Alimentarea cu apă a satului Suruceni, raionul Ialoveni, etapa I
suma planificată 9,416,730.17 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
9,416,730.17 MDL | 45200000-9 | Alimentarea cu apă a satului Suruceni, raionul Ialoveni, etapa I | 13.2 Kilometru; mie metri |
15.11.2024 - 30.12.2025 s.Suruceni |
Buna ziua. Va rugam respectuos sa prelungiti termenul de depunere, cum au facut-o si alte autoritati contractante. Efectiv avem doar 2 saptamini la dispozitie, daca sa excludem zilele de week-end. Va multumim anticipat!
Termenele sunt conform legii achizitiilor publice
Va rugam sa publicati proiectul de executie
Pentru a face cunoștință cu proiectul va apropiati la Primaria Suruceni
Publicati va rog caiet de sarcini formularul F1 desfasurat sau F5, unde sa fie aratate resursele si normele acestora. Multumesc
Formulare respective sunt publicare
HOTĂRÂRE Nr. 638 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări, Secțiunea a 2-a Licitația deschisă, 64. Autoritatea contractantă, înainte de lansarea licitației deschise, este obligată să publice în Buletinul achizițiilor publice anunțul de participare pentru informarea potențialilor ofertanți, astfel încât aceștia să își poată pregăti ofertele. Perioada dintre data publicării anunțului de participare și data-limită de depunere a ofertelor trebuie să fie de cel puțin 20 de zile. Reieșin din normele citate, solicităm modificarea termenului de depunere a ofertelor
Modificat
pct.17 Termenul de garanție a lucrărilor 10 ani. Solicitând terminul de 10 ani, Dvs. în primul rând limitația accesul Agenților economici la licitație, sau mai bine spus îi filtrați, iar în al doilea rând încălcați prevederile legii 721 privind calitatea în construcţii, care clar stipulează terminul la art. 24 Executanţii lucrărilor de construcţii sînt persoane fizice sau juridice care şi răspund de îndeplinirea următoarelor obligaţii principale referitoare la calitatea construcţiilor: l) remedierea pe proprie cheltuială a defectelor calitative apărute din vina lor atît în perioada de execuţie, cît şi în termenul de garanție postrecepție de 5 ani; Reișind din clauzele legii 721 solicităm să modificația terminul de garanției pentru lucrările executate.
legia 721 privind calitatea în construcţii stipulează obligaţiile agenților economici nu a Autorității Contractante
Stabilirea temenului de garanție pentru lucrările solicitate nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate, de natură a restrânge concurența între operatorii economici, întrucât prin aceasta s-ar aduce atingere principiilor care stau la baza relațiilor privind achizițiile publice, respectiv principiului concurenței, al tratamentului egal, imparțialității, nediscriminării în privința tuturor ofertanților și operatorilor economici, inclusiv principiului proporționalității statuate la art. 7 din Legea nr. 131/2015. Solicităm să argumentați / probați posibilitatea executării efective a unei garanții ce depășește 5 ani, inclusiv prin raportare la valoarea estimată a achiziției, or garanția care urmează a fi asumată de către potențialii ofertanți urmează a fi una reală și nu formală, astfel încât, rezultatul acesteia să asigure durabilitatea proiectului. Dvs. înțelegeți că mâine Vă treziți cu contestație? Care va dura minim o lună, și să nu uităm că suntem la finele anului bugetar.
Stabilirea temenului de garanție nu restrânge concurența între operatorii economici dar rezultatul acesteia va asighura durabilitatea proiectului.
Stimata AC va rog frumos sa consultati o speta a ANSC pt a va informa cum institutia de resort abilitata cu clarificarea intrebarilor de genul a tratat/interpretat/decis un asemenea caz la o contestatie depusa de participantii la proceduri de licitaie publica la etapa la care ne aflam si noi cu Dvs,evident documentatia de atribuire a fost contestata si procedura de licitatie a fost revocata cu deciziile ulterioare
.Nr. 03D-503-23 Data: 31.07.2023
privind soluționarea contestației formulate de către ...........” SRL, înregistrată la Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor cu nr. 02/532/23 la data de 03.07.2023, pe marginea procedurii de achiziție publică nr. MD-1687954914989 .
va rugam sa cititi atent si sa actionati in cadrul legal,in caz contrar ne rezervam dreptul legal de a ne apara drepturile.
Pct..17 din anunțul de prticipare se modifică:Temenului de garanție pentru lucrările solicitate 5 ani.
În ce măsură obligativitatea certificatului de vizită la fața locului este justificată, și este aceasta conformă cu cerințele de transparență și accesibilitate pentru toți operatorii economici interesați?
Vă informăm că toți ofertanții au libertatea de a vizita șantierul, fără restricții sau limitări impuse de autoritatea contractantă. Vizitele pe șantier sunt încurajate pentru a asigura o bună înțelegere a condițiilor de execuție și a specificităților locației, astfel încât ofertanții să poată formula o ofertă corespunzătoare și să se pregătească adecvat pentru demararea lucrărilor.
Dorim să subliniem că, în etapa de execuție, pot apărea numeroase întrebări și clarificări necesare, iar necunoașterea detaliilor șantierului sau a condițiilor reale poate duce la întârzieri și dificultăți în realizarea lucrărilor. De aceea, vă recomandăm să profitați de această oportunitate de a vizita locația înainte de depunerea ofertei pentru a evita orice neînțelegeri sau probleme ulterioare care ar putea afecta capacitatea de a executa lucrările conform cerințelor.
Vă rugăm să luați în considerare această recomandare și să planificați o vizită pe șantier pentru a obține toate informațiile necesare în termenii stabiliți
Сum este justificată cerința ca ofertanții să dețină certificate ISO 9001 și ISO 14001, și este aceasta compatibilă cu principiul proporționalității, conform legislației privind achizițiile publice?
Vă informăm că cerința menționată este fundamentată pe prevederile art. 23 și 24 din Legea nr. 131/2015, precum și pe punctul 41 din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 69 din 07-05-2021. Conform acestor prevederi, operatorul economic are obligația de a prezenta, la solicitarea autorității contractante, documente și certificate emise de organisme independente, care să ateste respectarea standardelor de asigurare a calității, cum ar fi ISO 9001.
Este necesar ca aceste certificate să fie emise în conformitate cu sistemele de asigurare a calității, bazate pe seriile de standarde europene relevante, și să fie validate de organisme certificate conform standardelor europene în vigoare. Alternativ, se pot prezenta standarde internaționale relevante, cu condiția ca acestea să fie emise de organisme acreditate.
Prin urmare, solicităm respectarea cerinței stabilite pentru a asigura conformitatea cu standardele de calitate și pentru a ne asigura că operatorii economici dispun de certificările necesare pentru executarea lucrărilor conform normelor europene și internaționale.
Cum este justificată cerința de a avea efective medii anuale de cel puțin 40 de persoane angajate în ultimii 3 ani conform principiului proporționalității din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice? Această cerință poate limita accesul IMM-urilor și al altor operatori economici mai mici la procedura de achiziție?
Bună ziua. În conformitate cu art. 22 alin. 2 lit. e) din Legea nr. 131/2015, am stabilit această cerință pentru a ne asigura că operatorul economic care se angajează în execuția lucrării dispune de capacitatea necesară pentru a îndeplini toate obligațiile în termenii și condițiile stabilite în anunțul de participare. Este esențial ca, înainte de atribuirea contractului, să avem certitudinea că operatorul are resursele umane necesare pentru a finaliza proiectul cu succes.
Pentru a demonstra îndeplinirea acestei cerințe, ofertanții au la dispoziție două opțiuni:
1. Efectivele medii anuale ale personalului angajat în ultimii 3 ani trebuie să fie de minimum 40 de persoane;
2. Numărul de angajați trebuie să fie de cel puțin 45 de persoane în fiecare din ultimele 3 luni (până la data deschiderii ofertelor), informație ce va fi confirmată prin documente emise de Serviciul Fiscal de Stat (SFS), semnate electronic de către operatorul economic.
Astfel, operatorii economici sunt liberi să aleagă modalitatea prin care vor demonstra îndeplinirea cerinței. Menționăm că deschiderea ofertelor este programată pentru luna noiembrie, ceea ce înseamnă că perioada de referință pentru demonstrarea numărului de angajați este reprezentată de lunile august, septembrie și octombrie —perioadă în care, în mod normal, activitatea în domeniul construcțiilor este intensă.
Dorim să subliniem că cerința noastră se referă la numărul total de angajați ai companiei și nu la personalul direct implicat în execuția lucrării. Pentru o companie activă în domeniul construcțiilor, un astfel de număr de angajați nu ar trebui să reprezinte o dificultate.
Cerința de a avea cel puțin 45 de angajați în fiecare din ultimele 3 luni înainte de deschiderea ofertelor respectă prevederile legislației privind concurența loială și principiul tratamentului egal prevăzut în Legea nr. 131/2015? Aceasta poate fi interpretată ca o restricție care dezavantajează anumite întreprinderi?
în conformitate cu art. 22 alin. 2 lit. e) din Legea nr. 131/2015, am stabilit această cerință pentru a ne asigura că operatorul economic care se angajează în execuția lucrării dispune de capacitatea necesară pentru a îndeplini toate obligațiile în termenii și condițiile stabilite în anunțul de participare. Este esențial ca, înainte de atribuirea contractului, să avem certitudinea că operatorul are resursele umane necesare pentru a finaliza proiectul cu succes.
Pentru a demonstra îndeplinirea acestei cerințe, ofertanții au la dispoziție două opțiuni:
1. Efectivele medii anuale ale personalului angajat în ultimii 3 ani trebuie să fie de minimum 40 de persoane;
2. Numărul de angajați trebuie să fie de cel puțin 45 de persoane în fiecare din ultimele 3 luni (până la data deschiderii ofertelor), informație ce va fi confirmată prin documente emise de Serviciul Fiscal de Stat (SFS), semnate electronic de către operatorul economic.
Astfel, operatorii economici sunt liberi să aleagă modalitatea prin care vor demonstra îndeplinirea cerinței. Menționăm că deschiderea ofertelor este programată pentru luna noiembrie, ceea ce înseamnă că perioada de referință pentru demonstrarea numărului de angajați este reprezentată de lunile august, septembrie și octombrie—perioadă în care, în mod normal, activitatea în domeniul construcțiilor este intensă.
Dorim să subliniem că cerința noastră se referă la numărul total de angajați ai companiei și nu la personalul direct implicat în execuția lucrării. Pentru o companie activă în domeniul construcțiilor, un astfel de număr de angajați nu ar trebui să reprezinte o dificultate.
Organizarea vizitelor la șantier pentru depunerea ofertelor respectă prevederile Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, în special în ceea ce privește egalitatea de tratament a ofertanților și transparența procedurii de achiziție? Măsurile de inspecție ar trebui organizate simultan pentru toți participanții, cu participarea proiectantului care poate răspunde la întrebări. Astfel de cerințe generează suspiciuni cu privire la procedura de achiziție.
Vă informăm că toți ofertanții au libertatea de a vizita șantierul, fără restricții sau limitări impuse de autoritatea contractantă. Vizitele pe șantier sunt încurajate pentru a asigura o bună înțelegere a condițiilor de execuție și a specificităților locației, astfel încât ofertanții să poată formula o ofertă corespunzătoare și să se pregătească adecvat pentru demararea lucrărilor.
Dorim să subliniem că, în etapa de execuție, pot apărea numeroase întrebări și clarificări necesare, iar necunoașterea detaliilor șantierului sau a condițiilor reale poate duce la întârzieri și dificultăți în realizarea lucrărilor. De aceea, vă recomandăm să profitați de această oportunitate de a vizita locația înainte de depunerea ofertei pentru a evita orice neînțelegeri sau probleme ulterioare care ar putea afecta capacitatea de a executa lucrările conform cerințelor.
Vă rugăm să luați în considerare această recomandare și să planificați o vizită pe șantier pentru a obține toate informațiile necesare în termenii stabiliți.
Cum este justificată solicitarea unui certificat bancar de disponibilitate a resurselor financiare/creditare în valoare de 50% din suma estimată a contractului, având în vedere posibilitatea de a limita participarea operatorilor economici la procedură? În ce măsură această cerință respectă principiul concurenței loiale în achizițiile publice?
Conform cerințelor ONDRL și specificațiilor contractuale, vă aducem la cunoștință următoarele aspecte care justifică solicitarea certificatului bancar în valoare de 50% din suma estimată a contractului:
1. Structura de plată: Facturile vor fi înaintate spre plată doar după execuția unui minim de 20% din valoarea contractului. De asemenea, prima factură va reprezenta aproximativ 25% din lucrările executate. Aceasta înseamnă că, pentru a începe și a continua lucrările, va trebui să dispuneți de resurse suficiente pentru a acoperi o parte semnificativă a investiției inițiale.
2. Termenul de plată: Ulterior, fiecare factură are un termen de plată de până la 90 de zile. În acest interval, operatorul economic trebuie să finalizeze aproximativ 50% din lucrări folosind resursele proprii. Având în vedere termenul maxim de execuție de 7 luni, în acest interval vor fi înaintate patru facturi, dar achitarea acestora va fi realizată la un interval de până la 90 de zile fiecare. Această situație impune necesitatea unor fonduri disponibile în avans.
3. Alte obligații financiare: Pe lângă execuția lucrărilor, operatorul economic trebuie să acopere alte cheltuieli operaționale, inclusiv achitarea TVA-ului aferent facturilor emise, TVA care trebuie achitată înainte ca facturile să fie onorate. În absența unui certificat de disponibilitate a resurselor financiare, ar putea apărea dificultăți în respectarea acestor obligații.
4. Asigurarea continuității lucrărilor: Având în vedere că lucrările trebuie să continue fără întreruperi pentru a respecta termenele contractuale, este necesar să demonstrați că dispuneți de fonduri suficiente pentru a acoperi cheltuielile până la momentul încasării plăților de la autoritatea contractantă.
În concluzie, solicitarea certificatului bancar pentru disponibilitatea resurselor financiare/creditare în valoare de 50% din suma estimată a contractului este o măsură justificată și necesară. Aceasta asigură atât operatorului economic, cât și autorității contractante că lucrările vor putea fi realizate conform graficului stabilit, fără întârzieri cauzate de insuficiența resurselor financiare.
Vă rugăm să respectați această cerință pentru a asigura derularea în condiții optime a contractului.