Manuale școlare pentru învățământul primar, gimnazial și liceal
suma planificată 27,000,000.00 MDL
Lot | Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|---|
Lot 13 | 400,000.00 MDL | 22112000-8 | Limba şi literatura ucraineană (maternă) pentru clasa II | 500 Bucata |
03.06.2019 - 15.08.2019 Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1 |
Lot 7 | 1,500,000.00 MDL | 22112000-8 | Ghid de implementare a manualului. (traducere în limba rusă) | 500 Bucata |
03.06.2019 - 15.08.2019 Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1 |
22112000-8 | Matematica pentru clasa I (original) | 35000 Bucata | |||
22112000-8 | Ghid de implementare a manualului. (original) | 2000 Bucata | |||
22112000-8 | Matematica pentru clasa I (traducere în limba rusă) | 9000 Bucata | |||
Lot 16 | 1,500,000.00 MDL | 22112000-8 | Educație moral spirituală pentru clasa II (original) | 35000 Bucata |
03.06.2019 - 15.08.2019 Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1 |
22112000-8 | Ghid de implementare a manualului. (original) | 2000 Bucata | |||
22112000-8 | Educație moral spirituală pentru clasa II (traducere în limba rusă) | 9000 Bucata | |||
22112000-8 | Ghid de implementare a manualului. (traducere în limba rusă) | 500 Bucata | |||
Lot 5 | 400,000.00 MDL | 22112000-8 | Limba şi literatura ucraineană (maternă) pentru clasa I | 500 Bucata |
03.06.2019 - 15.08.2019 Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1 |
Lot 17 | 1,500,000.00 MDL | 22112000-8 | Ghid de implementare a manualului. (traducere în limba rusă) | 500 Bucata |
03.06.2019 - 15.08.2019 Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1 |
22112000-8 | Ghid de implementare a manualului. (original) | 2000 Bucata | |||
22112000-8 | Educație muzicalăpentru clasa II (traducere în limba rusă) | 9000 Bucata | |||
22112000-8 | Educație muzicală clasa II (original) | 35000 Bucata | |||
Lot 3 | 600,000.00 MDL | 22112000-8 | Limba şi literatura găgăuză (maternă) pentru clasa I | 2000 Bucata |
03.06.2019 - 15.08.2019 Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1 |
Lot 8 | 1,500,000.00 MDL | 22112000-8 | Ghid de implementare a manualului | 2000 Bucata |
03.06.2019 - 15.08.2019 Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1 |
22112000-8 | Limba şi literatura română (maternă) pentru clasa II | 35000 Bucata | |||
Lot 20 | 1,500,000.00 MDL | 22112000-8 | Educație pentru societate pentru clasele X-XI (original). | 21000 Bucata |
03.06.2019 - 15.08.2019 Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1 |
22112000-8 | Educație pentru societate pentru clasele X-XI (traducere în limba rusă). | 6000 Bucata | |||
Lot 21 | 1,500,000.00 MDL | 22112000-8 | Limba franceză nivelul A1.1 | 10000 Bucata |
03.06.2019 - 15.08.2019 Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1 |
22112000-8 | Ghid de implementare a manualului | 1500 Bucata | |||
22112000-8 | Limba franceză nivelul A1.2 | 10000 Bucata | |||
22112000-8 | Limba franceză nivelul A1 | 10000 Bucata | |||
Lot 10 | 800,000.00 MDL | 22112000-8 | Ghid de implementare a manualului | 500 Bucata |
03.06.2019 - 15.08.2019 Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1 |
22112000-8 | Limba şi literatura română (pentru școlile cu predare în limbile minorităților naționale) pentru clasa II | 9000 Bucata |
1) Prețul oferit pentru un lot poate să depășească prețul estimativ indicat al lotului?
2) Este o limită procentuală a depășirii?
Bună ziua.
Vă sugerăm să consultați Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice.
Care este modul de prezentare a mostrelor de manual, caiet, ghid de implementare, însoțite de Certificatul referitor la volumul ofertei prezentate la concurs (cerința din Anunțul de participare, punctul 15, criteriile privind eligibilitatea operatorilor economici, poziția 10 din Tabel)?
Mostrele se prezintă împachetate în plic, sigilat cu ştampila participantului, pe loturi separat?
Ce inscripţie trebuie să conţină plicul?
Modul de prezentare a mostrelor:
Mostrele for fi prezentate la MECC împachetate separat pe loturi. În interiorul pachetului se va include și Certificatul referitor la Volum/Coli de tipar (punctul 9, tabela punctul 15, Anunț de participare).
Etichetare pachet / colet / plic / cutie etc: se va aplica următoarea inscripție:
Licitația publică Nr.:
Lotul nr. :
Denumirea bunurilor împachetate și numărul lor (Titlul și nr. Mostre manual; Titlul și nr. Mostre caiet elev, Titlul și nr. Mostre Ghid pedagog, Certificatul referitor la Volum/Coli de tipar):
Nume Ofertant:
Semnătura și ștampila reprezentantului Ofertant:
În documentele generale tirajul pentru varianta română a manualului pentru Lot 18, Lot 19 e de 60000 exemplare. În documentele ofertei e indicat tirajul de 65000 exemplare. Care e tirajul corect?
Tiraj corect - 60000.
Formularul F4.2 din Documentația Standard a fost ajustată corespunzător.
În documentele achiziției (MTender ID ocds-b3wdp1-MD-1552394536412) valoarea estimată a achiziției pentru Lotul 1 este de 2.500.000.00 MDL. În Fișa de date a achiziției (FDA), Specificații de preț (F4.2) la Total Preț Lotul 1 este indicată cifra 2.500.00.00 (două sute cincizeci mii). Care este cifra/bugetul corect?
Suma estimativă corectă -2.500.000.00 MDL (două milioane cinci sute lei). Formularul F4.2 din Documentația Standard a fost ajustat corespunzător.
Buna ziua. Clarificati, va rog, urmatoarea situatie:
pentru un lot cu urmatoarele caracteristici:
Nr. pagini (min/max): 144/176;
Nr. culori text –4;
Nr. culori copertă – 4.
Format (înălţime X lăţime în cm)
Manualul - 260X20;
Hârtie – Text : Acceptată și permisă pentru tipărirea manualelor în R. Moldova (albeața - 82-94%; densitate – nu mai mică de 70 g/m.p. sau echivalent)
Copertă:
Carton cretat doar pe o singură parte. Albeața nu mai mică de 80%. Densitate – nu mai mică de 220 g/m.p.
nr. exemplare: 35000 (manual) si 2000 (ghid) a fost alocat un buget de 1500000.00 lei,
iar pentru lotul cu urmatoarele caracteristici:
Nr. pagini (min/max): 192/224;
Nr. culori text –4;
Nr. culori copertă – 4.
Format (înălţime X lăţime în cm)
Manualul - 26X20;
Hârtie – Text : Acceptată și permisă pentru tipărirea manualelor în R. Moldova (albeața - 82-94%; densitate – nu mai mică de 70 g/m.p. sau echivalent)
Copertă:
Carton cretat doar pe o singură parte. Albeața nu mai mică de 80%. Densitate – nu mai mică de 220 g/m.p.
nr. exemplare: 60000 (manual), 16000 (manual alolingvi), 2000 (ghid) si 500 (ghid alolingvi) - a fost alocat un buget de 1800000.00 lei.
verificati, va rog, bugetul. S-a comis o eroare sau nu?
Alocarea bugetelor pentru loturi s-a făcut reieșind din bugetul total alocat MECC pentru achiziția manualelor școlare.
Estimarea prețurilor ofertelor pe loturi s-a făcut în temeiul art. 4 Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice.
Repere la estimarea prețurilor pe loturi au servit:
tirajul – stabilit în baza contingentului de elevi la data de 01.11.2018;
și prețul per unitate a unui exemplar – estimat în baza prețurilor per exemplar prezentat de ofertanți la licitațiile de achiziție a manualelor școlare din ultimii 10 ani ajustat în baza indicilor macroeconomici.
Competența de estimare a prețurilor ofertelor aparține autorității contractante. În baza analizei datelor de care dispune MECC considerăm că estimarea prețurilor ofertelor este justificată.
Din Legea 131 citez: „ofertă inacceptabilă – (...) precum și ofertă al cărei preț depășește bugetul autorității contractante, stabilit și documentat înainte de inițierea procedurii de achiziție publică;” iar mai jos citez definiția „valorii estimative”: „Calcularea valorii estimate a unui contract de achiziţii publice se bazează pe valoarea totală spre plată, fără taxa pe valoarea adăugată, estimată de autoritatea contractantă. Structura valorii totale spre plată include orice formă de remunerare, inclusiv orice fel de premii, taxe, comisioane, profit obţinut şi/sau plata de prime sau plăţi în beneficiul ofertanţilor, ţinînd cont, totodată, de orice formă de opţiune posibilă şi de eventualele prorogări ale contractului.”
Vă rugăm să precizați care este întrebarea.
Stimați domni,
Venim cu rugămintea de a clarifica o interpretare a Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice. La întrebarea din 21 martie ați oferit un răspuns în care ne-ați rugat să consultăm legea menționată mai sus.
Articolul 67 (1), d al legii respective are următoarea redacție:
Autoritatea contractantă, din proprie inițiativă, anulează procedura de atribuire a contractului de achiziții publice, dacă ia această decizie înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de achiziție publică, în următoarele cazuri:
d) au fost depuse numai oferte care:
– depăşesc cu 30% valoarea estimată a achiziţiei, calculată conform prezentei legi;
Totodată, Articolul 1 al aceleiași legi are următoarea redacție:
Noţiuni principale. În sensul prezentei legi, următoarele noţiuni semnifică:
ofertă inacceptabilă – ofertă prezentată de către ofertantul care nu are calificările necesare indicate în documentaţia descriptivă sau documentaţia de atribuire, precum și ofertă al cărei preț depășește bugetul autorității contractante, stabilit și documentat înainte de inițierea procedurii de achiziție publică;
Aceste două articole sunt într-o contradicție vădită. Ca să nu fie interpretări, vă rog să ne răspundeți univoc dacă oferta per lot poate depăși până la 30% prețul estimativ indicat în documentele de licitație sau nu.
Vă mulțumim.
În conformitate cu art. 10, lit. d) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, una din atribuțiile de bază a Agenției Achiziții Publice sună în felul următor: „acordă ajutor metodologic şi consultaţii, precum și organizează seminare de instruire în domeniul achiziţiilor publice”.
Stimati domni, va rugam sa ne clarificati situatia cu Loturile 21 si 22, care au specificatii tehnice identice si tiraje diferite. Raportul tirajelor este egal cu 2,43 (lotul 21 are tiraj total de 31500 ex., lotul 22 - 76500 ex.). In acelasi timp, raportul pretului estimativ pentru lot este egal cu doar 1,6. Cum e de explicat aceasta? Si daca e posibil sa ne explicati dupa ce criterii au fost stabilite preturile estimative pentru loturi. Va multumim.
Alocarea bugetelor pentru loturi s-a făcut reieșind din bugetul total alocat MECC pentru achiziția manualelor școlare.
Estimarea prețurilor ofertelor pe loturi s-a făcut în temeiul art. 4 Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice.
Repere la estimarea prețurilor pe loturi au servit:
tirajul – stabilit în baza contingentului de elevi la data de 01.11.2018;
și prețul per unitate a unui exemplar – estimat în baza prețurilor per exemplar prezentat de ofertanți la licitațiile de achiziție a manualelor școlare din ultimii 10 ani ajustat în baza indicilor macroeconomici.
Competența de estimare a prețurilor ofertelor aparține autorității contractante. În baza analizei datelor de care dispune MECC considerăm că estimarea prețurilor ofertelor este justificată.
Întrebarea 1: Din Legea 131 înțeleg: „Calcularea valorii estimate a unui contract de achiziţii publice se bazează pe valoarea totală spre plată, fără taxa pe valoarea adăugată, estimată de autoritatea contractantă. Structura valorii totale spre plată include orice formă de remunerare, inclusiv orice fel de premii, taxe, comisioane, profit obţinut şi/sau plata de prime sau plăţi în beneficiul ofertanţilor, ţinînd cont, totodată, de orice formă de opţiune posibilă şi de eventualele prorogări ale contractului.” Întrebare: Cum explicați crearea valorilor/bugetelor estimative pentru tiraje de 60 de mii de exemplare identice cu bugetele estimative pentru tiraje de 30 de mii de exemplare? Rog respectuos să nu faceți trimitere la articolul 71 din Legea 131: majorarea ofertei cu 30% nu acoperă costurile.
Întrebarea 2: Reieșind din prima întrebare. Actualul buget automat descalifică orice ofertă, care, din motive reale, va fi cu peste 50% cel puțin mai mare decât actualul buget estimativ. Din Legea 131: „ofertă inacceptabilă – (...) precum și ofertă al cărei preț depășește bugetul autorității contractante, stabilit și documentat înainte de inițierea procedurii de achiziție publică.” Vă mulțumesc.
Alocarea bugetelor pentru loturi s-a făcut reieșind din bugetul total alocat MECC pentru achiziția manualelor școlare.
Estimarea prețurilor ofertelor pe loturi s-a făcut în temeiul art. 4 Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice.
Repere la estimarea prețurilor pe loturi au servit:
tirajul – stabilit în baza contingentului de elevi la data de 01.11.2018;
și prețul per unitate a unui exemplar – estimat în baza prețurilor per exemplar prezentat de ofertanți la licitațiile de achiziție a manualelor școlare din ultimii 10 ani ajustat în baza indicilor macroeconomici.
Competența de estimare a prețurilor ofertelor aparține autorității contractante. În baza analizei datelor de care dispune MECC considerăm că estimarea prețurilor ofertelor este justificată.
STIMATI DOMNI,
de ce nu doriti sa recunoasteti ca ati gresit bugetul? Cum se poate sa stabiliti un buget pentru un tiraj de 35000 exemplare de 1,5 mln. lei, air pentru un tiraj de 90000 exemplare (cu aceleasi caracteristici) de 1,8 mln. lei? Matematic e clar ca proportia e gresita.
Alocarea bugetelor pentru loturi s-a făcut reieșind din bugetul total alocat MECC pentru achiziția manualelor școlare. Estimarea prețurilor ofertelor pe loturi s-a făcut în temeiul art. 4 Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice. Repere la estimarea prețurilor pe loturi au servit: tirajul – stabilit în baza contingentului de elevi la data de 01.11.2018; și prețul per unitate a unui exemplar – estimat în baza prețurilor per exemplar prezentat de ofertanți la licitațiile de achiziție a manualelor școlare din ultimii 10 ani ajustat în baza indicilor macroeconomici. Competența de estimare a prețurilor ofertelor aparține autorității contractante. În baza analizei datelor de care dispune MECC considerăm că estimarea prețurilor ofertelor este justificată.