Achiziționarea produselor alimentare pentru necesitățile Î.M.A.P. „Adolescența-RC” pentru anul 2026, destinate instituțiilor școlare din sectorul Rîșcani, sectorul Ciocana și suburbiile aferente
suma planificată 38,104,400.00 MDL
| Lot | Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
|---|---|---|---|---|---|
| Lotul 1 Produse lactate | 11,117,200.00 MDL | 15800000-6 | Lotul 1 Produse lactate | 1 Unitate | Lot anulat |
| Lotul 2 Unt de vaci 82,5%, 10gr. | 10,200.00 MDL | 15800000-6 | Lotul 2 Unt de vaci 82,5%, 10gr. | 1 Unitate | Lot anulat |
| Lotul 3 Iaurt | 1,380,000.00 MDL | 15800000-6 | Lotul 3 Iaurt | 1 Unitate | Lot anulat |
| Lotul 4 Iaurt fără lactoză | 630,000.00 MDL | 15800000-6 | Lotul 4 Iaurt fără lactoză | 1 Unitate | Lot anulat |
| Lotul 5 Mozzarella | 1,400,000.00 MDL | 15800000-6 | Lotul 5 Mozzarella | 1 Unitate | Lot anulat |
| Lotul 6 Cașcaval | 5,300,000.00 MDL | 15800000-6 | Lotul 6 Cașcaval | 1 Unitate | Lot anulat |
| Lotul 7 Produse vegetale conservate | 16,352,000.00 MDL | 15800000-6 | Lotul 7 Produse vegetale conservate | 1 Unitate | Lot anulat |
| Lotul 8 Produse conservate din fructe | 1,915,000.00 MDL | 15800000-6 | Lotul 8 Produse conservate din fructe | 1 Unitate | Lot anulat |
Stimați membrii ai grupului de lucru
În urma examinării documentației aferente procedurii, se constatat că loturile au fost structurate într-un mod care nu reflectă în mod corespunzător categoriile de produse, existând discrepanțe între conținutul specificațiilor tehnice, structura produselor și modul de grupare a acestora. Această formulare poate conduce la:
• interpretări neunitare din partea ofertanților,
• limitarea participării operatorilor economici
• imposibilitatea formulării unor oferte competitive
• riscul de neconformitate ale ofertelor
• depunerea unor oferte neconforme,
• diminuarea concurenței,
• precum și riscuri privind derularea ulterioară a contractului.
Pentru o procedură corectă, transparentă și aliniată cadrului legal privind achizițiile publice, vă solicităm respectuos să divizați loturile în anunțul de participare și, după caz, a documentației de atribuire, astfel încât acestea să reflecte în mod adecvat structura achiziției și cerințele reale ale autorității contractante. Prin urmare, solicităm divizarea loturilor în așa mod ca să se poată depune oferta pentru fiecare lot în parte.
Așa cum sunt create la etapa dată, nu se încadrează nici producătorii direct cu aceste mărfuri…(ex: poziția 1.10 Untul de vaci 82,5% 0,18-0,2kg din Lotul 1 este comasat cu 9 produse, dar Untul de vaci 82,5% de 10gr. este Lot aparte în general) (Lotul 3 constituit din două poziții de iaurt, natural și din fructe, Lotul 4 este aparte iaurt natural fără lactoză).
Legea achizițiilor publice, Art. 38 spune despre consultarea pieții... Solicitați sprigin consultativ de la producătorii locali, nu de la intermediari.
Vă rugăm să modificați măsurile dispuse și eventualele actualizări publicate în Sistem
Vă mulțumim pentru atenție și sperăm în asigurarea bunei desfășurări a procedurii
1. Cu privire la formarea loturilor
Structurarea loturilor a fost realizată în baza necesităților interne ale autorității contractante, în conformitate cu:
• Art. 37 și 38 din Legea nr. 131/2015, care permit stabilirea specificațiilor tehnice în funcție de necesitățile reale și utilizarea parametrilor tehnici obiectivi;
• Art. 32 alin. (2) din aceeași lege, care acordă autorității contractante dreptul de a diviza contractul în loturi atunci când acest lucru este justificat de necesitățile sale, precum și de eficiența executării ulterioare a contractului.
Gruparea produselor în cadrul loturilor existente a avut ca temei:
• frecvența și modul de utilizare a produselor în instituțiile beneficiare,
• necesitatea operării eficiente a contractului,
• optimizarea proceselor logistice,
• uniformitatea livrărilor,
2. Cu privire la solicitarea de redistribuire sau multiplicare a loturilor
Menționăm că legea nu impune un model prestabilit de structurare a loturilor, iar autoritatea contractantă nu este obligată să ajusteze loturile conform structurii comerciale a producătorilor sau operatorilor economici.
Totodată, pentru a nu afecta egalitatea de tratament și pentru a evita riscul fragmentării excesive a procedurii, divizarea suplimentară a loturilor nu este justificată în raport cu necesitățile operaționale ale autorității contractante.
Prin urmare, la acest moment nu se impune modificarea structurii loturilor.
3. Cu privire la consultarea pieței
În sensul Art. 38 alin. (2) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă poate consulta piața, însă această consultare are caracter opțional, nu obligatoriu.
În etapa premergătoare procedurii, au fost analizate:
• datele istorice privind consumul,
• produsele disponibile,
• costurile de livrare și de depozitare.
Astfel, documentația de atribuire reflectă necesitățile reale ale instituțiilor beneficiare.
4. Cu privire la observațiile privind unele poziții din specificația tehnică
Exemplele prezentate (ex.: pozițiile referitoare la unt și iaurt) au fost analizate. Gramajele și tipurile de produse au fost stabilite conform necesităților instituțiilor, iar diferențierea unor poziții reprezintă cerințe funcționale specifice, nu discrepanțe tehnice.
În măsura în care vor fi identificate erori materiale evidente sau neconcordanțe tehnice care necesită ajustare, acestea vor fi corectate și publicate în Sistemul MTender conform prevederilor legale. La momentul actual, nu a fost constatat un temei suficient pentru modificarea structurii loturilor.
Bună ziua, Se solicită Pastă de roșii 3-5kg dar la Ambalare este este descris:
În borcane de sticlă cu capac metalic, etanș închise, cu capacitatea de 720 ml
care este volumul totuși???
Bună ziua,
Vă mulțumim pentru sesizare. Mențiunea privind ambalarea în borcane de 720 ml reprezintă o eroare tehnică din anunțul de participare. Produsul corect solicitat este Pastă de roșii ambalată în unități de 3–5 kg (găleți/bidoane). Vom corecta informația în documentația procedurii.
Bună ziua, Se solicită Magiun de mere de 860gr sau de 2-5kg?
Ambalare este este descris:
În borcane de sticlă sau recipient alimentar sigilat
care este volumul totuși???
Răspuns la solicitarea de clarificare
Subiect: Poziția 8.5 – Magiun de mere
Vă mulțumim pentru întrebarea adresată.
Pentru poziția 8.5 – Magiun de mere, vă informăm că volumul solicitat va fi ajustat în anunțul de participare. Având în vedere că produsul este necesar pentru procesul de producere, vom solicita ambalaje de capacitate mai mare (inclusiv peste 10 kg) și vom exclude ambalajele mici de 860 g.
Anunțul de participare va fi modificat în consecință pentru a reflecta aceste ajustări.
Modificările vor fi operate și publicate în sistemul electronic conform prevederilor Legii nr. 131/2015.
Bună ziua, Se solicită Mazăre la cutie consevată 720 ml.
Ambalare:
În cutii metalice (tablă cositorită) etanș închise, cu capacitate de 400 g sau 800 g,
720ml este la borcane de sticlă, 420gr este cutie metalică, 800gr ???
Achiziția are loc la bucată la voi... prețurile diferă de la un ambalaj la altul.
În ce ambalaj se solicită și ce gramaj?
Vă mulțumim pentru întrebarea adresată.
În urma examinării specificațiilor tehnice, confirmăm că în documentația inițială a fost identificată o neconcordanță între volumul exprimat în ml și tipul de ambalaj utilizat în mod uzual pentru produsele din această categorie.
Pentru a asigura participarea nediscriminatorie și prezentarea ofertelor conforme, autoritatea contractantă va opera modificările necesare în anunțul de participare și în documentația de atribuire, astfel încât poziția respectivă să fie clar specificată pentru mazăre conservată în borcane de aproximativ 720 ml (ambalaj din sticlă), urmând ca acest format să fie ofertat distinct.
Modificările vor fi publicate în SEAP/SIA RSAP în termenul legal prevăzut de Legea nr. 131/2015.
1) Produsele alimentare se livrează în cele 48 de instituții și 52 de cantine. Costurile de livrare la depozitul beneficiarului, vor fi suportate de către furnizor (DDP, INCOTERMS 2013).
Deci logistica este din partea operatorilor economici...Așa este?
Potrivit art. 33 alin. (1) și alin. (2) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă are dreptul să stabilească în documentația de atribuire condiții și cerințe tehnice necesare pentru asigurarea livrării corespunzătoare a bunurilor.
Conform prevederilor specificate în anunțul de participare și în caietul de sarcini, livrarea produselor alimentare urmează a fi efectuată de operatorul economic la adresele și în cantitățile solicitate de autoritatea contractantă, respectiv în cele 48 de instituții și 52 de cantine.
Mențiunea privind livrarea în condițiile DDP (Delivered Duty Paid), conform INCOTERMS 2013, semnifică faptul că toate costurile de transport, manipulare, riscurile asociate, precum și responsabilitatea logistică revin integral furnizorului până la punctul de livrare final – depozitul sau instituțiile beneficiare.
Prin urmare, da, logistica aferentă livrării produselor alimentare (inclusiv transportul, descărcarea și distribuția la toate punctele indicate) este în sarcina operatorilor economici participanți la procedură.