Achiziție - Achiziționarea serviciilor de vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia

Achiziție Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor

Informație generală

Achiziționarea serviciilor de vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia
20,875,872.00 MDL
activ
ocds-b3wdp1-MD-1610714071536

Achiziționarea serviciilor de vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia


Licitație deschisă
cel mai bun raport calitate-preţ
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
15/01/2021 14:56
clarificări
23/02/2021 12:00
depunere
29/03/2021 17:00
deschidere oferte
29/03/2021 17:00
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 15/01/2021 12:38
Trezoreria de Stat

suma planificată 20,875,872.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
20,875,872.00 MDL 60400000-2 Vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia în Republica Moldova (total suprafața de 24 673km2). 1338050 Bucata 05.04.2021 - 31.12.2021
mun.Chișinău,str.Mihail Kogălniceanu,63

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
anunt de participare 2021 md1.pdfbiddingDocumentsAchizițieanunt de participare 2021 md1.pdf10/02/2021 16:43Descarca
notice of participation 2021 eng1.pdfbiddingDocumentsAchizițienotice of participation 2021 eng1.pdf10/02/2021 16:43Descarca
notice of participation 2021 eng.pdfbiddingDocumentsAchizițienotice of participation 2021 eng.pdf09/02/2021 14:54Descarca
anunt de participare 2021 md.pdfbiddingDocumentsAchizițieanunt de participare 2021 md.pdf09/02/2021 14:54Descarca
documentatia standard servicii vaccinare antirabica.pdfbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia standard servicii vaccinare antirabica.pdf28/01/2021 10:50Descarca
documentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docxbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docx28/01/2021 10:50Descarca
spre atenția operatorilor economici (notă informativă).pdfbiddingDocumentsAchizițiespre atenția operatorilor economici (notă informativă).pdf26/01/2021 15:56Descarca
documentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021 modificat.pdfbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021 modificat.pdf26/01/2021 13:16Descarca
documentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docxbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docx26/01/2021 13:16Descarca
documentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021 modificat.pdfbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021 modificat.pdf25/01/2021 15:37Descarca
documentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docxbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docx25/01/2021 15:37Descarca
duae_ro_0.docbiddingDocumentsAchizițieduae_ro_0.doc15/01/2021 14:56Descarca
caiet de sarcini rabie pentru2021md61219-pdf.semnat.pdfbiddingDocumentsAchizițiecaiet de sarcini rabie pentru2021md61219-pdf.semnat.pdf15/01/2021 14:56Descarca
documentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docxbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.docx15/01/2021 14:56Descarca
anunț de participare vaccinare antirabica aeriana.pdfbiddingDocumentsAchizițieanunț de participare vaccinare antirabica aeriana.pdf15/01/2021 14:56Descarca
task order anti-rabies vaccination of foxes-2021 pdf.semnat.pdfbiddingDocumentsAchizițietask order anti-rabies vaccination of foxes-2021 pdf.semnat.pdf15/01/2021 14:56Descarca
notice of participation 2021.pdfbiddingDocumentsAchizițienotice of participation 2021.pdf15/01/2021 14:56Descarca
documentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.pdfbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia_standard_servicii vaccinare antirabica 2021.pdf15/01/2021 14:56Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Excluderea unor obstacole de participare si stabilirea unor cerinte echidistante pentru toti operatorii economici.
pentru Achiziție
19.01.2021 18:09

Bună ziua,
În calitate de operator economic interesat în obținerea contractului de achiziție publică, privind vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelelor vaccinale am constatat că Documentele de atribuire (anunțul de participare și caietul de sarcini, atît documentația standart), stabilesc unele condiții speciale și cerințe de calificare pentru vaccinul antirabic părtinitoare care facilitează participarea în licitația respectivă doar a producătorului – Bioveta, Cehia.
Respectiv condiția specială prevăzută în pct. 18 al Anunțului de participare: „Termenul de valabilitate al momelelor vaccinale (la momentul livrării): perioada de valabilitate a momelelor vaccinale să fie de minim 12 (douăsprezece) luni de la data livrăriiˮ, crează obstacole de participare și calificare în cadrul respectivei licitații a altor operatori economici, în favoarea și facilitarea doar a operatorului economic FPC ”Decebal Impex” SRL, care are distribuire exclusivă pe teritoriul RM pînă în anul 2025, pentru vaccinul – Lysvulpen, producător – Cehia.
Așadar, solicităm să fie exclusă această cerință abuzivă care avantajează în esență operatorul economic nominalizat și are ca scop estorcarea banilor bugetari, prin intermediul licitației publice respective.
Stabilirea unui astfel de termen este absurd, deoarece vaccinul livrat urmează să fie distribuit aero și manual într-o perioadă max. de 15 zile în 2 campanii de vaccinare distincte (primăvara și toamna).
Astfel apare întrebarea care este raționamentul stabilirii termenului de min. 12 luni de la livrare pentru momeala de vaccin distribuită / aruncată.
Constatăm că prin cerința impusă se urmărește neacceptarea celorlanți participanți în procedura, care pot oferta vaccin similar, dar cu un alt termen de valabilitate, astfel instintuind bariere, pentru al facilita pe unicul operator economic - FPC ”Decebal Impex” SRL.
În consecință în caz de neacceptare și refuz a modificării a termenului de valabilitate, prin stabilirea altor cerințe care ar permite participarea tuturor operatorilor, importatori de vaccin înregistrat în Republica Moldova, consecințele vor fi evidente prin participarea doar a unui operator și anume - FPC ”Decebal Impex” SRL.
Totodată solicităm Agenței Achiziții Publice și Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor să se autosesizeze din oficiu și să contracareze intențiile ilegale a autorității contractante de a restricționa participarea largă a operatorilor economici la procedura de licitație anunțată.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

20.01.2021 08:51

Cerințele tehnice minime aplicabile momelii cu vaccin antirabic, de transportare și depozitare a acestora, precum și cerințele tehnice pentru distribuirea vaccinului dat , au fost aprobate prin Ordinul ANSA nr. 182 din 26.04.2019 cu privire la implementarea Planului măsurilor de supraveghere, control şi eradicare a rabiei la vulpi în Republica Moldova pentru anii 2019–2023, care a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 178-184 din 31.05.2019, art. 913.

... afișează tot conținutul

Referitor la raspunsul emis ANSA din (20 ian 2021, 08:51)
pentru Achiziție
20.01.2021 12:27

Referitor la răspunsul expus de către ANSA din 20.01.2020, ora 8:51

Luați act de faptul că Dvs în calitate de autoritate contractantă în cazul organizării și desfășurării oricărei proceduri de achiziție publică in scopul utilizării banilor publici, sunteți obligați să respectați procedurile și principiile Legii 131/2015 privind achizițiile publice unde sunt consfințite următoarele angajamente:
- asigurarea concurenții și combaterea practicilor anticoncurențiale;
- liberalizarea și extinderea circulației internaționale;
- tratamentul egal, imparțialitate, nediscriminareîn privința tuturor ofertanților și operatorilor economici.
În acest context, intemeierea Dvs si referinta la Ordin emis la fel de către Dvs (Ordin ANSA nr. 182 din 26.042019) este în contrazicere cu prevederile Legii nr. 131/2015.
Mai mult decît atît, Ordinul ANSA nr. 182 din 26.04.2019 este un act administrativ, emis unilateral, arbitral de către Dvs., care nu are nici nu poate avea suprematie asupra reglementarii legale a procedurii de achiziții publice sau asupra activitatii antreprinoriale, acesta fiindcă un act administrativ de uz intern, ce stabilesc reguli pentru personalul ANSA.
Respectiv, argumentul prin invocarea unui astfel de act administrativ (in pofida că este publicat în Monitorul Oficial) este un act lipsit de respect față de mediul antreprenorial și nu asigura combaterea practicilor anticoncurențiale insă conturează ipoteza și intenția Dvs. de a estorca bani publici prin medota – licitație propuse.
Ordinul ANSA nr. 182 din 26.04.2019 este o paravană și o mască a ilegalității ce in esenta de are drept scop justificarea cerințelor restrictive stabilite în cadrul licitație.
În această ordine de idei este evident faptul că ANSA intenționează să vicieze grav procedura de achiziție repectivă, prin metode deghizate și acoperite, sub diferite metode și acte ilegale care sunt în contadictie cu reglementarile Legii 131/2015 privind achizițiile publice.
Așadar, la moment sunt evidente toate elementele de constituire ale viciilor juridice în procedura achiziții de cauza, ceia ce ar servi caz de cercetare de către Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor și Agenția Achiziții Publice, fapt care solicităm să se autosesizeze.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.01.2021 14:43

Ordinul ANSA nr.182/2019 a fost elaborat și aprobat în temeiul alin. 2) din pct.2 al HG 185/2019, care prevede că Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor "va aproba cerințele aplicabile momelii cu vaccin antirabic, procedura de vaccinare a vulpilor, de transportare și depozitare a vaccinului, precum și cerințele tehnice pentru distribuirea vaccinuluiva aproba cerințele aplicabile momelii cu vaccin antirabic, procedura de vaccinare a vulpilor, de transportare și depozitare a vaccinului, precum și cerințele tehnice pentru distribuirea vaccinului".

... afișează tot conținutul

Crarificari fata de cerintele contractului.
pentru Achiziție
20.01.2021 12:29

Bună ziua!
Caietul de sarcini al Documentelor de atribuire prevede- Notă – la pag. 17 dupa cum urmeaza: „Termenele și detaliile finale ale Contractului se vor perfecta la momentul încheierii acestuiaˮ.
În acelaș timp în Documentația standard stabiliți Contractul de achiziție cu toate clauzele acestora care derivă din cerințele documentației atribuire.
Clarificare: Vă rog în viziunea Dumneavoastră care ar fi eventualele termene și detalii finale ale Contractului ce ar trebui să le perfectați la momentul încheierii acestuia?
Eventualele termene și detalii contractuale pretinse a fi stabilite de către Dumnevoastra la momentul semnării contractului de achiziții vor fi emanația Cerințelor documentației atribuire sau alte cerințe care nu sunt publicate și stabilite la moment?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.01.2021 14:43

Termenii și detaliile contractului v-or releva prevederile stabilite în caietul de sarcini, care la rândul său v-a fi parte componentă și integrală a acestuia.

... afișează tot conținutul

Nerespectarea regulilor privind împărțirea contractului de achiziție publică pe loturi
pentru Achiziție
01.02.2021 09:37

Conform documentelor de atribuire a achiziției publice obiectul achiziției este achiziționarea serviciilor de vaccinare antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia.
La prima vedere se constată un lucru ordinar și de prezumție legală a faptului că organizatorul licitației a facut uz de prevederile art. 3 al Legii 131/2015 cu privire la achiziții publice. Însă, analizînd în detalii pretisul obiect de achiziției publice întitulat de către ANSA “servicii de vaccinare antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia” se constată că organizatorul licitației a recurs la stabilirea atribuirii contractului individual într-un SINGUR LOT a tuturor componentelor a obiectului generic de achiziții, în pofida faptului că obiectul achiziției este separabil în loturi adaptabile și distincte prin natura precum și destinația acestora, care sunt sub incidența regimurilor juridice diferite din circuitul civil, clasificîndu-se totodată diferit conform codurilor - CPV.
Mai mult decât atât, dimensiunea și obiectul loturilor se poate stabili de către autoritatea contractantă:
- pe baze cantitative, adaptînd dimensiunea contractelor individuale rezultate astfel încît să corespundă mai bine necesităților autorității contractante și a capacităţii IMM-lor; sau
- pe baze calitative, în conformitate cu diferitele meserii şi specializări implicate, pentru a adapta conţinutul contractelor individuale mai îndeaproape la sectoarele specializate ale IMM-lor, sau în conformitate cu diferitele faze ulterioare ale proiectului.
Respectiv, în vederea susținerii întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM) și facilitarea participării acestora la achizițiile publice, precum și pentru stimularea concurenței, art. 39 al Leii nr. 131/2015 privind achizițiile publice prevede oportunitatea împărțirii pe loturi a contractelor de achiziţie publică.
În consecință, neînpărțirea de către organizatorul licitației (ANSA) a obiectului achiziției pe loturi separate și impunerea furnizării acestuia întru singur lot care își propune să includă în sine:
1. furnizarea vaccinei antirabice în cantitate de 1 338 050 doze pe de o parte, și;
2) distribuția aeriană a - 1 233 650 momelilor vaccinale, ulterior și,
3) furnizarea, transportul și depozitarea de - 104 400 momeli vaccinale pentru distribuția manuală și pe de o altă parte,
crează un mediu necompetițional ce impune cerințe restrictive operatorilor economici care practică și desfășoară genuri de activități diferite precum ar fi:
- activitate farmaceutică veterinară și,
- activități de servicii aeriene/aviație.
Respectiva situație este demonstrată prin lipsa de concurență și imposibilitate înaintării ofertelor de la operatorii economici de profil farmaceutic veterinar, în cadrul atribuirii contractului de achiziții publice la licitația publică nr. ocds-b3wdp1-MD-1578988551284 din 2020,organizată de către aceiași autoritate contractantă, cu același obiect de achiziție prin care a fost facilitat un singur ofertant desemnat ulterior și cîșigător - FPC „Decebal Impex” SRL.
Astfel, solicităm să fie luate în considerare prevederile art. 39 „Împărțirea pe loturi” din Legea 131/2015 cu privire la achizițiile publiceprin care este dispus că autoritatea contractantă trebuie să stabilească obiectul fiecărui lot pe baze cantitative, adaptînd dimensiunea contractelor individuale astfel încît să corespundă mai bine capacităţii întreprinderilor mici şi mijlocii, sau pe baze calitative, în conformitate cu diferitele meserii şi specializări implicate, pentru a adapta conţinutul contractelor individuale mai îndeaproape la sectoarele specializate ale întreprinderilor mici și mijlocii, sau în conformitate cu diferitele faze ulterioare ale proiectului.
Totodată, solicităm să fie reținut faptul că la stabilirea necesităţilor sale, autoritatea contractantă urmează să ţină cont de prevederile art. 7 lit. c) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia unul din principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice constă în asigurarea concurenţei, ceea ce presupune asigurarea condiţiilor de manifestare a concurenţei în aşa fel încât orice operator economic cu calificare şi ofertă corespunzătoare necesităţii autorităţii contractate să poată participa la procedura de atribuire şi să dispună de posibilitatea egală de a fi desemnat câştigător. Reieşind din principiul nominalizat organizatorul achiziției trebuie să creeze un mediu competiţional şi să stabilească cerinţele documentaţiei de atribuire, astfel încât să nu limiteze participarea altor operatori economici.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

03.02.2021 10:31

În situaţia prezentă, obiectul achiziţiei este reprezentat de necesitatea de a realiza vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuţie aeriană a momelilor vaccinale şi activităţile conexe acesteia.
Accentuăm că, vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale este o măsură unică și conform prevederilor art. 76 al Legii nr. 131/ 2015, aceasta nu poate fi divizată. Cu atât mai mult, distribuirea aeriană și activitatea conexă a acesteia de distribuire manuală a momelelor vaccinale sunt interdependente, condiționând direct calitatea și rezultatul măsurii de profilaxie a rabiei.

... afișează tot conținutul

Вопрос
pentru Achiziție
20.01.2021 17:43

Размеры планируемых площадей районов вакцинации, указанных в Anexa nr. 1 "Suprafața eligibilă de vaccinat estimată pe raioane pentru distribuirea momelilor vaccinale:
A. TERITORIUL DE DISTRIBUIRE AERIANĂ A MOMELILOR VACCINALE (ZONA TAMPON);
B. TERITORIUL DE DISTRIBUIRE AERIANĂ A MOMELILOR VACCINALE (pe întreg teritoriul Republicii Moldova eligibilă cu excepția zonei „TAMPON”); не только не соответствуют площадям, занимаемым одноименными административно-территориальными единицами Республики Молдова, но и значительно меньше этих площадей. Следовательно, для планирования выполнения работ по вакцинации с использованием воздушных судов, обеспечения безопасности полетов, разработки маршрутов полетов и исключения полетов в запретных зонах необходимо получение от заказчика (ANSA) точных географических координат обрабатываемых площадей.
В связи с эти прошу сообщить способ (время, место, процедура) и формат (электронный, текстовой, графический) предоставления Заказчиком картографической информации (с указанием географических координат) обрабатываемых районов претенденту/кандидату.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.01.2021 15:59

Suprafețe eligibile vaccinării pe cale aeriană în sensul Caietului de sarcini au fost stabilite prin excluderea din întreaga suprafață a raioanelor, suprafețele neeligibile reprezentate de zonele de pe suprafața localităților (dar și 500 de metri în jurul localități), luciurilor de apă cum ar fi fluvii, lacuri, râuri, (dar și 500 de metri în jurul lacurilor) și a drumurilor naționale.
Deasemenea, au fost utilizate tehnici IT de prelucrare a datelor în Softul ArcGis versiunea 9.1 și ArcGis Pro.

... afișează tot conținutul

Здравствуйте
pentru Achiziție
20.01.2021 16:55

"Прошу раскрыть содержание следующих терминов, используемых в подпункте а) пункт 5. CAPITOLUL III (DISTRIBUTIA AERIANA A MOMELILOR VACCINAL): - "зашифрованный файл"; - "алгоритм декодирования (ключ) для расшифровки"; - "ключ декодирования для дешифровки данных"; - "передача зашифрованных данных". Разъяснение содержания использованных в "CAIET DE SARCINI Vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia" терминов крайне необходимо для правильного понимания информационных технологий, которые необходимо применить для адекватного выполнения технических условий".

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.01.2021 15:59

Terminologia menționată presupune în sine sensul limbajului uzual al tehnologiie informaționale.
Vă recomandăm să consultați expertul IT la care se face trimitere în punctul 8 al CAPITOLUL III „DISTRIBUŢIA AERIANA A MOMELILOR VACCINALE” din Caietul de sarcini.

... afișează tot conținutul

Вопрос
pentru Achiziție
20.01.2021 17:39

В подпункте а) пункта 5. Раздела CAPITOLUL III (DISTRIBUTIA AERIANA A MOMELILOR VACCINAL) применены следующие специфические термины:
"зашифрованный файл";
"алгоритм декодирования (ключ) для расшифровки";
"ключ декодирования для дешифровки данных"
"передача зашифрованных данных".
Прошу раскрыть содержание этих терминов для адекватного понимания того, какие информационные технологии и алгоритмы могут/должны быть применены исполнителем работ для полного и точного соответствия заявленным техническим условиям.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.01.2021 15:59

Terminologia menționată presupune în sine sensul limbajului uzual al tehnologiie informaționale.
Vă recomandăm să consultați expertul IT la care se face trimitere în punctul 8 al CAPITOLUL III „DISTRIBUŢIA AERIANA A MOMELILOR VACCINALE” din Caietul de sarcini.

... afișează tot conținutul

Предоставленная информация от (ANSA) не содержит ответы на поставленные вопросы
pentru Achiziție
21.01.2021 17:12

К сожалению, предоставленная информация не содержит ответы на поставленные вопросы, а носит характер бюрократической отписки.
Указанные программные продукты (Softul ArcGis versiunea 9.1 и ArcGis Pro.) - это комплекс геоинформационных программных продуктов, применяемых для земельных кадастров, в задачах землеустройства, геодезии, учёта объектов недвижимости и так далее.
Для решения любых прикладных задач с помощью этого программного обеспечения необходимо введение первичных данных - географических координат земельных участков, на основании которых и производятся различные прикладные расчеты. Таким образом, ссылка на программные продукты (Softul ArcGis versiunea 9.1 и ArcGis Pro.) фастически подтверждает наличие у заказчика первичной информации в виде географических координат площадей, подлежащих вакцинации.

В связи с этим вынужден еще раз повторить уже ранее заданный вопрос: Прошу сообщить способ (время, место, процедура) и формат (электронный, текстовой, графический) предоставления Заказчиком картографической информации (с указанием географических координат) обрабатываемых районов претенденту/кандидату.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

22.01.2021 15:33

Însăși elaborarea planului de acțiuni pentru realizarea campaniei de vaccinare antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale va cuprinde următoarele:
a) Lista spațiilor de depozitare a dozelor de momeli vaccinale pentru fiecare punct de zbor în conformitate cu Anexa nr. 2 care conține următoarele:
- numărul spațiilor de depozitare și adresa exactă a spațiilor de depozitare/locația exactă pentru staționarea spațiilor de depozitare în cazul în care acestea sunt mobile, pentru fiecare punct de zbor, respectiv autorizația de distribuție a produselor medicinale veterinare în cazul în care acestea sunt fixe;
- capacitatea spațiilor de depozitare pentru fiecare punct de zbor.
b) Graficul pentru desfășurarea vaccinării aeriene/zi/punct de zbor în conformitate cu Anexa nr. 3 care conține următoarele:
- numărul de mijloace de zbor ce vor fi utilizate în fiecare zi/punct de zbor;
- numărul de ore de zbor planificate într-o zi pentru fiecare mijloc de zbor utilizat, respectiv total ore zbor planificate/zi pentru toate mijloacele de zbor utilizate;
- teritoriul (raionul) în care se vor distribui momeli vaccinale;
- numărul momelilor vaccinale planificate pentru a fi distribuite/zi, respectiv numărul de km² totali planificați pe care se vor distribui acestea;
- densitatea momelilor/km².
c) Tabelul de distribuire a momelilor vaccinale în conformitate cu Anexa nr. 4 care conține următoarele:
- numărul și locația (adresa) punctelor de zbor din care se vor efectua zborurile pentru efectuarea campaniei de vaccinare;
- Mijloace de zbor utilizate/Nr. identificare al avionului/punct de zbor;
- teritoriul (raioanele) în care se vor distribui momeli vaccinale/punct de zbor;
- număr de km² totali distribuiți (vaccinați);
- numărul de momeli distribuite/teritoriu;
- densitatea momelilor vaccinale distribuite/km².
d) Numărul de zile în care preconizează că va finaliza distribuția pe întreaga suprafață de vaccinare eligibilă menționată la punctul 1, Capitolul III;
Planificările trebuie să demonstreze că distribuirea aeriană a momelilor vaccinale se va realiza cu acoperirea întregii suprafețe eligibile precum și cu numărul de momeli/ km2 stabilit de caietul de sarcini și în intervalul de timp stabilit cu respectarea indicațiilor specificate în caietul de sarcini.
Accentuăm că elaborarea Planului sus enunțat cu toate atribute le aferente ale sale este pusă conform caietului de sarcini în sarcina operatorul economic/prestatorul de servicii.
Ținem să vă informăm că conform Ordinul Autorității Aeronautice Civile nr. 17 din 07.08.2018 cu privire la aprobarea Cerințelor tehnice – Stabilirea cerințelor privind procedurile pentru planurile de zbor în faza premergătoare zborului, stabilește că elementele esențiale ale unui plan de zbor sunt următoarele:
a) identificarea aeronavei;
b)aerodromul de plecare;
c)data estimată de plecare de la locul de staționare;
d) ora estimată de plecare de la locul de staționare;
e) aerodromul de destinație;
f) ruta, exclusiv procedurile din zona terminală;
g) viteza (vitezele) de croazieră și nivelul (nivelurile) de zbor solicitat(e);
h) tipul aeronavei și categoria de turbulență de siaj;
i) reguli de zbor și tip de zbor;
j) echipamentul aeronavei și capacitățile aferente.

... afișează tot conținutul

Уточнение терминологии
pentru Achiziție
21.01.2021 17:49

Использованная в подпункте а) пункта 5. Раздела CAPITOLUL III (DISTRIBUTIA AERIANA A MOMELILOR VACCINAL) терминология (зашифрованный файл; алгоритм декодирования (ключ) для расшифровки; ключ декодирования для дешифровки данных; передача зашифрованных данных), действительно, относится к сфере информационных технологий, но не к обычной, а к специальной, занимающейся защитой информации, в частности, к криптографии.
Отсылочная рекомендация обратиться за консультацией к ИТ-экспертам, указанным в пункте 8 ГЛАВЫ III «ВОЗДУШНОЕ РАСПРЕДЕЛЕНИЕ ВАКЦИН», по меньшей мере, некорректна, а, фактически, является очередной бюрократической отпиской.
Исходя из того, что Заказчик использует в задании на проведении работ по вакцинации специфические термины, относящиеся к сфере криптографической защиты информации, еще раз вынужден просить раскрыть содержание следующих терминов:
- зашифрованный файл;
- алгоритм декодирования (ключ) для расшифровки;
- ключ декодирования для дешифровки данных;
- передача зашифрованных данных.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

22.01.2021 15:34

Referitor la terminologia la care faceți trimitere vom încerca să vă explicăm înțelesul acestora astfel:
Criptare - se definește ca mijloace tehnice, de program şi tehnico-aplicative, sisteme şi complexe de sisteme ce realizează algoritmi de conversie criptografică a informaţiei/datelor , destinate să asigure integritatea şi confidenţialitatea informaţiei/datelor în procesul de prelucrare, depozitare şi transmitere a acesteia prin canalele de comunicaţii.
Deci mai popula „Criptarea” reprezintă un așa zis proces de mascare a informației pentru a o face ilizibilă fără cunoștințe speciale.
Criptarea sau ascunderea codului de software este folosit în protecția copierii de software împotriva ingineriei inverse, analiza aplicațiilor neautorizată, crack-uri și pirateria software.
Criptarea este utilizată pentru a stoca informații importante în surse nesigure și a le transfera prin canale de comunicare neprotejate. Acest transfer de date reprezintă două procese reciproc inverse:
Înainte de a trimite date prin linia de comunicație sau înainte de a le depozita, acestea sunt „criptate”.
Pentru a restaura datele originale de la acestea criptate, se aplică procedura de „decriptare”.
Criptarea este utilizată de regulă pentru transferul de informații importante.
Se folosește criptarea informațiilor în scopul stocării, evitând astfel necesitatea stocării protejate fizic.
În prezent există o mulțime de metode de criptare. Majoritatea acestor metode sunt împărțite, în funcție de structura cheilor utilizate, etc. În plus, metodele de criptare pot avea rezistențe criptografice diferite și pot gestiona datele de intrare în diferite moduri - cipuri bloc și cipuri de flux.
Prin toate aceste metode, crearea și analiza acestora este angajată în știința criptografiei.
Pentru o înțelegere mai detaliată accesați literatura de specialitate sau un specialist IT certificat.

... afișează tot conținutul

Clarificări și solicitare a unei transparențe la pretinsele măsuri unilaterale meționate în textul NOTEI al Caietului de Sarcini
pentru Achiziție
22.01.2021 10:44

Solicităm să ne clarificați ce măsuri unilaterale veți revendica și de către cine vor fi impuse, precum și care sunt nivelurile de gravitate a neconformităților eventuale constatate la executarea cerințelor Caietului de sarcini?
Cerem să menționaț și să expuneți transparent, expres și public în Documentația de atribuire ce măsuri unilaterale vor fi întreprinse în caz de nerespectare a Caietului de sarcini așa precum le pretindeți ale lua potrivit dreptului rezervat de către Dvs. prin NOTA al Caietului de Sarcini? (pag. 17).
Vă rog să asigurați transparența și publicarea pretinselor măsuri unilaterale?
În caz contrar solicităm să modificați Documentația de atribuire și să excludeți pretinsele măsuri unilaterale, care au un caracter la moment de intimidare a operatorilor economici, pentru a determina să nu participle în cadrul Licitației publice anunțate.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

22.01.2021 15:35

Măsurile unilaterale care v-or fi întreprinse în caz de nerespectarea Cietului de Sarcini, sunt menționate în Notă din Caietul respectiv, (pag.17) la care ați făcut referire: ”Dacă vreunul din produsele recepționate sau testate nu corespunde specificaţiilor, beneficiarul are dreptul să îl respingă, iar prestatorul de servicii fără a modifica preţul contractului are obligaţia de a înlocui produsele refuzate.
Toate cerințele legate de serviciile menționate în prezentul caiet de sarcini sunt obligatorii a fi îndeplinite în totalitate conform specificațiilor, în caz contrar plata poate fi refuzată pentru o parte dintr-un serviciu sau pentru valoarea integrală a serviciilor de vaccinare.”

... afișează tot conținutul

Clarificare referitor la obligativitatea prezentării certificatului de serie a medicamentului eliberat de către EDQM (European Directorate for Quality Medicine) al UE
pentru Achiziție
22.01.2021 11:01

Prin prezenta cerem să clarificați dacă în cadrul executării contractului de atribuire semnat urmare a procedurii de achiziție publică respectivă va fi prezentat către Dvs. un alt document echivalent EDQM al UE celui stabilit în Documentația de atribuire care confirmă eliberarea oficială a seriei vaccinului furnizat, lotul de vaccin va fi acceptat de către Dvs.?
Precizăm că certificatul de eliberare oficială a seriei pentru vaccina eventual furnizată va fi echivalent celui eliberat conform cerințelor EDQM (European Directorate for Quality Medicine) al UE, însă emitentul documentului va fi o entitate de profil din alt stat decît unul membru al UE?
Rugăm răspuns laconic și excat:
Se va accepta prezentarea unui document echivalent EDQM sau nu se acceptă?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

22.01.2021 15:36

Pct. 2 din Anexa Ordinului ANSA nr. 182/ 2019 prevede „ La livrare, fiecare lot de momeli vaccinale antirabice este obligatoriu să fie însoţit de buletinul de analiză eliberat de producător, de certificatul de serie pentru medicamente de uz veterinar eliberat de producător, de certificatul de eliberare oficială a seriei pentru medicamente de uz veterinar imunologice eliberat de autoritatea competentă dintr-un stat membru al UE, conform cerinţelor EDQM (European Directorate for Quality Medicine), precum şi de buletinul de analiză pentru testarea stabilităţii titrului viral în condiţii de teren.”astfel cu a și fost specificat în caietul de sarcini.
Prin urmare Vor fi acceptate doar certificatele enunțate.

... afișează tot conținutul

Уведомление
pentru Achiziție
22.01.2021 12:37

В связи с предоставлением неполной и отсылочной информации на ранее заданные вопросы относительно географических координат площадей, подлежащих вакцинации, и используемых специальных терминов из сферы криптографической защиты информации вынужден обратить внимание Закупающего органа (ANSA) на положения Закона Республики Молдова № 131 от 03-07-2015 «О государственных закупках» касающихся разъяснений:
Статья 35. Разъяснения
(1) Любой заинтересованный экономический оператор вправе запросить разъяснения по документации по присуждению.
(2) Закупающий орган обязан дать четкий, исчерпывающий и однозначный ответ на любой запрос разъяснения в кратчайший срок, который не должен превышать, как правило, трех рабочих дней с момента получения соответствующего запроса от экономического оператора, за исключением процедуры запроса ценовых оферт, где такой срок не может превышать одного рабочего дня.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

22.01.2021 15:59

Răspunsurile oferite sunt în conformitate cu prevederile Legii nr. 131/2015 și au fost oferite în termini mai mici de 3 (trei) zile. Ținem să menționăm că, suntem deschiși să vă oferim în continuare răspuns la clarificările solicitate de D-voastră.

... afișează tot conținutul

Clarificare asupra neproporționalității perioadei de desfășurare a campaniei de vaccinare
pentru Achiziție
22.01.2021 13:13

Prin licitația în cauză solicitați ca vaccinarea antirabică la vulpi să se realizeze în două campanii:
- Campania I stabiliți perioada aprilie-mai-iunie și respectiv
- Campania II - septembrie-octombrie-noiembrie.
Astfel stabiliți o perioadă a campaniei de 3 luni (90 zile), în acelaș timp, cereți ca campania de la demarare și pînă la finalizarea să constituie max. 15 zile calendaristice în condiții meteorologice favorabile, cu posibilitatea prelungirii cu max. 15 zile calendaristice, cu acordul scris al Agengiei Naționale pentru Siguranța Alimentelor (ANSA).
Clarificați-ne vă rog în ce constă respectiva marjă de stabilire unor astfel de termeni extinși în cazul cînd executarea serviciilor urmează să fie în max. 30 zile totale (15 zile favorabile + 15 zile cu acordul Agengiei Naționale pentru Siguranța Alimentelor)?
Clarificați care este miza Dvs prin stabilirea unor astfel de termeni contradictorii în cazul cînd Dvs conform Documentației de atribuire dispuneți în capitolul IV, la pct. 12 al Caietului Sarcini dreptul arbitral de stabilire exactă a inițierii campaniei de vaccinare. Respectiv clarificați-ne de ce nu stabiliți expres această dată în Documentația de atribuire?
Oare acest termen suspect ar constitui un instrument de intenție a punerii în situație conflictuală a eventualului unui alt operator economic decît cel agreat de către Dvs?
În acest context, se conturează o bănuială rezonabilă că Dvs ați stabilit astfel de termene compromise în scopuri de manipulare și intimidare a eventualului operator economic cîștigător!
Solicităm modificarea termenilor respectivi și să stabiliți în mod public și transparent în Documentația de atribuire data începerii campaniei de vaccinare, în scopul asigurării unei predictibilități și planificare a executării serviciilor solicitate?
Perioada suspectă extinsă de către Dvs cu stabilirea în acelaș timp unilateral al dreptului datei calendaristice a începerii campaniei de vaccinare constituie intenția stabilirii unor raporturi juridice netransparente care pot fi cu rea voință implementate de către Dvs în raport cu prestatorul.
Reieșind din faptul că cunoașteți cu exactitate că în Republica Moldova nu există flotă aeriană pentru executarea acestor servicii și vaccina solicitată nu se produce în Republica Moldova, necesită ca operatorii economici să aibă o predictabilitate clară și condiții transparente pentru asumarea prestării serviciilor solicitate. Lipsa acestor date clare și transparente nu poate asigurată înaintarea unei propuneri financiare și nici tehnice adecvate solicitării Dvs, ceia ce cerem să remediati respectiva netrasparenta.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

22.01.2021 16:01

Termenii respectivi au fost stabiliți în conformitate cu prevederile art. 1 al Acordului între Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor a Republicii Moldova și Autoritatea Naționala Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor a României, privind acordarea de asistență financiară nerambursabilă pentru realizarea supravegherii, controlului și eradicării rabiei la vulpe în zona – tampon stabilită pe teritoriul Republicii Moldova.

... afișează tot conținutul

Уточняющие вопросы
pentru Achiziție
22.01.2021 17:19

Благодарю Закупающий орган (ANSA) за предоставление исчерпывающей трактовки значения выше приведенных терминов из области криптографии.
Однако, таким образом, Закупающий орган (ANSA) официально подтвердив необходимость применения криптографических средств защиты информации при обработке, передаче и хранении информации о результатах работ по вакцинации, дополнительно выдвигает условия осуществления автоматической криптографической (кодирование/декодирование) защиты обрабатываемой информации, что является сложным (высокотехнологичным) и профессиональным видим деятельности, имеющим специальное нормативно-правовое регулирование (лицензирование) на территории Республики Молдова.
В соответствии с п. 2 статьи 12(4). (Лицензирующие органы) Законом Республики Молдова № 160 от 22-07-2011 «О регулировании предпринимательской деятельности путем разрешения» в Приложении № 1 (ПЕРЕЧЕНЬ разрешительных документов, выдаваемых государственными органами–эмитентами физическим и юридическим лицам для осуществления предпринимательской деятельности) пунктом 11. предусматривается выдача Агентством государственных услуг (Орган-эмитент) совместно со Службой информации и безопасности (Привлекаемый орган) «Лицензии на деятельность и/или предоставление услуг в сфере криптографической защиты информации (кроме деятельности по защите государственной тайны); и/или предоставление услуг в сфере технической защиты информации (кроме деятельности по защите государственной тайны)».
В свою очередь, статья 22 (Технические и/или профессиональные возможности) Закона Республики Молдова № 131 от 03.07.2015 «О государственных закупках», а также пункт 12 (Способность осуществлять профессиональную деятельность) Приказа Министерства финансов Республики Молдова № 174 от 05.10.2018 г. «Стандартная документация для государственных закупок услуг. Вакцинация против бешенства у лис с помощью воздушной раздачи вакцинных приманок и связанных с этих действий» предусматривают получение от любого участника тендера доказательств правоспособности предоставлять услуги, в соответствии с правовыми положениями страны, в которой оно установлено. Положения этих пунктов определяют перечень информации, запрашиваемой Закупающим органом (ANSA) для проверки технических и/или профессиональных возможностей претендентов/кандидатов, в зависимости от конкретной сложности предоставляемых услуг, и в той степени, в которой эта информация имеет отношение к выполнению контракта.
Однако, Заказчик (ANSA), выдвигая в качестве дополнительных и обязательных условий выполнения работ требования по криптографической защите информации (лицензируемый вид деятельности), не определил в тендерной документации, необходимых в таком случае, требований по предоставлению исполнителем/кандидатом соответствующей лицензии на деятельность и/или предоставление услуг в сфере криптографической защиты информации (лицензируемый вид деятельности), а также сведений, необходимых для проверки технических и/или профессиональных возможностей исполнителя/кандидата в этой сфере.
В свою очередь, действующее законодательство Молдовы и стандарты в сфере криптографии требует от лицензиатов строгого соблюдения правил, установленных лицензирующим органом и отраслевым органом публичной власти, а именно:
- представление по запросу Службы информации и безопасности перечня средств криптографической защиты информации, используемых в лицензируемой деятельности, технической документации и/или образцов этих средств;
- использование импортных средств криптографической защиты информации при условии, что они введены на рынок и реализуются на территории Молдовы в порядке, установленном действующим законодательством;
- наличие на праве собственности или во владении технических и/или программных средств для использования в лицензируемой деятельности;
- применение в лицензируемой деятельности криптографических алгоритмов, утвержденных в качестве национальных и международных стандартов или принятых отраслевым органом публичной власти;
- наличие на праве собственности или во владении помещений, необходимых для надлежащего осуществления лицензируемой деятельности, соответствующих нормам гигиены, техники безопасности и охраны окружающей среды, установленным действующим законодательством;
- обеспечение режима конфиденциальности в лицензируемой деятельности, которым предусматривается неразглашение информации о заказчике услуг и содержании предоставляемых услуг без его согласия. Эта информация должна предоставляться только правоохранительным и контрольным органам в соответствии с действующим законодательством;
- хранение информации, касающейся средств криптографической защиты информации, в сейфах;
- разработка и утверждение в течение месяца после выдачи лицензии внутреннего регламента, определяющего организационные условия лицензируемой деятельности, порядок учета, хранения, передачи и уничтожения средств криптографической защиты информации и технической документации;
- организация внутреннего режима таким образом, чтобы исключить возможность несанкционированного доступа к средствам криптографической защиты информации;
- обеспечение строгого учета средств криптографической защиты информации с ведением документации по использованию, предоставлению этих средств заказчику и их уничтожению;
- наличие у лиц, непосредственно занятых лицензируемой деятельностью, высшего образования в сфере криптографической защиты информации, либо иного высшего образования и вместе с тем образования по программам повышения квалификации в сфере криптографической защиты информации, либо высшего образования и по меньшей мере трехлетнего трудового стажа в сфере криптографической защиты информации; уровень знаний этих лиц должен соответствовать требованиям, указанным в пунктах 9 и 10, и подтверждается свидетельством об окончании специализированных курсов в сфере криптографической защиты информации;
- обеспечение учета и хранения носителей криптографических ключей, регистрация выдачи, возврата и уничтожения криптографических ключей в специальных реестрах;
- обеспечение раздельного хранения носителей криптографических ключей и резервных носителей в случае, если их существование связано с технической и технологической процедурой;
- обслуживание оборудования, используемого в лицензируемой деятельности, в соответствии с рекомендациями инструкции по эксплуатации;
- предоставление в распоряжение заказчика технической документации и необходимой информации по использованию средств криптографической защиты информации;
- обеспечение необходимых условий для проведения компетентными органами контроля за выполнением лицензируемого вида деятельности.
Таким образом, дополнительное требование по криптографической защите информации в полевых условиях выполнения работ по вакцинации с применением воздушных судов практически невыполнимы из-за невозможности неукоснительного соблюдения лицензионных правил без дополнительного привлечения значительных материально-технических, людских и организационных ресурсов со стороны исполнителя работ.
В связи с этим прошу дать ответы на дополнительные вопросы:
- перечень утвержденных в качестве национальных и международных стандартов криптографических алгоритмов, применяемых на территории Молдовы, и, принятых отраслевым органом публичной власти – Закупающим органом (ANSA), которые могут быть применены для кодирования/декодирования информации о результатах распределения вакцины?
- перечень отечественных и импортных средств криптографической защиты, зарегистрированных на территории Молдовы установленным порядком, которые могут быть применены для кодирования/декодирования информации о результатах распределения вакцины?
- перечень национальных и иностранных физических и юридических лиц, осуществляющих предпринимательскую деятельность на территории Республики Молдова, которым Агентством государственных услуг (Орган-эмитент) совместно со Службой информации и безопасности (Привлекаемый орган) выданы «Лицензии на деятельность и/или предоставление услуг в сфере криптографической защиты информации (кроме деятельности по защите государственной тайны); и/или предоставление услуг в сфере технической защиты информации (кроме деятельности по защите государственной тайны)».
- доступные каналы и разрешенные способы передачи исполнителем работ закодированных файлов с данными о результатах распределения вакцины Закупающему органу (ANSA)?
- порядок обеспечения специализированным структурным подразделением (режимно-секретным органом) Закупающего органа (ANSA) информационной безопасности (сохранность, аутентичность, доступность, целостность) закодированных файлов, передаваемых исполнителем работ?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

25.01.2021 15:51

Conform prevederilor Caietului de sarcini va asigura cel puțin un expert IT care să mai fi participat la cel puțin la o acțiune de colectare și gestionare datelor privind distribuţia de produse prin transport aerian precum și în gestionarea unui server online a unui server care să permită transmiterea în timp real a coordonatelor geografice de distribuţie aeriană a produselor către beneficiar în forma codificată precum şi posibilitatea decodificării după un algoritm.
Prestatorul de servicii va face dovada experienţei şi calificările personalului specializat propus prin documente edificatoare , respectiv:
- Diplomă/diplomele de studii sau alte diplome echivalente;
- Curriculum Vitae, data şi semnat de către prestator. Pe ultima pagină a CV-ului se va menţiona “Declar pe proprie răspundere, sub sancţiunea prevederilor Codului penal, că informaţiile prezentate sun corecte şi corespund realităţii”;
- Tabelul privind dovada experienţei persoanelor specializate propuse în domeniul vizat, vezi Anexa nr. 9;
- Declaraţia de disponibilitate a persoanelor propuse în format copie, conform cu originalul, vezi Anexa nr. 10;
- alte documente relevante, respectiv declaraţii/ recomandări de la beneficiari, dacă sunt disponibile, etc.
Experienţa expertului/experţilor IT, constă în implicarea persoanei/persoanelor propuse, respectiv prin desfăşurarea de activităţi IT ce constau în colectarea şi gestionarea datelor privind distribuţia de produse prin transport aerian și a unui server care să permită transmiterea în timp real a coordonatelor geografice de distribuţie aeriană a produselor către beneficiar în forma codificată precum şi posibilitatea decodificării după un algoritm.
Prin proiect se înţelege o campanie de distribuţie aeriană de produse, respectiv derularea unor activităţi de tipul distribuţiei aeriane de produse, respectiv prin colectarea şi gestionarea datelor privind distribuţia de produse prin transport aerian şi a unui server care să permită transmiterea în timp real a coordonatelor geografice de distribuţie aeriană a produselor către beneficiar în forma codificată precum şi posibilitatea decodificării după un algoritm
Tot în sensul prezentului Caiet de sarcini este stabilit că:
- Serverul să aibă instalat un sistem de operare stabil și cu posibilitatea ca datele stocate în el să fie compatibile cu programul ARC GIS 9.1.
- Serverul să aibă instalat o aplicație de vizualizare în timp real pe harta digitală, a coordonatelor geografice furnizate de sistemele de înregistrare din componență sistemelor de distribuție automatizată a momelilor vaccinale din interiorul aeronavelor. Aceasta aplicație trebuie să fie similară programului ARC GIS 9.1 deținut de ANSA.
- Prestatorul trebuie să asigure administrarea integrală a serverului și să asigure eventualele intervenții pentru remedierea promptă a oricăror probleme tehnice legate de administrarea serverului.
- Prestatorul trebuie să asigure legătură online dintre ANSA și server, în vederea vizualizării distribuției momelilor vaccinale in timp real pe harta digitală.

... afișează tot conținutul

Уточнение
pentru Achiziție
22.01.2021 16:35

Закупающий орган (ANSA) совершенно справедливо ссылается на внутренний распорядительный документ Органа гражданской авиации Республика Молдова № 17 от 07.08.2018 «Об утверждении Технических требований, касающихся процедур для планов полета на предполетной стадии». Именно для строгого соблюдения установленных норм и правил разработки и согласования планов полетов и необходима первичная информация (географические координаты обрабатываемых участков местности) о зонах полетов, так как без этой информации просто невозможно определить и рассчитать основной элемент плана полетов – маршруты полетов воздушных судов.
Однако, по непонятным причинам, Закупающий органа (ANSA) с удивительным упорством не желает дать четкий, исчерпывающий и однозначный ответ на совершенно конкретный запрос, относительно документации по присуждению, как это предусмотрено положениями статьи 35. (Разъяснения) Закона Республики Молдова № 131 от 03-07-2015 «О государственных закупках».
К сожалению, уже в третий раз вынужден повторить заданный вопрос: Прошу сообщить способ (время, место, процедура) и формат (электронный, текстовой, графический) предоставления Заказчиком картографической информации (с указанием географических координат) обрабатываемых районов претенденту/кандидату.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

25.01.2021 15:51

Reiterăm, astfel cum am și menționat la clarificările precedente că toate datele și cerințele referitor la Vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia sun detaliat descrise în Caietul de sarcini în cele cinci capitole ale acestuia.
Astfel conform Caietului de sarcini, elaborarea Planului de acțiuni cu toate atributele acestuia îi revine prestatorului de servicii.
Planului de acțiuni pentru realizarea campaniei de vaccinare antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale va cuprinde următoarele:
a) Lista spațiilor de depozitare a dozelor de momeli vaccinale pentru fiecare punct de zbor în conformitate cu Anexa nr. 2 care conține următoarele: - numărul spațiilor de depozitare și adresa exactă a spațiilor de depozitare/locația exactă pentru staționarea spațiilor de depozitare în cazul în care acestea sunt mobile, pentru fiecare punct de zbor, respectiv autorizația de distribuție a produselor medicinale veterinare în cazul în care acestea sunt fixe; - capacitatea spațiilor de depozitare pentru fiecare punct de zbor.
b) Graficul pentru desfășurarea vaccinării aeriene/zi/punct de zbor în conformitate cu Anexa nr. 3 care conține următoarele: - numărul de mijloace de zbor ce vor fi utilizate în fiecare zi/punct de zbor; - numărul de ore de zbor planificate într-o zi pentru fiecare mijloc de zbor utilizat, respectiv total ore zbor planificate/zi pentru toate mijloacele de zbor utilizate; - teritoriul (raionul) în care se vor distribui momeli vaccinale; - numărul momelilor vaccinale planificate pentru a fi distribuite/zi, respectiv numărul de km² totali planificați pe care se vor distribui acestea; - densitatea momelilor/km².
c) Tabelul de distribuire a momelilor vaccinale în conformitate cu Anexa nr. 4 care conține următoarele: - numărul și locația (adresa) punctelor de zbor din care se vor efectua zborurile pentru efectuarea campaniei de vaccinare; - Mijloace de zbor utilizate/Nr. identificare al avionului/punct de zbor; - teritoriul (raioanele) în care se vor distribui momeli vaccinale/punct de zbor; - număr de km² totali distribuiți (vaccinați); - numărul de momeli distribuite/teritoriu; - densitatea momelilor vaccinale distribuite/km².
d) Numărul de zile în care preconizează că va finaliza distribuția pe întreaga suprafață de vaccinare eligibilă menționată la punctul 1, Capitolul III; Planificările trebuie să demonstreze că distribuirea aeriană a momelilor vaccinale se va realiza cu acoperirea întregii suprafețe eligibile precum și cu numărul de momeli/ km2 stabilit de caietul de sarcini și în intervalul de timp stabilit cu respectarea indicațiilor specificate în caietul de sarcini. Accentuăm că elaborarea Planului sus enunțat cu toate atribute le aferente ale sale este pusă conform caietului de sarcini în sarcina operatorul economic/prestatorul de servicii.

... afișează tot conținutul

Solicitarea publicitatii si transparentii tuturor cerintelor de licitatie
pentru Achiziție
22.01.2021 17:41

Clarificați și includeti in D.A. care va fi mărimea penalităților (răspunderii materiale ) Contractuale , raportată procentual, urmarea ajudecării contractului de achiziții publice în următoarele cazuri sancționabile:
- pentru prestarea cu întîrziere a serviciilor- pentru fiecare zi de întîrziere?
- pentru achitarea cu întîrziere de către Dvs a serviciilor prestate de către operatorul economic - pentru fiecare zi de întîrziere?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

25.01.2021 15:34

Documentația de atribuire a fost modificată.

... afișează tot conținutul

Solicitare referitor la mărimea sancțiunilor contractuale
pentru Achiziție
22.01.2021 17:42

Clarificați-ne și indicați expres vă rugăm mărimea procentuală din valoarea contractuală a răspunderii materiale pentru refuzul executării serviciilor contractate.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

25.01.2021 15:34

Documentația Standart a fost modificată.

... afișează tot conținutul

Solicitarea clarificării unor clauze contractuale
pentru Achiziție
22.01.2021 17:44

Solicităm să ne clarificați și să indicați în textul Documentației de atribuire și a contractului de achiziții anexat care este numărul de zile care se consideră ca refuz de a presta serviciile licitate.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

25.01.2021 15:34

Documentația Standard a fost modificată.

... afișează tot conținutul

Solicitare a indicarii in DA a licitatiei unor termeni si conditii impuse
pentru Achiziție
22.01.2021 17:51

Clarificati si indicati in DA care este cuantumul maxim procentual aplicat in eventualul contract de achizitie solicitat conform licitatiei dupa caz:
1.A prestarii cu intirziere a serviciilor licitate?
2.A achitarii cu intirziere de catre ANSA a serviciilor prestate?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

25.01.2021 15:34

Documentația Standard a fost modificată.

... afișează tot conținutul

Clarificifare referitor la Caietul de Sarcini
pentru Achiziție
25.01.2021 10:38

În Capitolul III, pct. 2 al Caietului de Sarcini menționați: „Datorită faptului că numărul de momeli nu se poate calcula cu exactitate, el fiind aproximativ, cantitatea de momeli distribuite poate să varieze, deci numai în sensul descreșterii justificatˮ,dar la pct. 5 al aceluia-și Capitol și în spiritul documentelor de atribuire solicitați ca prestatorul sa asigure prin sistemul automat de distribuire a vaccinelor să înregistreze locul, data, timpul (ore, minute, secunde) viteza și altitudinea pentru fiecare vaccina distribuită in parte, respectiv conform informației respective, aceasta va demonstra faptul că părțile contractuale pot calcula cu exactitate numărul de momeli distribuite.
În acest context solicităm să excludeți din textul Caietului de Sarcini prevederea și cerința impusă unilateral, care are drept scop de descriminare si intimidare a operatorilor economici.
În cazul dacă există o argumentare la impunerea enunțată Vă rugăm să o expuneți explicit cu text clar și expres in DA pentru a nu admite erori de implimentare și realizare a contractului fiindcă în caz contrar prevederea respectiva nejustificata este si poate fi aplicata in detrimentul operatorului economic.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

26.01.2021 08:43

Măsurile unilaterale care v-or fi întreprinse în caz de nerespectarea Cietului de Sarcini, sunt menționate în Notă din Caietul respectiv, (pag.17) și anume: ”Dacă vreunul din produsele recepționate sau testate nu corespunde specificaţiilor, beneficiarul are dreptul să îl respingă, iar prestatorul de servicii fără a modifica preţul contractului are obligaţia de a înlocui produsele refuzate. Toate cerințele legate de serviciile menționate în prezentul caiet de sarcini sunt obligatorii a fi îndeplinite în totalitate conform specificațiilor, în caz contrar plata poate fi refuzată pentru o parte dintr-un serviciu sau pentru valoarea integrală a serviciilor de vaccinare.”
Astfel, nu este clar care sunt temerile d-voastră avînd în vedere că vă propuneți să prestați servicii de înaltă calitate în sensul caietului de sarcici cu bună credință.

... afișează tot conținutul

Participanți

Vaccinarea antirabică la vulpi prin distribuție aeriană a momelilor vaccinale și activitățile conexe acesteia în Republica Moldova (total suprafața de 24 673km2). 20,875,872.00 MDL
29/03/2021 16:54
20,396,342.17 MDL
Ofertă refuzată
29/03/2021 16:05
20,873,580.00 MDL
Ofertă acceptată