Achiziție - (repetat) „Reconstrucția și modernizarea iluminatului stradal, str.Konev din mun.Bălţi (Etapa I de la str.Alexandru cel Bun pînă la str.Lesecico)”

Achiziție Primăria mun. Bălți

Informație generală

(repetat) „Reconstrucția și modernizarea iluminatului stradal, str.Konev din mun.Bălţi (Etapa I de la str.Alexandru cel Bun pînă la str.Lesecico)”
1,753,066.67 MDL
anulat
ocds-b3wdp1-MD-1625481539408

(repetat) „Reconstrucția și modernizarea iluminatului stradal, str.Konev din mun.Bălţi (Etapa I de la str.Alexandru cel Bun pînă la str.Lesecico)”


COP
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
05/07/2021 14:02
clarificări
12/08/2021 15:50
depunere
20/08/2021 10:55
deschidere oferte
20/08/2021 10:55
analiză
desemnare câștigător
contract
Procedură anulată
Conform deciziei ANSC nr.03D-720-21 din 15.10.2021, Grupul de lucru a parcurs la reevaluarea ofertei S.C."NetSistem" S.R.L. În cadrul ședinței online organizate de ANSC, s-a constatat faptul că ofertantul a prezentat oferta și clarificările pentru ofertă incomplete și, în mare măsură, declarative, lipsite de documente confirmative. (Detalii în decizia ANSC nr.03D-720-21 din 15.10.2021) În scopul confirmării cerințelor tehnice pentru corpuri de iluminat și stîlpi, stabilite în Caietul de sarcini, prin scrisoarea nr.10-13/108 din 19.10.2021 au fost solicitate repetat documentele confirmative specificate la pct.2, 3 și 4 în Caietul de sarcini. Prin solicitarea nr.05-10 din 20.10.2021, S.C."NetSistem" S.R.L. a cerut prelungirea termenului de prezentare a clarificărilor cu 2 zile. Prin scrisoarea nr. 10-13/110 din 21.10.2021, grupul de lucru a adus la cunoștință că urmează să fie reevaluată oferta desemnată cîștigătoare și să fie luată o decizie în maxim 10 zile (pînă pe 25 octombrie 2021). Grupul de lucru urmează să dispună de timp suficient pentru examinarea documentelor, din acest motiv este în imposibilitate de a satisface cererea, or, informația este solicitată repetat și OE a dispus de timp suficient pentru a pregăti toate documentele, declarațiile, certificatele. Amintim că primele clarificări au fost solicitate pe data de 07.09.2021 prin scrisoarea nr. 10-13/78, pentru care a fost solicitată și satisfăcută prelungirea termenului de prezentare a clarificărilor. Totodată, pe data de 4 octombrie 2021, a avut loc ședința online la ANSC. Din dezbaterile care s-au desfășurat reieșea clar că există posibilitatea de admitere a contestației cu reevaluarea ofertelor, respectiv vor fi solicitate clarificări suplimentare. Pe lîngă aceasta, în DUAE și în Anunțul de participare la procedura în cauză, la pct.40 sbpct.3 este prevăzut: 3. Agenții economici vor furniza formularele, certificatele, avizele și alte documente indicate în anunțul de participare și în DUAE în termen de 1 zi din data solicitării acestora de către autoritatea contractantă. Prin cererea de participare (anexa nr.7 la Documentația standard nr. 69 din 07 mai 2021) la procedură S.C."NetSistem" S.R.L. și-a exprimat interesul de a participa la procedură, în calitate de ofertant/candidat, neavînd obiecții la documentația de atribuire. Prin urmare, din motivele expuse supra, grupul de lucru și-a exprimat imposibilitatea de a satisface cererea de prelungire a termenului de prezentare a clarificărilor cu 2 zile. Oferta S.C."NetSistem" S.R.L este neconformă. În aceste circumstanțe, s-a parcurs la examinarea și evaluarea ofertei SRL ”Zepto”. În urma analizei devizelor și a documentelor de calificare, s-a constatat că nu au fost prezentate Avizul Agenției Supraveghere Tehnică și Dovada înregistrării în „Lista producătorilor” de produse supuse reglementărilor de responsabilitate extinsă a producătorilor, deținută de Agenția de Mediu prin intermediul unui subsistem informațional parte integrată a Sistemului informațional automatizat „Managementul deșeurilor” (https://siamd.gov.md/portal/deee.html). De asemenea, a apărut necesitatea de a actualiza certificatul de atestare tehnico-profesională și legitimația pentru diriginte de șantier – valabile pînă la 28.09.2021. SRL ”Zepto” a prezentat avizul AST și documentele actualizate pentru diriginte de șantier, dar nu a prezentat numărul de înregistrare în listă nici al SRL ”Zepto”, nici al companiei ”Comelec Lux” SRL, reprezentant oficial al corporației «Schreder Group G.I.E.», lider mondial în domeniul iluminatului exterior. SRL ”Zepto” face referire la certificatul de management al deșeurilor deținut de producător. Cele expuse nu corespund cerinței de calificare și contravin prevederilor legale din HG 212/2018 din 07.03.2018 pentru aprobarea Regulamentului privind deșeurile de echipamente electrice și electronice, potrivit pct. 52 din Regulament, de la 1 ianuarie 2019, pot introduce pe piață EEE numai producătorii înregistrați în „Lista producătorilor”, iar nerespectarea prevederilor Regulamentului de către cei implicați în ciclul de viață a EEE (producători, importatori, consumatori) constituie contravenție și se sancționează conform prevederilor art. 154 din Codul Contravențional al Republicii Moldova. Oferta SRL ”Zepto” este inacceptabilă. În temeiul art.71 alin. (1) lit.d) din Legea 131/2015, procedura este anulată din motivul că au fost depuse numai oferte inacceptabile și neconforme.

Surse de finanțare

data validării: 09/08/2021 12:25
Trezoreria de Stat

suma planificată 1,753,066.67 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
1,753,066.67 MDL 45300000-0 (repetat) „Reconstrucția și modernizarea iluminatului stradal, str.Konev din mun.Bălţi (Etapa I de la str.Alexandru cel Bun pînă la str.Lesecico)” 1 Bucata Lot anulat

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
modificat 06.08.2021 - Anunt de participare - (repetat) Iluminat stradal str. KONEV.semnatbiddingDocumentsAchizițieAnunt de participaremodificat 06.08.202110/08/2021 15:47Descarca
modificată 06.08.2021 - documentatia_standard_lucrari.semnatbiddingDocumentsAchizițieIPO, formulare, caiet de sarcini (modificat), lista cu cantități de lucrări, contract-model10/08/2021 15:47Descarca
modificată 06.08.2021 - documentatia_standard_lucrari.semnattechnicalSpecificationsAchizițieIPO, formulare, caiet de sarcini (modificat), lista cu cantități de lucrări, contract-model10/08/2021 15:47Descarca
modificat 06.08.2021 - Anunt de participare - (repetat) Iluminat stradal str. KONEV.semnattechnicalSpecificationsAchizițieAnunt de participaremodificat 06.08.202110/08/2021 15:47Descarca
declaratie_robiddingDocumentsAchizițiedeclaratie format Word05/07/2021 15:59Descarca
declaratie_ro.semnatbiddingDocumentsAchizițiedeclaratie format PDF05/07/2021 15:59Descarca
Raport de verificare Iluminat str Konev.semnatbiddingDocumentsAchizițieraport de verificare05/07/2021 14:02Descarca
ProiectbiddingDocumentsAchizițieproiect05/07/2021 14:02Descarca
Formular Nr5.semnatbiddingDocumentsAchizițieforma nr.5 - format PDF05/07/2021 14:02Descarca
Anunț de participare - (repetat) Iluminat stradal str.Konev.semnatbiddingDocumentsAchizițieanunt de participare05/07/2021 14:02Descarca
documentatia_standard_lucrari.semnatbiddingDocumentsAchizițiedocumentatia standard - semnat05/07/2021 14:02Descarca
DUAE formular nou din 26.11.2020.semnatbiddingDocumentsAchizițieDUAE format PDF05/07/2021 14:02Descarca
DUAE formular nou din 26.11.2020biddingDocumentsAchizițieDUAE format Word05/07/2021 14:02Descarca
documentatia_tandard_lucraribiddingDocumentsAchizițieIPO, formulare, caiet de sarcini, lista cu cantități de lucrări, contract-model05/07/2021 14:02Descarca
Specificatie la ProiectbiddingDocumentsAchizițieproiect05/07/2021 14:02Descarca
Formular Nr5biddingDocumentsAchizițieforma nr5 - format Word05/07/2021 14:02Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Răspuns (6 iul 2021, 17:00):
pentru Achiziție
06.07.2021 17:08

Este diferenta intre în ultimii 5 ani si minim 5 ani experienta?experiența similară a ofertantului se demonstrează prin execuția lucrărilor pe
parcursul ultimilor 5 ani și nu printr-un număr de ani din momentul înregistrării
activității operatorului economic.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

06.07.2021 18:05

Conformati-Vă cerinței - Ofertantul va prezenta o listă a lucrărilor executate și finisate în ultimii 5 ani, conform anexei nr. 13, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări. Respectivele certificări indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfârşit.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
06.07.2021 11:22

In lista documentelor obligatorii la evaluarea ofertelor pct.17. se cere - Declarație de conformitate pentru corpuri de iluminat din care să rezulte caracteristicile tehnice solicitate. Unde gasim caracteristicile tehnice solicitate pentru corpuri de iluminat?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

08.07.2021 17:08

A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
06.07.2021 11:25

In lista documentelor obligatorii la evaluarea ofertelor pct.21. se cere - Fise tehnice elaborate pentru corpuri de iluminat conform caietului de sarcini. In CS nu sunt cerinte pentru corpuri de iluminat. Unde gasim cerintele solicitate pentru corpuri de iluminat?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

08.07.2021 17:07

A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
06.07.2021 11:56

În lista documentelor obligatorii la evaluarea ofertelor pct.19. se cere - Declarație efectuare masurări  fotometrice. Care sunt valorile de nivel de iluminat, care trebuie menținute și confirmate prin măsurători fotometrice?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

07.07.2021 13:24

Valorile de nivel de iluminat care trebuie menținute și confirmate prin măsurători fotometrice trebuie să corespundă prevederilor NCM C.04.02:2017 tab.15 Clasa obiectului C1.

... afișează tot conținutul

privind solicitare de deținere a certificatului ISO 9001
pentru Achiziție
06.07.2021 12:01

Va rugăm să indicați in baza carui document normativ este inclusă cerință de calificare - deținere la participant a certificatului SMC conform cerințelor ISO 9001?
Legea 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice nu prevede o astfel de cerință, care este una discriminatorie pentru agenti economici din RM...

... afișează tot conținutul

Răspuns:

06.07.2021 13:14

Recomandăm respectuos studierea documentației standard anexate. Este un document nou, aprobat prin OMF nr.69 din 07 mai 2021. Punctul 41. prevede: Operatorul economic urmează să prezinte, în cazul solicitării din partea autorității contactante, documente și certificate emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că respectă anumite standarde de asigurare a calităţii (ISO 9001), acestea trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
06.07.2021 12:18

În lista documentelor obligatorii la evaluarea ofertelor pct.2. se cere - Ofertantul va prezentao listă lucrărilor executate și finisate în ultimii 5 ani. Explicati criteriul de evaluare a acestei cerinte - trebuie sa fie cate 3;5;20 de proiecte pe an sau este de ajuns cate unul pentru a fi calificati la acest punct?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

06.07.2021 13:18

Prezentați lista lucrărilor executate de facto pentru fiecare din ultimii 5 ani.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
06.07.2021 14:55

Răspuns (6 iul 2021, 14:51):Cel puțin un proiect / contract pentru fiecare an. In care document legislativ putem gasi reglamentarea acestei cerinte?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

08.07.2021 17:10

Autoritatea contractantă optează pentru desemnarea unui antreprinzător cu experiență în domeniu de cel puțin 5 ani. Cum poate altfel demonstra experiența operatorul economic?

... afișează tot conținutul

minim 5 ani eperienta
pentru Achiziție
06.07.2021 16:14

Conform documentatiei standart
40. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului:
1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau
2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13).

Astfel, cerinta minim 5 ani experienta nu are o baza legitima si daca nu va fi eliminata vom fi nevoiti sa contestam documentatia de atribuire. Sau puteti sa consultati mai multe decizii Agentiei Nationale pentru Solutionarea a Contestatiilor cu acest subiect.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

06.07.2021 17:00

În aceeași documentație standard la pct.38.este menționat:

La solicitarea autorității contactante, ofertantul urmează să prezinte documentele care demonstrează capacitatea tehnică și/sau profesională pentru executarea viitorului contract numai în măsura în care aceste informaţii sunt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sunt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe, după cum urmează:
1) o listă a lucrărilor executate și finisate în ultimii 5 ani, conform anexei nr. 13, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări. Respectivele certificări indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfârşit

... afișează tot conținutul

Техническое задание
pentru Achiziție
07.07.2021 13:47

Нет там ничего про требования к уровню освещенности, нет требований к светильникам, нет требований к опорам. Тем более этого нет в Техническом задании. А есть в законе 131/2015, Статья 37. Правила описания товаров, работ и услуг. (1) Технические спецификации товаров, работ и услуг, запрашиваемых закупающим органом, должны представлять собой четкое и полное описание предмета закупки, с тем чтобы выполнялись каждые требование и критерий, установленные закупающим органом. Как будет оцениваться оферта если нет основных требований?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

08.07.2021 17:01

A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe.

... afișează tot conținutul

Закон 131/2015
pentru Achiziție
07.07.2021 13:50

Статья 37. (6) Технические спецификации не должны содержать ссылки на конкретную торговую марку или конкретный хозяйствующий субъект, патент, эскиз или вид товаров, работ и услуг, указывать их конкретное происхождение, конкретного производителя или экономического оператора. В случае, когда не имеется достаточно точного способа описания требований к закупке и такая ссылка неизбежна, характеристики должны включать слова «или эквивалент».

... afișează tot conținutul

Răspuns:

08.07.2021 17:03

Pct.40 din Anunțul de participare prevede:
Denumirile de producători, mărci etc. întîlnite în documentația de atribuire urmează a fi interpretate ca ”echivalentul” sau ”analogul”.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
07.07.2021 13:56

Răspuns (7 iul 2021, 13:15):
Corpurile de iluminat trebuie să corespundă caracteristicilor declarate pentru obținerea rezultatelelor calculelor fotometrice. Intrebare: Unde gasim cerintele fata de caracteristicile solicitate? Introduceti cerintele de performanta iluminarii, clasa de iluminat ceruta in conformitate cu standardul aplicat si caracteristicile cee a corpurilor de iluiminat in Caietul de sarcini. Pentru a putea evalua ofertele la corespunderea la aceste cerinte.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

08.07.2021 17:02

A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe.

... afișează tot conținutul

Garanția de bună execuție a contractului va constitui nu mai puțin de ___5___ ani.
pentru Achiziție
08.07.2021 14:44

Garantia de buna executie va fi restituita dupa 5 ani?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

08.07.2021 16:57

Citiți cu atenție documentația standard. Contractul-model prevede:
3.6.Garanţia de bună execuţie se va restitui Antreprenorului în baza notificării Beneficiarului către agentul bancar. Notificarea se va face după semnarea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor în cel mult 15 zile. În cazul recepţiei cu obiecţii, garanţia se va restitui în cel mult 15 zile după înlăturarea acestora.
4.10. Antreprenorul, prin atribuirea ofertei în favoarea sa, se angajează să prezinte garanţia de bună execuţie a contractului, în cuantum de 5 % din valoarea contractului atribuit.
4.11. Autoritatea contractantă eliberează/restituie garanţia de bună execuţie Antreprenorului după semnarea procesului-verbal procesului-verbal la terminarea lucrărilor în cel mult 15 zile. În cazul recepţiei cu obiecţii, garanţia se va restitui în cel mult 15 zile după înlăturarea acestora.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
10.08.2021 08:49

Răspuns (8 iul 2021, 17:01):
A fost solicitată completarea caietului de sarcini de către specialiștii în domeniul iluminatului stradal cu informații complexe. Unde este completarea?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

10.08.2021 09:15

Caietul de sarcini actualizat se regăsește în Anexa nr. 23 la Documentația standard nr. 69 din 07 mai 2021 (anexat pe platformă - modificată 06.08.2021 - documentatia_standard_lucrari.semnat)

... afișează tot conținutul

Specificatii tehnice
pentru Achiziție
10.08.2021 09:34

Nu vedem nici o schimbare in documentatia de atribuire.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

10.08.2021 11:26

Am solicitat interventia specialistilor tehnicieni de la platforma. Va rugam sa asteptati.

... afișează tot conținutul

Actualizari
pentru Achiziție
10.08.2021 09:54

Nu este posibila actualizarea documentatiei la moment, din cauza lucrarilor de mentenanta la achizii.md. Actualizarile nu sunt plasate pe platforma.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

10.08.2021 11:26

Am solicitat interventia specialistilor tehnicieni de la platforma. Va rugam sa asteptati.

... afișează tot conținutul

Participanți

(repetat) „Reconstrucția și modernizarea iluminatului stradal, str.Konev din mun.Bălţi (Etapa I de la str.Alexandru cel Bun pînă la str.Lesecico)” 1,753,066.67 MDL Lot anulat
19/08/2021 20:18
1,643,391.98 MDL
Ofertă refuzată
19/08/2021 22:02
1,732,835.61 MDL
Ofertă refuzată