Bunuri și servicii pentru modernizarea posturilor de supraveghere a circulației rutiere, conform documentației de atribuire
suma planificată 18,600,440.00 MDL
C.15 Obligatorie Unitatea de supraveghere va asigura stabilirea și diferențierea categoriilor de vehicule, cel puțin următoarelor: autoturism, camion, etc.
Vă rugăm să specificați la ce vehicule sau obiect de mişcare vă referiți prin abrevierea - etc.
Ca urmare la întrebare vă comunicăm că, prin abrevierea - etc., ne referim și alte mijloace de transport care detin placute de inmatriculare. (minivan, SUV, Truck, Bus)
C.6 Opțională Unitățile de supraveghere trebuie să fie capabile de a identifica contravenția de utilizarea contrar prevederilor Regulamentului circulației rutiere a echipamentelor terminale de comunicații electronice mobile în timpul conducerii vehiculului.
Vă rugăm să precizați pe baza cărui cadru juridic și de reglementare ați inclus această cerință în termenii de referință.
Ca urmare la întrebare vă comunicăm că, aceasta cerință este opțională, ținând cont că cadrul juridic urmează a fi modificat, in vederea identificării contravențiilor sus menționate.
C.4 Obligatorie Unitățile de supraveghere a circulației rutiere trebuie să poată fi asigurate cel puțin următorul spectru de funcționalități de supraveghere: 5. Înregistrarea traversărilor.
Ce înțelegeți prin această cerință?
prin această cerință se subînțelege că, pe lingă înregistrarea încălcărilor din domeniul CR, unitatea de supraveghere urmează înregistrarea și fluxului mijloacelor de transport.
C.27 Obligatorie Unitatea de supraveghere va utiliza în calitate de timp etalon NTP serverele
puse la dispoziție de beneficiar sau se vor utiliza GPS receptoare
Vă rugăm să descrieți mai detaliat această cerință. Nu-i aşa сontrolul traficului nu folosește încă servere NTP?
Cerința în cauză se referă la capabilitatea unității de supraveghere de a utiliza serviciul NTP. În cazul specific achiziției se va utiliza serverul NTP dedicat din cadrul rețelei guvernamentale (după IP sau după domen).
C.1 Obligatorie Unitatea de supraveghere a circulației rutiere presupune un set de componente hardware și software, inclusiv cu funcțional de stocare hardware backup & cloud Mstorage, care funcționează ca un tot întreg și care acoperă cerințele minime funcționale și non-funcționale. Softul este inclus și nu necesită plăți periodice și licențe periodice.
Am fi recunoscători dacă ați putea comenta paragraful de mai sus, deoarece conținutul acestuia nu pare a fi o cerință, ci o declarație de fapt sau un material publicitar.
În cazul până la urmă în care aveți în vedere furnizarea de echipamente noi pentru înregistrarea și stocarea datelor de la camerele de luat vederi instalate în cadrul modernizării, vă rugăm să precizați cerințele pentru aceste echipamente, inclusiv capacitatea de stocare, ținând cont de cantitatea și calitatea datelor înregistrate, precum și de perioada de stocare obligatorie (de obicei 90 de zile).
Potrivit cerinței C.1 obligatorii, „ Unitatea de supraveghere a circulației rutiere presupune un set de componente hardware și software, inclusiv cu funcțional de stocare hardware backup & cloud Mstorage, care funcționează ca un tot întreg și care acoperă cerințele minime funcționale și non-funcționale. Softul este inclus și nu necesită plăți periodice și licențe periodice”. În context este expres prevăzut faptul ca unitatea de supraveghere să dețină funcțional (capacități tehnice) de asigurare a transmiterii informațiilor înregistrate către serverele și Cloud- ul benificiarului.
Cu referire la capacitatea de stocare este prevăzută cerința C.12 „ Unitatea de supraveghere va dispune de memorie de stocare internă a datelor în caz de pierderea conexiunii cu Postul Central de Dirijare. La restabilirea conexiunii unitatea va asigura transmiterea informației în regim automatizat”.
Dacă nu este obligatorie și nu este reglementată (!!!!) prin reglementări, vă rugăm să o excludeți din cerințe.
Cu referire la Cerința C.6 ce este una Opțională, comunicăm că potrivit art.235 alin.2 al Codului Contravențional al RM încălcarea respectivă este pasibilă de răspundere contravențională. Totodată având în vederea că cadrul normativ este în permanență modificat și completat, este oportună deținerea capacităților de detectare și captare în regim automatizat a încălcărilor RCR.
Conform specificațiilor caietului de sarcini, și cerințelor din capitolul V.02 Livrabile, prestatorul va asigura funcționalul de transmitere/livrare a datelor privind toate evenimentele de la sistemul ofertat către postul central de dirijare al sistemului beneficiarului, precum și va elabora și livra un web serviciu (aplicație de integrare). Rugam sa ne comunicati daca ofertantul trebuie sa includa in oferta componente hardware (servere) sau aceste aplicatiii vor fi instalate pe infrastructura beneficiarului?
Aplicațiile vor fie instalate pe infrastructura beneficiarului.
Cap. VII Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Cerința C4 descrie un spectru de funcționalități de supraveghere. Rugăm să explicați cerinta "4.Respectarea/nerespectarea culorii semaforului." - Se referă la culoarea carcasei semaforului? sau la semnalizarea luminoasă a dispozitivuli de dirijare a traficului rutier?
Cerința dată se referă la semnalizarea luminoasa a dispozitivului de dirijare a traficului rutier(semafor)
Cap. VII Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Cerința C4 pct 8 - Depășire cu ieșire a liniei STOP. Rugăm să explicați ce presupune această funcționalitate depășire cu ieșire a liniei stop, și care este corelarea acesteia cu pct. 3 din aceași cerință - Respectarea/Nerespectarea marcajului rutier.
potrivit RCR este necesară detectarea autovehiculului in momentul traversării liniei STOP, in momentul includerii semnalului roșu a dispozitivului de dirijare a traficului rutier, in vederea constatării contravenției de neglijare a culorii semaforului.
Cap. VII Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
Cerința C4 pct 9
Ce presupune funcționalitatea de Flux Video. Formularea în sine nu reprezintă o cerință. Rugăm sa detaliați și să explicați funcționalitatea solicitată.
pe lingă capacitatea de constatare a încălcărilor RCR, realizarea secvențelor foto, este necesara ca dispozitivul sa aibă capacitați de înregistrare si a secvențelor video.
Cap. VII Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
C5 - folosirea centurii de siguranță.
Rugăm să ne comunicați cum se corelează această cerință cu C.43 - funcționalitatea de blurare. Daca aceste functionalitati trebuie sa functioneze concomitent, atunci care trebuie sa fie fluxul de lucru?
capacitățile tehnice ale echipamentului sa permită conectarea/deconectarea funcționalului de blurare la necesitate.
Cap. VII Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere
C14. Unitatea de supraveghere trebuie să fie dotată cu un reflector in IR suplimentar pentru fiecare bandă în parte.
Ce reprezintă un reflector suplimentar IR?
Luînd în considerație cerința C2 - Unitatea de capturare (camera, radar, IR) preferabil să fie integrată într-o construcție unică (form factor: All-in-one), care este necesitatea și explicația pentru dotarea suplimentare cu reflector IR pentru fiecare bandă în parte? Cum trebuie să funcționeze aceste dispozitive?
Cerința respectivă pare a fi una lipsită de logică, mai mult ca atît crează confuzie. De regula cerintele apar ca urmare unor nevoi sau probleme, va rugam sa detalizati ce se doreste defapt a acoperi cu aceasta cerinta.
principiul All-in-One nu este o cerință obligatorie, dar e o cerința preferabilă. Totodată pentru obținerea si ridicarea vizibilității secvențelor foto/video in condiții de iluminare scăzută, este necesara adăugarea dispozitivului IR suplimentar per banda.
Buna ziua, pentru a putea corect oferta solutii,
indicati softul utlizat pentru monitorizarea sistemului,
si ce dispozitive accepta acest soft?
Cerințele pentru interconexiunea cu platforma sistemului este indicata la C.47.
În scrisoarea AGE Nr. 3011-141 din 19.02.2024 se menționează, printre altele, următoarele:
3. Cum este evaluată competiția în acest sector, pentru a fi siguri că vor putea participa minimum doi ofertanți?
Răspuns: Potrivit caietului de sarcini expediat spre coordonare și avizare, Cap. VII Cerințe și specificații tehnice pentru posturile de supraveghere, au fost luate în calcul și prevăzute cerințele obligatorii și opționale ce permit participarea a mai multor agenți economici ce au posibilitatea de a oferta mai multe tipuri de sisteme de supraveghere a circulației rutiere cu capacități de măsurare a vitezei instantanee
de deplasare a unității de transport conform principiului Doppler sau LiDAR
După ce am studiat în detaliu toate cerințele (obligatorii și opționale), există toate motivele pentru a afirma că termenii de referință nu prevăd participarea a doi sau mai mulți ofertanți într-un mediu echitabil și competitiv. Unele cerințe obligatorii, și cu atât mai mult cele opționale împreună cu integrarea soluției în infrastructura de control existentă fac lipsită de sens participarea la licitație a oricărui echipament de bază (camera+radar). Absolut toate caracteristicile echipamentului sunt copiate din descrierea echipamentului Hikvision. Cu condiția ca sistemul de control al monitorizării traficului să fie bazat pe software-ul Hikvision, care în principiu nu permite integrarea normală a niciunuia dintre producătorii de camere și sisteme de înregistrare, nu puteți pretinde că mandatul dumneavoastră îndeplinește cerințele Legii 131/2015 și Recomandări AGE.
Astfel, vă solicităm să revizuiți și să modificați cerințele în mod holistic și să începeți prin modernizarea sistemului de control, asigurând integrarea în sisteme de diferiți producători, nu doar în echipamentele Hikvision.
Cerințele înaintate întrunesc condițiile de participare a mai multor ofertanți.
Unitatea de supraveghere trebuie să fie dotată cu un reflector în IR suplimentar pentru fiecare bandă în parte.
Despre câte benzi vorbim? Înțelegem corect că solicitați iluminarea cu infraroșu pentru toate benzile - adică 4 benzi, similar cu cerințele pentru radar? Și, pe baza acestui fapt, înțelegem corect că orice captură de date (înregistrarea încălcărilor, de exemplu) ar trebui să fie prevăzută, de asemenea, pentru toate cele 4 benzi?
Distanta de acoperire a dispozitivului IR trebuie sa acopere până la 50m.
Unitatea de supraveghere trebuie să fie dotată cu un reflector în IR suplimentar pentru fiecare bandă în parte.
Ce distanță trebuie să acopere iluminarea IR?
Distanta de acoperire a dispozitivului IR trebuie sa acopere până la 50m.
Postul T-15 bd. Dacia - str. Valea Crucii
În această intersecție nu există benzi dedicate pentru transportul public. Cu toate acestea, voi solicitați să se potrivească camerele de luat vederi cu funcționalitatea de la C8, ceea ce, în primul rând, este opțional și, în al doilea rând, fără sens, deoarece nu există nimic de controlat. Vă rugăm să efectuați modificările.
Cerința C8, este opționala si se refera la toate dispozitivele si intersecțiile.
Postul T-15 bd. Dacia - str. Valea Crucii
Numărul de benzi pentru direcțiile de deplasare 3/2/4/2
Pe baza condițiilor, voi solicitați să asigurați controlul pentru 4 benzi de circulație dinspre partea orașului spre Aeroport. Înțelegem corect că trebuie asigurate toate cerințele de la punctul C4-C7 pentru toate 4 benzi?
Cerințele minime funcționale C.4 necesar a fi întrunite de către toate dispozitivele de supraveghere. C5-C7 sunt creițe opționale.
Postul -21 bd. Ștefan cel Mare – bd. Negruzzi – str. Ciuflea, mun. Chișinău
Numărul de benzi pentru direcțiile de deplasare 3/3/4
Pe baza condițiilor, voi solicitați să asigurați controlul pentru 4 benzi de circulație dinspre partea bd. Negruzzi spre Centru. Înțelegem corect că trebuie asigurate toate cerințele de la punctul C4-C7 pentru toate 4 benzi?
Cerințele minime funcționale C.4 necesar a fi întrunite de către toate dispozitivele de supraveghere. C5-C7 sunt creițe opționale.
Postul T47 com. Stăuceni obiect semaforic, mun. Chișinău
În această intersecție nu există benzi dedicate pentru transportul public. Cu toate acestea, voi solicitați să se potrivească camerele de luat vederi cu funcționalitatea de la C8, ceea ce, în primul rând, este opțional și, în al doilea rând, fără sens, deoarece nu există nimic de controlat. Vă rugăm să efectuați modificările.
Numărul de benzi pentru direcțiile de deplasare 4/4. Pe baza condițiilor, voi solicitați să asigurați controlul pentru 4 benzi în ambele sensuri. Înțelegem corect că trebuie asigurate toate cerințele de la punctul C4-C7 pentru toate 4 + 4 benzi?
Cerințele minime funcționale C.4 necesar a fi întrunite de către toate dispozitivele de supraveghere. C5-C7 sunt creițe opționale, in vederea corespunderii acestora eventualelor modificări a infrastructurii rutiere.