Procurarea sării tehnice la prevenirea și combaterea lunecușului pe timp de iarnă
suma planificată 5,000,000.00 MDL
Distanța de transportare în locațiile menționate de dumneavoastră este diferita, cum putem specifica preturi diferite la material?
in contract
Conform art 17 punct 10 din LEGE Nr. LP131/2015 privind achiziţiile publice
Criteriile de calificare şi selecţie specificate în anunțul şi invitaţia de
participare trebuie să fie aceleaşi cu cele prevăzute în documentaţia de atribuire.
Cum se explică nerespectarea acestui articol în DOCUMENTAŢIA DE STANDARD și ANUNȚUL DE PARTICIPARE?
În baza cărui document să se participe la licitație?
Se va remedia problema pentru a se asigura concordanta dintre documente.
Spuneti va rog cum este accesul la transport cu basculantele si care este regimul de ore in care va fi posibil de livrat
Acces liber și interval de ore liber.
Buna ziua. In baza carei Legi de achizitie publica si a carui Ordin al MinFin ati hotarit sa procurati sare tehnica pentru deszapazire? Achizitia de sare nu este o achizitie de bunuri? In baza Documentatiei standard pentru achizitii publice de lucrari vreti sa participam la aceasta licitatie?
Se va asigura concordanta dintre documente.
Codul 34927100-2 in CPV se numeste "Sare industrială pentru deszăpezire".
In Anuntul de participare in colonita Denumirea bunurilor solicitate ati indicat denumirea bunului "Sare tehnică". Totusi, nu orice sare tehnica este sare industriala pentru deszapezire, deoarece sarea tehnica are un spectru larg de intrebuintare, atit in industria usoara (textile, vopsele, etc), cit si grea (mina, metalurgica, etc), iar dvs - Autoritatea Contractanta trebuie sa formulati cerinte clare si explicite care sa nu duca spre compromiterea procesului de achizitii. Va rugam sa corectati si sa supliniti cu informatii cat mai detaliate despre bunul spre achizitionare si conditii de procurare, livrare.
Se va corecta denumirea codului CPV.
Anexele din Anuntul de participare nu coincid deloc cu Anexele din Documantatia Standard care ne este impusa obligator pentru participarea la aceasta licitatie. Anuntul de participare a fost intocmit in baza Ordinului Min Fin nr.115 din 15.09.2021 privind achizitia de bunuri si servicii, iar Documentatia standard se refera la Ordinul Min Fin nr. 69 din 07.05.2021 privind achizitia de lucrari. Cum va selecta AC pe acei OE, asa cum prevede art.17 alin. (3) conform modului și criteriilor expuse în documentația de atribuire, daca in documentatia informatiile se contrazic? Alin.(10) din art.17 dispune obligativitatea acestor criterii din documentatia standard "Criteriile de calificare şi selecţie specificate în anunțul şi/sau invitaţia de participare trebuie să fie aceleaşi cu cele prevăzute în documentaţia de atribuire." Aveti obligatia sa remediati aceasta abatere grava inainte de a merge la contestare.
Se va sigura concordanta.
In pct.12 din Anuntul de participare este stipulat ca livrarea sarii tehnice va fi la solicitarea beneficiarului
în decurs de 10 zile calendaristice la sectoarele Edinet, Donduseni, Ocnita,Otaci,Briceni. Va rog sa clarificati daca in 10 zile va fi necesar a fi repartizata toata cantitatea de 2 000 tone catre aceste 5 raioane sau livrarea cantitatii se va extinde pe toata durata contractului?
Se va extinde pe durata contractului.
Termenul de livrare de 10 zile calenendaristice da motive de a banui sa in partea nordica a Moldovei exista destui operatori economici care, in caz de vijelie, de drumuri impracticabile sunt in cele 5 raioane mentionate (Edinet, Donduseni, Ocnita,Otaci,Briceni) prezenti pe loc, deoarece in conditii meteo grele, la distanta din centrul si sudul tarii, mai ales in preajma zilelor de odihna, practic nici un OE cu sediul in centrul sau sudul Moldovei nu va fi capabil sa livreze in acest timp scurt. Va rugam sa creati conditii egale pentru toti OE, asa cum prevede Legea 131/2015 si sa nu favorizati, prin creare de conditii convenabile unor OE.
Nu se va favoriza nici un OE. Si nu e stipulat ca trebuie de livrat toata cantitatea odata.
Spunet-ne, va rog, de la care data de reper se vor calcula acest termen, de la data incheierii contractului sau de la care data?
La momentul incheierii contractului partile vor negocia acest aspect.
Va rugam sa ne clarificati in baza carui document sau carei proceduri va fi formulata solicitarea ca sa avem un punct de reper, o dovada necesara tuturor partilor implicate in achizitia publica.
Modul de comunicare intre partile contractuale se vor stabili in comun acord, fara sa fie lezate interesele bilaterale.
Metoda și condițiile de plată vor fi: prin transfer în decurs de 10 luni din data semnării facturii fiscale, in timp ce contractul de achizitii va fi valabil doar pina la 30/04/2025. Care e motivarea ca plata sa nu fie facuta in perioada cit e valabil contractul? Doar nu se acorda termen de garantie pentru asa material care este un consumabil.
S-a corectat in documentatie aceasta nuanta.
Conform art. 40 alin (1) din Legea nr.131/2015 privind achiziţiile publice, autoritatea contractantă (în continuarte AC) are obligaţia de a stabili în documentaţia de atribuire orice cerinţă, criteriu, reguli şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului o informare completă, corectă, explicită cu privire la modul de aplicarea a procedurii de atribuire. În acelaşi timp, art. 44 alin. (1) din aceaşi Lege prevede că, ofertantul are obligaţia de a elabora oferta în conformitate cu procedurile din documentaţia de atribuire.
Prin urmare, din aceste prevederi rezultă clar că AC este obligată să evalueze oferta în strictă conformitate cu cerinţele expuse în documentaţia de atribuire şi nu pot fi admise abateri în acest sens, iar documentaţia de atribuire, aşa cum aceasta este întocmită, este obligatorie atît pentru operatorul economic (în continuare OE) participant, cît şi pentru AC, aceasta fiind ţinută ca în desfăşurarea procedurii de achizişii publice să respecte prevederile propriei documentaţii de atribuire care stabileşte reguli ce trebuiesc respectate de ambele părţi , atît de către AC, cît şi de OE/ofertant, în derularea unui proces competitiv, iar prin depunerea ofertelor, OE şi-au însuşit conţinutul întregii documentaţii de atribuire, implicit şi cerinţele expres detaliate în acesta.
La procedura de achiziţie în cauză, prin anunţul de participare care este parte a documentaţiei de atrubuire, la pct. 16 descrieţi şi stabiliţi criterii de calificare şi selecţie inclusiv şi modul de demonstrare a îndeplinirii acestora, iar în pct. 8 din anunţul de participare stabiliţi specificaţia tehnică deplină solicitată pentru bunurile licitate.
Astfel, conform celor invocate mai sus, respectivele cerinţe devin imperative şi obligatorii OE. Respectiv, pct.78 din Documenaţia standard stabileste că, oferta inclusiv formularele care o însoţesc, care nu corespund cerinţelor prestabilite în documentaţia de atribuire sau aceasta nu este completă, semnată electronic şi, după caz, semnată şi ştampilată corespunzător, oferta, se respinge de către AC fără a fi posibilă rectificarea, corectarea, înlăturarea devierilor necorespunzătoare, în scop de corespundere cu cerinţele stabilite în Documenaţia standard.
Respectiv, AC se va conforma cerinţelor legale sus-nominalizate în procesul de examinare şi evaluare a conţinutului ofertelor depuse pînă la termenul limită de depundere a ofertelor in cadrul procedurii respective sau veţi accepta completări sau alte manevre si acţiuni ce au drept scop conformarea ofertelor OE care, iniţial nu corespund cerinţelor Documentaţiei de atribuire?
AC își menține angajamentul de a respecta cerințele legale și documentația de atribuire, conform art. 40 și 44 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice. Astfel, AC va evalua strict conform cerințelor prestabilite în documentația standard, respingând ofertele neconforme fără a permite corectarea ulterioară. Scopul este de a asigura transparența și echitatea procedurii de achiziție, evitând orice abateri de la regulile inițial stabilite în documentația de atribuire.”
Acest răspuns clarifică angajamentul față de respectarea cerințelor legale și menține principiul transparenței și echității în evaluarea ofertelor.
Potrivit formularului DUAE si anume la pct. 5A.1, autoritatea contractantă stabileşte cerinţa, citez:
“Operatorul economic este în măsură să furnizeze în sistemul informational automatizat “Registul de Stat al achiziţiilor publice” sau prin mijloace electronice sau, după caz, pe support de hîrtie autorităţii contractante: formularele, certificatele, avizele şi alte documente indicate de către autoritatea/entitatea contractantă în anunţul de participare şi în documantaţia de atribuire”, cu indicarea expresă “ Termenul de 1 zi de la solicitare”, iar OE urmează să ofere un răspuns bifînd opţiunile Da/Nu.
În acelaşi timp, în anunţul de participare publicat de către dvs în calitate de AC, la pct.16 şi 26 stabiliti obligativitatea prezentării ofertei şi a documentelor, formularelor şi a actelor confirmative în format electronic prin intermediul SIA RSAP, fixat un termen limită de depunere, exact o data calendaristica.
Întrerbarea este dacă AC va examina ofertele conform actelor depuse de către OE prin intermediul SIA RSAP in termenul limită de depunere a ofertelor stabilit sau veti aplica cerinţa pct. 5A.1 din formularului DUAE care prevede prezentarea formularelor intr-un termen de 1 zi de la solicitare?
AC va respecta termenul limită stabilit în anunțul de participare pentru depunerea ofertelor și documentelor necesare prin intermediul SIA RSAP. Așadar, autoritatea contractantă va examina ofertele exclusiv pe baza documentelor prezentate până la acest termen limită, fără a solicita documente suplimentare în termen de o zi, conform pct. 5A.1 din DUAE.
Lotul ofertat de 2000 tone sare industriala pentru deszapezire poate fi de la mai multi producatori în caz ca specificatia tehnica a acestuia corespunde cu specificatia tehnica ceruta de AC?
poate fi de la mai multi producatori
Este posibil de prevazut in contract asumarea AC de a procura intreaga cantitate de 2000 tone sare solicitata in aceasta licitatie?
Cum poate fi implimentata aceasta garantie de catre AC de a contracta toata cantitatea de sare pe perioada valabilitatii contractului?
AC poate să includă în contract o clauză care specifică obligativitatea achiziționării acestei cantități, pe întreaga durată a contractului, astfel asigurându-vă că întreaga cantitate solicitată va fi contractată. Totodată, pentru a clarifica detaliile acestei garanții, precum și eventualele penalități pentru neîndeplinirea cantității minime contractate, AC va specifica aceste aspecte în documentația contractuală.
Potrivit art. 37, alin. (1) din Legea nr. 131/2015 specificațiile tehnice ale bunurilor și serviciilor solicitatea de AC reprezenta o descriere exactă și completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu stabilit de AC să fie îndeplinită. Așadar, potrivit anunțului de participare publicat pe platforma guvernamentală MTender referitor la obiectul achiziției stabiliți cerința cantitativă a bunurilor de 2000 tone. Respectiv cerința cantitativă a 2000 tone este obligatorie și urmează să fie îndeplinită de către operatorul economic în modul și felul prevăzut în punctul 12 din anunțul de participare.
Subsecvent, adjudecarea câștigului pentru 2000 tone o sa fie reprodus în contratul de achiziții publice cu același obiect și în aceeași specificație inclusiv cu același element cuantificabil exprimat în cantitate exacta și anume 2000 tone, ce AC va urma să le asume.
Prin urmare, clarificați-ne vă rog dacă obiectul licitat conform specificației stabilite va fi neschimbat pe toată perioada procedurii de achiziție și a perioadei executării contractului de achiziții publice?
Autoritatea contractantă în consecința semnării unui contract de achiziții publice își asumă exercitarea integrală și corespunzătoare a tuturor termenelor contractuali, inclusiv a cantității licitate sau se vor inspira diverse motive de a intemeia refuzul asumarii procurarii intregii cantitați contractate?
Conform art. 37, alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, specificațiile tehnice și cantitative ale bunurilor licitate – în acest caz, cele 2000 de tone de sare – sunt considerate elemente obligatorii și trebuie să fie respectate de operatorul economic selectat, așa cum au fost stabilite în anunțul de participare și în documentația de atribuire. Astfel, cerința cantitativă și specificațiile tehnice descrise în anunț constituie fundamentul și obiectul contractului de achiziție publică ce urmează să fie semnat.
Autoritatea contractantă confirmă că obiectul și cantitatea licitată, respectiv cele 2000 de tone de sare, vor rămâne neschimbate pe toată perioada procedurii de achiziție și în timpul executării contractului, urmând să fie respectate conform celor stipulate inițial. În acest sens, AC își asumă obligația de a achiziționa integral cantitatea stabilită și de a respecta termenii contractuali în conformitate cu contractul ce va fi semnat.
Totodată, AC nu poate invoca motive subiective pentru a refuza preluarea întregii cantități contractate, întrucât acest lucru ar contraveni prevederilor legale și angajamentelor asumate în cadrul procedurii de achiziție publică.
DVS licitați o cantitate de 2000 tone de sare industrială pentru deszăpezire. La moment deținem contractata o cantitate mai mică decît cea licitată de către DVS. Respectiv participarea noastră cu o cantitate de sare industrială mai mică decît cea licitată v-a atrage descalificarea eventualei oferte înaintate de către noi sau nu?
DVS aveți necesitatea procurării integrale a lotului de marfă licitat de 2000 tone sau puteți admite oferte cu o cantitate mai mică decit cea prevzuta in documentaia de atribuire?
În cadrul licitației, cantitatea de 2000 de tone de sare industrială este specificată ca necesar estimativ pentru sezonul rece, însă aceasta nu presupune că autoritatea contractantă va solicita sau va achiziționa întreaga cantitate dintr-o dată sau într-un interval de timp fix. Livrarea sării industriale va fi realizată eșalonat, în funcție de necesitățile reale ale autorității contractante și de condițiile meteorologice din perioada sezonului de deszăpezire.
Astfel, operatorii economici care doresc să participe nu sunt obligați să dețină în stoc întreaga cantitate de 2000 de tone în momentul ofertării. Cerința cantitativă de 2000 de tone indică un necesar estimativ, iar ofertanții pot participa fără riscul descalificării, atâta timp cât își demonstrează capacitatea de a asigura aprovizionarea eșalonată a autorității contractante pe parcursul întregii perioade de valabilitate a contractului, conform solicitărilor care vor apărea în funcție de situația meteo.
Autoritatea contractantă are nevoie să se asigure că operatorul economic poate livra cantitățile necesare la termenele stabilite prin acordul contractual, însă flexibilitatea livrării în funcție de cerințele sezoniere va permite gestionarea eficientă a stocurilor și evitarea unor achiziții inutile în cazul unui sezon mai blând.
Necesitatea de sare industrială pentru deszăpezire a SA Drumuri Edineț propusă spre procurare constituie în cadrul procedurii de achizitii respective 2000 tone?
În cadrul acestei proceduri de achiziție publică, necesitatea de sare industrială pentru deszăpezire specificată pentru SA Drumuri Edineț este de 2000 de tone. Totuși, această cantitate este estimativă, bazată pe necesitățile anticipate pentru sezonul de iarnă, și poate varia în funcție de condițiile meteorologice.
De obicei, autoritatea contractantă își propune să acopere astfel toate eventualele cerințe pentru sezonul rece, însă achiziția efectivă se va desfășura eșalonat, conform nevoilor reale apărute pe parcursul iernii. Așadar, în cazul unor condiții meteorologice mai blânde, este posibil să nu fie necesară întreaga cantitate de 2000 de tone.
Scopul stabilirii acestei cantități este de a asigura o aprovizionare corespunzătoare și continuitate în activitatea de deszăpezire, având în vedere cerințele anticipate și specificul regional de deszăpezire.
Din cite reusim sa observam, AC si-a onorat, formal, se pare, cerintele legale cu privire la plasarea anuntului de participare stipulat la art.29 din Legea 131/2015 care este obligatoriu pentru toti participantii la procedura de licitatie publica. Concretizati, va rog, este inclus în anunţ cel puţin informaţiile cuprinse în anexa nr. 3 şi, dacă este necesar, alte informaţii considerate utile de către autoritatea contractantă, prin utilizarea formularelor standard adoptate de Comisia Europeană, asa cum prevede alin.(4) art.29 din Legea sus-mentionata si din toate anexele este obligatorie doar cererea de participare?
În ceea ce privește anexele obligatorii, pentru a participa la licitație este necesară doar completarea cererii de participare, conform documentației de atribuire. Anunțul a fost elaborat astfel încât să asigure claritatea necesară și să limiteze necesitatea de clarificări suplimentare care ar putea amâna procedura. Vă încurajăm să analizați cu atenție documentația actuală pentru o înțelegere completă.
Legea 131/2015 defineste citez, "documentaţie de atribuire – document care cuprinde cerinţele, criteriile, regulile şi alte informaţii necesare pentru a asigura operatorilor economici o informare completă, corectă şi explicită cu privire la cerinţele sau elementele achiziţiei, obiectul contractului şi modul de desfăşurare a procedurii de atribuire, inclusiv specificaţiile tehnice ori documentul descriptiv, condiţiile contractuale propuse, formatele de prezentare a documentelor de către ofertanţi/candidaţi, informaţiile privind obligaţiile generale aplicabile". In Documentatia de atribuire este specificat obiectul de achizitii publice - sare industriala pentru deszapezire, cantitatea - 2000 tone. conditii de livrare -livrarea se va realiza la solicitarea beneficiarului, în funcție de nevoile specifice ale fiecărui sector (Edineț, Dondușeni, Ocnița, Otaci, Briceni) și în decurs de 10 zile calendaristice de la primirea solicitării. Totodata, parte din Documentatia de atribuire contine "si alte informatii" ce reies din raspunsurile date la clarificari , astfel informatiile oferite de catre AC devenind parte a Documentatiei de atribuire. Spuneti-ne, va rog, carei informatii trebuie sa ne conducem pentru pregatirea Ofertei daca in Documentatia de atruibuire sunt neconcordante, desi AC trebuie sa dea informatii clare, complete, corecte si explicite? Este paramentrul "2000 tone" unul complet sau nu? Va rugam sa ne oferiti un raspuns clar si echivoc.
Pentru a răspunde concret, menționăm că în cadrul acestei proceduri de achiziție publică, cantitatea de 2000 de tone de sare industrială reprezintă o estimare orientativă a necesarului pentru deszăpezire. În funcție de condițiile meteo specifice sezonului rece, autoritatea contractantă (AC) va putea ajusta comenzile în mod flexibil, conform necesităților reale.
De asemenea, este important de subliniat că în viitorul contract se vor specifica termenii privind această flexibilitate, inclusiv posibilitatea de a comanda mai puțin de 2000 de tone, cu livrări eșalonate la solicitarea AC. Astfel, operatorii economici vor avea o bază contractuală clară care să reglementeze ajustările și livrările efective pe parcursul sezonului.