Achiziție - Echipamente și utilaje (pentru instituțiile de învățământ din mun. Chișinău)

Achiziție Ministerul Educației și Cercetării

Informație generală

Echipamente și utilaje (pentru instituțiile de învățământ din mun. Chișinău)
64,879,403.00 MDL
desemnare câștigător
ocds-b3wdp1-MD-1752654667646

Conform Caietului de sarcini


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Da
limba: Romana

publicată
16/07/2025 13:34
clarificări
04/08/2025 15:11
depunere
21/08/2025 15:11
deschidere oferte
22/08/2025 13:00
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 16/07/2025 08:56
Trezoreria de Stat

suma planificată 64,879,403.00 MDL

Detalii achiziție

Lot Valoare Pas minim CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare Deschidere oferte Link Public
LOT 1: Echipamente pentru prelucrarea mecanică a alimentelor 7,617,000.00 MDL 7,617.00 MDL 39141000-2 Mașina de curățat rădăcinoase pe suport 50 Bucata 05.09.2025 - 31.12.2025
Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
2025-08-22 13:00:00
39141000-2 Aparat profesional de tăiat legume cu un set de 5 discuri interschimbabile 86 Bucata
39141000-2 Mașină profesională de feliat cârnați, brânză, carne (feliator) 92 Bucata
39141000-2 Mașină profesională de tocat carne 67 Bucata
39141000-2 Malaxor p/u aluat (cu cuva fixata) 42 Bucata
39141000-2 Feliator de pâine, de masa 13 Bucata
39141000-2 Cântar pentru produse alimentare 30 kg 43 Bucata
39141000-2 Cantar Platforma 150/300Kg, 500x600mm – Verificat. 24 Bucata
LOT 2: Echipamente pentru gătit și tratament termic 25,823,252.00 MDL 25,823.25 MDL 39141000-2 Cuptor combinat cu 10-12 nivele GASTRONOMIC, cu convecție de tip Mecanic, cu accesorii incluse 55 Bucata 05.09.2025 - 31.12.2025
Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
2025-08-22 13:18:30
39141000-2 Cuptor convectomat profesional (7 tăvi GN 1/1), cu accesorii incluse 16 Bucata
39141000-2 Cuptor combinat cu 10 nivele PATISERIE, cu convecție de tip Mecanic 58 Bucata
39141000-2 Plită electrică profesională cu 6 arzătoare 89 Bucata
39141000-2 Plită electrică profesională cu 4 arzătoare 26 Bucata
39141000-2 Cazan de gătit electric cu încălzire pe abur 60 Bucata
39141000-2 Tigaie basculanta electrica 43 Bucata
39141000-2 Filtru pentru dedurizare apei de 12l 34 Bucata
LOT 3: Depozitare frigorifică și echipamente auxiliare de păstrare 7,394,416.00 MDL 7,394.42 MDL 39141000-2 Termos (Fierbator electric) pentru ceai inox cu Robinet 171 Bucata 05.09.2025 - 31.12.2025
Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
2025-08-22 13:37:00
39141000-2 Dulap Frigider TIP VERTICAL 117 Bucata
39141000-2 Dulap cu temperatura joasă cu ușă din metal 15 Bucata
39141000-2 Dulap Frigider TIP VERTICAL 140 Bucata
39141000-2 Vitrină frigorifică pentru patiserie 22 Bucata
39141000-2 Vitrină caldă de masă, 3 nivele 19 Bucata
39141000-2 Termos cu pereti dubli pentru transportarea hranei calde inox 40 Bucata
39141000-2 Termobox 41 Bucata
LOT 4: Echipamente de spălare și igienizare 7,833,622.00 MDL 7,833.62 MDL 39141000-2 Mașină de spălat vase cu cupola 73 Bucata 05.09.2025 - 31.12.2025
Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
2025-08-22 13:55:30
39141000-2 Mașina de spălat vase de tip frontala 8 Bucata
39141000-2 Mașină de spălat vesela de tip tunel, cu uscător, de dreapta 12 Bucata
39141000-2 Dus de precurățare cu baterie 78 Bucata
39141000-2 Masa de intrare din INOX cu 3 cuve, 1800*750*850H 26 Bucata
39141000-2 Masa de intrare din INOX cu 3 cuve, 1500*750*850H 14 Bucata
39141000-2 Masa de intrare din INOX cu 2 cuve, 1000*750*850H 27 Bucata
39141000-2 Masa de ieșire din INOX cu tije pentru coșuri 500*500, 700*750*850H 57 Bucata
39141000-2 Raft suspendabil din inox uscare veselă 1200*300*450mm 22 Bucata
39141000-2 Raft inox uscare veselă 1200*300*1550 66 Bucata
39141000-2 Filtru pentru dedurizare apei de 16l 42 Bucata
LOT 5: Mobilier și mese de inox pentru preparare/spălare 7,662,015.00 MDL 7,662.02 MDL 39141000-2 Masa de producere din INOX fără poliță, cu 2 cuve 1500*700*850H 47 Bucata 05.09.2025 - 31.12.2025
Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
2025-08-22 14:14:00
39141000-2 Masa de producere din INOX fără poliță, cu 1 cuve 1500*700*850H 28 Bucata
39141000-2 Masa de producere din INOX fără poliță, cu 1 cuve 1400*700*850H 4 Bucata
39141000-2 Masa de producere din INOX fără poliță, cu 1 cuve 1200*700*850H 20 Bucata
39141000-2 Masa de producere din INOX fără poliță, cu 1 cuve 1000*700*850H 17 Bucata
39141000-2 Masa de producere din INOX fără poliță, cu 1 cuve 600*700*850H 23 Bucata
39141000-2 Masa de producere din INOX, cu polita 2000*600*850H 16 Bucata
39141000-2 Masa de producere din INOX, cu poliță 1500*700*850H 234 Bucata
39141000-2 Masa de producere din INOX, cu poliță 1200*700*850H 156 Bucata
39141000-2 Masa de producere din INOX, cu poliță 1000*700*850H 95 Bucata
39141000-2 Raft cu 4 polițe reglabile din polietilenă, suporturile din aluminiu 77 Bucata
39141000-2 Raft din inox cu 4 polițe 1200*500*1700 mm 164 Bucata
39141000-2 Dulap din inox pentru pâine cu 4 rafturi, uși batante- 100x450x1800 40 Bucata
39141000-2 Cărucior de servire, 3 nivele din INOX 75 Bucata
39141000-2 Raft pentru patiserie din inox, parametri 530x400x1700 (Rastel) 14 Bucata
LOT 6: Echipamente pentru distribuție, servire și auxiliare Horeca 3,263,646.00 MDL 3,263.65 MDL 39141000-2 Marmit cald Bain-marie cu 4 elemente GN 1/1 34 Bucata 05.09.2025 - 31.12.2025
Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
2025-08-22 14:32:30
39141000-2 Marmit rece pentru bucate reci, salate 14 Bucata
39141000-2 Marmit pentru felul întâi cu două arzătoare rotunde 11 Bucata
39141000-2 Marmit pentru felul întâi cu trei arzătoare rotunde 13 Bucata
39141000-2 Marmit neutră 3 elemente GN 1/1 30 Bucata
39141000-2 Vitrina p/u tacâmuri 31 Bucata
LOT 7: Echipamente de ventilare, condiționare și prepararea apei calde. 3,031,042.00 MDL 3,031.04 MDL 39141000-2 Hotă din inox + accesorii 10 Bucata 05.09.2025 - 31.12.2025
Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
2025-08-22 14:51:00
39141000-2 Hota de perete cu filtre lamelate, pentru Masina de spalat vase 65 Bucata
39141000-2 Hota de perete cu filtre lamelate, pentru Cuptor cu abur 22 Bucata
39141000-2 Hota de perete cu filtre lamelate, pentru aragaze 5 Bucata
39141000-2 Aparat de aer condiționat inverter split perete 66 Bucata
39141000-2 Boiler electric, Central de Pardoseală, capacitatea 200 L 34 Bucata
39141000-2 Boiler electric 80 litri 63 Bucata
LOT 8: Echipamente electrice auxiliare pentru confort și igienă. 2,254,410.00 MDL 2,254.41 MDL 39141000-2 Cooler pentru apă de podea, încălzire + răcire 148 Bucata 05.09.2025 - 31.12.2025
Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
2025-08-22 15:09:30
39141000-2 Fierbător de apă electric 82 Bucata
39141000-2 Cuptor cu microunde 54 Bucata
39141000-2 Masina de spalat rufe 10 kg 15 Bucata
39141000-2 Uscător de mâini vertical, cu intrare U‑shaped (hands‑in) 112 Bucata

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
anunț de participare (ajustat 01.08.2025)echipamen.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-02/08/2025 15:11Descarca
caiet de sarcini (ajustat 01.08.2025)echipamen.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-02/08/2025 15:11Descarca
lista instituții beneficiare.pdfbiddingDocumentsAchiziție-18/07/2025 10:06Descarca
anunț de participare.signed (11).pdfbiddingDocumentsAchiziție-16/07/2025 13:34Descarca
caiet de sarcini.signed (9).pdfbiddingDocumentsAchiziție-16/07/2025 13:34Descarca
duae.docbiddingDocumentsAchiziție-16/07/2025 13:34Descarca
documentația standard.docxbiddingDocumentsAchiziție-16/07/2025 13:34Descarca
caiet de sarcini.docxbiddingDocumentsAchiziție-16/07/2025 13:34Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Lot 7 AISI 403
pentru Achiziție
16.07.2025 14:58

Bună ziua, Cre-i scopuș folosirii AISI 403? AISI 304 alimentar va fi acceptat? Sa-u AISI 430 inox tehnic (nu este recomandat)

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.07.2025 10:07

Bună ziua. Se va accepta atât AISI 403 cât și AISI 304.

... afișează tot conținutul

Buna ziua
pentru Achiziție
16.07.2025 15:50

Nu este posibil sa faceti mai multe loturi? sunt loturi care ati amestecat si aparate de aer conditionat, si boilere, si hote, nu toate companiile au asa tip de produse, ca sa poata participa mai multe companii - rugam ca fiecare produs in parte sa faceti cite un lot aparte. Plus ca si garantia pentru oferta nu va fi asa mare, vor avea posibilitatea sa participe la aceasta licitatie mai multe companii...

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.07.2025 17:11

Bună ziua. Rugăm frumos să respectați cerințele expuse în DA de către AC.

... afișează tot conținutul

Divizarea loturilor
pentru Achiziție
17.07.2025 11:07

Vă rugăm să reanalizați structura loturilor 1–8, întrucât includ poziții necorelate tehnic sau funcțional, ceea ce restricționează concurența și favorizează nejustificat doar operatorii economici de dimensiuni foarte mari. Divizarea acestora ar permite participarea unui număr mai mare de ofertanți, ar reduce riscul de anulare și ar asigura o utilizare eficientă a fondurilor publice, în conformitate cu principiile achizițiilor publice.
Ce au in comun ca funcționalitate: masinile de curatat cu cele de feliat si cu cântarele? cuptoarele cu cazanele si plitele?? masinile de spalat vase cu mobilierul de inox?? boilerele cu conditionele...???s.a.m.d
Va rugam divizati loturile, altfel se va contesta procedura la ANSC si se va tergiversa procesul de aprovizionare, care tot copiii pana intr-un final vor avea de suferi.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.07.2025 17:55

Bună ziua. Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor.

... afișează tot conținutul

Respectarea principiului proportionalitatii
pentru Achiziție
17.07.2025 11:09

Cerințele privind experiența similară și cifra medie anuală de afaceri, raportate la valoarea totală a contractului sau a loturilor cumulate, sunt disproporționate și neconforme cu principiul proporționalității. Solicităm ajustarea acestora în funcție de valoarea estimată a fiecărui lot, pentru a nu restricționa nejustificat accesul operatorilor economici eligibili.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.07.2025 17:55

Bună ziua. Indicele cifrei de afaceri se aplică pentru fiecare lot individual. Dacă operatorul economic propune oferta pentru mai multe loturi, chiar dacă acestuia îi sunt atribuite mai multe loturi care trebuie executate în același timp, cifra de afaceri minimă impusă va trebui să corespundă celui mai mare lot ca valoare ofertat. În cazul experienței similare, se va respecta aceeași ordine de idei.

... afișează tot conținutul

Loturi structurate
pentru Achiziție
17.07.2025 11:18

Fiecare școală este în măsura să facă procurările, deoarece experiența achizițiilor prin licitație nu este o noutate. Astfel, loturile ar fi mai mici și structurate. Deservirea și montările echipamentelor mai rapide și monitorizate mai ușor.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.07.2025 17:55

Bună ziua. Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor. Aplicarea unei achiziții centralizate aduce o serie de beneficii semnificative, iată cele mai importante avantaje: reducerea costurilor (prin concentrarea cererii, se pot obține prețuri mai bune și condiții comerciale avantajoase); standardizarea produselor și serviciilor (asigură unitate în calitatea produselor/serviciilor achiziționate); reducerea riscurilor (riscurile legate de erori procedurale, lipsa expertizei sau conflictele de interese sunt mai ușor de gestionat într-o structură centralizată cu personal specializat).

... afișează tot conținutul

participare
pentru Achiziție
17.07.2025 11:22

companii peste hotare ar putea participa? si care sunt condițiile?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.07.2025 17:55

Bună ziua. Potrivit prevederilor de la art. 16 alin (1) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane, are dreptul de a participa, în condiţiile prezentei legi, la procedura de atribuire a contractului de achiziţii publice”. Pentru mai multe detalii la acest aspect, vă încurajăm să consultați prevederile actului legislativ menționat supra.

... afișează tot conținutul

Cerinta cifra medie de afaceri si experienta similara.
pentru Achiziție
17.07.2025 13:14

Conditia expusa de Dvs ca fiind din valoarea viitorului contract sa o intelegem ca fiind valoarea ofertei pentru fiecare lot in parte?
Adica daca se participa la 2 sau 3 loturi, cerintele privind cifra medie de afaceri si experienta similara nu va fi cumulativa, asa sa intelegem?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.07.2025 17:55

Bună ziua. Indicele cifrei de afaceri se aplică pentru fiecare lot individual. Dacă operatorul economic propune oferta pentru mai multe loturi, chiar dacă acestuia îi sunt atribuite mai multe loturi care trebuie executate în același timp, cifra de afaceri minimă impusă va trebui să corespundă celui mai mare lot ca valoare ofertat. În cazul experienței similare, se va respecta aceeași ordine de idei.

... afișează tot conținutul

Instalarea. Conectarea. Punerea în funcțiune
pentru Achiziție
17.07.2025 15:19

Bună ziua, care sunt cerințele privind punerea în funcțiune a utilajelor, instalarea, conectarea lor?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.07.2025 17:55

Bună ziua. Rugăm frumos să citiți cu atenție Caietul de sarcini. Acolo sunt expuse cerințele de livrare/instalare.

... afișează tot conținutul

Condiții. Termenii de achitare
pentru Achiziție
17.07.2025 15:23

Care sunt termenii de achitare? Este posibil un avans?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.07.2025 17:55

Bună ziua. Avansul, în cazul achiziției de bunuri/servicii, nu este permis de legislația în vigoare.

... afișează tot conținutul

Garanția de bună execuție
pentru Achiziție
17.07.2025 15:24

Care este termenul de valabilitate a acesteia și condițiile de rambursare?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.07.2025 17:55

Bună ziua. Garanția de bună execuție se restituie după executarea integrală a contractului. De obicei, garanția se restituie în termen de 1-2 săptămâni de la solicitare, dar desigur mai contează și forma garanției agreată de părți.

... afișează tot conținutul

Cerințele tehnice
pentru Achiziție
17.07.2025 15:29

Ca să nu facem referire la mai multe poziții și pentru a primi un răspuns mai generalizat aplicabil la toate, cazul în care oferta tehnică va conține abateri, fiindcă câteva utilaje fac referire la anumite brand uri firește în urma analizei voastre de piață, atunci în cazul dat care este ponderea exactității cu parametri tehnici solicitați coraportat la nivelul de preț. De exemplu o ofertă avantajoasă ar putea prevala la o abatere de +\- 10% de la caracteristici precum dimensiuni, putere, volum, productivitate și alte în aceeași idee

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.07.2025 17:55

Bună ziua. Rugăm frumos să formulați întrebări de clarificare mai precise.

... afișează tot conținutul

Termeni de achitare
pentru Achiziție
17.07.2025 15:55

Care sunt termenii în zile de achitare a viitorului contract?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.07.2025 17:55

Bună ziua. În termen de aproximativ 15-20 zile din data semnării facturii de ambele părți. AC va accepta și livrări/facturări eșalonate.

... afișează tot conținutul

Cerințe tehnice
pentru Achiziție
17.07.2025 16:04

Ca să fim mai concreți, privind abateri: la majoritatea pozițiilor puterea este desemnată ca interval, se acceptă o putere superioară intervalului? Același lucru se referă la capacități precum încărcare, productivitate, și caracteristici cheie marcate la urma cu sintagma până la… la fel sunt admisibile oferte cu date superioare celor solicitate?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.07.2025 17:55

Bună ziua. Rugăm frumos să faceți referire la poziția exactă din lot.

... afișează tot conținutul

Cuptor cu microunde
pentru Achiziție
17.07.2025 17:02

Puterea solicitata la cuptorul cu microunde e corecta? minim 2000W?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

18.07.2025 14:30

Puterea minimă de 2000W la cuptorul cu microunde este corectă și a fost stabilită pentru a corespunde necesităților de utilizare intensivă în context profesional.

În ceea ce privește interpretarea specificațiilor tehnice, în mod general se acceptă abateri de ±10% față de valorile indicate pentru dimensiuni, putere, volum și productivitate, atât timp cât acestea nu afectează negativ funcționalitatea echipamentului și rămân în cadrul unor parametri comparabili din punct de vedere tehnic și calitativ.

Pentru cazurile în care valorile sunt exprimate „până la...” sau ca interval (ex. „1800–2200W” ori „volum minim 25 litri”), se acceptă oferte cu specificații superioare celor menționate, fără penalizare, dacă acestea aduc valoare adăugată și respectă cerințele generale de utilizare, spațiu și eficiență.

... afișează tot conținutul

Documentatia depunere nr 14
pentru Achiziție
18.07.2025 09:55

Deținerea certificatelor de calitate recunoscute internațional ISO 9001:2015 și ISO 14001: 2015 - corect intelegem ca aceste certificate se refera la producatorii de utilaj si nu la operatorii economici care vor participa la procedura de achizitie? Or, asa certificare nu este necesara pentru a efectua vinzari de utilaj pe teritoriul R.Moldova..

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.07.2025 10:54

Bună ziua. Certificatele de calitate recunoscute internațional ISO 9001:2015 și ISO 14001: 2015 urmează să fie deținute de către producător.

... afișează tot conținutul

Forma garantiei de buna executie
pentru Achiziție
18.07.2025 12:03

Ati indicat 4 forme de garantie de buna executie. Sa intelegem ca toate sunt agreate deja de autoritate, respectiv operatorul economic va alege una din cele 4 la momentul semnarii contractului?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

18.07.2025 14:30

Bună ziua. Ați înțeles corect.

... afișează tot conținutul

Schimbati modalitatea de evaluare
pentru Achiziție
18.07.2025 12:11

Va rugam respectuos sa modificati criteriul de evaluare: din cel mai mic pret pe lot in cel mai mic pret pe pozitie din lot!
Este cea mai buna solutie, deoarece un mic detaliu/cerinta tehnica necorespunzatoare din oferta va aduce la anularea intregului lot!
Totodata, nu veti limita concurenta
Va multumim

... afișează tot conținutul

Răspuns:

18.07.2025 14:30

Bună ziua. Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor. Aplicarea unei achiziții centralizate aduce o serie de beneficii semnificative, iată cele mai importante avantaje: reducerea costurilor (prin concentrarea cererii, se pot obține prețuri mai bune și condiții comerciale avantajoase); standardizarea produselor și serviciilor (asigură unitate în calitatea produselor/serviciilor achiziționate); reducerea riscurilor (riscurile legate de erori procedurale, lipsa expertizei sau conflictele de interese sunt mai ușor de gestionat într-o structură centralizată cu personal specializat).

... afișează tot conținutul

Decizia de a nu diviza pe loturi
pentru Achiziție
18.07.2025 12:19

Având în vedere contextul electoral actual, considerăm că impunerea unor cerințe restrictive, care pot fi interpretate ca favorizând anumiți operatori economici, va atrage atenția publicului și mass-mediei, afectând imaginea de imparțialitate și corectitudine a autorității contractante. O eventuală mediatizare negativă a procedurii în această perioadă sensibilă ar fi de natură să pună sub semnul întrebării transparența și echitatea procesului de achiziție, cu implicații asupra încrederii cetățenilor și a eficienței utilizării banilor publici
Vă solicităm respectuos să mai examinati in cadrul grupului de lucru aceste aspecte.
Va multumim

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.07.2025 10:54

Structura pe loturi a fost elaborată în baza unei analize tehnico-funcționale realizate de grupul de lucru desemnat conform HG nr. 10/2021, precum și în baza prevederilor art. 15, alin. (1) lit. c) al Legii 131/15 privind achizițiile publice „ Grupul de lucru elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică”. Produsele incluse în fiecare lot au fost corelate în baza funcționalității comune, a destinației finale și a modului în care acestea urmează a fi utilizate în cadrul unităților beneficiare. Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple. Totodată, trebuie menționat că Legea 131/2015, art. 16 alin. (3), permite participarea cu ofertă comună „Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor...”. De asemenea, este permisă implicarea subcontractanților, ceea ce la fel oferă un cadru flexibil și accesibil inclusiv firme specializate într-un segment îngust de produse. Prin urmare, faptul că un operator nu poate livra toate produsele dintr-un lot nu reprezintă un obstacol legal, întrucât are la dispoziție opțiuni legale (asociere sau subcontractare) care permit participarea la procedură. În raport cu cele menționate, autoritatea contractantă nu consideră oportună divizarea suplimentară a loturilor. Aplicarea unei achiziții centralizate aduce o serie de beneficii semnificative, iată cele mai importante avantaje: reducerea costurilor (prin concentrarea cererii, se pot obține prețuri mai bune și condiții comerciale avantajoase); standardizarea produselor și serviciilor (asigură unitate în calitatea produselor/serviciilor achiziționate).

... afișează tot conținutul

Raspunsul autoritatii despre cuptorul cu microunde
pentru Achiziție
18.07.2025 19:45

Stimati membri ai autoritatii contractante!
Pentru cuptorul cu microunde ati raspuns ca nu se accepta un cuptor cu microunde cu o putere mai mica. In acelasi raspuns scrieti ca se va accepta un produs cu specificatii tehnice cu abatere +-10%. Deci, intrebarea este: Se va accepta un cuptor cu microunde cu puterea de 1800W, daca acesta nu afecteaza negativ functionalitatea echipamentului? Cum veti demonstra ca acesta afecteaza sau nu negativ asupra functionalitatii?
Consideram ca va contraziceti prin raspunsurile Dvs.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.07.2025 14:41

Bună ziua. Se va accepta un produs cu specificații tehnice cu abatere +-10%.

... afișează tot conținutul

Nedivizarea loturilor
pentru Achiziție
18.07.2025 20:28

"Atribuirea unor loturi integrate reduce riscul de incompatibilitate între echipamente, nevoia de coordonare multiplă între diverși furnizori pentru livrare/instalare precum și costurile indirecte de gestiune a contractelor multiple"
Dvs. chiar credeti in ce scrieti?
Care este compatibilitatea intre fierbator de apă electric si masina de spalat rufe, dulap frigider si termos pentru ceai, cuptor combinat cu 10 nivele si tigaie basculanta, malaxor de aluat si masina de curatat radacinoase, ???iar lista continua...
"Doar nu poti spala rufe de la alt furnizor care nu ti-a adus fierbator de apa electric" .... Ce aberatii solicitati domnilor???
Unde e logica, reprezentanti înalți ai tuturor profesorilor şi învățătorilor??!

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.07.2025 10:54

Bună ziua. Pentru a primi un răspuns clar și fără ambiguități, rugăm frumos să formulați întrebări de „clarificare” privind documentația de atribuire.

... afișează tot conținutul

Participanți

LOT 1: Echipamente pentru prelucrarea mecanică a alimentelor 7,617,000.00 MDL
21/08/2025 14:59
3,998,009.68 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:15
4,814,669.23 MDL
Ofertă acceptată
21/08/2025 12:40
5,199,900.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:40
5,200,000.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 13:11
5,380,000.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 13:02
9,714,901.35 MDL
LOT 2: Echipamente pentru gătit și tratament termic 25,823,252.00 MDL
21/08/2025 12:41
13,884,000.00 MDL
Ofertă acceptată
20/08/2025 13:17
13,885,286.43 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 13:12
17,572,000.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 13:03
17,575,000.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 15:02
18,450,000.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:40
19,300,000.00 MDL
LOT 3: Depozitare frigorifică și echipamente auxiliare de păstrare 7,394,416.00 MDL
21/08/2025 12:41
4,429,990.00 MDL
Ofertă acceptată
21/08/2025 12:19
4,430,000.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 13:13
4,578,000.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 13:04
4,580,000.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 15:04
4,870,000.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:50
5,500,000.00 MDL
LOT 4: Echipamente de spălare și igienizare 7,833,622.00 MDL
20/08/2025 13:17
4,811,253.56 MDL
Ofertă acceptată
21/08/2025 13:12
4,999,970.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:42
4,999,980.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:50
4,999,990.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 15:08
5,200,000.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:24
5,567,000.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 13:33
5,649,000.00 MDL
LOT 5: Mobilier și mese de inox pentru preparare/spălare 7,662,015.00 MDL
21/08/2025 15:07
4,480,000.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:43
5,704,940.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:08
5,705,000.00 MDL
Ofertă acceptată
21/08/2025 12:30
6,250,000.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:43
6,428,990.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:50
8,037,267.88 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 13:13
9,109,070.90 MDL
LOT 6: Echipamente pentru distribuție, servire și auxiliare Horeca 3,263,646.00 MDL
21/08/2025 12:44
2,009,000.00 MDL
Ofertă acceptată
20/08/2025 13:17
2,014,007.33 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:34
3,054,901.08 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 13:22
3,339,363.26 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:51
3,556,568.86 MDL
LOT 7: Echipamente de ventilare, condiționare și prepararea apei calde. 3,031,042.00 MDL
21/08/2025 14:24
1,684,117.03 MDL
Ofertă acceptată
21/08/2025 12:44
1,890,000.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:53
1,979,900.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:37
2,536,416.40 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 12:51
2,700,000.00 MDL
Ofertă refuzată
21/08/2025 14:34
3,119,902.10 MDL
Ofertă refuzată
LOT 8: Echipamente electrice auxiliare pentru confort și igienă. 2,254,410.00 MDL
21/08/2025 12:51
2,562,550.00 MDL
Ofertă acceptată