Material antiderapant (sare tehnică)
suma planificată 8,250,000.00 MDL
In anuntul de participare este formulata cerinta pentru sare de 0-3mm sau 0-4mm, cu conditia ca nu mai mult de 5% din sare sa fie de 3 sau 4 mm, respectiv, reziduu pe sita. Cat de relevanta este conditia asta de maxim 5% reziduu pe sita pentru sarea tehnica? Reiese ca varianta ideala ar fi 0-2mm? Oare sarea tehnica trebuie sa fie atat de marunta?
Sunt condiții tehnice aplicate nu doar de țara noastră dar și de vecinii noștri. Vă rugăm să respectați condițiile indicate în anunț.
Dispune autoritatea contractanta de spatiul necesar pentru depozitarea unei canitati de 5000 tone in cazul unei singure livrari sau livrarea va trebui sa fie efectuata in transe, la cererea AC?
Livrarea se va efectua conform pct. 12 al anunțului de participare.
De ce a fost anulată achiziția de sare tehnică de trei ori între 2023 și 2024? Articolul 71. Anularea procedurii de achiziție publică
Această întrebare nu se referă la procedura respectivă.
A fost efectuată o evaluare a procesului de achiziție după fiecare anulare pentru a identifica problemele?
Evaluarea se efectuează la fiecare procedură de achiziție conform legislației.
Ce măsuri sunt luate pentru a asigura transparența în cadrul procesului de anulare?
Articolul 7. Principiile de reglementare a relaţiilor, b) transparenţa achiziţiilor publice;
Procedurile de achiziție sunt desfășurate cu respectarea legislației în vigoare.
Ce mecanisme de monitorizare sunt în vigoare pentru a urmări progresul achizițiilor?
În procesul de monitorizare a achizițiilor sunt folosite mecanismele indicate în legislația privind desfășurarea procedurilor de achizții publice.
Ptc. 16.4 din anuntul de participare, prezentarea de dovezi privind conformitatea produselor, identificată prin referire la specificații sau standard relevante, care este forma de dovada ? Certificat de Calitate ?
Acte ce demonstrează conformitatea produsului conform legislației RM.
Ce normativ al RM sau Europa sau Mondial a fost aplicat aici, pentru a solicita granulația data, daca sarea este așa măruntă la orice aplicare pe teren daca e o vijelie mai puternica tot materialul va fi suflat de vint pe acostament si efectul fi minim. A fost implicat un specialist tehnic la elaborarea specificației date, daca nu rugam respectuos sa indicați un normativ tehnic după care să ne ghidam.
Vă rugăm să respectați cerințele anunțului de participare. Se crează o impresie că pentru prima dată comercializați produsul dat și este un domeniu nou pentru compania dvs.
Sarea cu granulație fină are dezavantaje în condiții de vânt. Dacă materialul este prea fin, acesta poate fi suflat de pe drumuri, reducând eficiența în combaterea gheții și zăpezii. În regiunile expuse la vânturi puternice, sarea de deszăpezire cu granulație mai mare (3-5,6, mm) poate fi preferată. De asemenea, tratamentul cu soluții umectante (precum clorura de calciu sau soluții de saramură) poate reduce riscul suflării materialului, deoarece sarea devine mai aderentă la suprafața drumului. A fost luată in calcul practica data ?
Întreprinderea are o practică majoră în domeniul respectiv, cu atît mai mult se colaborează și se consultă cu statele vecine care dețin mine de sare și au o practică destul de avansată în domeniu, și la fel aplică aceeași parametri. Respectiv, vă rugăm să respectați cerințele anunțului de participare.
In conditiile de livrare enuntate in p.12 din anuntul de participare este stipulat ca livrarea se va efectua la solicitarea beneficiarului în decurs de 20 zile calendaristice la str. Varnița 22.
Concretizati cu AC, va rog, daca beneficiarul poate solicita toata canittatea de 5000 tone odata, intr-o livrare (in aceasi zi)? Va rugam sa ne oferiti un raspuns clar, fara ambiguitati, asa cum prevede Legea 131/2015 art.35. Multumim.
AC va solicita livrarea cantității pe părți, și nicidecum toata cantitatea în întregime.
Referitor la raspunsul oferit mai sus, solicitam respectuos sa fie prezentat un grafic de livrare (pe luni, pe saptamani sau zile) cat de cat adaptat cerintelor AC, astfel ca conditiile de livrare din punctul 12 din anuntul de participare sa fie cat mai clare participantilor. Va multumim.
Nu vă putem oferi un grafic de livrare avînd în vedere că comanda de sare se efectuează în dependență de condițiile climaterice, însă vă putem comunica că comanda solicitată va fi între 1000-2000 tone la fiecare comandă.
Nu avem raspuns la clarificarea data
Conform răspunsului anterior.
Conteaza tipul de sare daca se incadreaza in parametrii din anuntul de participare?
Sarea trebuie să respecte parametrii indicați în anunțul de participare. Asta și determină tipul de sare.
Potrivit documantaţiei standard, la achiziţia de bunuri, autoritatea contractantă urmează să stabilească şi să indice pentru fiecare lot în parte valoarea estimată.
Aşadar, eroarea admisă poate fi corectată pînă la termenul limită de depunere a ofertelor, de a efectua corectări în anunţul de participare şi de a indica exact pentru lotul propus spre achiziţie valoare estimată al acestuia însă nu formula confuză din redacţia actuală raportînd presupusa valoarea estimată a lotului la valoarea estimată totală.
Solicităm să indicaţi expres valoarea estimată a lotului.
Mulţumim.
La procedura dată de achiziție este solicitat un singur produs, respectiv un singur lot. Respectiv valoarea estimativă menționată este pentru lot întreg.
În anunţul de participare la punctul 8 „Specificarea tehnică deplină solicitată” se determină o descriere a bunurilor solicitate. Aceste specificaţii stabilesc imperativ anumite cerinţe tehnice şi marja admisibilă a acestora. În acelaşi timp, în titlul acestei coloane „Specificarea tehnică deplină solicitată” se face referinţă la careva „Standarde de referință”, nefiind indicate şi nici analizate de parcă au fost excluse intenţionat.
Respectiv, în scopul asigurarii principiului transparenţei şi publicităţii procesului de achiziţiib publice, solicităm să indicaţi în anunţul de participare şi în celelalte documente din documentaţia de atribuire referinţe la standardele invocate ce urmează a fi respectate. Orr, standard constituie un document juridic constituit din norme sau din ansamblu de norme care reglementează calitatea, caracteristici, forma, tipl unui produs ce se aplică pe un anumit teritoriu şi timp. Vă rugăm să indicaţi referinţe la standardul invocat.
AC nu a solicitat un anumit standard pentru a nu limita participarea la procedura de achiziție.
AC indică un termen de valabilitate a contractului de pînă la 30.04.2025. În acelaşi timp, cind condiţiile de livrare nu sunt clare reieşind din pct.12 din anunţul de participare.
Prin urmare, vă rugăm să clarificaţi urmatorele incertitudini pentru a nu admite ambiguităţi:
- AC pînă la 30.04.2025 îşi asumă recepţia integrală a lotulşui licitat de 5000 tone sare tehnica?
- Va fi extinsă valabilitatea contractului dacă AC nu va inainta solicitari de livrare pină la 30.04.2024 pentru toata cantitatea?
- Îşi asumă AC responsabilitatea de nesolicitare integrală a lotului licitat?
AC a menționat în anunțul de participare că bunurile vor fi livrate la solicitare, nu vă putem garanta că AC va achiziționa toată cantitatea însă vă putem garanta că se va achiziționa 80% din cantitatea menționată, fapt influențat de condițiile climaterice din sezonul rece a anului.
Avînd în vedere că pct.12 din anunţul de participare prevede cerinţe incerte privind condiţiile de livrare ce transmite un indiciu de subiectivitate a AC la executarea contractului, cerem obligatoriu să elaboraţi un grafic de livrări predictibile pentru a asigura o procedură de achiziţii legală, transparentă şi imparţială.
Nu vă putem oferi un grafic de livrare avînd în vedere că comanda de sare se efectuează în dependență de condițiile climaterice, însă vă putem comunica că comanda solicitată va fi între 1000-2000 tone la fiecare comandă.
AC indică un termen de valabilitate a contractului pînă la 30.04.2025, in acelaşi timp perioada de achiziţii urmînd a fi deschisă la 21.10.2024 cu un termen de rezervă de evaluare adeciziilor de 60 zile din (reieşind din valabilitatea oferte), iar termenul de plată – 90 zile din data semnării facturii fiscale. În aceste împrejurări se constată o inconsecvenţă de împrejurări ce vor fi contradictorii şi irealizabile.
Astfel, în scopul executării corespunzătoare şi fără de constrîngeri a contractului de achiziţii publice, respectivul contract de achiziţii publice să aibă o valabilitate de pînă la sfîrşitul anului 2025.
Termenul de valabilitate a contractului este pentru perioada de livrare a mărfii. Ceea ce ține de achitare, acestea se efectuează pe teritoriul RM, chiar și dacă termenul de valabilitate a contractului este expirat.
Pct.16 din anuntul de participare publicat prevede , citat "Scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici care pot determina eliminarea acestora si a criteriilor de selectie nivelul minim (nivelurile minime) al (ale) cerințelor eventual impuse" citat inchis. Reiesind din aceste prevederi, AC este obligata sa examineze ofertele si sa fie accepate doar cele care intrunesc si au prezentat ofertele cu acte/documente cu obligativitatea "DA". In acelasi timp, continutul pct.16 citat nu stabileste clar si respicat determinarea eliminarii din procedura a OE privind nerespectarea criteriilor de eligibilitate , insa stabileste o marja de specula prin utlizarea sintagmei "pot determina" fapt care garanteaza o posibila evaluare subiectiva a OE. Astfel, solicitam excluderea respectivei sintegme din pct.16 din anuntul departicipare. si mentinerea unui text imperativ si obligatoriu fara a permite marje de specula dupa deschiderea ofertelor.
Documentele date sunt modele tip și nu pot fi modificate.
În contextul anunțului de participare, pct. 16 menționează „criteriile privind eligibilitatea operatorilor economici care pot determina eliminarea acestora”, dar lasă loc pentru interpretări subiective prin utilizarea expresiei „pot determina”. Această formulare creează incertitudinea că eliminarea operatorilor economici neeligibili nu este obligatorie, ci rămâne la discreția autorității contractante, ceea ce ar putea influența obiectivitatea evaluării ofertelor.
Având în vedere importanța unui proces de evaluare transparent și echitabil, solicităm eliminarea expresiei „pot determina” din pct. 16 și reformularea acestuia într-un mod clar și imperativ, care să garanteze că operatorii economici care nu respectă criteriile de eligibilitate vor fi automat excluși din procedură, fără a lăsa loc pentru interpretări subiective.
Astfel, o clarificare a textului ar contribui la asigurarea unui proces de selecție obiectiv și predictibil, în conformitate cu principiile fundamentale ale achizițiilor publice din Republica Moldova.
Documentele date sunt modele tip și nu pot fi modificate.