Bunuri și servicii pentru modernizarea posturilor de supraveghere a circulației rutiere, conform documentației de atribuire
suma planificată 18,600,440.00 MDL
Suntem de acord cu colegii noștri în ceea ce privește ignorarea totală a întrebărilor și răspunsurilor. Există o înțelegere că învingătorul a fost deja ales și că toate procedurile sunt doar de dragul procedurii. Pentru a nu fi acuzați de corupție. Și prin simplul fapt al așa-ziselor dvs. răspunsuri, acest lucru este deja evident. Vă cerem încă o dată să ne explicați de ce aveți nevoie de echipamente cu iluminare IK cu o rază de acțiune de 50 de metri, când zona de control este între 5 și 25 de metri (așa cum ați confirmat). Puteți explica acest fenomen? Și dacă dispozitivele "all-in-one" propuse (cameră, radar, emițător IK) pot detecta clar plăcuțele de înmatriculare, mașinile etc. pe timp de noapte, de ce aveți nevoie de un emițător IK suplimentar? Care sunt criteriile pentru alegerea corectă a echipamentului? Nu ați oferit nicio modalitate de a evalua partea tehnică a soluției. Funcționarea echipamentului Hikvision nu este un punct de referință pentru a vă orienta cerințele către calitatea de lucru a acestei soluții. Se are impresia că STI nu are unde să pună banii publici. Sau se întâmplă altceva aici?
Cu referire la zona de control cu lungimea de minim 5m până la 25 metri, în zona respectivă v-a fi asigurate funcționalitățile minime de supraveghere menționate la cerința C.4, însă pentru a asigura un randament înalt de vizibilitate al mijloacelor de transport în procesul de investigare și acumulare a probelor pentru soluționarea cauzei şi tragerea la răspundere contravenţională sau penală a persoanelor în conformitate cu legislația în vigoare precum și având în vedere că posturile de supraveghere monitorizează intersecțiile din mun. Chișinău în cadrul cărora persistă riscuri de producere a accidentelor rutiere s-a solicitat dotarea cu IR-uri separate, cu iluminarea până la 50 m.
Referitor la cerintele din C.48 "Modulul conform C.47 trebuie să fie destul de configurabil astfel încât să fie
posibil de a gestiona articolele contravenționale aferente acestuia și stabilirea
sancțiunii." Solicitam sa specificati exact facilitatile dorite pentru dezvoltare
Modulul web serviciu elaborat, v-a avea capacități de gestionare a articolelor contravenționale aferente acestuia potrivit cerinței C.4 și stabilirea sancțiunii respective potrivit prevederilor Codului Contravențional al RM, cu transmiterea acestora în Postul central de dirijare al SASCR „Controlul traficului”.
Care sunt cerințele de actualizare și de întreținere web serviciu-ului dezvoltat pe termen
lung?
Prestatorul va asigura înlăturarea tuturor neajunsurilor depistate în perioada de garanție și remiterea în adresa Beneficiarului a descrierii tehnice și codului sursă a acestuia.
Încăpățânarea ta, scuză-mă, nu cunoaște limite. Și nici măcar nu mai este amuzant. Conform cererii dumneavoastră, camera trebuie să poată înregistra autovehicule la o distanță de până la 25 de metri. Din nou, maxim 25 de metri. Dacă camera sau radarul NU ÎNREGISTRĂ nicio infracțiune sau NU furnizează un flux video la o distanță de 26 de metri de la locul de instalare - aceasta este o soluție care ÎNDEPLINEȘTE CUMPLIMENTUL cerințelor din caietul de sarcini. De ce solicitați ca raza de iluminare în infraroșu să fie la o distanță de 50 de metri dacă, conform caietului de sarcini, camera nu trebuie să înregistreze nimic dincolo de 25 de metri? Înțelege cineva de la STI că cerința privind iluminarea în infraroșu la o distanță de 50 de metri, în condițiile în care camera și radarul funcționează în intervalul de 5-25 de metri, este o absurditate totală?
Pentru a arăta mai mult sau mai puțin decent în această situație, așa cum am scris deja, excludeți din cerințe condițiile de furnizare a dispozitivelor suplimentare de iluminare cu infraroșu și includeți în caietul de sarcini condiția ca operatorul economic să furnizeze o soluție care să permită controlul, monitorizarea și înregistrarea infracțiunilor în intervalul de 5-25 de metri în condiții de vizibilitate redusă, inclusiv în întuneric. Definiți în caietul de sarcini nivelul de Calitate a Imaginii pe care îl solicitați și modul în care acesta va fi verificat.
De asemenea, vă solicităm să excludeți factorul de formă All-In-One din lista de opțiuni preferate, cu un cost de 5 %, dacă soluția necesită instalarea unor dispozitive suplimentare pentru a obține rezultatul dorit, de exemplu iluminatoare cu infraroșu.
Reiterăm poziția expusă anterior cu referire la zona de control cu lungimea de minim 5 metri până la 25 metri, în zona respectivă v-a fi asigurate funcționalitățile minime de supraveghere menționate la cerința C.4, însă pentru a asigura un randament înalt de vizibilitate al mijloacelor de transport în procesul de investigare și acumulare a probelor pentru soluționarea cauzei şi tragerea la răspundere contravenţională sau penală a persoanelor în conformitate cu legislația în vigoare, precum și având în vedere că posturile de supraveghere monitorizează intersecțiile din mun. Chișinău în cadrul cărora persistă riscuri de producere a accidentelor rutiere s-a solicitat dotarea cu IR-uri separate, cu iluminarea până la 50 m. Indiferent de unitatea de capturare propusă în construcții separate sau în construcție unică, este necesară asigurarea și dotarea fiecărei benzi în parte cu un reflector în IR suplimentar pentru a asigura un randament înalt de vizibilitate, astfel în cazul când persistă necesitatea monitorizării a 4 benzi - vor fi prezentate 4 IR suplimentare, IR-urile respective nu vor face parte din factorul: All-in-one.