- titlul de „EXPERT - ITˮ urmează să aibă statut național sau internațional?
- titlu de „EXPERT - ITˮ trebuie să fie acreditat de către cine?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

01.02.2021 10:16

Prestatorul de servicii va face dovada experienţei şi calificările personalului specializat propus prin documente edificatoare , respectiv:
- Diplomă/diplomele de studii sau alte diplome echivalente;
- Curriculum Vitae, data şi semnat de către prestator. Pe ultima pagină a CV-ului se va menţiona “Declar pe proprie răspundere, sub sancţiunea prevederilor Codului penal, că informaţiile prezentate sun corecte şi corespund realităţii”;
- Tabelul privind dovada experienţei persoanelor specializate propuse în domeniul vizat, vezi Anexa nr. 9;
- Declaraţia de disponibilitate a persoanelor propuse în format copie, conform cu originalul, vezi Anexa nr. 10;
- alte documente relevante, respectiv declaraţii/ recomandări de la beneficiari, dacă sunt disponibile, etc.
La fel, va asigura cel puțin un expert IT care să mai fi participat la cel puțin la o acțiune de colectare și gestionare datelor privind distribuţia de produse prin transport aerian precum și în gestionarea unui server online a unui server care să permită transmiterea în timp real a coordonatelor geografice de distribuţie aeriană a produselor către beneficiar în forma codificată precum şi posibilitatea decodificării după un algoritm.
Prestatorul de servicii va face dovada experienţei şi calificările personalului specializat propus prin documente edificatoare , respectiv:
- Diplomă/diplomele de studii sau alte diplome echivalente;
- Curriculum Vitae, data şi semnat de către prestator. Pe ultima pagină a CV-ului se va menţiona “Declar pe proprie răspundere, sub sancţiunea prevederilor Codului penal, că informaţiile prezentate sun corecte şi corespund realităţii”;
- Tabelul privind dovada experienţei persoanelor specializate propuse în domeniul vizat, vezi Anexa nr. 9;
- Declaraţia de disponibilitate a persoanelor propuse în format copie, conform cu originalul, vezi Anexa nr. 10;
- alte documente relevante, respectiv declaraţii/ recomandări de la beneficiari, dacă sunt disponibile, etc.
Astfel, Cerințe minime obligatorii: - experienţa specifică a personalului specializat:
Piloți – experienţa constă în implicarea persoanei propuse, respectiv participarea la activităţi de distribuţie aeriană de medicamente de uz veterinar monitorizate prin GPS prin pilotarea avioanelor.
Prin proiect se înţelege o campanie de vaccinare, respectiv derularea unor activităţi de tipul distribuţiei aeriene a medicamentelor de uz veterinar monitorizate prin GPS, prin pilotarea avioanelor adresată unei/unor organizaţii/beneficiari privaţi.
Experiența experților cheie – dacă fiecare dintre persoanele propuse ca piloţi îndeplineşte limita maximă a numărului de proiecte aferent unui interval , operatorul economic va fi punctat conform punctajului din cadrul subfactorului de evaluare.
Operatori – experienţa constă în implicarea persoanelor propuse, respectiv participare la activităţi de distribuţie aeriană de produse medicinale monitorizate prin GPS , respectiv manipularea şi încărcarea produselor medicinale în avioane şi în aparatele de distribuţie automatizată a produselor medicinale din timpul zborurilor.
Prin proiect se înţelege o campanie de vaccinare, respectiv derularea unor activităţi de tipul distribuţiei aeriene a medicamentelor de uz veterinar monitorizate prin GPS, respectiv manipularea şi încărcarea medicamentelor de uz veterinar în avioane şi în aparatele de distribuţie automatizată a medicamentelor de uz veterinar din timpul zborurilor. Experiența experților cheie – dacă fiecare dintre persoanele propuse ca operatori îndeplineşte limita maximă a numărului de proiecte aferent unui interval , operatorul economic va fi punctat conform punctajului din cadrul subfactorului de evaluare.
Experţi IT- Experienţa expertului/experţilor IT, constă în implicarea persoanei/persoanelor propuse, respectiv prin desfăşurarea de activităţi IT ce constau în colectarea şi gestionarea datelor privind distribuţia de produse prin transport aerian și a unui server care să permită transmiterea în timp real a coordonatelor geografice de distribuţie aeriană a produselor către beneficiar în forma codificată precum şi posibilitatea decodificării după un algoritm.
Prin proiect se înţelege o campanie de distribuţie aeriană de produse, respectiv derularea unor activităţi de tipul distribuţiei aeriane de produse, respectiv prin colectarea şi gestionarea datelor privind distribuţia de produse prin transport aerian şi a unui server care să permită transmiterea în timp real a coordonatelor geografice de distribuţie aeriană a produselor către beneficiar în forma codificată precum şi posibilitatea decodificării după un algoritm.

... afișează tot conținutul

Clarificare la obiectul serviciilor solicitate
pentru Achiziție
29.01.2021 11:09

Vă rugăm să ne clarificați care este obiectul serviciilor licitației de către Dvs reieșind din faptul că se constată multiple neconcordanțe între obiectul anunțului publicat și în esența serviciilor propriu zis solicitate.
De menționat că în Documentația de atribuire anunțați un cod al vocabularului comun privind achizițiile publice (cod – CPV) - „60441000 - 4ˮ inexistent însă apropiat - serviciilor aeriene și serviciilor conexe, în acelaș timp întitulați obiectul licitației ca servicii de vaccinare antirabicăˮ.
În acest context, pentru a evita incertitudini juridice și a asigura un caracter autentic seriviciilor solicitate cerem să corectați datele și informațiile din DA pentru a fi uniforme și să corespundă codului CPV atribuit și publicat.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

01.02.2021 10:22

Vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuţie aeriană a momelilor vaccinale şi activităţile conexe acesteia, respectiv un serviciu.
Obiectul achiziţiei din fonduri publice se pune în corespondenţă cu codul/codurile CPV care îl descriu cât mai exact, relevantă în acest context fiind activitatea care caracterizează scopul principal al contractului/acordului-cadru.
Contractele care au ca obiect cel puţin două tipuri de achiziţie publică, constând în lucrări, servicii sau produse se atribuie pentru tipul de achiziţie care constituie obiectul principal al contractului în cauză. De regulă, în cazul contractelor mixte care au ca obiect atât servicii, cât şi produse, obiectul principal se determină în funcţie de cea mai mare dintre valorile estimate ale serviciilor sau produselor respective.
În situaţia prezentă, obiectul achiziţiei este reprezentat de necesitatea de a realiza vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuţie aeriană a momelilor vaccinale şi activităţile conexe acesteia, respectiv o activitate cu caracter industrial, şi nu o achiziţie de vaccin antirabic, chiar dacă valoarea estimată a vaccinului antirabic ar fi mai mare decât a serviciilor de distribuţie şi a activităţilor conexe.
În concluzie, calificarea unui contract de achizitie prin care autoritatea contractantă îşi satisface o nevoie cu rezultatul unei activităţi – şi nu cu elementele ce reprezintă date de intrare în realizarea acelei activităţi, nu se realizează cu aplicarea testului valorii estimate, ci cu testul intenţiei principale (main intention test), adică testul scopului (atribuirii) contractului. Având în vedere activităţile descrise în caietul de sarcini, rezultatul aşteptat este distribuţia aeriană a momelilor vaccinale, respectiv un serviciu, furnizarea momelilor vaccinale antirabice reprezentând date de intrare în realizarea activităţii de distribuţie.

... afișează tot conținutul

«Очередной вопрос на неполученный ответ относительно криптографический защиты информации»
pentru Achiziție
29.01.2021 11:47

1. Располагает ли Закупающий орган (ANSA), как инициатор работ с применением средств криптографической защиты информации, открытым (публичным) перечнем утвержденных в качестве национальных и международных стандартов криптографических алгоритмов, применяемых на территории Молдовы?
2. Определен ли Закупающим органом (ANSA) открытый (публичный) перечень национальных и/или международных стандартов криптографических алгоритмов, которые могут быть применены для кодирования/декодирования информации о результатах работ по распределению вакцины?
3. Располагает ли Закупающий орган (ANSA), как инициатор работ с применением средств криптографической защиты информации, открытым (публичным) перечнем отечественных и импортных средств криптографической защиты, зарегистрированных на территории Молдовы установленным порядком, которые могут быть применены для кодирования/декодирования информации о результатах распределения вакцины?
4. Располагает ли Закупающий орган (ANSA), как инициатор работ с применением криптографической защиты информации, перечнем резидентов (юридических и/или физических лиц) и нерезидентов (юридических и/или физических лиц), осуществляющих предпринимательскую деятельность на территории Республики Молдова, которым Агентством государственных услуг (Орган-эмитент) совместно со Службой информации и безопасности (Привлекаемый орган) выданы «Лицензии на деятельность и/или предоставление услуг в сфере криптографической защиты информации (кроме деятельности по защите государственной тайны); и/или предоставление услуг в сфере технической защиты информации (кроме деятельности по защите государственной тайны)»?
5. Может ли режимно-секретное подразделение или иное специально уполномоченное структурное подразделение Закупающего органа (ANSA), как инициатора работ с применением средств криптографической защиты информации, предоставить заявителю специально предусмотренную для этих случав технологию (процедуру) обеспечения безопасности (сохранность, аутентичность, доступность, целостность) коммерческой информации о результатах вакцинации, переданной исполнителем работ Закупающему органу в виде закодированных файлов?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

01.02.2021 11:53

În Caietul de sarcini a fost indicat concret că, pentru realizarea corespunzătoare a contractului, respectiv desfășurarea activității de distribuție aeriană a momelilor vaccinale, operatorul economic/prestatorul de servicii, trebuie să dispună de următoarele echipamente tehnice: minim 4 aparate de zbor (aeronave/elicoptere) necesare pentru realizarea campaniei de vaccinare, echipate cu câte un sistem automat de distribuție a momelilor vaccinale, care să respecte următoarele cerințe tehnice: - să funcționeze în mod automat pentru a asigura o distribuție uniformă de momeli cu o densitate de 25 momeli/km²; - să înregistreze locul, data, timpul (ore, minute și secunde), viteza și altitudinea pentru fiecare momeală distribuită; - să transmită în timp real datele înregistrate către un server și să asigure accesul necondiționat al autorității contractante la server, în conformitate cu specificațiile tehnice din Anexa nr.8; - în cazul în care legătura în timp real se întrerupe, sistemul de distribuție automată trebuie să poată stoca datele înregistrate privind modul de distribuție a momelilor și imediat ce conexiunea este restabilită, acesta să transmită toate datele stocate și să continue transmiterea în timp real către server; - să salveze toate datele într-un fișier criptat, în scopul prevenirii de la o posibilă manipulare a datelor înregistrate. Pentru a decodifica aceste date, este necesar să existe un algoritm de decodificare (cheie). Doar producătorul/furnizorul sistemului automat de distribuție a momelilor va avea acces la aceasta cheie de decodificare, pentru a decripta datele care sunt salvate pe dispozitivul de stocare date al sistemului automat de distribuire momeli. Raportarea datelor criptate se va realiza zilnic către ANSA, iar la sfârșitul campaniei de vaccinare în formă decriptată, într-un format compatibil cu programul ArcGis versiunea 9.1, deținut de ANSA, și într-un format cu grade zecimale, cu adresă oficială de la producătorul/furnizorul sistemului automat de distribuție a momelilor. Din cele relatate și descrise în Documentația de Atribuire, ANSA nu solicită alte acte decât cele prevăzute.
ANSA nu a solicitat ca criptarea datelor să fie după un oarecare standard, astfel vor fi acceptate ori care tip de standart național, european sau internațional privind criptografia datelor.
Referitor la alte aspecte a solicitărilor enumerate de D-voastră ,Vă recomandăm să consultați Ministerul Economiei și Infrastructurii, Agenția Servicii Publice și Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică sau alte instituții abilitate după caz.

... afișează tot conținutul

Participanți

Vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia în Republica Moldova (total suprafața de 24 673km2). 20,875,872.00 MDL
29/03/2021 16:54
20,396,342.17 MDL
Ofertă refuzată
29/03/2021 16:05
20,873,580.00 MDL
Ofertă acceptată