Achiziție - „Construcția casei de arest, din mun. Bălți cu capacitatea de 650 locuri (et. II)”

Achiziție Administrația Națională a Penitenciarelor

Informație generală

„Construcția casei de arest, din mun. Bălți cu capacitatea de 650 locuri (et. II)”
315,866,480.00 MDL
desemnare câștigător
ocds-b3wdp1-MD-1756969524876

„Construcția casei de arest, din mun. Bălți cu capacitatea de 650 locuri (et. II)”


Licitație deschisă
cel mai bun raport calitate-preţ
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
05/09/2025 13:54
clarificări
11/10/2025 09:12
depunere
17/11/2025 05:42
deschidere oferte
17/11/2025 05:42
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 04/09/2025 07:09
Trezoreria de Stat

suma planificată 315,866,480.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
315,866,480.00 MDL 45200000-9 „Construcția casei de arest, din mun. Bălți cu capacitatea de 650 locuri (et. II)” 1 Unitate 01.01.2026 - 30.12.2028
str.Nicolae Titulescu 35

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
anunț de participare.pdfbiddingDocumentsAchiziție-09/10/2025 09:12Descarca
anunț de participare.docxbiddingDocumentsAchiziție-09/10/2025 09:12Descarca
anunț de participare.pdfbiddingDocumentsAchiziție-29/09/2025 16:58Descarca
anunț de participare.docxbiddingDocumentsAchiziție-29/09/2025 16:58Descarca
documentația standard.pdfbiddingDocumentsAchiziție-29/09/2025 16:58Descarca
ds_lucrari.docxbiddingDocumentsAchiziție-29/09/2025 16:58Descarca
duae.pdfbiddingDocumentsAchiziție-29/09/2025 16:58Descarca
duae.docbiddingDocumentsAchiziție-29/09/2025 16:58Descarca
anunț de paricipare.pdfbiddingDocumentsAchiziție-11/09/2025 09:52Descarca
anunț de participare.docxbiddingDocumentsAchiziție-11/09/2025 09:52Descarca
documentația standard.pdfbiddingDocumentsAchiziție-11/09/2025 09:52Descarca
ds_lucrari.docxbiddingDocumentsAchiziție-11/09/2025 09:52Descarca
anunț de participare.docxbiddingDocumentsAchiziție-09/09/2025 15:08Descarca
anunț de participare.pdfbiddingDocumentsAchiziție-05/09/2025 13:54Descarca
anunț de participare.docxbiddingDocumentsAchiziție-05/09/2025 13:54Descarca
documentația standard.pdfbiddingDocumentsAchiziție-05/09/2025 13:54Descarca
ds_lucrari.docxbiddingDocumentsAchiziție-05/09/2025 13:54Descarca
duae.pdfbiddingDocumentsAchiziție-05/09/2025 13:54Descarca
duae.docbiddingDocumentsAchiziție-05/09/2025 13:54Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Caiet de sarcini
pentru „Construcția casei de arest, din mun. Bălți cu capacitatea de 650 locuri (et. II)”
08.09.2025 13:23

Buna ziua, indrumatim-a, nu gasesc volumele de lucrari?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

08.09.2025 14:14

Bună ziua, vă aducem la cunoștința Dvs. că în anunțul de participare pct. 8 cât și în anexa nr. 23 la documentația standard nr. 69/2021, este indicat linkul întru accesarea listelor cu cantitățile de lucrări. Accesați linkul.
Mulțumim !

... afișează tot conținutul

Anunt de participare
pentru „Construcția casei de arest, din mun. Bălți cu capacitatea de 650 locuri (et. II)”
09.09.2025 14:39

Bună ziua,
În anunțul de participare, la punctul 21, se menționează că se va utiliza licitația electronică în 3 runde, cu pasul minim de 1%. Totuși, pe platformă, apare că licitația electronică nu va fi utilizată.
Vă rugăm să clarificați care dintre informații este corectă și să confirmați modul de desfășurare a licitației.
Vă mulțumim anticipat pentru răspuns.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

09.09.2025 15:29

Bună ziua, procedura nu va include utilizarea licitației electronice, iar în anunțul de participare format docx. vor fi efectuate modificările corespunzătoare. Mulțumim.

... afișează tot conținutul

Listele cu cantitatile de lucrari
pentru Achiziție
09.09.2025 16:55

Buna ziua, in listele cu cantitatile de lucrari Deviz-oferta nr.7-7-1 este expus de doua ori, poate este incurcat cu alt Deviz-oferta care n-a fost expus? La fel este expus de doua ori Deviz-oferta № 2-3-4и si Deviz-oferta № 2-5-4и.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

10.09.2025 09:19

Bună ziua, vă aducem la cunoștință că s-a produs o eroare care a dublat lista cu cantități de lucrări nr. 7-7-1, iar ce ține de deviz oferta nr. 2-3-4и bloc de regim nr. 6 (instalații interioare cu apă și canalizare, lucrări neexecutate) - conține 8 poziții, la fel 2-3-4и bloc de regim nr. 6 (instalații interioare cu apă și canalizare, lucrări neexecutate) - conține 1 poziție. Deviz-oferta nr. 2-5-4и bloc de regim nr. 8 (instalații interioare cu apă și canalizare, lucrări neexecutate) - conține 8 poziții, la fel 2-5-4и bloc de regim nr. 8 (instalații interioare cu apă și canalizare, lucrări neexecutate) - conține 1 poziție. Mulțumim.

... afișează tot conținutul

listele de cantitati
pentru Achiziție
10.09.2025 09:41

Va rugam sa faceti modificarile necesare si sa transmiteti inca o data listele de cantitati modificate conform Răspuns (10 sept 2025, 09:11):

... afișează tot conținutul

Răspuns:

10.09.2025 12:18

Bună ziua vor fi operate modificări.

... afișează tot conținutul

Proiectul de executie
pentru Achiziție
10.09.2025 09:43

reesind din volumul mare a caietului de sarcini - intelegem ca volumul proiectului de executie este tot mare.Va rugam sa-l plasati pe platforma sau sa ne informati de unde sal luam in format eletronic. Este imposibil sa analizam pe loc asa volum mare

... afișează tot conținutul

Răspuns:

10.09.2025 12:18

Bună ziua, Reiterăm că, proiectul de execuție nu poate fi publicat, deoarece reprezintă obiect cu statut special, iar documentația tehnică reflectă toate sistemele de pază.
Pentru studierea documentației de proiect vă invităm
la sediul ANP, mun. Chișinău, str. N. Titulescu 35.
Tel. 022-409-705/ 022-409-704, de luni până vineri, orele 08:00-16:30.
Mulțumim.

... afișează tot conținutul

Operator economic nerezident
pentru Achiziție
11.09.2025 09:27

Bună ziua,
1. În conformitate cu noțiunea din art. 1 din Legea nr. 131/2105 privind achizițiile publice, operator economic este - orice persoană fizică sau juridică, orice entitate publică sau asociație a acestor persoane și/sau entități care furnizează bunuri, execută lucrări și/sau prestează servicii pe piață.
Rugăm să ne informați dacă sunt careva cerințe specifice privind participarea operatorilor economici nerezidenți ai Republicii Moldova la această procedură de achiziție publică (operatori economici rezidenți ai țărilor membre a Uniunii Europene).
2. În conformitate cu pct. 4 din Anunțul de participare, una din formele garanției pentru ofertă urmează a fi garanția bancară.
Rugăm respectuos să ne informați dacă vor fi acceptate garanțiile bancare, emise de către băncile comerciale rezidente în una din țările membre ale Uniunii Europene?
Vă mulțumim anticipat.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.09.2025 13:16

Bună ziua stimați Operatori economici participați la prezenta procedură de achiziție, prin acest mesaj revenim cu precizări la participarea operatorilor economici nerezidenți a RM, după cum urmează:
1. În corespundere cu prevederile Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări aprobat prin Hotărârea de Guvern a RM nr. 638/2020, pct. 90, Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane are dreptul de a participa la procedura de atribuire a contractului de achiziție publică de lucrări. În această ordine de idei operatorul economic urmează să întrunească criteriile de calificare din Documentația de atribuire.
2. Conform prevederilor pct. 127 al Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări aprobat prin Hotărârea de Guvern a RM nr. 638/2020, Scrisorile de garanție bancară sunt eliberate de către o bancă licențiată din Republica Moldova, după caz, de către o bancă licențiată din străinătate, de preferință cu corespondent în Republica Moldova. Autoritatea contractantă nu are dreptul să impună eliberarea garanției pentru ofertă de către o anumită bancă licențiată, nominalizată în mod expres. Mulțumim.

... afișează tot conținutul

Anunt de paarticipare
pentru Achiziție
12.09.2025 11:59

Buna ziua. La pag. 14 si 15 al anuntului de participare este redat informatie despre panouri cofraj tip PERE. Aceasta este o cerinta pentru a putea participa la licitatie.? Daca da atunci indicati cantitatea pe care trebuie sa o posede participantul. In general consideram ca este o cerinta abuziva. Fiecare companie poate executa lucrarile date cu orice tip de cofraj nu neaparat PERE.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

12.09.2025 16:57

Bună ziua, în atenția operatorilor economici, cu privire la tipul cofrajelor metalice de tip PERE, Autoritatea contractantă face referință la acest brand doar ca carecteristici tehnice, operatorii economici sunt în drept de a folosi orice tip de cofraje în scop de a obține o suprafață omogenă, netedă și rezistentă la încărcătura de beton, corespunzător specificului lucrărilor prevăzute în proiect. Reieșind din necesitatea autorității contractante aceste tipuri de cofraje vor fi folosite pentru edificarea zidurilor de protecție (Gardul mascat din beton armat) și suprafețele acestuia urmează să fie ideal netede, folosirea scândurilor și altor elemente ce nu vor asigura o suprafață netedă nu este admisibil (cerințe de regim în vederea preîntâmpinării escalădării zidurilor de către deținuți), în acest sens reiterăm deschiderea noastră de a accepta orice tip de utilaje de care dispun ofertanții, care ca caracteristici tehnice sunt echivalente celor exspuse în documentația de atribuire și/s-au mai superioare acestora, se pune accent pe calitate și diminuarea unor intervenții ulterioare în vederea obținerii rezultatelor scontate.

... afișează tot conținutul

Aviz INST
pentru Achiziție
16.09.2025 09:30

Bună ziua,
Potrivit pct. 12 din Anunțul de participare, se solicită a fi prezentat Avizul pentru participare la licitațiile publice de lucrări din domeniul construcțiilor și instalațiilor, eliberat de către Inspectoratul Național pentru Supraveghere Tehnică.
Având în vedere că în țările membre ale Uniunii Europene nu există/nu se eliberează un asemenea document, iar INST din Republica Moldova nu eliberează un asemenea aviz nerezidenților RM, rugăm respectuos să ne informați care va fi modalitatea de confirmare a acestei cerințe, sau documentul echivalent, care urmează a fi considerat de către autoritatea contractantă drept corespunzător sau echivalent cerinței sus menționate?
Vă mulțumim anticipat.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.09.2025 15:36

Bună ziua!
În corespundere cu prevederile Capitolul II „STATUTUL PERSOANEI JURIDICE” aprobat prin
CODUL CIVIL AL REPUBLICII MOLDOVA nr. 1107/2002, ,Statutul juridic al sucursalelor (reprezentanțelor) persoanei juridice pe teritoriul unui alt stat este guvernat de legea națională a persoanei juridice. Astfel, operatorii economici participanți urmează să se conformeze cerințelor stipulate în documentația de atribuire.
Vă mulțumim anticipat.

... afișează tot conținutul

criterii privind eligibilitatea operatorilor economici
pentru Achiziție
16.09.2025 14:31

Buna ziua, conform anuntului de participare privind achizitionarea lucrarilor, pct. 21 Experienta similara expune urmatoarea conditie: "valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract - confirmată prin ștampila și semnătura participantului sau semnată electronic.". INTREBAREA: Aceasta conditie expune ca valoare cumulata a tuturor Contractelor ce sunt in executie in ultimul an sa fie egala sau mai mare decit valoarea viitorului Contract, ori se cere ca valoarea lucrarilor executate si facturate in ultimul an sa fie egala sau mai mare decit valoarea viitorului contract? Multumesc anticipat

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.09.2025 16:46

Bună ziua!
Conform prevederilor pct. 38 supct. 1) a Ordinului nr. 69/2021 cu privire la aprobarea Documentației
Standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări să fie prezentată valoarea lucrărilor executate și facturate.
Mulțumim.

... afișează tot conținutul

criterii privind eligibilitatea operatorilor economici
pentru Achiziție
16.09.2025 16:48

Buna ziua, Luind in consideratie Anuntul de participare, pct. 19. Cifra de afaceri medie anuala in ultimii 3 ani se solicita sa fie "Egala sau mai mare decit 126 346.59 mii lei, in pct.21 Expereinta similara se solicita valoarea lucrarilor executate in ultimul an sa fie mai mare de 315 866.48 mii lei (fara TVA). Luind in consideratie ca conform pct. 13. "Termenii și condițiile de executare solicitați: nu mai mult de 3 ani financiari după înregistrarea contractului la Trezoreria de Stat", SOLICITAM RESPECTUOS sa micsorati cerinta din pct.21 experienta similara ce tine de valoarea lucrarilor executate si facturate in ultimul an de activitate in corespundere cu solicitarea din pct.19. cifra de afaceri medie anuala in ultimii 3 ani mai mare decit: 126 346.59 mii lei. Multumesc frumos anticipat

... afișează tot conținutul

Răspuns:

22.09.2025 17:34

Buna ziua, cu regret în conformitate cu prevedereile din DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul MF nr.69/2021, pct.40,
Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului:

1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau

2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13).

Aceasta fiind cerință minimă pentru calificare reglementată normativ de către Ministerul de finanțe, în acest sens modificările solicitate de Dvs., nu sunt admisibile iar operatorii economici participanți urmează să întrunească cerințele de calificare reiașind din aploarea, importanța și complexitatea obiectivului. În acest sens nu pot fi admiști operatori economici ce nu au realizat astfel de obiective complexe și valoare, deoarece urmează să execute un obiect de infrastructură de importanță națională în termeni proximi. Mulțumim.

... afișează tot conținutul

caiet de sarcini - ferestre PVC
pentru Achiziție
17.09.2025 10:45

In Deviz-oferta № 2-8-2
Хозяйственный корпус (poz.9 pe PG) Solutii arhitecturale (marca SA), Deviz-oferta № 2-9-2
Cпортивный корпус (poz.N22, 22a pe PG) Solutii arhitecturale (marca SA),
Deviz-oferta № 3-1-2 Kонтрольно пропускной пункт КПП (внутрений) (poz.N1 pe PG) Solutii
arhitecturale (marca SA) si alte devize la pozitiile instalarea ferestrelor PVC este indicat din PVC: ferestre oscilobatante (pliante, swing-out) . Va rog sa ne clarificati ferestrele trebuie sa fie Pliante???? sau swing-out? fiindca aceste 2 sisteme sant diferite si nu poate o fereastra sa fie si plianta si swing-out. Aceasta este foarte important si influenteza pretul

... afișează tot conținutul

Răspuns:

22.09.2025 11:29

Bună ziua, Caracteristicele tehnice pentru geamuri PVC din devizele cu nr. 2-8-2 (depozit auxeliar); nr. 2-9-2 (bloc sportiv); nr. 3-1-2 (punct de trecere și control) și alte devize sunt următoarele:
1. Termopan: 2 camere 44 mm (4mmx16mmx4mmx16x4mm), deschidere oscilo-balanță;
2. Caracteristicele profilului PVC: culoare alba; nr. de camere 5...7; lățimea de montare 70 mm.
Planșa suplimentară din proiectul de execuție va fi atașată în sistemul SIA RSAP.
Mulțumim.

... afișează tot conținutul

Experienta similara
pentru Achiziție
17.09.2025 13:09

Referitor la experiența similară. Rugăm să argumentați necesitate de a indica la experiența similară termenul de 2 ani pentru un contract în valoare de 75% din valoare ofertei, or legea prevede 5 ani.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

18.09.2025 11:12

Bună ziua, conform prevederilor pct. 38 și pct. 40 din Ordinul Nr. 69/2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, considerăm oportun reducerea perioade la 2 ani cu privire la experiența similară, din următoarele motive :
Relevanța experienței recente – Contractele executate în ultimii 2 ani reflectă mai detaliat capacitatea actuală a operatorului economic de a derula construcții noi, reconstrucții și reparații capitale similare. Experiența mai veche (până la 5 ani) poate să nu mai fie reprezentativă din cauza schimbărilor de resurse, echipamente, echipă sau metode de lucru.
Adaptarea la dinamica pieței – Domeniul vizat presupune tehnologii, norme și standarde în continuă evoluție. Solicitarea unor contracte recente (2 ani) garantează că operatorul are cunoștințe și practici actualizate, nu doar experiență istorică.
Raportarea la valoarea contractului – Stabilirea pragului de 75% din valoarea ofertei asigură că experiența este relevantă ca amploare și complexitate. Astfel, reducerea termenului la 2 ani nu restricționează competiția, ci menține un echilibru între relevanța experienței și proporționalitatea cerinței.
Stimularea concurenței și accesului pe piață – Prin limitarea perioadei la 2 ani, se evită favorizarea exclusivă a unor operatori cu portofolii foarte vechi și se creează șanse reale și pentru operatorii economici care au executat recent contracte similare, inclusiv firme noi sau care și-au extins activitatea.
Respectarea principiilor proporționalității și nediscriminării – Cerința rămâne conformă cu cadrul legal, întrucât legea permite solicitarea experienței similare „în ultimii 5 ani”, fără a interzice perioade mai scurte. Alegerea termenului de 2 ani este proporțională cu natura, complexitatea și valoarea contractului ce face obiectul procedurii.
Mulțumim

... afișează tot conținutul

Termenul de depunere a ofertei
pentru Achiziție
17.09.2025 13:22

Considerăm termenul de depunere a ofertelor unul insuficient din urmatoarea cauza:
1) conform Răspuns (10 sept 2025, 11:45): proiectul de executie se poate de studiat numai din oficiu - avem 264 devize, deci 264 compartimente - pentru studierea macar cunoasterea trebuie minium 2 saptamini
Este imposibil de deplasat la fata locului, de studiat proiectul de întocmit oferta la un caiet de sarcini de 2300 de pagini. Această situație încalcă dreptul la participare și este unul discriminatoriu. Considerăm că este intenționat la limită. Solicităm prelungirea acestuia cu 30 de zile.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

18.09.2025 08:17

Bună ziua, conform prevederilor art. 41 din legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, Grupul de lucru al ANP a acceptat prelungirea termenului de depunere a ofertelor până la data de 13.11.2025. Mulțumim.

... afișează tot conținutul

Operator economic nerezident
pentru Achiziție
17.09.2025 13:24

În conformitate cu legislația RM, si anume Codul Fiscal, art. 5 alin. (15) lit. b), Nerezidentul desfășoară activitatea pe teritoriul RM printro reprezentanșă permanentă , în cazul lucrărilor - ”(b) un şantier de construcţie, un proiect de construcţie, asamblare sau montaj ori activităţi de supraveghere tehnică, deservire şi exploatare a utilajului legate de acestea, numai dacă asemenea şantier, proiect sau activităţi continuă pentru o perioadă mai mare de 6 luni;) ”.
Drept urmare, avînd în vedere durata de execuție a contractului de 3 ani, și reglementările cu privire la sefășurarea activității pe teritoriul RM a nerezidenților, este necesar ca participarea nerezidenților sa fie prin intermediul unei reprezentanțe permanente?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

18.09.2025 08:33

Bună ziua, având în vedere faptul că durata de execuție a contractului în cauză este de 3 ani, aceasta depășește termenul de 6 luni prevăzut de legislație, ceea ce atrage obligația nerezidentului de a desfășura activitatea pe teritoriul Republicii Moldova prin intermediul unei reprezentanțe permanente. Mulțumim.

... afișează tot conținutul

Termenul de depunere
pentru Achiziție
17.09.2025 13:25

În conformitate cu art.29 (6) din Legea privind achizițiile publice, ” Anunțul de participare va fi publicat în termene care să ofere tuturor operatorilor economici interesaţi, fără nicio discriminare, posibilităţi reale de participare la procedurile de atribuire a contractului de achiziţii publice.”. Pentru procedura de valoare mai mare de 99 mln lei legea stabilește un termen de minim 35 de zile. Astfel, avînd în vedere complexitatea procedurii, valoarea estimată de 3 ori mai mare decît valoarea pentru care termenul de 35 de zile este minim, precum și avînd în vedere că caietul de sarcini conține 2300 pagini, considerăm termenul insuficient. Astfel, solicităm prelungirea termenului cu cel puțin 30 de zile, pentru a asigura posibilitatea participării mai multor ofertanți fără nici o discriminare.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

18.09.2025 08:17

Bună ziua, conform prevederilor art. 41 din legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, Grupul de lucru al ANP a acceptat prelungirea termenului de depunere a ofertelor până la data de 13.11.2025. Mulțumim.

... afișează tot conținutul

Cerinte responsabili tehnici
pentru Achiziție
17.09.2025 17:15

Conform cerințelor caietullui de sarcini din Anunțul de participare s- solicitat ”Executantul v-a dispune de responsabili tehnici atestați în conformitate cu Codul Urbanistic și Construcțiilor 434/2023, art. 187, cu prezentarea obligatoriu a Certificatelor de atestare tehnico-profesională pentru următoarele domenii:
construcții civile;
construcții industriale și agrozootehnice;
construcții rutiere de drumuri și elemente aferente acestora
construcții și amenajări hidrotehnice;
construcții energetice;
construcții pentru comunicații electronice;
construcții edilitare și de gospodărie comunală;
construcții speciale:
de fântâni arteziene și rezervoare;
instalații și rețele de alimentare cu apă și de canalizare interioare;
instalații și rețele de alimentare cu apă și de canalizare exterioare;
instalații și rețele de alimentare cu gaze naturale:
instalații și rețele de alimentare cu gaze naturale cu presiunea sub 0,3 MPa;
instalații și rețele termice:
cu presiunea agentului termic sub 0,07 MPa și temperatura sub 115 oC;
cu presiunea agentului termic peste 0,07 MPa și cu temperatura de peste 115 oC;
instalații de ventilație, coșuri de fum și climatizare;
instalații și rețele electrice interioare;
instalații și rețele electrice exterioare;
instalații de automatizare;
instalații și rețele de comunicații electronice;
instalații de semnalizare:
privind semnalizarea incendiului și de pază;
de stingere a incendiului;
instalații frigorifice și compresoare;
instalații tehnologice.

Astfel, după cum vedem, se solicita ca ofertanții sa dispună de responsabili tehnici atestați pentru toate domeniile din domeniul construcțiilor, practice fiind copiate tote domeniile din HG 743/2024. Astfel cerința data este neproporțională și inadecvată obiectului licitației.
Drept urmare solicităm:
1. Ecluderea cerințelor referitoare la responsabilii tehnici pe domeniile care nu se regasesc în lucrările ce urmeaza a fi executate, ca de ex: construcții industriale și agrozootehnice; construcții rutiere de drumuri și elemente aferente acestora; construcții și amenajări hidrotehnice; construcții energetice; construcții pentru comunicații electronice; si altele.
2. În conformitate cu prevederile pct. 2 al HG 743/2024 ”Certificatele de atestare eliberate în conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la atestarea tehnico-profesională a specialiștilor cu activități în construcții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.329/2009, se consideră valabile până la expirarea termenului pentru care au fost eliberate.” Respectiv, HG 329/2009 prevedea o alta clasificare, și ca urmare solicităm sa clarificați cerința dată pentru a nu îngrădi accesul responsabililor tehnici certificați anterior.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

18.09.2025 11:12

Bună ziua, conform prevederilor art. 387 alin. (6) din Codul Urbanismului și Construcțiilor nr. 434/2023 autoritatea contractantă v-a accepta certificatele de atestare tehnico-profesională a responsabililor tehnici pe domeniile solicitate, în conformitate cu documentația standard, doar cu aplicarea ștampilei de către Organului Central de Specialitate, conform noilor prevederi din Cod.
Totodată, excluderea cerințelor referitoare la responsabilii tehnici pe domeniile care nu se regăsesc în lucrările cu privire la construcții industriale și agrozootehnice; construcții rutiere de drumuri și elemente aferente acestora; construcții și amenajări hidrotehnice; construcții energetice; construcții pentru comunicații electronice, autoritatea contractantă solicită respectuos să vă conformați cerințelor AC, ori doar autoritatea contractantă stabilește cerințele sau elementele achiziției, obiectul contractului şi modul de desfășurare a procedurii de atribuire, inclusiv specificațiile tehnice. Vă mulțumim pentru interesul acordat și vă invităm să participați.

... afișează tot conținutul

Raspunsul din 17 sept 2025, 17:15
pentru Achiziție
18.09.2025 10:15

Buna ziua, nu este clar raspunsul primit din 17 sept 2025, 17:15 . INTREBAREA REPETATA: Pentru lucrarile ce lipsesc in cadrul acestei licitatii este necesar sa fie prezentate Certificate de atestare tehnico-profesionala pentru responsabili tehnici?, ori nu este necesar sa prezentam? Va transmitem mai jos lista categoriilor de lucrari ce nu sunt cuprinse in aceasta licitatie pentru care ati solicitat aceste Certificate:
1 construcții industriale și agrozootehnice;
2 construcții rutiere de drumuri și elemente aferente acestora
3 construcții și amenajări hidrotehnice;
4 construcții energetice;
5 construcții pentru comunicații electronice;
6 construcții edilitare și de gospodărie comunală;
7 construcții speciale:
8 de fântâni arteziene și rezervoare;
9 instalații și rețele termice:
10 cu presiunea agentului termic sub 0,07 MPa și temperatura sub 115 oC;
11 cu presiunea agentului termic peste 0,07 MPa și cu temperatura de peste 115 oC;
12 instalații și rețele de comunicații electronice;
13 instalații frigorifice și compresoare;
14 instalații tehnologice.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

22.09.2025 11:29

Bună ziua, În conformitate cu prevederile Capitolul V al HG 743/2024 se solicită să fie prezentate următoarele certificate:
I. Pentru Construcții civile;
II. Lucrări speciale:
1.Instalații și rețele de alimentare cu apă și de canalizare interioare;
2. Instalații și rețele de alimentare cu apă și de canalizare exterioare;
3.Instalații și rețele de alimentare cu gaze naturale;
4. Instalații și rețele de alimentare cu gaze naturale cu presiunea sub 0,3 MPa;
5.Instalații și rețele electrice interioare;
6. Instalații și rețele electrice exterioare;
7. Instalații de automatizare;
8. Instalații și rețele de comunicații electronice;
9. Instalații de semnalizare;
10. Instalații de semnalizare incendii și de pază;
11. Instalații de stingere a incendiilor.
Astfel, Celelalte certificate vor fi excluse, prin operarea modificării în documentației de resort.
Totodată, ținem să menționăm că în cazul apariției a unor lucrări suplimentare din domeniile excluse, autoritatea contractantă suplimentar v-a solicita prezentarea Certificatelor de atestare tehnico-profesionala pentru responsabili tehnici.
Mulțumim.

... afișează tot conținutul

Intrebare din 17 septembrie 2025.ora 10.45 (caiet de sarcini - instalarea ferestrelor PVC
pentru Achiziție
19.09.2025 17:22

va rugam sa ne raspundeti la din 17.09.2025 ora 10.45 (caiet de sarcini - instalarea OVC)

... afișează tot conținutul

Răspuns:

22.09.2025 11:29

Bună ziua, Caracteristicele tehnice pentru geamuri PVC din devizele cu nr. 2-8-2 (depozit auxeliar); nr. 2-9-2 (bloc sportiv); nr. 3-1-2 (punct de trecere și control) și alte devize sunt următoarele:
1. Termopan: 2 camere 44 mm (4mmx16mmx4mmx16x4mm), deschidere oscilo-balanță;
2. Caracteristicele profilului PVC: culoare alba; nr. de camere 5...7; lățimea de montare 70 mm.
Planșa suplimentară din proiectul de execuție va fi atașată în sistemul SIA RSAP.
Mulțumim.

... afișează tot conținutul

Sursa de finantare
pentru Achiziție
19.09.2025 17:28

Va rugam sa ne informati referitor la sursa de finantare pentru proiectul dat si repartizarea finantarii pe ani (adica pe 3 ani)

... afișează tot conținutul

Răspuns:

22.09.2025 11:29

Bună ziua!
Potrivit Cadrului Bugetar pe Termen Mediu, obiectivul menționat este finanțat din contul Bugetului de Stat, respectiv cu o repartizare a finanțării pe ani după cum urmează: 2026 - 25%, 2027 - 35%, 2028 - 40%.
Mulțumim.

... afișează tot conținutul

caiet de sarcini Sisitemela de securitate( Incendiu, Paza, Control Acces, Video)
pentru Achiziție
22.09.2025 14:44

Buna ziua.
In caietele de sarcini sunt idicate modele utilajuli solicitat.
De la obiect-la obiect ele difera, spre exemplu:
Deviz-oferta № 2-6-8-Bloc administrativ.
Semnalizare paza - Concentrator: C2000-M
Bloc administrativ. Semnalizarea incendiu - FPA-5000 complect
Bloc administrativ Авт.установка газового пожаротушения - SmartLine036/4
Intrebarile sunt urmatoare:
1. Utilajul Stipulat este Principial sau se poate inlocui cu altul cu parametri nu mai mici dechit al celui indicat
2. Utilajul Concentrator: C2000 BOLID (RUSSIA) la mentul de fata este imposibil importul acestui utilaj.
3. Nu ar fi mai perfect de Executat lucrarile sistemuli de Securitate pe un producator unic si de integrat toate sistemele in o platforma?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

22.09.2025 17:34

Bună ziua, în atenția operatorilor economici participanți la prezenta procedură, fiecare ofertant este în drept să participe cu utilaje de la furnizorii locali și/s-au acreditate pentru EU, cu carateristici egali și/s-au superioare celor incluse în proiect, în caietul de sarcini sunt reflectate modelele ce ar satisface cerințele instituționale, însă nu sunt obligatorii ca marcă model și țară de originie, ci reprezintă referință în mai marea parte la caracteristicile tehnice minime. În ceia ce ține în unificarea pentru un sistem este admisibil, pentru unificarea întrun panou urmează să consultați documentația de proiect, deoarece sistemele pot fi divizate ca sarcină și posibilități tehnice de înștiințare reieșind din destinația bunului imobil. Mulțumim.

... afișează tot conținutul

Participanți

„Construcția casei de arest, din mun. Bălți cu capacitatea de 650 locuri (et. II)” 315,866,480.00 MDL
16/11/2025 23:25
291,016,430.00 MDL
Ofertă refuzată
15/11/2025 13:57
303,496,483.96 MDL
Ofertă refuzată