Achiziție - Reparația capitală a acoperișului tip șarpant a Blocului ,,C” la Instituția Publică Gimnaziul ,,Valentin Slobozenco” din s. Micăuți, r-nul Strășeni.

Achiziție Aparatul presedintelui raionului Straseni

Informație generală

Reparația capitală a acoperișului tip șarpant a Blocului ,,C” la Instituția Publică Gimnaziul ,,Valentin Slobozenco” din s. Micăuți, r-nul Strășeni.
655,000.00 MDL
desemnare câștigător
ocds-b3wdp1-MD-1729843187825

Reparația capitală a acoperișului tip șarpant a Blocului ,,C” la Instituția Publică Gimnaziul ,,Valentin Slobozenco” din s. Micăuți, r-nul Strășeni.


COP
cel mai bun raport calitate-preţ
Licitiație electronică: Nu
limba: Romana

publicată
25/10/2024 11:09
clarificări
02/11/2024 16:22
depunere
10/11/2024 16:22
deschidere oferte
10/11/2024 16:22
analiză
desemnare câștigător
contract

Surse de finanțare

data validării: 25/10/2024 08:46
Trezoreria de Stat

suma planificată 655,000.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare
655,000.00 MDL 45200000-9 Reparația capitală a acoperișului tip șarpant a Blocului ,,C” la Instituția Publică Gimnaziul ,,Valentin Slobozenco” din s. Micăuți, r-nul Strășeni. 1 Metru 09.11.2024 - 20.12.2024
MIHAI EMINESCU 28

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
micauti straseni acoperis f1b.pdfbiddingDocumentsAchiziție-29/10/2024 10:56Descarca
1_2024_duae_ro_.docxbiddingDocumentsAchiziție-25/10/2024 11:09Descarca
1_2024_duae_ro_.docxbiddingDocumentsAchiziție-25/10/2024 11:04Descarca
_ documentația standart_lucrari (1).docxbiddingDocumentsAchiziție-25/10/2024 11:04Descarca
anunț de participare_ nr. 15.2024.pdfbiddingDocumentsAchiziție-25/10/2024 11:04Descarca
micauti straseni acoperis f1.docxbiddingDocumentsAchiziție-25/10/2024 11:04Descarca
caiet de sarcini.pdfbiddingDocumentsAchiziție-25/10/2024 11:04Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Forma desfasurata !
pentru Achiziție
28.10.2024 16:06

Rugam A.C. sa incarce forma desfasurata (F5) !

... afișează tot conținutul

Răspuns:

29.10.2024 10:58

Bună ziua, formularul desfășurat este anexat la procedură.

... afișează tot conținutul

Capacitatea de exercitare a activității profesionale
pentru Achiziție
30.10.2024 20:56

Solicitarea Certificatul/decizie de înregistrare a întreprinderii și a Extrasului din Registrul de Stat al persoanelor juridice sunt cerințe contradictorii, ori Extrasul conține aceleași informații și se eliberează doar persoanelor juridice înregistrate în modul corespunzător.Clarificați rostul prezentării ambelor docuemente sau ajustați cerința dată conform normlelor legale, ori aveți intenția de a descalifiaca un participant pentru neprezentarea unuia din aceste documente?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

31.10.2024 16:36

Caietul de sarcin care include și Criteriile și cerințe de calificare este elaborat de către autoritatea contractană în baza legislației în domeniul achizițiilor publice și construcțiilor, și sunt obligatorii de îndeplinit pentru operatorii economici care pretind să participe la procedura de achiziție publică pentru adjudecarea contractului de antrepriză.
Art. 17, alin. (1) a Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice stupulează că: Pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziţie publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autorităţile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziţie publică. În funcţie de obiectul achiziției publice, în sensul art. 1, şi de tipul procedurii alese conform art. 46 alin. (1), autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum şi documentele-suport, prevăzute de legislaţia în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici.

... afișează tot conținutul

Capacitatea economică și financiară
pentru Achiziție
30.10.2024 21:04

Art.22 din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice prevede express cum aceasta paote fi demonstrată, solicitarea Dumenavoastră cu privire la experința de minim 3 ani este ilegală. Conformațivă cadrului legal, ori conform art. menționat participantul poate demostra această cerința prin îndeplinirea uneia din cerințe - „lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit;”. Care este logica în experineța în domeniu de 3 ani dacă să admitem că un participant a executat întrun singur an contracte cu o valoare mai mare decît contractul ce urmează a fi atribuit. Prin cerințele date limitați concurența și încălcați cadrul legal.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

31.10.2024 16:36

Caietul de sarcin care include și Criteriile și cerințe de calificare este elaborat de către autoritatea contractană în baza legislației în domeniul construcției și achizițiilor publice și sunt obligatorii de îndeplinit pentru operatorii economici care pretind să participe la procedura de achiziție publică pentru adjudecarea contractului de antrepriză.
Art. 22, alin. (3) a Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice stupulează că: În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele:
a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit;
Respectiv cerințele solicitate de autoritatea contractantă în caietu de sarcini, în Criterii și cerințe de calificare, cap. 5 pct. 5.4 nu contravin legislației și regulamentelor în vigoare din domneniu achizițiilor publice și construcțiilor.

... afișează tot conținutul

Capacitatea economică și financiară
pentru Achiziție
30.10.2024 21:07

Anexa nr. 13 este Declarația privind lista principalelor lucrări executate în ultimul an de activitate, faptul că ați modificat denumirea acesteia chiar și în Ordinul Ministerul Finanțelor nu vă oferă credibilitate. Conformațivă cadrului legal pentru a avea o procedura de achiziții publice corectă și legală și a nu știrbi imaginea instituției.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

31.10.2024 16:36

Completarea și prezentarea de către operatorul economic a anexei nr. 13 este o cerință obligatorie de îndeplinit, este aplicată de către autoritatea contractantă în baza Ordinului Ministerului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări.

... afișează tot conținutul

Capacitatea economică și financiară
pentru Achiziție
30.10.2024 21:11

Disponibilitatea de bani lichizi și în cuantum de 30% din valoarea estimativă este o cerință abuzivă și neprevăzută de cadru legal, ori pe de oparte cifra de afaceri nu este solicitată dar bani lichizi sunt solicitați, mai mult nu oferiți posiblitatea de a îndepli această cerință prin mijlaoce circulante sauprin linii creditare deshise la bancile comerciale. Eliminați cerința ilegală.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

31.10.2024 16:36

Contractul de creditare a operatorului economic încheat cu banca comercială, cu anexarea extrasului din soldul disponibil ramas pentru creditare la ziua descărcării documentelor de către operatorul economic în Sistemul informaţional automatizat „Registrul de stat al achiziţiilor publice” pentru procedura respectivă tot este document doveditoar referitor disponibilitatea de mijloace financiare (bani lichizi) pentru executarea lucrărilor în avans pînă la momentul recepţionării primei plăți de către ofertant conform contractului.

... afișează tot conținutul

Capacitatea tehnică și/sau profesională
pentru Achiziție
30.10.2024 21:15

Extras din procesului verbal al comisiei de atestare, Schema de încadrare și salarizare a personaluilui angajat sunt documente ce nu urmează a fi făcute publice, mai cum acestea demonstrează capacitatea tehnică? O cerință fără rost și abuzivă. Stimate autoritatea contractantă ajustați achiziția conform cadrului legal. Ca mențiune vă aducem la cunoștință că răspunsul la clarificari este considerat un act administrativ al autorității contractante și respectiv poate fi contestat la ANSC, termenul începe a decurge din momentul publicării răspunsurilor și este de 5 zile.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

31.10.2024 16:36

Caietul de sarcin care include Criteriile și cerințe de calificare este elaborat de către autoritatea contractană în baza legislației în domeniul construcției și achizițiilor publice și sunt obligatorii de îndeplinit pentru operatorii economici care pretind să participe la procedura de achiziție publică pentru adjudecarea contractului de antrepriză.
Art. 17, alin. (1) a Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice stupulează că: Pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziţie publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autorităţile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziţie publică. În funcţie de obiectul achiziției publice, în sensul art. 1, şi de tipul procedurii alese conform art. 46 alin. (1), autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum şi documentele-suport, prevăzute de legislaţia în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici.
În caietul de sarcini, Criterii și cerințe de calificare, Cap. 6 Demonstrarea capacității tehnice și/sau profesională, autoritatea contractantă solicită Documente doveditoare privind disponibilitatea de personal atestat în domeniul securității și sănătății în muncă (în baza legii nr. 186/2008 securității și sănătății în muncă), semnate de către ofertant:
•Copia certificatului de atestare și a Legitimației.
•Extras din procesului verbal al comisiei de atestare.
•Schema de încadrare și salarizare a personaluilui angajat.
Dacă operatorul economic, din careva considerente, nu dorește să șă descarce documentele solicitate de autoritatea contractantă în Sistemul informaţional automatizat „Registrul de stat al achiziţiilor publice”, aceasta cine de deciza lui, dar trebuie să ia în considerație reglamentarea art. 65, alin. (4) și recomandarea autorității contractante stipulate în Caietul de sarcini, Criterii și cerințe de calificare, cap. 9, Cerințe obligatorii, pct. 9.1-9.4 cît și cerințele din cap. 8, pct. 8.1 Criteriul de evaluare, oferta cea mai avantajoasă economic, criteriul de atribuire cel mai bun raport calitate – preț.

... afișează tot conținutul

Standarde de asigurare a calității
pentru Achiziție
30.10.2024 21:19

Care este cantitatea de mostre cum ar fi lemnul, tigla metalică care urmează a fi prezentate și în ce modalitatea veți fi încrezuți că la executarea lucrărilor vom folosi anume aceste materiale pentru care am prezentat mostre? Ori este o cerința abuzivă la fel ca și restul? Sperăm să nu ne solicitați să vă aducem scînduri, țiglă metalică și burlane la sediu pentru a o prezenta Grupului de lucru.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

31.10.2024 16:36

Operatorul economic care are intenția de a participa la procedura respectivă de achiziție publică pentru a cîștiga contractul de antrepriză, trebuie să îndeplinească toate Criterii și cerințe de calificare stipulate în caietul de sarcini inclusiv și din cap. 7 Asigurarea standardelor calității. În cazul cînd la examinarea și evaluarea ofertelor depuse la concurs, grupul de lucru pentru achiziții publice a autorității contractante va depista careva neclarități, poate solicita mostre ale materialelor de bază necesare pentru executarea proiectului însoțite de certificate de conformitate, în cazu respectiv poate fi solicită o mostră a țiglei metalice care să demonsteze tipul țiglei, culoarea, grosimea, etc. Totodată poate fi solicitată, și în comun acord cu operatorului economic și vizita la baza de producere a operatorului economic (după caz, unde pote fi văzută producerea țiglei, prelucrarea lemnului, stocurile de materiale, etc.)
Aceasta nu este o cerință abuzivă, aceasta este o cerință reglamentată pentru care autoritatea cotractană, conform art. 24 p. (1) lit. f) a Legea Nr. 181 din 25.07.2014 finanțelor publice și responsabilității bugetar-fiscale, este responsabilă de a asigur gestionarea resurselor bugetare și administrarea patrimoniului public în conformitate cu principiile bunei guvernări, asigurarea calității lucrărilor de construcție și ne admiterea în proiectele de investiții, executarea lucrărilor și folosirea materialelor de calitate inferioară și care nu asigură o investiție durabilă. Rspectiv, asiguraea executarii lucrărilor și folosirea materialele solicitate și monstrelor prezentate, va fi organizată conform documentației de execuție, verificate și recepționate de responsabilul tehnic, autorul de proiect și comisia de recepție la terminarea lucrărilor și recepția finală, ulterior operatorul economic va fi rsponsabil și va asigura și garanția de bună execuție a lucrărilor pe o perioadă minimum de 5 ani.

... afișează tot conținutul

Participanți

Reparația capitală a acoperișului tip șarpant a Blocului ,,C” la Instituția Publică Gimnaziul ,,Valentin Slobozenco” din s. Micăuți, r-nul Strășeni. 655,000.00 MDL
08/11/2024 14:33
312,422.44 MDL
Ofertă acceptată
09/11/2024 21:31
354,775.21 MDL
05/11/2024 17:18
375,967.79 MDL
08/11/2024 19:13
413,396.51 MDL