Achiziție - Invitație de participare la reofertare. Achiziționarea articolelor parafarmaceutice pentru anii 2026-2028

Achiziție CENTRUL PENTRU ACHIZITII PUBLICE CENTRALIZATE IN SANATATE

Informație generală

Invitație de participare la reofertare. Achiziționarea articolelor parafarmaceutice pentru anii 2026-2028
56,421,655.26 MDL
perioada de clarificari
ocds-b3wdp1-MD-1764148691400

În scopul atribuirii contractelor subsecvente ca urmare a acordului-cadru
(ocds...02027 din 25.11.2025) încheiat prin procedura de achiziție
ocds-b3wdp1-MD-1744283102027 din 10.04.2025 privind Achiziționarea
articolelor parafarmaceutice pentru anii 2026-2028


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Da
limba: Romana

publicată
26/11/2025 11:22
clarificări
08/12/2025 10:30
depunere
11/12/2025 10:30
deschidere oferte
12/12/2025 08:00
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 26/11/2025 09:19
Trezoreria de Stat

suma planificată 56,421,656.00 MDL

Detalii achiziție

Lot Valoare Pas minim CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare Deschidere oferte Link Public
Lot nr. 1 Ac cu filtru pentru colectarea soluțiilor (Dispozitiv pentru aspirație/transfer de soluții perfuzabile) (001471) 597,005.00 MDL 5,970.05 MDL 33100000-1 Ac cu filtru pentru colectarea soluțiilor (Dispozitiv pentru aspirație/transfer de soluții perfuzabile) (001471) 85900 Bucata 01.01.2026 - 31.12.2026
mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
2025-12-12 08:00:00
Lot nr. 2 Ac de unică folosință pentru seringi 118,666.69 MDL 1,186.67 MDL 33100000-1 Ac de unică folosință pentru seringi 71200 Bucata 01.01.2026 - 31.12.2026
mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
2025-12-12 08:18:30
Lot nr. 3 Bandă elastică (001482) 44,775.00 MDL 447.75 MDL 33100000-1 Bandă elastică (001482) 995 Metru 01.01.2026 - 31.12.2026
mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
2025-12-12 08:37:00
Lot nr. 4 Bandaj (Feșe) de tifon, 10m x 10cm, nesterilă, densitatea min. 18g/m2 (001483) 79,165.20 MDL 791.65 MDL 33100000-1 Bandaj (Feșe) de tifon, 10m x 10cm, nesterilă, densitatea min. 18g/m2 (001483) 35660 Bucata 01.01.2026 - 31.12.2026
mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
2025-12-12 08:55:30
Lot nr. 5 Bandaj (Feșe) de tifon, 10m x 14-15cm, nesterilă, densitatea min. 18 g/m2 (001484) 134,061.20 MDL 1,340.61 MDL 33100000-1 Bandaj (Feșe) de tifon, 10m x 14-15cm, nesterilă, densitatea min. 18 g/m2 (001484) 33020 Bucata 01.01.2026 - 31.12.2026
mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
2025-12-12 09:14:00
Lot nr. 6 Bandaj (Feșe) de tifon, 7m x 14cm, nesterilă, densitatea min. 32 g/m2 (001485) 3,209,406.48 MDL 32,094.06 MDL 33100000-1 Bandaj (Feșe) de tifon, 7m x 14cm, nesterilă, densitatea min. 32 g/m2 (001485) 790650 Bucata 01.01.2026 - 31.12.2026
mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
2025-12-12 09:32:30
Lot nr. 7 Bandaj (Feșe) de tifon, 7m x 14cm, sterilă, densitatea 32 g/m2 (001486) 436,673.01 MDL 4,366.73 MDL 33100000-1 Bandaj (Feșe) de tifon, 7m x 14cm, sterilă, densitatea 32 g/m2 (001486) 85545 Bucata 01.01.2026 - 31.12.2026
mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
2025-12-12 09:51:00
Lot nr. 8 Bandaj (Feșe) de tifon,5m x 10cm, nesterilă, densitatea min 32g/m2 (001487) 882,388.06 MDL 8,823.88 MDL 33100000-1 Bandaj (Feșe) de tifon,5m x 10cm, nesterilă, densitatea min 32g/m2 (001487) 397025 Bucata 01.01.2026 - 31.12.2026
mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
2025-12-12 10:09:30
Lot nr. 9 Bandaj (Feșe) de tifon,5m x 10cm, sterilă, densitatea min. 32 g/m2 (001488) 152,043.75 MDL 1,520.44 MDL 33100000-1 Bandaj (Feșe) de tifon,5m x 10cm, sterilă, densitatea min. 32 g/m2 (001488) 53125 Bucata 01.01.2026 - 31.12.2026
mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
2025-12-12 10:28:00
Lot nr. 10 Bandaj de fixare a cateterelor(001489) 198,622.19 MDL 1,986.22 MDL 33100000-1 Bandaj de fixare a cateterelor(001489) 335195 Bucata 01.01.2026 - 31.12.2026
mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
2025-12-12 10:46:30

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
rg02-5301 din 26 noiembrie 2025.pdfbiddingDocumentsAchiziție-28/11/2025 10:58Descarca
caiet de sarcini.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-28/11/2025 10:57Descarca
caiet de sarcini.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-28/11/2025 10:57Descarca
formularele.xlsxbiddingDocumentsAchiziție-28/11/2025 10:57Descarca
lista de distribuție fără vată.xlsxbiddingDocumentsAchiziție-28/11/2025 10:57Descarca
caiet de sarcini.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-27/11/2025 14:10Descarca
rg02-5301 26.11.2025.pdfbiddingDocumentsAchiziție-26/11/2025 14:45Descarca
formularele.xlsxbiddingDocumentsAchiziție-26/11/2025 11:22Descarca
lista de distribuție subsecvent.xlsxbiddingDocumentsAchiziție-26/11/2025 11:22Descarca
model contract subsecvent.docxbiddingDocumentsAchiziție-26/11/2025 11:22Descarca
- scrisoare de invitație.docxbiddingDocumentsAchiziție-26/11/2025 11:22Descarca
caiet de sarcini.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-26/11/2025 11:22Descarca
declarație.docxbiddingDocumentsAchiziție-26/11/2025 11:22Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Termen de depunere
pentru Achiziție
26.11.2025 12:10

Vă rugăm să mutați termen de depunere la 15.12.2025, pentru a primi rezultatele înregistrării dispozitivelor medicale la data de 12.12.2025 - AMDM emite ordinele fiecare vineri. Mulțumim anticipat.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

26.11.2025 14:55

Bună ziua, cu privire la numerele de înregistrare a dispozitivelor medicale la AMDM, vă informăm că acestea, pot fi transmise și după data deschiderii ofertelor, dar până la emiterea rezultatelor. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

Răspuns (26 nov 2025, 14:49):
pentru Achiziție
26.11.2025 14:59

Vă rugăm să ne ajutați cu referirea. De unde putem afla această informația?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

26.11.2025 15:43

Bună ziua,
rog respectuos să prezentați detalii suplimentare, cu privire la informația necesară. Vă mulțumim anticipat!

... afișează tot conținutul

Valabilitatea Termenului de buna executie
pentru Achiziție
28.11.2025 12:37

Valabilitatea Termenului de buna executie?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.12.2025 13:36

Durata termenului de bună execuție, a fost stabilit până la data de 31.01.2027, având ca obiectiv principal minimizarea riscurilor autorității contractante. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

GBE
pentru Achiziție
28.11.2025 12:44

Valabilitatea garntiei de buna executie?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.12.2025 13:36

Durata termenului de bună execuție, a fost stabilit până la data de 31.01.2027, având ca obiectiv principal minimizarea riscurilor autorității contractante. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

LOT 100; 101; 102; 103; 104 Mănuși chirurgicale sterile cu BIOGEL
pentru Achiziție
28.11.2025 14:30

Pentru LOTUL 100; 101; 102; 103; 104, având în vedere că condițiile din invitația de participare nu permit trimiterea de oferte alternative, vă rugăm să modificați cerințele tehnice pentru grosimea degetelor acestor LOTURI la următorul sintagm „Grosimea medie a vârfului degetelor nu este mai mică de 0,25 mm”. Altfel, este evident ca favorizati doar un singur producator MOLNLYCKE, Produs BIOGEL Surgeons [link la brosura: https://www.nvsweb.co.uk/wp-content/uploads/2025/07/SURGEONS.pdf.]
In brosura sunt indicate totate standardele produsului (EN 455-1; EN 455-2; EN 455-3; EN 455-4; ASTM D3577; ISO 10282; EN ISO 374-1; EN ISO 374-2; EN ISO 374-4; EN 16523-1; EN ISO 374-5), care sunt comune pentru mai multi producatori de manusi chirurgicale avansate. Din aceasta lista de standarde, doar doua standarde cuprind cerinte ce tine de grosimea manusilor la degete, mai exact ASTM D3577 si ISO 10282. Conform standardului ASTM D3577 (Standard Specification for Rubber Surgical Gloves), Paragraf 8 (Referee Test Methods), Aliniat 8.4.4 indica express ca "The minimum thickness shall be expressed in millimetres as specified in Table 2 ... in the locations indicated on Fig. 1. For referee tests, cutting the glove is necessary to obtain single-thickness measurements.", adica analizind tabelul 2 si Figura numarul 1 din standard, observam ca grosimea minima acceptabila pentru manusile chirugicale este de 0.10 mm. In paralel, analizind si standardul ISO 10282:2023(E) cu privire la "Single-use sterile rubber surgical gloves — Specification", Paragraf 7.1 (Dimensions) care tot indica express ca “The dimensions of gloves shall be measured in accordance with ANNEX A. The single-wall thickness at each point shall be reported as half the measured double-wall thickness and shall comply with the dimensions given in Table 2, using the inspection level and AQL given in Table 1…”. Deasemenea, analizind Tabelul 2, ANEXA 1 si Figura A.1 din standard, observam ca grosimea minima acceptabila pentru manusile chirugicale netede este de 0.10 mm, iar pentru manusile chirugicale texturate este de 0.13 mm. Conform acestor standarde, niciuna nu impune producatorilor sa produca manusi chirurgicale cu grosimea minima la degete de 0.27 mm. Altfel, va rugam respectuos sa prezentarti un standard international, care impune ca manusile chirurgicale sa aiba obligatoriu o grosime la degete nu mai mica decit 0.27 mm.
La multi producatori de manusi chirurgicale (exemplu: Cardinal Health, Sempermed, TopGlove, etc..) de calitate inalta (Premium Class), cu conditia ca sunt respectate standardele ASTM D3577 si ISO 10282, grosimea medie la degete pentru manusi se incepe de la 0.22 mm. Pentru a asigura libera participare si calificare a cel putin 2 producatori în cadrul acestei proceduri de achiziție, va rugam respectuos sa acceptati cerinta minima fata de grosime medie la degete de 0.25 mm. Sau, va rugam sa enumerati cel putin 1-2 producatori ale caror produse vor fi acceptate pentru semnarea contractului în cadrul acestei proceduri de achiziție afara de producătorul MOLNLYCKE.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

28.11.2025 15:04

Bună ziua, loturile menționate, se regăsesc în procedura privind Achiziționarea centralizată a Consumabilelor Medicale 2 conform necesităților IMSP beneficiare pentru anul 2026. Răspunsul aferent loturilor respective, va fi oferit în cadrul procedurii menționate. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

Condiții / Graficul de livrare
pentru Achiziție
03.12.2025 12:10

Pentru a asigura un proces de livrare fluid și a evita eventualele divergențe privind graficul de livrare, CAPCS include frecvent în anunțul de participare clauze specifice de livrare și predare-primire (a se vedea exemplul din licitația Link: https://mtender.gov.md/tenders/ocds-b3wdp1-MD-1764148038623 , pct. 11).

În acest context, având în vedere volumele mari de marfă, capacitatea limitată de stocare a beneficiarilor și comoditatea livrării în ambalaje integrale, vă rugăm să completați Caietul de Sarcini cu condiții speciale de livrare și de predare-primire, similar exemplului menționat.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.12.2025 13:56

Bună ziua, toate solicitările autorității contractante, cu privire la condițiile și graficul de livrare, au fost descrise fie în documentația de atribuire a Acordului-Cadru, fie în documentația de atribuire a Invitației de participare la reofertare. Vă rugăm respectuos să revizuiți toate solicitările autorității contractante, din ambele proceduri. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

LIVRARE
pentru Achiziție
04.12.2025 14:41

Stimați reprezentanți ai CAPCS,

Se observă din nou o implicare insuficientă în esența problemei, care este una amplă și reală. Vorbiți despre necesitatea semnării cât mai rapide a contractelor (ceea ce reprezintă obligația dvs. și totodată o modalitate de a vă proteja instituțional), însă foarte puțin se iau în considerare dificultățile instituțiilor medicale, iar despre agenții economici se uită aproape complet.

Cum poate fi logic și rezonabil să considerați termenele stabilite ca fiind realizabile? Licitațiile pentru anul 2026 nu sunt organizate în lunile septembrie–octombrie, astfel încât agenții economici să aibă posibilitatea de a-și completa stocurile la timp pentru pozițiile câștigate, ci în luna decembrie – moment în care contractele vor fi semnate abia în ianuarie. Acest lucru este evident, având în vedere că în prezent se desfășoară mai multe licitații de tip acord-cadru cu un număr foarte mare de poziții, în special pentru consumabile. Aceste produse se achiziționează în volume mari și se transportă pe cale maritimă, deoarece este singura modalitate de a asigura cel mai mic preț pentru piața Republicii Moldova. Transportul feroviar, aerian sau terestru nu permite încadrarea în bugetele licitațiilor – doar transportul maritim este viabil.

Să facem un calcul simplu: contractele vor fi semnate, în cel mai bun caz, în prima sau a doua săptămână a lunii ianuarie; producerea unor asemenea volume durează, în mod obișnuit, până la 60 de zile; transportul maritim durează între 1,5 și 2 luni (3 luni în cel mai nefavorabil scenariu). Astfel, ajungem în mod realist spre sfârșitul lunii aprilie. Agenții economici sunt în imposibilitatea de a respecta asemenea condiții nerealiste de livrare. Vă rugăm să luați în considerare aceste elemente și să ne oferiți măcar un feedback prin care confirmați că, la etapa verificării tranșelor, se va reanaliza graficul de livrări și se vor întreprinde măsuri pentru a asigura un rezultat echilibrat și corect pentru toate părțile implicate – financiar, logistic și contractual.

O situație identică a avut loc și în anul 2024: contractele au fost semnate pentru aceste licitații abia în luna aprilie, iar primele livrări au fost efectuate în luna iunie. Ne confruntăm exact cu aceeași problemă ca și atunci.

În acest context, solicităm CAPCS să confirme că va fi ridicată problema tranșelor, că graficul de livrare va fi revizuit și că – asemenea anului 2024, conform deciziei Nr. Rg02-1094 din 19.03.2024 – penalitățile nu vor fi aplicate cel puțin pentru prima tranșă. Aceasta reprezintă soluția minimă posibilă în circumstanțele actuale, deși una provizorie. Pentru viitor, aceste licitații trebuie organizate mult mai devreme decât luna decembrie, altfel agenții economici sunt puși într-o situație extrem de dificilă.

Lucrăm împreună pentru binele comun – haideți să ne respectăm și să ne înțelegem reciproc, nu să creăm blocaje inutile și situații complicate.

Vă dorim o zi frumoasă!

... afișează tot conținutul

Răspuns:

05.12.2025 18:51

Bună ziua. Reiterăm, că la etapa actuală a procedurii, calendarul și condițiile stabilite în documentația de atribuire nu pot fi modificate. CAPCS desfășoară toate acțiunile necesare pentru finalizarea evaluării transmiterea spre contractare, în cel mai scurt timp posibil, cu respectarea cadrului legal aplicabil. Totodată, luăm în considerare că structura tranșelor poate suferi ajustări, în funcție de timpul efectiv necesar pentru desfășurarea etapelor de evaluare, contractare și alte proceduri aferente. Orice eventuale modificări vor fi comunicate operatorilor economici prin scrisorile de desemnare a câștigătorilor. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

Raspuns la raspuns CAPCS
pentru Achiziție
28.11.2025 11:54

Nu suntem de acord cu transmiterea Nr de inregistrare dupa data deschiderii ofertelor. Licitatia trebuie sa fie transparenta si toti participantii in conditii egale. conformati-va documentatiei de atribuire. plus, includeti in anuntul de participarre subsecvent solicitarile anuntului Acord cadru- produsele sa fie inregistrate cu indicarea Nr de inregistrare in specificatia tehnica. deja vedem dupa alte reofertari ca se speculeaza pe aceasta conditie, iar CAPCS le da prioritate

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.12.2025 13:53

Bună ziua, conform anunțului de participare: „Obligatoriu la momentul depunerii ofertei la etapa de reofertare să se prezinte numărului de înregistrare din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale.
Vor fi atribuite în contracte subsecvente doar Dispozitivelor Medicale înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale.” Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

DM
pentru Achiziție
28.11.2025 12:40

Va rugam sa indicati in Anuntul de participare care produse sunt DM si care nu necesita inregistrarea

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.12.2025 13:36

Bună ziua, conform anunțului de participare, obligativitatea înregistrării în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale se aplică exclusiv dispozitivelor medicale. Determinarea statutului unui produs ca dispozitiv medical sau non-dispozitiv medical nu se realizează de către CAPCS, aceasta fiind stabilită în baza informațiilor și documentelor furnizate de entitățile competente, producători, operatorii economici, etc. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

Condiții de livrare - prima tranșa
pentru Achiziție
27.11.2025 10:36

Rugăm să modificați contractul în ceea ce privește graficul de livrare conform tranșelor, respectiv excluderea sau transferarea primei tranșe pentru o altă perioadă.
Ținând cont că reevaluarea ofertelor va avea loc după 12 decembrie, iar rezultatele vor fi disponibile aproximativ la sfârșitul lunii, ceea ce va duce la semnarea contractului în ianuarie 2026, precum și având în vedere că ciclul de producție este de aproximativ 45–60 de zile, iar transportul către Republica Moldova durează aproximativ 45–60 de zile, livrările în primele două luni sunt imposibile.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.12.2025 13:40

Bună ziua, vă mulțumim pentru mesaj și pentru informațiile oferite.
La etapa actuală a procedurii, calendarul și condițiile stabilite în documentația de atribuire nu pot fi modificate. CAPCS desfășoară toate acțiunile necesare pentru finalizarea evaluării transmiterea spre contractare, în cel mai scurt timp posibil, cu respectarea cadrului legal aplicabil. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

Graficul de livrare, Penalitati, etc...
pentru Achiziție
27.11.2025 10:59

Stimate autoritate, ofertele initiale pentru licitatia data de AC au fost depuse pe data de 20.06.2025 si a trecut appximativ o jumatate de an pina cind au fost semnate contracte de AC si anuntata licitatia data de reofertare. Initial, era o mare speranta ca nu se va repeta anul acesta iarasi aceste momenete, cind licitatiile, care au o valoare nationala si au impact mare deasupra functionarii spitalelor publici, se publica in ultimele luni anului trecator, semnarea contractelor are loc in luna decembrie, iar livrare se solicita de la inceputul anului urmator. Facind analiza intre OE care au semnat AC, se vede clar ca aproximativ toti au fost calificati cu produse, care sunt fabricate in tariele din Asia (China, India, Thailanda, Malayzia, etc...). Timp de producere comenzilor ajunge pina la 50 de zile si voyage prin mare pina la port Constanta ajunge pinala 75 de zile. Dupa data 1 ianuarie, 2026, spitale care sunt fara stocuri, o sa porneasca alarma ca nu au ce se lucra. Noi toti OE fiecare an trecem prin scoala aceasta, iar din punctul vederii de planificare strategica a licitatiilor publice pentru parafarmacie - imbunatatiri nu prea sunt. Fara contract semnat nimeni din OE nu are rezerve mari de marfa la inceputul anului. Respectiv, iarasi urmeaza sa fie scrisori cu penaliati si etc...

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.12.2025 13:53

Bună ziua, vă mulțumim pentru mesaj și pentru informațiile oferite.
Menționăm că procedura subsecventă a fost inițiată imediat ce Acordul-Cadru a fost semnat.
La etapa actuală a procedurii, calendarul și condițiile stabilite în documentația de atribuire nu pot fi modificate. CAPCS desfășoară toate acțiunile necesare pentru finalizarea evaluării transmiterea spre contractare, în cel mai scurt timp posibil, cu respectarea cadrului legal aplicabil. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

Prețul
pentru Lot nr. 15 Bandaj ghipsat
05.12.2025 15:46

În lotul dat sunt incluse diferite dimensiune 10cmx270cm, 15cmx270cm, 20cmx270cm, care au preț diferit, însă în timpul Acordului Cadru s-a oferit un singur preț mediu maxim. Acum, însă se va oferi prețul real pentru fiecare poziție din lot, cum veți analiza dacă prețul oferit de noi pentru fiecare poziție din lot depășește prețul mediu maxim din contract?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

05.12.2025 18:56

Bună ziua, în cazul loturilor cu mai multe poziții, la care prețul este diferit, se va lua în calcul prețul mediul, per lot. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

Cu privire la conditiile stipulate in punctul 1.8 din rubrica Note: Condiții de livrare speciale a anuntului participare
pentru Achiziție
28.11.2025 12:59

Buna ziua. Solicitam explicatii mai detaliate la conditiile stipulate in punctul 1.8 din rubrica Note: Condiții de livrare speciale a anuntului participare "Furnizorul va lua în considerare divizarea per ambalaj, astfel încât să fie livrate doar ambalaje secundare integrale (nu se admite livrarea per unitate, dacă aceasta nu este recomandată de către producător) fiind totodată respectat cuantumul minim indicat în tabelul de mai sus; *Ambalaje secundare integrale nu presupune cutii colective/pentru depozitare angro"? Cerinta respectiva este valabila pentru toate loturile, da?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.12.2025 13:53

Bună ziua, conform contractului: „6. Furnizorul va lua în considerare divizarea suturii per cutie, astfel încât să fie livrate doar ambalaje secundare integrale (nu se admite livrarea per blister, comprimat, capsulă etc.), fiind totodată respectat cuantumul minim indicat în tabelul de mai sus;
*Ambalaje secundare integrale nu presupune cutii colective/pentru depozitare angro”. Cerințele respective, sunt valabile pentru toate loturile. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

Mănuși chirurgicale sterile cu BIOGEL
pentru Achiziție
28.11.2025 14:36

Buna ziua, va rugam sa nu luati in considerare clarificare mai sus pentru cu subiect "LOT 100; 101; 102; 103; 104 Mănuși chirurgicale sterile cu BIOGEL" pentru ca a fost puclicata aici din gresit si nu are legătură directă cu procedura data. Cerem scuze.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

28.11.2025 15:04

Bună ziua, loturile menționate, se regăsesc în procedura privind Achiziționarea centralizată a Consumabilelor Medicale 2 conform necesităților IMSP beneficiare pentru anul 2026. Răspunsul aferent loturilor respective, va fi oferit în cadrul procedurii menționate. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

Inregistrarea
pentru Achiziție
03.12.2025 15:55

In anuntul de participare nu este stipulat ca produsele trebuie sa fie inregistrate.
OE pot participa si cu cele neinregistrate?
Daca totusi se cere inregistrarea, va rugam introduceti cerinta in anunt

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.12.2025 13:36

Bună ziua, conform anunțului de participare, obligativitatea înregistrării în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale se aplică dispozitivelor medicale. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

Solicitare de clarificare privind transparența procedurii de calificare și a rezultatelor licitației de reofertare în cadrul Acordului-Cadru.
pentru Achiziție
04.12.2025 16:39

În cadrul etapei inițiale de calificare și semnare a acordurilor-cadru, s-a constatat că mulți operatori economici nu au anexat pe platformă niciun fișier tehnic, catalog, broșură sau design de ambalaj.
Există anumite LOT-uri pentru care au fost calificați operatori economici, care au indicat în specificația tehnică propusă (coloana referitoare la modelul ofertat) un model al bunului care, în mod expres, nu reprezintă un singur produs, ci o familie sau un grup de produse.
Presupunem că au avut loc comunicări interne între CAPCS și acești operatori economici, prin care CAPCS ar fi obținut informațiile necesare conform DUAE (Documentul Unic de Achiziții European), iar ca urmare, acești operatori economici au fost calificați și admiși la semnarea acordului-cadru.
Pe pagina oficială a CAPCS, unde sunt afișate rezultatele procedurilor de achiziție, nu se regăsește niciun demers referitor la procedura de evaluare a ofertelor.
Având în vedere că licitația de reofertare este o parte integrantă a procedurii de achiziție derulate prin Acord-Cadru și ținând cont de principiul transparenței si accesul liber a tuturor participanti la informația publică care guvernează toate achizițiile publice,
Vă rugăm să clarificați dacă, după pronuntarea rezultatelor procedurii de reofertare, CAPCS va afisa, la solicitarea operatorului economic interesat, informațiile care au stat la baza calificării unui produs ofertat de catre anumit operator economic.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

05.12.2025 14:35

Bună ziua. La etapa actuală, CAPCS nu publică pe platforma de achiziții sau pe pagina oficială, răspunsurile operatorilor economici, la solicitările de clarificări. Totuși, instituția analizează constant modalitățile de îmbunătățire a transparenței și a accesului la informație, inclusiv prin extinderea setului de documente care ar putea fi puse la dispoziția părților interesate.
În acest sens, publicarea răspunsurilor operatorilor economici reprezintă o opțiune care poate fi avută în vedere pentru viitor, cu respectarea condițiilor legale și a principiilor de confidențialitate aplicabile. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

Termeni
pentru Achiziție
04.12.2025 17:05

Conform contractului subsecvent p.12.6. Prezentul Contract se consideră încheiat la data semnării și intră în vigoare la data de 01.01.2026, fiind valabil până la 31.12.2026
Iar in anuntul de participare Notă: Garanția de bună execuție va fi valabilă până la data de 31.01.2026
Conform scrisorii Nr. 27/74-581 din 09 septembrie 2025 a AGENŢIA ACHIZIŢII PUBLICE , '' În acest context, Agenția reține că executarea contractului de achiziții publice nu poate avea
loc după expirarea termenului său de valabilitate, iar termenul de valabilitate al garanției de bună
execuție nu poate depăși durata contractului.
Conex, atât valabilitatea garanției de bună execuție, cât și executarea contractului de achiziții
publice, sunt strict circumscrise perioadei de valabilitate a contractului''
Va rugam sa va conformati termenilor legali

... afișează tot conținutul

Răspuns:

05.12.2025 11:22

Durata termenului de bună execuție, a fost stabilit până la data de 31.01.2027, având ca obiectiv principal minimizarea riscurilor autorității contractante. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul

Neconcordanță între prevederile clauzei Incoterms 2020 DDP și Obligațiile Furnizorului specificate în Condițiile Speciale ale Contractului (model contract de reofertare).
pentru Achiziție
05.12.2025 10:29

Prin prezenta, supunem atenției dumneavoastră o neconcordanță identificată în modelul de contract de reofertare (anexat pe platformă), în secțiunea CONDIȚIILE SPECIALE ALE CONTRACTULUI.

1. Analiza Punctului 2.1. din Condițiile Speciale

La punctul 2. Condiții speciale de predare-primire, sub-punctul 2.1, se stipulează că:

„Conform prevederilor pct. 2.1. din partea generală a contractului, livrarea se realizează în condiții Incoterms 2020 DDP (Delivered Duty Paid), ce presupune că toate riscurile și costurile aferente transportului, manipulării, taxelor și formalităților vamale sunt în sarcina furnizorului, până la momentul în care marfa este predată în mod efectiv beneficiarului, la locul de livrare.”

2. Definirea Standard a Incoterms 2020 DDP

O analiză detaliată a condiției Incoterms 2020 DDP (Delivered Duty Paid), consultând surse de specialitate (inclusiv TNT, DHL, alte companii de transport și resurse web), indică în mod clar următoarele aspecte esențiale:

Transferul Riscului: Conform DDP, Transferul Riscului de la Vânzător (Furnizor) la Cumpărător (Beneficiar) are loc în momentul în care marfa este pusă la dispoziția Cumpărătorului, gata pentru descărcare, la locul convenit.

Obligațiile Vânzătorului (Furnizorului) conform DDP:

Gestionarea și suportarea tuturor costurilor și riscurilor necesare pentru a transporta mărfurile la locul specificat (ex. depozitul Beneficiarului).

Aranjarea și plata tuturor formalităților și taxelor (vămuire la export, tranzit și import, inclusiv TVA/GST).

Asigurarea faptului că mărfurile sunt gata pentru descărcare la destinație.

Obligațiile Cumpărătorului (Beneficiarului) conform DDP:

Preia marfa și o descarcă. Orice mișcare și cost/risc ulterioară punctului de livrare convenit intră în sarcina Cumpărătorului.

3. Contradicția Identificată

Informațiile standard privind DDP, menționate mai sus, contrazic în totalitate prevederile incluse la punctul 2. Condiții speciale de predare-primire, sub-punctul 2.1.1. Obligațiile furnizorului, în special:

Litera b): „asigurarea descărcării mărfii la locul indicat, inclusiv la etaje superioare, dacă este cazul, prin utilizarea mijloacelor proprii sau a subcontractanților;”

Litera c): „utilizarea echipamentelor adecvate pentru manipularea mărfurilor (ex. cărucioare, lifturi mobile, platforme).”

4. Concluzie și Solicitare

Conform clauzei Incoterms 2020 DDP, sarcina și costul descărcării mărfii revin în mod obișnuit Beneficiarului (Cumpărătorului). Includerea obligațiilor de descărcare și manipulare (lit. b și c) în sarcina Furnizorului reprezintă o abatere de la definiția standard a DDP, impunând Operatorilor Economici costuri și riscuri suplimentare care, în mod normal, nu ar trebui să le fie atribuite.

Vă rugăm ca Autoritatea Contractantă / CAPCS să analizeze de urgență aceste puncte din contract în vederea:

Clarificării dacă intenția a fost de a folosi DDP cu această derogare specifică sau dacă este o eroare.

Ajustării clauzelor contractuale pentru a elimina obligativitatea descărcării și manipulării de la etajele superioare din sarcina Furnizorului, în conformitate cu Incoterms 2020 DDP.

Așteptăm cu interes un răspuns oficial și clarificator cu privire la această situație.

Cu stimă,

... afișează tot conținutul

Dispozitive Medicale
pentru Lot nr. 1 Ac cu filtru pentru colectarea soluțiilor (Dispozitiv pentru aspirație/transfer de soluții perfuzabile) (001471)
05.12.2025 15:57

Există problema că același produs poate fi considerat de unii producători ca dispozitiv medical, însă de către alții ca Echipament Individual de protecție. În cazul participării în licitație a mai multor oferte coforme pentru același lot, care în cadrul Acordului-Cadru se solicita ca dispozitiv medical, unele vor fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, altele nu. Cine va avea prioritate? Deoarece în cadrul Acordului-Cadru s-a indicat clar care loturi sunt dispozitive medicale și pentru care nu se solicită Numărul de Înregistrare.

... afișează tot conținutul

Înregistrarea
pentru Lot nr. 1 Ac cu filtru pentru colectarea soluțiilor (Dispozitiv pentru aspirație/transfer de soluții perfuzabile) (001471)
05.12.2025 15:52

Ca să înțelegem corect, rog să confirmați: în cazul în care pentru un anumit lot, oferta conformă cu cel mai mic preț nu este înregistrată în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale la momentul depunerii ofertei, însă va apărea până la semnarea contractului, această ofertă conformă va fi descalificată, irosindu-se banii publici?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

05.12.2025 18:55

Bună ziua, cu privire la numerele de înregistrare a dispozitivelor medicale la AMDM, vă informăm că acestea, pot fi transmise și după data deschiderii ofertelor, dar până la emiterea rezultatelor. Vă mulțumim pentru clarificare.

... afișează tot conținutul