Modernizarea sistemului de iluminat public al Municipiului Edineț
suma planificată 600,000.00 EUR
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
600,000.00 EUR | 45200000-9 | Modernizarea sistemului de iluminat public al Municipiului Edineț | 1 Bucata |
05.10.2022 - 30.05.2023 O.Cerempei 30 |
Indicati standardul sau normativul de iluminat public in conformitate cu care se va aprecia calitatea iluminatului?
SR EN 13201
Conform Section II: Object, Short description: Lucrările solicitate urmăresc îmbunătățirea calității iluminatului public și reducerea costurilor de exploatare aferente acestuia. Intrebare: Unde sunt criteriile de calitate a iluminatului si cu se va aprecia inbunatatire calitatii iluminatului?
Criterile de calitate sunt cele din SR EN 13201 si anume: sarcina vizuala specifica categoriei de drum, clasa de calitate a sistemului de iluminat, nivelul de iluminare, modul de distributie a fluxului luminos, etc.
Unde putem gasi documentul VOLUME 3 TECHNICAL SPECIFICATIONS?
VOLUME 3 TECHNICAL SPECIFICATIONS îl puteți găsi în Documentele lotului
BUNA ZIUA. PROIECT DE EXECUTIE EXISTA?
In Volumul 3 se mentioneaza ca sunt solicitate lucrari+proiectare
Indicati denumirea fisierului concret unde se afla VOLUME 3 TECHNICAL SPECIFICATIONS.
asa si se numeste VOLUME 3 TECHNICAL SPECIFICATIONS si este in sectiunea Documentele lotuluiю
II.2.4) Description of the procurement implimentarea unui sistem inteligent de management și control prin telemanagement. Intrebare: Ce cerinte trebuie sa indeplineasca sistemul inteligent? Aprindere/stangere, gestionarea intensitatii luminoase, mentenanta, masurarea parametrilor electrici si de consum etc.? stipulati cerintele egale pentru toti ofertantii.
Cerintele sunt cele solicitate in Caietul de Sarcini la capitolul 3.5 Sistem de telegestiune.
Da, trebuie ca sistemul sa aiba capacitatea de a gestiona şi monitoriza întreaga infrastructură de iluminat (aparatele de iluminat, sistemele de alimentare, punct de aprindere, măsurarea energiei, etc) si la nivel de dispozitiv de control aprinderea/stingere aparatelor de iluminat, sa urmareasca parametrii electrici ca : puterea electrica absorbita, cumulata pentru sarcinile electrice alocate dispozitivului de control; tensiunea de alimentare; intensitatea curentului electric; cos ø , energia consumata la nivel de dispozitiv de control individual, cumulata pentru sarcinile electrice alocate dispozitivului de contol; numarul de ore de functionare ale sarcinilor electrice conectate; nivelul curentului de reducere a puterii si /sau a fluxului luminos; ultima oprire si ultima pornire a aparatului de iluminat; starea in care se afla aparatul oprit/pornit. De asemenea, trebuie sa asigure si functia de dimming.
Standardul SR EN 13201 defineşte prescripţiile de performanţă care sunt specificate sub formă de 6 clase de iluminat. 1. Care clasa anume se potriveste strazii poate fi determinat numai de Baneficiar, care are PLANUL URBANISTIC GENERAL AL MUNICIPIULUI EDINEŢ, cu categoria strazilor, are informatia despre intensitatea traficului, cerintele Politiei rutiere de securitate la trafic si alti factori care influenteza la alegerea clasei de iluminat. 2. Clasa de iluminat pentru fiecare strada definita de Beneficiar, ca cerinta egala pentru toti ofertantii, contribuie la tratamentul egal al ofertelor. In caz contrar este riscul de a avea oferte cu clasificare diferita, care va influenta esential valoarea ofertei. 3. Cina stie mai bine necesitatile orasului decat Beneficierul?
Clasa de iluminat pentru fiecare stradă în parte o avem în tabela de mai jos:
1. Grădina publică Vasile Alexandri (strada pietonală) – P3
2. Strada: Independenței de la început (sens giratoriu spre Briceni) pînă la CMF (policlinica) – M2
3. Independenței de la CMF (policlinica) pînă la sfîrșit (sens giratoriu spre Chișinău) – M2
4. Strada: Șos. Bucovinei – M3
5. Strada: Valentin Roșca – M3
6. Strada: Ștefan Vodă + Gagarin - M3
Multumesc de raspuns clar. Ar fi bine sa inroduceti acest tabel in documentatia de atribuire. Nu toti ofertantii citesc clarificarile.
Vom modifica face modificari
Va rugam sa oferiti aviz de racordare pentru alimentare iluminatului stradal nou construit, si va fi bine sa introduceti acest aviz in documentatia de atribuire
Va multumim
conform caietului de sarcini capitolul 3.1. – pregătirea documentației pentru obținerea avizelor sunt în sarcina proiectantului/ofertantului.
Care sunt cerintele sistemului de control pentru punctele de aprindere care nu afecteaza iluminatul pe strazile sau portiunile de strazi incluse in proiect. Daca solicitarea autoritatii este ca punctul de aprindere ce nu afecteaza strazile din proiect sa fie dotat similar atunci e o problema cu bugetul estimat. si una mare
Toate strazile din oras, inclusiv cele care nu sunt incluse in modernizare vor fi controlate prin montarea modulelor de control la 46 puncte de aprindere . Cele 46 puncte de aprindere incluse in caietul de sarcini sunt totalul punctelor de aprindere din orasul Edinet. Aceste 46 module de control vor fi integrate in sistemul de telegestiune care vor avea funcția de pornire/oprire și urmărirea principalilor parametri electrici: tensiune, intensitatea, puterea și energia consumată.
Cele 380 module de control aparate de iluminat sunt prevazute doar pentru strazile incluse in proiect.
Conform analizei documentelor VOLUME 4.2,
VOLUME 4.2.3 — BREAKDOWN OF THE LUMP-SUM PRICE - la pct. 6 aveti 14 corpuri de iluminat la pct. 7 aveti 16 corpuri de iluminat - total 30 . Insa la pct. 12 se face referire la 'montarea a unui numar de 24 buc de module de control aparate de iluminat pentru trecerile de pietoni". Divergenta o gasiti dvs. si in celelalte documente. Deci cate totusi sunt?
Corect sunt 30 de module de control aparate de iluminat pentru trecerile de pietoni. Vom corecta volumul 4.2. si volumul 3.
Rugam respecuos afisarea informatiei in baza careia ati facut clasificarea, in special un document in baza caruia a fost facuta si persoana responsabila sa fie semnata pe acest document
încadrarea în clasele de iluminat și calculele luminotehnice se vor face în cadrul proiectului de către proiectant, sarcina pentru ofertanti inclusa in volumul 3_technical specifications. Clasele indicate anterior au fost selectate conform SRE13201R-2015. Documentul de baza este caietul de sarcini , care este semnat de reprezentantul legal al beneficiarului. Numele expertilor implicati la pregatirea caietului de sarcini si evaluare nu pot fi publice din motive de confidentialitate si impartialitate.
Volumul 3 va fi actulizat cu toate comentariile primite si reincarcat pe platforma in data de 25 august .
Care totusiva fi criteriul de evaluare a ofertelor ?, daca in Anuntul de participare indicati pct. 19 - cel mai mic cost pentru oferta conforma tehnic, iar in documentul - volum1_s1_instruction to tenderers.signed.pdf, pct. 24. AWARD CRITERIA, este indicat -
The most economically advantageous tender is the technically compliant tender with the lowest cost:
Weighting:
1.Price – 80%
2.Maintenance and operation costs for the Telemanagement system for a period of 10 years -20%
??????Totusi este cel mai mic cost sau cea mai avantajoasa din punct de vedere economic ???
Criteriu de evaluare este cel mai mic cost pentru oferta conforma tehnic. In volumul 1, instructiuni pentru ofertanti este acelas criteriu - oferta conforma tehnic cu cel mai mic cost, dar cost nu inseamna pret, inseamna pertul ofertei si alte costuri , in cazul prezentei licitatii s-a stabilit sa fie luate in considerare costurile pentru operare si mentenanta a sistemului de telemangement pentru o perioada de 10 ani . Toate documentele indica acelas criteriu de evaluare - cel mai mic cost pentru oferta conforma tehnic.
Enumerati Va rog care Documente justificative conform instructiunilor pentru ofertanti trebuie sa fie prezentate obligatoriu in set
Ofertantii trebuie sa depuna impreuna cu oferta tehnica (Volumul 1 sectiunile 2_4) si financiara ( volumul 4 sect 2) documente justificative care confirma corespunderea cu:
1. Criteriile de eligibilitate (conform punctului 3.1. -3.6. din volumul1_s1_instruction to tenderers)
2. Criteriile de selectie enumerate in Procurement notice sectiunea III :
III.1.2)
Economic and financial standing
List and brief description of selection criteria:
1. Annual turnover - average for the last 3 years.
2. Liquidity
3. Debts to the national budget
Minimum level(s) of standards possibly required:
1. To be equal to or more than the contract value.
In the case of a consortium, this requirement should be cumulative
2. To have a minimum of 10% of the contract value, ( confirmed by bank statement/ loans/ debts, materials in
stock, or other confirmation)
3. Confirmation of lack of debts to the national and local budget
III.1.3)
Technical and professional ability
List and brief description of selection criteria:
1. Number of projects or contracts of similar complexity
2. Key experts' experience in the field of inelegant lighting- number of years
3. Number of employees relevant to the contract
4. The necessary equipment to carry out the work (owned or rented)
Minimum level(s) of standards possibly required:
1. At least 1 project or contract of similar complexity ( public lighting in urban areas)
2. At least one key expert must have a minimum of 4 years in the field of intelligent lighting
3. At least 2 employees with education in the field of: one on lighting and one on intelligent management
4. To have all the necessary equipment to carry out the work (owned or rented) ( to present the list of equipment with indication owned /rented)--
Autoritatea contractanta poate cere si alte documente justificative in procesul de evaluare a ofertelor sau in perioada de contractare.
Este nevoie de două sisteme ( recunoașterea numerelor și monitorizarea parcului) sau de un singur sistem?
Unde se va afla centrul (centrele) de monitorizare?
Care este rezoluția camerei (megapixeli)?
Sunt careva cerințe pentru producători (brend)?
depinde de soluția tehnică pe care o veți oferta. Există sisteme la care funcționalitatea recunoașterii plăcilor este asigurată de o aplicație specială, utilizând orice cameră video. La fel, există soluții care necesită camere specializate. Nu punem careva limitări la capitolul componență tehnică a soluției.Centrul de monitorizare se va afla in gestiunea politiei din mun. Edinet.
Exista topografia la strazile ce includ pozare cablu subteran sau acest serviciu e sarcina executantului/
conform caietului de sarcini capitolul 3 – sunt în sarcina proiectantului/ofertantului
- installation of a set of smart poles in the Vasile Alexandri public garden, which will contain: video cameras, an SOS button (panic button), a USB charging socket, WI-FI transmitter, in the number of 25 poles - rog sa ne comunicati, Executantul are responsabilitatea de asigura accesul Wi-Fi gratuit? Daca da, pe ce termen? Daca, nu, atunti rugam sa specificati cine furnizeaza accesul la net?
Sarcina Executantului este instalarea echipamentelor din lista publicată, inclusiv soluția de distribuire uniforme a traficului. Accesul la resursele Internet și locale va fi asigurată de Autoritatea Publică Locală/Beneficiar.
Una din cerinte, citez "Serverul central va comunica prin unde radio cu aparatele de iluminat conectate individual şi sistemul de iluminat – comunicaţia se va desfaşura printr-o rețea radio, autonomă, de tip mesh, frecvențele și lărgimea benzilor căreia, vor fi în strictă concordanță cu Tabelul Național de Alocare al Benzilor de Frecvențe din Republica Moldova. Instalatorul va prezenta certificatele de compatibilitate electromagnetică, emise de Serviciul Naţional de Management al Frecvenţelor Radio sau certificat de recunoaștere a certificării UE, emis de aceiași entitate. În cazul utilizării unei benzi primare, serviciile de reglementare vor fi achitate pentru toată perioada de garanție a aparatelor de iluminat". Cerinta data e una imperativa? Si daca tehnic nu sunt frectente disponibile local, si daca tehnic nu e posibil aceasta. Conditia pare una imperativa si consideram ca sa fie eliminata, ofertantii sa poata propune sistemul de telegestiune la cheie pe modelul functional activ produs. In sistemele CLAUD acest lucru e mai putin aplicabil, deci nu prea e posibil de implementat.
Reglementarea spectrului radio este parte componentă a legislației naționale. Respectarea legislației este o condiție imperativă.
O alta cerinta, citez // Aceste aparate de iluminat vor permite obligatoriu conectarea ulterioara a prizei pentru iluminat festiv pe o iesire separata, prin functionarea aparatului de iluminat si totodata, o comanda pentru pornirea/oprirea iluminatului festiv care nu va fi influentata de functionarea aparatului de iluminat. Ora pornirii si opririi iluminatului festiv va putea fi modificata oricand din interfata sistemului de telegestiune //. Dvs.propuneti ca un corp de iluminat sa ofere posibilitatea tehnica de conectare a unie prize cu protectie IP pentru iluminatul festiv. A ramas de pus o stea pe corp de iluminat si aici am finisat. Solicitarea data e depasita. Acest lucru nu se admite de producator, orice penetrare in corp implica pierderea garantiei. Mai mult de atat, gestiunea iluminatului dat se face nu din corp ci din punctul de aprindere. Deci solutia tehnica pentru iluminatul festiv nu tine de corpul de iluminat ci de torsada / cablu subteran si aerian care necesita a fi prevazut cu sectiunea necesara pentru conexiunea iluminatului festiv. Dati exemplu de corp de iluminat de asa tip si furnizorii vor putea cauta ceva similar. Consideram cerinta mult prea putin analizata tehnic si expusa in forma care tehnic ea nu e posibil de ofertat. COnsideram oportuni de revazut acest lucru
Cerinta, la care faceti referire in intrebare, ramane neschimbata, cu precizarea ca orice furnizor de aparate de iluminat echipate cu balast electronic cu protocol de comunicare DALI…./…1-10 V, conectori tip Nema/Zhaga si module de control electronice pot sa respecte cerinta fara a aduce modificari suplimentare produselor in fabricatie. Cu alte cuvinte, se solicita ca modulul de control (montat pe aparatul de iluminat) sa poata controla prin protocol DALI/… cel putin doua dispositive (drivere electronice, relee DALI, etc) si aparatul de iluminat sa permita montarea in interiorul sau (ulterior, in functie de necesitati) a unui releu DALI pentru iluminatul festiv. Priza (mufa) cu protectie IP 66 pentru racordarea iluminatului festiv va fi montata pe stalpul de iluminat si nu pe/in carcasa din aluminiu turnat a aparatului de iluminat. Racordarea ulterioara a prizei (mufa) nu presupune modificarea (gaurirea, “penetrarea”) aparatului de iluminat.
Citez /// Rugam respecuos afisarea informatiei in baza careia ati facut clasificarea, in special un document in baza caruia a fost facuta si persoana responsabila sa fie semnata pe acest document /// si raspunsu aferent al Autoritatii contractante. Faptul ca cineva a clasificat strazile in M2-M3 si P3 denota ca cunoaste acest lucru si stie foarte bine cum sa faca. In mod practis asemenea achizitie se organizeaza dupa elaborarea unui Studiu de fezabilitate / audit energetic care prezinta oportunitatile existente tehnic si financiar pe piata si se alege optiunea cea mai buna din ele. Respectiv clasificarea fiind facuta de persoane ce cunosc (au Certificare de expert in iliuminat) si stiu. Pentru a face oferta pentru o strada M2-M3 nestiind parametri tehnici ai strazii punand la ochi puterea e eronat. Ofertantii pot clasifica cum doresc strazile si spune ca noi am clasificat in M5 si e suficient corp de 50W. Deci Sarcina e necesar sa fie una pentur toti. Din considerentul dat e ok sa publicati informatii detaliate despre strazile incluse in proiect si cum ele au fost clasificate aplicand coeficientii din standardul la care faceti referinta. In acest fel, cel putin actual, ofertantii vor putea intelege ca exista sau nu o eroare de clasificare (noi azi spunem ca exista, dat fiind ca strazile clasificate ca M3 nu pot fi M3) si dimensiona estimativ puterea corpului de iluminat. Rugam respectuos publicarea informatiei prin care au fost clasificate strazile
clasificarea străzilor în clasele de iluminat M2; M3 și P3 este cerința beneficiarului față de toți ofertanții. Volumul 3 technical specification este actualizat si aceasta cerinta este inclusa in capitolul 3.1.