Achiziție - „Lucrări de construcție a sistemului de apeduct și canalizare, inclusiv stația de epurare din s. Băcioi, s. Străisteni, s. Brăila, com. Băcioi, mun. Chișinău. Etapa I – rețele de alimentare cu apă în s. Brăila”

Achiziție Primaria comunei Bacioi

Informație generală

„Lucrări de construcție a sistemului de apeduct și canalizare, inclusiv stația de epurare din s. Băcioi, s. Străisteni, s. Brăila, com. Băcioi, mun. Chișinău. Etapa I – rețele de alimentare cu apă în s. Brăila”
6,442,590.60 MDL
anulat
ocds-b3wdp1-MD-1623731316720

„Lucrări de construcție a sistemului de apeduct și canalizare, inclusiv stația de epurare din s. Băcioi, s. Străisteni, s. Brăila, com. Băcioi, mun. Chișinău. Etapa I – rețele de alimentare cu apă în s. Brăila”


Licitație deschisă
cel mai bun raport calitate-preţ
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
15/06/2021 08:54
clarificări
25/06/2021 00:00
depunere
06/07/2021 00:00
deschidere oferte
06/07/2021 00:00
analiză
desemnare câștigător
contract
Procedură anulată
Au fost identificate erori la anunțarea procedurii.

Surse de finanțare

data validării: 15/06/2021 04:29
Trezoreria de Stat

suma planificată 6,500,000.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
6,442,590.60 MDL 45200000-9 „Lucrări de construcție a sistemului de apeduct și canalizare, inclusiv stația de epurare din s. Băcioi, s. Străisteni, s. Brăila, com. Băcioi, mun. Chișinău. Etapa I – rețele de alimentare cu apă în s. Brăila” 1 Bucata Lot anulat

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
anunț pdf.pdfbiddingDocumentsAchizițiedescription15/06/2021 08:54Descarca
duae_ro_0.docbiddingDocumentsAchizițiedescription15/06/2021 08:54Descarca
castele braila semnat f1.pdfbiddingDocumentsAchizițiedescription15/06/2021 08:54Descarca
doc standart.docbiddingDocumentsAchizițiedescription15/06/2021 08:54Descarca
ae braila semnat f1.pdfbiddingDocumentsAchizițiedescription15/06/2021 08:54Descarca
pg semnat f1.pdfbiddingDocumentsAchizițiedescription15/06/2021 08:54Descarca
caiet de sarcini braila.pdfbiddingDocumentsAchizițiedescription15/06/2021 08:54Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
15.06.2021 11:02

Sisteme de sustinere cu pilnie de pină la 5 m adincime 20 m liniar (pe fiecare parte) Spriginele de mal se utilizeaza la adincimi de pina la 5 m. Aici e apeduct, se insista pe asa dotare?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.06.2021 13:38

Da, acesta dotare este necesara, in conformitate cu NCM A.08.02:2014 "Securitatea si sanatatea muncii in constructii". Terenurile unde sunt amplasate conductele de alimentare cu apa sunt slabe.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
15.06.2021 11:13

anexa 6 imuternicirea producatorului, este o conditie obligatorie?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.06.2021 13:37

Toate materialele din anexa 1-5 trebuie sa aibă acordul producatorului pentru participarea la aceasta licitatie.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
15.06.2021 10:31

– Certificat obligatoriu DVGW; KIWA sau WRAS;
– Certificare GSK vopsire epoxy;
Aceste prevederi sunt restrictive si se refera la niste standarte nationale Germane, se insista pe ele?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.06.2021 13:35

Certificatele DVGW, KIWA sau WRAS nu sunt standarde, Sunt laboratoare independente si imparțiale care certifica/avizeaza sanitar un produs care ulterior poate fi folosit pentru contactul cu apa potabila.

In caz ca producatorul detine una din avizarile DVGW, KIWA sau WRAS atunci nu este obligatoriu de certificarea GSK.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
15.06.2021 11:31

anexele de la 7 pina la 15 sunt descrieri in alta limba decit cea oficiala in R. Moldova, de cind suntem obligati sa cunoastem engleza? puneti anexele cu traducere.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.06.2021 13:37

Anexele 7-15 sunt si in limba Română si limba Engleza.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
16.06.2021 14:22

va pun la dispozitie unele concluzii care sunt relevante speteu:
Nu a fost prezentat avizul sanitar emis de autoritățile din Republica Moldova;
La soluționarea, pretențiilor enumerate supra, Agenția va avea în vedere
prevederile art. 37 alin. (10) din Legea nr. 131/2015, fără a aduce atingere normelor
tehnice obligatorii la nivel național, în măsura în care sunt compatibile cu reglementările
internaționale, specificațiile tehnice se formulează în unul din următoarele moduri:
a) în termeni de performanță sau de cerințe funcționale, incluzând caracteristici de
mediu, cu condiția ca parametrii să fie suficient de exacți pentru ca ofertanții să poată
stabili obiectul contractului și pentru ca autoritățile contractante să poată atribui
contractul;
b) făcând trimitere la specificații tehnice și, în ordinea preferinței, la standardele
naționale care transpun standarde europene, la evaluări tehnice naționale/europene,
specificații tehnice comune, standarde internaționale, alte sisteme de referință tehnice
instituite de către organismele de standardizare naționale/europene sau – în lipsa
oricăror dintre acestea – la standarde naționale, la agrementez tehnice naționale sau
specificații tehnice naționale referitoare la proiectarea, calcularea și execuția lucrărilor
și la utilizarea bunurilor; fiecare trimitere este însoțită de mențiunea „sau echivalent”;
c) în termeni de performanță sau de cerințe funcționale prevăzute la lit. a), făcând
trimitere la specificațiile tehnice menționate la lit. b) ca mijloc de prezumție a
conformității cu respectivele performante sau cerințe funcționale;
36
d) făcând trimitere la specificațiile tehnice menționate la lit. b) pentru unele
caracteristici și făcând trimitere la performanțele sau cerințele funcționale menționate la
lit. a) pentru alte caracteristici.
Totodată, potrivit pct. 5 din Reglementarea tehnică cu privire la cerințele minime
pentru comercializarea produselor pentru construcții, aprobată prin Hotărârea
Guvernului nr. 913 din 25.07.2016, este stipulat că produsele pentru construcții, utilizate
la realizarea construcțiilor, trebuie să îndeplinească prevederile prezentei Reglementări
tehnice atunci când sunt introduse și puse în funcțiune pe piața Republicii Moldova
pentru prima dată.
Astfel, Agenția nu pune la îndoială argumentele autorității contractante precum că
„Conform legislației în vigoare, toate materialele și echipamentele trebuie însoțite de
agremente și avize, eliberate de organele competente din R. Moldova”, însă având în
vedere prevederile legale enunțate supra, este evident faptul că obținerea documentelor
litigante, invocate de către autoritatea contractantă ca fiind lipsă, pot fi obținute doar
atunci când bunurile sunt introduse și puse în funcțiune pe piața Republicii Moldova,
respectiv vor fi reținute argumentele contestatorului expuse în acest sens precum că,
bunurile ofertate încă nu au fost importate în Republica Moldova, din acest motiv nu
sunt prezentate documentele litigante, dar urmează a fi importate în cazul în care s-ar
atribui contractul de achiziții publice.
În acest context, reprezentantul autorității contractante (proiectantul lucrărilor ce
urmează a fi executate) a declarat în cadrul ședinței deschise pentru examinarea
contestației precum că „contestatorul a adus ceva din străinătate, nu anume de la
„Valrom”, vorbim acuma de țeavă, dar acolo sunt mai multe materiale, au fost și
cămine și alte materiale, adică nu s-a adus avizul igienic din Republica Moldova, dar
s-a adus un aviz igienic din Italia, s-a adus aviz igienic din România, care în primul
rând eu nu pot să-l consider pe dânsul valabil atâta timp cât el nu este eliberat conform
HG 913, unde pe mine mă obligă ca proiectant trebuie să folosesc acest aviz, eu când
ajung la avizarea proiectului însuși pe care îl avem acuma la licitație, adică eu nu pot
să ajung la licitație fără avizul pe proiect al Agenției Naționale de Sănătate Publică și
al expertizei ecologice și deja verificarea proiectului, adică sunt trei documente în baza
cărora eu merg la licitație, dacă eu am prezentat acolo ceea ce am solicitat, dar pe
urmă dumnealui sau altcineva schimbă și nu aduce sau nu are aviz igienic, dar aduce
din Italia, care de exemplu la noi în Republica Moldova sau cel puțin la Agenția
Națională de Sănătate Publică nu este acceptat, eu acuma cum pot să accept, adică
acuma automat îmi schimbă proiectul, aceasta este schimbare de proiect conform HG
361, conform Legii 721 și conform HG 913”.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.06.2021 13:46

Am luat act. Multumim.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
16.06.2021 14:24

si acasta concluzie a ANSC rog si considerati
Astfel, în scopul respectării principiilor de reglementare a relațiilor privind
achizițiile publice, consfințite la art. 7 din Legea nr. 131/2015 și anume: asigurarea
concurenței; libera circulație a mărfurilor și a principiului de recunoaștere reciprocă,
autoritatea contractantă urmează să accepte documentele prezentate de către contestator,
relevante în acest sens fiind prevederile art. 37 alin. (13) din legea prenotată, un mijloc
adecvat de a dovedi conformitatea cu specificațiile tehnice solicitate îl poate reprezenta
dosarul tehnic al producătorului sau un raport de încercare/testare emis de un organism
recunoscut, cum ar fi, după caz, un laborator neutru de încercări și calibrare sau un
organism de certificare și inspecție care asigură respectarea standardelor
naționale/europene aplicabile. Autoritatea contractantă are obligația de a accepta
certificate emise de organisme recunoscute în oricare dintre statele membre ale Uniunii
Europene. În acest sens, Agenția nu poate reține argumentele reprezentatului autorității
contractante, cu referire la avizele igienice, agrementele tehnice din România, Italia,
precum că „eu nu pot să-l consider pe dânsul valabil atâta timp cât el nu este eliberat
conform HG 913”, or aceste declarații sunt apreciate ca fiind o vădită încălcare a
prevederilor art. 37 alin. (13) din legea prenotată. Mai mult ca atât, într-o interpretate
inversă a celor apreciate, urmând logica autorității contractante, agrementul tehnic și
avizul sanitar emis de către un producător nerezident, nu poate fi recunoscut ca valabil
în cadrul procedurilor de achiziție publică, respectiv se prezumă că nici un operator
economic din afara Republicii Moldova, prezentând acte (avizele igienice, agremente
tehnice) emise de state membre ale Uniunii Europene, nu ar putea să participe la
procedurile de achiziție publică din ț

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.06.2021 13:46

Am luat act. Multumim.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
16.06.2021 14:27

D E C I Z I E ANSC
Nr. 03D-844-20 Data: 12.11.2020, va solicitam sa va conformati aprecierilor acestei decizii si sa excludeti prevederile restrictive si anticoncurentiale din caietul de sarcini

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.06.2021 14:19

În caietul de sarcini nu se regasesc prevederi restrictive, cand considerati ca sunt așa prevederi va rog sa le notați.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
16.06.2021 14:31

Da, acesta dotare este necesara, in conformitate cu NCM A.08.02:2014 "Securitatea si sanatatea muncii in constructii". Terenurile unde sunt amplasate conductele de alimentare cu apa sunt slabe.

Retinem ca conform listelor cu lucrari nu se regasesc lucrari de terasament in soluri instabile sau umede. Insistati pe raspunsul oferit?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.06.2021 14:19

Da.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
17.06.2021 18:40

Prin raspunsurile date ne impuneti sa contestam caietul de sarcini. Retinem PAS este un certificat German DIN este certificat German si nu se raspindeste peste toata UE, deci se abuzeaza pentru a limita concurenta. Aceste cerinte au fost transpuse din proiectele GIZ care nu sunt guvernate de Legea 131, Licitati Dtre se guverneaza de Legea 131 deci sunteti obligati sa va conduceti strict de ia.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

18.06.2021 09:29

PAS 1075 nu este un standard, este un certificat eliberta de catre un laborator independent si impartial. Conductele din PEID trebuie sa fie fabricate in conformitate cu standartul EN 12201-2:2011.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
17.06.2021 18:45

Grupa 3, C250 conform EN 124;
– Material: polimer–compozit;
– Prevazut cu balama si sistem de zavorare in doua puncte;
– Tip capac: rotund, cu rama;
– Dimensiuni: diamtru interior (pas liber) – 600 mm, dimensiuni
exterioare rama 887 mm, inaltime 130 mm;
– Masa: 50 Kg;
Aceste dimensiuni pina in mm. Incalca Lege in speta descrierei bunurilor. Se insista pe aceste dimensiuni?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

18.06.2021 09:29

Dimensiuni: pentru Grupa 2, B125 diamtru interior (pas liber) – 600-615 mm, dimensiuni exterioare rama 887-902 mm, inaltime 130-135 mm; – Masa: mai mare sau egala cu 50 Kg;
Dimensiuni: pentru Grupa 3, C250 diamtru interior (pas liber) – 600-615 mm, dimensiuni exterioare rama 887-902 mm, inaltime 100-105 mm; – Masa: mai mare sau egala cu 40 Kg.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
17.06.2021 20:05

Solicitati sprigin de maluri cu adincime pina la 5 m, pe cind caminele cele mai adinci sunt de 2m, e corect?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

18.06.2021 09:31

Corect, a fost solicitat pina la 5m, dacă prezentați sprijine de maluri cu adancimea de 2m este acceptabil.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
17.06.2021 20:34

Punctul 4. Norma AcBo6B montarea hidrantilor 24 buc in redactia data prevede si hidrantii, Poz. 1 prevede inca 24 buc hidranti, precizati totusi cum procedam? Precizati si cum procedam cu capacele din compozit, montarea lor necesita resurse de unde le luam si conform caror norme?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

18.06.2021 09:31

Norma AcB06B din poz.4 a fost folosită doar pentru lucrările de montare a hidranților. Hidrantii trebuie ofertați conform poz.1.
Montarea capacelor este inclusa in normele AcE11A, AcE12A si AcE12B.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
18.06.2021 08:31

2-1-1 Retele exterioare de alimentare cu apa - poz 1, tipul ?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.06.2021 18:30

Hidrant subteran.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
18.06.2021 09:44

PAS 1075 nu este un standard, este un certificat eliberta de catre un laborator independent si impartial. Conductele din PEID trebuie sa fie fabricate in conformitate cu standartul EN 12201-2:2011.

am mai scris si vi sa pus la dispozitie aprecierile ANSC privind cerintele pe PAS, dar va dati dusi in eroare, repetam CERTIFICATUL PAS se elibereaza doar de un laborator NATIONAL German in baza unor cerinte elaborate de o asociatie Germana a producatorilor pe cind Lege 131 permite solicitare certificarilor international aprobate ISO, standartele EN cit si certificarile RM. Va rugam sa va conformati si sa nu va lasati dusi in eroare de proiectant. Caietul de sarcin a fost copiat din proiectele GIZ care nu se guverneaza de Legea 131.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.06.2021 18:30

Certificatul este eliberat de mai multe laboratoare independente si impartiale. La eliberarea acestul certificat ca baza este standartul EN 12201-2:2011.
Nu cerem certificat eliberat de un laborator anumit. Conditia ca acel laborator sa fie impartial si independent.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
18.06.2021 09:59

1. Conducta PEHD RC PE100 SDR17 PN10 DN75 m 77,00 Aductiunea
2. Conducta PEHD RC PE100 SDR17 PN10 DN110 m 2288,00 Aductiunea
3. Conducta PEHD RC PE100 SDR17 PN10 DN90 m 5637,00 Retele de distributie
asa scrie in caietul de sarcini pe cind in lista cu lucrari indicati conducta cu d. 75 m 374+258, d. 90 m 256+11627, unde e corect?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.06.2021 18:29

Cantitatile sunt corecte in listele cu cantitati.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
18.06.2021 10:10

in caietul de sarcini solicitati detinerea a patru unitati pentru sudura C/C pe cind lista cu lucrari, devizul prevede montarea prin fitigurilor prin insurubare, deci la ce ar trebui 4 aparate c/c si culme la ce ar trebui controlul pieselor elctofuziune cind ele nu sunt prevazute de deviz?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.06.2021 18:28

Conductele din PEID sun imbinate prin sudura cap la cap. Din aceasta cauza este necesar ca operatorul economic sa detina aparate de sudaura.
Laboratorul este necesar pentru testarea pieselor electrosudabile cit si a cordoanelor de sudura.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
18.06.2021 10:04

indicati in caetul de sarcini obligatoriu detinerea a 4 miniexavatore dar in lista de lucrari la sapatura este indicata ca se executa cu exavator cu cupa 0,4-0, 6m3 ceia ce se refera la exavatoarele de capacitate medie. Unde este in lista cu lucrari prevazut miniexavatoarele? Tot aici ne referim si la cerinta cu buldiexavatorul ele au o cupa sub 0,4 m3.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.06.2021 18:29

Miniexcavatoarele au si cupa de 0,4 mc.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
18.06.2021 10:34

unde sunt prevazute materialele marunte pentru supapa din poz 42 cit si manopera?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.06.2021 18:28

A se vedea poz.43 norma CL18A si poz.44 norma IzD10A

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
18.06.2021 10:36

se solicita Pompa mobila pentru ape subterane 2 un, dar devizul nu prevede sapatura in soluri umede, e corect?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.06.2021 18:28

Operatorul economic trebuie sa detina asemenea utilaj.

... afișează tot conținutul

Caietul de sarcini
pentru Achiziție
18.06.2021 10:40

explicati sintagma Motopompa MP 1600? ce se subintalege prin 1600?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

19.06.2021 18:27

Motopompa este pentru combaterea incendiilor care trebuie sa fie livrată beneficiarului. 1600 este debitul in l/s. presiune de lucru 10atm. Se accepta orice tip de pompa analog.

... afișează tot conținutul

Participanți

„Lucrări de construcție a sistemului de apeduct și canalizare, inclusiv stația de epurare din s. Băcioi, s. Străisteni, s. Brăila, com. Băcioi, mun. Chișinău. Etapa I – rețele de alimentare cu apă în s. Brăila” 6,442,590.60 MDL Lot anulat