Detalii decizie

Detalii decizie
ofertă acceptată
SRL Spivan

Motivul deciziei:

ADR Nord vă notifică faptul că la licitația № ocds-b3wdp1-MD-1702658731301 Construcția sistemului de alimentare cu gaze naturale, construcția drumului de acces dinspre str. Nicolae Testemițanu la subzona Soroca, construcția drumului de acces dinspre traseul R14.1 la subzona Soroca, montarea LEC10 kV de la PDC Soroca cel. 5, 29 în cadrul proiectului „Crearea și dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare pentru subzona Soroca a Zonei Economice Libere Ungheni-Business.”, grupul de lucru a desemnat câștigătoare pentru loturile: Lotul 1 - Construcția sistemului de alimentare cu gaze naturale în cadrul proiectului „Crearea și dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare pentru subzona Soroca a Zonei Economice Libere Ungheni-Business.” în cadrul proiectului „Crearea și dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare pentru subzona Soroca a Zonei Economice Libere Ungheni-Business.”: oferta clasată pe locul unu după preț și care este corespunzătoare criteriilor de calificare și selecție și caietului de sarcini, care aparține SRL Spivan în valoare de 3 131 368,86 MDL fără TVA (preț diminuat în urma corectării abaterilor neînsemnate), 3 757 642,63 MDL cu TVA (preț diminuat în urma corectării abaterilor neînsemnate), termenul de executare 4 luni, termenul de garanție 5 ani. Lotul 3 - Montarea LEC10 kV de la PDC Soroca cel. 5, 29 în cadrul proiectului „Crearea și dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare pentru subzona Soroca a Zonei Economice Libere Ungheni-Business.” în cadrul proiectului „Crearea și dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare pentru subzona Soroca a Zonei Economice Libere Ungheni-Business.”: oferta clasată pe locul unu după preț și care este corespunzătoare criteriilor de calificare și selecție și caietului de sarcini, care aparține SRL Capital în valoare de 3 295 946,93 MDL fără TVA, 3 955 136,32 MDL cu TVA, termenul de executare 3 luni, termenul de garanție 5 ani. Oferte respinse, descalificate, excluse: Denumirea operatorului economic Motivul respingerii/descalificării SRL CORSAG (unica ofertă pentru lotul 2) Oferta este respinsă în temeiul pct. 134 alin. 3 Hotărârea Guvernului 638/2020, art. 69 alin. 6 lit. b legea 131/2015 Argumentare: Oferta SRL Corsag este unica ofertă prezentată la lotul 2. Aceasta conține abateri de la caietul de sarcini care nu pot fi înlăturate fără a afecta esența ei. Respectiv cuantificarea teoretică în valoare monetară a respectivei abateri depășește suma de 10 000 de lei din prețul total al ofertei (pct. 134 alin. 3 Hotărârea Guvernului 638/2020). În caietul de sarcini, autoritatea contractantă a solicitat la câteva (3) poziții – „(H=13CM) Strat de fundatie sau reprofilare din piatra sparta LA30 fr.32-63mm-LA30 fr.8 – 16 mm conf. SM EN 13242+A1;2008, pentru drumuri, cu așternere mecanica, executat cu impanare, fără innororire”, în volum total de 1 341.4 m3. În oferta antreprenorului a fost inclusă lucrarea – „(H=13CM)Strat de fundatie sau reprofilare din piatra sparta LA30 fr.32-63mm- LA30 fr. 16-32mm coef SM EN 13242+A1;2008, pentru drumuri, cu asternere mecanica, executat cu impanare, fara innororire”, menținând volumele din caietul de sarcini. În proces de evaluare, s-a constatat divergență între fracția pietrișului din caietul de sarcini și ofertă ofertantul indicând greșit dimensiunea fracției de piatră spartă: 16-32mm în loc de cea corectă prevăzută de caietul de sarcini: 8-16 mm. Cuantificată valoric, divergența în cauză constituie aproape 75 mii lei, din suma ofertei de 14 173 112,15 MDL și valoarea estimată a lotului de 12 337 510,93 MDL. La solicitarea Autorității contractante, proiectantul a comunicat că dimensiunile din caietul de sarcini sunt corecte iar cele indicate în ofertă nu se utilizează pentru împănare. La solicitarea de clarificări, Ofertantul menționează: „Referitor de greșelile din oferta tehnică, ne cerem scuze, însă a fost emisă o greșeală tehnică, însă în cazul schimbării denumirii fracțiilor, costul devizului rămâne neschimbat: ,,fracțiile 16-32 mm și 8-16 mm” având același preț. Totodată Ofertantul se obligă să îndeplinească lucrările conform caietului de sarcini și normativelor în vigoare”. Respectiv SRL Corsag are următoarele abateri în devize: • Pentru ambele drumuri este propus un singur Deviz local fără indicarea numărului. • Oferta nu este structurată pe Devize locale, conform Caietului de sarcini. • Nu sunt calculate cheltuielile de limită pentru fiecare subproiect, doar pe o sumă totală a costurilor de drumuri. Agenția Achiziții Publice referitor despre acest caz a informat despre următoarele: Relevante spețe ar fi următoarele prevederi. 133 Autoritatea contractantă are dreptul să considere oferta conformă dacă aceasta conține abateri neînsemnate de la prevederile documentației de atribuire, erori sau omiteri ce pot fiind înlăturate fără a afecta esența acesteia. În sensul pct. 133, în cadrul achizițiilor publice de lucrări, prin abateri neînsemnate se consideră abaterile minore din oferta tehnică/financiară ce întrunesc cumulativ următoarele condiții: 1) reprezintă corectări ale unor abateri tehnice minore, iar o eventuală modificare a prețului total al ofertei, indusă de aceste corectări, nu schimbă clasamentul inițial al ofertanților; 2) cuantificarea teoretică în valoare monetară a respectivei abateri/omisiuni nu depășește 1%din prețul total al ofertei (conform calculelor 75000 MDL din suma ofertată nu depășește 1%) 3) cuantificarea teoretică în valoare monetară a respectivei abateri/omisiuni nu depășește suma de 10 000 de lei din prețul total al ofertei (ați făcut calculul că divergența este 75000 MDL conform specificației eronate (16-32mm în loc de fr.8 – 16 mm). La luarea deciziei de către grupul de lucru trebuie luat în considerare următoarele aspecte 1. cum se respectă principiul tratamentului egal (câți ofertanți au participat la procedură) următorul după preț corespunde în totalitate cu cerințele tehnice solicitate. 2. principiul minimizării riscurilor (cum va afecta mersul lucrărilor eroarea indicată și nu în ultimul rând utilizarea eficientă a banilor publici) Chiar dacă ofertantul a confirmat că costul devizului rămâne neschimbat cuantificarea monetară cerința nr. 3 nu se respectă cumulativ. Lotul 2 – 2.1. Construcția drumului de acces dinspre str. Nicolae Testemițanu la subzona Soroca; 2.2. Construcția drumului de acces dinspre traseul R14.1 la subzona Soroca în cadrul proiectului „Crearea și dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare pentru subzona Soroca a Zonei Economice Libere Ungheni-Business.” în cadrul proiectului „Crearea și dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare pentru subzona Soroca a Zonei Economice Libere Ungheni-Business.” este anulat în temeiul art. 71 alin. 1 lit. c, d Legea 131/2015.

Data atribuirii

19/01/2024 10:49