Achiziție - Lucrări de reparația capitală a căminului nr.11 al UTM

Achiziție INSTITUTIA PUBLICA OFICIUL NATIONAL PENTRU DEZVOLTAREA INFRA

Informație generală

Lucrări de reparația capitală a căminului nr.11 al UTM
34,725,060.00 MDL
desemnare câștigător
ocds-b3wdp1-MD-1760099729811

Lucrări de reparația capitală a căminului nr.11 al Universității Tehnice din Moldova situat în mun. Chișinău str. Studenților, 3/2, conform documentației de proiect


Licitație deschisă
cel mai bun raport calitate-preţ
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
10/10/2025 15:57
clarificări
20/10/2025 11:00
depunere
10/11/2025 11:00
deschidere oferte
10/11/2025 11:00
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 10/10/2025 13:22
Trezoreria de Stat

suma planificată 34,725,060.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
34,725,060.00 MDL 45200000-9 Lucrări de reparația capitală a căminului nr.11 al UTM 1 Bucata 12.11.2025 - 31.05.2027
Alecu Russo, 1 of.146A

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
3461 _lista cu cantitățile de lucrări _f5.docxbiddingDocumentsAchiziție-13/10/2025 12:30Descarca
anunt participare_camin nr.11 utm.docx.signed.pdftenderNoticeAchiziție-10/10/2025 15:44Descarca
docum standart.docxevaluationCriteriaAchiziție-10/10/2025 15:44Descarca
duae.docxeligibilityCriteriaAchiziție-10/10/2025 15:44Descarca
3461 _lista cu cantitățile de lucrări.docxtechnicalSpecificationsAchiziție-10/10/2025 15:44Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Nu sunt stabilite limite.
pentru Achiziție
15.10.2025 13:15

Vă contraziceți, ați indicat 2000 m²?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.10.2025 14:07

Precizez, 2000 m.p. este suprafața totală imobil. Nu sunt stabilite proporții per capitole de lucrări.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
15.10.2025 13:20

La poz. 56 se cer 2 straturi, nu e necesar k=2 ?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.10.2025 14:40

Pentru poziția 56, coeficientul K=2 nu se aplică, întrucât suprafața indicată în deviz include deja executarea celor două straturi conform soluției tehnice din proiect.

... afișează tot conținutul

Precizez, 2000 m.p. este suprafața totală imobil. Nu sunt stabilite proporții per capitole de lucrări.
pentru Achiziție
15.10.2025 15:09

Cladirea are 1800 m2, mai avem 500 m2 de pavaj, se consideră cerința îndeplinită?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.10.2025 14:40

Reiterez, suprafața se referă la construcție.

... afișează tot conținutul

TVA
pentru Achiziție
13.10.2025 13:54

Proiectul este scutit de TVA sau se aplica TVA la cota zero

... afișează tot conținutul

Răspuns:

13.10.2025 16:45

Proiectul „Locuințe publice III” este scutit de TVA, de accize, de taxa vamală și de taxa pentru
mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului.

... afișează tot conținutul

CS
pentru Achiziție
13.10.2025 15:30

La poz. 55 se cere placi din ipsos cu gr.10 cm dar in Moldova se produc numai placi de ipsos cu grosimea de 8 cm. Cum procedam?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.10.2025 14:06

Întrucât plăcile din ipsos cu grosimea de 10 cm nu sunt disponibile pe piața locală, se propune utilizarea plăcilor standard de 8 cm, montate conform tehnologiei producătorului, cu respectarea cerințelor de izolare fonică și stabilitate prevăzute în proiect.

... afișează tot conținutul

Geam termopan
pentru Achiziție
14.10.2025 16:40

Inspecificatia este indicat la usi geam termopan low-e si sticla securizata, sticla securizata se va folosi din care parte, sau din amindoua? Totodata pentru vitralii nu este specificat

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.10.2025 14:06

Conform normativelor privind siguranța și performanța termică, sticla securizată se aplică pe ambele fețe în uși, la rândul său pentru vitralii se va utiliza geam termoizolant cu o foaie Low-E la interior și sticlă securizată la exterior.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
13.10.2025 15:35

1. Lucrari de constructii
Capitol 5 Podele
poz 80, 81, 82, 83, 85, 86, 91,92,103,104 grosimea pardoselilor indicate in pozitie nu corespunde ceea ce este calculata
Cum procedam?
asta aproape de 1000 de m2

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.10.2025 14:06

Pentru executarea lucrărilor se vor respecta volumele și grosimile indicate în documentația de proiect elaborate și verificate de autorul de proiect. Rugăm să respectați volumele indicate.

... afișează tot conținutul

Anunt de participare
pentru Achiziție
10.10.2025 15:57

Buna ziua, punctul 24 Factorii de evaluare a ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere economic, precum și ponderile lor: pret - 80% si calitatea tehnica - 20%. Dupa care criterii se vor evalua aceste 20% ? Calitate tehnică si Care este sensul acestei ponderi ? Rugam sa specificati clar si detaliat toate criteriile care vor fi aplicate pentru formula de calcul a calitatii tehnice a ofertantilor. Multumim anticipat

... afișează tot conținutul

Răspuns:

10.10.2025 16:24

Bună ziua!
Studiați vă rog Documentația standard, în Anexa nr.23 la pct.17, veți găsi detalii ale formulei de evaluare.

... afișează tot conținutul

Cifra medie anuala de faceri pentru ultimii 3 ani
pentru Achiziție
10.10.2025 18:54

Buna ziua. De exemplu o companie dispune de urmatoarele cifre de afaceri anulae: anul 2022- 50 mil, anul 2023- 9,5 mil lei, anul 2024- 36 mil lei. Compania este eligibila pentru a participa?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.10.2025 12:09

Bună ziua!
Da, compania ar fi eligibilă

... afișează tot conținutul

P.10 Experienta
pentru Achiziție
10.10.2025 19:03

Buna ziua. Compania detine contract cu lucrari la un spatii de 2000 m.p. , dar valoarea contractului este mai mica decat 75% fin valoarea contractului viitor. Compania este eligibila pentru a participa la licitatie?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.10.2025 12:01

Bună ziua!
Cerințele față de experineța similară sunt menționate în pct.16, subpct.10, fiind cumulative. Dacă valoarea contractului este mai mică, atunci nu întrunește condițile de eligibilitate.

... afișează tot conținutul

Proiect de executie
pentru Achiziție
11.10.2025 09:23

Buna ziua. Dorim sa facem cunistinta cu proiectului de executie. Va rugam sa-l publucati

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.10.2025 12:04

Bună ziua!
După cum espe menționat în pct.41 din Anunțul de participare, aveți posibilitate a de a examina Documentație tehnică de proiect la sediul ONDIMP, după o programare prealabilă.

... afișează tot conținutul

caiet de sarcini
pentru Achiziție
13.10.2025 10:11

Buna ziua, plasati caietul de sarcini in forma desfasurata

... afișează tot conținutul

Răspuns:

13.10.2025 16:45

Bună ziua! Informația va fi atașată

... afișează tot conținutul

CS deviz 3 3. Instalații apa și canalizare Capitolul 3.2. Utilaj
pentru Achiziție
13.10.2025 15:52

In baza carui normativ obiectele sanitare sunt introduse ca cost pentru utilaj? Aceste resurse conform normativelor sunt parte componenta a lucrarilor de constructie redate in capitolulu 3.1 la care trebuie aplicate toate cheltuielile limitate nu numai cheltuieli de depozitare.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.10.2025 14:06

Clasificarea obiectelor sanitare la capitolul „Utilaj” s-a efectuat conform structurii adoptate în devizul general al investiției.

... afișează tot conținutul

Experiența similară
pentru Achiziție
15.10.2025 06:23

Documentația standard anexată la procedura de achiziție prevede la pct. 40. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului:
1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilo, însoţit de scrisori de recomandare din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau
2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, Actele/procesele-verbale de predare-primire a serviciilor, însoţite de certificări de bună execuţie din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13).
Vă rugăm să ne explicați de ce a fost modificat anunțul de participare (16. pct. 10) prin introducerea unor cerințe care limitează artificial accesul operatorilor economici, contrar principiilor concurenței și tratamentului egal.
În forma actuală, solicitarea unei experiențe anterioare strict corelată cu o suprafață de minimum 2000 m² exclude în mod nejustificat companii care au executat lucrări cu valoare, complexitate tehnică și volum semnificativ mai mari decât cele vizate în procedura curentă.
Considerăm că această condiție nu reflectă în mod obiectiv capacitatea reală de executare a contractului, ci creează bariere nejustificate în procesul de participare. Compania noastră deține experiență relevantă și verificabilă, însă nu corespunde strict criteriului privind suprafața, care nu este determinant pentru calitatea sau complexitatea lucrărilor efectuate.
Vă solicităm respectuos să revizuiți această cerință și să asigurați alinierea documentației la prevederile legale în vigoare privind nediscriminarea, transparența și proporționalitatea.
Așteptăm răspunsul dumneavoastră în cel mai scurt timp.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.10.2025 11:19

Bună ziua! Documentația standard stabilește condițiile generale de valoare a contractului, cerințe care sunt prescrise și în Anunțul de participare. La rândul, Autoritatea contractantă este în drept să solicite și cerințe specifice în dependență de complexitatea lucrărilor licitate, fapt specificat în pct.16, subpct.10 din Anunțul de participare.

... afișează tot conținutul

Experiența similară (numai ați început activitatea și deja mergeți cu șmecherii)
pentru Achiziție
15.10.2025 08:59

Legea 131/2015 prevede că: (3) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele:

a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decât valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfârșit;
În acest context, vă rugăm să explicați decînd sunteți mai superiori decît legea?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.10.2025 11:19

Legea cită și reglementează condițiile de derulare a procedurii, după cum vedeți Autoritatea contractantă, în dependență de volumul și complexitatea lucrărilor, stabilește condițiile de capacitate tehnică și profesională, rog să vă conformați și să încetați acuzații nefondate.

... afișează tot conținutul

Clarificări
pentru Achiziție
15.10.2025 09:03

În urma examinării clarificărilor transmise, constatăm că răspunsurile sunt formulate de o singură persoană, în numele autorității contractante.
Vă rugăm să ne informați în baza cărei prevederi legale această persoană își asumă, individual, responsabilitatea comunicării oficiale în cadrul procedurii de achiziție, în special în ceea ce privește interpretarea și aplicarea cadrului normativ.
Având în vedere principiile transparenței, legalității și responsabilității instituționale, considerăm necesar să înțelegem temeiul juridic care justifică această practică.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.10.2025 11:19

În conformitate cu prevederile ordinului instituției nr.2-OG din 12.03.2025, secretarul Grupului de lucru este punctul de contact dintre grupul de lucru și operatori economici în perioada de clarificări asigurând colectarea întrebărilor și prezentarea răspunsurilor.

... afișează tot conținutul

Experiența similară
pentru Achiziție
15.10.2025 09:08

Vă rugăm să ne informați dacă avem experiență de 2000 mp de pavaj se încadrează în experiența similară, solicitată?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.10.2025 11:19

Aceste lucrări nu pot fi considerate drept lucrări similare. În pct.16, sub.pct.10 din Anunț este precizat că sunt considerate similare doar lucrările de reparații capitale/reconstrucții sau construcția de imobile cu o supraf. totală de min. 2000 m.p., care include modernizarea clădiri la capitolele: arhitectură, rețele inginerești, soluții eficiență energetică, amenajarea teritoriului.

... afișează tot conținutul

Experiența similară
pentru Achiziție
15.10.2025 09:16

În urma analizării documentației și a clarificărilor furnizate până în prezent, constatăm cu îngrijorare faptul că anumite cerințe impuse în cadrul procedurii sunt disproporționate, restrictive și contravin cadrului legal aplicabil în materia achizițiilor publice. Menționăm că, potrivit legislației în vigoare, autoritatea contractantă are dreptul să solicite experiență similară, nu identică, așa cum încercați să impuneți în mod formalist și arbitrar. De asemenea, condiția de a demonstra experiență prin lucrări executate exact pe o suprafață minimă (ex: 2000 m²) este nejustificată, în condițiile în care:
valoarea și complexitatea tehnică a lucrării sunt criterii mult mai relevante decât unitatea de măsură a suprafeței;
execuția lucrărilor este asumată de diriginți de șantier autorizați, responsabili legal de calitatea execuției;
nu există o bază normativă care să justifice această abordare strictă, ce limitează accesul operatorilor economici cu experiență semnificativă, dar cu lucrări desfășurate în condiții ușor diferite din punct de vedere tehnic.
Totodată, formularea și publicarea unui anunț care favorizează în mod indirect anumite entități, sub masca unor criterii „specifice”, reprezintă o abatere gravă de la principiile transparenței, tratamentului egal și concurenței loiale.
Ne întrebăm, de asemenea, unde se află echipa Agenției Achiziții Publice (AAP) în acest caz și de ce nu a fost sesizată această situație printr-un raport de monitorizare, în condițiile în care întreaga procedură – în forma actuală – pare construită cu caracter limitativ și netransparent.

Vă solicităm respectuos să:
revizuiți cerințele restrictive din documentația de atribuire;
asigurați alinierea acestora la cadrul normativ național;
informați cu privire la temeiul legal exact în baza căruia au fost introduse aceste condiții tehnice excesive.
În lipsa unei corecturi a acestor aspecte, ne rezervăm dreptul de a sesiza instituțiile abilitate, inclusiv Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor și AAP.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.10.2025 11:19

Vă informăm, că temeiul legal pentru condițiile indicate sunt prevederile art.22, alin. 3) din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice, și pct.42 din Regulamentul, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.638/2020 și anume Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita informații privind capacitatea operatorului, în dependență de complexitatea și volumul lucrărilor. Astfel, pentru a informa corect operatorii economici a fost descrise cerințele privind experiența similară care va fi acceptată la evaluarea ofertelor. Aceste cerințe sunt stabilite reieșind din complexitatea lucrărilor (urmează a fi reabilitată o construcție cu 5 nivele la toate capitolele exterior, interior, instalare utilaj și asigurarea funcționalității-grad de finalizare „la cheie”) cât și ca volum (suprafața totală a construcției constituie 3376 m.p.). Autoritatea contractantă urmărește să identifice un operator economic care va reuși să execute această lucrare complexă. Autoritatea contractantă consideră obiective cerințele solicitate.

... afișează tot conținutul

Experiența similară: care include modernizarea clădiri la capitolele: arhitectură, rețele inginerești, soluții eficiență energetică, amenajarea teritoriului.
pentru Achiziție
15.10.2025 09:20

Vă rugăm să indicați în ce proporții trebuie îndeplinită?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.10.2025 11:19

Nu sunt stabilite limite.

... afișează tot conținutul

Formular 1b
pentru Achiziție
15.10.2025 15:29

Rugam sa plasati caietul de sarcini formular 1b

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.10.2025 10:24

Autoritatea contractantă a pus la dispoziție formularele disponibile, care oferă informații despre volumele și cantitățile de lucrări solicitate de documentația de proiect.

... afișează tot conținutul

Participanți

Lucrări de reparația capitală a căminului nr.11 al UTM 34,725,060.00 MDL
10/11/2025 09:37
23,962,125.18 MDL
Ofertă refuzată
10/11/2025 10:32
24,984,361.59 MDL
Ofertă refuzată
10/11/2025 08:58
26,307,327.27 MDL
Ofertă refuzată
07/11/2025 15:24
28,529,478.28 MDL
Ofertă refuzată
10/11/2025 10:34
28,877,788.87 MDL
Ofertă refuzată
10/11/2025 10:38
29,501,464.00 MDL
Ofertă refuzată
10/11/2025 08:41
29,704,221.00 MDL
Ofertă refuzată
10/11/2025 09:38
30,626,055.52 MDL
Ofertă refuzată
08/11/2025 11:45
31,244,580.42 MDL
Ofertă refuzată
10/11/2025 09:18
31,943,063.55 MDL
Ofertă refuzată
10/11/2025 04:16
32,679,109.52 MDL
Ofertă refuzată
07/11/2025 14:36
33,473,473.00 MDL
Ofertă refuzată