Detalii decizie

Detalii decizie
ofertă acceptată
ATAR INTER

Motivul deciziei:

ADR Nord vă notifică faptul că la licitația № ocds-b3wdp1-MD-1647623540661 servicii de supraveghere tehnică la Stația de epurare a apelor uzate cu debitul 1500 m3/zi din orașul Florești în cadrul proiectului „Construcția stației de epurare regionale și extinderea rețelelor de canalizare în or. Florești”, grupul de lucru a desemnat câștigătoare oferta clasată pe locul doi după preț și care este corespunzătoare criteriilor de calificare și selecție și caietului de sarcini, care aparține: SRL ATAR INTER în valoare de 273292,20 MDL fără TVA, 327950,64 MDL cu TVA, respectiv 0,9% din valoarea estimată a lucrărilor. Oferte respinse sau descalificate: Denumirea operatorului economic Motivul respingerii/descalificării/excluderii SRL ALMAPE Oferta financiară nu corespunde cerințelor din invitația de participare: În anunțul de participare s-a solicitat: Ofertantul va indica în ofertă pentru care procent din valoarea lucrărilor va presta serviciul. Dar nu mai mult de o cifră după virgulă (0,N%). În oferta SRL ALMAPE este indicat procentul serviciului 0,85%. Această abatere nu poate fi înlăturată fără a afecta esența ofertei. Respectiv dacă procentul serviciului va fi redus până la o cifră după virgulă se va reduce valoarea ofertei. Prețul ofertei nu poate fi schimbat conform art. 69 alin. 4 legea 131/2015: Autoritatea contractantă nu va admite modificări ale ofertei, inclusiv ale prețului ei, ce ar face ca oferta să corespundă unor cerințe cărora inițial nu le corespundea. Totodată anexăm clarificarea de la helpdesk Agenția Achiziții Publice privind acest subiect. Operatorul economic câștigător va prezenta la ADR Nord cu semnătură electronică declarația privind confirmarea identității beneficiarilor efectivi și neîncadrarea acestora în situația condamnării pentru participarea la activități ale unei organizații sau grupări criminale, pentru corupție, fraudă și/sau spălare de bani. În termen de 5 zile de la data comunicării rezultatelor procedurii de achiziție publică, ofertantul desemnat câștigător va prezenta Declarația autorității contractante și Agenției Achiziții Publice. Textul declarației este la următorul link (ordinul Ministerului Finanțelor Nr. 145 din 24.11.2020): https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=124192&lang=ro Către ADR Nord declarația se va transmite la adresele: adrnord@adrnord.gov.md și republican@live.ru Clarificarea de la Agenția Achiziții Publice: "Help" <helpdesk@tender.gov.md>; "denis gudumac" <denis.gudumac@adrnord.gov.md>; Bună ziua, Conform Hotărârii de Guvern 10/2021 cu privire la activitatea grupului de lucru, membrii grupului de lucru au obligația: să examineze, să evalueze și să compare ofertele operatorilor economici în termenele și în condițiile stabilite în documentația de atribuire. Potrivit Legii 131/2015 privind achizițiile publice art. 69, alin.(3) La etapa examinării, evaluării şi comparării ofertelor, autoritatea contractantă are dreptul să solicite ofertantului doar explicații scrise asupra ofertei sale, dacă informațiile și documentele prezentate sunt incomplete, sau, după caz, documentele justificative aferente DUAE. Deasemenea, dacă grupul de lucru consideră că e o abatere nesemnificativă poate cere informații potrivit art. 17 alin. (4)În cazul în care informațiile sau documentele prezentate de către ofertant/candidat sunt incomplete sau eronate, autoritatea contractantă solicită ofertantului/candidatului în cauză să suplimenteze, să clarifice sau să completeze informațiile sau documentele corespunzătoare, respectând principiul transparenței și cel al tratamentului egal. Din cele menționate de dvs. acest caz nu poate fi considerat ca o abatere nesemnificativă, deoarece acestă cerință a fost inclusă în documentația de atribuire. Prin urmare, oferta depusă de către OE nu a întrunit cerințele de calificare, conform anunțului de participare. Grupul de lucru descalifică OE conform art. 69 alin. 6 lit. a și b Astfel, Autoritatea Contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității, examinând și evaluând ofertele depuse de către operatorii economici. Autoritatea contractantă nu va admite modificări ale ofertei, inclusiv ale prețului ei, ce ar face ca oferta să corespundă unor cerințe cărora inițial nu le corespundea. Reeșind din cele expuse, grupul de lucru urmează să se conformeze la prevederile legale și să respecte principiul proporționalității, prin prisma celor menționate supra. ________________________________________ De la: "Denis Gudumac" <denis.gudumac@adrnord.gov.md> Către: "helpdesk" <helpdesk@tender.gov.md> Trimis: marţi, 7 iunie, 2022 8:55:35 Subiect: Urgent, ADR Nord întrebare despre ofertele la servicii de supraveghere tehnică a lucrărilor Bună ziua, Vă rugăm să ne acordați urgent suport metodologic pentru următoarea situație de evaluare a ofertelor: Noi avem mai multe licitații pentru servicii de supraveghere a lucrărilor. În cadrul acestora s-au prezentat mai mulți ofertanți. Ofertantul cel mai ieftin corespunde tuturor cerințelor, însă nu a indicat valoarea ofertei cum s-a solicitat în invitația de participare: adică aceasta să fie: Descrierea criteriului/cerinței Oferta (F 3.1) Mod de demonstrare a îndeplinirii criteriului/cerinței: cu aplicarea semnăturii electronice a participantului Ofertantul va indica în ofertă pentru care procent din valoarea lucrărilor va presta serviciul. Dar nu mai mult de o cifră după virgulă (0,N%) Până la 1% din valoarea contractului de antrepriză, suma estimativă a acestuia constituind 30 365 800 lei fără (TVA) – original (F3.1 conform Documentației standard) – confirmată prin aplicarea semnăturii și ștampilei Participantului; Totodată în ofertă trebuie indicată și valoarea în lei cu și fără TVA a serviciului de supraveghere tehnică În caz dacă operatorul economic nu este plătitor de TVA, viitorul contract va fi încheiat fără TVA. La ofertantul cel mai ieftin este indicată valoarea ofertei exprimată în lei (258 109,30 MDL fără TVA), numai că procentul din valoarea lucrărilor este cu două cifre după virgulă: 0,85%, însă în invitația noastră de participare s-a solicitat să fie cu o cifră după virgulă, adică corect ar fi fost 0,8% (în așa caz și valoarea ofertei în lei ar fi fost mai mică). Următorul ofertant care este mai scump la fel îndeplinește toate cerințele, numai că valoarea procentuală a ofertei lui este deja 0,9%, respectiv mai mare și conform cerințelor noastre, adică cu o cifră după virgulă. În acest caz avem o întrebare, este oare aceasta o abatere neînsemnată în cea mai ieftină ofertă? Poate fi considerată această cea mai ieftină ofertă, conformă? Nu va fi în detrimentul celorlalți participanți dacă acest ofertant va fi desemnat câștigător, adică se va considera că toți ofertanții au fost tratați egal la evaluare?

Data atribuirii

05/04/2022 11:00