Conform Caietului de sarcini
suma planificată 20,833,000.00 MDL
| Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
|---|---|---|---|---|
| 20,833,000.00 MDL | 45400000-1 | Reconstrucția și modernizarea Centrului de Excelență în Servicii și Prelucrarea Alimentelor, or. Bălți | 1 Bucata |
05.01.2026 - 28.12.2028 Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1 |
Citiți deciziile ANSC, și cred ca o să vă schimbați părerea!
Stimați operatori economici,
Interesul autorității contractante este ca contractul de achiziție publică să fie atribuit unui antreprenor responsabil, care a vizitat obiectivul înainte de depunerea ofertei. Considerăm că este esențial ca un ofertant să cunoască situația reală din teren înainte de a propune o ofertă pentru executare de lucrări. Este preferabil ca toate întrebările să fie clarificate la această etapă, și nu după semnarea contractului, având în vedere că mijloacele bugetare trebuie utilizate în mod eficient.
Totodată, rugăm respectuos să nu utilizați această platformă pentru polemici și să adresați întrebări strict referitoare la documentația de atribuire.
Buna ziua, punctul 16 subpunctul 14 Dovada înregistrării persoanei juridice, în conformitate cu prevederile legale din tara în care ofertantul este stabilit Certificat/decizie de înregistrare a întreprinderii şi EXTRAS din Registrul de Stat al persoanelor juridice - original, cu semnătura electronică a operatorul economic ofertelor), confirmate prin extrase contabile la zi, semnate cu semnătură electronică de către OE. Ce fel de confirmate prin extrase contabile la zi doriti ? Nu este clar ce au actele solicitate cu contabilatea !?
Bună ziua. Omisiune tehnică. Textul „confirmate prin extrase contabile la zi, semnate cu semnătură electronică de către OE” urmează a fi exclus. Vă mulțumim.
Vă rugam sa incarcati proiectul de executie!
Bună ziua. Încurajăm să mergeți la obiect. Pe loc o să faceți cunoștință cu proiectul de execuție.
deviz 2-2-1 pozitia 71 Sisteme de jgheaburi tip brass D=192 mm si pozitia Sisteme de burlane tip brass D=125 mm este corect acest diametru 192 la jgheab ? daca da la ce va fi utilizat ?
Bună ziua.
Diametrul de 192 mm pentru jgheaburi și diametrul de 125 mm pentru burlane sunt corect dimensionate conform proiectului de execuție. Aceste valori au fost stabilite de către proiectant în baza calculelor de evacuare a apelor pluviale de pe acoperișul blocului principal, ținând cont de suprafața colectoare, intensitatea precipitațiilor și capacitatea necesară de scurgere. Prin urmare, aceste diametre sunt necesare pentru a asigura funcționarea eficientă a sistemului de drenare a apelor pluviale.
Lucrările se vor executa în termen
de 16 luni (în limita alocațiilor bugetare anuale) de la înregistrarea contractului la Trezorerie și
semnarea procesului verbal de începere a lucrărilor,dar valabilitatea contractului este 31.12.2028,sa intelegem ca trebuei sa efectuam lucrarile in 16 luni ,da achitarile se vor tergeversa pan la 31.12.2028?
Bună ziua. Finanțarea acestui obiectiv investițional este planificată pentru o perioadă de 3 ani. În situația în care antreprenorul își va executa obligațiile cu seriozitate și în termenele stabilite, autoritatea contractantă va întreprinde toate măsurile necesare pentru finalizarea lucrărilor până în anul 2028. Totodată, posibilitatea finalizării anticipate depinde și de valoarea ofertei declarate câștigătoare.
În ceea ce privește strict executarea lucrărilor, exemplificativ, dacă în anul 2026 este planificată o alocare bugetară de 10 milioane lei, antreprenorul va executa volumul de lucrări corespunzător acestei sume, fără a depăși limita mijloacelor aprobate pentru anul respectiv.
Potrivit informațiilor disponibile în sistemul electronic SIA „RSAP” (MTender), observăm că pentru procedura în cauză a fost indicată opțiunea de licitație electronică.
În acest context, vă atragem atenția asupra prevederilor art. 63 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, potrivit cărora anumite contracte de achiziții publice de lucrări și servicii ce au ca obiect activități intelectuale – cum ar fi proiectarea de lucrări – nu pot face obiectul licitației electronice.
Prin urmare, în situația în care obiectul procedurii îl constituie lucrări, utilizarea licitației electronice nu este adecvată. Pentru lucrări, oferta se prezintă sub forma unui deviz de cheltuieli care include poziții detaliate pentru fiecare tip de lucrare, material sau resursă. Reducerea valorii ofertei în cadrul unei licitații electronice ar conduce inevitabil la modificarea necontrolată a acestor poziții, afectând structura devizului și echilibrul între costurile normative și costurile ofertate.
Această situație poate genera neclarități, erori sau incoerențe în structura ofertei și poate influența negativ procesul de evaluare corectă și obiectivă a ofertelor depuse, contrar principiilor stabilite de legislația în vigoare.
În acest sens, solicităm respectuos excluderea cerinței privind licitația electronică, pentru a evita eventuale impedimente procedurale și pentru a nu fi nevoiți să depunem o contestație pe acest subiect, fapt ce ar conduce la tergiversarea procedurii de achiziție.
Vă mulțumim pentru colaborare și pentru deschiderea de a ajusta procedura în conformitate cu prevederile legale aplicabile.
Bună ziua. Se acceptă. Vă informăm că o să dureze câteva zile pentru ca modificările să apară în SIA RSAP (procese tehnice).
Buna ziua, este necesar proiectul in format electronic pe compartimente, solicitam respectuos publicarea acestuia. Multumim pentru intelegere!
Bună ziua. Este foarte voluminos și platforma nu permite. Când mergeți la obiect luați și un stick de memorie USB. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Mai multe autoritati au asa un comportament atit de obraznic din cale afara,publicati proiectul de executie,TERMINATI CU SIRETLICURILE ASTEA!!!!
Am atașat ce deținem în format electronic. Cu întreaga documentație de proiect faceți cunoștință la obiect.
Bună ziua, Dvs. ați publicat deja un caiet de sarcini cu un volum de 231 de pagini și o mărime de 10,8 MB, iar ulterior menționați că „documentul este voluminos”, „platforma nu permite” sau că „nu doriți să complicați procesul”. Totuși, există soluții simple pentru a evita aceste impedimente: puteți diviza proiectele pe compartimente sau puteți comprima documentul pentru a reduce dimensiunea acestuia. Este nevoie doar de dorința de a identifica o soluție. Solicităm publicarea Proiectelor cat mai urgent !!! Acestea trebuie şi analizate nu le solicităm pentru bifă
Am atașat ce deținem în format electronic. Cu întreaga documentație de proiect faceți cunoștință la obiect.
Buna ziua! In cazul in care nu obtinem acest certificat privind vizita șantierului, v-a fi temei de descalificare?
Bună ziua. Da. Vizitarea obiectivului de investiție constituie o cerință obligatorie, iar nerespectarea acesteia va conduce la respingerea ofertei.
Vă mulțumim pentru răspunsul oferit și pentru recomandarea de a vizita obiectivul înainte de depunerea ofertei. Înțelegem importanța evaluării situației reale din teren, însă dorim să menționăm că această vizită nu poate influența sau modifica în niciun fel prevederile caietului de sarcini, care reprezintă documentul obligatoriu pentru elaborarea ofertei. În cazul în care, la fața locului, se constată neconcordanțe între situația reală și specificațiile din documentația de atribuire, ofertanții nu pot interveni pentru ajustarea acestora la etapa actuală. Prin urmare, vizita obiectivului are un caracter strict informativ, fără posibilitatea de a corecta eventualele discrepanțe. În asemenea situații, singurul instrument legal rămâne adresarea întrebărilor/clarificărilor în platformă, astfel încât autoritatea contractantă să poată corecta sau ajusta documentația, acolo unde este necesar. Considerăm important ca documentația să reflecte cât mai exact realitatea din teren pentru a evita dificultăți ulterioare în executarea contractului și pentru a asigura utilizarea eficientă a mijloacelor bugetare.
Am luat act.
Cu regret se constata faptul că in calitate de AC, nu prea ati inteles conceptul acestei platforme, or, aceasta platforma a fost conceputa anume pentru a evita contactele dintre OE si AC, iar AC trebuie sa fie pregatita sa raspunda la toate clarificarile ce tine de anuntul de participare si caietul de sarcini. Vizitarea șantierului nu obliga anterior pe nimeni din OE, sa raspunda de eventuale volume de lucrari suplimentare care cu siguranta se constata, din cauza intocmirii caietului de sarcini defectuos! Prin urmare in calitate de operatori economici, incercam sa va explicam ca conform unor decizii ANSC, AC nu are dreptul de a obliga OE sa viziteze șantierul, și lipsa acestui act nu poate servi drept temei de descalificare. Mult succes!
Vă mulțumim.
Buna ziua, la capitolul 4 Lucrari de reglare-demarare , Cheltuielile de regie sunt calculate cu 14,5% sau 76 % ?
Răspuns:
În elaborarea ofertelor de preț, cheltuielile de regie, precum și ceilalți coeficienți, se calculează în strictă conformitate cu codul de practică și instrucțiunile privind întocmirea devizelor de resurse, aplicabile potrivit legislației în vigoare a Republicii Moldova. Nivelul procentual utilizat (14,5% sau 76%) trebuie stabilit de ofertant în baza prevederilor normative care reglementează categoria lucrărilor respective.
La solicitarea de a publica proiectele in principal pe compartimentul de ventilare, dvs exact nu ati publicat ceea ce sa solicicitat Rugam publicarea proiectului de executie pe compartimentul Ventilare
Am atașat ce deținem în format electronic. Cu întreaga documentație de proiect faceți cunoștință la obiect.
cu siguranta proiectele sunt si in format electronic la proiectant, solicitati sa vi se expedieze si publicat
Bună ziua. Proiectul de execuție a fost elaborat în anul 2017, din acest motiv și nu deținem versiunea scanată.
Mesajele Dvs. sunt contradictorii: ( Răspuns (27 nov 2025, 14:52)) şi (Răspuns (28 nov 2025, 10:32)): pe de o parte solicitați să venim cu un stick USB pentru a prelua proiectele, iar pe de altă parte menționați că nu dispuneți de întreaga documentație în format electronic. Considerăm absurd ca, pentru un proiect de asemenea importanță și valoare, autoritatea contractantă să nu poată pune la dispoziție integral documentația tehnică în format electronic, așa cum prevede și buna practică în procedurile de achiziții publice. Vă rugăm să clarificați situația și să asigurați accesul complet la proiect, astfel încât toți operatorii economici să poată pregăti o ofertă conformă.
Bună ziua. Proiectul de execuție a fost elaborat în anul 2017, din acest motiv și nu deținem versiunea scanată.
Ştim că la lucrari de construcţii se aplica - 14,5 % şi la montare - 76% , Întrebarea a fost la capitolul 4 Lucrari de reglare-demarare la dvs după ce criteriu sa calculat 14,5 % sau 76% concret pt acest capitol.
Răspuns:
În elaborarea ofertelor de preț, cheltuielile de regie, precum și ceilalți coeficienți, se calculează în strictă conformitate cu codul de practică și instrucțiunile privind întocmirea devizelor de resurse, aplicabile potrivit legislației în vigoare a Republicii Moldova. Nivelul procentual utilizat (14,5% sau 76%) trebuie stabilit de ofertant în baza prevederilor normative care reglementează categoria lucrărilor respective.
Ok, si noi OE va trebuie cu telefonul sa facem poze sau ce, dvs va bateti joc? Luati si scanati daca dispuneti doar de format pe hartie. Sau va este greu? CIne trebuie sa faca acest lucru ? Hai un pic mai multa seriozitate si respect fata de clarificarile depuse de OE.
Noi ne-am expus deja suficient la acest subiect. Mai dispuneți și de dreptul de a ataca documentația de atribuire prin depunerea unei contestații la ANSC.
Altfel intrebarea, daca dvs nu va este clar, La capitolul 4 Lucrari de reglare-demarare , cheltuielile de regie de la acest capitol se clasifica ca lucrari de constructie sau lucrari de montare
Faceți cunoștință cu instrucțiunile:
CP_L.01.01-2012
CP_L.01.03-2012
CP_L.01.06-2013
Buna ziua, Pozitia 69 Corp de iluminat СДО 01-30 cu lampa LED 30W, IP65 - 11 buc dar la resursa este Proiector cu lampa LED, 30W clarificati care este corect?
Bună ziua.
Răspuns:
Conform proiectului și documentației tehnice, pentru poziția 69 este indicat corpul de iluminat tip СДО 01-30, cu lampă LED 30W, IP65. Resursa indicată ca „proiector cu lampă LED 30W” reprezintă o denumire generică utilizată în cadrul normativ pentru încadrarea consumurilor, fără a modifica soluția tehnică prevăzută în proiect.
Prin urmare, varianta corectă și obligatorie pentru ofertare este corpul de iluminat СДО 01-30 cu LED 30W, IP65, în conformitate cu documentația de proiect.