Detalii decizie

Detalii decizie
ofertă acceptată
„GENESIS International„SRL

Motivul deciziei:

În baza deciziei grupului de lucru al Î.S. ,,Administrația de Stat a Drumurilor” ocds-b3wdp1-MD-1726136114545 din 11.11.2024 ce ține de evaluarea rezultatelor licitației publice nr. ocds-b3wdp1-MD-1726136114545 din 03.11.2024, ce vizează achiziționarea ,,Lucrărilor de reparație a îmbrăcămintei rutiere a drumului G68 R20 – Orhei – Susleni – Ustia – Criuleni km 17,41-21,59, amplasat teritorial în raionul Orhei”, Vă comunicăm următoarele: Operatorul economic ,,EMCOM E&E” S.R.L – clasat pe locul întâi după preț, a propus oferta în valoare de 14 838 473,69 (paisprezece milioane opt sute treizeci și opt mii patru sute șaptezeci și trei lei, 69 bani) lei fără TVA și 17 806 168,43 (șaptesprezece milioane opt sute șase mii una sută șaizeci și opt lei, 43 bani), lei inclusiv TVA. În procesul de evaluare a ofertei operatorului economic EMCOM E&E SRL, potrivit notei informative a consultantului - membru al grupului de lucru pentru achiziții, au fost constatate unele neconformități în devizele de cheltuieli, parte integrantă a ofertei, și anume: Poz. 2 – mixtura asfaltică preparată la cald cu agregate mărunte BA16 SM EN 13108-1: lipsă 99,48 t. În temeiul art. 17 și art. 69 alin. (3) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, prin scrisoarea nr. 04-02/55487 din 25.10.2024, grupul de lucru pentru achiziții a solicitat explicații operatorului economic asupra poziției descrise mai sus. La data de 29.10.2024 operatorul economic a prezentat o scrisoare de clarificare, prin care menționează că a fost admisă o eroare, datorită schimbării normei de consum. În trecut, pentru execuție se utiliza nisip bitumat, material care nu mai este folosit conform noului standard pentru mixtură asfaltică. Compania își asumă integral costurile pentru această omisiune și asigură că valoarea ofertei rămâne neschimbată. În urma examinării de către grupul de lucru a devizelor actualizate și transmise în urma solicitării clarificărilor, s-a constatat că operatorul economic EMCOM E&E SRL a modificat prețurile unitare a materialelor și utilajelor, fapt ce contravine legislației achziției publice. În concluzie, grupul de lucru constată că sunt incidente prevederile art. 69 alin. (6) lit. b) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, care statuează că grupul de lucru pentru achiziții va respinge oferta în cazul în care aceasta nu corespunde cerințelor expuse în documentația de atribuire. Astfel, grupul de lucru pentru achiziții respinge oferta SRL EMCOM E&E SRL, ca fiind neconformă. Operatorul economic S.R.L.” GENESIS International”, al doilea ofertant după preț, care a propus oferta în valoare de 15 693 358,39 (cincisprezece milioane șase sute nouăzeci și trei mii trei sute cincizeci și opt lei, 39 bani) lei fără TVA și 18 832 030,07 (optesprezece milioane opt sute treizeci și două mii treizeci lei, 07 bani) lei cu TVA corespunde cerinţelor de calificare solicitate prin documentele de licitaţie ce ţine de experienţa similară. De asemenea a prezentat toate actele conform cerințelor solicitate în anunțul de participare. Totodată, au fost prezentate toate certificatele de la organele de control, s-a constituit garanţia pentru ofertă şi alte documente necesare calificării. La evaluarea părţii financiare și tehnice a ofertei s-a constatat că operatorul economic câștigător a elaborat devizele în conformitate cu cerinţele normativelor tehnice în vigoare, incluzând toate lucrările şi respectând toate cerinţele înaintate faţă de obiectul achiziţiei conform caietului de sarcini. Luând în consideraţie specificul lucrărilor, operatorul economic desemnat câştigător a dat dovadă de o corespundere adecvată cu exigenţele înaintate faţă de specificul achiziţiei. Contractul de antrepriză va fi încheiat cu ofertantul câştigător în conformitate cu art. 31 pct. (6), (8) și art. 32 din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice şi va cuprinde toate datele prezentate în ofertă, după cum au fost precizate în documentația de atribuire. Consecvent, subliniem despre necesitatea prezentării informației referitoare la forma garanției de bună execuție, pentru a putea fi introdusă în proiectul contractului de antrepriză, care ulterior va fi înaintat în adresa Dvs spre studiere și semnare. De asemenea în conformitate cu art. 68 alin. (8) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice autoritatea contractantă solicită ca ofertantul să prezinte, la încheierea contractului, garanția de bună execuție în cuantum de 5% din valoarea contractului. După semnarea contractului, autoritatea contractantă va elibera garanţiile pentru ofertă. Potrivit ordinului Ministerului Finanțelor nr. 145 din 24.11.2020, în termen de 5 zile de la data comunicării rezultatelor procedurii de achiziție publică, ofertantul desemnat câștigător va prezenta autorității contractante și Agenției Achiziții Publice „Declarația privind confirmarea identității beneficiarilor efectivi și neîncadrarea acestora în situația condamnării pentru participarea la activităţi ale unei organizaţii sau grupări criminale, pentru corupţie, fraudă şi/sau spălare de bani”. Totodată, conform art. 67, alin. (2) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, în scopul asigurării continuității procedurii de achiziție publică, Î.S. ,,Administrația de Stat a Drumurilor” solicită prelungirea termenului de valabilitate al ofertei și al garanției pentru ofertă cu 15 (cincisprezece) zile.

Data atribuirii

03/10/2024 10:00

Documente