EDSCB & ATRS - 4 linii
X-Ray dual view - 5 linii
suma planificată 132,000,000.00 MDL
| Lot | Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
|---|---|---|---|---|---|
| Echipament de securitate x-Ray de tip EDSCB | 120,000,000.00 MDL | 38500000-0 | Echipament | 4 Bucata |
19.12.2025 - 31.12.2025 bd. Dacia, 80/3 |
| Echipament x-ray de tip Dual view | 12,000,000.00 MDL | 38500000-0 | Echipament | 5 Bucata |
19.12.2025 - 31.12.2025 bd. Dacia, 80/3 |
In Caietul de sarcini nr. 1 Sisteme de detectare a explozibililor concepute pentru controlul de Securitate al bagajelor de mână (EDSCB, standard de performanță C3) prevăzute cu sisteme automate de returnare a tăvilor (ATRS), la punctul 4.2 Caracteristici tehnice, subpunctul 2.3 se solicita:
„Întrucât echipamentele EDSCB C3 trebuie certificate si de către TSA, conform standardelor TSA, imaginile 3D stocate pe server trebuie sa fie stocate in format compresat si arhivat “LOSSLESS” (fără pierderi de date) care necesita 150 MB / imagine.
Nu se admite stocarea imaginilor 3D in formatul “near lossless” / “lossy” (cu pierderi de date), așa cum sunt spre exemplu formatul de 32 MB / imagine sau alte formate mai mici de 150 MB / imagine.”
Rugam Entitatea Contractanta sa elimine aceasta cerinta deoarece compresia imaginilor generate in format raw de catre echipament nu implica pierderi de date ci factorul de compresie este astfel selectat incat sa nu aiba impact asupra imaginilor stocate si informatiilor continute de acestea.
varianta corectată pentru punctele indicate sunt următoarele:
pag. 8, pct. 2.3:
“Fiecare sistem de tip EDSCB C3, trebuie sa dispună de capacitatea de a stoca imaginile radioscopice:
a) local in hardware-ul EDSCB C3, pentru o perioada de cel puțin 30 zile, luând in considerare un număr de cel puțin 150.000 bagaje scanate/fiecare echipament in aceasta perioada (inclusiv pentru bagajele ce au primit decizie CLEAR in mod automat) - ambele condiții trebuie îndeplinite;
b) pe serverul de stocare din cadrul platformei centralizata, pentru o perioada de cel puțin 30 zile luând in considerare un număr de cel puțin 75.000 bagaje scanate/fiecare echipament in aceasta perioada (inclusiv pentru bagajele ce au primit decizie CLEAR in mod automat) - ambele condiții trebuie îndeplinite;
NOTA: Pentru serverul de stocare din cadrul platformei centralizata se va prezenta modul in care a fost calculata capacitatea de stocare necesara memorării imaginilor menționate la subpunctul b).
Întrucât echipamentele EDSCB C3 trebuie certificate si de către TSA, conform standardelor TSA, imaginile 3D stocate pe server trebuie sa fie stocate in format compresat si arhivat “LOSSLESS”. În același timp, coeficientul de comprimare este ales astfel încât să asigure respectarea cerințelor standardului.”
8. In Caietul de sarcini nr. 1 Sisteme de detectare a explozibililor concepute pentru controlul de Securitate al bagajelor de mână (EDSCB, standard de performanță C3) prevăzute cu sisteme automate de returnare a tăvilor (ATRS), la punctul 4.2 Caracteristici tehnice, subpunctul 4.2 se precizeaza:
„Notă: În acest mod de lucru, operatorul este poziționat lângă sistemul EDSCB C3. Pentru sistemele EDSCB C3 integrate cu sisteme ATRS, bagajele cu decizie CLEAR vor fi direcționate în mod automat pe linia de CLEAR iar bagajele cu decizie de REJECT vor fi direcționate în mod automat către punctul de verificare suplimentară. Atât pentru sistemele EDSCB C3 integrate cu sisteme ATRS, cât și pentru cele care nu sunt integrate cu sisteme ATRS - aplicarea deciziei REJECT va conduce la transmiterea imaginii radioscopice către stația de lucru secundară (RECHECK), instalată în punctul de verificare suplimentară”
Rugam Entitatea Contractanta sa elimine sintagma „cât și pentru cele care nu sunt integrate cu sisteme ATRS„ avand in vedere ca nu sunt solicitate astfel de configuratii in prezenta procedura.
Eliminăm această sintagmă.
Versiune corectată a acestui articol:
Modul de lucru local (stand-alone) – reprezintă acel mod de lucru în care operatorul analizează imaginile radioscopice aferente bagajelor de cabină scanate prin intermediul sistemului EDSCB C3 și afișate pe stația de lucru primară, instalată lângă acesta. Notă: În acest mod de lucru, operatorul este poziționat lângă sistemul EDSCB C3. Pentru sistemele EDSCB C3 integrate cu sisteme ATRS, bagajele cu decizie CLEAR vor fi direcționate în mod automat pe linia de CLEAR iar bagajele cu decizie de REJECT vor fi direcționate în mod automat către punctul de verificare suplimentară. Atât pentru sistemele EDSCB C3 integrate cu sisteme ATRS - aplicarea deciziei REJECT va conduce la transmiterea imaginii radioscopice către stația de lucru secundară (RECHECK), instalată în punctul de verificare suplimentară.
In Caietul de sarcini nr. 1 Sisteme de detectare a explozibililor concepute pentru controlul de Securitate al bagajelor de mână (EDSCB, standard de performanță C3) prevăzute cu sisteme automate de returnare a tăvilor (ATRS), la punctul 4.2 Caracteristici tehnice, subpunctul 6.4 se solicita:
„Ofertanții vor include în propunerea tehnică un document (parte desenată, cu toate cotațiile necesare – evidențiate prin raportare, la scară, ținând cont de viitoarele locații ale liniilor de control de securitate, precum și de amplasarea altor echipamente de securitate – detectoare de metale tip poartă – WTMD și sisteme de detectare a particulelor de explozibili – ETD), care să ateste asigurarea a 4 linii de control de securitate pentru pasageri în zona terminalului unde acestea vor fi instalate.”
Rugam Entitatea Contractanta sa puna la dispozitie, in format .dwg, planurile terminalului unde echipamentele vor fi instalate pentru a putea indeplini aceasta cerinta.
Nu putem furniza desenele în format .dwg . Accesul la toată documentația disponibilă poate fi obținut prin vizita la aeroport, după transmiterea prealabilă a unei scrisori oficiale la adresa cancelar@airport.md, cu indicarea licitației și a datelor reprezentantului (Numele, Prenumele). Copii ale documentelor pot fi obținute pe loc, după semnarea acordului de confidențialitate. Schema amplasamentului pentru instalarea echipamentului, cu indicarea dimensiunilor și a elementelor portante, precum și a direcției fluxurilor de pasageri, se anexează.
In Caietul de sarcini nr. 1 Sisteme de detectare a explozibililor concepute pentru controlul de Securitate al bagajelor de mână (EDSCB, standard de performanță C3) prevăzute cu sisteme automate de returnare a tăvilor (ATRS), la punctul 4.2 Caracteristici tehnice, subpunctul 9.5.5 se precizeaza:
„Peretele din sticlă securizată/material solid transparent de grosime minim 5-10mm, va fi extins cu cel puțin 0,7m-1 m în zona de direcționare a tăvii (linia de CLEAR), astfel încât pasagerul să nu aibă acces la tăvă/bagaj cât timp aceasta se află în analiză”.
Iar la punctul 9.8.3 se precizeaza:
„În zona de decizie, sistemul ATRS trebuie prevăzut cu un perete din sticlă securizată/material solid transparent de grosime minim 5mm pentru a împiedica accesul pasagerilor la tăvi, perete ce va fi extins cu 1m în zona liniei de CLEAR”;
Rugam Entitatea Contractanta sa armonizeze cele 2 cerinte si sa modifice cerinta de la punctul 9.8.3 astfel:
În zona de decizie, sistemul ATRS trebuie prevăzut cu un perete din sticlă securizată/material solid transparent de grosime minim 5mm pentru a împiedica accesul pasagerilor la tăvi, perete ce va fi extins cu cel puțin 0,7m-1 m în zona liniei de CLEAR;
Suntem de acord că clauza 9.8.3 modificată va fi următoarea: “ În zona de decizie, sistemul ATRS trebuie prevăzut cu un perete din sticlă securizată/material solid transparent de grosime minim 5mm pentru a împiedica accesul pasagerilor la tăvi, perete ce va fi extins cu cel puțin 0,7m-1 m în zona liniei de CLEAR”
In Caietul de sarcini nr. 1 Sisteme de detectare a explozibililor concepute pentru controlul de Securitate al bagajelor de mână (EDSCB, standard de performanță C3) prevăzute cu sisteme automate de returnare a tăvilor (ATRS), la punctul 4.2 Caracteristici tehnice, subpunctul 13.2 se solicita:
„La finalizarea instruirii, furnizorul garantează eliberarea certificatelor care acordă persoanelor instruite dreptul de a efectua toate tipurile de întreținere și reparații ale întregului echipament livrat.”
Rugam entitatea contractanta sa modifice cerinta astfel:
„La finalizarea instruirii, furnizorul garantează eliberarea certificatelor care acordă persoanelor instruite dreptul de a efectua operatiunile de întreținere și reparații, pentru care au fost instruite, aferente tipului de echipament livrat.”
Mentionam ca anumite operatii de intretinere si reparatii sunt destinate exclusiv producatorului echipamentelor si nu pot fi realizate de terte parti
Cerința prevăzută la punctul 13.2 este obligatorie.
In Caietul de sarcini nr. 1 Sisteme de detectare a explozibililor concepute pentru controlul de Securitate al bagajelor de mână (EDSCB, standard de performanță C3) prevăzute cu sisteme automate de returnare a tăvilor (ATRS), la punctul 4.2 Caracteristici tehnice, subpunctul 16 se solicita:
“Declarație, din care să rezulte că a fost parcursă procedura de evaluare a conformității;”
Rugam entitatea contractanta sa elimine aceasta cerinta deoarece prin solicitarea prezentarii Declaratiei de conformitate emise de producator este implicit faptul ca a fost parcursă procedura de evaluare a conformității.
Confirmăm eliminarea articolului: “ Declarație, din care să rezulte că a fost parcursă procedura de evaluare a conformității; ”
In Caietul de sarcini nr. 1 Sisteme de detectare a explozibililor concepute pentru controlul de Securitate al bagajelor de mână (EDSCB, standard de performanță C3) prevăzute cu sisteme automate de returnare a tăvilor (ATRS), la punctul 12.1 Cerințe privind serviciile de livrare, instalare si punere in funcțiune, se solicita:
„...Cu ocazia instalării și punerii în funcțiune a echipamentelor, furnizorul va livra:...
- dispozitive hardware (token) pentru acces de nivel service (dacă pentru accesarea acestui nivel este necesar un astfel de dispozitiv);...”
Rugam entitatea contractanta sa elimine aceasta cerinta deoarece folosirea acestui token de catre personalul beneficiarului ar altera raspunderea integrala a echipei de service a furnizorului care este obligata conform contractului sa asigure service-ul si reparatiile iar detinerea unui astfel de token este rezervata producatorului si reprezentantilor locali ai acestuia care au incheiate parteneriate pentru asigurarea service ului echipamentelor si sunt recunoscuti de producator.
Această cerință este obligatorie, la fel ca și cerința privind instruirea personalului pentru întreținerea și repararea echipamentului furnizat.
In Caietul de sarcini nr. 1 Sisteme de detectare a explozibililor concepute pentru controlul de Securitate al bagajelor de mână (EDSCB, standard de performanță C3) prevăzute cu sisteme automate de returnare a tăvilor (ATRS), la punctul 9.13.4, se solicita:
„Sistemul de recunoaștere automată a tăvilor goale trebuie să detecteze articolele mici (ex. monedă) indiferent de locația acestuia în tavă, respectiv să semnalizeze prin intermediul unui indicator vizual prezența acestora;”
Rugam entitatea contractanta sa elimine exemplul cu moneda deoarece se poate interpreta ca se doreste detectia oricarei monezi, indiferent de diametru si grosime, lucru greu de realizat practic. Se poate impune ca prag de detectie minima: detectia de ceasuri de mana, de acte de identitate, de bilete de avion, telefoane.
Varianta corectată a Caietului de Sarcini nr. 1, pentru lotul nr. 1, pag. 20 pct. 9.13.4
Sistemul de recunoaștere automată a tăvilor goale trebuie să detecteze articolele mici (de exemplu ceasuri, documente de identitate, bilete de avion, telefoane) indiferent de locația acestuia în tavă, respectiv să semnalizeze prin intermediul unui indicator vizual prezența acestora;
Va rugam sa modificati art. 10.2 din contract dupa cum urmeaza:
10.2 Pentru livrarea cu întîrziere a Bunurilor, Furnizorul poartă răspundere materială în valoare de 0,1% din suma Bunurilor nelivrate, pentru fiecare zi de întîrziere, dar nu mai mult de 5 % din suma totală a prezentului Contract. În cazul în care întîrzierea depășește nu 20 ci 30 zile, se consideră ca fiind refuz de a vinde Bunurile prevăzute în prezentul Contract și Furnizorului i se va reține garanţia de bună executare a contractului. Anterior emiterii unei pretenţii asupra Garanţiei de Bună Execuţie, Beneficiarul are obligaţia de a notifica pretenţia atât Furnizorului, cât şi emitentului instrumentului de garantare, precizând obligaţiile care nu au fost respectate.
Buna ziua, se accepta termenul de 30 de zile.
Va rugam sa modificati art. 12.1 din contract dupa cum urmeaza:
12.1 Litigiile ce ar putea rezulta din prezentul Contract vor fi soluţionate de către Părţi pe cale amiabilă, prin tratative directe. Dacă disputa nu a fost astfel solutionată si Părtile au, în continuare, opinii divergente în legătură cu sau în îndeplinirea Contractului, acestea trebuie să se notifice reciproc si în scris, în privinta pozitiei lor asupra aspectului în dispută precum si cu privire la a solutia pe care o întrevăd pentru rezolvarea ei. Dacă încercarea de solutionare pe cale amiabilă esuează sau dacă una dintre Părti nu răspunde în termen de 15 zile la solicitare, oricare din Părti are dreptul de a se adresa instantei de judecată competentă din Republica Moldova. Lega aplicabila la examinarea litigiilor - legislaţia Republicii Moldova.
Buna ziua, se accepta modificarea punctului 12.1
Va rugam sa completati cap. 12 Dispoziţii finale din contract cu urmatoarea clauza:
“Furnizorul are dreptul sa suspende livrarea echipamentelor in cazul in care Beneficiarul nu efectueaza plata asa cum s-a obligat. Furnizorul va relua livrarea dupa ce Beneficiarul isi indeplineste obligatia de plata. În cazul suspendării furnizării echipamentelor, perioada de livrare se va prelungi automat cu perioada suspendării iar Furnizorul nu datoreaza penalitati de intarziere.”
Buna ziua, odata cu planificarea procedurii achiziției, EC asi va asuma obligațiunile contractuale de achitare
Va rugam sa completati contractul cu un capitol referitor la garantia de buna executie, respectiv sa completati contractul cu urmatoarele clauze:
“Garantia de bună execuție a contractului
Furnizorul se obligă să constituie garanția de bună execuție a contractului în cuantum de 5% din prețul contractului în termen de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului. Acest termen poate fi prelungit la solicitarea justificată a Furnizorului, fără a depăşi 15 zile de la data semnării contractului.
Restituirea garanției de bună execuție se face la cererea Furnizorului, în termen 14 zile de la semnarea procesului verbal de receptie a echipamentelor si a accesoriilor aferente privind controlul de securitate al bagajelor de mână (EDSCB, standard de performanță C3) prevăzute cu sisteme automate de returnare a tăvilor (ATRS)/semnarea procesului verbal de receptie a echipamentului de securitate cu raze X, dual view.”
Buna ziua, am luat act se acecpta prelungirea depunerii garanței de buna execuție pina la 15 zile.
Va rugam sa completati cap. 12 Dispoziţii finale din contract cu urmatoarea clauza:
“Furnizorul are dreptul sa suspende livrarea echipamentelor in cazul in care Beneficiarul nu efectueaza plata asa cum s-a obligat. Furnizorul va relua livrarea dupa ce Beneficiarul isi indeplineste obligatia de plata. În cazul suspendării furnizării echipamentelor, perioada de livrare se va prelungi automat cu perioada suspendării iar Furnizorul nu datoreaza penalitati de intarziere.”
Buna ziua, odata cu planificarea procedurii achiziției, EC asi va asuma obligațiunile contractuale.
Cu privire la Anuntul de participare – pct. 20 Scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici si a criteriilor de selectie – liniile 13 si 14, va rugam sa confirmati ca aceste cerinte NU sunt obligatorii, in cazul in care personal calificat (echipa de implementare) propus de ofertantul pentru activitatile de setare, instalare si dare in exploatare pentru echipamentele ofertate (conform cerintei de la linia 8) sunt certificati de catre producator si pentru activitati de service pentru aceste echipamente.
Aceste cerințe sunt obligatorii.
Cu privire la Anuntul de participare – pct. 20 Scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici si a criteriilor de selectie – linia17 Autorizatie radiologica eliberata de Agentia Nationala de Reglementare a Activitatilor Nucleare si Radiologice, va rugam sa confirmati ca ofertantul desemnat castigator, la momentul livrarii, poate prezenta documentul echivalent emis de institutia abilitata din tara de origine a ofertantului.
Documentele menționate în acest punct al cerințelor (Autorizația radiologică parțială de import și furnizarea surselor generatoare de radiații ionizante (valabilă la momentul livrării) și/sau alte documente prevăzute conform Hotărârii Guvernului nr. 727/2014, emise de Agenția Națională de Reglementare a Activităților Nucleare și Radiologice) pot fi eliberate numai de Agenția Națională de Reglementare a Activităților Nucleare și Radiologice.
Referitor la 'Piesele de schimb' menționate la Pct. 4.2 din Caietul de Sarcini Nr. 2 vă rugăm să clarificați:
(a) Prețul pentru 'Kituri de rezervă și piese de schimb consumabile' trebuie ofertat ca o linie de preț distinctă în coloanele 5-8 ale Anexei 23 și nu este considerat inclus în prețul unitar al echipamentelor Dual View?
(b) Acest lot de piese de schimb este livrat și devine proprietatea Beneficiarului la momentul punerii în funcțiune?
(c) Obligația de 'reconstituire a lotului de piese de schimb' se aplică pe întreaga perioadă de garanție de 24 de luni, pe cheltuiala Furnizorului (ca parte a obligației de garanție)?
(a) Prețul pentru „piese de schimb pentru acest tip de echipamente” (menționate la punctul 4.2 din Caietul de sarcini nr. 2) trebuie indicat separat și inclus în valoarea totală a livrării.
(b) Piesele de schimb se livrează împreună cu echipamentele X-Ray și devin proprietatea Beneficiarului din momentul punerii în funcțiune.
(c) În cadrul obligațiilor de garanție, furnizorul utilizează „piese de schimb” pentru remedierea defecțiunilor, iar acesta se obligă la reconstituirea lotului de piese de schimb pe toată durata perioadei de garanție, în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data constatării defecțiunii.
Referitor la 'Stocul operativ' menționat la Pct. 12.3.3 din Caietul de Sarcini Nr. 1 și la linia 'Kituri de rezervă...' din Lotul I, Anexa nr. 23 (Specificații de preț) vă rugăm să clarificați:
(a) Prețul pentru 'Kituri de rezervă și piese de schimb consumabile' (conform listei de la Pct. 12.3.3) trebuie ofertat ca o linie de preț distinctă în coloanele 5-8 ale Anexei 23 și nu este considerat inclus în prețul unitar al celor 4 echipamente EDSCB?
(b) Acest stoc operativ este livrat și devine proprietatea Beneficiarului la momentul punerii în funcțiune?
(c) Obligația de 'reconstituire a stocului operativ' (Pct. 12.3.3) se aplică pe întreaga perioadă de garanție de 24 de luni, pe cheltuiala Furnizorului (ca parte a obligației de garanție)?
(a) Prețul pentru „Seturile de rezervă și piesele de schimb consumabile” (conform listei din punctul 12.3.3) trebuie indicat separat și inclus în valoarea totală a livrării.
(b) Stocul operativ se livrează împreună cu echipamentele EDSCB+ATRS și devine proprietatea Beneficiarului din momentul punerii în funcțiune.
(c) În cadrul obligațiilor de garanție, furnizorul utilizează „Seturile de rezervă și piesele de schimb consumabile” pentru remedierea defecțiunilor, iar acesta se obligă să restabilească stocul operativ pe toată durata perioadei de garanție, în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data constatării defecțiunii.
Va rugam sa precizati care este termenul de semnare a procesului verbal de Recepția calitativă a echipamentului de securitate cu raze X, dual view si de cand incepe acest termen?
În tabelul „4.3.7 Termenul de livrare / recepție / termenul de garanție” există o inexactitate.
Termenul corect pentru recepția calitativă / recepția finală este de maximum 15 zile lucrătoare de la data punerii în funcțiune a echipamentului.
Va rugam sa modificati lit. a din preambulul contractului dupa cum urmeaza:
Următoarele documente vor fi considerate părţi componente şi integrale ale Contractului:
• Specificația tehnică și de preț - Anexa nr.1
• Raspunsurile la clarificari
• Specificația de preț - Anexa nr.23 (oferta comercială)
• Specificația tehnică - Anexa nr.22 (oferta tehnică)
• Garanția de bună execuție
Buna ziua, va rugam să consultați modelul contractului incarcat pe platforma, deoarece deține infomația solicitata de catre dvs.
Va rugam sa modificati art. 1.2 din contract dupa cum urmeaza:
1.2 Beneficiarul se obligă, la rîndul său, să achite şi să recepţioneze Bunurile de la Furnizor in termenele convenite.
Buna ziua, termenii sint specificați in contract.