Achiziție - Echipamente de joacă pentru copii (inclusiv instalarea)

Achiziție Direcţia Generală Locativ Comunală şi Amenajare

Informație generală

Echipamente de joacă pentru copii (inclusiv instalarea)
6,250,000.00 MDL
anulat
ocds-b3wdp1-MD-1549552105730

Echipamente de joacă pentru copii (inclusiv instalarea)


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
14/02/2019 16:24
clarificări
27/02/2019 14:38
depunere
23/03/2019 09:38
deschidere oferte
23/03/2019 09:38
analiză
desemnare câștigător
contract
Procedură anulată
Decizia ANSC nr. 3D-135-19 din 21.03.2019

Surse de finanțare

data validării: 02/07/2019 00:18
Trezoreria de Stat

suma planificată 6,250,000.00 MDL

Detalii achiziție

Lot Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
Echipamente de joacă pentru copii (model 2) 3,125,000.00 MDL 37500000-3 Echipamente de joacă pentru copii (model 2) 30 Bucata Lot anulat
Echipamente de joacă pentru copii (model 1) 3,125,000.00 MDL 37500000-3 Echipamente de joacă pentru copii (model 1) 30 Bucata Lot anulat

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
duae.pdfeligibilityCriteriaAchiziție25/02/2019 14:38Descarca
documentația de atribuire_.pdfbiddingDocumentsAchiziție25/02/2019 14:38Descarca
documentația de atribuire_.pdfbiddingDocumentsAchiziție22/02/2019 11:36Descarca
duae.pdfeligibilityCriteriaAchiziție14/02/2019 16:24Descarca
anunț de participare.pdftenderNoticeAchiziție14/02/2019 16:24Descarca
documentația de atribuire.pdfbiddingDocumentsAchiziție14/02/2019 16:24Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Clarificări
pentru Achiziție
21.02.2019 18:38

Urmare a examinării Anuntului de participare privind achizitionarea Echipamentelor de joacă pentru copii (inclusiv instalarea) prin Licitaţie publica (numărul unic de identificare al procedurii de achiziție - ocds-b3wdp1-MD-1549552105730), iniţiată de către Direcţia generală locativ-comunală şi amenajare (DGLCA) si a Documentatiei de atribuire plasate in SIA RSAP la data de 14.02.2019 s-a constatat că:
1. pozitia 11, pct.14 din Anuntul de participare, precum si compartimentul D Sisteme de asigurare a calității și standarde de management de mediu, Partea IV – Criteriile de selecție din Documentului Unic de Achiziții European prevad: prezentarea obligatorie de către participanții la tender a ”Certificatelor emise de organisme independente cu privire la sistemele sau standardele de management de mediu. Certificat ISO 14001/2004 eliberat producătorului de echipamente”, fapt prin care va fi exclusă participarea la licitația dată a tuturor operatorilor economici autohtoni pe motiv de necalificare documentară, ce contravine prevederilor lit.lit. c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurenţiale în domeniul achiziţiilor publice și h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici ale art. 7, din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achiziţiile publice.
În context, menționăm că, în Republica Moldova lipsesc reglementări legale (care transpun legislaţia comunitară de armonizare) aplicabile domeniului ce ține de fabricarea echipamentelor de joacă pentru copii. Totodata, potrivit Legii nr.235 din 01.12.2011 privind activitățile de acreditare și de evaluare a conformității, echipamentele de joacă pentru copii nu sunt supuse evaluarii conformitatii cu titlu obligatoriu, ele cazind sub incidenta cerintelor cu titlu voluntar.
Astfel, în conformitate cu prevederile alin. (5) art. 25 din Legea nr.235, ”Conformitatea produselor din domeniile necuprinse în anexa nr.3 cu cerinţele esenţiale stabilite pentru produsele respective în reglementările tehnice aplicabile poate fi atestată prin certificate de conformitate, prin certificate şi/sau rapoarte de inspecţie, prin rapoarte de încercări, emise de organismele de evaluare a conformităţii acreditate, precum şi prin declaraţii pe propria răspundere, emise de către producător sau reprezentantul său autorizat”
Va atragem atentia ca, Certificarea Sistemului de Management Integrat al Mediului ISO 14001 nu se refera la produse si nu influenteaza in careva mod performantele acestora dar presupune elaborarea si implementarea de catre operatorul economic a unui cadru normativ intern privind politicile de mediu ale organizatiei, a planurilor si actiunilor sale care vor permite imbunatatirea continua a performantei de mediu si conformarea cu legislatia in vigoare.
Mai mult ca atit, cerința privind prezentarea certificatelor ISO nominalizate, este solicitată de catre DGLCA în premieră doar la licitația data, aceasta prevedere lipsind la tenderele similare desfășurate anterior de către DGLCA si alte autoritati contractante.
Prin urmare, cerința privind prezentarea Certificatului ISO 14001/2004 în Anuntul de participare la Licitaţia publica (numărul unic de identificare al procedurii de achiziție - ocds-b3wdp1-MD-1549552105730) si Documentatia de atribuire nu are acoperire juridică si contravine legislatiei din domeniu, precum si principiilor liberei circulaţii a produselor în comerţul interior şi cel internaţional.

2. la capitolul cerințe tehnice pentru unele echipamente din Anexa la compartimentul Lista bunurilor și specificații tehnice, Secțiunea Fișa de date a achiziției din Documentația standard pentru realizarea achiziţiilor publice de bunuri, Grupul de lucru a elaborat criterii sub un producător concret, fapt ce contravine prevederilor alin.alin. 6) si 9) din art. 37 al Legii nr. 131 din 03.07.2015.
Astfel, pozitia 1. Complex de joaca pentru copii, din Lotul 2 din Anexa mentionata corespunde întocmai echipamentului fabricat de către compania română DFS Center Grup Pitesti (vezi link-ul - http://dfscentergrup.ro/complex-de-joaca-clara/). Inclusiv, formularea tuturor denumirilor și descrierea componentelor echipamentului dat sunt identice produselor companiei DFS. (vezi lincurile cu descrierea componentelor complexului –
http://dfscentergrup.ro/panou-cu-prize-acces-cod-dfs-ppa/;
http://dfscentergrup.ro/platforma-cu-acoperis-l1-cod-dfs-pl1/;
http://dfscentergrup.ro/conexiune-tip-pod-mobil-cod-dfs-kpm/;
http://dfscentergrup.ro/tobogan-drept-cod-dfs-td/;
http://dfscentergrup.ro/tobogan-elicoidal-cod-dfs-te/).
In acelasi timp, prin solicitarea nejustificata in specificatia tehnica a bunurilor din Anexa la compartimentul Lista bunurilor și specificații tehnice, Secțiunea Fișa de date a achiziției din Documentația standard pentru realizarea achiziţiilor publice de bunuri, a unor cerinte diferite fata de unele elemente de acelasi tip din Loturile 1 si 2 deasemenea este favorizată o producție determinată ce contravine prevederilor legale.
Astfel, pentru Lotul 1:
• la pozitia 1 Complex de joacă, in descrierea tehnica este specificat: ”… turnuri, cu piloni din lemn ….. lipit sub presiune…”; ”…Acoperisul complexului trebuie să fie confecționat din placaj rezistent la apă …”;
• la pozitiile 4. Figurina pe arc (tip Motocicletă) si 5. Figurina pe arc (tip Balenă), se solicita: ”…confencţionată din …folie de placaj”, totodata nu este indicat materialul din care vor fi confectionate scaunele acestora;
Pentru Lotul 2:
• la pozitia 1. Complex de joaca pentru copii, este deja specificat: ”va fi realizat din lemn impregnat in masa, nu prin vopsiri cu acoperire la suprafata”; ”Platforma patrata cu acoperis din PAFS va fi realizata din lemn impregnat in masa, nu prin vopsiri cu acoperire la suprafata”
• la pozitia 3. Echipament pe arc elicoidal (Tigru), se solicita: ”… panouri din HDPE … sezut din HDPE”, concomitent in descriere sunt indicati parametri contradictorii privind inaltimea si lungimea echipamentului dat;
• la pozitia 4. Balansoar pe arc elicoidal (Căluți), se solicita: ”… realizat din lemn uscat … prevazut cu 2 sezuturi din polietilena”.

3. cu referire la cerinta din compartimentul C Capacitatea tehnica si/sau profesionala, Partea IV – Criteriile de selecție din DUAE privind ”obligativitatea furnizarii unei declarații cu privire la sisteme de management și de trasabilitate în cadrul lanțului de aprovizionare utilizate”, mentionam ca, nu este specificat clar privitor la care sisteme de management si trasabilitate se face trimitere, creîndu-se astfel neclarități vis-a-vis de solicitarea vizata, corespunzător producînd impedimente operatorului economic la pregătirea ofertei.
In contextul celor expuse, în conformitate cu prevederile art. 35 din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și în scopul asigurării unei concurențe loiale, solicităm să dispuneți:
1. excluderea din Pozitia 11, pct.14 din Anuntul de participare, precum si din compartimentul D Sisteme de asigurare a calității și standarde de management de mediu, Partea IV – Criteriile de selecție din DUAE, a cerintei privind prezentarea obligatorie a ”Certificatelor emise de organisme independente cu privire la sistemele sau standardele de management de mediu. Certificat ISO 14001/2004 eliberat producătorului de echipamente”.
2. excluderea din descrierea bunurilor supuse achizitiei a parametrilor tehnici elaborati sub anumite produse si redactarea specificatiei tehnice a echipamentului din Anexa la compartime elaborate sub un anumit produs si ntul Lista bunurilor și specificații tehnice, Secțiunea Fișa de date a achiziției din Documentația standard pentru realizarea achiziţiilor publice de bunuri, in conformitate cu cerintele art. 37 din Legea nr. 131 din 03.07.2015, care va asigura participarea largă la concurs a tuturor operatorilor economici calificați.
Avînd în vedere durabilitatea sporita a HDPE precum si calitățile superioare ale acestuia la expunerea condițiilor climaterice comparativ cu materialul lemnos, placaj etc. propunem pentru pozitiile din Lotul 1: 1 Complex de joacă (doar pentru elementul acoperis); 4. Figurina pe arc (tip Motocicletă); 5. Figurina pe arc (tip Balenă) si Lotul 2: 4. Balansoar pe arc elicoidal Căluți) (doar pentru elementul scaun), de inlocuit in descrierea tehnica materialele ”placaj, polietilena” cu ”HDPE”.
3. redactarea cerinței din compartimentul C Capacitatea tehnica si/sau profesionala, Partea IV – Criteriile de selecție din DUAE cu o referință explicită referitor la sistemele de management și de trasabilitate vizate.
Avînd în vedere cele menționate, în conformitate cu prevederile legale solicităm respectuos să examinaţi aspectele invocate şi să ne prezentaţi clarificările de rigoare, precum și modificarea acestora ce se impune.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

25.02.2019 14:32

Referitor la cerințele de calificare, vă comunicăm că autoritatea contractantă a stabilit standarde de protecție a mediului în conformitate cu art. 18, lit. f) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice.
Referitor la caracteristicile tehnice ale bunurilor din ambele loturi, vă comunicăm că acestea au fost stabilite în așa fel încât echipamentele de joacă să fie rezistente la condițiile atmosferice și s-a luat în calcul tipurile de echipamente instalate în ultimii ani la necesitatea autorității contractante, și respectiv calitatea în timp a acestora. Totodată, grupul de lucru nu consideră că caracteristicile bunurilor menționate exclud vreun anumit operator economic, mai ales că sunt date dimensiuni și caracteristici, astfel încât orice companie producătoare echipamente ar putea să confecționeze astfel de bunuri.
Referitor la Criterii de selecție din DUAE (partea IV) și anume declarația cu privire la sisteme de management de trasabilitate....aceasta a fost exclusă, nefiind obligatorie.

... afișează tot conținutul

clarificare a tipului structurii profilului de lemn compozit
pentru Achiziție
25.02.2019 12:28

Catre Grupul de lucru.

In contextul descrierii tehnice pentru pozitia 7. Gard liniar (40 m.l.), Lotul 1 si pozitia 5. Gard liniar (40 m.l.), Lotul 2 din Anexa la compartimentul Lista bunurilor și specificații tehnice, Secțiunea Fișa de date a achiziției din Documentația standard pentru realizarea achiziţiilor publice de bunuri, in care se solicita ”Confecționat din 3 profile de lemn compozit cu structură (Wood Polymer Composite) …” si avind in vedere ca, materialul ”Wood Polymer Composite” detine structura interna de doua tipuri: umplut sau gol, cerem sa specificati clar tipul structurii profilului de lemn compozit solicitat in documentatia de atribuire.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

25.02.2019 14:34

Referitor la clarificarea dvs vă comunicăm că modificările au fost efectuate în documentația de atribuire

... afișează tot conținutul

Participanți

Echipamente de joacă pentru copii (model 2) 3,125,000.00 MDL Lot anulat
Echipamente de joacă pentru copii (model 1) 3,125,000.00 MDL Lot anulat