Constructia unei portiuni de trotuar (s. Antonesti), L-591 R 30 Antonești-Carahasani și construcția unei porțiuni de trotuar în s.Popeasca.
suma planificată 839,467.65 MDL
Lot | Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|---|
Construcția unei porțiuni de trotuar (s. Antonesti), L-591 R 30 Antonești-Carahasani | 660,027.65 MDL | 45200000-9 | Construcția unei porțiuni de trotuar (s. Antonesti), L-591 R 30 Antonești-Carahasani | 730 Metru patrat |
10.10.2024 - 30.12.2024 or. Ștefan Vodă str. Libertății nr.1 |
L - 582 R - 30. Drum de acces spre satul Popeasca. Construcția unei porțiuni de trotuar | 179,440.00 MDL | 45200000-9 | L - 582 R - 30. Drum de acces spre satul Popeasca. Construcția unei porțiuni de trotuar | 240 Metru patrat |
10.10.2024 - 30.12.2024 or. Ștefan Vodă str. Libertății nr.1 |
Lot nr. 2, cum sa executat calculul pentru 240 m2 de pavaje, in caietul de sarcini stratul de nivelare din nisip este de 2 m3, adica 0,0083 la 1 m2 (La Antonesti pentru 730 m2, sunt 73 m3 de nisip, adica de grosimea de 0,1 la 1 m2) La ambele loturi este acelasi tip de lucrare, dar grosimea diferita. Schimbati va rog caietul de sarcini, tehnologic este imposibil de executat lucrarile de pavare la lotul nr.2 !
Poziția nr.9 din caietul de sarcini volumul de lucrări este de 24 m3, eroare tehnică.
Pavajul este gr.=40 mm, borduri 100x25x8
Specificati va rog dimensiunile la pavaj si bordure (Lungimea, latimea si grosimea).
Pavajul este de gr.=40mm, borduri 100x25x8
stimata autoritatea contr. solcitam respectuos de a revedea conditiile cu privire la participare, la conditia 5 ani minimum de experienta in 3 ani, avind in vedere suma pina la 1 milion si faptul ca sunt agenti economici care anual au rulaj de 3-5 milioane, dar cu experienta de 2, 3, 4 ani.
Ținând contul de termenul restrâns privind executarea lucrărilor, am solicitat în temeiul art.22 alin. (3) lit.c, experiențe similare în ultimii 5 ani însoţite de certificări de bună execuţie care demonstrează capacitatea tehnică a operatorului economic.
În context a fost modificat anunțul de particiare.
În cadrul procedurii de achiziție publică la care participăm, am observat că în anunțul de participare se solicită operatorilor economici să demonstreze o experiență de minim 5 ani pentru a îndeplini criteriile de calificare.
Cum ar trebui interpretată și aplicată cerința privind experiența de minim 5 ani, astfel încât aceasta să respecte principiul proporționalității prevăzut în Legea nr. 131/2015?
În baza căror prevederi ale Legii 131/2005 a fost inclusă cerința de experiență minimă de 5 ani prevăzută de pct. 16, pct. 4 din anunțul de participare.
Or conform prevederilor legale:
Capacitatea economică se demonstrează pentru ultimii 3 ani. Conform art. 21 alin. (1) lit. c) al Legii 131/2005, demonstrarea capacității economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi declaraţii privind cifra de afaceri totală sau, dacă este cazul, privind cifra de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului într-o perioadă anterioară care vizează activitatea din ultimii 3 ani, în măsura în care informaţiile respective sînt disponibile. În acest ultim caz, autoritatea contractantă are obligaţia de a lua în considerare şi data la care operatorul economic a fost înfiinţat sau şi-a început activitatea comercială.
Capacitatea tehnică se demonstrează prin lucrările efectuate în ultimii 5 ani. Potrivit art. 22 alin. (3) lit. a) al Legii 131/2005, în cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit.
Ținând contul de termenul restrâns privind executarea lucrărilor, am solicitat în temeiul art.22 alin. (3) lit.a, experiențe similare în ultimii 5 ani însoţite de certificări de bună execuţie care demonstrează capacitatea tehnică a operatorului economic.
Prin urmare anunțul de particiare a fost modificat .
Cum ar trebui interpretată și aplicată cerința privind experiența de minim 5 ani, astfel încât aceasta să respecte principiul proporționalității prevăzut în Legea nr. 131/2015?
În baza căror prevederi ale Legii 131/2005 a fost inclusă cerința de experiență minimă de 5 ani prevăzută de pct. 16, pct. 4 din anunțul de participare.
Or conform prevederilor legale:
Capacitatea economică se demonstrează pentru ultimii 3 ani. Conform art. 21 alin. (1) lit. c) al Legii 131/2005, demonstrarea capacității economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi declaraţii privind cifra de afaceri totală sau, dacă este cazul, privind cifra de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului într-o perioadă anterioară care vizează activitatea din ultimii 3 ani, în măsura în care informaţiile respective sînt disponibile. În acest ultim caz, autoritatea contractantă are obligaţia de a lua în considerare şi data la care operatorul economic a fost înfiinţat sau şi-a început activitatea comercială.
Capacitatea tehnică se demonstrează prin lucrările efectuate în ultimii 5 ani. Potrivit art. 22 alin. (3) lit. a) al Legii 131/2005, în cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit.
Ținând contul de termenul restrâns privind executarea lucrărilor, am solicitat în temeiul art.22 alin. (3) lit.a, experiențe similare în ultimii 5 ani însoţite de certificări de bună execuţie care demonstrează capacitatea tehnică a operatorului economic.
Prin urmare anunțul de particiare a fost modificat
rog grupul de lucru sa modifice cerinta minima de 5 ani in 3 ani, potrivit procedurilor legale.
Ținând contul de termenul restrâns privind executarea lucrărilor, am solicitat în temeiul art.22 alin. (3) lit.a, experiențe similare în ultimii 5 ani însoţite de certificări de bună execuţie care demonstrează capacitatea tehnică a operatorului economic.
Prin urmare anunțul de particiare a fost modificat