Lucrări de reparație capitală în secția terapie bloc Curativ la IMSP SR Căușeni Ana și Alexandru (Etapa I)
suma planificată 14,219,000.00 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
14,219,000.00 MDL | 45200000-9 | Lucrări de reparație capitală în secția terapie bloc Curativ la IMSP SR Căușeni Ana și Alexandru (Etapa I) | 1 Bucata |
05.09.2024 - 31.12.2025 Iu. Gagarin nr.54 |
Publicați proiectul tehnic
Salut OE. Lincul pentru proiect este http://srcauseni.md/?page_id=6535
La pozitia 30, CG01A1 K=2, toate resursele sunt calculate la K=4, iar in pozitie este K=2, cum procedam?
Se calculează K= 4, pentru grosimea totala 5 cm
La pozitia 50, este stipulat ca se exclude ipsos pentru constructii tip A si hirtia de slefuit, iar in resurse sunt aceste 2 materiale, cum procedam?
Oferta se va prezenta conform resurselor
Cu privire la prezentarea unor cerințe/documente enumerate în pct.15 din anuntul de participare și anume la criterile de eligibilitate nu vi se par exagerate și schiar favorizează numai un tip de agenți economici sau poate chiar doar pe unii și anume:
1. cu privire la pct.6 declarația privind experiența similară: pe lîngă criteriile stipulate și în legislație mai adăugați și un punct aparte (3) prin care solicitați o scrisoare de recomandare de la directorul instituției medicale cu privire la lucrări identice executate (sală de operații, terapie intensivă. bloc curativ. Cu alte cuvinte dacă un operator economic chiar și dacă a executat un astfel de lucrări (reparații) dar la o altă instituție chiar și de o complexitate mai mare dar dacă nu este instituție medicală (de exemplu: primărie, instituție socio-culturală, învățămînt, guvern sau procuratură) ea este nu este eligibilă după criteriul dat.
2. la pct.8 d-stră solicitați pe de o parte conform documentației standart (cine nu cunoaște o puteți descărca de pe portalul tender.gov.md) iar pe de altă parte introduceri niste cerințe suolimentare dacă nu ridicole cel puțin stupide: solicitați ca media anuală efectivă a angajaților să fie de cel puțin 15 persoane, informație care usor poate fi monitorizată pe baza bilanțurilor contabile/ situației financiare ale întreprinderii care anual este prezentate la organele competente, pe care le puteți ușor solicita aparte și vedea informația dată (ceea ce și solicitați la pct.13), d-stră complicația la maxim lucrurile prin adăugarea acelor cerințe suplimentare, inclusiv prin acte confirmative de la SFS și aici se face impresia că intenționat se purcede la așa acțiuni birocratice maximale prin care operatorul economic să renunțe la participare din simplu considerent că urmează a pregăti un pachet foarte mare de acte confirmative.
3. la pct.15 solicitați ca cifra medie de afaceri pe parcursul a ultimilor 3 ani să fie dublă față de oferta prezentată, cu alte cuvinte cei care au o cifră mai mică de 28-30 mln de lei pe an nu pot depune oferta la achiziția dată.
4 la pct.18 d-stră solicitați disponibilitatea banilor lichizi în proporție de minim 30%, ceea ce în cazul dat reprezintă o valoare de peste 5 mln lei bani pe care trebuie operatorul economic să-i rezerveze în cont pentru a avea acest certificat (de ce nu ați propus să fie deja 100% care să fie navernica)
5. la pct.6 ce subînțelegeți D-stră prin intoroducerea suplimentară a clauzei ce prevede ”certificarea de bună execuție pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului”? Beneficiarul ce se ocupă de ”certificarea lucrărilor de bună execuție? sau poate există un alt organ din stat care eliberează aceste certificări, vă rugăm să ne eluminați și pe noi, sau totuși experineța similară se devodește prin prezentarea contractulu și prin Procesul Verbal de execuție a lucrărilor așa cum prevede legislația în vigoare.
În final, solicităm ca să fie modificat anunțul de participare și în special criteriile de eligibilitate prin eliminarea acestor puncte introduse vădit pentru a stimula doar un grup de operatori economici în special să atrageți atenția la art.26, alin.15 (Autoritatea contractantă nu are dreptul de a utiliza factori de evaluare care să conducă la o libertate de apreciere nelimitată.) și 16 (În sensul alin. (15), factorii de evaluare utilizaţi de autoritatea contractantă trebuie să asigure o concurenţă reală între operatorii economici şi să fie însoţiţi de prevederi care să permită verificarea efectivă a informaţiilor furnizate de către ofertanţi în scopul aplicării factorilor de evaluare.), art.37 alin 9 (Specificaţiile tehnice trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire şi nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrîngă concurenţa între operatorii economici) din legea achizițiilor publice si ne rezervăm dreptul de a depune o contestatie pe marginea anuntului de participare precum si a face publice toate neregurile pe care se incearca de a fi introduse in cadrul procedurii date inclusiv prin intermediul mass media precum și de apela la organele competente prin prisma pretinselor licitații trucate
Cu părere de rău, dvs. faceți afirmații fără a vă baza pe prevederile legale din domeniul achizițiilor publice. Astfel, dorim să vă informăm că cerințele au fost stabilite în limitele cadrului normativ. În ceea ce privește experiența similară și scrisoarea de recomandare, vă aducem la cunoștință că art. 22 alin. (3) din Legea nr. 131/2015 prevede că, în cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacității tehnice și/sau profesionale a ofertanților/candidaților, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcție de specificul, volumul și complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate și numai în măsura în care aceste informații sunt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) Lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoțită de certificări de bună execuție pentru cele mai importante lucrări, în care să fie specificat cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decât valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție trebuie să indice beneficiarii, indiferent dacă aceștia sunt autorități contractante sau clienți privați, valoarea, perioada și locul execuției lucrărilor și să precizeze dacă lucrările au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu și dacă au fost duse la bun sfârșit. În acest context, dorim să vă informăm că, în ceea ce privește experiența similară, ținând cont de complexitatea lucrărilor, nu am solicitat executarea unor lucrări în instituții medicale, ci doar o scrisoare de recomandare, care în legislație este denumită "certificare de bună execuție". De asemenea, ținem să vă atenționăm că, datorită complexității lucrării, construcția clădirii Guvernului nu este echivalentă cu o sală de operații s-au o instituție medicală; în plus, nu a fost indicată o valoare specifică pentru lucrarea respectivă, ci doar faptul că aveți astfel de experiență. Referitor la numărul de persoane angajate (15), dorim să vă informăm că această cerință a fost stabilită în baza prevederilor art. 22 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 131/2015, care prevede: declarația privind efectivele medii anuale ale personalului angajat și ale cadrelor de conducere în ultimii 3 ani. În acest context, pentru a vă califica la procedura de achiziție, este necesar să aveți experiență și o cifră de afaceri de peste 20 milioane lei. Considerăm că numărul de 15 angajați este unul simbolic, deoarece o companie care participă la o astfel de procedură ar avea, în mod normal, un personal administrativ minim de cinci persoane (director, contabil, devizier, diriginte de șantier, jurist, etc.). În plus, am solicitat valorificarea a 7 milioane lei în două luni, pentru un astfel de volum de lucru fiind necesar un număr minim de 15-30 de persoane lunar. Prin urmare, vă rugăm să respectați cerința stabilită. Mai mult decât atât, cerința este una care poate fi îndeplinită prin una din cele două modalități prevăzute, fie în baza rapoartelor anuale, fie în baza datelor din ultimele 3 luni. Referitor la disponibilitatea financiară, vă informăm că cerința a fost stabilită în temeiul art. 21 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015, care prevede declarații bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional. Vă rugăm să nu creați confuzie, deoarece această cerință poate fi îndeplinită prin două modalități (bani lichizi/resurse creditare). După cum am menționat, avem un termen de execuție total de 4 luni, iar în primele două luni operatorul economic urmează să execute lucrări de minim 7 milioane lei. Respectiv, trebuie să aveți disponibilitatea financiară necesară pentru a executa aceste lucrări în avans, deoarece, după cum știm cu toții, de la întocmirea procesului-verbal până la primirea mijloacelor financiare durează aproximativ 30 de zile, în funcție de data transmiterii proceselor-verbale ale lucrărilor executate spre verificare. Referitor la cifra medie de afaceri, rețineți prevederile art. 21 alin. (1) lit. c) și d), care stipulează că capacitatea economică și financiară poate fi demonstrată prin: c) Declarații privind cifra de afaceri totală sau, dacă este cazul, privind cifra de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului, într-o perioadă anterioară care vizează activitatea din ultimii 3 ani, în măsura în care informațiile respective sunt disponibile. În acest ultim caz, autoritatea contractantă are obligația de a lua în considerare și data la care operatorul economic a fost înființat sau și-a început activitatea comercială. (2) În sensul alin. (1) lit. c), cifra de afaceri anuală minimă impusă operatorilor economici nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, cu excepția cazurilor bine justificate, precum cele legate de riscurile speciale aferente naturii bunurilor, lucrărilor sau serviciilor. În acest context, dorim să vă informăm că cerința stabilită este una legală și nu vă limitează participarea. Referitor la art. 26 alin. (15) și alin. (16) din Legea nr. 131/2015, nu este clară legătura cu procedura de achiziție, în condițiile în care am stabilit ca criteriu de atribuire prețul cel mai mic (art. 26 alin. (3) lit. a)). Aliniatele menționate se referă la criteriile de atribuire prevăzute de art. 26 alin. (3) lit. b)-d) din Legea nr. 131/2015. O situație similară se constată și în ceea ce privește prevederile art. 37 alin. (9), deoarece nu este clară legătura cu obiectul achiziției, în condițiile în care achiziționăm lucrări, nu bunuri. Având în vedere cele expuse, vă rugăm să respectați cerințele stabilite în documentația de atribuire.
Casa scarii (aripa stinga),se va repara,dar lipseste devizul.Data precedenta a fost publicat cu nr.2-1-3.
Stimați OE devizul va fi publicat în Etapa 2 împreună cu Utilajul Tehnologic care tot a fost exclus din data trecută. Mulțumim
"Am observat o discrepanță între proiectul tehnic și lista cu volumele de lucrări pentru reparația casei. În timp ce proiectul tehnic detaliază volumele necesare pentru reparația casei scării, aceste volume nu apar în lista generală. Aș dori să înțeleg motivul acestei omiteri.
Din motive tehnice Devizul casa scării a fost plasat pe lincul proiectului http://srcauseni.md/?page_id=6535 Tragem atenție la toți Operatorii Economici cointeresați de acest fapt.
Operatorii economici, trebuie sa prezinte devizul de cheltuieli pentru Casa Scarii sau nu?
Operatorii economici, trebuie sa prezinte devizul de cheltuieli pentru Casa Scării , caietul de sarcini se află pe lincul http://srcauseni.md/?page_id=6535
Pe acest link nu se regaseste caietul de sarcini, este doar proiectul, verificati va rog
A fost o defecțiune tehnică pe saitul instituției, deja este soluționată
Puteti va rog sa enumerati toate devizele care fac parte din acest proiect fiindca deja e mare incilceala cu data trecuta data asta link-uri diferite samd. Va rugam sa enumerati toate devizele componente si sa le publicati pe platforma or mergem pe cimpuri sa adunam informatii? Multumesc.
Operatorii economici, trebuie sa prezinte devizul de cheltuieli pentru Casa Scării , caietul de sarcini se află pe lincul http://srcauseni.md/?page_id=6535
Stimata autoritate contractanta solicitam sa specificati varianta finala cate caiete de sarcini sunt valabile pentru licitatia data si denumirea lucrarii? Ex: 2-1-1 Solutii........... si tot asa pentru fiecare
La solicitarea Operatorilor Economici enumerăm caietele de sarcini 2-1-1 Soluții Arhitectuale Casa Scării ( http://srcauseni.md/?page_id=6535 ) 2-1-1 Soluții Arhitectuale etajul 3 2-1-2 Soluții Arhitectuale etajul 4 2-1-3 RAC 2-1-4 Каушаны сметная 2-1-5 AIVC 2-1-6 REI 2-1-7 Sistema de organizare a evacuării 2-1-8 SI 2-1-9 TS 2-1-10 tehnologie 2-1-11 Utilaj tehnologic(modif) Proiectul este amplasat pe saitul institușiei(http://srcauseni.md/?page_id=6535 ) Solicităm toți Operatorii Economici să consulte caietele de sarcini indicate mai sus sau pe lincul instituției