Conform Caietului de sarcini
suma planificată 64,879,403.00 MDL
Bună ziua, Cre-i scopuș folosirii AISI 403? AISI 304 alimentar va fi acceptat? Sa-u AISI 430 inox tehnic (nu este recomandat)
Bună ziua. Se va accepta atât AISI 403 cât și AISI 304.
Nu este posibil sa faceti mai multe loturi? sunt loturi care ati amestecat si aparate de aer conditionat, si boilere, si hote, nu toate companiile au asa tip de produse, ca sa poata participa mai multe companii - rugam ca fiecare produs in parte sa faceti cite un lot aparte. Plus ca si garantia pentru oferta nu va fi asa mare, vor avea posibilitatea sa participe la aceasta licitatie mai multe companii...
Bună ziua. Rugăm frumos să respectați cerințele expuse în DA de către AC.
Vă rugăm să reanalizați structura loturilor 1–8, întrucât includ poziții necorelate tehnic sau funcțional, ceea ce restricționează concurența și favorizează nejustificat doar operatorii economici de dimensiuni foarte mari. Divizarea acestora ar permite participarea unui număr mai mare de ofertanți, ar reduce riscul de anulare și ar asigura o utilizare eficientă a fondurilor publice, în conformitate cu principiile achizițiilor publice.
Ce au in comun ca funcționalitate: masinile de curatat cu cele de feliat si cu cântarele? cuptoarele cu cazanele si plitele?? masinile de spalat vase cu mobilierul de inox?? boilerele cu conditionele...???s.a.m.d
Va rugam divizati loturile, altfel se va contesta procedura la ANSC si se va tergiversa procesul de aprovizionare, care tot copiii pana intr-un final vor avea de suferi.
Bună ziua. Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor.
Cerințele privind experiența similară și cifra medie anuală de afaceri, raportate la valoarea totală a contractului sau a loturilor cumulate, sunt disproporționate și neconforme cu principiul proporționalității. Solicităm ajustarea acestora în funcție de valoarea estimată a fiecărui lot, pentru a nu restricționa nejustificat accesul operatorilor economici eligibili.
Bună ziua. Indicele cifrei de afaceri se aplică pentru fiecare lot individual. Dacă operatorul economic propune oferta pentru mai multe loturi, chiar dacă acestuia îi sunt atribuite mai multe loturi care trebuie executate în același timp, cifra de afaceri minimă impusă va trebui să corespundă celui mai mare lot ca valoare ofertat. În cazul experienței similare, se va respecta aceeași ordine de idei.
Fiecare școală este în măsura să facă procurările, deoarece experiența achizițiilor prin licitație nu este o noutate. Astfel, loturile ar fi mai mici și structurate. Deservirea și montările echipamentelor mai rapide și monitorizate mai ușor.
Bună ziua. Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor. Aplicarea unei achiziții centralizate aduce o serie de beneficii semnificative, iată cele mai importante avantaje: reducerea costurilor (prin concentrarea cererii, se pot obține prețuri mai bune și condiții comerciale avantajoase); standardizarea produselor și serviciilor (asigură unitate în calitatea produselor/serviciilor achiziționate); reducerea riscurilor (riscurile legate de erori procedurale, lipsa expertizei sau conflictele de interese sunt mai ușor de gestionat într-o structură centralizată cu personal specializat).
companii peste hotare ar putea participa? si care sunt condițiile?
Bună ziua. Potrivit prevederilor de la art. 16 alin (1) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane, are dreptul de a participa, în condiţiile prezentei legi, la procedura de atribuire a contractului de achiziţii publice”. Pentru mai multe detalii la acest aspect, vă încurajăm să consultați prevederile actului legislativ menționat supra.
Conditia expusa de Dvs ca fiind din valoarea viitorului contract sa o intelegem ca fiind valoarea ofertei pentru fiecare lot in parte?
Adica daca se participa la 2 sau 3 loturi, cerintele privind cifra medie de afaceri si experienta similara nu va fi cumulativa, asa sa intelegem?
Bună ziua. Indicele cifrei de afaceri se aplică pentru fiecare lot individual. Dacă operatorul economic propune oferta pentru mai multe loturi, chiar dacă acestuia îi sunt atribuite mai multe loturi care trebuie executate în același timp, cifra de afaceri minimă impusă va trebui să corespundă celui mai mare lot ca valoare ofertat. În cazul experienței similare, se va respecta aceeași ordine de idei.
Bună ziua, care sunt cerințele privind punerea în funcțiune a utilajelor, instalarea, conectarea lor?
Bună ziua. Rugăm frumos să citiți cu atenție Caietul de sarcini. Acolo sunt expuse cerințele de livrare/instalare.
Care sunt termenii de achitare? Este posibil un avans?
Bună ziua. Avansul, în cazul achiziției de bunuri/servicii, nu este permis de legislația în vigoare.
Care este termenul de valabilitate a acesteia și condițiile de rambursare?
Bună ziua. Garanția de bună execuție se restituie după executarea integrală a contractului. De obicei, garanția se restituie în termen de 1-2 săptămâni de la solicitare, dar desigur mai contează și forma garanției agreată de părți.
Ca să nu facem referire la mai multe poziții și pentru a primi un răspuns mai generalizat aplicabil la toate, cazul în care oferta tehnică va conține abateri, fiindcă câteva utilaje fac referire la anumite brand uri firește în urma analizei voastre de piață, atunci în cazul dat care este ponderea exactității cu parametri tehnici solicitați coraportat la nivelul de preț. De exemplu o ofertă avantajoasă ar putea prevala la o abatere de +\- 10% de la caracteristici precum dimensiuni, putere, volum, productivitate și alte în aceeași idee
Bună ziua. Rugăm frumos să formulați întrebări de clarificare mai precise.
Care sunt termenii în zile de achitare a viitorului contract?
Bună ziua. În termen de aproximativ 15-20 zile din data semnării facturii de ambele părți. AC va accepta și livrări/facturări eșalonate.
Ca să fim mai concreți, privind abateri: la majoritatea pozițiilor puterea este desemnată ca interval, se acceptă o putere superioară intervalului? Același lucru se referă la capacități precum încărcare, productivitate, și caracteristici cheie marcate la urma cu sintagma până la… la fel sunt admisibile oferte cu date superioare celor solicitate?
Bună ziua. Rugăm frumos să faceți referire la poziția exactă din lot.
Puterea solicitata la cuptorul cu microunde e corecta? minim 2000W?
Puterea minimă de 2000W la cuptorul cu microunde este corectă și a fost stabilită pentru a corespunde necesităților de utilizare intensivă în context profesional.
În ceea ce privește interpretarea specificațiilor tehnice, în mod general se acceptă abateri de ±10% față de valorile indicate pentru dimensiuni, putere, volum și productivitate, atât timp cât acestea nu afectează negativ funcționalitatea echipamentului și rămân în cadrul unor parametri comparabili din punct de vedere tehnic și calitativ.
Pentru cazurile în care valorile sunt exprimate „până la...” sau ca interval (ex. „1800–2200W” ori „volum minim 25 litri”), se acceptă oferte cu specificații superioare celor menționate, fără penalizare, dacă acestea aduc valoare adăugată și respectă cerințele generale de utilizare, spațiu și eficiență.
Deținerea certificatelor de calitate recunoscute internațional ISO 9001:2015 și ISO 14001: 2015 - corect intelegem ca aceste certificate se refera la producatorii de utilaj si nu la operatorii economici care vor participa la procedura de achizitie? Or, asa certificare nu este necesara pentru a efectua vinzari de utilaj pe teritoriul R.Moldova..
Bună ziua. Certificatele de calitate recunoscute internațional ISO 9001:2015 și ISO 14001: 2015 urmează să fie deținute de către producător.
Ati indicat 4 forme de garantie de buna executie. Sa intelegem ca toate sunt agreate deja de autoritate, respectiv operatorul economic va alege una din cele 4 la momentul semnarii contractului?
Bună ziua. Ați înțeles corect.
Va rugam respectuos sa modificati criteriul de evaluare: din cel mai mic pret pe lot in cel mai mic pret pe pozitie din lot!
Este cea mai buna solutie, deoarece un mic detaliu/cerinta tehnica necorespunzatoare din oferta va aduce la anularea intregului lot!
Totodata, nu veti limita concurenta
Va multumim
Bună ziua. Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor. Aplicarea unei achiziții centralizate aduce o serie de beneficii semnificative, iată cele mai importante avantaje: reducerea costurilor (prin concentrarea cererii, se pot obține prețuri mai bune și condiții comerciale avantajoase); standardizarea produselor și serviciilor (asigură unitate în calitatea produselor/serviciilor achiziționate); reducerea riscurilor (riscurile legate de erori procedurale, lipsa expertizei sau conflictele de interese sunt mai ușor de gestionat într-o structură centralizată cu personal specializat).
Având în vedere contextul electoral actual, considerăm că impunerea unor cerințe restrictive, care pot fi interpretate ca favorizând anumiți operatori economici, va atrage atenția publicului și mass-mediei, afectând imaginea de imparțialitate și corectitudine a autorității contractante. O eventuală mediatizare negativă a procedurii în această perioadă sensibilă ar fi de natură să pună sub semnul întrebării transparența și echitatea procesului de achiziție, cu implicații asupra încrederii cetățenilor și a eficienței utilizării banilor publici
Vă solicităm respectuos să mai examinati in cadrul grupului de lucru aceste aspecte.
Va multumim
Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor. Aplicarea unei achiziții centralizate aduce o serie de beneficii semnificative, iată cele mai importante avantaje: reducerea costurilor (prin concentrarea cererii, se pot obține prețuri mai bune și condiții comerciale avantajoase); standardizarea produselor și serviciilor (asigură unitate în calitatea produselor/serviciilor achiziționate).
Stimati membri ai autoritatii contractante!
Pentru cuptorul cu microunde ati raspuns ca nu se accepta un cuptor cu microunde cu o putere mai mica. In acelasi raspuns scrieti ca se va accepta un produs cu specificatii tehnice cu abatere +-10%. Deci, intrebarea este: Se va accepta un cuptor cu microunde cu puterea de 1800W, daca acesta nu afecteaza negativ functionalitatea echipamentului? Cum veti demonstra ca acesta afecteaza sau nu negativ asupra functionalitatii?
Consideram ca va contraziceti prin raspunsurile Dvs.
Bună ziua. Se va accepta un produs cu specificații tehnice cu abatere +-10%.
"Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple"
Dvs. chiar credeti in ce scrieti?
Care este compatibilitatea intre fierbator de apă electric si masina de spalat rufe, dulap frigider si termos pentru ceai, cuptor combinat cu 10 nivele si tigaie basculanta, malaxor de aluat si masina de curatat radacinoase, ???iar lista continua...
"Doar nu poti spala rufe de la alt furnizor care nu ti-a adus fierbator de apa electric" .... Ce aberatii solicitati domnilor???
Unde e logica, reprezentanti înalți ai tuturor profesorilor şi învățătorilor??!
Bună ziua. Pentru a primi un răspuns clar și fără ambiguități, rugăm frumos să formulați întrebări de „clarificare” privind documentația de atribuire.