Lucrări de instalare a sistemului de panouri fotovoltaice
suma planificată 2,259,170.83 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
2,259,170.83 MDL | 45300000-0 | Lucrări de instalare a sistemului de panouri fotovoltaice | 1 Bucata |
02.06.2025 - 05.10.2025 bd. Ștefan cel Mare și Sfânt 166 |
Module Fotovoltaice TOMATECH 545W - Va fi permisa utilizarea modulelor fotovoltaice cu o putere mai mare spre exemplu Module fotovoltaice >>>>>>> 590W ?
Ar fi posibilă utilizarea și altor module fotovoltaice cu o putere mai mare, cu condiția respectării compatibilității cu întregul sistem.
Dovada de resurse financiare: cel puțin 100% din valoarea ofertei cu TVA, disponibili în contul bancar al întreprinderii sau prin linia de creditare cu bani disponibili la zi, confirmate prin documente bancare - este o solicitare foarte abuziva, solicitam sa argumentati care este motivul unei astfel de cerinte
Bună ziua!
Dacă vă referiți la criteriul de eligibilitate stabilit în anunțul de participare (Dovada de resurse financiare: cel puțin 100% din valoarea ofertei cu TVA, disponibili în contul bancar al întreprinderii sau prin linia de creditare cu bani disponibili la zi, confirmate prin documente bancare), Vă menționăm următoarele.
Având în vedere complexitatea proiectului, recepționarea lucrărilor nu va fi efectuată etapizat, ci doar finală. Astfel, în scopul asigurării riscului financiar, operatorul economic va demonstra că deține resursele financiare necesare pentru a susține toate costurile până la recepția finală a lucrărilor.
Operatorul economic va demonstra că dispune de resursele financiare necesare (excluzând beneficiul stabilit în devizul-ofertă) pentru executarea totală a lucrărilor, fără a solicita de la autoritatea contractantă mijloace financiare pe parcursul executării lucrărilor.
Vă mulțumim pentru înțelegere!
Conform doc. publicat "ds_lucrari.docx Documentele la ofertă- 24.04.25 08:43" Anexa nr. 25 la Documentația standard nr._____din “____” ________ 20___ , CONTRACT DE ANTREPRIZĂ Nr.
privind achiziţia prin, 3. VALOAREA LUCRĂRILOR ŞI MODALITĂŢILE DE PLATĂ, este mentionat achitarile "3.2.Achitările vor fi efectuate" , Această abordare contravine principiilor de echitate și proporționalitate, prevăzute de legislația achizițiilor publice, și impune un risc financiar excesiv asupra antreprenorului, mai ales în contextul în care se prevede că recepția va fi una unică și nu etapizată, considerăm că această prevedere este excesiv de restrictivă și creează un dezechilibru contractual major în defavoarea operatorului economic, solicitam sa revizim aceasta solicitare
În pct. 3.2. din modelul contractului este specificat că ”Achitările vor fi efectuate prin transfer în baza facturilor fiscale, după primirea proceselor – verbale de recepţie a lucrărilor executate, semnate şi acceptate de către Beneficiar”. Prin urmare, procesul verbal de recepție finală a lucrărilor va fi acceptat de către autoritatea contractantă după instalarea și recepționarea întregului sistem de panouri fotovoltaice. Beneficiarul nu poate achita pentru unele lucrări parțial executate, neștiind dacă acestea vor fi funcționale cu întregul sistem.
Cerința ”Dovada de resurse financiare: cel puțin 100% din valoarea ofertei cu TVA - excluzând beneficiul stabilit în devizul-ofertă” nu este una restrictivă, deoarece oricare operator economic care ar putea executa asemenea lucrări își estimează cheltuielile proprii fără a apela la careva achitări prealabile ale Beneficiarului.
Totodată, vă menționăm că în scopul prezentării ofertelor, operatorii economici au dreptul de a se asocia, respectând condițiile prevăzute de legislație.
Vă mulțumim!
Bună ziua, vă rugăm să atașați formularul F5 fără prețuri sau F1A desfășurat. Mulțumim pentru înțelegere
Bună ziua. Pentru informații în privința consumului de resurse aferent normelor de deviz, apelați la nr. de contact 022-239-769.
Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de devizare) publicati forma 1 desfasurata
Formularul de deviz desfășurat va fi atașat în sistem.
Pentru a efectua o oferta cit mai corecta va rugam sa anexati F1 desfasurata a caietului de sarcini cu normele de resurse a pozitiilor.
Formularul de deviz desfășurat va fi atașat în sistem.
Rugam sa încărcați Formularul de deviz nr. 1 - Lista cu cantitatile de lucrari descifrat sunt intrbari la resurse. Dupa introducerea caietului de sarcini avem o multime de intrebari (Devizul depaseste suma alocata) ce tine de normele de consum a unor pozitii .Pentru a nu face incomoditate dra la fiecare pozitie,ce tine norma de consum cu intrebari suplimentare . Va rugam respectuos sa anexati F1 desfasurata.
Formularul de deviz desfășurat va fi atașat în sistem.
Cerinta privind F1 desfasurata nu e un moft ci vine din anex 23 a documentatiei standart s din art 37 a legii 131, cu nepublicarea F1 desfasurate riscati sa fie contestata documentatia
Formularul de deviz desfășurat va fi atașat în sistem.
D E C I Z I E Nr. 03D-482-22 Data: 09.08.2022, Pretențiile contestatorului:
În calitatea sa de persoană interesată, în cadrul procedurii de achiziție publică nr. MD-1657181465676, „Polimer Gaz Construcții” SRL formulează următoarele pretenții: Contestăm refuzul AC de a publica forma (F1) desfășurată. Vom menționa că
conform prevederilor din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice
de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz,
documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”, care stabilește expres că
„Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz
nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de
resurse aferent fiecărei norme de deviz)”, ceea ce AC nu dorește să o facă, vom menționa
că în runda întrebări/răspunsuri în data de 08-07-2022 am solicitat publicarea formei
(F1) desfășurată, însă AC intenționat tergiversează să răspundă la solicitarea expusă
pe platformă, urmărind scopul de a eși din terminul de depunere a contestațiilor.
Aprecierea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor: Astfel, la soluționarea contestației, Agenția va avea în vedere prevederile art. 37
alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora specificațiile tehnice ale bunurilor,
lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere
exactă şi completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite
de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, cât și dispozițiile pct. 27 sub-pct. 1), pct.
28 sub-pct. 1) și sub-pct. 5), pct. 29 sub-pct. 1) și sub-pct. 3) din Regulamentul cu privire
la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10
din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează şi concretizează necesitățile
autorității contractante de bunuri, lucrări şi servicii, coordonându-le în limitele
mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de
atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în
conformitate cu documentațiile standard aprobate. d e c i d e:
1. Se admite contestația nr. 02/516/22 din 12.07.2022, depusă de către „Polimer
Gaz Construcții” SRL, depusă pe marginea documentației de atribuire a procedurii de
achiziție publică nr. MD-1657181465676 privind achiziția „Teren de agrement
multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni (REPETAT)”, inițiată de către Agenția
de Dezvoltare Regională Centru;
2. Se obligă Agenția de Dezvoltare Regională Centru, ca măsură de remediere, în
termen de până la 10 zile de la primirea prezentei decizii, să modifice documentația de
atribuire a procedurii de achiziție publică nr. MD-1657181465676, nr. MD-
1657181465676, cu luarea în considerare a constatărilor din partea motivată a prezentei
decizii;
3. Se obligă Agenția de Dezvoltare Regională Centru, în termen de 3 zile din data
adoptării măsurilor de remediere dispuse prin prezenta decizie, să raporteze Agenției
Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor cu privire la realizarea remediilor impuse,
cu anexarea documentelor confirmative în acest sens.
Formularul de deviz desfășurat va fi atașat în sistem.
Modificati documentatia sa corespunda solicitarilor
Documentatia corespunde cerintelor solicitate de autoritatea contractanta.
LEGE Nr. 131
din 03-07-2015
privind achiziţiile publiceArticolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia
de bună execuţie a contractului(12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv. Nu puteti solicita 15% garantie de buna executie, maxim 6 %
Nu există un act normativ care ar limita adaosul comercial la achiziția de lucrări.
Conform legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice Articolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia de bună execuţie a contractului, (12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv. La caz adaosul comercial este limitat de actele normative: CP L.01.05-2012, CP L.01.01.-2012 , etc. -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6%,Prin urmare garantia de buna executie nu poate depasi 6%, solicitam sa modificati cerinta respective.
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
adaosul comercial este limitat de actele normative: CP L.01.05-2012, CP L.01.01.-2012 , etc. -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6%,Prin urmare garantia de buna executie nu poate depasi 6%, solicitam sa modificati cerinta respective.
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Conform LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice ;Articolul 21. Capacitatea economică şi financiară
(1) Demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi:
a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; Având în vedere că demonstrarea capacității economice și financiare se poate realiza, conform LEGE Nr. 131
din 03-07-2015
privind achiziţiile publice, prin „dovezi privind asigurarea riscului profesional”, vă rugăm să ne comunicați ce tipuri de documente justificative sunt considerate relevante și suficiente în acest sens.
vă rugăm să precizați dacă documente precum:
contracte încheiate cu furnizori pentru materiale sau echipamente necesare executării contractului;
documente care atestă existența stocurilor disponibile;
angajamente ferme de aprovizionare sau livrare;
Oferta va fi prezentată în conformitate cu cerințele expuse în anunțul de participare.
Conform Anexa nr. 25 3. VALOAREA LUCRĂRILOR ŞI MODALITĂŢILE DE PLATĂ; CONTRACT DE ANTREPRIZĂ
3.1.Valoarea lucrărilor, ce reprezintă obiectul prezentului contract, este de_________________________lei MD, inclusiv __________ TVA lei MD. (suma cu cifre şi litere) (suma cu cifre şi litere)
3.2.Achitările vor fi efectuate prin transfer în baza facturilor fiscale, după primirea proceselor – verbale de recepţie a lucrărilor executate, semnate şi acceptate de către Beneficiar.
3.3. Beneficiarul va verifica procesele-verbale de recepție a lucrărilor executate în termen de ….. zile calendaristice de la primirea acestora de la Antreprenor, plata lucrărilor se va face etapizat, în funcție de procentul de execuție, considerăm că solicitarea ca operatorul economic să demonstreze disponibilul integral (100%) din valoarea totală a lucrărilor nu este în concordanță cu fluxul real de decontare stabilit prin contractul propus. Mai mult decât atât, întrucât această solicitare nu este prevăzută explicit în documentația de atribuire și nu este justificată din punct de vedere juridic, considerăm că introducerea unei astfel de cerințe suplimentare ar putea crea premisele unor practici neconforme cu principiile transparenței, proporționalității și tratamentului egal, precum și riscul unor eventuale ilegalități procedurale.
Prin urmare, vă rugăm să reevaluați această cerință sau modificati documentatia standart
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Prin solicitarea de a deține în cont 100% din valoarea lucrărilor, încercați să introduceți o cerință neprevăzută în documentația de atribuire, care are ca efect limitarea participării operatorilor economici la procedura de achiziție, Această cerință, nefiind prevăzută expres în documentație și neavând corespondent în condițiile de plată stipulate în contract (care prevede decontarea etapizată), nu va putea produce efecte juridice după atribuirea contractului,
HOTĂRÂRE Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrăriSecţiunea 3. Întocmirea şi conţinutul documentaţiei de atribuire 17. Documentația de atribuire cuprinde orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire., modificati documentatia de atribuire
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Prin solicitarea de a deține în cont 100% din valoarea lucrărilor, încercați să introduceți o cerință neprevăzută în documentația de atribuire, care are ca efect limitarea participării operatorilor economici la procedura de achiziție, Această cerință, nefiind prevăzută expres în documentație și neavând corespondent în condițiile de plată stipulate în contract (care prevede decontarea etapizată), nu va putea produce efecte juridice după atribuirea contractului,
HOTĂRÂRE Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrăriSecţiunea 3. Întocmirea şi conţinutul documentaţiei de atribuire 17. Documentația de atribuire cuprinde orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire., modificati documentatia de atribuire
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Conform Anexa nr. 25 3. VALOAREA LUCRĂRILOR ŞI MODALITĂŢILE DE PLATĂ; CONTRACT DE ANTREPRIZĂ
3.1.Valoarea lucrărilor, ce reprezintă obiectul prezentului contract, este de_________________________lei MD, inclusiv __________ TVA lei MD. (suma cu cifre şi litere) (suma cu cifre şi litere)
3.2.Achitările vor fi efectuate prin transfer în baza facturilor fiscale, după primirea proceselor – verbale de recepţie a lucrărilor executate, semnate şi acceptate de către Beneficiar.
3.3. Beneficiarul va verifica procesele-verbale de recepție a lucrărilor executate în termen de ….. zile calendaristice de la primirea acestora de la Antreprenor, plata lucrărilor se va face etapizat, în funcție de procentul de execuție, considerăm că solicitarea ca operatorul economic să demonstreze disponibilul integral (100%) din valoarea totală a lucrărilor nu este în concordanță cu fluxul real de decontare stabilit prin contractul propus. Mai mult decât atât, întrucât această solicitare nu este prevăzută explicit în documentația de atribuire și nu este justificată din punct de vedere juridic, considerăm că introducerea unei astfel de cerințe suplimentare ar putea crea premisele unor practici neconforme cu principiile transparenței, proporționalității și tratamentului egal, precum și riscul unor eventuale ilegalități procedurale.
Prin urmare, vă rugăm să reevaluați această cerință sau modificati documentatia standart
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Conform LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice ;Articolul 21. Capacitatea economică şi financiară
(1) Demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi:
a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; Având în vedere că demonstrarea capacității economice și financiare se poate realiza, conform LEGE Nr. 131
din 03-07-2015
privind achiziţiile publice, prin „dovezi privind asigurarea riscului profesional”, vă rugăm să ne comunicați ce tipuri de documente justificative sunt considerate relevante și suficiente în acest sens.
vă rugăm să precizați dacă documente precum:
contracte încheiate cu furnizori pentru materiale sau echipamente necesare executării contractului;
documente care atestă existența stocurilor disponibile;
angajamente ferme de aprovizionare sau livrare;
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Conform legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice Articolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia de bună execuţie a contractului, (12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv. La caz adaosul comercial este limitat de actele normative: CP L.01.05-2012, CP L.01.01.-2012 , etc. -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6%,Prin urmare garantia de buna executie nu poate depasi 6%, solicitam sa modificati cerinta respective.
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.