Achiziție - Lucrari de instalare sisteme fotovoltaice in s.Cotovscoie rul Comrat

Achiziție примария Котовское

Informație generală

Lucrari de instalare sisteme fotovoltaice in s.Cotovscoie rul Comrat
1,980,001.63 MDL
activ
ocds-b3wdp1-MD-1662466618002

Lucrari de instalare sisteme fotovoltaice in s.Cotovscoie rul Comrat


COP
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
06/09/2022 16:11
clarificări
12/09/2022 10:00
depunere
23/09/2022 10:00
deschidere oferte
23/09/2022 10:00
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 06/09/2022 07:49
Trezoreria de Stat

suma planificată 1,980,001.63 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
1,980,001.63 MDL 45200000-9 Lucrari de instalare sisteme fotovoltaice in s.Cotovscoie r-ul Comrat 1 Bucata 03.10.2022 - 30.12.2023
ул.Ленина 17

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
anunt de-participare.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-06/09/2022 16:11Descarca
anunt-de-participare котовское.docxbiddingDocumentsAchiziție-06/09/2022 16:11Descarca
caiet de sarceni.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-06/09/2022 16:11Descarca
ds_lucrari.docxbiddingDocumentsAchiziție-06/09/2022 16:11Descarca
ds_lucrari.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-06/09/2022 16:11Descarca
duae_ro_0.docbiddingDocumentsAchiziție-06/09/2022 16:11Descarca
proeiect gimnazia.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-06/09/2022 16:11Descarca
proiect gradinita de copii.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-06/09/2022 16:11Descarca
proiect primaria.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-06/09/2022 16:11Descarca
котовское - солнечные панели ф5.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-06/09/2022 16:11Descarca
caiet de sarceni.docxbiddingDocumentsAchiziție-06/09/2022 16:11Descarca
котовское - солнечные панели ф5.docxbiddingDocumentsAchiziție-06/09/2022 16:11Descarca

Persoană de contact

Clarificări

anunt de participare p. 30 (ISO 45001 este o cerinta ilegala) eliminati va rog
pentru Achiziție
06.09.2022 18:36

Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 orice persoană care are sau a
avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în
cadrul procedurilor de achiziție publică un act al autorității contractante a vătămat un
drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta
prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de lege.
Procedând la examinarea în fond a contestației, Agenția reține că ÎM „Grădina
Zoologică” a publicat pe portalul guvernamental de acces online:
www.mtender.gov.md, la data de 07.08.2020, un anunț de participare la procedura de
achiziție publică nr. MD-1596798249779, privind achiziționarea „Lucrărilor de
construcție a volierului pentru lemuri la Grădina Zoologică din mun. Chișinău”.
În context, analizând pretențiile formulate de către contestator, Agenția constată
că acestea își manifestă dezacordul cu cerința autorității contractante indicată la pct.
15 subpct. (31) din anunțul de participare și, respectiv, la pct. 3 subpct. (31) din FDA,
prezentarea obligatorie de către potențialii ofertanți a: „Certificat al Sistemului de
Management al sănătății și securității ocupaționale ISO 45001:2018”.
Astfel, relevante speței sunt prevederile art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015,
potrivit cărora, în funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art. 1, și de tipul
procedurii alese conform art. 46 alin. (1), autoritatea contractantă are obligația de a
stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și
documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate
de către operatorii economici.
Concomitent, conform art. 18 din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă
7
va aplica criterii proporționale de calificare și selecție raportate la obiectul
contractului referitoare numai la:
a) eligibilitatea ofertantului sau candidatului;
b) capacitatea de exercitare a activității profesionale;
c) capacitatea economică și financiară;
d) capacitatea tehnică și/sau profesională;
e) standarde de asigurare a calității;
f) standarde de protecție a mediului.
Prin urmare, solicitarea Certificatului ISO 45001:2018 cu referire la sistemele
de management al sănătății și securității ocupaționale contravine prevederilor
enunțate supra.
În acest sens, nu pot fi reținute argumentele autorității contractante precum că
„conform cerințelor art. 23 alin. (2) al legii nr. 131/2015, în caz dacă operatorul
economic va prezenta un alt Certificat care demonstrează existenta unui Sistem de
Management al SSM, echivalent certificatului solicitat, autoritatea contractantă va
fi obligată să-l ia în considerare la evaluarea ofertelor”, în condițiile în care
prevederile art. 23 din legea prenotată reglementează dreptul autorității contractante
de a solicita respectarea anumitor standarde de calitate, în speță ISO 9001:2015,
prevăzut la pct. 15 subpct. (29) din anunțul de participare, iar modalitatea de
îndeplinire a cerinței respective nefiind limitată doar la Certificatul ISO 9001:,
urmând a fi acceptate și orice alte certificări, care trebuie să confirme că operatorul
economic respectă anumite standarde de asigurare a calității, raportate la sistemele de
asigurare a calității, bazate pe seriile de standarde europene relevante, însă
Certificatul ISO 45001:2018 nu cade sub incidența acestor prevederi.
Subsecvent, cu referire la art. 73 din Legea nr. 131/2015 citat de către autoritatea
contractantă, se reține că acesta reglementează „Condițiile speciale de executare a
contractului de achiziții publice”, care sunt stabilite de către autoritatea contractantă
în anunțul de participare și urmează a fi implementate pe parcursul
derulării/executării contractului de achiziție atribuit în scopul asigurării îndeplinirii
obiectivelor stabilite de norma prenotată, iar având în vedere faptul că standardul ISO
45001:2018 reflectă modul de organizare a operatorului economic, respectiv sistemul
de management implementat, în partea ce ține de domeniul sănătății și securității
ocupaționale, acesta nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții
publice.
Astfel, Agenția apreciază faptul că autoritatea contractantă eronat a identificat,
reieșind din prevederile enunțate mai sus, condițiile speciale care țin de executarea
viitorului contract de achiziții publice, care ar determina în consecință „îmbunătățirea
condițiilor de muncă și securitatea muncii”.
În context, este de menționat că Agenția nu pune la îndoială necesitatea
executării lucrărilor care constituie obiectul procedurii de achiziție publică litigante
8
de către ofertanți calificați, cât și impunerea unor condiții speciale de executare a
acestora, având în vedere regulile impuse în acest sens de către organizațiile de profil,
fapt menționat în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației, însă aceste
cerințe/condiții urmează a fi stabilite prin prisma prevederilor legislației din domeniul
achizițiilor publice, în măsura în care standardul contestat nu reprezintă un act
permisiv care urmează a fi implementat/deținut în mod obligatoriu de către operatorii
economici.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

07.09.2022 14:41

Согласно ст.22,23 и 24 Закона №131 от 03.07.2015 года о государственных закупках в случае применения процедуры для присуждения договора о государственных закупках работ в целях проверки технических и/или профессиональных возможностей оферентов/кандидатов закупающий орган вправе затребовать от них, с учетом специфики, количества и сложности работ, подлежащих выполнении, стандарты обеспечения качества, а также стандарты защиты окружающей среды Европейского образца.

... afișează tot conținutul

Participanți

Lucrari de instalare sisteme fotovoltaice in s.Cotovscoie r-ul Comrat 1,980,001.63 MDL
23/09/2022 09:44
1,507,112.61 MDL
Ofertă refuzată
23/09/2022 09:51
1,928,137.52 MDL
Ofertă refuzată
23/09/2022 08:39
1,973,574.53 MDL
Ofertă acceptată