Achiziție - Reparaţia construcţiei speciale atelier de producere (Lit.01) la Penitenciarul Nr:7,s.Rusca, r-nul Hînceşti

Achiziție Penitenciarul nr.7 Rusca

Informație generală

Reparaţia construcţiei speciale atelier de producere (Lit.01) la Penitenciarul Nr:7,s.Rusca, r-nul Hînceşti
785,830.99 MDL
desemnare câștigător
ocds-b3wdp1-MD-1759908071044

Reparaţia construcţiei speciale atelier de producere (Lit.01) la Penitenciarul Nr:7,s.Rusca, r-nul Hînceşti


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Da
limba: Romana

publicată
08/10/2025 14:52
clarificări
19/10/2025 17:32
depunere
24/10/2025 20:02
deschidere oferte
27/10/2025 14:00
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 08/10/2025 09:18
Trezoreria de Stat

suma planificată 785,830.99 MDL

Detalii achiziție

Valoare Pas minim CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare Deschidere oferte Link Public
785,830.99 MDL 7,858.31 MDL 45400000-1 Reparaţia construcţiei speciale atelier de producere (Lit.01) la Penitenciarul Nr:7,s.Rusca, r-nul Hînceşti 1 Unitate 03.11.2025 - 30.12.2025
s.Rusca, r-ul Hîncești
2025-10-27 14:00:00

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
documentația standart.pdfbiddingDocumentsAchiziție-17/10/2025 17:32Descarca
anunţ de participarereparatia constructiei speciale.atelier de producere (lit 01)la penetenciarul nr7 s. rusca,r-nul hincesti. (2) (2) (5).docxbiddingDocumentsAchiziție-17/10/2025 16:20Descarca
documentatia standard reparaţiareparatia constructiei speciale.atelier de producere (lit 01)la penetenciarul nr7 s. rusca,r-nul hincesti. (1) (2).docxbiddingDocumentsAchiziție-17/10/2025 16:20Descarca
anunț de participre.pdfbiddingDocumentsAchiziție-17/10/2025 16:20Descarca
documantația standart.pdfbiddingDocumentsAchiziție-17/10/2025 16:20Descarca
anunt.pdfbiddingDocumentsAchiziție-09/10/2025 10:17Descarca
documentatie standard.pdfbiddingDocumentsAchiziție-09/10/2025 10:17Descarca
formular standard.pdfbiddingDocumentsAchiziție-09/10/2025 10:17Descarca
anunţ de participarereparatia constructiei speciale.atelier de producere (lit 01)la penetenciarul nr7 s. rusca,r-nul hincesti. (2) (2).docxbiddingDocumentsAchiziție-08/10/2025 14:52Descarca
documentatia standard reparaţiareparatia constructiei speciale.atelier de producere (lit 01)la penetenciarul nr7 s. rusca,r-nul hincesti. (1).docxbiddingDocumentsAchiziție-08/10/2025 14:52Descarca
duae anp reparatia constructiei speciale.atelier de producere (lit 01)la penetenciarul nr7 s. rusca,r-nul hincesti. (1).docbiddingDocumentsAchiziție-08/10/2025 14:52Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
09.10.2025 12:04

La poziția 11 din caietul de sarcini indicați: Invelitoare din tabla zincata, ondulata, la cladiri existente, inclusiv doliile, sorturile, racordarile la cosuri etc., executate cu foi ondulate de 0,75 mm grosime, montate cu agrafe din otel lat (ATENTIE ! Se instaleaza tabla existenta demontata anterior)), tot odată ați consumul la - Tabla zincata de 0,75 mm grosime 1000 x 2000 mm, cal I și Tabla zincata ondulata pt. ctii 0,75 x 800 x 2000 OL32, vă rugăm să ne informați, punem prețul la tablă 0 lei, s-au care este raționamentul?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

09.10.2025 19:17

Bună ziua se instaleaza tabla existentă demontată anterior. Se include numai manopera (lucrările). Pentru alte eventuale neclarităţi vă învităm de a vizita obiectivul.

... afișează tot conținutul

Termenul de execuție 19.12.2025
pentru Achiziție
09.10.2025 12:13

Vă rugăm să inidcați un termen de execuție în zile, săptămîni, s-au nu este prea clar raționamentul indicați, termen de valabilitate a ofertelor 60 zile, perioadă in carea autoritatea și rezervat pentru evaluarea ofertelor, Ținând cont de faptul că termenul-limită de depunere a ofertelor este stabilit pentru data de 23.10.2025, iar potrivit prevederilor anunțului perioada de valabilitate a ofertelor este de 60 de zile, rezultă că aceasta se poate extinde până la data de 23.12.2025.

În ipoteza în care contractul ar fi încheiat, spre exemplu, la data de 10.12.2025, operatorul economic ar dispune de doar 9 zile pentru executarea lucrărilor, termen evident insuficient pentru realizarea obiectivului.

Prin urmare, solicităm să fie indicat un termen clar de execuție a lucrărilor, și nu un termen-limită fixat, întrucât autoritatea contractantă trebuie, de asemenea, să fie interesată în emiterea deciziei de atribuire într-un termen cât mai scurt, nu la limita maximă de 60 de zile.
Totodată, menționăm că Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice impune ca cerințele documentației de atribuire să fie clare, precise și nediscriminatorii, pentru a asigura tratament egal tuturor ofertanților.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

09.10.2025 15:00

Bună ziua, perioada de valabilitate a ofertelor, stabilită la 60 de zile, a fost solicitată de autoritatea contractantă pentru a asigura o evaluare calitativă și obiectivă. Totodată, în cazul depunerii a unei contestații, autoritatea va avea posibilitatea continuării procesului de evaluare. Acest proces implică un interval limitat de timp pentru demersuri. Autoritatea contractantă va depune toate eforturile necesare pentru a realiza evaluarea în termenul rezonabil, respectând astfel un proces eficient și rapid.

... afișează tot conținutul

Garanția de bună execuție 31.03.2026
pentru Achiziție
09.10.2025 12:54

Vă rugăm să indicați motivul pentru care a fost solicitată garanția de bună execuție valabilă până la data de 31.03.2026, în condițiile în care Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice prevede că aceasta trebuie constituită pentru perioada de valabilitate a contractului și/sau până la finalizarea lucrărilor.
Conform anunțului de participare, termenul de valabilitate al contractului este stabilit până la 31.12.2025, motiv pentru care solicitarea unei garanții valabile până la 31.03.2026 nu are justificare legală și depășește termenul contractual prevăzut.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

09.10.2025 15:00

Bună ziua, în conformitate cu prevederile articolului 68 alineatul (9), Autoritatea Contractantă va specifica în documentația de atribuire cerințele referitoare la emitentul garanției, forma, valoarea și celelalte condiții esențiale ale acesteia. Astfel, în cadrul procedurii de atribuire, autoritatea contractantă a solicitat ca garanția de bună execuție a contractului să fie valabilă până la data de 31 martie 2026, pentru a oferi suficient timp pentru realizarea transferurilor sau efectuarea altor acțiuni de către instituția bancară, în cazul în care operatorul economic nu își va îndeplini obligațiile de execuție conform contractului atribuit.

... afișează tot conținutul

Garanția de bună execuție 31.03.2026
pentru Achiziție
10.10.2025 06:41

În conformitate cu pct. 152 din Hotărârea Guvernului nr. 638 din 26.08.2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări, se prevede expres următoarele:
Autoritatea contractantă stabilește în documentația de atribuire următoarele aspecte:
1) cerințele față de emitent, forma și alte condiții de bază ale garanției de bună execuție a contractului, solicitate pentru executarea contractului;
2) cuantumul garanției de bună execuție a contractului, care nu trebuie să depășească 15% din valoarea totală a contractului de achiziții publice de lucrări.
Garanția de bună execuție a contractului este valabilă până la expirarea contractului.
Prin urmare, vă solicităm să respectați întocmai prevederile cadrului normativ aplicabil în domeniul achizițiilor publice și să nu impuneți condiții suplimentare care nu au temei legal, întrucât legislația în vigoare reglementează clar durata și condițiile de valabilitate ale garanției de bună execuție.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

10.10.2025 13:32

În referință la solicitarea Dvs. privind aplicarea prevederilor pct. 152 din Hotărârea Guvernului nr. 638 din 26.08.2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări, Autoritatea contractantă aduce la cunoștință următoarele:
- Autoritatea contractantă respectă în totalitate prevederile cadrului normativ aplicabil în domeniul achizițiilor publice, inclusiv dispozițiile menționate privind cuantumul și valabilitatea garanției de bună execuție.
- Totodată, menționăm că prevederile contractuale referitoare la garanția de bună execuție sunt stabilite în strictă conformitate cu documentația de atribuire și cu legislația în vigoare, iar solicitarea prezentării garanției pentru întreaga perioadă de valabilitate a contractului are drept scop asigurarea executării corespunzătoare a obligațiilor contractuale.
- Prin urmare, condițiile stabilite de autoritatea contractantă nu constituie o abatere de la prevederile legale, ci o aplicare a acestora în scopul protejării interesului public și a bunei derulări a contractului de achiziție publică.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini (Bună ziua se instaleaza tabla existentă demontată anterior. Se include numai manopera (lucrările). Pentru alte eventuale neclarităţi vă învităm de a vizita obiectivul.)
pentru Achiziție
10.10.2025 06:47

Vă rugăm să publicați un caiet de sarcini corect, elaborat conform necesităților reale , întrucât operatorii economici sunt obligați să respecte normele și consumurile stabilite de cadrul normativ în vigoare.
Din răspunsul dvs. actual nu rezultă clar dacă elementul „tablă” urmează a fi exclus din normă sau pus preț 0 lei, cu atît mai mult valoarea acestea nu va depăși 5 mii de lei, de ce urmează a fi utilizată o tablă uzată, cînd se face așa o investiție așa de mare, unde este principiul utilizării eficinte a banilor publici.
De asemenea, menționăm că ați publicat un caiet de sarcini desfășurat, însă pentru asigurarea corectitudinii procedurii, este necesară publicarea versiunii finale, ajustate și conforme cerințelor tehnice.
Vă rugăm să clarificați acest aspect și să actualizați documentația de atribuire în consecință.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

10.10.2025 13:32

Referitor la întrebarea privind caietul de sarcini, vă comunicăm următoarele:

- Privitor la tabla metalică existentă:
Într-adevăr, în cadrul lucrărilor este prevăzută reutilizarea tablei existente, care a fost anterior demontată, aceasta fiind în stare corespunzătoare pentru remontare.
În consecință, se include doar manopera aferentă montării acesteia, fără includerea costurilor pentru material.
În normele de deviz, elementul „tablă” urmează a fi menținut cu prețul de 0 lei, deoarece materialul nu se achiziționează, ci se reutilizează.

- Referitor la principiul utilizării eficiente a banilor publici:
Decizia de reutilizare a materialului existent are drept scop optimizarea cheltuielilor și valorificarea bunurilor disponibile, fără a compromite calitatea lucrărilor, respectând astfel principiul utilizării eficiente a mijloacelor financiare publice.

- Privitor la publicarea caietului de sarcini:
Caietul de sarcini publicat este în versiunea sa actuală, în care s-au indicat toate lucrările necesare pentru realizarea obiectivului.

- Vizitarea obiectivului:
Pentru o mai bună înțelegere a volumului real al lucrărilor, operatorii economici sunt invitați să viziteze obiectivul, conform indicației din anunț.

... afișează tot conținutul

Valoarea estimată
pentru Achiziție
10.10.2025 06:54

În condițiile în care valoarea estimată a lucrărilor este una redusă raportat la volumul și complexitatea acestora, vă rugăm să ne informați dacă, în cadrul procedurii de achiziție, vor fi acceptate oferte a căror valoare nu depășește cu până la 30% valoarea estimată stabilită de către autoritatea contractantă.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

10.10.2025 13:32

Referitor la întrebarea privind posibilitatea de a depune oferte care depășesc valoarea estimată a achiziției, comunicăm următoarele:

Conform Hotărîrii Guvernului nr. 638 din 26.08.2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări, autoritatea contractantă stabilește valoarea estimată a contractului în baza devizului general al lucrărilor, întocmit potrivit cadrului normativ în vigoare.
Această valoare are caracter orientativ și servește la determinarea tipului procedurii de achiziție și la planificarea bugetară.

Totodată, în conformitate cu principiile transparenței și concurenței, nu este interzisă prezentarea ofertelor a căror valoare diferă de cea estimată, cu condiția ca acestea să respecte toate cerințele documentației de atribuire și să fie justificate din punct de vedere tehnico-economic.

Astfel, ofertele a căror valoare depășește valoarea estimată cu până la 30% pot fi acceptate în cadrul procedurii, însă:

- autoritatea contractantă va evalua ofertele în limita fondurilor disponibile aprobate pentru contract;

- în cazul în care valoarea ofertei depășește bugetul alocat, contractul nu va putea fi atribuit, chiar dacă oferta este conformă tehnic.

Prin urmare, operatorii economici pot depune oferte în limite rezonabile față de valoarea estimată, având în vedere că atribuirea se va face doar în limita fondurilor disponibile.

... afișează tot conținutul

Valoare estimată
pentru Achiziție
10.10.2025 17:07

Stimată autoritate contractantă,
Având în vedere că valoarea lucrărilor depășește valoarea estimată de către dumneavoastră, vă rugăm să ne informați care este suma efectiv disponibilă pentru executarea acestei lucrări.
În funcție de valoarea disponibilă, vom decide dacă ne vom implica sau nu în această procedură, întrucât și pentru noi elaborarea unei oferte implică costuri semnificative.
Menționăm că nu participăm formal, doar de dragul participării, ci doar atunci când condițiile financiare permit o ofertare realistă și sustenabilă.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.10.2025 22:40

Vă mulțumim pentru interesul manifestat față de procedura de achiziție în cauză.

Conform prevederilor legale în vigoare, valoarea estimată a lucrărilor a fost stabilită în documentația de atribuire, iar aceasta reflectă limita bugetară avută în vedere de autoritatea contractantă pentru executarea lucrărilor respective.

Prin urmare, autoritatea contractantă nu poate dezvălui alte informații privind suma efectiv disponibilă în afara celor deja publicate în cadrul procedurii, pentru a asigura respectarea principiilor transparenței și tratamentului egal față de toți operatorii economici participanți.

Vă încurajăm să analizați documentația de atribuire și să formulați o ofertă conform cerințelor specificate.

... afișează tot conținutul

Norma 4 caiet de sarcini
pentru Achiziție
13.10.2025 10:57

La poziția CE13B din devizul de lucrări este inclus gazul și arzătorul cu flacără. Totuși, menționăm că materialul solicitat – membrana PVC – nu se aplică prin lipire cu flacără, ci prin sudură la aer cald, conform specificațiilor tehnice ale producătorilor și normativelor în vigoare.
Prin urmare, utilizarea arzătorului cu flacără și a gazului nu este justificată tehnologic, iar aceste două poziții trebuie considerate cu preț zero în cadrul devizului.
Vă rugăm respectuos să confirmați sau să infirmați această constatare și, după caz, să modificați caietul de sarcini, pentru a corespunde soluției tehnice corecte de aplicare a membranei PVC.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

13.10.2025 14:17

Bună ziua, în ceea ce privește observația, Dumneavoastră referitoare la poziția CE13B din devizul de lucrări, vă informăm că executantul urmează să se conformeze cerințelor și specificațiilor prevăzute în caietul de sarcini și în documentația de atribuire.
Caietul de sarcini rămâne valabil în forma aprobată, iar lucrările vor fi executate conform soluției tehnice prevăzute de autoritatea contractantă.

... afișează tot conținutul

Bună ziua, în ceea ce privește observația, Dumneavoastră referitoare la poziția CE13B din devizul de lucrări, vă informăm că executantul urmează să se conformeze cerințelor și specificațiilor prevăzute în caietul de sarcini și în documentația de atribuire. Caietul de sarcini rămâne valabil în forma aprobată, iar lucrările vor fi executate conform soluției tehnice prevăzute de autoritatea contractantă.
pentru Achiziție
16.10.2025 06:33

Stimată autoritate, devizierul a modificat norma de la poziția 4 din caietul de sarcini și a indicat, Membrană PVC (policlorură de vinil) – este un material termoplastic utilizat pentru hidroizolații, în special la acoperișuri și terase.
🔹 Structură și compoziție:
Bază din fibră de sticlă armată – conferă stabilitate dimensională, rezistență la tracțiune și la variații de temperatură.
Grosime 1,5 mm – o grosime standard pentru acoperișuri monostrat, asigură protecție împotriva infiltrațiilor și uzurii.
Reacția la foc T2 (C2) – clasificare care arată comportamentul materialului la foc; T2/C2 indică o rezistență moderată la foc, corespunzătoare utilizărilor uzuale în construcții civile.
Elasticitate la -40°C – înseamnă că materialul rămâne flexibil și nu crapă la temperaturi foarte scăzute.
🔹 Mod de aplicare:
Se montează mecanic (cu dibluri și șaibe speciale) pe suport continuu (de regulă placaj, OSB, beton sau strat termoizolant rigid).
Este un sistem monostrat – adică un singur strat de membrană asigură hidroizolația completă (spre deosebire de sistemele bituminoase cu 2 straturi)., vă rugăm se reexaminați și nu vă faceți de rușine cu astfel de prostii, este clar că la execuție veți faci modificări la contract, dar pentru ce nu faceți corect inițial?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.10.2025 15:59

Vă mulţumim pentru comunicare și pentru informațiile tehnice transmise în legătură cu materialul indicat la poziția CE13B — „Membrană PVC. Autoritatea contractantă aduce la cunoștință pentru toți operatorii economici, la simbolul de norme și codul de resurse cu nr.CE13B să fie exclusă utilizarea arzătorului cu flacără și a gazului și să fie inclusă prin sudură la aer cald, conform specificațiilor tehnice ale producătorilor și normativelor în vigoare.

... afișează tot conținutul

Vă mulţumim pentru comunicare și pentru informațiile tehnice transmise în legătură cu materialul indicat la poziția CE13B — „Membrană PVC. Autoritatea contractantă aduce la cunoștință pentru toți operatorii economici, la simbolul de norme și codul de resurse cu nr.CE13B să fie exclusă utilizarea arzătorului cu flacără și a gazului și să fie inclusă prin sudură la aer cald, conform specificațiilor tehnice ale producătorilor și normativelor în vigoare.
pentru Achiziție
17.10.2025 06:45

Stimată autoritate contractantă,

Vă mulțumim pentru comunicare și pentru informațiile tehnice transmise în legătură cu materialul indicat la poziția CE13B – „Membrană PVC”.
Am luat act de precizarea potrivit căreia, la simbolul de normă și codul de resurse CE13B, se exclude utilizarea arzătorului cu flacără și a gazului, urmând ca montarea să se efectueze prin sudură la aer cald, conform specificațiilor tehnice ale producătorilor și normativelor în vigoare.
Totodată, vă rugăm respectuos să indicați consumurile de materiale, energie și manoperă aferente acestei poziții, întrucât stabilirea acestora nu poate fi lăsată la discreția fiecărui ofertant. Legea privind achizițiile publice impune autorității contractante obligația de a asigura reguli clare, unitare și nediscriminatorii pentru toți participanții, astfel încât oferta tehnico-economică să se bazeze pe aceleași premise de calcul.
În lipsa unor consumuri standardizate sau a unor norme de deviz concrete, fiecare operator ar fi nevoit să estimeze independent valorile, fapt ce ar conduce la diferențe nejustificate între oferte și la lipsa comparabilității acestora, contrar principiilor de transparență, proporționalitate și tratament egal prevăzute la art. 7 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice.
Vă rugăm, prin urmare, să indicați explicit consumurile aferente poziției CE13B sau să transmiteți norma de deviz corespunzătoare, pentru asigurarea unei evaluări obiective și echitabile a ofertelor.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.10.2025 10:01

Vor fi operate modificări.

... afișează tot conținutul

Participanți

Reparaţia construcţiei speciale atelier de producere (Lit.01) la Penitenciarul Nr:7,s.Rusca, r-nul Hînceşti 785,830.99 MDL
24/10/2025 19:01
953,882.76 MDL
Ofertă acceptată