Proiect de execuție ,,Reconstrucția și extinderea sistemului de canalizare a apelor uzate din or.Dondușeni”
suma planificată 3,585,060.00 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
3,585,060.00 MDL | 71300000-1 | Proiect de execuție ,,Reconstrucția și extinderea sistemului de canalizare a apelor uzate din or.Dondușeni” | 1 Bucata | Lot anulat |
Rog să atașați la procedura de achiziție publică din speță anexele enumerate în tabelul plasat la pag. 4 a caietului de sarcini (vezi fișierul „caiet de sarcini or donduseni (1).semnat.pdf”).
Anexele mentionate nu fac parte din proiectul integrat dat , pentru or.Dondușeni se refera anexa nr.1 si nr.2 care fac parte deja atasate la documentatia de atribuire ( Anexa nr.1 care constituie -Lista lucrărilor de proiectare și Anexa nr.2 care constituie - Planul sistemului de canalizarea or. Dondușeni (pe dezvoltarea completă) .
Vă aducem la cunoștință că o companie de proiectare se află în imposibilitatea de a furniza documentele stipulate în pct. 15 subpct. 3, 9, 14, 18, 20 din anunțul de participare, autoritatea contractantă încălcând astfel prevederile art. 17 alin. (8), art. 40 alin. (1) și art. 22 alin. (2) din Legea nr. 131/2015. Mai mult, conform art. CX alin. (9) din Legea nr. 185/2017, executarea lucrărilor de prospecțiuni topo-geodezice, inginero-geologice și celor de proiectare, nu necesită posedarea unei licenții, pe când Dvs. o solicitați prin pct. 15 subpct. 21 din anunțul de participare. Ca urmare a celor relatate, vă atenționăm să operați modificările necesare, în caz contrar, întru a combate asemenea practici, vom fi nevoiți să sesizăm Agenția Achiziții Publice și Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor. Dispozițiile legale: Legea nr. 131/2015 (http://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=113104&lang=ro) și Legea nr. 185/2017 (http://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=101154&lang=ro).
Conform, art.17 al Legii nr.131 din 03.2015 , autoritatea contractantă va aplica criterii proporționale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului referitoare numai la: a) eligibilitatea ofertantului sau candidatului; b) capacitatea de exercitare a activităţii profesionale; c) capacitatea economică şi financiară; d) capacitatea tehnică şi/sau profesională; e) standarde de asigurare a calităţii; f) standarde de protecţie a mediului. Totodată , alte date precum cifra medie de afeceri a operatorului, sunt necesare pentru completarea DUAE-ului , în dependență de art .18 (prim (1) ) al Legii nr.131 din 03.2015 . Art.21 alin.3 stipulează alte date cu referire la selectarea operatorului economic în procedura de achiziție “În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit; b) informaţii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obţinut de către candidat/ofertant, în special pentru asigurarea controlului calităţii; c) informaţii referitoare la studiile, pregătirea profesională şi calificarea personalului de conducere, precum şi ale persoanelor responsabile pentru execuţia lucrărilor, dacă acestea nu reprezintă factori de evaluare stabiliți conform prevederilor art. 26 alin. (7); d) declaraţia referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat şi ale cadrelor de conducere în ultimii 3 ani; e) dacă este cazul, informaţii privind măsurile de protecţie a mediului pe care operatorul economic le poate aplica în timpul îndeplinirii contractului; f) declaraţia referitoare la utilajele, instalaţiile, echipamentele tehnice de care va dispune operatorul economic pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului; g) informaţii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intenţia să o subcontracteze.” Legea nr.131/2015 a fost modificată , o parte de modificări au fost abrogate prin LP169 din 26.07.18, MO321-332/24.08.18 art.527; în vigoare 01.10.18, cu ulterior modificări și din LP23 din 11.03.19, MO101-107/22.03.19 art.176; în vigoare 22.03.19 ( cît și alte modificări neesențiale prin alte LP ) .
Pentru mai multe detalii puteți apela Primarul or.Dondușeni – 060488826 dl. Ivan Belciug.
Prevederile legale la care faceți trimitere sunt pentru contractele de achiziție publică de lucrări, pe când obiectul achiziției pe care ați indicat e proiect de execuție, adică servicii de proiectare. Mai mult, în datele achiziției ați selectat codul CPV: 71300000-1 (servicii de inginerie), ceea ce vă obligă să alăturați documentația de atribuire pentru servicii și să stabiliți cerințele de calificare în conformitate cu cele pentru servicii.
Cerem scuze, obiectulu achiziției se referă la servicii de proiectare , codul CPV generalizator este 71300000-1 (servicii de inginerie) , dar la dispersare acestuia se substituie cu 7132200-1 , care reprezintă servicii de proiectare tehnică pentru construcția de lucrări publice, ce se referă la proiecatrea conductelor ce reprezintă proiectarea rețelei de reconstrucție și extindere a sistemului de canalizare a apelor uzate din or.Dondușeni. ( Documentația a fost atribuită ) .Puteți reveni cu un apel , suntem bineveniți de a Vă răspunde și a explica absolut necesarul . Vă mulțumim !
Buna ziua!
1) Odata ce intentionati sa achizitionati Servicii de Proiectare, Va solicitam respectuos sa inlocuiti documentul ”DOCUMENTATIA STANDARD pentru realizarea achizitiilor publice de LUCRARI” in ”DOCUMENTATIA STANDARD pentru realizarea achizitiilor publice de BUNURI SI SERVICII”.
2) In documentul DOCUMENTATIA STANDARD ati indicat codul CPV 71322200-1 - Servicii de proiectare a conductelor, pe cind in Datele Achizitiei pe platforma ati indicat codul CPV 71300000-1 -Servicii de inginerie. Care cod CPV il atribuiti pina la urma la aceasta procedura?
3) In Anuntul de Participare in punctul 15 se solicita un sir de documente pe care nici o companie de proiectare din RM nu poate sa le detina (Avizul Inspectiei de Stat in Constructii, Certificat de atestare tehnico-profesionala a dirigintelui de santie si altele...) Va rugam sa faceti modificarile necesare si sa solicitati de la viitorii ofertanti ceea ce este permis de legislatia in vigoare!
Va multumim.
Cerem scuze, obiectulu achiziției se referă la servicii de proiectare , codul CPV generalizator este 71300000-1 (servicii de inginerie) , dar la dispersare acestuia se substituie cu 7132200-1 , care reprezintă servicii de proiectare tehnică pentru construcția de lucrări publice, ce se referă la proiecatrea conductelor ce reprezintă proiectarea rețelei de reconstrucție și extindere a sistemului de canalizare a apelor uzate din or.Dondușeni. ( Documentația a fost atribuită ) .Puteți reveni cu un apel , suntem bineveniți de a Vă răspunde și a explica absolut necesarul . Vă mulțumim !
Până în prezent nu ați ajustat cerințele de calificare conform solicitărilor numeroase parvenite de la operatorii economici interesați în obținerea contractului de achiziție publică din speță. Reiterăm faptul că companiile de proiectare se află în imposibilitatea de a furniza documentele stipulate în pct. 15 subpct. 3, 9, 14, 18, 20 din anunțul de participare. Solicităm pentru ultima dată să operați modificările necesare astfel încât operatorii economici să fie în măsură să furnizeze documentele respective.
Conform, Legii nr.131 din 03.07.2015 , art.17 , autoritatea contractantă va aplica criterii proporţionale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului referitoare numai la:
a) eligibilitatea ofertantului sau candidatului;
[Art.17 lit.a) modificată prin LP169 din 26.07.18, MO321-332/24.08.18 art.527; în vigoare 01.10.18]
b) capacitatea de exercitare a activităţii profesionale;
c) capacitatea economică şi financiară;
d) capacitatea tehnică şi/sau profesională;
e) standarde de asigurare a calităţii;
f) standarde de protecţie a mediu.
Totodată, art.21 alin.2 a legei menționate mai sus , stipulează și alte condiții care sunt eligile de al cere autoritatea contractantă față de operatorii economici "În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de servicii, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea serviciilor ce urmează să fie prestate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sînt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe, următoarele:
[Art.21 al.(2) modificat prin LP169 din 26.07.18, MO321-332/24.08.18 art.527; în vigoare 01.10.18]
a) lista principalelor servicii similare prestate în ultimii 3 ani, conţinînd valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent dacă aceştia din urmă sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi. Prestările de servicii se confirmă prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de către clientul privat beneficiar. În cazul în care beneficiarul este un client privat şi, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obţinerii unei certificări/confirmări din partea acestuia, demonstrarea prestărilor de servicii se realizează printr-o declaraţie a operatorului economic;
b) declaraţia referitoare la echipamentele tehnice şi la măsurile aplicate în vederea asigurării calităţii, precum şi, dacă este cazul, la resursele de studiu şi cercetare;
c) informaţii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obţinut de către ofertant/candidat, în special pentru asigurarea controlului calităţii;
d) informaţii referitoare la studiile, pregătirea profesională şi calificarea personalului de conducere, precum şi ale persoanelor responsabile pentru îndeplinirea contractului, dacă acestea nu reprezintă factori de evaluare stabiliți conform prevederilor art. 26 alin. (7);
[Art.21 al.(2), lit.d) modificată prin LP169 din 26.07.18, MO321-332/24.08.18 art.527; în vigoare 01.10.18]
e) declaraţia referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat şi ale cadrelor de conducere în ultimii 3 ani;
f) dacă este cazul, informaţii privind măsurile de protecţie a mediului pe care operatorul economic le poate aplica în timpul îndeplinirii contractului;
g) informaţii referitoare la utilajele, instalaţiile, echipamentele tehnice de care va dispune operatorul economic pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului;
h) informaţii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intenţia să o subcontracteze." .Astfel, cerințele menționate în pct.15 a anunțului de participare sunt enunțate în dependență de detrimentul Legii nr.131 din 03.07.2015 .
Stimata AC, in punctul 15 din anuntul de participare solicitati anumite documente pe care o companie de proiectare nu are cum sa le detina, si anume:
1) Devizele locale Formularele 3, 5, 7 . Formularele 3, 5, 7 fac parte din devizul general care reiese in urma elaborarii proiectului de executie... Cum ofertantul poate sa va prezinte formularele 3, 5, 7 a devizului inainte de a executa Proiectul de Executie?
2) Avizul inspectiei de stat in constructii. Este un document care se elibereaza companiilor care efectuiaza LUCRARI DE CONSTRUCTIE nu SERVICII DE PROIECTARE!
3) Certificat de atestare tehnico profesionala a dirigintelui de santier. Compania de proiectare face proiectare nu constructie, respectiv nu are ca specialist angajat diriginte de santier, reesind din asta nici certificat de atestare a dirigintelui de santier nu are.
4) Document prin care se atesta ca operatorul economic are acces la laboratoarele de incercare si teste a materialelor ce vor fi utilizate. Proiectantul nu face incercari de laborator la materialele care le propune pentru executarea proiectului. Obligatia proiectantului este sa prevada in documentatia de proiect materiale acreditate in RM care au parametrii tehnici corespunzatori cu sarcina care se impune (nu se indica brandul, producatorul, modelul... doar tipul materialului si parametrii tehnici).
Va solicitam respectuos sa dati raspuns adecvat si argumentat pentru fiecare intrebare împarte. Multumesc anticipat!
Stimat AE , acestea sunt condițiile AC, conform legislației în vigoare , în dependență de Legea nr.131 din 03.07.2015!