Construcţie a reţelei de apeduct în satele Stoicani şi Soloneţ, localizat în s. Stoicani, rl. Soroca.
suma planificată 8,361,819.24 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
8,361,819.24 MDL | 45200000-9 | Construcţie a reţelei de apeduct în satele Stoicani şi Soloneţ, localizat în s. Stoicani, rl. Soroca. | 1 Bucata |
02.12.2024 - 27.08.2025 s.Stoicani |
Disponibilitate de bani
lichizi si/sau resurse
creditare si/sau mijloace
Minim 40 % din valoarea ofertei cu TVA, original sau
copie confirmată aplicarea semnăturii electronice a
ofertantului, banii ii vreti doar lichizi sau marg si de hirtie. Va somam ca pe asa cerinte ANSC sa expus calificindule ca ilegale, va reamintim ca cerintele inaintate urmeaza a fi proportionale si sa asigure o participare larga a ofertantilor. art 15 lit. e) si art 17 (9) Autoritatea contractantă are obligaţia de a respecta principiul proporţionalităţii atunci cînd stabileşte criteriile de calificare şi selecţie, precum şi nivelul cerinţelor minime pe care ofertanţii/candidaţii trebuie să le îndeplinească. art 18. Articolul 18. Criterii de calificare şi selecţie
Autoritatea contractantă va aplica criterii proporţionale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului referitoare numai la:
a) eligibilitatea ofertantului sau candidatului;
b) capacitatea de exercitare a activităţii profesionale;
c) capacitatea economică şi financiară;
d) capacitatea tehnică şi/sau profesională;
e) standarde de asigurare a calităţii;
f) standarde de protecţie a mediului.
Dupa cum vedeti Legea nu permite cerinte inventate, credem ca sensul cuvintului ,,proporţionale" nu vil explicam, dar in caz ca nu il intelegeti apelati tel 022257333
Mulțumim pentru intrebare acordată. Cu referire la cerința de calificare solicitata referitoare la disponibilitatea de bani lichizi menționăm ca acesat cerința este necesara si proporțională din următoarele considerente. Contractul în cauză nu este finanțat din surse proprii ci prin intermediul finanțatorului ONDRL. Conform anunțului de pparticipare termenul de execuție a lucrarilor este 01 august 2025. Contractul la procedura data v-a fi semnat cel mai probabil la începutul anului 2025, cei ce inseamna că rămine un termen de execuție de maxim 8 luni. Drept urmare, avînd în vedere că finanțarea se efectuiază prin intermediul ONDRL, care la rindul lor au procedurile lor de verificare a lucrărilor executate prima finanțare pe proiect poate fi nu mai devreme de a 3- 4 lună de la inceperea lucrarilor. În asa fel, avînd în vedere termenul scurt de executare a lucrărilor dar si procedurile operaționale complexe de acceptare și verificare a lucrărilor executate adica a PV intermediare, este necesar ca OE să dispună de rsurse financiare suficiente pentru a finanța lucrările pentru primele 3-4 luni. Drept urmare cerința data este una legală și proporțională necesităților AC dar și situației de fapt. Menționăm că termenul restrîns de execuțe se datorează condițiilor stabilite de către finanțator.
Stimata AC,conform anuntului de participare dvs solicitati urmatoarele: disponibiliate bani lichizi min 3 mil sau capital circulant,resurse creditare, sau alte mijloace financiare' Daca din datele finaciare ale bilantului contabil compania noastra demonsTreaza capital circulant de min 3 mil,suntem eligibili?(cel putin noi asa interpretam cerintele AC)
Răspuns (28 oct 2024, 13:53):
Vă informăm că punctul dat va fi revizuit și modificat.
https://achizitii.md/ro/public/tender/21299284/questions Licitatia este de 30 mln si AC a scos acasta cerinta, dtre ramineti pe pozitie?
După cum am menționat la intrebarea anterioară cerința dată este impusă de circumstanțele de fapt, si este proporțională cu obiectul și cu scopul achiziției. Legea nu stabilește o mărime anume pentru această cerință, drept urmare ea se ajusteză de către AC in dependență de situația de fapt, care după cum am mai menționat necesită o finanțare promtă pentru a asigura execuraea conformă și în termen a contractului. Mulțumim.
După cum puteți vedea din documentația standart, contractul model, in caz de neachitare in termen de peste 3 luni antreprenorul poate rezilia contractul, deci speculația cu 4 luni nu tine, mai mult ca atât prin afirmațiile ca ONDRL nu-și onoreaza obligațiunile de plata denigrați o instituție a statului, credem ca nu vreți sa declarații ca ONDRL este un partener în care nu trebuie sa avem încredere. Din experienta Satul European 1 știm ca dacă prezinți actele la vreme achitare trece în 30 zile. Deci va cerem repetat nu limitați concurența și nu denigrați instituțiile statului.
Cu stimă și mult respect, dar răspunsul a fost oferit mai sus.
In anunt de participare la punctul 16, subpunctul 14, dvs solicitati diriginte in constructii rutiere si instalatii electrice. Noi construim retea de apeduct sau drum si electricitate? Modificati va rog.
Cu referire la intrebarea dată comunicăm că în volumele de lucrări aferente viitorului contract se conține și volume de lucrări rutiere, dar și unele lucrări electrice. Dar, avînd in vedere volumul nesemnificativ de lucrări electrice cerința referitoare la dirigintele în ininstații electrice se exclude.
In anunt de participare la punctul 16, subpunctul 24 solicitati certificate la dispozitive de inchidere. La ce anume va referiti?
Ne referim la dispozitivele de inchidere cares unt prevăzute în caietul de sarcini ca de ex. Vana sertar cauciucat din fonta, Vana de aerisire, Vana pana sertar ș.a.
In anunt de participare la punctul 16, subpunctul 25 solicitati certificarea metrologica. Care e scopul acestei cerinte? Este o cerinta abuziva. Eliminati va rog
În conformitate cu art. 11(2) al Legii metrologiei 19/2016 ”Controlului metrologic legal se supun, conform prevederilor prezentei legi, mijloacele de măsurare și măsurările din domeniile de interes public specificate la alin. (1), precum și preambalatele și sticlele utilizate ca recipiente de măsură.
(3) Lista oficială a mijloacelor de măsurare şi a măsurărilor supuse controlului metrologic legal (în continuare – Listă oficială) se aprobă de Guvern .”
Hotîrîrea de Guvern cu privire la aprobarea Listei oficiale a mijloacelor de măsurare şi a măsurărilor supuse controlului metrologic legal nr. 1042/2016, la p. 7.9.3. și p. 7.9.4 stabilește mira topografică de nivelment și nivelirul ca mijloc de măsurare ce necesită vreificare metrologică.
Avînd în vedere specificul lucrărilor ce fac obiectul viitorului contract aceste aparate de msurat sunt indispensabile lucrărilor necesare a fi executate.