Achiziție - Sistem informațional pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale

Achiziție MOLDOVAGAZ S.A.

Informație generală

MOLDOVAGAZ S.A.
1003600005148
Sistem informațional pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale
52,600,000.00 MDL
desemnare câștigător
ocds-b3wdp1-MD-1726484885053

Sistem informațional pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale


Licitație deschisă
cel mai bun raport calitate-preţ
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
16/09/2024 14:39
clarificări
07/10/2024 09:00
depunere
31/10/2024 07:00
deschidere oferte
31/10/2024 07:00
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 16/09/2024 11:27
Trezoreria de Stat

suma planificată 52,600,000.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
52,600,000.00 MDL 48445000-9 Sistem informațional pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale 1 Unitate 01.11.2024 - 30.12.2027
Alexandr Puskin nr.64

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
CS SI activitatea de furnizare gaze MG_ro.docxbiddingDocumentsAchizițieCaiet de sarcini RO26/09/2024 17:15Descarca
CS SI activitate de furnizare gaz MG.docxbiddingDocumentsAchizițieCaiet de sarcini16/09/2024 15:06Descarca
CS SI activitate de furnizare gaz MG.pdfbiddingDocumentsAchizițieCaiet de sarcini16/09/2024 15:06Descarca
Anunț de participare SI de furnizare gaze.docxbiddingDocumentsAchizițieAnunț de participare16/09/2024 15:06Descarca
202409161425_Anunț de participare SI de furnizare gaze.pdfbiddingDocumentsAchizițieAnunț de participare16/09/2024 14:39Descarca
202409161427_Anunț de participare SI de furnizare gaze.pdfbiddingDocumentsAchizițieAnunț de participare16/09/2024 14:39Descarca
202409161428_Documentatie de atribuire SI FG MG.docxbiddingDocumentsAchizițieDocumentația de atribuire16/09/2024 14:39Descarca
202409161428_Documentatie de atribuire SI FG MG.pdfbiddingDocumentsAchizițieDocumentația de atribuire16/09/2024 14:39Descarca
202409161429_CS SI activitate de fur.gaz MG.docxbiddingDocumentsAchizițieCaiet de sarcini16/09/2024 14:39Descarca
202409161430_CS SI activitate de fur.gaz MG.pdfbiddingDocumentsAchizițieCaiet de sarcini16/09/2024 14:39Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Integrarea cu sisteme informatice externe, cum ar fi Agenția Servicii Publice (ASP) IS, Payment Gateway, Distribution Company Information System (OSD), Cabinet Personal, SMS Gateway
pentru Achiziție
02.10.2024 16:20

Va rugam sa ne comunicati ca este in responsabilitatea Achizitorului sa obtina acces la aceste servicii, avand in vedere ca el este Beneficiarul si doar el isi poate face cont si obtine acces.

Răspuns:

03.10.2024 21:14

Rugăm sa consultați adițional p. 4.3.7. și 4.3.8 din sarcina tehnică (Caiet de sarcini). Pentru sistemele declarate că vor fi integrate prin API, Beneficiarul are obligațiunea de a organiza accesurile și documentația necesară pentru integrare, pentru celelalte sisteme metodologia de integrare trebuie să fie definită, propusă și împreună în procesul de dezvoltare de comun acord cu beneficiarul să fie implementată.

Organizează posibilitatea ca Tipografia să primească fișiere pentru imprimare folosind o interfață web specială.
pentru Achiziție
02.10.2024 16:20

Va rugam sa specificati ce tip/format de fisiere poate utiliza Tipografia

Răspuns:

03.10.2024 21:14

La moment se utilizează PDF și CSV. În sistemul nou urmează să definim împreună în procesul de dezvoltare de comun acord.

Oracle DBMS este utilizat ca bază de date principală (clientul are licențe pentru a utiliza acest DBMS).
pentru Achiziție
02.10.2024 16:25

Va rugam sa ne comunicati daca se accepta si SQL Server, caz in care va rugam sa confirmeati daca oferta trebuei sa prezinte si licente de SQL Server sau le va achizitiona Achizitorul separat.

Răspuns:

03.10.2024 21:14

Se acceptă orice SGBD care va corespunde cerințelor de productivitate. În caz că sunt produse comerciale, rugăm să consultați p. 5.2.1 (Caiet de sarcini).

Toate jurnalele cu jurnale IS trebuie stocate într-un DBMS separat (jurnal DB din diagramă)
pentru Achiziție
02.10.2024 16:25

Va rugam sa ne comunicati care este perioada necesara de pastrate a jurnalelor.

Răspuns:

03.10.2024 21:14

Min 24 luni, cu posibilitate de a programa ștergerea la discreția beneficiarului.

Integrarea cu gateway-ul de telefonie IP (VOIP Gateway în diagramă) este necesară pentru a efectua apelarea automată și manuală a consumatorilor.
pentru Achiziție
02.10.2024 16:26

Va rugam sa ne confirmati ca este in responsabilitatea achizitorului sa obtina acces pentru integrarea tehnica cu acest sistem, acesta fiind in proprietatea acestuia si avend relatii contractuale directe cu furnizorul acestei solutii.

Răspuns:

03.10.2024 21:14

Se utilizează Asterisk, care posedă documentație deschisă.

PI ar trebui să fie integrat cu API-urile băncilor comerciale și ale sistemelor de plată, inclusiv cu sistemul de plăți instantanee MIA (gateway de plată în sistem), pentru a face schimb rapid de informații privind tranzacțiile financiare.
pentru Achiziție
02.10.2024 16:27

Va rugam sa ne confirmati ca veti intermedia relatia cu tertele parti implicate pentru obtinerea accesului la API-urile sistemelor respective, precum si documentatiile actualizate ale acestora.

Răspuns:

03.10.2024 21:14

Beneficiarul are obligațiunea de a organiza accesurile și documentația necesară pentru integrare, totodată executorul va avea obligațiunea de purta discuții pe marginea subiectelor tehnice vizavi de integrate direct cu prestatorul de servicii.

SI ar trebui să fie integrat cu API-ul sistemelor informatice ale întreprinderilor de distribuție (OSD în diagramă) pentru a face schimb de informații despre consumatori, locuri de consum, volume de gaze naturale consumate etc.
pentru Achiziție
02.10.2024 16:28

Va rugam sa ne confirmati ca este in responsabilitatea achizitorului sa obtina acces pentru integrarea tehnica cu acest sistem, acesta avand relatii contractuale directe cu furnizorul acestei solutii.

Răspuns:

03.10.2024 21:14

Sistemul informațional pentru activitatea de furnizare și distribuție (OSD) vor fi elaborate concomitent, respectiv tot la acel moment se va dezvolta și protocolul API pentru integrarea între ele. Vezi detalii în p.4.4. din Caietului de Sarcini.

Contul personal al consumatorului (în diagramă - Cont personal).
pentru Achiziție
02.10.2024 16:29

Va rugam sa ne confirmati daca exista deja si daca ne-ati putea indica cate informatii de concretizare.

Răspuns:

03.10.2024 21:14

Da, există.

„Contractantul se poate oferi să dezvolte un sistem informațional de la zero sau să ofere servicii de personalizare a platformelor tehnologice existente, a cadrelor și/sau a altor module sau instrumente personalizabile.
pentru Achiziție
02.10.2024 16:30

Pentru acest scenariu, cum se calculeaza punctajul, avand in vedere ca pentru personalizare volumul de ManDay nu o sa mai fie >10 000, iar componenta de cost se va duce catre licente si nu catre dezvoltare?

Răspuns:

03.10.2024 21:14

In ofertă se va include costul efortului pentru fiecare specialist în parte și adițional celelalte costuri ce țin de licențe, configurare, ajustare și implementare. Consultați Anunțul de participare, vezi Anexa nr. 2 și Anexa nr. 2a.

„Indiferent de scenariul ales, trebuie îndeplinită următoarea cerință: toate componentele soluțiilor furnizate trebuie să fie însoțite de un cod sursă necompilat acoperit de o licență de utilizare nelimitată pentru SI Managementul Aprovizionării cu Gaze Naturale.
pentru Achiziție
02.10.2024 16:30

Avand in vedere ca 2.1.2 mai sus permite utilizarea de platforme tehnologice existente, pentru acestea nu se poate pune la dispozitie codul sursa. Va rugam sa ne confirmati sau sa aduceti concretizari.

Răspuns:

03.10.2024 21:14

Lipsa codului sursă nu se acceptă.

Numărul cadastral al locului de consum/alt document de proprietate.
pentru Achiziție
02.10.2024 16:31

Va rugam sa ne comunicati care care dintre campuri (in general) sunt obligatorii si care sunt optionale.

Răspuns:

03.10.2024 21:14

O descriere detaliată nu poate fi furnizată în cadrul procedurii de achiziție. Aceasta reprezintă unul dintre livrabilele proiectului. Reingineria proceselor actuale, inclusiv analiza business a proceselor AS IS și elaborarea proceselor TO BE vor fi efectuate în cadrul proiectului. Pentru mai multe detalii, consultați documentația procedurii de achiziție. Procesele ce țin de analiza și procesarea datelor vor fi analizate în cadrul proiectului. Tot în cadrul proiectului, vor fi identificate instrumentele cele mai potrivite pentru digitalizarea acestor procese. Ofertantul, în cadrul prezentei proceduri de achiziție, poate propune orice instrument. Condiția este să corespundă cerințelor caietului de sarcini, inclusiv cerințelor de licențiere (pct.4.13.12. din Caietul de Sarcini). Pentru informare: Cerințele funcționale nu reprezintă lista exhaustivă a funcționalităților dorite. Ele reprezintă o parte din funcționalitățile curente ale sistemului informațional existent. Cerințele funcționale finale vor fi identificate în cadrul proiectului, prin utilizarea unei metodologii iterative de implementare. Este foarte important ca estimarea efortului necesar pentru realizarea proiectului să se efectueze nu în baza cerințelor funcționale, ci în baza cerințelor privind elaborarea ofertei (a se vedea Anunțul de participare, Cerința - Oferta).

Funcționalitate care permite schimbul bidirecțional de date în timp real între furnizor și companiile de distribuție incluse în sistemul JSC
pentru Achiziție
02.10.2024 16:31

Va rugam sa ne spuneti daca sistemul JSC are APPI si de catre cine este gestionat.

Răspuns:

03.10.2024 21:14

Sistemul informaționale pentru activitatea de furnizare și distribuție (OSD) vor fi elaborate concomitent, respect tot la acel moment se va dezvolta și protocolul API pentru integrarea între ele. Vezi detalii în p.4.4. din Caietul de Sarcini.

PI ar trebui să fie dezvoltat și operat pe baza tehnologiilor cunoscute și implementate pe scară largă în Republica Moldova. Cel puțin alți trei contractanți de pe piața locală sunt obligați să furnizeze servicii de întreținere și dezvoltare pe platformele relevante.
pentru Achiziție
02.10.2024 16:49

Cum considerați cerința de predare a codului sursă în cazul utilizării platformelor comerciale off the shelf (COTS), având în vedere că aceste soluții nu necesită predarea codului sursă? De asemenea, cum se va ajusta punctajul, dat fiind că implementarea cu o soluție COTS ar putea reduce semnificativ numărul de ore necesare, posibil sub 10.000?

Răspuns:

03.10.2024 21:14

Dacă oferta nu presupune predarea codului sursă, ea nu va întruni cerințele. Dacă soluția comercială presupune ore sub 10 000, atunci impune adăugarea la ofertă costul tuturor componentelor ale sistemului care vor necesita achiziție (vezi Anexa nr. 2 si nr. 2a din Anunțului de participare).

Implementarea SI va necesita transformarea și migrarea datelor istorice. Clientul va pregăti și furniza seturile de date necesare pentru transformarea și finalizarea bazei de date IS. Formatul datelor va fi convenit de comun acord între Contractor și Client.
pentru Achiziție
02.10.2024 16:49

Ne puteți clarifica pentru ce perioadă istorică se intenționează migrarea datelor?

Răspuns:

03.10.2024 21:14

Toate datele istorice din anul 2017.

Toate rapoartele existente în software-ul actual trebuie implementate în IS
pentru Achiziție
02.10.2024 16:49

Ar fi posibil să furnizați o listă a rapoartelor, împreună cu o scurtă descriere a scopului fiecăruia și, eventual, departamentul sau zona de business care le utilizează?

Răspuns:

03.10.2024 21:14

Vezi p. 4.6.11., Anexa nr.5 din Caietul de Sarcini.

API al Agenției Servicii Publice; ● API-urile băncilor comerciale și ale sistemelor de plată, inclusiv sistemul de plăți instant MIA; ● API-ul sistemelor informatice ale întreprinderilor de distribuție;
pentru Achiziție
02.10.2024 16:44

Va rugam sa ne confirmati daca asigurati accesul la aceste API-uri, prin prisma relatiei contractuale cu vendorul acestor solutii.

Răspuns:

03.10.2024 21:14

Rog sa consultați adițional p. 4.3.7. și 4.3.8 din sarcina tehnică (Caietul de Sarcini). Pentru sistemele declarate că vor fi integrate prin API, Beneficiarul are obligațiunea de a organiza accesurile și documentația necesară pentru integrare, pentru celelalte sisteme metodologia de integrare trebuie să fie definită, propusă și împreună în procesul de dezvoltare de comun acord cu beneficiarul să fie implementată.

API-ul contului personal al consumatorului
pentru Achiziție
02.10.2024 16:46

Mentionam ca in CS nu se specifica daca trebuie sa facem si acest portal sau exista deja. Va rugam sa clarificati

Răspuns:

03.10.2024 21:14

Nu necesită elaborat, există deja.

Modalitate depunere oferte
pentru Sistem informațional pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale
25.09.2024 18:26

Buna ziua.

Cu referire la: Entitatea contractantă RECOMANDĂ ofertanților să depună în sistemul electronic SIA RSAP (MTender), vă rugăm să specificați care este modul de depunere, deschidere și examinare a ofertelor recepționate în afara sistemului electronic SIA RSAP (MTender)?

Răspuns:

26.09.2024 13:28

Buna ziua. În temeiul legislației în vigoare și întru asigurarea transparenței și încrederea publicului față de companie în procesul de achiziție, SA ”Moldovagaz” utilizează serviciului guvernamental digital – SIA RSAP (MTender), unde fiecare clarificare/decizie de achiziție este publicată în mod transparent online în timp real, pentru toți participanții la procesul de achiziție asigurînd accesul egal pentru toți canditații/ofertanții interesați. În conformitatea cu Anunțul de participare - ofertele, cererile de participare și informațiile solicitate (documentație) este necesar de prezentat obligatoriul prin intermediul SIA RSAP (MTender), alt mod de prezentare a ofertelor nu se acceptă. Cu referire la pct. 15.10 ”Entitatea contractantă recomendă ofertanților să depună în sistemul electronic SIA RSAP (MTender), toate documentele solicitate în documentele de atribuire (inclusiv în anunțul de participare), la momentul depunerii ofertei”, iar examinarea ofertelor depuse se va efectua în baza documentelor depuse prin intermediul platformei electronice SIA RSAP (MTender).

Cerințe față de experiență
pentru Sistem informațional pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale
25.09.2024 18:58

În legătură cu cerința privind "Experiență dovedită de integrare cu sistemele guvernamentale moldovenești în cel puțin 3 proiecte în ultimii 5 ani. Informația se va prezenta în formă liberă", vă rugăm să precizați următoarele aspecte:
- Care este numărul minim de sisteme guvernamentale moldovenești cu care s-au făcut integrări?
- Ce se are în vedere prin sisteme guvernamentale moldovenești?
- Orice sistem informatic guvernamental sau sisteme informatice specifice?

Mulțumim.

Răspuns:

26.09.2024 13:07

Buna ziua, cu referire la clarificarea dvs vă comunicăm. Sunt doua achiziții diferite. SA ”Moldovagaz” va achiziționa Sistem informațional pentru activitatea de furnizare (vînzarea gazelor naturale către consumatori) a gazelor naturale, iar ”Chișinău-gaz” SRL va achiziționa Sistem informațional pentru activitatea de distribuție (transmiterea gazelor naturale prin rețelele de distribuție) a gazelor naturale. În contextul în care aceste sisteme vor interacționa pe diverse procese și vor necesita integrare profundă, sarcinile tehnice pe compartimentul “Cerințe nonfuncționale” sunt similare. Totodată compartimentul cu cerințe funcționale sunt specific fiecărei activități și sunt diferite. Referitor la bugete, sunt similare, deoarece complexitatea acestor sisteme sunt la fel similare.

Participanți

Sistem informațional pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale 52,600,000.00 MDL
31/10/2024 03:11
46,617,812.00 MDL
Ofertă acceptată