Servicii de sănătate
suma planificată 4,604,615.00 MDL
Lot | Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|---|
Lot 1 | 1,065,771.00 MDL | 85100000-0 | Pentru tratamentul maladiilor sistemului cardiovascular Persoane Asigurate | 189 Bucata |
01.08.2019 - 31.12.2019 Conform cerințelor din Documentația Standard |
Lot 6 | 101,502.00 MDL | 85100000-0 | Pentru tratamentul maladiilor sistemului endocrin și metabolism Persoane Asigurate | 18 Bucata |
01.08.2019 - 31.12.2019 Conform cerințelor din Documentația Standard |
Lot 13 | 103,845.00 MDL | 85100000-0 | Pentru tratamentul maladiilor sistemului endocrin și metabolism Veterani | 15 Bucata |
01.08.2019 - 31.12.2019 Conform cerințelor din Documentația Standard |
Lot 11 | 83,076.00 MDL | 85100000-0 | Pentru tratamentul maladiilor sistemului nervos Veterani | 12 Bucata |
01.08.2019 - 31.12.2019 Conform cerințelor din Documentația Standard |
Lot 8 | 996,912.00 MDL | 85100000-0 | Pentru tratamentul maladiilor sistemului cardiovascular Veterani | 144 Bucata |
01.08.2019 - 31.12.2019 Conform cerințelor din Documentația Standard |
Lot 4 | 50,751.00 MDL | 85100000-0 | Pentru tratamentul maladiilor sistemului nervos Persoane Asigurate | 9 Bucata |
01.08.2019 - 31.12.2019 Conform cerințelor din Documentația Standard |
Lot 7 | 28,195.00 MDL | 85100000-0 | Pentru tratamentul maladiilor dermatologice Persoane Asigurate | 5 Bucata |
01.08.2019 - 31.12.2019 Conform cerințelor din Documentația Standard |
Lot 10 | 76,153.00 MDL | 85100000-0 | Pentru tratamentul maladiilor sistemului respiratorii Veterani | 11 Bucata |
01.08.2019 - 31.12.2019 Conform cerințelor din Documentația Standard |
Lot 9 | 546,917.00 MDL | 85100000-0 | Pentru tratamentul maladiilor sistemului gastrointestinal Veterani | 79 Bucata |
01.08.2019 - 31.12.2019 Conform cerințelor din Documentația Standard |
Lot 5 | 101,502.00 MDL | 85100000-0 | Pentru tratamentul maladiilor sistemului musculo-scheletic Persoane Asigurate | 18 Bucata |
01.08.2019 - 31.12.2019 Conform cerințelor din Documentația Standard |
Solicităm respectuos clarificarea următoarelor chestiuni:
1. În Republica Moldova serviciile medicale nu se impozitează cu TVA.
Stațiunile balneare de pe teritoriul Republicii Moldova prezitnă spre analiză CNAS cheltuielile de facto din care este format costul biletului.
Stațiunile balneare din afara Republicii participante la licitație la fel prezintă cheltuielile ce întră în costul biletului de tratament, însă cheltuielie prezentate nu prezintă o informație veridică, deoarece de facto aceste servicii se supun impozitării cu TVA și statul le achită costul cu TVA deci respectiv biletul de tratament este mai scump cu 20% decît prețul care se examinează în ofertă decît la stațiunile balneare din țară și mai mult ca atît acești bani din bugetul de stat pleacă peste hotarele țării. Propunem ca să fie comparate prețurile finale real plătite din bugetul de stat a biletelor de tratament.
2. Cheltuielile directe (strict necesare) din costul biletului de tratament pentru întreținerea unui pacient constituie 56% - alimentarea, proceduri medicale, energia electrică, energia termică, apa, apa menageră, întreținerea încăperilor. Fără aceste surse financiare este imposibil de prestat servicii calitative și de primă necesitate pacienților.
Solicităm achitarea serviciilor balneosanatoriale (cheltuielilor directe) în avans adică
56 % din costul biletului de tratament . Dacă să ne referim la modalitatea existentă la moment agenții economici primesc achitarea serviciilor cu întîrziere de aproximativ 50 – 60 zile calendaristice.
3. Din istoria participării la licitație se manifestă o denaturare a conceptului de tratament balneosanatorial. Se referă la participarea agenților economici din zonele urbane, care de facto ar fi calificate ca profilactorii sau centre medicale cu înclinație spre SPA saloane sau centre medicale.
4. Solicităm o alăturare a criteriilor de tratament balneosanatorial bine determinat pentru toți participanții la licitație.
5. O întrebare logică apare - cum pot participa instituțiile medico-sanitare de pe teritoriul Republicii Moldova, care nu se conformează legislației Republicii Moldova, mă refer la sanatoriul „Dnestr” din orașul Camenca. Noi nu negăm faptul existenței acestei stațiuni balneare, dar de ce nu se respectă același cerințe către toate stațiunile balneare din țară? La Licitațiile organizate de Transnistria, pot să prezinte documentele necesare cerute de organele respective, dar la Licitațiile organizate de Casa Națională de Asigurări Sociale a Republicii Moldova trebuie să prezinte toate documentele, eliberate de organele din dreapta Nistrului.
Toate actele și certificatele trebuie să fie eliberate de organele recunoscute ale Republicii Moldova, cum ar fi:
a) Certificatul de înregistrare - eliberat de Camera Înregistrării de Stat
b) Extras din Registrul de Stat al persoanelor juridice - eliberat de I.P. „Agenția Servicii Publice”
c) Autorizație sanitară de funcționare pentru apă - eliberată de Centrul de Sănătate Publică din localitatea respectivă
d) Autorizație sanitară de funcționare pentru asistența medicală de recuperare și balneo-sanatorială - eliberată de Centrul de Sănătate Publică din localitatea respectivă
e) Autorizație sanitar-veterinară de funcționare - eliberată de Agenția Națională pentru siguranța alimentelor
f) Raportul statistic nr.45 prezentat la Ministerul Sănătății RM
g) Avizul de prevenire și stingere a incendiilor - eliberat de Serviciul Protecției Civile și situațiilor excepționale
h) Licența - eliberată de Camera de Licențiere
i) Certificat de acreditare - eliberat de Consiliul Național de Evaluare și Acreditare în Sănătate.
În caz de înrăutățire a stării pacientului și necesitatea de spitalizare, apar următoarele întrebări:
- este acreditată instituția MSP din localitate
- beneficiază pacienții de servicii medicale gratis
Stațiunii Balneară „Bucuria-Sind”DRL
Cu privire la modul de achiziționare a biletelor de tratament
La clarificările abordate în cadrul procedurii ocds-b3wdp1-MD-1560857623332 Casa Națională de Asigurări Sociale vă clarifică următoarele:
Participarea operatorului economic la procedurile de achiziţie publică este reglementat de Legea 131 din 03.07.2015 care în art.16 prevede:
(1) Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoană fizică sau juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane, are dreptul de a participa, în condiţiile prezentei legi, la procedura de atribuire a contractului de achiziţii publice.
(2) Operatorul economic străin beneficiază în Republica Moldova de aceleaşi drepturi privind participarea la procedurile de atribuire a contractelor de achiziţii publice de care beneficiază operatorii economici din Republica Moldova în ţara în care operatorul economic străin este rezident.
(3) Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor şi/sau de a se prezenta în calitate de ofertanţi asociaţi. Asociaţia este obligată să obţină o anumită formă juridică de organizare dacă această transformare este necesară bunei executări a contractului și doar după atribuirea acestuia. Autoritatea contractantă clarifică în documentația de atribuire în ce mod asociația trebuie să îndeplinească cerințele legate de situația economică și financiară menționate la art. 21 sau de capacitățile tehnice și profesionale menționate la art. 22, dacă acest fapt este justificat și se respectă principiul proporționalității. Orice condiție pentru executarea unui contract de către asociație, diferită de cele impuse participanților individuali, este, de asemenea, justificată și respectă principiul proporționalității.
(4) Ofertantul/candidatul care, în conformitate cu legislaţia statului în care este stabilit, este abilitat să presteze o anumită activitate nu poate fi exclus dintr-o procedură de atribuire pentru singurul motiv că, în conformitate cu legislaţia naţională, acest tip de activitate poate fi prestat numai de către persoane juridice sau numai de către persoane fizice.
(5) Pentru contractele de achiziții publice de servicii și de lucrări, precum și pentru contractele de achiziții publice de bunuri care implică și servicii sau lucrări de amplasare și de instalare, operatorii economici indică, în cadrul ofertelor sau cererilor de participare, numele și calificările profesionale pertinente ale persoanelor responsabile de executarea contractului în cauză.
Casa Națională de Asigurări Sociale respectă Legea sus menționată se efectuează achiziția dată în baza următoarelor principii:
a) utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante;
b) transparenţa achiziţiilor publice;
c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice;
d) protecţia mediului şi promovarea unei dezvoltări durabile prin intermediul achiziţiilor publice;
e) menţinerea ordinii publice, bunelor moravuri şi siguranţei publice, ocrotirea sănătăţii, protejarea vieţii oamenilor, florei şi faunei;
f) liberalizarea şi extinderea comerţului internaţional;
g) libera circulaţie a mărfurilor, libertatea de stabilire şi de prestare a serviciilor;
h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici;
i) proporţionalitate;
j) recunoaştere reciprocă;
k) asumarea răspunderii în cadrul procedurilor de achiziţie publică.
Ce să referă la ” Solicitarea achitării serviciilor balneosanatoriale (cheltuielilor directe) în avans adică 56 % din costul biletului de tratament” vă informăm: Achitarea va fi efectuată prin transfer în baza Codului Civil nr.1107 din 06.06.2002 art.971 și al Legii nr.181 din 25.07.2014 finanțelor publice și responsabilității bugetar-fiscale art.66 (Plata pentru servicii se efectuează după prestarea serviciilor) - 100%.
Totodată vă informăm:Potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/15 orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziție publică un act al autorității contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de lege. Totodată, conform alin. (2) din articolul nominalizat supra, în sensul prevederilor alin. (1), prin act al autorității contractante se înțelege orice act administrativ, orice altă acțiune sau inacțiune care produce sau poate produce efecte juridice în legătură cu procedura de achiziție publică. Mai mult, în contextul prevederilor art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/15, este de menționat că dreptul de a contesta se naște în cazurile când, în cadrul procedurilor de achiziție publică, un act al autorității contractante a vătămat un drept al contestatorului recunoscut prin lege.