Sistem informațional pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale
suma planificată 52,600,000.00 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
52,600,000.00 MDL | 48445000-9 | Sistem informațional pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale | 1 Unitate |
01.11.2024 - 30.12.2027 Alexandr Puskin nr.64 |
Va rugam sa ne comunicati ca este in responsabilitatea Achizitorului sa obtina acces la aceste servicii, avand in vedere ca el este Beneficiarul si doar el isi poate face cont si obtine acces.
Rugăm sa consultați adițional p. 4.3.7. și 4.3.8 din sarcina tehnică (Caiet de sarcini). Pentru sistemele declarate că vor fi integrate prin API, Beneficiarul are obligațiunea de a organiza accesurile și documentația necesară pentru integrare, pentru celelalte sisteme metodologia de integrare trebuie să fie definită, propusă și împreună în procesul de dezvoltare de comun acord cu beneficiarul să fie implementată.
Va rugam sa specificati ce tip/format de fisiere poate utiliza Tipografia
La moment se utilizează PDF și CSV. În sistemul nou urmează să definim împreună în procesul de dezvoltare de comun acord.
Va rugam sa ne comunicati daca se accepta si SQL Server, caz in care va rugam sa confirmeati daca oferta trebuei sa prezinte si licente de SQL Server sau le va achizitiona Achizitorul separat.
Se acceptă orice SGBD care va corespunde cerințelor de productivitate. În caz că sunt produse comerciale, rugăm să consultați p. 5.2.1 (Caiet de sarcini).
Va rugam sa ne comunicati care este perioada necesara de pastrate a jurnalelor.
Min 24 luni, cu posibilitate de a programa ștergerea la discreția beneficiarului.
Va rugam sa ne confirmati ca este in responsabilitatea achizitorului sa obtina acces pentru integrarea tehnica cu acest sistem, acesta fiind in proprietatea acestuia si avend relatii contractuale directe cu furnizorul acestei solutii.
Se utilizează Asterisk, care posedă documentație deschisă.
Va rugam sa ne confirmati ca veti intermedia relatia cu tertele parti implicate pentru obtinerea accesului la API-urile sistemelor respective, precum si documentatiile actualizate ale acestora.
Beneficiarul are obligațiunea de a organiza accesurile și documentația necesară pentru integrare, totodată executorul va avea obligațiunea de purta discuții pe marginea subiectelor tehnice vizavi de integrate direct cu prestatorul de servicii.
Va rugam sa ne confirmati ca este in responsabilitatea achizitorului sa obtina acces pentru integrarea tehnica cu acest sistem, acesta avand relatii contractuale directe cu furnizorul acestei solutii.
Sistemul informațional pentru activitatea de furnizare și distribuție (OSD) vor fi elaborate concomitent, respectiv tot la acel moment se va dezvolta și protocolul API pentru integrarea între ele. Vezi detalii în p.4.4. din Caietului de Sarcini.
Va rugam sa ne confirmati daca exista deja si daca ne-ati putea indica cate informatii de concretizare.
Da, există.
Pentru acest scenariu, cum se calculeaza punctajul, avand in vedere ca pentru personalizare volumul de ManDay nu o sa mai fie >10 000, iar componenta de cost se va duce catre licente si nu catre dezvoltare?
In ofertă se va include costul efortului pentru fiecare specialist în parte și adițional celelalte costuri ce țin de licențe, configurare, ajustare și implementare. Consultați Anunțul de participare, vezi Anexa nr. 2 și Anexa nr. 2a.
Avand in vedere ca 2.1.2 mai sus permite utilizarea de platforme tehnologice existente, pentru acestea nu se poate pune la dispozitie codul sursa. Va rugam sa ne confirmati sau sa aduceti concretizari.
Lipsa codului sursă nu se acceptă.
Va rugam sa ne comunicati care care dintre campuri (in general) sunt obligatorii si care sunt optionale.
O descriere detaliată nu poate fi furnizată în cadrul procedurii de achiziție. Aceasta reprezintă unul dintre livrabilele proiectului. Reingineria proceselor actuale, inclusiv analiza business a proceselor AS IS și elaborarea proceselor TO BE vor fi efectuate în cadrul proiectului. Pentru mai multe detalii, consultați documentația procedurii de achiziție. Procesele ce țin de analiza și procesarea datelor vor fi analizate în cadrul proiectului. Tot în cadrul proiectului, vor fi identificate instrumentele cele mai potrivite pentru digitalizarea acestor procese. Ofertantul, în cadrul prezentei proceduri de achiziție, poate propune orice instrument. Condiția este să corespundă cerințelor caietului de sarcini, inclusiv cerințelor de licențiere (pct.4.13.12. din Caietul de Sarcini). Pentru informare: Cerințele funcționale nu reprezintă lista exhaustivă a funcționalităților dorite. Ele reprezintă o parte din funcționalitățile curente ale sistemului informațional existent. Cerințele funcționale finale vor fi identificate în cadrul proiectului, prin utilizarea unei metodologii iterative de implementare. Este foarte important ca estimarea efortului necesar pentru realizarea proiectului să se efectueze nu în baza cerințelor funcționale, ci în baza cerințelor privind elaborarea ofertei (a se vedea Anunțul de participare, Cerința - Oferta).
Va rugam sa ne spuneti daca sistemul JSC are APPI si de catre cine este gestionat.
Sistemul informaționale pentru activitatea de furnizare și distribuție (OSD) vor fi elaborate concomitent, respect tot la acel moment se va dezvolta și protocolul API pentru integrarea între ele. Vezi detalii în p.4.4. din Caietul de Sarcini.
Cum considerați cerința de predare a codului sursă în cazul utilizării platformelor comerciale off the shelf (COTS), având în vedere că aceste soluții nu necesită predarea codului sursă? De asemenea, cum se va ajusta punctajul, dat fiind că implementarea cu o soluție COTS ar putea reduce semnificativ numărul de ore necesare, posibil sub 10.000?
Dacă oferta nu presupune predarea codului sursă, ea nu va întruni cerințele. Dacă soluția comercială presupune ore sub 10 000, atunci impune adăugarea la ofertă costul tuturor componentelor ale sistemului care vor necesita achiziție (vezi Anexa nr. 2 si nr. 2a din Anunțului de participare).
Ne puteți clarifica pentru ce perioadă istorică se intenționează migrarea datelor?
Toate datele istorice din anul 2017.
Ar fi posibil să furnizați o listă a rapoartelor, împreună cu o scurtă descriere a scopului fiecăruia și, eventual, departamentul sau zona de business care le utilizează?
Vezi p. 4.6.11., Anexa nr.5 din Caietul de Sarcini.
Va rugam sa ne confirmati daca asigurati accesul la aceste API-uri, prin prisma relatiei contractuale cu vendorul acestor solutii.
Rog sa consultați adițional p. 4.3.7. și 4.3.8 din sarcina tehnică (Caietul de Sarcini). Pentru sistemele declarate că vor fi integrate prin API, Beneficiarul are obligațiunea de a organiza accesurile și documentația necesară pentru integrare, pentru celelalte sisteme metodologia de integrare trebuie să fie definită, propusă și împreună în procesul de dezvoltare de comun acord cu beneficiarul să fie implementată.
Mentionam ca in CS nu se specifica daca trebuie sa facem si acest portal sau exista deja. Va rugam sa clarificati
Nu necesită elaborat, există deja.
Buna ziua.
Cu referire la: Entitatea contractantă RECOMANDĂ ofertanților să depună în sistemul electronic SIA RSAP (MTender), vă rugăm să specificați care este modul de depunere, deschidere și examinare a ofertelor recepționate în afara sistemului electronic SIA RSAP (MTender)?
Buna ziua. În temeiul legislației în vigoare și întru asigurarea transparenței și încrederea publicului față de companie în procesul de achiziție, SA ”Moldovagaz” utilizează serviciului guvernamental digital – SIA RSAP (MTender), unde fiecare clarificare/decizie de achiziție este publicată în mod transparent online în timp real, pentru toți participanții la procesul de achiziție asigurînd accesul egal pentru toți canditații/ofertanții interesați. În conformitatea cu Anunțul de participare - ofertele, cererile de participare și informațiile solicitate (documentație) este necesar de prezentat obligatoriul prin intermediul SIA RSAP (MTender), alt mod de prezentare a ofertelor nu se acceptă. Cu referire la pct. 15.10 ”Entitatea contractantă recomendă ofertanților să depună în sistemul electronic SIA RSAP (MTender), toate documentele solicitate în documentele de atribuire (inclusiv în anunțul de participare), la momentul depunerii ofertei”, iar examinarea ofertelor depuse se va efectua în baza documentelor depuse prin intermediul platformei electronice SIA RSAP (MTender).
În legătură cu cerința privind "Experiență dovedită de integrare cu sistemele guvernamentale moldovenești în cel puțin 3 proiecte în ultimii 5 ani. Informația se va prezenta în formă liberă", vă rugăm să precizați următoarele aspecte:
- Care este numărul minim de sisteme guvernamentale moldovenești cu care s-au făcut integrări?
- Ce se are în vedere prin sisteme guvernamentale moldovenești?
- Orice sistem informatic guvernamental sau sisteme informatice specifice?
Mulțumim.
Buna ziua, cu referire la clarificarea dvs vă comunicăm. Sunt doua achiziții diferite. SA ”Moldovagaz” va achiziționa Sistem informațional pentru activitatea de furnizare (vînzarea gazelor naturale către consumatori) a gazelor naturale, iar ”Chișinău-gaz” SRL va achiziționa Sistem informațional pentru activitatea de distribuție (transmiterea gazelor naturale prin rețelele de distribuție) a gazelor naturale. În contextul în care aceste sisteme vor interacționa pe diverse procese și vor necesita integrare profundă, sarcinile tehnice pe compartimentul “Cerințe nonfuncționale” sunt similare. Totodată compartimentul cu cerințe funcționale sunt specific fiecărei activități și sunt diferite. Referitor la bugete, sunt similare, deoarece complexitatea acestor sisteme sunt la fel similare.