Achiziție - Servicii de proiectare pentru ”Construcția drumului local L600 sector FILIPENi-TIGHECI, raionul Leova cu lungimea de 5,85 km”

Achiziție Consiliul raional Leova

Informație generală

Servicii de proiectare pentru ”Construcția drumului local L600 sector FILIPENi-TIGHECI, raionul Leova cu lungimea de 5,85 km”
518,847.00 MDL
anulat
ocds-b3wdp1-MD-1562649615579

servicii de proiectare a drumului


COP
cel mai mic preț
Licitiație electronică: Da
limba: Romana

publicată
09/07/2019 08:43
clarificări
18/07/2019 16:12
depunere
22/07/2019 16:12
deschidere oferte
23/07/2019 15:00
analiză
desemnare câștigător
contract
Procedură anulată
conform art. 63 alin. (1) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 7 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, anumite contracte de achiziții publice de bunuri, lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice.

Surse de finanțare

data validării: 04/07/2019 11:59
Trezoreria de Stat

suma planificată 518,847.00 MDL

Detalii achiziție

Valoare Pas minim CPV Titlu achiziției Cantitate Livrare Deschidere oferte Link Public
518,847.00 MDL 2,075.39 MDL 71300000-1 Servicii de proiectare pentru ”Construcția drumului local L600 sector FILIPENi-TIGHECI, raionul Leova cu lungimea de 5,85 km” 5.85 Kilometru; mie metri Lot anulat 2019-07-23 15:00:00

Documente

DenumireTip documentReferințaDescriereData publicăriiDescarcă
caiet de sarcini drum priectare de servicii.pdfbiddingDocumentsAchizițiecaiet de sarcini16/07/2019 16:12Descarca
fda construcția drumului filipeni - tigheci.pdfbiddingDocumentsAchizițieFDA09/07/2019 08:43Descarca
anunț de participare drum.pdfbiddingDocumentsAchizițieanunț de participare09/07/2019 08:43Descarca
caiet de sarcini - constructia drumului local l600 filipeni - tigheci.pdfbiddingDocumentsAchizițiecaiet de sarcini09/07/2019 08:43Descarca
documentația standard drum volumul ii.pdfbiddingDocumentsAchizițiedocumentația standart vol II09/07/2019 08:43Descarca
documentația standard drum volumul i.pdfbiddingDocumentsAchizițiedocumentația standart vol I09/07/2019 08:43Descarca
duae drumul filipeni- tigheci.pdfbiddingDocumentsAchizițieDUAE 09/07/2019 08:43Descarca

Persoană de contact

Clarificări

Denumirea obiectului achiziției
pentru Achiziție
11.07.2019 14:38

În documentele ce fac parte din documentația de atribuire precum anunțul de participare, caietul de sarcini, DUAE, ș.a., regăsim denumiri care variază. Rugăm drept răspuns la întrebarea dată, să indicați cea corectă.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

11.07.2019 14:49

Denumirea achiziției Servicii de proiectare pentru ”Construcția drumului local L600 sector FILIPENi-TIGHECI, raionul Leova cu lungimea de 5,85 km”

... afișează tot conținutul

Depistarea încălcărilor
pentru Achiziție
12.07.2019 12:15

Vă aducem la cunoștință faptul că prezența licitației electronice în cadrul procedurii de achiziție publică din speță contravine prevederilor art. 63 alin. (1) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 7 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, conform cărora anumite contracte de achiziții publice de bunuri, lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activități intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitațiilor electronice. În contextul dat, solicităm să operați modificările necesare, iar în caz contrar, aceasta va deveni obiectul contestației care se va înainta către Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

12.07.2019 16:48

Deoarece în sistemul SIA RSAP (MTender) automat este prevăzută rubrica ”licitație electronică” la proceduri de achiziții COP servicii și bunuri, am solicitat la Platforma electronică achiziții. md să ne transmită în scris explicații referitor la problema data. Sistemul nu ne permite modificarea eroarei date. Asteptăm răspuns.de la plătformă.

... afișează tot conținutul

Cheltuieli pentru verificarea proiectului
pentru Achiziție
12.07.2019 16:40

De către cine vor fi suportate cheltuielile pentru verificarea documentației de proiect și deviz?

... afișează tot conținutul

Răspuns:

12.07.2019 16:48

Documentele la verificare vor fi prezentate de către operatorul economic , dar cheltuielile vor fi suportate de către Autoritatea contractantă (Consiliul raional Leova)

... afișează tot conținutul

Depistarea încălcărilor (continuare)
pentru Achiziție
12.07.2019 17:38

Vă aducem la cunoștință că, în asemenea caz, trebuie să respectați pct. 7 din Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, care prevede expres că „contractele de achiziții publice care au ca obiect procurarea unor bunuri sau prestări de servicii ce nu pot face obiectul licitației electronice se vor atribui prin desfășurarea unui alt tip de procedură de achiziție publică, și anume licitație deschisă, licitație restrînsă, negocieri cu publicarea, dialog competitiv” (vezi linkul: www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=109176&lang=ro).

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.07.2019 14:22

am consultat cu platforma așteptăm răspuns

... afișează tot conținutul

Depistarea încălcărilor (continuare)
pentru Achiziție
15.07.2019 13:17

Până în prezent nu s-au operat modificări. Vă solicităm repetat să respectați pct. 7 din Regulamentul privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, care prevede expres că „contractele de achiziții publice care au ca obiect procurarea unor bunuri sau prestări de servicii ce nu pot face obiectul licitației electronice se vor atribui prin desfășurarea unui alt tip de procedură de achiziție publică, și anume licitație deschisă, licitație restrînsă, negocieri cu publicarea, dialog competitiv”. În caz contrar, aceasta va deveni obiectul contestației care se va înainta către Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.07.2019 14:24

În răspunsul din 12.07.2019 am dat lămurire la procedura dată. Am primit răspuns de la platforma electronică unde ne confirmă că la crearea anunțului de participare pentru procedura de COP Servicii ”licitație electronică” este bifată obligatoriu si nu se permite de modificat.,

... afișează tot conținutul

Depistarea încălcărilor (continuare)
pentru Achiziție
15.07.2019 13:22

Solicităm anularea acestei proceduri. Ulterior inițiați una nouă cu respectarea prevederilor art. 63 alin. (1) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 7 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, conform cărora anumite contracte de achiziții publice de bunuri, lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activități intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitațiilor electronice.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

15.07.2019 13:52

În răspunsul din 12.07.2019 am dat lămurire la procedura dată. Am primit răspuns de la platforma electronică unde ne confirmă că la crearea anunțului de participare pentru procedura de COP Servicii ”licitație electronică” este bifată obligatoriu si nu se permite de modificat.,

... afișează tot conținutul

Depistarea încălcărilor (continuare)
pentru Achiziție
16.07.2019 10:09

Reiterăm în nenumărate rânduri că prezența licitației electronice în cadrul procedurii de achiziție publică din speță contravine prevederilor art. 63 alin. (1) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 7 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018. Definiție „licitaţie electronică” – proces repetitiv care implică mijloace electronice de prezentare, în ordine descrescătoare, a noilor preţuri şi/sau a noilor valori referitoare la anumite elemente ale ofertelor, care intervin după o primă evaluare completă a ofertelor, permiţînd clasificarea lor în baza unor metode automate de evaluare. În caz nu admiteți argumentele enunțate supra, consultați un specialist de la Agenția Achiziții Publice, care vă va comunica același lucru.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.07.2019 14:06

Conform art. 57 alin (8) al Legii 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice ” Atribuirea unui contract de achiziții publice pentru bunuri și servicii prin cererea ofertelor de prețuri este precedată de licitația electronică, care se va baza pe una dintre următoarele elemente ale ofertei:
a) exclusiv pe preț, în cazul în care contractul este atribuit doar în baza criteriului cel mai scăzut preț;”

... afișează tot conținutul

Depistarea încălcărilor (continuare)
pentru Achiziție
15.07.2019 17:47

De ce nu anulați procedura dată și inițiați una nouă? La inițierea unei proceduri noi, în loc de COP, selectați LP. La selectarea LP, licitația electronică este la dorință, respectiv bifa poate fi scoasă, soluția dată e cea mai potrivită. În caz că nu intenționați să urmați pașii prescriși supra, solicităm să interveniți cu argumente rezonabile pe marginea acestui subiect.

... afișează tot conținutul

Răspuns:

16.07.2019 08:56

Procedura care a fost publicată pe 01.07.2019 deja a fost anulată odată tot pe același motiv, dar după suma planificată și conform legislației ne permite la COP și procedura rămîne în vigoare. Noi am avut acemenea procedură ca LP și a fost anulată. Care este motivul că pe D-stă nu vă satisface procedura dată?

... afișează tot conținutul

Depistarea încălcărilor (continuare)
pentru Achiziție
16.07.2019 14:24

Citiți mesajul în întregime ... „În conformitate cu prevederile art. 57 alin. (8) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 31 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, utilizarea licitației electronice este obligatorie pentru achizițiile publice de bunuri și servicii prin cererea ofertelor de prețuri. Pentru alte tipuri de achiziție, utilizarea licitației electronice este facultativă. În acest caz, urmează a fi respectate prevederile art. 63 al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice. Totodată, conform art. 63 alin. (1) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și pct. 7 al Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10.10.2018, anumite contracte de achiziții publice de bunuri, lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice”, - a răspuns oficial Agenția Achiziții Publice la întrebarea dacă utilizarea licitației electronice este obligatorie (vezi pe portalul AAP, rubrica „ÎNTREBĂRI FRECVENTE”, pct. 24).

... afișează tot conținutul

Răspuns:

17.07.2019 10:22

Procedura se anulează și o să fie publicată licitație deschisă

... afișează tot conținutul

Participanți

Servicii de proiectare pentru ”Construcția drumului local L600 sector FILIPENi-TIGHECI, raionul Leova cu lungimea de 5,85 km” 518,847.00 MDL Lot anulat