Achiziție - Echipament de laborator pentru necesitățile Proiectului „Îmbunătățirea Educației în Inginerie Mecanică în Moldova pentru industria 4.0/ NEEDEDU4.0 / Enhancing Mechanical Engineering Education in Moldova for Industry 4.0/ NEEDEDU4.0 (Programul Erasmus+KA2)”

Achiziție Instituția Publică „Universitatea Tehnică a Moldovei”

Informație generală

Echipament de laborator pentru necesitățile Proiectului „Îmbunătățirea Educației în Inginerie Mecanică în Moldova pentru industria 4.0/ NEEDEDU4.0 / Enhancing Mechanical Engineering Education in Moldova for Industry 4.0/ NEEDEDU4.0 (Programul Erasmus+KA2)”
1,030,000.00 MDL
anulat
ocds-b3wdp1-MD-1744696803860

Echipament de laborator pentru necesitățile Proiectului „Îmbunătățirea Educației în Inginerie Mecanică în Moldova pentru industria 4.0/ NEEDEDU4.0 / Enhancing Mechanical Engineering Education in Moldova for Industry 4.0/ NEEDEDU4.0 (Programul Erasmus+KA2)”


Licitație deschisă
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
15/04/2025 11:32
clarificări
02/05/2025 12:49
depunere
13/05/2025 12:49
deschidere oferte
13/05/2025 12:49
analiză
desemnare câștigător
contract
Procedură anulată
Cancellation of an invalid procedure.

Surse de finanțare

data validării: 15/04/2025 06:01
Trezoreria de Stat

suma planificată 1,030,000.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
1,030,000.00 MDL 38970000-5 Kit educațional de robotică 15 Bucata Lot anulat
38970000-5 Roboți colaborativi 1 Bucata
38970000-5 Kit de extensie pentru Roboți colaborativi 3 Bucata
38970000-5 Panou de training PLC 6 Bucata

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
Anunț de participare.signed.pdfbiddingDocumentsAchiziție-15/04/2025 11:32Descarca
Documentația standard.docxbiddingDocumentsAchiziție-15/04/2025 11:32Descarca
DUAE.docbiddingDocumentsAchiziție-15/04/2025 11:32Descarca
Declaratia beneficiarilor efectivi.docbiddingDocumentsAchiziție-15/04/2025 11:32Descarca

Persoană de contact

Clarificări

separare lot
pentru Achiziție
17.04.2025 12:26

Buna ziua. Va aducem la cunoastinta ca modul de desfasurare a prezentei proceduri de achizitie, incalca prevederile aliniatului 2 , art 39 a legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice , care stabileste "În sensul alin. (1), autoritatea contractantă stabilește obiectul fiecărui lot pe baze cantitative, adaptînd dimensiunea contractelor individuale astfel încît să corespundă mai bine capacităţii întreprinderilor mici şi mijlocii, sau pe baze calitative, în conformitate cu diferitele meserii şi specializări implicate, pentru a adapta conţinutul contractelor individuale mai îndeaproape la sectoarele specializate ale întreprinderilor mici și mijlocii, sau în conformitate cu diferitele faze ulterioare ale proiectului." . Legislatorul a prevazut aceasta cerinta, pentru a da sanse de participare in licitatii agentilor economici specializati pe anumite domenii de activitate. In acest sens legislatorul a separat bunurile si serviciile pe coduri CPV. Lotul Dvs contine diferite coduri CPV , fapt ce contravine legislatiei in vigoare. Reiesind din cele expuse, solicitam separarea lotului actual in mai multe loturi pentru a da sanse de participare mai multor agenti economici. Mai mult ca atat, caietul de sarcini reda in cele mai mici detalii specificatii tehnice ale unor modele concrete de pe piata (la necesitate vom indica modele concrete in cazul in care veti nega acest lucru) fapt ce pune la indoiala intentia autoritatii contractante de a desfasura cu adevarat o procedura de achizitie publica , si nu doar o mimare a acesteia. Solicitam sa dati raspuns la clarificare in maxim 3 zile lucrătoare, in conformitate cu prevederile Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice .

... afișează tot conținutul

Răspuns:

23.04.2025 14:33

Vă mulțumim pentru interesul manifestat față de procedura de achiziție publică în curs.
Referitor la solicitarea Dvs. privind divizarea lotului actual în mai multe loturi, vă aducem la cunoștință că structura și organizarea lotului au fost stabilite în deplină conformitate cu prevederile Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, având în vedere necesitatea asigurării unei implementări coerente și eficiente a obiectului contractului.
Totodată, facem precizarea că art. 39 alin. (2) al legii menționate oferă posibilitatea, nu obligația, autorității contractante de a stabili loturile în funcție de criterii cantitative sau calitative, în măsura în care acest lucru este justificat de natura și complexitatea achiziției. În cazul de față, gruparea produselor/subserviciilor sub același lot a fost făcută în baza unor considerente tehnico-economice care țin de coerența implementării, compatibilitatea echipamentelor/serviciilor, precum și de nevoile reale ale autorității contractante.
Referitor la observația privind specificațiile tehnice din caietul de sarcini, subliniem că acestea au fost formulate în conformitate cu prevederile legale, respectând principiile transparenței, tratamentului egal și concurenței loiale. Specificațiile descriu caracteristici tehnice minime necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a obiectului contractului și nu sunt restrictive, nefiind menționate denumiri comerciale, mărci sau modele concrete. În cazul în care un anumit operator economic poate oferi produse/servicii echivalente care îndeplinesc cerințele tehnice minime, participarea acestuia este pe deplin permisă și încurajată.
La fel, ținem să menționăm că în conformitate cu Ghidul tehnic pentu autoritățile contractante oferit de către platforma achizitii.md, și anume pct. 12 - Procesul de redactare a procedurii de achiziție, în perioada de actualizare este disponibilă doar redactarea actelor, perioadelor și descrierea loturilor.
Alte modificări precum suma bugetului, cantitatea pozițiilor, adăugarea sau ștergerea loturilor/pozițiilor, modificarea perioadei de necesitate, micșorarea perioadelor, modificarea pasului minim de micșorare, refuzarea licitației electronice și altele sunt imposibile după anunțarea procedurii.

... afișează tot conținutul

Achizitia mimata
pentru Achiziție
25.04.2025 08:49

Уважаемый заказчик, ваш ответ на поставленный выше вопрос предвзят и свидетельствует о вашем желании закупить оборудование из одного источника. Тот факт, что вы отказываетесь разделить лот на несколько лотов, свидетельствует о том, что вы не заинтересованы в конкуренции и прозрачности процесса закупок. Наша компания имеет опыт продажи панелей ПЛК и располагает решениями по подготовленным Вами спецификациям, но не может подать предложение, так как Вы объединили закупку в один лот, с разными кодами CPV и так как технические требования к позициям 1.2 и 1.3, например, в мельчайших деталях отражают технические характеристики производителя Nyro модели Ned2 и его комплектующих. В то же время нельзя не обратить внимание на то, что бюджет данной закупочной процедуры чрезмерно высок, либо простая проверка страницы Nyro показывает цены на предполагаемую к закупке продукцию, которые укладываются в бюджет в 2-3 раза ниже указанного заказчиком.
https://niryo.com/product/educational-desktop-robotic-arm/
https://niryo.com/shop/?term%5B%5D=29
https://niryo.com/product/bundle-discovery/
Панель ПЛК в запрашиваемой конфигурации обычно не может стоить более 20 тыс. леев, однако закупающий орган установил двойную цену на эту закупку, вероятно, изначально зная, что конкуренции не будет. Учитывая ваш предыдущий ответ, становится ясно, что вы не хотите конкуренции, а просто имитируете процедуру закупок, вероятно, уже зная, кто станет победителем.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

30.04.2025 15:48

Bună ziua.
Având în vedere:
• solicitările și observațiile justificate venite în perioada de clarificări;
• imposibilitatea modificării structurii loturilor;
• necesitatea de a respecta principiile transparenței, tratamentului egal și concurenței loiale;
• importanța încurajării participării IMM-urilor printr-o structurare adecvată a procedurii;

Grupul de lucru pentru achiziții publice decide:
1. Anularea procedurii de achiziție nr. ocds-b3wdp1-MD-1744696803860, întrucât modificările solicitate nu pot fi operate în cadrul procedurii curente, aflate în desfășurare.
2. Inițierea unei noi proceduri, care va prevedea:
• divizarea lotului în mai multe loturi separate, conform codurilor CPV și caracterului distinct al pozițiilor;
• ajustarea specificațiilor tehnice în așa fel încât să nu existe suspiciuni privind favorizarea anumitor producători;
• o revizuire atentă a valorii estimate, în funcție de prețurile reale de piață.
Noua procedură va fi publicată în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

... afișează tot conținutul