Achiziție - “Modernizarea iluminatului public stradal în municipiul Bălți”, conform necesităților Primăriei mun.Bălți

Achiziție Primăria mun. Bălți

Informație generală

“Modernizarea iluminatului public stradal în municipiul Bălți”, conform necesităților Primăriei mun.Bălți
790,814.21 MDL
anulat
ocds-b3wdp1-MD-1756477502968

“Modernizarea iluminatului public stradal în municipiul Bălți”, conform necesităților Primăriei mun.Bălți


COP
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
29/08/2025 17:46
clarificări
25/09/2025 13:11
depunere
01/10/2025 11:11
deschidere oferte
01/10/2025 11:11
analiză
desemnare câștigător
contract
Procedură anulată
La data de 22.09.2025, Primăria mun.Bălți nu a obținut Raportul de verificare a documentației de proiect și deviz. Compania de proiectare nu poate oferi răspuns la clarificările înaintate.

Surse de finanțare

data validării: 29/08/2025 16:00
Trezoreria de Stat

suma planificată 790,814.21 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
790,814.21 MDL 45200000-9 “Modernizarea iluminatului public stradal în municipiul Bălți”, conform necesităților Primăriei mun.Bălți 1 Bucata Lot anulat

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
Calculile luminotehnicebiddingDocumentsAchizițieproiect modificat12/09/2025 10:53Descarca
DUAE.semnatbiddingDocumentsAchizițieDUAE pdf29/08/2025 17:46Descarca
Formularul nr.1biddingDocumentsAchizițieLista cu cantitățile de lucrări word29/08/2025 17:46Descarca
Formularul nr.1.semnatbiddingDocumentsAchizițieLista cu cantitățile de lucrări 29/08/2025 17:46Descarca
Formularul nr.5biddingDocumentsAchizițieFormularul nr.5 word29/08/2025 17:46Descarca
Formularul nr.5.semnatbiddingDocumentsAchizițieFormularul nr.5 pdf29/08/2025 17:46Descarca
Anexa cu adresebiddingDocumentsAchizițieAnexa cu adrese29/08/2025 17:46Descarca
Anunț de participare_lucrări_ iluminat treceri pietonale.semnatbiddingDocumentsAchizițieAnunț de participare29/08/2025 17:46Descarca
ProiectbiddingDocumentsAchizițieProiect29/08/2025 17:46Descarca
Caiet de sarcini - iluminat treceri pietonalebiddingDocumentsAchizițieCaiet de sarcini word29/08/2025 17:46Descarca
Caiet de sarcini - iluminat treceri pietonalebiddingDocumentsAchizițieCaiet de sarcini pdf29/08/2025 17:46Descarca
declaratie_robiddingDocumentsAchizițiedeclarație pentru cîștigător word29/08/2025 17:46Descarca
declaratie_ro.semnatbiddingDocumentsAchizițiedeclarație pentru cîștigător pdf29/08/2025 17:46Descarca
documentatia_standard_lucrari_iluminat treceri pietonalebiddingDocumentsAchizițieformulare, contract-model29/08/2025 17:46Descarca
documentatia_standard_lucrari_iluminat treceri pietonale.semnatbiddingDocumentsAchizițieDoc.standard pdf29/08/2025 17:46Descarca
DUAEbiddingDocumentsAchizițieDUAE word29/08/2025 17:46Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Forma 1
pentru Achiziție
05.09.2025 11:00

Bună ziua! Vă rugăm să publicati F1 desfasurată.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

05.09.2025 16:15

Este publicat formularul nr.5

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
05.09.2025 11:01

1. poz.2 Cablu de extindere LEA TYIR 2x16 conform hotarire nr. HANRE498/2024 din 20.082024 . Acest cablu este interzis pentru utilizare pe teritoriul Republicii Moldova. Cum vom proceda în cazul dat?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

12.09.2025 10:11

În acest caz, vom înlocui cablul menționat cu un cablu de tip SIP-2A 3*25 mm2, care asigură faza, neutru
și conductorul de protecție, fiind conform normativelor ANRE în vigoare.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
05.09.2025 11:21

3. Poziția 14. Bloc de comandă de execuție sau punct de distribuție (dulap), montat pe perete, cu înălțimea și lățimea de până la 1200×1000 mm (sistem de telegestiune). Lipsește ca material.
„Îl aveți în sediu ?
Ce include sistemul de telegestiune?”

... afișează tot conținutul

Răspuns:

12.09.2025 10:11

Poziția 14 din deviz („Bloc de comandă / sistem de telegestiune”) reprezintă poziția de deviz utilizată
pentru valorificarea sistemului de comandă și monitorizare integrat în soluția propusă.
În cadrul proiectului Bălți nu este prevăzut un tablou/dulap centralizat de telegestiune, ci controlere locale
pe stîlpi și unități centrale/gateway integrate în echipamentele Cross Guard. Prin această structură se
asigură funcțiile de comandă, diagnostic și transmitere alerte, echivalente cu un sistem de telegestiune
clasic.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
05.09.2025 11:22

4. Pentru pozitiile 18, 20, 21 lipsesc lucrările de montare. Cum procedam?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

12.09.2025 10:23

Pentru pozițiile 18, 20 și 21 (echipamentele: Controller în punct luminos cu GSM, Kamsens – Trecere
6,10,12, respectiv Indicator cu Blinker), lucrările de montare vor fi asigurate prin includerea lor în Poziția
15 – Montaj și accesorii. Astfel, instalarea echipamentelor se realizează conform prevederilor proiectului
și normativelor în vigoare.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
05.09.2025 11:22

În caietul de sarcini lipsește metalul pentru ancorarea stâlpului.” Cum procedam?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

12.09.2025 10:29

În cazul în care în caietul de sarcini lipsește metalul pentru ancorarea stîlpului, lucrările de montaj vor fi
asigurate prin includerea acestora оn Poziția 15 – Montaj și accesorii, astfel оncвt să se respecte cerințele
de siguranță și proiectul tehnic.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
05.09.2025 11:22

În proiect este indicată o bandă de împământare de 25×4 mm zincată, iar în caietul de sarcini — din oțel 40*4 mm. Pe care o utilizăm?”

... afișează tot conținutul

Răspuns:

12.09.2025 10:29

În ceea ce privește împămîntarea, vom asigura utilizarea benzii de 25*4 mm zincată, conform proiectului
tehnic și normelor în vigoare, chiar dacă în caietul de sarcini este menționată banda din oțel 40*4 mm.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
05.09.2025 11:25

In caietul de sarcini lipsește accesorile pentru cablul SIP. Cum procedam?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

12.09.2025 10:44

În cazul оî care în caietul de sarcini lipsesc accesoriile pentru cablul SIP, vom asigura instalarea tuturor
accesoriilor necesare conform Normelor de Amenajare a Rețelelor Electrice și cerințelor de securitate.
Acestea sunt integrate în Poziția 25 – Montaj și Accesorii și sunt indicate în proiectul de execuție, fiind
ilustrate în V. Detalii de execuție, pct.3 – Execuția lucrărilor pentru linie electrică aeriană (LEA).

A fost încărcat proiectul modificat.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini
pentru Achiziție
05.09.2025 12:33

Poziția nr. 5 din caietul de sarcini RpEJ07B, unde este indicat beton - 1,8 m3, iar în cadrul proiectului este indicat 0,8 x 0,8 x 1,2 = 4,608 m3. Cum rezolvăm în cazul dat cu diferența de beton depistată.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

12.09.2025 10:44

Pe Poziția nr. 5 nu este indicat pilon de beton, ci stîlpi pentru instalații electrice în curți, grădini sau
platforme, gata confecționați: metalici, între 5,1 și 10 m înălțime, inclusiv gropile și umplutura, furnizați
de Winsmeta. Vom instala pilonii zincati conform proiectului de execuție, și anume Formularul nr.5,
Fișele tehnice nr.1 și 2, unde sunt prezentate în detaliu proprietățile tehnice ale pilonilor.

A fost încărcat proiectul modificat.

... afișează tot conținutul

Garanția de bună execuție a contractului va constitui nu mai puțin de 5 ani.
pentru Achiziție
05.09.2025 14:52

Garanția de bună execuție a contractului va constitui nu mai puțin de 5 ani. - asta cum? Declarativ, financiar, ce reprezinta asta

... afișează tot conținutul

Răspuns:

05.09.2025 16:38

Termenul garanției lucrărilor – 5 ani
Garanția de bună execuție - 5%

... afișează tot conținutul

termenul 15 oct.
pentru Achiziție
05.09.2025 14:57

rog sa ne explicati si noua situatia
11 septembrie e termenul limita de depunere oferte. dupa care aveti timp de minim 10 zile de a analiza si a semna contractul. (11 e zi de joi , deci cel mai probabil luni pe 15 poate fi decizia, care e nevoie de astepta pana pe 21 septembrie pentru a fi depuse contestatii) dupa care pe 22 septembrie e cel mai bun caz de a trimite la inregistrare contract care va dura 1-3 zile in cel mai bun caz. Deci lucru se incepe foarte fi foarte optimist pe 25 septembrie. Deci dvs. oferiti 20 zile calendaristice pentru a face lucrarea , darea in exploatare ???? Rugam sa oferiti detalii pentru care fapt este indicata data de 15 octembrie - termen limita de executie lucrari. Care este cauza unei solicitari de termen atat de scurte?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

05.09.2025 16:21

Achiziția face parte din proiectul ”Dezvoltarea infrastructurii locale, prin iluminat public stradal, în municipiul Bălți, Republica Moldova”, finanțat de Guvernul României prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe – Agenția de Cooperare Internațională pentru Dezvoltarea (RoAid).
Termenii și condițiile de prestare/executare este stabilit conform contractului de finanțare.

... afișează tot conținutul

URBIO
pentru Achiziție
05.09.2025 15:01

Rugam sa ne explicati daca un furnizor local ofertand produse URBIO va fi acceptat sau respins. Dat fiind URBIO este proiectant, legislatia nu permite ca proiectantul sa fie si furnizor de solutii tehnice. Deci rugam sa fie specificat clara aceasta situatie

... afișează tot conținutul

Răspuns:

12.09.2025 10:44

Furnizori locali pot oferi produse URBIO.

... afișează tot conținutul

Caiet de sarcini Întrebare din 05.09.2025 ora 12:33
pentru Achiziție
12.09.2025 16:10

Poziția nr. 5 presupune instalarea pilon din metal. Întreabarea constă în cantitatea betonului pentru instalarea pilonului. În caietul de sarcini 1,8 m3 beton pentru 6 unități de piloni dar în proiect este prevăzut 0.8 x0,8 x1,2 x 6 un. = 4,608 m3. De unde vom lua diferența de beton care nu este prevăzută în caietul de sarcini.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.09.2025 11:27

Conform proiectului, pentru fiecare pilon este prevăzută o fundație cu dimensiunile de 0,8 × 0,8 × 1,2 m, ceea ce reprezintă un volum de 0,768 m³/pilon. Pentru un număr de 6 piloni, rezultă un volum total de 4,608 m³ de beton. Această cantitate asigură stabilitatea și siguranța în exploatare a pilonilor metalici, conform proiectului și normativelor tehnice aplicabile.

... afișează tot conținutul

Forma 5, poz. 5
pentru Achiziție
12.09.2025 16:11

La poz. nr. 5 lipseste ciment. Cum vom prepara betonul?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.09.2025 11:27

Diferența de material care nu este specificată direct la poziția 5 din caietul de sarcini este însă prevăzută la pct.15 – Montaj și Accesorii, ceea ce acoperă integral necesarul conform proiectului de execuție.
Prepararea betonului se va face fie la fața locului, cu betoniere, utilizând proporțiile standard de ciment, nisip și agregate, fie prin aprovizionare directă de la stația de betoane, cu transport în autobetoniere și turnare în gropile executate pentru piloni. Ambele metode garantează calitatea, uniformitatea și respectarea cerințelor din proiect.

... afișează tot conținutul

termen de executre
pentru Achiziție
15.09.2025 18:02

Buna ziua care este termenul de executare a lucrarii in zile sau luni? deoarece procedura dată a fost publicată si suspendată pe o perioadă de timp dar termenul a ramas neschimbat 15.10.2025. Indicati va rog un termen exact de executare a lucrarilor, deoarece poate sa apara asa o situatie de exemplu deschiderea va fi pe 22 septembrie, o saptamina va fi evaluarea +o saptamina trebuie de asteptat sa nu fie contestatii( dar cu asa caiet de sarcini la sigur ca va fi contestatie) si deja va fi 7-8 octombrie cind se va semna contractul + inregistrarea la trezorarie, sa presupunem ca pe 13 va fi inregistrat. Antreprenorul va avea 1 zi sa faca acest volum ?? Doar realizati ca nu e real?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.09.2025 11:27

Achiziția face parte din proiectul ”Dezvoltarea infrastructurii locale, prin iluminat public stradal, în municipiul Bălți, Republica Moldova”, finanțat de Guvernul României prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe – Agenția de Cooperare Internațională pentru Dezvoltarea (RoAid).
Termenii și condițiile de prestare/executare este stabilit conform contractului de finanțare.

... afișează tot conținutul

Devize
pentru Achiziție
16.09.2025 10:05

Devizele sunt verificate?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.09.2025 13:40

Potrivit răspunsului specialiștilor DGC a Primăriei mun.Bălți:
Devizele sunt în proces de verificare.

... afișează tot conținutul

Întrebarea din 12 sept 2025, 16:11
pentru Achiziție
16.09.2025 16:39

Vă comunicăm faptul că noi nu putem să adăugăm tot materialul care nu este indicat în caietul de sarcini în poziția nr. 15 Montaj și Accesorii. Vă rugăm să remediați neconformitățile depistate și să publicați un caiet de sarcini verificat de verificatorul de devize.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

23.09.2025 13:30

La data de 22.09.2025, Primăria mun.Bălți nu a obținut Raportul de verificare a documentației de proiect și deviz. Compania de proiectare nu poate oferi răspuns la clarificările înaintate.

... afișează tot conținutul

Conflict de interese depostat
pentru Achiziție
16.09.2025 17:49

Articolul 79. Reguli de evitare a conflictului de interese (Legea 131 din 2015). Alineatul (2) Persoana fizică sau juridică care a oferit opinii, sugestii sau recomandări autorităţii contractante la etapa consultării pieței sau a participat la întocmirea documentaţiei de atribuire, inclusiv ca parte a unor servicii de consultanţă, are dreptul, în calitate de operator economic, de a fi ofertant/candidat, ofertant asociat sau subcontractant numai în cazul în care implicarea sa în elaborarea documentaţiei de atribuire nu denaturează concurenţa. În asemenea caz, autoritatea contractantă comunică celorlalți ofertanți/candidați informațiile care au fost transmise în contextul participării persoanei fizice sau juridice la pregătirea documentaţiei de atribuire ori care decurg din această participare și stabilește termene adecvate pentru primirea ofertelor.
Alineatul (3) Autoritatea contractantă are dreptul să excludă persoana fizică sau juridică specificată la alin. (2) dacă nu există niciun alt mijloc pentru a asigura respectarea principiului egalității de tratament, iar aceasta din urmă nu a reuşit să demonstreze că implicarea sa în pregătirea procedurii de achiziție nu denaturează concurența. Prin urmare, faptul ca Autoritatea contractanta a stabilit un termen limita pan la octombrie, faptul ca URBIO a participat la elaboratea solutiei tehnice si caietului de sarcini, acest lucru releva ca URBIO cunoaste pe deplin cerintele proiectului, are pregatita oferta, are pregatite conditiile tehnice si prin urmare orice ofertant de solutii cu corpuri de iluminat de la alt furnizor este pus in dezavantaj, ceea ce denatureaza grav concurenta si deciziile ce urmeaza a fi luate de autoritatea contractanta. Din acest considerent solicitam sa se ofere clarificari cum se va evita conflictul de interese depistat de exemplu intre URBIO si de exemplu Schreder, sau URBIO si Vizulo, cei din urma au un dezavantaj evident. Repetam, URBIO, conform documentelor prezentate, este elaboratorul CAIETULUI DE SARCNI si proiectului tehnic.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

23.09.2025 13:30

La data de 22.09.2025, Primăria mun.Bălți nu a obținut Raportul de verificare a documentației de proiect și deviz. Compania de proiectare nu poate oferi răspuns la clarificările înaintate.

... afișează tot conținutul

Proiect
pentru Achiziție
17.09.2025 10:26

Vă rugăm să prezentați proiectul verificat și coordonat cu RED NORD.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

23.09.2025 13:30

La data de 22.09.2025, Primăria mun.Bălți nu a obținut Raportul de verificare a documentației de proiect și deviz. Compania de proiectare nu poate oferi răspuns la clarificările înaintate.

... afișează tot conținutul

Răspuns (16 sept 2025, 10:49):
pentru Achiziție
17.09.2025 16:41

Corect rezultă un volum total de 4,608 m³ de beton, dar in devizul publicat de Dvs reesă cantitatea de 1,8 m3. Întrebarea a fost cine procura si instaleaza restul betonului? deoarece in deviz nu este prevazut nici betonul nici manopera.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

23.09.2025 13:30

La data de 22.09.2025, Primăria mun.Bălți nu a obținut Raportul de verificare a documentației de proiect și deviz. Compania de proiectare nu poate oferi răspuns la clarificările înaintate.

... afișează tot conținutul

Răspuns (16 sept 2025, 11:17):
pentru Achiziție
17.09.2025 16:03

Întrebarea noastră se referă la termenul efectiv de execuție a lucrărilor, exprimat în zile calendaristice sau luni, și nu la condițiile generale ale finanțării. În calitate de potențial participant, avem nevoie de o informație clară și obiectivă, care să indice perioada alocată pentru executarea lucrărilor după semnarea contractului și înregistrarea acestuia la trezorerie.După cum am menționat , există factori procedurali (perioada de evaluare, eventualele contestații, semnarea contractului, înregistrarea acestuia) care pot duce la situația în care antreprenorul să nu aibă la dispoziție decât una sau două zile pentru a realiza lucrarea â ceea ce este nerealist și nepractic.Vă rugăm, așadar, să indicați explicit termenul de execuție al lucrărilor – 30 zile, 45 zile, 2 luni etc. – începând cu data semnării contractului sau cu data ordinului de începere, pentru a avea posibilitatea de a evalua fezabilitatea participării.Dacă termenul rămâne nedefinit sau imposibil de respectat în condiții reale, acest lucru poate descuraja participarea operatorilor economici serioși, ceea ce ar ridica semne de întrebare cu privire la transparența și corectitudinea procedurii.
Așteptăm un răspuns clar și detaliat privind termenul de executare.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

23.09.2025 13:30

La data de 22.09.2025, Primăria mun.Bălți nu a obținut Raportul de verificare a documentației de proiect și deviz. Compania de proiectare nu poate oferi răspuns la clarificările înaintate.

... afișează tot conținutul

Participanți

“Modernizarea iluminatului public stradal în municipiul Bălți”, conform necesităților DGC a Primăriei mun.Bălți 790,814.21 MDL Lot anulat