Extinderea, reconstructia si modernizarea sistemului de alimentare cu apa a or.Donduseni. Obiect 201713.Etapa IV
suma planificată 5,106,780.00 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
5,106,780.00 MDL | 45200000-9 | Extinderea, reconstructia si modernizarea sistemului de alimentare cu apa a or.Donduseni. Etapa IV | 1 Kilometru; mie metri | Lot anulat |
Deviz-oferta № 2-2-1 (и) Pozitia 19 despre ce fiting este vorba la pozitia data??
Imbinarea cu mufe a pieselor de legatura din fonta sau a armaturilor, la conducte de presiune, avind diametrul de 50-100 mm (Fitinguri de fonta ductila ,Altele, PN10 d=1") ,standard diametru 63mm sau 90mm
Vizita obiectului si intelegerea proprie a solutiilor nu corespunde Legii 131. Dtre vreti sa spindeti ca fiecre vine cu solutiile care el le considera corecte? Atunci scriti in anunt ce acceptati ofertele alternative. Cerinta privind publicarea F1 desfasurata a fost introdusa in scopul egalarii in drepturi a tuturor ofertantilor ca sa nu apara interpretari de tipul ,,noi am pus mufa electri fuziune ca stim ca e mai bine" In F1 se vad si materialele marunte care de multe ori sunt corectate de devizierii proectantului. Cereti de la proiectant asa cum au facut colegii Dtre din Ungheni, Hincesti, Telenesti si ele orase
Stimate Agent Economic, va rugam respectuos sa va conformati F1 publicata, conform normativelor avem dreptul sa publicam doar Forma 1 a caietului de sarcini. O zi buna!
In anunt lipseste cerinta privind experienta similara, este o scapare sau nu e nevoe?
In Anuntul de participare, este specificat la pct.9
Prin ordinul Ministrului Finantelor nr. 69 , anexa 23 din documentatia standart aveti obligatia sa publicati forma 1 desfasurata, citim nota din anexa 23, deci cerem publicarea F1 desfasurata cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare pozitie, mentionam F 1 desfasurata
Forma 1 este publicata
Prin ordinul Ministrului Finantelor nr. 69 , anexa 23 din documentatia standart aveti obligatia sa publicati forma 1 desfasurata, citim nota din anexa 23, deci cerem publicarea F1 desfasurata cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare pozitie, mentionam nu forma 5 ci 1 desfasurata. Acest fapt vi se impune si prin art. 37 din Legea 131. Noi cerem F1 desfasurata asa cum prevede documentatia standart, F1 desfasurata nu e identica cu F1 care ati publicato. Mai jos va oferim un extras din decizia ANSC, Nr. 03D-482-22 Data: 09.08.2022:, care nu va lasa loc de interpretari si cerem publicareaformei desfasurate a caietului de sarcini: Aprecierea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor: Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziție publică un act al autorității contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de lege. Analizând pretențiile formulate de către contestator, Agenția constată că acestea vizează în principal dezacordul autorității contractante de a publica Formularul de deviz nr. 1 – ”Lista cu cantitățile de lucrări” cu descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, invocând că aceste acțiuni ale autorității contractante ar contravine principiilor de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice statuate la art. 7 al Legii nr. 131/2015. Procedând la examinarea în fond a contestației, se atestă că Agenția de Dezvoltare Regională Centru a publicat în Buletinul achizițiilor publice pe portalul guvernamental de acces online: www.mtender.gov.md, la data de 08.07.2022, un anunț de participare la procedura de achiziție publică nr. MD-1657181465676, privind achiziția „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni (REPETAT)”. Astfel, la soluționarea contestației, Agenția va avea în vedere prevederile art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, cât și dispozițiile pct. 27 sub-pct. 1), pct. 28 sub-pct. 1) și sub-pct. 5), pct. 29 sub-pct. 1) și sub-pct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează şi concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări şi servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. 6 Mai mult decât atât, art. 40 alin. (1) din Legea nr.131/2015, prevede expres obligația autorității contractante de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. Totodată, relevant speței, Agenţia învederează următoarele dispoziții din Regulamentul privind achiziţiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvenrului nr. 638/2020: pct. 24 - autoritatea contractantă are obligația să elaboreze caietul de sarcini, după caz, documentul descriptiv pentru a asigura operatorilor economici o informare completă, corectă și explicită privind obiectul achiziției. pct. 25 - caietul de sarcini este parte integrantă din documentația de atribuire și constituie ansamblul cerințelor în baza cărora se elaborează propunerea tehnică de către fiecare ofertant. pct. 26 - Conținutul caietului de sarcini pentru proiectarea lucrărilor indică sarcina de proiectare, standardele, normativele și alte prescripții tehnice exacte și complete ale obiectului achiziției. Pct. 27 - Conținutul caietului de sarcini pentru execuția lucrărilor cuprinde: 1) descrierea elementelor tehnice și calitative menționate în planșe și prezentarea informațiilor, precizărilor și prescripțiilor complementare planșelor; 2) detalierea notelor ce includ caracteristicele și calitățile materialelor utilizate, testele și probele acestora, descrierea lucrărilor care se execută, calitatea, modul de realizare, testele și probele acestor lucrări, ordinea de execuție și de montaj, precum și aspectul final; 3) referirea la documentele care reglementează nivelul de performanță a lucrărilor, precum și cerințele, condițiile tehnice și tehnologice, condițiile de calitate pentru produsele care urmează a fi încorporate în lucrare, testele, inclusiv cele tehnologice. Subsecvent, potrivit pct. 54 sub-pct. 1) lit. b) din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, oferta elaborată de ofertant trebuie să cuprindă propunerea tehnică - ofertantul elaborează propunerea tehnică, astfel încât aceasta să respecte în totalitate cerințele de calificare, precum și cerințele prevăzute în caietul de sarcini, cât și lista cu cantitățile de lucrări. În acest scop propunerea tehnică conține documentația de deviz (formularele 3, 5 și 7 corespunzător CPL.01.01-2012 sau alte metode elaborate și aprobate prin acte normative de către Ministerul Economiei și Infrastructurii), conform Formularului de deviz nr. 1, din anexa nr. 23, lista cu cantitățile de lucrări, în speță, caietul de sarcini al autorității contractante. La caz, examinând caietul de sarcini prin prisma pretențiilor contestatorului, Agenția atestă că autoritatea contractantă a publicat Formularul de deviz nr.1 – Lista cu cantitățile de lucrări a obiectului de achiziție „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni”, fără a descifra/detalia consumul de resurse aferent fiecărei 7 norme de deviz, astfel cum impune Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, care prevede în notă de la Anexa nr. 23 CAIET DE SARCINI FORMULARUL DE DEVIZ NR.1 – LISTA CU CANTITĂȚILE DE LUCRĂRI „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”. La caz, prin prisma prevederilor enunțate mai sus și în vederea respectării principiului transparenței consfințit la art. 7 din Legea nr. 131/15, autoritatea contractantă urmează să publice recetele clare a consumurilor de resurse utilizate, în conformitate cu proiectul tehnic de execuție și a necesităților reale ale instituției, aplicarea căruia asigură vizibilitatea regulilor, posibilitatea anticipării succesiunii activităților pe parcursul derulării unei proceduri, claritatea documentelor elaborate pe parcursul derulării procesului de achiziție publică și nu în ultimul rând înțelegerea de către potențialii ofertanți a necesităților obiective ale autorității contractante și a modului în care aceste necesități se reflectă în cadrul documentației de atribuire. Principiul transparenței presupune aducerea la cunoștința publicului larg a tuturor informațiilor referitoare la aplicarea procedurii de atribuire, totodată, acesta impune informarea și/sau crearea condițiilor pentru o informare corectă și adecvată a tuturor celor interesați, cu privire la orice informații privind inițierea și desfășurarea unei proceduri de achiziție publică, în scopul garantării eliminării riscului de favoritism și de comportament arbitrar din partea autorității contractante. Astfel, toate informațiile cu privire la procedura de achiziție trebuie să fie formulate clar, precis și univoc, oferind operatorilor economici o poziție de egalitate atât în momentul în care aceștia își pregătesc ofertele, cât și în momentul în care ofertele sunt evaluate de către autoritatea contractantă, precum și la finalizarea acesteia. În acest context, nu pot fi reținute argumentele autorității contractante precum că nu există un Formular de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat, or esența prevederii din documentația standard constă în publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, scopul căreia nu este doar să asigure operatorilor economici o poziție de egalitate la elaborarea ofertelor în sensul excluderii interpretărilor multiple, ci și de a asigura continuitatea procedurii de achiziție publică sau finalizarea acesteia în termen rezonabil. De asemenea, Agenția nu va reținenici motivul invocat de reprezentanții autorității contractante în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației în cauză precum că nu ar dispune de Formularul nr. 5 care nu ar conține prețurile estimate de elaboratorul devizului estimativ per fiecare resursă , or în considerarea normelor învederate supra aceasta este obligată să depună toată diligența și să asigure publicarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz. Concluzionând, Agenția va admite pretențiile contestatorului XXXXXXXXXXX în contextul în care, apariția litigiului în cauză a fost generat de către 8 autoritatea contractantă prin refuzul acesteia de a publica descifrat Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări și anume descifrarea consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz, ceea ce reprezintă o transparență insuficientă a acesteia în procesul de inițiere și desfășurare a procedurii de achiziție publică din litigiu. Reieșind din cele expuse, în conformitate cu prevederile art. 80 alin. (1), art. 82 alin. (1), art. 86 alin. (2) lit. a), alin. (3), alin. (4) și alin. (9) din Legea nr. 131/2015, Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor, Deci cerem publicarea F1 DESFASURATE
Subiectul întrebării
Autoritatea contractanta a publicat documentatia pe platforma conform HG nr.638 din 26.08.2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizitii publice de lucrari, F1 este publicata conform devizului general solicitat de la autor de proiect. Fiecare AE este in drept de a examina obiectul cu iesire la fata locului.
poate publicati min. F5 fara preturi, ca sa nu avem ulterir discutii privind resursele utilizate?
Conform Legii achizitii publice pe platforma se publica doar forma 1.
25 AcA53A
Lista cu cantitaţile de lucrări № 2-1-1(и) poz 25 AcA53A Montarea fitingurilor prin electrofuziune. Imbinarea prin sudura de tip electrofuziune intre teava si fiting (mufe, teu, cot) din polietilena, tevii avind diametrul de 20, 25, 32, 40, 50, 63 mm. Nota: tipul fitingului din polietilena (mufe, teu, cot) se va include conform proiectului (Reductie HDPE sudura cap la cap d=50x40, PN10) , precizam norma AcA53A se aplica la fitinguri e.f. si nu contine in sine aparat de sudura cap-cap , ar fi corect ca proiectantu sa explice acasta modificare si prin F5 sa explice ce resurse utilizam
Proiectul tehnic a trecut expertiza, va orientati strict conform simbol norme, cod resurse
Lista cu cantitaţile de lucrări № 2-1-1(и) poz 25 AcA53A
Montarea fitingurilor prin electrofuziune. Imbinarea prin sudura de tip electrofuziune intre teava si fiting (mufe, teu, cot) din polietilena, tevii avind diametrul de 20, 25, 32, 40, 50, 63 mm. Nota: tipul fitingului din polietilena (mufe, teu, cot) se va include conform proiectului (Adaptor cu flansa HDPE sudura cap la cap d=50, PN10), Aceiasi intrebare norma AcA53A nu include aparatul de sudat cap cap, aici urma sa fie prevazuta o mufa e/f si adaptorul flans. Cum procedam?
Proiectul tehnic a trecut expertiza, va orientati strict conform simbol norme, cod resurse
Buna ziua. Deviz 2-1-1, sectiunea 1.5, p. 116. In Winsmeta, stratul de asfalt este de 7 cm, in Deviz dvs. este de 6 cm. Aveti nevoie de un coeficient?
nu
Buna ziua. Deviz 2-1-1, sectiunea 1.5, p. 116. In Winsmeta, stratul de asfalt este de 7 cm, in Deviz dvs. este de 6 cm. Aveti nevoie de un coeficient?
nu
Lista cu cantitaţile de lucrări № 2-1-1(и) poz 33 GD54G
Imbinarea prin sudura de tip electrofuziune intre teava si fiting (mufe, teu, cot) din polietilena, tevile avind diametrul de 200 mm (Adaptor cu flansa HDPE sudura cap la cap d=200, PN10)
34 GD54E
Imbinarea prin sudura de tip electrofuziune intre teava si fiting (mufe, teu, cot) din polietilena, tevile avind diametrul de 160 mm (Adaptor cu flansa HDPE sudura cap la cap d=160, PN10), Aceiasi situatie ori se modifica F5 prin introducerea aparatului cap cap ori se adauga mufele e/f.
lucrarile de inbinare a tevilor vor fi executate prin electrofuziune cap la cap indiferent de deametru
Lista cu cantitaţile de lucrări № 2-2-1 (и) in pozitiile 13, 14, 15 ,16, 17 indicati ca calierile sunt din fonta (Imbinarea cu mufe a pieselor de legatura din fonta sau a armaturilor, la conducte de presiune) pe cind Lista cu cantitaţile de lucrări № 2-1-1(и) in poz. 46, 47, 48, 49, 50 indica ca conductele vor fi din polietilena, deci rugam sa precizati vom folosi piese de legatura din fonta pe teava de polietilena?
eleme ntele de legatura se vor executa din polietilena
Lista cu cantitaţile de lucrări № 2-2-1 (и) in pozitiile 13, 14, 15 ,16, 17 indicati ca calierile sunt din fonta (Imbinarea cu mufe a pieselor de legatura din fonta sau a armaturilor, la conducte de presiune) pe cind Lista cu cantitaţile de lucrări № 2-1-1(и) in poz. 46, 47, 48, 49, 50 indica ca conductele vor fi din polietilena, deci rugam sa precizati vom folosi piese de legatura din fonta pe teava de polietilena?
Răspuns (18 aug 2022, 13:38):
eleme ntele de legatura se vor executa din polietilena
Si cum ramine cu raspunsul anterior privind expertiza? din aceste considerente si cerem F5 sau F1 desfasurat ca sa vedem ce resurse au fost incluse ori bransarile date pot fi mecanice sau electrofuziune noi aici ce folosim?
Proiectul tehnic a trecut expertiza, va orientati strict conform simbol norme, cod resurse. Daca aveti intrebari suplimentare, va rog sa-l contactati direct pe d-nul primar Belciug Ivan 060488826
25 AcA53A Lista cu cantitaţile de lucrări № 2-1-1(и) poz 25 AcA53A Montarea fitingurilor prin electrofuziune. Imbinarea prin sudura de tip electrofuziune intre teava si fiting (mufe, teu, cot) din polietilena, tevii avind diametrul de 20, 25, 32, 40, 50, 63 mm. Nota: tipul fitingului din polietilena (mufe, teu, cot) se va include conform proiectului (Reductie HDPE sudura cap la cap d=50x40, PN10) , precizam norma AcA53A se aplica la fitinguri e.f. si nu contine in sine aparat de sudura cap-cap , ar fi corect ca proiectantu sa explice acasta modificare si prin F5 sa explice ce resurse utilizam
Răspuns (18 aug 2022, 14:06):
Proiectul tehnic a trecut expertiza, va orientati strict conform simbol norme, cod resurse
Cun ne conducem de simbolul normei daca acolo este prevazut aparat electrofuziune iar Dtre solicitati sudura cap -cap, utilajele si materialele marunte nu sunt aceliasi, mai simplu era de indicat ca reducerea este electrofuziune. Pentru informare: aparat sudura PE cap-cap pentru diamentrul 40 nu cred ca are cineva in RM.
va rog sa-l contactati direct pe d-nul primar Belciug Ivan 060488826
Lista cu cantitaţile de lucrări № 2-2-1 (и) in pozitiile 13, 14, 15 ,16, 17 indicati ca calierile sunt din fonta (Imbinarea cu mufe a pieselor de legatura din fonta sau a armaturilor, la conducte de presiune) pe cind Lista cu cantitaţile de lucrări № 2-1-1(и) in poz. 46, 47, 48, 49, 50 indica ca conductele vor fi din polietilena, deci rugam sa precizati vom folosi piese de legatura din fonta pe teava de polietilena? Răspuns (18 aug 2022, 13:38): eleme ntele de legatura se vor executa din polietilena Si cum ramine cu raspunsul anterior privind expertiza? din aceste considerente si cerem F5 sau F1 desfasurat ca sa vedem ce resurse au fost incluse ori bransarile date pot fi mecanice sau electrofuziune noi aici ce folosim?
Răspuns (18 aug 2022, 14:26):
Proiectul tehnic a trecut expertiza, va orientati strict conform simbol norme, cod resurse. Daca aveti intrebari suplimentare, va rog sa-l contactati direct pe d-nul primar Belciug Ivan 060488826
Achizitia e publica sau privata? cei cu consultarile la privat? Conform carei norme ne sugerati aceste contacte? HG 638 PCT.12 12. Operatorul economic are dreptul să solicite autorității contractante clarificări pe marginea documentației de atribuire. La orice solicitare de acest fel, autoritatea contractantă răspunde în mod clar, complet și fără ambiguități și cât mai repede posibil, conform art. 35 din Legea nr. 131/2015.
Articolul 35. Clarificări
(1) Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind:
a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3);
b) 6 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este mai mică decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3);
c) 3 zile – în cazul procedurii de cerere a ofertelor de prețuri.
(2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, cît mai repede posibil, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească, de regulă, 3 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări din partea operatorului economic, cu excepţia procedurii de cerere a ofertelor de preţuri, caz în care această perioadă nu trebuie să depăşească o zi lucrătoare. utoritatea contractantă are dreptul de a accepta clarificări privind documentația de atribuire după expirarea termenului de solicitare a clarificărilor dacă prezentarea răspunsurilor la aceste solicitări se încadrează în termenele stabilite la alin.(4). În cazul nerespectării perioadei de prezentare a răspunsului la clarificări privind documentația de atribuire, autoritatea contractantă este obligată să prelungească termenul de depunere a ofertelor sau a cererilor de participare pentru operatorii economici, ținînd cont de perioada de întîrziere.
Dvs aveti F1 caietul de sarcini, dar pt a face cunostinta mai detaliata, puteti accesa documentatia la proiect, care se afla la Primaria orasului Donduseni.
Răspuns (19 aug 2022, 10:27):
Dvs aveti F1 caietul de sarcini, dar pt a face cunostinta mai detaliata, puteti accesa documentatia la proiect, care se afla la Primaria orasului Donduseni.
Dtre sunteti obligati sa publicati F1 Desfasurata si nu o faceti, sa intelegem ca toti potentialii ofertati urmeaza sa calatoreasca la Donduseni? promovati turizmu?
Conform ordinului MF nr.69/2021 din 07.05.2021, cu privire la aprobarea Documentatiei standard pentru realizarea achizitiilor publice de lucrari, sectiunea 1: pct.14 Autoritatea contractantă are obligaţia de a asigura accesul ofertantului/ofertanţilor să viziteze amplasamentul lucrării de construcţie sau obiectul supus proiectării în scopul elaborării ofertei pentru participare la procedura de atribuire a contractului de achiziție publică de lucrări sau procedura de atribuire a contractului de achiziție publică de servicii de proiectare și de lucrări.
pct.15 15. Ofertantului i se permite să viziteze şi să examineze amplasamentul lucrării sau obiectul
supus proiectării, inclusiv împrejurimile, și să obțină toate informațiile care pot fi necesare în
vederea elaborării ofertei.
Notă: Prezentul model al caietului de sarcini este orientativ şi poate fi completat sau modificat, precizat de către autoritatea contractantă, în funcţie de tipul şi specificul lucrărilor.
prin refuzul de a publica F1 desfasurata Dtre creati situatia de conflict si ne impuneti sa contestam, acest fapt va aduce doar la tergiversarea licitatie minim cu 20 zile si in final veti fi impusi sa publicati F 1 DESFASURATA, chiar nu intelegeti acest fapt?
Conform ordinului MF nr.69/2021 din 07.05.2021, cu privire la aprobarea Documentatiei standard pentru realizarea achizitiilor publice de lucrari, sectiunea 1: pct.14 Autoritatea contractantă are obligaţia de a asigura accesul ofertantului/ofertanţilor să viziteze amplasamentul lucrării de construcţie sau obiectul supus proiectării în scopul elaborării ofertei pentru participare la procedura de atribuire a contractului de achiziție publică de lucrări sau procedura de atribuire a contractului de achiziție publică de servicii de proiectare și de lucrări. pct.15 15. Ofertantului i se permite să viziteze şi să examineze amplasamentul lucrării sau obiectul supus proiectării, inclusiv împrejurimile, și să obțină toate informațiile care pot fi necesare în vederea elaborării ofertei. Notă: Prezentul model al caietului de sarcini este orientativ şi poate fi completat sau modificat, precizat de către autoritatea contractantă, în funcţie de tipul şi specificul lucrărilor.
Asfalt turnat, executat la trotuare, pe o fundatie existenta, in grosime de 3,0 cm (t=60). Ce inseamna t=60, si de ce se repeta poz.136 si 137?
La pozitiile 136 - 137 (WinSmeta 2-1-1), grosimea totală a pavajului asfaltic este de 6 cm
Stimată autoritate contractantă vă rugăm respectuos să publicaţi F5 al caietului de sarcini.
Vă mulţumim anticipat!
Stimate Agent Economic, va rugam respectuos sa va conformati F1 publicata, conform normativelor avem dreptul sa publicam doar Forma 1 a caietului de sarcini. O zi buna!
Pozitia 105 Strat de fundatie din pietris (щебень от разборки) la aceasta pozitie se aplica coeficient la pretul pietrisului???
Coeficientul se va aplica la pietris