Achiziționarea lucrărilor de gazificare a s. Hîjdieni, r-l Glodeni
suma planificată 1,598,876.65 MDL
Valoare | CPV | Titlu achiziției | Cantitate | Livrare |
---|---|---|---|---|
1,598,876.65 MDL | 45200000-9 | Achiziționarea lucrărilor de gazificare a s. Hîjdieni, r-l Glodeni | 0.156 Kilometru; mie metri |
06.03.2024 - 30.12.2024 Sf. Nicolai nr.43 |
În conformitate cu prevederile LEGII Nr. 74 din 21-05-2020 „privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale” Articolul 37. Licitația deschisă (2*1) Prin derogare de la prevederile alin. (2), perioada cuprinsă între data publicării anunţului de participare şi data-limită de depunere a ofertelor trebuie să fie de cel puţin 20 de zile pentru contractele de achiziții sectoriale a căror valoare estimată, fără taxa pe valoarea adăugată, este mai mică decât următoarele praguri: b) pentru contractele de achiziţii de lucrări – 90000000 de lei; Solicităm respectarea termenului sus menționat.
În conformitate cu lit. (b) alin. (1) art. 1 din Legea privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale nr. 74 din 21.05.2020, ultima se aplică contractelor de achiziții, la caz, de lucrări, a căror valoare estimată, fără TVA, este egală cu sau mai mare decât pragul de 2 mln. de lei. Valoarea achiziției publicate nu întrunește pragul valoric nominalizat și este de valoare mică. Astfel, nu cade sub incidența Legii nr. 74/2020, ci se reglementează (conform alin. (3) art. 1 din Legea nr. 74/2020) de Hotărârea Guvernului nr. 870 din 14.12.2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică. Potrivit pct. 34 din HG nr. 870/2022, perioada cuprinsă între data publicării achiziției publice de valoare mică și data-limită de depunere a ofertei trebuie să fie de cel puțin 2 zile. Completarea de către legiuitor a art. 37 din Legea nr. 74/2020 prin introducerea alin. (2¹) intră în vigoare din 08.11.2024, respectiv, nu este aplicabilă cazului.
Buna ziua, D-stra la pct. 11 din Anuntul de participare indicati: Ofertantul este obligat să facă cunoștință cu obiectul achiziției și să elaboreze oferta în modul stabilit. Deci dupa parerea D-stra in doua zile trebuie sa ne deplasam la obiect, sa studiem obiectul si sa indeplinic caietul de sarcini, nu vi se pare ca cam nu se reuseste? Si inca o intrebare tot la punctul dat, daca ne deplasam la obiectul dat, si depistam care-va neconformitati, noi indeplinim caietul de sarcini dupa cum il vedem noi, sau conform caietului de sarcini publicat de D-stra?
Cu privire la întrebarea 1, entitatea contractantă reține, că Anunțul de participare, dar și documentația de atribuire, au fost elaborate în strictă conformitate cu prevederile legislației în vigoare, precum și ținând cont de specificul obiectului de achiziție. Entitatea contractantă va asigura accesul ofertanților să viziteze și să inspecteze terenul și împrejmuirile ai acestuia în limitele programului său de muncă. Orice operator economic este în drept să participe la procedura de atribuire a contractului de achiziție publică, respectând în acest sens condițiile din Anunțul de participare și documentația de atribuire. Cu privire la întrebarea 2, în cazul în care operatorul economic va identifica unele neconformități, el va indica în oferta informația respectivă cu comentariile necesare la subiect.
Ținând cont de complexitatea lucrărilor, numărul mare de acte care trebuie prezentat, Solicităm extinterea termenului limită de depunere a ofertelor
I. La inițierea procedurii de achiziție și stabilirea termenilor, entitatea contractantă a respectat întocmai prevederile Hotărârii de Guvern nr. 870 din 14.12.2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică. Recomandăm operatorilor economici să respecte prevederile și condițiile de participare la achiziția inițiată.
Ținând contul de faptul că termenul este foarte limitat pentru a lua legătura cu beneficiarul și a ieși la fața locului nu este posibil. Ne asumăm toate riscurile având o experiență vastă în domeniu.
II. La inițierea procedurii de achiziție și stabilirea termenilor, entitatea contractantă a respectat întocmai prevederile Hotărârii de Guvern nr. 870 din 14.12.2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică. Recomandăm operatorilor economici să respecte prevederile și condițiile de participare la achiziția inițiată. Entitatea contractantă va asigura accesul ofertanților să viziteze și să inspecteze terenul și împrejmuirile ai acestuia în limitele programului de muncă a entității contractante.