(repetat) „Reconstrucția și modernizarea iluminatului stradal, str.Konev din mun.Bălţi (Etapa I de la str.Alexandru cel Bun pînă la str.Lesecico)”
suma planificată 1,753,066.67 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
1,753,066.67 MDL | 45300000-0 | (repetat) „Reconstrucția și modernizarea iluminatului stradal, str.Konev din mun.Bălţi (Etapa I de la str.Alexandru cel Bun pînă la str.Lesecico)” | 1 Bucata | Lot anulat |
Este diferenta intre în ultimii 5 ani si minim 5 ani experienta?experiența similară a ofertantului se demonstrează prin execuția lucrărilor pe
parcursul ultimilor 5 ani și nu printr-un număr de ani din momentul înregistrării
activității operatorului economic.
Conformati-Vă cerinței - Ofertantul va prezenta o listă a lucrărilor executate și finisate în ultimii 5 ani, conform anexei nr. 13, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări. Respectivele certificări indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfârşit.
In lista documentelor obligatorii la evaluarea ofertelor pct.17. se cere - Declarație de conformitate pentru corpuri de iluminat din care să rezulte caracteristicile tehnice solicitate. Unde gasim caracteristicile tehnice solicitate pentru corpuri de iluminat?
A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe.
In lista documentelor obligatorii la evaluarea ofertelor pct.21. se cere - Fise tehnice elaborate pentru corpuri de iluminat conform caietului de sarcini. In CS nu sunt cerinte pentru corpuri de iluminat. Unde gasim cerintele solicitate pentru corpuri de iluminat?
A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe.
În lista documentelor obligatorii la evaluarea ofertelor pct.19. se cere - Declarație efectuare masurări fotometrice. Care sunt valorile de nivel de iluminat, care trebuie menținute și confirmate prin măsurători fotometrice?
Valorile de nivel de iluminat care trebuie menținute și confirmate prin măsurători fotometrice trebuie să corespundă prevederilor NCM C.04.02:2017 tab.15 Clasa obiectului C1.
Va rugăm să indicați in baza carui document normativ este inclusă cerință de calificare - deținere la participant a certificatului SMC conform cerințelor ISO 9001?
Legea 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice nu prevede o astfel de cerință, care este una discriminatorie pentru agenti economici din RM...
Recomandăm respectuos studierea documentației standard anexate. Este un document nou, aprobat prin OMF nr.69 din 07 mai 2021. Punctul 41. prevede: Operatorul economic urmează să prezinte, în cazul solicitării din partea autorității contactante, documente și certificate emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că respectă anumite standarde de asigurare a calităţii (ISO 9001), acestea trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate.
În lista documentelor obligatorii la evaluarea ofertelor pct.2. se cere - Ofertantul va prezentao listă lucrărilor executate și finisate în ultimii 5 ani. Explicati criteriul de evaluare a acestei cerinte - trebuie sa fie cate 3;5;20 de proiecte pe an sau este de ajuns cate unul pentru a fi calificati la acest punct?
Prezentați lista lucrărilor executate de facto pentru fiecare din ultimii 5 ani.
Răspuns (6 iul 2021, 14:51):Cel puțin un proiect / contract pentru fiecare an. In care document legislativ putem gasi reglamentarea acestei cerinte?
Autoritatea contractantă optează pentru desemnarea unui antreprinzător cu experiență în domeniu de cel puțin 5 ani. Cum poate altfel demonstra experiența operatorul economic?
Conform documentatiei standart
40. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului:
1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau
2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13).
Astfel, cerinta minim 5 ani experienta nu are o baza legitima si daca nu va fi eliminata vom fi nevoiti sa contestam documentatia de atribuire. Sau puteti sa consultati mai multe decizii Agentiei Nationale pentru Solutionarea a Contestatiilor cu acest subiect.
În aceeași documentație standard la pct.38.este menționat:
La solicitarea autorității contactante, ofertantul urmează să prezinte documentele care demonstrează capacitatea tehnică și/sau profesională pentru executarea viitorului contract numai în măsura în care aceste informaţii sunt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sunt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe, după cum urmează:
1) o listă a lucrărilor executate și finisate în ultimii 5 ani, conform anexei nr. 13, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări. Respectivele certificări indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfârşit
Нет там ничего про требования к уровню освещенности, нет требований к светильникам, нет требований к опорам. Тем более этого нет в Техническом задании. А есть в законе 131/2015, Статья 37. Правила описания товаров, работ и услуг. (1) Технические спецификации товаров, работ и услуг, запрашиваемых закупающим органом, должны представлять собой четкое и полное описание предмета закупки, с тем чтобы выполнялись каждые требование и критерий, установленные закупающим органом. Как будет оцениваться оферта если нет основных требований?
A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe.
Статья 37. (6) Технические спецификации не должны содержать ссылки на конкретную торговую марку или конкретный хозяйствующий субъект, патент, эскиз или вид товаров, работ и услуг, указывать их конкретное происхождение, конкретного производителя или экономического оператора. В случае, когда не имеется достаточно точного способа описания требований к закупке и такая ссылка неизбежна, характеристики должны включать слова «или эквивалент».
Pct.40 din Anunțul de participare prevede:
Denumirile de producători, mărci etc. întîlnite în documentația de atribuire urmează a fi interpretate ca ”echivalentul” sau ”analogul”.
Răspuns (7 iul 2021, 13:15):
Corpurile de iluminat trebuie să corespundă caracteristicilor declarate pentru obținerea rezultatelelor calculelor fotometrice. Intrebare: Unde gasim cerintele fata de caracteristicile solicitate? Introduceti cerintele de performanta iluminarii, clasa de iluminat ceruta in conformitate cu standardul aplicat si caracteristicile cee a corpurilor de iluiminat in Caietul de sarcini. Pentru a putea evalua ofertele la corespunderea la aceste cerinte.
A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe.
Garantia de buna executie va fi restituita dupa 5 ani?
Citiți cu atenție documentația standard. Contractul-model prevede:
3.6.Garanţia de bună execuţie se va restitui Antreprenorului în baza notificării Beneficiarului către agentul bancar. Notificarea se va face după semnarea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor în cel mult 15 zile. În cazul recepţiei cu obiecţii, garanţia se va restitui în cel mult 15 zile după înlăturarea acestora.
4.10. Antreprenorul, prin atribuirea ofertei în favoarea sa, se angajează să prezinte garanţia de bună execuţie a contractului, în cuantum de 5 % din valoarea contractului atribuit.
4.11. Autoritatea contractantă eliberează/restituie garanţia de bună execuţie Antreprenorului după semnarea procesului-verbal procesului-verbal la terminarea lucrărilor în cel mult 15 zile. În cazul recepţiei cu obiecţii, garanţia se va restitui în cel mult 15 zile după înlăturarea acestora.
Răspuns (8 iul 2021, 17:01):
A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe. Unde este completarea?
Caietul de sarcini actualizat se regăsește în Anexa nr. 23 la Documentația standard nr. 69 din 07 mai 2021 (anexat pe platformă - modificată 06.08.2021 - documentatia_standard_lucrari.semnat)
Nu vedem nici o schimbare in documentatia de atribuire.
Am solicitat interventia specialistilor tehnicieni de la platforma. Va rugam sa asteptati.
Nu este posibila actualizarea documentatiei la moment, din cauza lucrarilor de mentenanta la achizii.md. Actualizarile nu sunt plasate pe platforma.
Am solicitat interventia specialistilor tehnicieni de la platforma. Va rugam sa asteptati.