Achiziționarea Transportului sanitar (ambulanță de tip A2) conform necesităților
IMSP Institutul de Cardiologie (repetat)
suma planificată 1,300,000.00 MDL
1.Va rugam sa clarificati prevederile art. 2.3 in care se prevede: „ Beneficiarul poate solicita o reducere sau majorare argumentată a cantităţii de Bunuri în limitele prevederilor legislației în vigoare în domeniul achizițiilor publice, informînd despre aceasta Vînzătorul cu 10 zile înainte de livrare”.
In conditiile in care contractul este asumat si semnat pentru livrarea în tranșe în termen de până la 12 luni din data semnării acestuia, inserarea unei clauze prin care Beneficiarul poate solicita o majorare a cantitatii de bunuri cu 10 zile inainte de livrare, ni se pare neavenita si total lipsita de sens. Furnizorul, dupa semnarea contractului de achizitie, incepe executarea acestuia, dar, producerea tuturor celor 21 de bucati de produs nu se realizeaza dintr-o data, ci pe parcursul derularii contractului. Societatea noastra este implicata in multe si diverse proiecte care sunt in curs de executare, cu planificarea exacta a activitatii de productie, planificare realizata cu scopul de a-si putea onora intocmai obligatiile de livrare asumate in cadrul contractelor cu diversi beneficiari. Avem fara indoiala capacitatea de a executa obiectul contractului, detinand intreaga logistica pentru realizarea lui, dar termenul acordat prin inserarea acestei termen de 10 zile nu corespunde unei realitati fizice.
In consecinta, va rugam sa eliminati posibilitatea stabilita in favoarea beneficiarului de a solicita suplimentarea cantitatii produsului cu 10 zile inainte de livrare.
Prevederile pct. 2.3 din modelul de contract atașat, sunt aprobate prin HG 1128/2016, respectiv, acestea nu pot fi modificate. Totodată, vă informăm că micșorarea sau majoarea în limitele Legii nr. 131/2015 poate fi realizată doar prin acordul de voință a tuturor părților, semnând un acord adițional în acest sens. Suplimentar vă informăm că termenul de 10 zile este un termen de referință în cazul micșorării cantității. Totodată, menționăm că canitatea spre contractare este o unitate, respectiv, conform prevederilor Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, majorare se efectuează în mărime de 15% din cantitatea inițială contractată.
2. Va rugam reformularea clauzei din art. 3.3. „Achitarea plăților pentru Bunurile livrate se va efectua de către Centru, în euro/lei MDL conform cursului oficial al BNM, la data achitării, în termen de 15 zile lucrătoare după recepţionarea Documentaţiei de însoţire a Bunurilor şi a Actului de predare-primire semnat de către Vînzător și Beneficiar”, in sensul modificarii datei la care se va raporta paritatea euro/lei MDL, respectiv din „la data achitarii”, in „la data emiterii facturii”.
Solicitam aceasta deoarece exista posibilitatea ca la data emiterii facturii de catre societatea noastra, cursul euro/leu MDL sa fie stabilit la o anumita valoare, iar la data achitarii, aceasta sa fie o valoare diferita, caz in care, in situatia scaderii ei, societatea noastra ar suferi un prejudiciu rezultat din diferenta de valoare intre cele doua cursuri.
Achitarea plăților pentru Bunurile livrate se va efectua de către Centru, în euro (pentru nerezidenți)/lei (pentru rezidenți) MDL conform cursului oficial al BNM, la data achitării.
3. Solicitam stabilirea unor penalitati identice atat la art. 9.9, cat si la art. 9.10, in sensul ca acestea sa fie aceleasi atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator. Nu exista nicio justificare pentru ca penalitatile datorate de autoritatea contractanta sa fie mai mici decat cele datorate de catre contractant in eventualitatea intarzierii. Drepturile si obligatiile in cadrul contractului trebuie sa fie corelative, stabilite in asa fel incat sa nu puna una dintre parti intr-o situatie juridica superioara celeilalte.
Prevederile pct. 9.9 și 9.10 din modelul de contract atașat, sunt aprobate prin HG 1128/2016, respectiv, acestea nu pot fi modificate.
4. Solicitam plafonarea penalitatilor de intarziere datorate de catre autoritatea contractanta conform art.9.10, la 30% din valoarea contractuala (in loc de 5%), similar penalitatilor prevazute la art.9.9, avand in vedere faptul ca partile contractului trebuie sa fie pe aceeasi pozitie economica si juridica.
Prevederile pct. 9.9 și 9.10 din modelul de contract atașat, sunt aprobate prin HG 1128/2016, respectiv, acestea nu pot fi modificate.
Va rugam respectuos sa acceptati ca plata la termenul de 15 zile lucrătoare după recepţionarea Documentaţiei de însoţire a Bunurilor şi a Actului de predare-primire semnat de către Vînzător și Beneficiar sa se poata realiza prin acreditiv bancar (Letter of Credit) .
Se acceptă pentru operatorii economici nerezidenți.
Va rugam sa precizati daca doriti ca sistemul de fixare sa aiba si functie de alimentare sau daca este permis ca sistemul de prindere sa aiba in proximitate o priza pentru alimentare prin conexiune cu cablu.
Se acceptă conform cerințelor din caietul de sarcini: cu sistem de fixare și alimentare pe perete autosanitarei.
Va rugam sa precizati daca prin aceasta descriere va referiti la cearceaful din material netesut sau daca nu, va rugam sa faceti o descriere detaliata a produsului dorit.
Saltea cu suprafață exterioara impermeabila, lavabilă și rezinstentă la dezinfecție.