Achiziție - Lucrări de reparație a îmbrăcămintei rutiere pe drumul G119 G118 – Coșcalia – Plop – Baccealia – R30, raionul Căușeni

Achiziție Î.S.”Administrația de Stat a Drumurilor”

Informație generală

Lucrări de reparație a îmbrăcămintei rutiere pe drumul G119 G118 – Coșcalia – Plop – Baccealia – R30, raionul Căușeni
13,427,160.00 MDL
desemnare câștigător
ocds-b3wdp1-MD-1690805177733

Conform Caietului de sarcini


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
31/07/2023 15:12
clarificări
11/08/2023 15:34
depunere
16/08/2023 15:34
deschidere oferte
16/08/2023 15:34
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 31/07/2023 14:15
Trezoreria de Stat

suma planificată 13,427,160.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
13,427,160.00 MDL 45200000-9 Lucrări de reparație a îmbrăcămintei rutiere pe drumul G119 G118 – Coșcalia – Plop – Baccealia – R30, raionul Căușeni 1 Unitate 22.08.2023 - 31.12.2023
str. Bucuriei 12a

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
anunț de participare g119 caus.docxbiddingDocumentsAchiziție-09/08/2023 15:34Descarca
duae g119.docbiddingDocumentsAchiziție-09/08/2023 15:34Descarca
08.cs lot 08 n06 causeni g119(g118).docbiddingDocumentsAchiziție-08/08/2023 16:57Descarca
dl intretinere (003)_07.08.2023.docxbiddingDocumentsAchiziție-08/08/2023 16:57Descarca
08.cs lot 08 n06 causeni g119(g118) 07.08.docbiddingDocumentsAchiziție-07/08/2023 16:24Descarca
dl intretinere.docxbiddingDocumentsAchiziție-07/08/2023 16:24Descarca
anunț de participare g119 caus.docxbiddingDocumentsAchiziție-07/08/2023 16:24Descarca
lot 08 n06 causeni g119(g118) cs ( modificat).docbiddingDocumentsAchiziție-03/08/2023 16:10Descarca
anunț de participare g119 caus.docxbiddingDocumentsAchiziție-31/07/2023 15:12Descarca
duae g119.docbiddingDocumentsAchiziție-31/07/2023 15:12Descarca
lot 08 causeni g119(g118) f5.docbiddingDocumentsAchiziție-31/07/2023 15:08Descarca
dl intretinere.docxbiddingDocumentsAchiziție-31/07/2023 15:08Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Comisia de recepție
pentru Achiziție
01.08.2023 14:25

punctul 3.5. din contractul anexat prevede că: Lucrările nu vor fi considerate finalizate până când procesul-verbal a lucrărilor finalizate nu va fi semnat de comisia de recepţie, care confirmă că lucrările au fost executate conform contractului, vă rugăm să completați că comisia de întrunește în decurs de 7 zile maxim de recepționarea înștiințării din partea operatorului, iar în cazul în care aceasta nu se convocă în termenul lucrările se consideră executate, nu creați condiții pentru corupție să mergem să ne rugăm pe la diferiți șefuleți (cu bani în plicuri) să convoace comisia mai urgent, fiți și voi mai responsabili?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

03.08.2023 08:33

Procedura de recepție a lucrărilor se va desfășura în conformitate cu prevederile H.G. Nr. 285 din 23.05.1996 cu privire la aprobarea Regulamentului de recepţie a construcţiilor şi instalaţiilor aferente.
Astfel recepția lucrărilor se va desfășura în 2 etape. Recepția la terminarea lucrărilor (care va fi convocată de investitor după terminarea tuturor lucrărilor în șantier și recepționarea tuturor proceselor verbale lunare) iar recepţia finală se va convoca de către investitor în după expirarea perioadei de garanţie stabilită în contract.

... afișează tot conținutul

Garanția de bună execuție
pentru Achiziție
02.08.2023 09:07

Buna ziua, HOTĂRÂRE Guvernului Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări la punctul 155. prevede că: Autoritatea contractantă eliberează/restituie garanția de bună execuție a contractului în termen de 15 zile de la data semnării procesului-verbal la terminarea lucrărilor. Vă rugăm să modificați modelul de contract în condițiile în care cerința stabilită de dvs. este una ilegală..

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.08.2023 08:29

Bună ziua.
Potrivit art.68 din Legea nr.131/2015, 8) La achiziţia de bunuri, lucrări și servicii, autoritatea contractantă va cere ca ofertantul să prezinte, la încheierea contractului, garanţia de bună execuţie a acestuia. Garanţia de bună execuţie se returnează de către autoritatea contractantă la momentul executării integrale a contractului de achiziții publice.
Potrivit pct.3 din Regulamentul de recepție a construcțiilor și instalațiilor aferente aprobat prin HG nr.285/1996, 3. Recepţia lucrărilor de construcţie şi a instalaţiilor aferente acestora se efectuează atît la lucrări noi, cît şi la intervenţiile în timp asupra construcţiilor existente (reparaţii capitale, consolidări, reconstrucţii, modificări, modernizări, extinderi etc.) şi se realizează în două etape:
1) recepţia la terminarea lucrărilor;
2) recepţia finală la expirarea perioadei de garanţie.
Așadar, executarea integrală a contractului presupune inclusiv și expirarea perioadei de garanție prevăzută în contract ca urmare a căreia se face recepția finală.
În contextual dat, autoritatea contractantă, conducându-se de normele citate supra, a prevăzut în contract care este momentul executării integrale a contractului și respectiv momentul când se returnează garanția de bună execuție.
Cu referire la prevederile pct.155 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări aprobat prin HG nr.638/2020, menționăm că potrivit Legii nr.100/2017, Legea este un act normativ cu forţă juridică superioară față de hotărârea Guvernului. Așadar, atât timp cât Legea nr.131/2015 prevede că Garanţia de bună execuţie se returnează la momentul executării integrale a contractului de achiziții publice, prevederea dată are prioritate față de prevederea de la pct.155 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări aprobat prin HG nr.638/2020, care se conține într-un act cu forţă juridică inferioară.
Or, conform Hotărârii Curții Constituționale nr. 6 din 28 februarie 2023, s-a concluzionat că actul normativ subordonat legii nu poate conține norme cu caracter primar, iar conținutul actului normativ urmează să fie în strictă corespundere cu normele şi scopul legii şi nu poate introduce reglementări noi, altele decât cele stabilite de lege (a se vedea HCC nr. 29 din 28 octombrie 2016, § 71; DCC nr. 121 din 21 noiembrie 2019, § 22).

... afișează tot conținutul

Acostamente
pentru Achiziție
02.08.2023 11:34

Buna ziua. In compartimentul acostamente este luata norma pentru incarcarea pamintului, dar nu este clar ce sa face ulterior. Nui data nici transportare, nici lucrari la descarcare....

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.08.2023 08:32

Stimate Antreprenor, vă informăm că în caietul de sarcini la capitolul acostamente este utilizată norma TsC03F1, este necesar înlocuirea acestei norme cu TsC03B1. Caietul de sarcini a fost modificat.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
04.08.2023 10:32

In normativul DB 16 densitatea asfaltului este indicata 2.35, va rugam sa interveniti cu modificari.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.08.2023 17:37

Beneficiarul a analizat comentariile/solicitările parvenite, în perioada de clarificări de la operatorii economici și vă aduce la cunoștință următoarele: Normele de consum au fost stipulate conform normelor prevăzute în Win Smeta. Analizând certificatele de conformitate a producătorilor de mixtură asfaltică de pe teritoriul R.M. s-a stabilit că densitatea pentru mixtura Tip BA16 variază – în limitele 2390 Kg/m3 - 2480 Kg/m3, fapt ce denotă un consum de material mai mare față de ce prevede programul. În consecință beneficiarul vă informează că în toate caietele de sarcini se modifică consumul de material pentru simbolul DB16H, de la 0,0940t/m2 la 0,0974t/m2.

... afișează tot conținutul

DF17A(F) - Marcaje
pentru Achiziție
07.08.2023 17:49

In baza carui act normativ ati modificat norma de resurse pentru manopera si utilaje la executia marcajelor

... afișează tot conținutul

Răspuns:

09.08.2023 13:26

Stimate Antreprenor, vă informăm norma DF17A(F) - Marcaje in caietul de sarcini este descrisa

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
11.08.2023 13:25

Precizati va rog tipurile de Indicatoare de circulatie aferent normei DF19A

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.08.2023 14:57

Stimate Antreprenor, vă informăm Indicatoarele de circulatie vor fi instalate dupa reparatia sectoarelor de drum, tipurile de indicatoare vor fi stabilite pe santier.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini. Valoarea estimata.
pentru Achiziție
11.08.2023 13:35

Clarificati va rog care este valoarea estimativa veridica pentru prezenta procedura de achizitie publica, mentionam faptul ca pe platforma SIA RSAP MTender este indicata o valoare insa in Anuntul de participare o alta valoare.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.08.2023 14:06

1. Buna ziua. Din motive tehnice, care nu tin de Autoritate, in sistem nu poate fi modificata Valoarea estimata. La intrebarea noastra referitor la asta, ni s-a raspuns: ,,Lista modificărilor posibile: — adăugarea documentelor suplimentare sau schimbarea documentelor încărcate anterior; — mărirea perioadelor (este necesar de mări primele două perioade proporțional); — modificarea denumirii/descrierii lotului.,, Astfel, unica solutie a fost publicarea valorii estimative calculate (modificate) in Caietul de sarcini si in Anuntul de participare, la fel a fost modificata valoarea estimativa.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
11.08.2023 14:44

Precizati va rog tipurile de Indicatoare de circulatie aferent normei DF19A. Mentionam faptul ca pentru elaborarea corecta a ofertei este necesar sa cunoastem tipul indicatoarelor, deoarece pretul de achizitie al acestuia difera semnificativ.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.08.2023 14:57

Stimate Antreprenor, vă informăm Indicatoarele de circulatie vor fi instalate dupa reparatia sectoarelor de drum, tipurile de indicatoare vor fi stabilite pe santier.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
11.08.2023 14:46

Indicati va rog tipul si parametrii Stilpului din polietilena alba pentru dirijarea circulatiei aferent normei DF18A

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.08.2023 15:29

cerintele tehnice si constuctia stalpilor de ghidare trebuie sa fie de tip D3 si sa corespunda in conformitate cu SM SR EN 12899-3:2010

... afișează tot conținutul

indicatoare
pentru Achiziție
11.08.2023 14:53

in temeiul legii 131/2015 art. 35 pct (2). Autoritatea contractantă are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, cît mai repede posibil, la orice clarificare solicitată. Va rugam sa va conformati prevederilor legislative in vigoare. Atragem atentia ca pretul de achizitie difera de la 700 lei pina la 3500 lei deci este un element important tipul inficatoarelor solicitate.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.08.2023 14:57

Stimate Antreprenor, vă informăm Indicatoarele de circulatie vor fi instalate dupa reparatia sectoarelor de drum, tipurile de indicatoare vor fi stabilite pe santier.

... afișează tot conținutul

Raport de verificare
pentru Achiziție
11.08.2023 14:59

Va rugam sa publicati raportul de verificare al devizului de cheltuieli estimativ

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.08.2023 15:29

Caietul de sarcini publicat este alcatuit conform devizului de cheltuieli estimativ.

... afișează tot conținutul

Participanți

Lucrări de reparație a îmbrăcămintei rutiere pe drumul G119 G118 – Coșcalia – Plop – Baccealia – R30, raionul Căușeni 13,427,160.00 MDL
16/08/2023 15:29
9,142,593.43 MDL
Ofertă acceptată
16/08/2023 13:27
9,546,985.83 MDL
14/08/2023 23:55
9,975,743.00 MDL
16/08/2023 11:04
10,092,724.10 MDL
16/08/2023 15:20
10,187,939.42 MDL
15/08/2023 13:52
10,233,229.19 MDL
16/08/2023 14:47
11,417,250.00 MDL
16/08/2023 08:06
12,538,826.65 MDL
15/08/2023 17:37
1,153,322,768.00 MDL