LOT 1 – Laborator didactic „Robotică aplicată”
LOT 2 – Laborator didactic „Automatizări industriale”
suma planificată 960,000.00 MDL
| Lot | Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
|---|---|---|---|---|---|
| LOT 1 – Laborator didactic „Robotică aplicată” | 750,000.00 MDL | 38900000-4 | Platformă educațională pentru roboți colaborativi (unități=bucăți) | 4 Bucata |
01.08.2025 - 30.12.2025 bd. Stefan cel Mare nr. 168 |
| LOT 2 – Laborator didactic „Automatizări industriale” | 210,000.00 MDL | 38900000-4 | Panou de training PLC | 6 Bucata |
01.08.2025 - 30.12.2025 bd. Stefan cel Mare nr. 168 |
Puteti desemna Lokmera castigatoare deja si sa nu mimati achizitiile publice. Oricum aceasta companie e cu abonament la UTM si in programul NEEREDU4.0 https://achizitii.md/ro/public/tender/21426845/lot/12080252/
Cand intocmiti caietul de sarcini in cele mai mici detalii sub o anumita companie Niryo , calificarea Tipul procedurii Licitație deschisă e o blasfemie
Stimate ofertant,
Universitatea Tehnică a Moldovei (UTM), în calitate de autoritate contractantă în cadrul procedurii de achiziție publică inițiată prin platforma MTender pentru proiectul NeedEDU4.0 – Enhancing Digital Readiness in Vocational and Engineering Education, finanțat prin programul Erasmus+, a luat act de comentariul transmis cu titlul „LICITAȚIE TRUCATĂ” și conținutul asociat.
Dorim să reiterăm următoarele aspecte esențiale:
1. Respectarea principiilor legale și transparența procesului de achiziție
Procedura de achiziție a fost inițiată conform prevederilor Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, cu respectarea principiilor de transparență, nediscriminare, tratament egal, proporționalitate și utilizare eficientă a fondurilor publice și externe. Documentația de atribuire, inclusiv caietul de sarcini, a fost elaborată într-un mod care nu favorizează un anumit operator economic, marcă sau producător, ci reflectă nevoile concrete și justificate ale proiectului.
2. Referințele la produse/mărci specifice și respectarea legislației
În cazul în care în caietul de sarcini s-au indicat caracteristici tehnice care pot fi asociate cu produse ale unor mărci cunoscute (ex. Niryo), menționăm că acestea sunt însoțite de expresia „sau echivalent”, în conformitate cu art. 35 alin. (4) din Legea 131/2015. Astfel, orice operator economic este încurajat să propună soluții tehnice echivalente care îndeplinesc cerințele de performanță și funcționalitate specificate.
3. Modificarea caietului de sarcini în spiritul concurenței
UTM a depus eforturi semnificative pentru revizuirea documentației tehnice într-o formă cât mai generală și echilibrată, tocmai pentru a asigura un acces larg și echitabil al tuturor operatorilor interesați, inclusiv prin consultări anterioare în cadrul pieței. În acest sens, afirmația conform căreia documentația „favorizează compania Lokmera” este nefondată și contrazisă de conținutul public și verificabil al documentelor anexate la procedură.
4. Acuzațiile de natură defăimătoare
Utilizarea unor termeni precum „licitație trucată” și aluziile la relații preferențiale nefondate între UTM și un operator economic anume sunt inacceptabile în cadrul unei proceduri oficiale de achiziție publică. Astfel de afirmații aduc atingere reputației instituției noastre și contravin normelor de conduită profesională care trebuie respectate în relația dintre autoritatea contractantă și ofertanți.
5. Deschiderea spre concurență loială
UTM încurajează participarea activă a tuturor operatorilor economici eligibili și interesati în cadrul acestei proceduri. Orice ofertă conformă cu cerințele tehnice, financiare și legale va fi evaluată obiectiv, în baza criteriilor publicate.
În încheiere, vă încurajăm să formulați orice solicitare de clarificare într-un limbaj constructiv și profesionist, astfel încât dialogul între autoritatea contractantă și operatorii economici să contribuie la o competiție corectă și la atingerea obiectivelor proiectului european în cauză.