oluțiile de proiect prevăd curățarea de nămol a albiei rîului Botna pe o lungime de circa 19km, de la hotarele UTA Chircăiești pîna la hotarele UTA Zaim.
suma planificată 11,770,083.00 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
11,770,083.00 MDL | 45246000-3 | „Curățarea și adâncirea albiei râului „BOTNA” în Hotarele UTA Zaim, or. Căușeni, s. Cârnățeni, s. Plop-Știubei, s. Chircăiești din r-nul Căușeni„ Etapa 2 | 1 Bucata |
01.09.2024 - 30.12.2026 Gheorghe Tudor nr.5 |
Buna ziua!
Perioada de garantie a lucrarilor solicitata,nu este exacta.
Va influenta termenul de garantie oferit la evaluarea ofertantilor?
Bună ziua! Conform anunțului de participare , termenul de garanție este minim 5 ani, la evaluare va influienta numai in cazul in care termenul de garanție va fi mai mic de cît cel solicitat. Tot odata ținem să menționăm că ofertele vor fi evaluate în baza criteriului de calificare cel mai mic pret și corespunderea ofertei cu cerințele de calificare solicitate
In conformitate cu art 22. pct 3 (a) al Legii 131/2015 conditia indeplinirii obligatorii este a unuia dintre punctele 9 sau 10 din anuntul de participare.
Este corect? ori 9 ori 10.
Bună ziua! Ambele formulare sunt obligatorii pentru completare, deoarece sut diferite. Formularul de la pct.9 este experienta similara în ultimii 5 ani conform art 22. pct 3 (a) al Legii 131/2015 privind achizițiile pulice, iar formularul de la pct. 10 este lista principalelor lucrări executate în ultimul an de activitate.
Legea prevede expres ,,a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit,,. Calificarea se efectuiaza sau conform pct.9 sau conform pct.10. De ce solicitati ambele formulare obligatoriu? Este incalcarea pct 22 pct 3 (a) al Legii 131/2015. Atat legea cat si HG 638 le-a permis operatorilor economici sa se califice in baza unuia dintre aceste formulare (anexe). Ambele formulare, sunt in baza art 22 pct.3 (a), conditia impusa este divizata prin ,,sau,,, ceea ce si presupune posibilitatea calificarii prin unul din formulare. Va rog sa va expuneti, clar si exhaustiv, calificarea se va efectua in baza ambelor formulare concomitent? Iar daca da, in baza caror prevederi legale?
Bună ziua! În conformitate cu prevederile pct.40 din Documentației standart aprobată prin ordinul Ministerului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021 „40. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului: 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau 2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13)”. Respectiv ambele formulare de la pct.9 și pct.10 din anunțul de participare sunt obligatorii.
În anunțul de participare, la p.16 privind criteriile minime de eligibilitate, care pot elimina sau selecta operatorul economic câștigător, s-a stabilit expres în p.9 anumite tipuri de lucrări care se vor lua în considerație. În denumirea puctului 16 al Anunțului de participare este stabilit că criteriile vor fi minime. Legea 131/2015 prin articolul 22 stabilește niște criterii privind ,,experiența similară,, fără a face referință la un anumit tip de lucrări identice necesare pentru calificare. HG 638/2020 clarifică noțiunea de experiență similară ,,lucrări similare – lucrări de o complexitate similară cu același obiect sau destinate utilizării identice sau care se adresează operatorilor economici ce desfășoară constant activități într-o piață de profil relevantă,,. Considerăm că impunerea unui anumit tip de lucrări, încalcă prevederile art. 15 (e) al Legii 131/2015. Astfel potrivit celor expuse, solicităm exluderea descrierii tipului de lucrări care vor fi luate în considerare din pct.16 (9) al Anunțului de participare, sau acceptarea prezentării la alegere unul dintre formularele de experiență similară (sau Anexa 12, sau Anexa 13) în conformitate cu art .22 (3) (a) a Legii 131/2015 care obligă Autoritatea Contractantă să –i dea posibilitatea operatorului economic să se califice privind experiența similară prin 2 metode .
Bună ziua! Vă mulțumim pentru clarificările solicitate. Însă dat fiind faptul că specificul lucrărilor ce reprezintă obiectul viitorului contract sunt lucrări hidrotehnice, executate pe curs de apă, pentru regularizarea debitelor și prevenirea inundațiilor, grupul de lucru a inclus cerințe specifice necesare îndeplinirii contractului. Prin prisma celor expuse solicităm respectuos să elaborați oferta în conformitate cu documentația de atribuire.