Servicii de proiectare: Conceptul reparației curente ale căilor de comunicaţii şi amenajării parcului „La Izvor”
suma planificată 371,000.00 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
371,000.00 MDL | 71200000-0 | Servicii de proiectare: Conceptul reparației curente ale căilor de comunicaţii şi amenajării parcului „La Izvor” | 1 Hectar |
13.04.2020 - 14.05.2020 str. Mihai Viteazul 2 |
Prin raspunsul din 21.03.2020, ora 09:41 ati confirmat ca etapa de verificare și expertizare a proiectului de execuție nu intra in atributiile proiectantului, astfel rugam sa excludeti pct. 6 din fișierul „lista lucrărilor.docx”.
a fost exclus punctul respectiv din lista lucrărilor
Stimata autoritate contractanta, examinând criteriile de calificare si selectie stabilite in pct. 3 din documentatia standart, in partea ce tine de obligativitate (da/nu), va inaintam urmatoarele propuneri/recomandari: [1] indicati „da” la pct. 9 intrucat formularul F3:11 este relevant obiectului achizitiei. [2] modificati „10 ani” in „5 ani” la pct. 18, fiindca art. 30 alin. (1) din Legea nr. 721/1996 prevede expres ca „Proiectantul, verificatorul de proiecte atestat, fabricanţii şi furnizorii de produse pentru construcţii, executantul, responsabilul tehnic atestat, dirigintele de şantier atestat, specialistul din laboratorul de încercări în construcţii, expertul tehnic atestat răspund potrivit obligaţiilor ce le revin pentru viciile ascunse ale construcţiei, ivite într-un interval de 5 ani de la recepţia lucrării, precum şi pe toată durata de existenţă a construcţiei, pentru viciile structurii de rezistenţă rezultate din nerespectarea normelor de proiectare şi execuţie în vigoare la data realizării ei”. [3] indicati „nu” la pct. 20 in legătură cu situația epidemiologică din țară, dat fiind faptul ca in scopuri de profilaxie majoritatea autoritatilor evita receptionarea actelor pe suport de hartie, ci doar electronic.
au fost acceptate propunerile expuse în clarificare
Stimata autoritate contractanta, examinând volumul de lucru stabilit pentru acest contract, se conchide ca 30 zile calendaristice, este un termen in care este ireal ca proiectantul sa se incadreze, doar daca proiectul nu este deja finalizat de un agent economic, iar prezenta procedura de achizitie este una de forma. Solicitam respectuos sa recalculati termenul, tinand cont ca minim e nevoie de 90 zile calendaristice pentru ca proiectul sa corespunda indicatorilor de calitate precum si exigentelor in vigoare.
termenul de 30 zile calendaristice este un termen real, iar tergiversarea procedurii de achiziție prin plasarea întrebărilor repetate este nejustificată
Prin neprelungirea termenului de executie incalcati flagrant art. 7 lit. c) din Legea nr. 131, care prevede asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice. Ce temei legal aveti dvs de a nu da curs solicitarilor parvenite din partea potentialilor ofertanti, iar defapt dvs tergiversati procedura prin acordarea raspunsurilor cu doar cateva minute inainte de expirarea perioadei de clarificare.
pentru o echipă profesionistă de proiectanți termenul stabilit pentru sarcina de proiectare este suficient.
In contextul epidemiei, majoritatea autoritatilor cu care urmeaza a fi coordonat proiectul nu au un orar de lucru stabil, respectiv pentru a evita formalitatile prin acorduri aditionale, ar fi rational de acum sa fie stabilit un termen de 90 zile calendaristice, deci proiectantul va avea suficient timp de finaliza un proiect de calitate.
autoritățile, la care vă referiți, sunt autorități de stat, și conform dispoziției CSE, activează în regim normal, nu se reține temei de modificare a termenului stabilit
V-am spus situatia de facto, dar dvs examinati circumstantele doar prin prisma formala. Precizati va rog motivul pentru care nu puteti sa va dati curs solicitarii cu privire la modificarea termenului in 90 zile.
la întrebarea dată a fost dat răspuns, repetarea întrtebării este inoportună, considerăm această atitudine nejustificată, intenționat se tergiversează procedura achiziției. Vă rugăm să Vă conformați prevederilor legale de participare la achiziția dată.
Buna ziua, rugam sa examinati oportunitatea prelungirii termenului de executie, deoarece atat ridicarea topo cat si documentatia de proiect urmeaza a fi avizate inclusiv de catre asociatia de gospodarire a spatiilor verzi precum si de catre detinatorii de retele tehnico-edilitare (Moldtelecom, apa-canal, lumteh si altele). De regula, aceasta procedura poate dura si pana la cateva luni, astfel un termen de executie ideal ar fi 150 zile, insa urmare a examinarii raspunsurilor dvs la solicitarile operatorilor economici, intelegem ca termenul de executie 150 zile categoric nu veti accepta, totusi ar fi obiectiv sa acceptati macar 90 zile.
la întrebarea dată a fost dat răspuns, repetarea întrtebării este inoportună, considerăm această atitudine nejustificată, intenționat se tergiversează procedura achiziției. Vă rugăm să Vă conformați prevederilor legale de participare la achiziția dată.
Prelungiti cel putin la 60 zile, altfel cert ca licitatia e trucata si in acest sens vor fi sesizat organele de drept.
la întrebarea dată a fost dat răspuns, repetarea întrtebării este inoportună, considerăm această atitudine nejustificată, intenționat se tergiversează procedura achiziției. Vă rugăm să Vă conformați prevederilor legale de participare la achiziția dată.