Achiziție - Reconstrucția și modernizarea sistemului de iluminat stradal în s. Sireți și construcția unei stații PV cu capacitatea de 20 kW

Achiziție Primăria Sireți

Informație generală

Primăria Sireți
1008601000525
Reconstrucția și modernizarea sistemului de iluminat stradal în s. Sireți și construcția unei stații PV cu capacitatea de 20 kW
4,519,606.00 MDL
anulat
ocds-b3wdp1-MD-1619886658995

Reconstrucția și modernizarea sistemului de iluminat stradal în s. Sireți și construcția unei stații PV cu capacitatea de 20 kW.


Licitație deschisă
cel mai bun raport calitate-preţ
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
02/08/2021 16:51
clarificări
15/08/2021 15:00
depunere
26/08/2021 15:00
deschidere oferte
26/08/2021 15:00
analiză
desemnare câștigător
contract
Procedură anulată
Cancellation of an invalid procedure.

Surse de finanțare

data validării: 01/05/2021 16:31
Trezoreria de Stat

suma planificată 4,519,606.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
4,519,606.00 MDL 45300000-0 Reconstrucția și modernizarea sistemului de iluminat stradal în s. Sireți și construcția unei stații PV cu capacitatea de 20 kW 1 Bucata Lot anulat

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
2. duae ilumnat+fotovoltaic.pdfbiddingDocumentsAchiziție2. duae ilumnat+fotovoltaic.pdf12/08/2021 11:09Descarca
3. ds ilumnat+fotovoltaic.pdfbiddingDocumentsAchiziție3. ds ilumnat+fotovoltaic.pdf12/08/2021 11:09Descarca
1. anunt ilumnat+fotovoltaic.pdfbiddingDocumentsAchiziție1. anunt ilumnat+fotovoltaic.pdf11/08/2021 12:47Descarca
1. anunt ilumnat+fotovoltaic.pdfbiddingDocumentsAchiziție1. anunt ilumnat+fotovoltaic.pdf05/08/2021 16:35Descarca
1. anunt ilumnat+fotovoltaic.pdfbiddingDocumentsAchiziție1. anunt ilumnat+fotovoltaic.pdf02/08/2021 18:36Descarca
1. anunt ilumnat+fotovoltaic.semnat.pdfbiddingDocumentsAchiziție1. anunt ilumnat+fotovoltaic.semnat.pdf02/08/2021 16:51Descarca
5. specificatii tehnice - parc fotovoltaic.pdfbiddingDocumentsAchiziție5. specificatii tehnice - parc fotovoltaic.pdf02/08/2021 16:51Descarca
8. proiect executie baterii solare.pdfbiddingDocumentsAchiziție8. proiect executie baterii solare.pdf02/08/2021 16:51Descarca
3. ds ilumnat+fotovoltaic.pdfbiddingDocumentsAchiziție3. ds ilumnat+fotovoltaic.pdf02/08/2021 16:51Descarca
4. specificatii tehnice - corpuri led.pdfbiddingDocumentsAchiziție4. specificatii tehnice - corpuri led.pdf02/08/2021 16:51Descarca
2. duae ilumnat+fotovoltaic.pdfbiddingDocumentsAchiziție2. duae ilumnat+fotovoltaic.pdf02/08/2021 16:51Descarca
10. caiet de sarcini aee.pdfbiddingDocumentsAchiziție10. caiet de sarcini aee.pdf02/08/2021 16:51Descarca
7. proiect reconstrucție modernizare iluminat.pdfbiddingDocumentsAchiziție7. proiect reconstrucție modernizare iluminat.pdf02/08/2021 16:51Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Anuntul de participare
pentru Achiziție
03.08.2021 13:20

Dați va rog răspuns clar și la subiectul întrebări, în caz contrar vom contesta documentația de atribuire.

Răspuns:

03.08.2021 14:05

Legea vă permite asocierea!! Acestea sunt condițiile AC!

Forma F4.1 si F4.2
pentru Achiziție
05.08.2021 15:47

prezentati modelul formelor

Răspuns:

05.08.2021 16:29

Ajustam!!

Semnaruri si stampile
pentru Achiziție
05.08.2021 15:56

Conform Anuntului de participare Pct. 15, subpct. Pct. 36,36 si 32 s-a solicitat in mod obligatoriu prezentarea unor documente, modelul carora nu este furnizat si in acelasi timp semnate si stampilate, ceea ce contravine art. 33, alin (1) si (14) din Legea 131/2015. Cerintele date sunt limitative ceea ce atinge princiipiile asigurarii concurentei si al proportionalitatii prevazute la art. 7, lit. c) si i) din Legea 131/2015. Rugam ajustarea documentatiei

Răspuns:

05.08.2021 16:29

OK!

Proiectul de executie
pentru Achiziție
04.08.2021 17:11

Rugam sa plasați proiectul de execuție. Ani plasat Devizul de cheltuieli informat deplin ceea ce e interzis

Răspuns:

04.08.2021 17:32

https://drive.google.com/file/d/1L_KVQgXDX3CuNXLJ9YLelXeTQuVu1QH4/view?usp=sharing
In format DWG!
Nu a fost plasat deoarece DWG nu merge pe siteu!!!

Rugam sa plasați proiectul de execuție.
pentru Achiziție
04.08.2021 18:11

Linkul menționat nu e ok. Solicitam Proiectul de execuție cu avize de racordare, verificat și aprobat. Dvs. logic în aveți în formaț fizic. Dat fiind ca e un concurs on-line publicat rugam sa publicați toate documentele aferente achiziției date (scanați proiectul, contactați proiectantul și comunicații sa transforme proiectul în document cu extensie .pdf). etc.

Răspuns:

04.08.2021 18:35

Este in forma fizic la primăria!! Sunt foi mari a3 si a4 greu de scanat cu toate ștampilele!!
Aveți ocazia să il studiați pe loc!!

Garantia pentru oferta
pentru Achiziție
04.08.2021 18:42

Se poate de achitat la contul autoritatii contractante sau doar garantie bancara. Daca se permite transfer, rog sa furnizat rechizitele (ajustati Documentatia Standard)

Răspuns:

04.08.2021 19:19

doar garantie bancara

Forma F4.1 i F4.2
pentru Achiziție
04.08.2021 18:44

Stimata autoritate contractanta, ati demarat o achizitie de lucrari, Aceste forme (speciatii tehnice si de pret) sunt aferente achizitie de bunuri. Rugam eliminarea lor din documentatie. IN caz ca le pastrati, rugam sa fie prezentate formele spre completare.

Răspuns:

04.08.2021 19:21

Acesta este un proiect finanțat de Agenția de Eficiența Energetică!
Achiziția e pentru lucrări, dar în specificații sunt parametrii pentru corpuri led și panouri care urmează a fi montate în cadrul lucrării date! ..............................................................................

Certificat ENEC vs. Rapoarte
pentru Achiziție
04.08.2021 18:50

Conform Caietului de sarcini (fisier 10. caiet de sarcini aee) precum si Specificatiilor Tehnice (fisier 4. specificatii tehnice - corpuri led) pct. 5.6. se prevede prezentare Certificatului ENEC. Rugam sa specificati expres, DACA este prezentat Certificatul ENEC cu anexele sale, Rapoarte de incercari IP, IK, IMC, masuratori electrice, termice) mai sunt necesar. In. pct. 5.6 mentionat este indicat ca in cazul LIPSEI ENEC se vor prezenta rapoartele, ceea ce denota inversul ca in cazul Prezentei ENEC, rapoartele NU se prezinta. Rugam clarificari

Răspuns:

04.08.2021 19:24

Sunt condițiile AEE
Certificat ENEC sau CERTIFICAT ECHIVALENT
Dacă nu este ENEC - Cei care nu pot proba astfel calitatea produselor vor pune la dispoziție teste de laborator de terță parte, relevante: IP, IK, IMC, măsurări electrice.

CE vs. ENEC
pentru Achiziție
04.08.2021 18:52

Certificarea ENEC e superioare certificarii CE. IN pct. 5.6 din caiet de sarcini e specificat necesitatea de a prezenta si una si alta. Este o clauza exclusiva. UN producator certificat ENEC nu mai are nici o obligatie de a prezenta CE. Rugam clarificarea aspectului dat

Răspuns:

04.08.2021 19:25

Sunt condițiile AEE
Certificat ENEC sau CERTIFICAT ECHIVALENT
Dacă nu este ENEC - Cei care nu pot proba astfel calitatea produselor vor pune la dispoziție teste de laborator de terță parte, relevante: IP, IK, IMC, măsurări electrice.

Declaraţii de conformitate CE producător, din care sa rezulte caracteristicile tehnice solicitate şi conformitatea cu standardele EN 60598 Sau Certificat de conformitate emis de un organism terț acreditat, care va confirma respectarea urmatoarelor standarde: SM EN 60598-1:2016/A1:2018, SM EN 60598-1:2016/A1:2018(conf. Lege 235/2011)

semnatura si stampila
pentru Achiziție
04.08.2021 18:55

Pct. 36,36 (care de altfel necesita a fi eliminate) precum si pct. 32 prevede prezentarea de documente semnate si stampilate. Cum acest lucru e posibil de facut, daca concursul este in format electronic?

Răspuns:

04.08.2021 19:27

Semnați electronic documentele !

Cifra medie de afaceri pe ultimul an
pentru Achiziție
04.08.2021 19:01

Conform IPO 14.1 lit. a) realizarea unei cifre medii anuale de afaceri în ultimii 3 ani egală sau mai mare decît suma stabilită în punctul 3 din FDA; iar conform Anuntului de participare pct. 33 Cifra medie anuală de afaceri în ultimul an ani conform IPO14 - 200% din valoarea estimata a lucrarilor fara TVA. Clauza data este una abuziva. In primul rand e necesar de stabilit limita ca cifra medie de afaceri pe ultimii 3 ani si conform art 21, alin (2) din Legea 131/2015 200% din valoarea estimata a viitorului contract. Rugam ajustarea documentatiei conform normelor legale

Răspuns:

04.08.2021 19:34

Articolul 21. Capacitatea economică şi financiară
(1) Demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi:
a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional;
b) rapoarte financiare sau, în cazul în care publicarea acestor rapoarte este prevăzută de legislaţia ţării în care este stabilit ofertantul/candidatul, extrase din rapoartele financiare;
c) declaraţii privind cifra de afaceri totală sau, dacă este cazul, privind cifra de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului într-o perioadă anterioară care vizează activitatea din ultimii 3 ani, în măsura în care informaţiile respective sînt disponibile. În acest ultim caz, autoritatea contractantă are obligaţia de a lua în considerare şi data la care operatorul economic a fost înfiinţat sau şi-a început activitatea comercială.
(2) În sensul alin. (1) lit. c), cifra de afaceri anuală minimă impusă operatorilor economici nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, cu excepția cazurilor bine justificate, precum cele legate de riscurile speciale aferente naturii bunurilor, lucrărilor sau serviciilor. Autoritatea contractantă indică principalele motive pentru o astfel de cerință în documentația de atribuire..................................

... afișează tot conținutul

Pretul estimat
pentru Achiziție
04.08.2021 19:51

Stimata autoritate contractanta . Conform HG 638/2020, pct. 3 se prevede Valoarea contractului de achiziție publică de lucrări se estimează de către autoritatea contractantă în corespundere cu prețurile medii stabilite în modul curent pe piață și cu respectarea prevederilor art. 4 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice. In contextul dat, fisierul 7. proiect reconstrucție modernizare iluminat (ce nu e altceva decat devizul estimat din proiect) prevede un cost de 4 989.53 mii lei cu TVA sau 4 157.94 mii lei cu tva. Fara a lua in considerare proiectul PV. Conform normelor cel putin fiscale in vigoare, Asigurarile sociale sunt stabilite la 24% (in deviz sunt 22.5%). LA un fond de salarizare de 250 582.14 lei, eroarea de estimare e 3758 lei. Pentru cheltuielile de regie aferente lucrarilor de instalatii electrice(76%) - eroarea de calcul este de 2154 lei. La suma data se calculeaza 6% beneficiu de deviz si eroarea asimilata doar din asigurari sociale e de 6267 lei. Suplimentar din luna martie 2021 se atesta o majorare considerabila a costului materialelor de constructie, metalul avand un pret deja dublu fata de anul 2020, iar costul pilonilor este ce putin cu 15% mai mare valoarea . (supliment de 4674 lei la cost + 10.prc. transport + 14.5% cheltuieli de regie +6% beneficiu) - 6168 lei. Doar din salarii si majorare pret la piloni avem o diferenta de pret de 12 435 lei estimata incorect de autoritatea Contractanta. Diferenta este mai mult de 10 miii lei si deja incalcati normele de achizitii la estimarea contractelor. Ajustari proiectul la preturile curente ale anului 2021

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.08.2021 23:00

Este aviz de verificare a proiectului și devizului! Respectam procedura!

Solicitare repetate
pentru Achiziție
04.08.2021 19:55

Raspunsurile anterioare sunt irelevante. Va multumim. Vom reveni cu un document numit Contestatie. AEE nu e autoritate cotractanta, decizia de a impune conditii va apartine. deci AEE niciodata nu a solicitat specificatiile F4.1. si F4.2 la o achizitie de lucrari, e eroare AC. Pe de alta parte. AEE are limite la CS - lungimea consolei nu poate depasi 25% din inaltimea de montaj, ceea ce nu e asigurat la nici o situatie model solicitata a fi estimata prin calcule fotometrice. Rugam sa revedeti documentatia in conformitate cu normele legale, in intervalul ramas de pentru ca sa nu ajungem in instante superioare. Apropo, APP nu a emis nici un Raport de Monitorizare pentru incalcarea normelor legale aferente procedurii date????

Răspuns:

04.08.2021 23:00

Așteptăm cu drag!!!

15 angajati
pentru Achiziție
05.08.2021 16:03

Conform anuntului de participare, pct. 33 (cifra medie anuala de afaceri in ultumul an ani conform IPO) , pct. 37 - dovada existentei mijloacelor banesti, prezentarea unei linii de credit in marime de minim 1 000 000 lei, pct. 11 - dovada de 15 persoane pentru fiecare an - 2017,2018,2019 sunt cerinte obligatorii si se constata ca sunt unele extrem de limitative ceea ce auce atingeri principiilor asigurarii concurentei si al proportionalitati prevazute la art. 7, lit. c) si i) din Legea 131/2015 privind achizitiile publice. Cifra medie de afaceri conform IPO 14.1 lit. a) se calculeaza pe un numar de 3 ani si mai mult. In general nu exista cifra medie de afaceri pe 1 an. Se solicita raportu la anul 2020, dar efectiv mediu scriptic de angajati pe 2017-2018-2019 fara atinge anul 2020. Se solicita Linie de Credit, iar daca OE detine banii proprii, conditia e expres limitatita.

Răspuns:

05.08.2021 16:30

Nu e limitat nimic aici. Sunt AC cu condiții și mai dure!!

Conform carei legi sau articol GRUPUL DE LUCRU solicitata minim 15 angajati?
pentru Achiziție
05.08.2021 15:47

Conform carei legi sau articol GRUPUL DE LUCRU solicitata minim 15 angajati?

Răspuns:

05.08.2021 16:07

Nu limitam nimic! Faceți asociere!!

Declaratia privind confirmarea identitatii beneficiarilor efectivi
pentru Achiziție
05.08.2021 16:12

Din domcumentatia de Atribuire nu se regaseste cerinta privind prezentarea Declaratiei privind confirmarea identitatii beneficiarilor efectivi si neincadrarea acestora in situatia condamnarii pentru participarea la activitati ale unei organizatii sau grupari criminale, pentru coruptie, frauda si/sau spalare de bani, cerinte care conform Ordinului Ministerului Finantelor nr 145 din 24.11.2020 este parte componenta a documentatiei de atribuire si urmeaza a fi prezentate obligatoriu de catre ofertantii desemnai castigatori.

Răspuns:

05.08.2021 16:33

Vom solicita de la OE câștigător!!

Documentatia Standard
pentru Achiziție
13.08.2021 13:44

Stimata autoritate Contractanta. De mai bine de 2 luni Documentatia Standard a fost modificata. De ce achizitia e in baza vechii documentatii?

Răspuns:

13.08.2021 14:02

Noi demult am pregătit documentele! Între timp s-au produs schimbări. Proiectul acesta tare greu a fost câștigat!! Vom adapta deja documentele la tenderele viitoare!!

Participanți

Reconstrucția și modernizarea sistemului de iluminat stradal în s. Sireți și construcția unei stații PV cu capacitatea de 20 kW 4,519,606.00 MDL Lot anulat
26/08/2021 14:54
3,899,824.24 MDL
26/08/2021 14:58
4,452,592.78 MDL