Lucrări de reparația capitală a căminului nr.11 al Universității Tehnice din Moldova situat în mun. Chișinău str. Studenților, 3/2, conform documentației de proiect
suma planificată 34,725,060.00 MDL
| Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
|---|---|---|---|---|
| 34,725,060.00 MDL | 45200000-9 | Lucrări de reparația capitală a căminului nr.11 al UTM | 1 Bucata |
12.11.2025 - 31.05.2027 Alecu Russo, 1 of.146A |
Vă contraziceți, ați indicat 2000 m²?
Precizez, 2000 m.p. este suprafața totală imobil. Nu sunt stabilite proporții per capitole de lucrări.
La poz. 56 se cer 2 straturi, nu e necesar k=2 ?
Pentru poziția 56, coeficientul K=2 nu se aplică, întrucât suprafața indicată în deviz include deja executarea celor două straturi conform soluției tehnice din proiect.
Cladirea are 1800 m2, mai avem 500 m2 de pavaj, se consideră cerința îndeplinită?
Reiterez, suprafața se referă la construcție.
Proiectul este scutit de TVA sau se aplica TVA la cota zero
Proiectul „Locuințe publice III” este scutit de TVA, de accize, de taxa vamală și de taxa pentru
mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului.
La poz. 55 se cere placi din ipsos cu gr.10 cm dar in Moldova se produc numai placi de ipsos cu grosimea de 8 cm. Cum procedam?
Întrucât plăcile din ipsos cu grosimea de 10 cm nu sunt disponibile pe piața locală, se propune utilizarea plăcilor standard de 8 cm, montate conform tehnologiei producătorului, cu respectarea cerințelor de izolare fonică și stabilitate prevăzute în proiect.
Inspecificatia este indicat la usi geam termopan low-e si sticla securizata, sticla securizata se va folosi din care parte, sau din amindoua? Totodata pentru vitralii nu este specificat
Conform normativelor privind siguranța și performanța termică, sticla securizată se aplică pe ambele fețe în uși, la rândul său pentru vitralii se va utiliza geam termoizolant cu o foaie Low-E la interior și sticlă securizată la exterior.
1. Lucrari de constructii
Capitol 5 Podele
poz 80, 81, 82, 83, 85, 86, 91,92,103,104 grosimea pardoselilor indicate in pozitie nu corespunde ceea ce este calculata
Cum procedam?
asta aproape de 1000 de m2
Pentru executarea lucrărilor se vor respecta volumele și grosimile indicate în documentația de proiect elaborate și verificate de autorul de proiect. Rugăm să respectați volumele indicate.
Buna ziua, punctul 24 Factorii de evaluare a ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere economic, precum și ponderile lor: pret - 80% si calitatea tehnica - 20%. Dupa care criterii se vor evalua aceste 20% ? Calitate tehnică si Care este sensul acestei ponderi ? Rugam sa specificati clar si detaliat toate criteriile care vor fi aplicate pentru formula de calcul a calitatii tehnice a ofertantilor. Multumim anticipat
Bună ziua!
Studiați vă rog Documentația standard, în Anexa nr.23 la pct.17, veți găsi detalii ale formulei de evaluare.
Buna ziua. De exemplu o companie dispune de urmatoarele cifre de afaceri anulae: anul 2022- 50 mil, anul 2023- 9,5 mil lei, anul 2024- 36 mil lei. Compania este eligibila pentru a participa?
Bună ziua!
Da, compania ar fi eligibilă
Buna ziua. Compania detine contract cu lucrari la un spatii de 2000 m.p. , dar valoarea contractului este mai mica decat 75% fin valoarea contractului viitor. Compania este eligibila pentru a participa la licitatie?
Bună ziua!
Cerințele față de experineța similară sunt menționate în pct.16, subpct.10, fiind cumulative. Dacă valoarea contractului este mai mică, atunci nu întrunește condițile de eligibilitate.
Buna ziua. Dorim sa facem cunistinta cu proiectului de executie. Va rugam sa-l publucati
Bună ziua!
După cum espe menționat în pct.41 din Anunțul de participare, aveți posibilitate a de a examina Documentație tehnică de proiect la sediul ONDIMP, după o programare prealabilă.
Buna ziua, plasati caietul de sarcini in forma desfasurata
Bună ziua! Informația va fi atașată
In baza carui normativ obiectele sanitare sunt introduse ca cost pentru utilaj? Aceste resurse conform normativelor sunt parte componenta a lucrarilor de constructie redate in capitolulu 3.1 la care trebuie aplicate toate cheltuielile limitate nu numai cheltuieli de depozitare.
Clasificarea obiectelor sanitare la capitolul „Utilaj” s-a efectuat conform structurii adoptate în devizul general al investiției.
Documentația standard anexată la procedura de achiziție prevede la pct. 40. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului:
1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilo, însoţit de scrisori de recomandare din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau
2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, Actele/procesele-verbale de predare-primire a serviciilor, însoţite de certificări de bună execuţie din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13).
Vă rugăm să ne explicați de ce a fost modificat anunțul de participare (16. pct. 10) prin introducerea unor cerințe care limitează artificial accesul operatorilor economici, contrar principiilor concurenței și tratamentului egal.
În forma actuală, solicitarea unei experiențe anterioare strict corelată cu o suprafață de minimum 2000 m² exclude în mod nejustificat companii care au executat lucrări cu valoare, complexitate tehnică și volum semnificativ mai mari decât cele vizate în procedura curentă.
Considerăm că această condiție nu reflectă în mod obiectiv capacitatea reală de executare a contractului, ci creează bariere nejustificate în procesul de participare. Compania noastră deține experiență relevantă și verificabilă, însă nu corespunde strict criteriului privind suprafața, care nu este determinant pentru calitatea sau complexitatea lucrărilor efectuate.
Vă solicităm respectuos să revizuiți această cerință și să asigurați alinierea documentației la prevederile legale în vigoare privind nediscriminarea, transparența și proporționalitatea.
Așteptăm răspunsul dumneavoastră în cel mai scurt timp.
Bună ziua! Documentația standard stabilește condițiile generale de valoare a contractului, cerințe care sunt prescrise și în Anunțul de participare. La rândul, Autoritatea contractantă este în drept să solicite și cerințe specifice în dependență de complexitatea lucrărilor licitate, fapt specificat în pct.16, subpct.10 din Anunțul de participare.
Legea 131/2015 prevede că: (3) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele:
a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decât valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfârșit;
În acest context, vă rugăm să explicați decînd sunteți mai superiori decît legea?
Legea cită și reglementează condițiile de derulare a procedurii, după cum vedeți Autoritatea contractantă, în dependență de volumul și complexitatea lucrărilor, stabilește condițiile de capacitate tehnică și profesională, rog să vă conformați și să încetați acuzații nefondate.
În urma examinării clarificărilor transmise, constatăm că răspunsurile sunt formulate de o singură persoană, în numele autorității contractante.
Vă rugăm să ne informați în baza cărei prevederi legale această persoană își asumă, individual, responsabilitatea comunicării oficiale în cadrul procedurii de achiziție, în special în ceea ce privește interpretarea și aplicarea cadrului normativ.
Având în vedere principiile transparenței, legalității și responsabilității instituționale, considerăm necesar să înțelegem temeiul juridic care justifică această practică.
În conformitate cu prevederile ordinului instituției nr.2-OG din 12.03.2025, secretarul Grupului de lucru este punctul de contact dintre grupul de lucru și operatori economici în perioada de clarificări asigurând colectarea întrebărilor și prezentarea răspunsurilor.
Vă rugăm să ne informați dacă avem experiență de 2000 mp de pavaj se încadrează în experiența similară, solicitată?
Aceste lucrări nu pot fi considerate drept lucrări similare. În pct.16, sub.pct.10 din Anunț este precizat că sunt considerate similare doar lucrările de reparații capitale/reconstrucții sau construcția de imobile cu o supraf. totală de min. 2000 m.p., care include modernizarea clădiri la capitolele: arhitectură, rețele inginerești, soluții eficiență energetică, amenajarea teritoriului.
În urma analizării documentației și a clarificărilor furnizate până în prezent, constatăm cu îngrijorare faptul că anumite cerințe impuse în cadrul procedurii sunt disproporționate, restrictive și contravin cadrului legal aplicabil în materia achizițiilor publice. Menționăm că, potrivit legislației în vigoare, autoritatea contractantă are dreptul să solicite experiență similară, nu identică, așa cum încercați să impuneți în mod formalist și arbitrar. De asemenea, condiția de a demonstra experiență prin lucrări executate exact pe o suprafață minimă (ex: 2000 m²) este nejustificată, în condițiile în care:
valoarea și complexitatea tehnică a lucrării sunt criterii mult mai relevante decât unitatea de măsură a suprafeței;
execuția lucrărilor este asumată de diriginți de șantier autorizați, responsabili legal de calitatea execuției;
nu există o bază normativă care să justifice această abordare strictă, ce limitează accesul operatorilor economici cu experiență semnificativă, dar cu lucrări desfășurate în condiții ușor diferite din punct de vedere tehnic.
Totodată, formularea și publicarea unui anunț care favorizează în mod indirect anumite entități, sub masca unor criterii „specifice”, reprezintă o abatere gravă de la principiile transparenței, tratamentului egal și concurenței loiale.
Ne întrebăm, de asemenea, unde se află echipa Agenției Achiziții Publice (AAP) în acest caz și de ce nu a fost sesizată această situație printr-un raport de monitorizare, în condițiile în care întreaga procedură – în forma actuală – pare construită cu caracter limitativ și netransparent.
Vă solicităm respectuos să:
revizuiți cerințele restrictive din documentația de atribuire;
asigurați alinierea acestora la cadrul normativ național;
informați cu privire la temeiul legal exact în baza căruia au fost introduse aceste condiții tehnice excesive.
În lipsa unei corecturi a acestor aspecte, ne rezervăm dreptul de a sesiza instituțiile abilitate, inclusiv Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor și AAP.
Vă informăm, că temeiul legal pentru condițiile indicate sunt prevederile art.22, alin. 3) din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice, și pct.42 din Regulamentul, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.638/2020 și anume Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita informații privind capacitatea operatorului, în dependență de complexitatea și volumul lucrărilor. Astfel, pentru a informa corect operatorii economici a fost descrise cerințele privind experiența similară care va fi acceptată la evaluarea ofertelor. Aceste cerințe sunt stabilite reieșind din complexitatea lucrărilor (urmează a fi reabilitată o construcție cu 5 nivele la toate capitolele exterior, interior, instalare utilaj și asigurarea funcționalității-grad de finalizare „la cheie”) cât și ca volum (suprafața totală a construcției constituie 3376 m.p.). Autoritatea contractantă urmărește să identifice un operator economic care va reuși să execute această lucrare complexă. Autoritatea contractantă consideră obiective cerințele solicitate.
Vă rugăm să indicați în ce proporții trebuie îndeplinită?
Nu sunt stabilite limite.
Rugam sa plasati caietul de sarcini formular 1b
Autoritatea contractantă a pus la dispoziție formularele disponibile, care oferă informații despre volumele și cantitățile de lucrări solicitate de documentația de proiect.