Achiziție - Achiziționarea sării tehnice

Achiziție Drumuri-Edinet

Informație generală

Drumuri-Edinet
1003604013877
Achiziționarea sării tehnice
5,000,000.00 MDL
depunere oferte
ocds-b3wdp1-MD-1730371018936

Procurarea sării tehnice la prevenirea și combaterea lunecușului pe timp de iarnă


COP
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Da
limba: Romana

publicată
31/10/2024 15:50
clarificări
23/11/2024 22:52
depunere
26/11/2024 22:52
deschidere oferte
27/11/2024 14:00
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 31/10/2024 10:47
Trezoreria de Stat

suma planificată 5,000,000.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare Pas minim CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare Deschidere oferte Link Public
5,000,000.00 MDL 2,000.00 MDL 34927100-2 Achiziționarea sării industriale pentru deszăpezire 2000 Tona conventionala 12.11.2024 - 30.04.2025
str. Independentei 179
2024-11-27 14:00:00

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
anunț de participare.docxbiddingDocumentsAchiziție-05/11/2024 17:43Descarca
documentația standard.docxbiddingDocumentsAchiziție-05/11/2024 17:43Descarca
anunț de participare.docxbiddingDocumentsAchiziție-05/11/2024 17:38Descarca
documentația standard.docxbiddingDocumentsAchiziție-05/11/2024 17:38Descarca
anunț de participare.docxbiddingDocumentsAchiziționarea sării industriale pentru deszăpezire-05/11/2024 17:38Descarca
documentația standard.docxbiddingDocumentsAchiziționarea sării industriale pentru deszăpezire-05/11/2024 17:38Descarca
anunț de participare.docxbiddingDocumentsAchiziție-05/11/2024 17:29Descarca
documentația standard.docxbiddingDocumentsAchiziție-05/11/2024 17:29Descarca
anunț de participare.docxbiddingDocumentsAchiziționarea sării industriale pentru deszăpezire-05/11/2024 17:29Descarca
documentația standard.docxbiddingDocumentsAchiziționarea sării industriale pentru deszăpezire-05/11/2024 17:29Descarca
duae (3).docbiddingDocumentsAchiziționarea sării industriale pentru deszăpezire-05/11/2024 17:29Descarca
duae.docbiddingDocumentsAchiziție-31/10/2024 15:50Descarca
duae.docbiddingDocumentsAchiziție-31/10/2024 15:48Descarca
anunt de participare.docxbiddingDocumentsAchiziție-31/10/2024 15:09Descarca
documentatia standard.docxbiddingDocumentsAchiziție-31/10/2024 15:09Descarca
duae.docbiddingDocumentsAchiziție-31/10/2024 15:09Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Termenul de livrare de 10 zile calendaristice
pentru Achiziție
14.11.2024 11:33

În urma examinării cerințelor specificate în anunțul de participare, am constatat că termenul de livrare de 10 zile calendaristice, impus pentru cantitatea de 2000 de tone sare industrială, poate constitui o condiție restrictivă, care nu asigură un tratament egal pentru toți operatorii economici și poate fi considerată abuzivă, conform unor precizări emise anterior de Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor (ANSC).

Totodată, această cerință pune operatorii economici într-o poziție dificilă: pentru a putea respecta termenul de 10 zile, aceștia ar trebui să aibă stocul întreg disponibil de la început. Însă, autoritatea contractantă nu oferă o garanție fermă că va achiziționa întreaga cantitate, ceea ce creează un risc economic considerabil pentru operatorii care decid să importe cantitatea totală din start. Astfel, cerința de livrare în termen de 10 zile devine restrictivă și poate favoriza doar anumite companii, aspect care contravine principiilor de egalitate și transparență din legislația privind achizițiile publice.
Având în vedere aceste aspecte, solicităm fie extinderea termenului de livrare la o perioadă mai realistă, fie stabilirea unei obligații din partea autorității contractante de a achiziționa întreaga cantitate de 2000 de tone, indiferent de condițiile meteorologice pe parcursul sezonului de iarnă.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.11.2024 20:08

Nu se intenționează să se procure întreaga cantitate în 10 zile, de aceea agentul economic nu e obligat să aibă în stoc 2000 tone.

... afișează tot conținutul

Cerințele privind garanția de ofertă și garanția de bună execuție a contractului
pentru Achiziție
14.11.2024 11:35

În documentația de atribuire nu este specificată suma necesară pentru garanția de ofertă și pentru garanția de bună execuție a contractului, iar lipsa acestor detalii creează incertitudini pentru operatorii economici.
Conform legii privind achizițiile publice, autoritatea contractantă are obligația de a preciza, în mod clar, cuantumul garanției de participare (garanția de ofertă) și al garanției de bună execuție, astfel încât ofertanții să poată include aceste sume în planificarea financiară a ofertei. În lipsa unei specificări clare a sumelor sau a procentelor aferente acestor garanții, interpretarea poate fi că acestea nu sunt obligatorii în această procedură de achiziție, însă clarificarea acestui aspect este necesară pentru a elimina orice potențială ambiguitate.
Astfel, solicităm clarificarea următoarelor aspecte:
1. Garanția de ofertă – Este necesară garanția de participare pentru această procedură? Dacă da, vă rugăm să specificați cuantumul acesteia (ca sumă fixă sau procent din valoarea estimată a contractului), astfel încât să asigurăm conformitatea ofertei cu cerințele autorității contractante. În lipsa specificării, considerăm că nu este necesară depunerea acestei garanții.
2. Garanția de bună execuție – În cazul în care este solicitată garanția de bună execuție, vă rugăm să precizați cuantumul acesteia, exprimat fie ca procent din valoarea contractului, fie ca sumă fixă, precum și condițiile exacte pentru eliberarea acesteia la finalul contractului. De asemenea, în lipsa unei mențiuni explicite privind valoarea garanției de bună execuție, considerăm că aceasta nu va fi solicitată.
În absența unor detalii concrete privind aceste cerințe, asumarea unor garanții neclare ar putea conduce la situații restrictive sau la interpretări abuzive, încălcând principiul transparenței și echității în procedurile de achiziții publice.

Solicităm, autorității contractante să confirme dacă garanțiile sunt necesare și, dacă da, să le specifice clar pentru a permite ofertanților să pregătească documentația în mod corespunzător.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.11.2024 20:09

Garanția nu este obligatorie

... afișează tot conținutul

Documentele necesare pentru conformitatea produsului
pentru Achiziție
14.11.2024 11:36

În anunțul de participare, la punctul 4 din tabelul documentelor necesare, este menționată obligația prezentării dovezilor privind conformitatea produsului. Totuși, documentația de atribuire nu specifică clar care sunt tipurile exacte de documente acceptate pentru a confirma conformitatea produsului. Conform art. 37 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă are obligația de a formula cerințele documentației de atribuire într-un mod clar și strict, astfel încât să nu existe interpretări ambigue care ar putea duce ulterior la descalificarea unui ofertant pe acest temei.
Având în vedere acest aspect, solicităm să ne furnizați o listă clară și completă a documentelor care vor fi recunoscute pentru confirmarea conformității produsului, astfel încât să putem pregăti documentația necesară în mod corespunzător.
Această clarificare este necesară pentru a asigura transparența și corectitudinea în evaluarea ofertelor și pentru a evita posibile neînțelegeri sau interpretări diferite asupra conformității produsului.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.11.2024 20:11

Documentele le veți prezenta în dependență de ce aveți, care ar servi la dovedirea conformității produsului. AC nu cere un anumit tip de documente pentru acest punct. Anexați ce aveți.

... afișează tot conținutul

Experienta in ultimii 3 ani
pentru Achiziție
14.11.2024 11:39

Solicităm clarificări referitoare la cerința privind demonstrarea experienței operatorului economic în domeniul de activitate aferent contractului ce urmează a fi atribuit, prevăzută la pct. 5 „Declarație privind lista principalelor livrări/prestări efectuate în ultimii 3 ani de activitate”.
Mai exact, formularea „experiență în domeniul de activitate aferent contractului” este neclară și nu specifică ce tipuri de livrări sau prestări sunt considerate relevante. Având în vedere că obiectul contractului se referă la livrarea sarii tehnice pentru deszăpezire, dorim să vă întrebăm dacă experiența solicitată se referă exclusiv la livrarea sarii tehnice pentru deszăpezire, sau poate include și experiența din alte domenii de livrare (de exemplu, produse sau materiale similare sau înrudite).

De asemenea, vă rugăm să clarificați următoarul aspect:
Valoarea experienței relevante: Este necesar ca operatorul economic să fi efectuat livrări care totalizează valoarea contractului în fiecare an dintre ultimii 3 ani, sau se poate demonstra experiența relevantă printr-o sumă cumulată în perioada respectivă? Sau e nevoie de un procent anumit din suma contractului care urmeaza a fi atribuit?

Sau Se va evalua experiența în funcție de valoarea totală a livrărilor sau de cantitatea livrată? Dacă experiența se raportează la cantitate, ci nu la suma livrarilor vă rugăm să specificați cantitatea minima care ar trebui fi livrata pentru a confirma experienta, la fel e necesar ca cantitatea data sa fie livrata pe intreaga perioada de 3 ani, sau e nevoie ca sa fie livrari in fieacare an de o cantitate anumita in ultimii 3 ani?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.11.2024 20:14

Poate include și experiența din alte domenii de livrare (de exemplu, produse sau materiale similare sau înrudite).

Se are în vedere în total pe 3 ani ce livrări ați făcut, fără careva limite sau cerințe calitative sau cantitative.

... afișează tot conținutul

Livrări din domenii conexe pentru confirmarea experientei
pentru Achiziție
14.11.2024 11:40

Se admit livrări din domenii conexe (de exemplu, produse pentru infrastructură rutieră sau material de deszăpezire), pentru confirmarea experienței? Vă rugăm să specificați ce tipuri de livrări sunt considerate relevante. Pentru confirmarea experientei la aceasta achizitie publice.
Aceasta este necesara pentru a asigura transparența și aplicarea corectă a procedurii de achiziție, astfel încât toți operatorii economici să poată respecta în mod corespunzător cerințele din anunțul de participare.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.11.2024 20:05

Se admit.

... afișează tot conținutul

Clarificare la documentația de atribuire
pentru Achiziție
14.11.2024 11:40

Bună ziua,
Vă rugăm să ne dați o claritate la documentele de atribuire stabilită de către Dumneavoastră la procedura de achiziție în cauză.
1) Oferta operatorului economic potențial trebuie obligator depusă prin intermediul SIA RSAP?
2) Oferta operatorului economic plasată pe SIA RSAP trebuie saU nu trebuie să cuprindă:
a) propunerea tehnică; b) propunerea financiară; c) DUAE

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.11.2024 20:16

1. Este obligatoriu să depuneți pe platforma pe care o folosiți, fie Achizitii.md, mtender sau alte platforme autorizate.
2. Da - Oferta operatorului economic plasată pe SIA RSAP trebuie trebuie să cuprindă: a) propunerea tehnică; b) propunerea financiară; c) DUAE

... afișează tot conținutul

Antiaglomerant
pentru Achiziție
14.11.2024 11:42

În documentația de licitație se menționează că sarea trebuie să fie tratată cu antiaglomerant (ferocianură de potasiu) într-o concentrație maximă de 100 mg/kg. Vă rugăm să clarificați următoarele:
• Dacă sarea va conține 120 mg/kg de antiaglomerant, aceasta va fi considerată neconformă cu specificațiile tehnice, având în vedere că limita maximă este 100 mg/kg?
• În cazul în care sarea nu conține deloc antiaglomerant (0 mg/kg), aceasta va fi considerată conformă? Având în vedere că antiaglomerantul este esențial pentru prevenirea aglomerării sarii și asigurarea unei aplicări eficiente pe drumuri în perioada de deszăpezire, considerăm că ar fi important ca specificația să permită un nivel minim de antiaglomerant pentru a garanta calitatea produsului livrat.

Dorim să asigurăm conformitatea ofertelor depuse cu cerințele exacte și clare stabilite în documentația de licitație, pentru a preveni eventuale motive de descalificare bazate pe interpretări ambigue ale condițiilor tehnice.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.11.2024 20:18

Se admite și 120 mg/kg de antiaglomerant.

Trebuie neapărat să conțină antiaglomerant.

... afișează tot conținutul

Granulația sarii
pentru Achiziție
14.11.2024 11:42

În documentația de licitație sunt specificate două intervale de granulatie, și anume 0-3 mm cu un rest de maxim 5% pe sită de 3 mm, respectiv 0-4 mm cu un rest de maxim 5% pe sită de 4 mm. Vă rugăm să clarificați următoarele:
• Care dintre aceste două intervale de granulatie este obligatoriu? Este vorba despre granulatia de 0-3 mm sau 0-4 mm? În cazul în care sarea are o granulatie de 0-3 mm cu un rest de 8% pe sita de 3 mm, aceasta va fi considerată conformă cu specificațiile de 0-4 mm, dar va încălca condiția de 0-3 mm, ceea ce poate crea confuzie.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.11.2024 20:19

Ambele granulatii sunt acceptate.

... afișează tot conținutul

Clarificarea la anunțul de participare
pentru Achiziție
14.11.2024 11:48

Solicităm respectuos să ne clarificați dacă criteriile de clarificare și de selecție descrise în pct. 16 din Anunțul de participare au caracter imperativ sau facultativ?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.11.2024 20:23

Imperativ.

... afișează tot conținutul

Clarificare la modul de demonstrare a îndeplinirii criteriilor/cerințelor de calificare
pentru Achiziție
14.11.2024 12:08

Vă rugăm să ne clarificați dacă operatorii economici în calitate de potențiali ofertanți sunt obligați sau nu sunt obligați să demonstreze îndeplinirea cerințelor/criteriilor de calificare și selecție stabilite la pct.16 din Anunțul de participare prin încărcarea și plasarea obligatorie a documentelor și formularelor nominalizate prin intermediul SIA RSAP pînă la termenul limită de depunere a ofertei?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.11.2024 20:25

Sunt obligați să demonstreze până la data limită. Este de dorit. Dacă chiar ceva nu se dovedește, dar sunteți desemnat câștigător, se permite de demonstrat ulterior, și după prezentare, AC va confirma faptul ca sunteți desemnat câștigător și se va trece la procedura de semnare a contractului.

... afișează tot conținutul

Cerere de a fi precizat răspunsul AC acordat la 13.11.2024 ora 17:38
pentru Achiziție
14.11.2024 12:11

Agenții economici urmează să prezinte în cadrul licitației respective drept ofertă doar cererea de participare completată?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.11.2024 20:26

Cererea de participare și de anexat documentele cerute la punct. 16 din anunțul de participare înaintate de AC.

... afișează tot conținutul

Transportul marfii
pentru Achiziție
20.11.2024 17:38

Puteti specifica unde anume va fi livrata marfa?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

20.11.2024 18:20

(Sector Edinet), (Sector Donduseni), (Sector Ocnita) (Sector Ocnita, Otaci)

... afișează tot conținutul

Livrare
pentru Achiziție
21.11.2024 19:43

Dispune autoritatea contractanta de spatiul necesar pentru depozitarea unei canitati de 2000 tone in cazul unei singure livrari sau livrarea va trebui sa fie efectuata in transe, la cererea AC?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.11.2024 22:47

AC dispune de spațiu. Dar livrarea se va efectua în tranșe.

... afișează tot conținutul

Tona conventionala
pentru Achiziție
21.11.2024 19:46

Stimata AC, Dvs ai indicat la unitatea de masura Tona Conventionala ce inseamna productia in tone conventionale se determina inmultind productia exprimata in unitati de masura naturale - tone-deadweight, tone-registru, tone-deplasament - cu coeficientul de echivalenta corespunzator. Coeficientii de echivalenta se calculeaza pe tipuri de nave. Rugam respectuos sa explicati care este unitatea de masura la primire de marfa ?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.11.2024 22:49

Stimat operator economic, unitatea de măsură utilizată pentru recepționarea mărfii va fi tona metrice (1000 kg), conform standardelor naționale și internaționale aplicabile pentru astfel de produse. Menționarea „tonei convenționale” în documentație poate fi o eroare terminologică, dar confirmăm că recepția sării industriale se va face în tone metrice, pe baza greutății efective a mărfii.

În cazul unor neclarități suplimentare sau erori apărute în documentație, acestea pot fi ajustate și clarificate prin modificările sau precizările anexate ulterior la documentația de atribuire. Recomandăm să luați în considerare acest răspuns pentru pregătirea ofertei dumneavoastră.

... afișează tot conținutul

Anuntul de participare
pentru Achiziție
21.11.2024 19:50

In Nivelul minim/Obligativitatea conform regulamentului este trebuie specificat DA sau NU, insa in anuntul prezentat de catre Dvs, aceasta este marcata doar la pct 1, restul documente cu ar fi :

2 Dovada înregistrării persoanei juridice Certificat/decizie de înregistrare a întreprinderii/extras din Registrul de Stat alpersoanelor juridice - copie, confirmată prin aplicarea semnăturii electronice a ofertantului
3 Certificat de efectuare sistematică a plății impozitelor, contribuțiilor copie – eliberat de Inspectoratul Fiscal (valabilitateacertificatului - conform cerințelor Inspectoratului Fiscal al Republicii Moldova); Confirmată prin
aplicarea semnăturii electronice a ofertantului
4 Prezentarea dovezilor privind conformitatea produselor indentificată prin referirea la specificații sau standarde relevante Acte ce determină conformitatea produselor conform legislației în vigoare – se va prezenta o copie cu aplicarea semnăturii electronice a ofertantului
5 Demonstrarea experienței operatorului economic în domeniul de activitate aferent contractului ce urmează a fi atribuit Declarație privind lista principalelor livrări /prestări efectuate în ultimii 3 ani de activitate.
6 Certificat de atribuire a contului bancar copie – eliberat de banca deţinătoare de cont, confirmată prin aplicarea semnăturii electronice a ofertantului
7 Certificate de calitate a materialului Copie semnată electronic
8 Formularul informativ despre ofertant Original - confirmat prin aplicarea semnăturii electronice a ofertantului
9 Ultimul raport financiar copie – confirmată prin aplicarea semnăturii
electronice a ofertantului;
10 Lichiditatea generală Original - confirmat prin aplicarea semnăturii electronice a ofertantului
11 Declarație privind valabilitatea ofertei Formularul (anexa 8)
Semnat electronic
12 Informaţia privind asocierea Original - confirmat prin aplicarea semnăturii (Anexa nr. 11)
13 Specificația tehnică Original - confirmat prin aplicarea semnăturii
electronice a ofertantului. Formularul (Anexa nr. 22)
14 Specificația de preț confirmat prin aplicarea semnăturii
electronice a ofertantului. Formularul (Anexa nr. 23)

15 DUAE
Original - confirmată prin aplicarea semnăturii
electronice a ofertantului.

Nu sunt obligatorii si se prezinta dupa concurs ?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

21.11.2024 22:53

Se pot prezenta și după concurs. Însă este de dorit să fie prezentate odată cu depunerea ofertei. Acestea sunt criterii obligatorii de care se va conduce AC pentru a desemna un câștigător.

... afișează tot conținutul

Anuntul de participare
pentru Achiziție
23.11.2024 19:32

Stimata AC, rugam respectuos sa confirmati sau corectați anunțul de participare, să înțelegem care sunt documentele obligatorie pentru participare.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

23.11.2024 22:48

In clarificari v-am explicat ca toate documentele sun obligatorii.

... afișează tot conținutul