Achiziție - Servicii de investigaţie şi de siguranţă

Achiziție Casa Națională de Asigurări Sociale

Informație generală

Servicii de investigaţie şi de siguranţă
1,535,000.00 MDL
anulat
ocds-b3wdp1-MD-1545891325341

Servicii de investigaţie şi de siguranţă


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
27/12/2018 08:20
clarificări
05/01/2019 11:41
depunere
16/01/2019 10:00
deschidere oferte
16/01/2019 10:00
analiză
desemnare câștigător
contract
Procedură anulată
cancellation of an invalid procedure

Surse de finanțare

data validării: 01/07/2019 22:07
Trezoreria de Stat

suma planificată 1,535,000.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
1,535,000.00 MDL 79700000-1 Servicii de investigaţie şi de siguranţă 1 Bucata Lot anulat

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
anunt_invitatie_paza fizică-converted.semnattenderNoticeAchizițieAnunţ/Invitaţie27/12/2018 08:20Descarca
duae (1)evaluationCriteriaAchizițieDUAE27/12/2018 08:20Descarca
documentatia_standard_servicii paza fizica-converted.semnatbiddingDocumentsAchizițieDocumentaţia Standard27/12/2018 08:20Descarca

Persoană de contact

Clarificări

caietul de sarcini
pentru Achiziție
28.12.2018 17:05

Este de menționat că, conform art. 50 al Legii privind achizițiile publice nr. 131 din 03.07.2015 structura şi conţinutul documentaţiei de atribuire sînt stabilite în documentaţia standard aprobată de Ministerul Finanţelor. La compartimentul 3 ”Criterii și cerințe de calificare” al Secțiunii 2 a Documentației standard, aprobate prin ordinul Ministerului Finanțelor nr. 160 din 26.12.2017, în punctele 3.9 și 3.10 sunt prevăzute cerințe obligatorie pentru ofertanți, privind numărul angajaţilor întreprinderii (să nu fie mai mic de 200 de unităţi) și salariul mediu lunar calculat al angajaţilor ”Salariul mediu lunar calculat al angajaţilor întreprinderi pentru perioada de 6 luni calendaristice consecutive, finalizate pînă la luna calendaristică precedentă faţă de termenul limită de depunere a ofertelor, să nu fie mai mic de cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real, la care se adaugă 30%”. Cu toate că, cerințele vizate au caracter obligatoriu acestea nu au fost incluse în anunț de participare. Ca urmare a celor menționate, în temeiul prevederilor art. 29 al Legii nr. 131 din 03 iulie 2015 privind achizițiile publice, solicităm: MODIFICAREA CAIETULUI DE SARCINI IN CONFORMITATE CU ORINUL MINISTERULUI FINANTELOR 160 din 26 decembrie 2017.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

04.01.2019 15:38

Referitor la solicitarea de clarificări la Licitația Publică deschisă cu ID ocds-b3wdp1-MD-1545891325341-EV-1545891628598, grupul de lucru al Casei Naționale de Asigurări Sociale Vă informează.
Conform art.14 a Legii privind achizițiile publice nr.131 din 03.07.2015, în atribuțiile grupului de lucru sunt incluse următoarele:
” c) elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică;”
respectiv și Hotărîrea Guvernului nr. 667 din 27.05.2016, la capitolul III ” ATRIBUŢIILE GRUPULUI DE LUCRU” prevede următoare:
”5) elaborează documentaţia de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziţie publică;”
iar capitolul IV ”OBLIGAŢIILE GRUPULUI DE LUCRU” prevede următoarele:
”1) să asigure eficienţa achiziţiilor pentru necesităţile autorităţii contractante;
2) să asigure participarea pe scară largă a operatorilor economici la procedurile de achiziţie, în scopul asigurării concurenţei şi combaterii concurenţei neloiale în domeniul achiziţiilor publice;”.

Așadar, referitor la actele normative menționate de DVS, grupul de lucru al CNAS consideră că prin art.50 al Legii privind achizițiile publice nr.131 din 03.07.2015, unde este menționat că: ”Structura şi conţinutul documentației de atribuire sunt stabilite în documentaţia standard aprobată de Ministerul Finanţelor” și respectiv, ordinul Ministerului Finanțelor nr.160 din 26.12.2017 ”Cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de servicii de pază” să referă anume la ”Structura şi conţinutul documentației de atribuire” ca model.
Aceste acte stabilesc normele de elaborare a Documentației de atribuire de către grupul de lucru al autorității contractante, dar nicidecum nu implică obligarea grupului de lucru în aplicarea criteriilor de atribuire stipulate în Modelul menționat mai sus.

Astfel, nici în acte normative indicate de DVS nu este menționat concret obligativitatea aplicării de către grupul de lucru al autorității contractante a unor anumite criterii de atribuire stipulate în modelul de Documentație.
Respectiv, întru a nu limita drepturile Grupului de lucru, toate Documentele standard prevăd posibilitatea de indicare a documentelor obligatorii prin bifare. În caz de dispuneți de un act normativ în vigoare al Republicii Moldova, în care sunt stipulate criterii obligatorii necesari a fi aplicate în documentația standard de către grupul de lucru al autorității contractante referitor la procedura în cauză, solicităm respectuos să ne le prezentați.

Totodată, Vă aducem la cunoștință că întru implimentarea din 01.10.2018 a noului Sistemul informațional automatizat „Registrul de stat al achizițiilor publice” (MTender) pentru achizițiile publice au fost implementate un nou șir de acte legislative și anume:
• Hotărărea Guvernului nr.986 din 10.10.2018 ”pentru aprobarea Regulamentului privind modul de ținere a Registrului de stat al achizițiilor publice format de Sistemul informațional automatizat „Registrul de stat al achizițiilor publice” (MTender) ”
• Ordinului Ministerului Finanțelor nr.174 din 05.10.2018 ” Cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de servicii” ,
• Ordinului Ministerului Finanțelor nr.177 din 09.10.2018 ” Cu privire la aprobarea formularului standard al Documentului unic de achiziții European”

Așadar, la moment este aprobat un nou model al ”Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de servicii”, fără a stipula că servicii de pază sunt o excepție de la actele normative actualizate.

Referitor la prevederile Ordinului Ministerului Finanțelor nr.160 din 26.12.2017 ”Cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de servicii de pază”, la moment actul dat nu este actualizat și nu ia în considerare prevederile Ordinului Ministerului Finanțelor nr.177 din 09.10.2018 ”Cu privire la aprobarea formularului standard al Documentului unic de achiziții European”, prin care se stabilește obligativitatea concreta de includerea a actului dat.

Reieșind din cele expuse, Grupul de lucru privind achizițiile publice a CNAS, analizănd actele legislative a Republicii Moldova în vigoare, nu a constatat obligativitatea includerii ca cerințe obligatorii de către grupul de lucru al autorității contractante a criteriilor de atribuire reflectate în ordinul Ministerului Finanțelor nr. 160 din 26.12.2017 ”Cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de servicii de pază” și menționate de DVS și anume:
”3.9 ”Numărul angajaților întreprinderii să nu fie mai mic de 200 de unități”.
3.10 ” Salariul mediu lunar calculat al angajaților întreprinderi pentru perioada de 6 luni calendaristice consecutive, finalizate pînă la luna calendaristică precedentă față de termenul limită de depunere a ofertelor, să nu fie mai mic de cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real, la care se adaugă 30%”,
care pot fi considerate de către instituțiile de control ca criterii ce încalcă principiile de neasigurare a eficienței achizițiilor, dar și restricționează (limitează) nejustificat participarea pe scară largă a operatorilor economici.

... afișează tot conținutul

clarificare
pentru Servicii de investigaţie şi de siguranţă
02.01.2019 15:33

Perioada de dep unere a ofertelor: 5 ian 2019, 10:00 - 8 ian 2019, 10:00 SUNT ZILE DE SARBATOARE SOLICITAM PRELUNGIREA TERMENULUI DE DEPUNERE

... afișează tot conținutul

Răspuns:

03.01.2019 11:41

Ca urmare a solicitării termenul de depunerea a ofertelor a fost modificat.

... afișează tot conținutul

Participanți

Servicii de investigaţie şi de siguranţă 1,535,000.00 MDL Lot anulat
16/01/2019 08:18
1,988,184.00 MDL
Ofertă refuzată
11/01/2019 10:17
2,414,064.00 MDL
Ofertă refuzată